abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_157505679
quote:
0s.gif Op donderdag 12 november 2015 23:49 schreef Glijdt_licht het volgende:
Tsja, ik heb ook al gezegd dat op diesel of LPG zo ¤1000 per jaar oplevert, en dan reken ik de mrb al mee..

Ik snap ook niet waarom bij zulke hoge benzinekosten ¤10 om aan mrb zo'n issue is..
Als de MRB hoger is => zware auto => minder zuinig.

En dat verbruik vind ik heel belangrijk, mogelijk belangrijker dan de tientjes MRB.

quote:
1s.gif Op donderdag 12 november 2015 23:25 schreef Gambolputty het volgende:
Waarom staar je je zo blind op de MRB als je bijna ¤5000 per jaar aan benzine verstookt? Snap echt niet waarom diesel geen optie is. Ik heb 2 maanden geleden een diesel uit 2003 gekocht voor 1400 en ja, daarmee mag ik de milieuzone in Rotterdam in.
2003 is alleen Rotterdam. De genoemde Duitse steden als Oberhausen, Keulen en Frankfurt zijn vanaf 2006 voor groen:
https://www.milieusticker.nl/ecms_pages.php?id=1

quote:
0s.gif Op vrijdag 13 november 2015 00:16 schreef Leandra het volgende:

[..]

Dat een kleinere motor niet altijd zuiniger is lijkt me logisch, een kleinere motor moet harder werken om dezelfde prestatie te leveren, en het kan zijn dat dat meer energie kost.
Euhhm... maar lang niet bij allemaal is het zo. Een Citroën Xsara 1.6 bijv. is een stuk zuiniger dan de 1.8 :{ Bij de Peugeot 306 zag ik ook hetzelfde :{

quote:
0s.gif Op donderdag 12 november 2015 22:36 schreef deezler het volgende:
Op Marktplaats net deze gezien:

http://link.marktplaats.nl/m980690387

Maar daar moet je denk ik wel snel bij zijn. 323's zijn nogal populair. Toen ik 5 jaar geleden ging zoeken, zocht ik ook naar een 323 maar die waren steeds net weg wanneer ik ervoor belde.
Die is al weg inmiddels... :{
pi_157505892
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 november 2015 00:12 schreef Leandra het volgende:

[..]

Als je heel specifiek een bepaald soort auto wilt dan kan ik me voorstellen dat je die uit de andere kant van het land gaat halen, maar je hebt geen flauw idee wat voor auto je wilt, als het maar een automaat met airco is, die minimaal 13 km op een liter benzine rijdt.

Daarbij krijg ik sowieso het gevoel dat je dan al gaat om die auto te kopen, en dat is niet handig... je moet nooit naar zo'n oud hok gaan kijken om hem te kopen, je gaat kijken om te kijken of het wat is, als het wat is kun je overwegen hem te kopen.
Dat is gewoon het grote nadeel als je aan de andere kant van het land wat vindt, zeker in die prijsklasse... want nog 3 keer ergens een auto gaan kijken kost je zoveel dat je beter in de buurt had kunnen kijken tegen een wat hoger budget.
Euhmm... volgens mij heb ik niet zoveel te kiezen. Met mijn eisen die in de start-post staan is het aanbod eenmaal erg beperkt. Als ik dan ook nog eis dat het in de buurt van Rotterdam is, kan ik zo goed als niks kopen... er is geen passend aanbod dan :{
pi_157506426
Nja in Rotterdam kom je dan bij Jet-cars uit. Die hebben wel veel hoor, maar ik zou er niks kopen.
so get yourself a car and drive it all alone
get yourself a car and ride it on the wind
get yourself a car and drive it all alone
get yourself a car and ride it on the wind yea
  vrijdag 13 november 2015 @ 08:59:15 #104
34775 Metro2005
Mind explorer
pi_157506887
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 november 2015 01:38 schreef Fien1989 het volgende:

Euhhm... maar lang niet bij allemaal is het zo. Een Citroën Xsara 1.6 bijv. is een stuk zuiniger dan de 1.8 :{ Bij de Peugeot 306 zag ik ook hetzelfde :{

Het moet een beetje in verhouding staan. Ik heb bv in het verleden een citroen xantia 2.0 gehad die een stuk zuiniger was dan de xantia 1.6 die ik erna had (verschil was gemiddelde 1 op 13 voor de 2 liter en 1 op 10 voor de 1.6 :X )
Daar was de motor duidelijk onderbemeten.

Maar het kan ook andersom, de allerlaagste motor kan je beter laten liggen en de motor erna is meestal de beste keuze. Dus bv bij de Xsara heb je de 1.4 en de 1.6 en qua verbruik scheelt dat nagenoeg niks omdat de 1.4 veel harder moet werken.

kortom: Laat de instapmotor links liggen en pak de eerstvolgende motor erna, is vaak het beste compromis.

quote:
0s.gif Op vrijdag 13 november 2015 07:57 schreef Glijdt_licht het volgende:
Nja in Rotterdam kom je dan bij Jet-cars uit. Die hebben wel veel hoor, maar ik zou er niks kopen.
Jet cars :D _O- dan kan je je geld net zo goed direct in de fik steken.

quote:
0s.gif Op donderdag 12 november 2015 16:44 schreef eXplorer1 het volgende:
Aaah , je kijkt serieus naar een carisma.

1 tip, kijk voor de facelift (heldere koplampen) de oudere versie heeft vreselijke stoelen.
Ik vond de stoelen juist super in de pre-facelift :)
Childhood is over the moment you know you're going to die.
'Snelwegen verbreden om files op te lossen? Dat is zoals de broeksriem losser maken tegen obesitas'
pi_157513592
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 november 2015 07:57 schreef Glijdt_licht het volgende:
Nja in Rotterdam kom je dan bij Jet-cars uit. Die hebben wel veel hoor, maar ik zou er niks kopen.
Inderdaad veel keuze en opvallend goedkoop, maar die naam... tja... :P Ik ga er ook niks kopen :P
pi_157513680
Ik ga zo naar Harderwijk om deze Carisma te bezichtigen:

http://www.marktplaats.nl(...)19df&previousPage=lr

Hij ziet er erg aardig uit op de foto's, vind ik :D

Hij staat bij de Seldenrijk in Harderwijk. Een groothandel in 2e hands auto's. Het is mij duidelijk gezegd dat je in principe koopt wat je ziet.

Ze wisten me aan de telefoon wel te vertellen dat er bij de bumpers wat parkeer-krasjes zitten en rondom wat lichte gebruikskrasjes. Goed, ik twijfelde even... maar anderzijds... het is geen nieuwe auto... mijn Renault had ook parkeerkrasjes op de bumper toen ik 'm kocht en ook lichte krasjes/deukjes rondom van onbekende herkomst :{ Kan ik dan van een '98 auto eisen dat hij krasvrij is? :?

Wat onderhoud betreft is niks bekend, er zitten geen onderhoudsboekjes bij. Maar dat wist ik al, want wat er niet staat in de advertentie, is er niet ;( Dus stel dat ik 'm koop, is het meteen kleine beurt en daarna na 15k grote beurt er tegenaan ;(
  vrijdag 13 november 2015 @ 14:57:04 #107
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_157513767
Nee natuurlijk kun je van een 17 jaar oude auto (in die prijsklasse) niet verwachten dat hij krasvrij is.
Overigens zou ik in jouw situatie sowieso al "onderhoudsboekjes" aanvinken in de search op autotrack, dan kun je de auto's waar die niet bijzitten al overslaan.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
  vrijdag 13 november 2015 @ 15:01:12 #108
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_157513846
Maar goed, dat ding staat daar al 3 maanden en ze hebben hem overgenomen van een andere handelaar die hem en maand had staan....
Daarvoor heeft hij 11 jaar dezelfde eigenaar gehad, dat is in principe positief.

http://www.zomoto.nl/my/Owners.aspx
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_157514426
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 november 2015 14:52 schreef Fien1989 het volgende:
Ik ga zo naar Harderwijk om deze Carisma te bezichtigen:

http://www.marktplaats.nl(...)19df&previousPage=lr

Hij ziet er erg aardig uit op de foto's, vind ik :D

Hij staat bij de Seldenrijk in Harderwijk. Een groothandel in 2e hands auto's. Het is mij duidelijk gezegd dat je in principe koopt wat je ziet.

Ze wisten me aan de telefoon wel te vertellen dat er bij de bumpers wat parkeer-krasjes zitten en rondom wat lichte gebruikskrasjes. Goed, ik twijfelde even... maar anderzijds... het is geen nieuwe auto... mijn Renault had ook parkeerkrasjes op de bumper toen ik 'm kocht en ook lichte krasjes/deukjes rondom van onbekende herkomst :{ Kan ik dan van een '98 auto eisen dat hij krasvrij is? :?

Wat onderhoud betreft is niks bekend, er zitten geen onderhoudsboekjes bij. Maar dat wist ik al, want wat er niet staat in de advertentie, is er niet ;( Dus stel dat ik 'm koop, is het meteen kleine beurt en daarna na 15k grote beurt er tegenaan ;(
Gewoon proberen of je die voor 1000 euro mee kunt krijgen. Of bijv. voor die 1200 maar dan met nieuwe distributieriem en oliewissel.

Als je airco belangrijk vindt wel even kijken of je kunt controleren of die het doet (is wel lastig nu het een zomer is).
pi_157514694
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 november 2015 15:01 schreef Leandra het volgende:
Maar goed, dat ding staat daar al 3 maanden en ze hebben hem overgenomen van een andere handelaar die hem en maand had staan....
Daarvoor heeft hij 11 jaar dezelfde eigenaar gehad, dat is in principe positief.

http://www.zomoto.nl/my/Owners.aspx
Dat hij daar al 3 maanden staat, weet ik. Maar niet dat hij bij een vorige handelaar ook al een maand stond :{

Het is dus waarschijnlijk geen geliefde auto :{
pi_157514767
Alles onder de 5k is niet krasvrij. Althans ik geloof daar niks van..
Altijd wel wat steenslag enz

En nee, jongeren kiezen niet snel een Charisma (automaat). Ouderen hebben het geld wel voor wat nieuwers. Dus ja, dan wachten ze lang op een nieuwe eigenaar.

[ Bericht 32% gewijzigd door Glijdt_licht op 13-11-2015 16:01:55 ]
so get yourself a car and drive it all alone
get yourself a car and ride it on the wind
get yourself a car and drive it all alone
get yourself a car and ride it on the wind yea
pi_157514793
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 november 2015 15:31 schreef Palomar het volgende:

[..]

Gewoon proberen of je die voor 1000 euro mee kunt krijgen. Of bijv. voor die 1200 maar dan met nieuwe distributieriem en oliewissel.

Als je airco belangrijk vindt wel even kijken of je kunt controleren of die het doet (is wel lastig nu het een zomer is).
De airco ga ik proberen, met deze temperaturen is volgens mij wel te merken als hij het doet.

Of ze onderhoud willen doen, weet ik niet. Ze zeiden dat bij koop hij is zoals je 'm ziet :{
pi_157514997
quote:
1s.gif Op vrijdag 13 november 2015 15:45 schreef Fien1989 het volgende:

[..]

Dat hij daar al 3 maanden staat, weet ik. Maar niet dat hij bij een vorige handelaar ook al een maand stond :{

Het is dus waarschijnlijk geen geliefde auto :{
Dat zegt niet zo veel. Het is gewoon een saaie auto waarvan er veel te koop staan. Dan kunnen ze soms langer staan. Denk dat het juist best veel auto voor je geld is. Mits technisch in redelijke staat. Dus geen gekke geluiden uit de motor en tijdens het rijden/schakelen/remmen/stuur loslaten e.d. Dan nog is geen onderhoudshistorie een risico, dus calculeer minimaal 500 euro in voor de korte termijn aan reparaties (probeer een gedeelte daarvan af te dingen op de verkoopprijs).
pi_157515033
quote:
1s.gif Op vrijdag 13 november 2015 15:50 schreef Fien1989 het volgende:

[..]

De airco ga ik proberen, met deze temperaturen is volgens mij wel te merken als hij het doet.

Of ze onderhoud willen doen, weet ik niet. Ze zeiden dat bij koop hij is zoals je 'm ziet :{
Duidelijk, er zal wat aan mankeren wat te duur is om winst te maken.
so get yourself a car and drive it all alone
get yourself a car and ride it on the wind
get yourself a car and drive it all alone
get yourself a car and ride it on the wind yea
  vrijdag 13 november 2015 @ 16:08:18 #115
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_157515141
quote:
1s.gif Op vrijdag 13 november 2015 16:03 schreef Glijdt_licht het volgende:

[..]

Duidelijk, er zal wat aan mankeren wat te duur is om winst te maken.
Als ik de reviews over het bedrijf zo lees dan zal dat idd wel het geval zijn....

Ik zou er alleen maar iets kopen als ze m'n ideale auto hadden staan, en na een aankoopkeuring.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_157516907
quote:
1s.gif Op vrijdag 13 november 2015 16:03 schreef Glijdt_licht het volgende:

[..]

Duidelijk, er zal wat aan mankeren wat te duur is om winst te maken.
Zal dat niet gewoon de aankomende dure grote beurt na 15k zijn die 'm goedkoop maakt? :{ Of zou hij echt kapot zijn?

quote:
0s.gif Op vrijdag 13 november 2015 16:08 schreef Leandra het volgende:

[..]

Als ik de reviews over het bedrijf zo lees dan zal dat idd wel het geval zijn....

Ik zou er alleen maar iets kopen als ze m'n ideale auto hadden staan, en na een aankoopkeuring.
De reviews die ik vond waren wisselend :{ Het kwam erop neer dat je koopt wat je ziet, zogenaamd tegen "handelsvoorwaarden", zonder garantie :{ Maar is dat niet bijna overal zo bij auto's van deze prijs en met de eisen in de start-post? :{
  vrijdag 13 november 2015 @ 17:39:00 #117
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_157517027
Ik vind het in de reviews vooral storend dat ze niet thuis schijnen te geven bij problemen.
Gewoon helemaal niet.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_157517153
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 november 2015 17:39 schreef Leandra het volgende:
Ik vind het in de reviews vooral storend dat ze niet thuis schijnen te geven bij problemen.
Gewoon helemaal niet.
Dat las ik ook :{

Maar anderzijds... ik denk zelf niet dat het uberhaupt de bedoeling is om nog terug te gaan. Is het niet zo dat bij een "meeneemprijs" je 'm koop en het daarna maar zelf uitzoekt? Dat was bij de Renault destijds ook en die kostte 1750 ;(

Ik weet het eigenlijk niet ;( Ik ben bijna in Harderwijk ;(
  vrijdag 13 november 2015 @ 17:49:21 #119
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_157517226
quote:
1s.gif Op vrijdag 13 november 2015 17:45 schreef Fien1989 het volgende:

[..]

Dat las ik ook :{

Maar anderzijds... ik denk zelf niet dat het uberhaupt de bedoeling is om nog terug te gaan. Is het niet zo dat bij een "meeneemprijs" je 'm koop en het daarna maar zelf uitzoekt? Dat was bij de Renault destijds ook en die kostte 1750 ;(

Ik weet het eigenlijk niet ;( Ik ben bijna in Harderwijk ;(
Ja zo is het idd, maar dat betekent vooral dat als je geen verstand van auto's hebt, je er geen auto moet kopen.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_157517256
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 november 2015 17:49 schreef Leandra het volgende:

[..]

Ja zo is het idd, maar dat betekent vooral dat als je geen verstand van auto's hebt, je er geen auto moet kopen.
Maar met de eisen in als in de start-post is bijna alles een meeneemprijs ;(
  vrijdag 13 november 2015 @ 17:52:52 #121
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_157517286
quote:
1s.gif Op vrijdag 13 november 2015 17:51 schreef Fien1989 het volgende:

[..]

Maar met de eisen in als in de start-post is bijna alles een meeneemprijs ;(
Ja.... dan moet je dus of wat aan je eisen doen, of wat aan je budget.
Je kunt mazzel hebben, maar dat is dan precies dat; mazzel.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_157518216
quote:
1s.gif Op donderdag 12 november 2015 17:31 schreef Fien1989 het volgende:

[..]

Dus deze is bagger? :{

http://www.marktplaats.nl(...)19df&previousPage=lr

Die is dof, volgens mij ;(

[..]

Maar die voldoet totaal niet aan de eisen in de start-post :P
Ja die heeft de kut stoelen
life happens while you're pusing the throttle.
  vrijdag 13 november 2015 @ 18:38:27 #123
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_157518275
quote:
1s.gif Op vrijdag 13 november 2015 18:36 schreef eXplorer1 het volgende:

[..]

Ja die heeft de kut stoelen
Die is ze nu aan het kopen bekijken...
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_157518359
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 november 2015 18:38 schreef Leandra het volgende:

[..]

Die is ze nu aan het kopen bekijken...
Ohhw, nou ik hoop dat ze het OK vindt.

Note: ik moet wat vaker fok op :D als ik dit eerder wist had ik wel aangeboden mee te gaan,zit toch vlakbij mij
life happens while you're pusing the throttle.
pi_157519603
Kan toch nog, ff met turbopower door de polder? (Dacht dat je daar ergens vandaan kwam)
.
pi_157521192
Ik heb 'm niet gekocht.

De stoelen zaten vrij hard, hoewel de vorm dan weer niet per se slecht was. Maar er was iets anders wat een ergere afknapper was.

Toen ik daar aankwam stond de auto met draaiende motor, hij was net van het terrein naar de kijk-ruimte gereden. De verkoper zei dat ik 'm onder het licht mocht zetten en dat hij zo terug kwam. Ik dus de auto een klein stukje verzetten en toen eigenhandig de motor uitgezet om te kijken hoe hij startte. Maar hij startte niet... de accu was leeg :{

Ondertussen even onder de motorkap gekeken. Best volgebouwd, weinig te zien voor een leek :{ Wel even onder de oliedop gekeken, geen sludge zichtbaar. Wat me wel opviel was dat de koelvloeistof nogal onder peil was.

Ook even kort naar de banden gekeken... qua profiel was het alle 4 oké. Dunlop-banden achter. Voor niet gezien, weinig licht.

Verkoper kwam terug en startte 'm weer met een starthulp en zei dat hij even moest opladen. Ik even mee toekijken.

Wat me opviel was dat hij niet goed leek op te laden: zodra een elektrische verbruiker aanging, ging de dashboard-verlichting knipperen en ging het motortoerental omhoog. Ook na minutenlang draaien, terwijl mijn ervaring met een lege accu bij de Renault was dat hij na hooguit 2 minuten weer prima moest lopen mèt verbruikers aan.

Ik zei toen dat het niet hoorde en de dynamo mogelijk niet meer goed laadde of dat de accu wel heel erg dood wad. De verkoper vermoedde de dynamo. Ik gaf toen aan dat ik 'm dan niet neem, omdat het een dure reparatie is.

Verkoper liep mee naar binnen en stelde voor om te kijken of er nog wat anders was wat aan mijn eisen voldeed, maar helaas...

Hij ging toen overleggen en liet me even wachten. En ondertussen liet hij de auto ook nog even draaien en kwam terug met het idee om 'm nog even 10 minuutjes te laten draaien en ondertussen en kop koffie aan te bieden. En dan kijken of hij echt niet laadt.

Ik wilde niet wachten en stelde voor even een proefrit te maken en dat hij onder het rijden vaak nog sneller laadt. Dat mocht na een kopie v/h rijbewijs en een formulier tekenen.

Ik ben toen een kwartiertje met de auto gaan rijden, ook even snelweg meegepakt. Rijden deed hij prima. Automaat schakelde vloeiend, ook bij vlot optrekken en de kickdown werkte ook, meerdere keren geprobeerd. Stuur blijft ook recht bij loslaten tijdens het rijden. Ook bij hard remmen blijft dat zo.

Wel merkte ik een lichte trilling in het stuur rond de 120-130km/u, wat lijkt op niet goed gebalanceerde banden.

Onderweg even geparkeerd en onder de motorkap gekeken. Ik kan niet over het motorgeluid oordelen. Het lijkt wel op een "tik" wat ik hoorde, maar weet het niet zeker. Bij mijn Renault klonk er altijd al een soort tik wat weer zo hoorde bij dat type motor. Maar deze Mitsubishi-motor ken ik niet. Volgens de verkoper liep hij perfect, geen tik.

Ik heb wel een filmpje gemaakt van de draaiende motor, zo klonk hij halverwege de proefrit:
Klinkt dit als een normale motor of valt het onder tikkende motor? :{

Wat me onderweg nog opviel was dat het opladen v/d accu niet goed ging: zodra ik stilstond (=laag toerental) ging de dashboard-verlichting doffer branden en soms ook knipperen. Vooral als ik veel verbruikers aanzette. Dat werd bevestigd toen ik terug bij de garage was en 'm uitzette... toen startte hij niet meer...

De airco leek het trouwens nog te doen, hoewel het wel moeilijk oordelen was bij deze buitentemperaturen. De compressor ging i.i.g. nog wel aan.

De verwarming deed het ook, maar werd wel langzaam warm vergeleken met de Renault. Kon ook aan het laag koelwater-niveau liggen.

Het interieur zag er verder ook netjes uit.

Maar goed, door de problemen met de dynamo en/of accu heb in 'm niet gekocht. Want een accu is niet duur, maar als het de dynamo blijkt... ;(

Het bedrijf die de auto verkoopt repareert trouwens geen auto's, het wordt uitbesteed. Ik heb gezegd dat mocht hij gerepareerd worden zonder prijsverhoging, ik er misschien nog over nadenk, maar dat het anders definitief nee is.
pi_157521369
GDI kopen echt :') ook geen andere dus. Het is een direct ingespoten benzine _O- . Veel grotere zooi is er niet. Het zelfde als de HPI (PSA) en IDE (Renault)
pi_157521734
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 november 2015 20:40 schreef Fien1989 het volgende:
Ik heb wel een filmpje gemaakt van de draaiende motor, zo klonk hij halverwege de proefrit:
Klinkt dit als een normale motor of valt het onder tikkende motor? :{
.
Klinkt als een nieuw type hybride: 3 cilinders op benzine en 1 op diesel.
pi_157522242
Verstopt oliekanaaltje in een kleppestoter, doe al die oude jappen en Renaultjes toch. Volgens mij worden ze er best oud mee, doorgaans. En dat laden zal gewoon een dooie accu zijn geweest, die nu al maanden leeg staat te wezen.

Ik zou hem wel kopen.
.
pi_157523217
quote:
1s.gif Op vrijdag 13 november 2015 21:03 schreef Fer het volgende:
Verstopt oliekanaaltje in een kleppestoter, doe al die oude jappen en Renaultjes toch. Volgens mij worden ze er best oud mee, doorgaans.
Zal best maar dat duidt toch op gebrekkig onderhoud, hoe lang zal het duren voor er nog meer dicht slibt?

quote:
1s.gif Op vrijdag 13 november 2015 21:03 schreef Fer het volgende: En dat laden zal gewoon een dooie accu zijn geweest, die nu al maanden leeg staat te wezen.
Dat denk ik ook, anders was er uberhaupt niet mee te rijden geweest.
Door die dode accu had de dynamo geen buffer die het met zoveel stroomverbruikers best had kunnen gebruiken.
pi_157523944
Klinkt in mijn oren als een prima auto. Heb er verder weinig verstand van.

Maar dat ding is al 15 jaar oud, kan niet als nieuw werken.

Verder zal ik vragen om een nieuwe accu als je toch besluit om hem te kopen. En wellicht nog een proefrit incl. nieuwe accu.

En nooit een auto kopen in het donker.
pi_157523975
Och, de Mazda-motor in mijn Volvo heeft ook directe injectie en dat ding draait prima..

Betreffend de Mitsubishi:
Nieuwe accu onderhandelen, en dan meenemen. Gek klinkt ie niet :) ook de ANWB raadt de gdi motoren niet direct af. Alleen heel zuinig zijn ze niet..
so get yourself a car and drive it all alone
get yourself a car and ride it on the wind
get yourself a car and drive it all alone
get yourself a car and ride it on the wind yea
pi_157524204
Is een GDI niet een auto die je uberhaupt niet moet kopen? Super gevoelige inspuiting, pomp snel stuk (dacht ik?) (dúúr!) net als de HPi van Citroën die al heel snel niet meer geproduceerd werd. Sommige auto's moet je gewoon niet kopen, net als de 2.5Td XM van Citroën, beest van een diesel maar heel snel oververhitten en dan blaast ie de koppakking er uit, dat soort dingen.

Ik had zelf al een C5 op gas gezien (tja :') ) vóór de proefrit uren zitten lezen in het C5club forum. Toen wist ik waar ik op moest letten bij de proefrit. Schakelt de automaat goed e.d. Maar door dat forum wist ik alle specifieke punten, de "dealbreakers" en de dingetjes die alleen maar vervelend zijn.
...
pi_157524733
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 november 2015 21:25 schreef vannelle het volgende:

[..]

Zal best maar dat duidt toch op gebrekkig onderhoud, hoe lang zal het duren voor er nog meer dicht slibt?

[..]

Dat denk ik ook, anders was er uberhaupt niet mee te rijden geweest.
Door die dode accu had de dynamo geen buffer die het met zoveel stroomverbruikers best had kunnen gebruiken.
Ik weet het niet, Getzi hier tikkert al jaren, vooral in de winter. Ook Clio's komen altijd tikkend voorbij.

Die accu zal wel geen lading meer aannemen, daar kan die spanningsrevelaar in de dynamo ook niets mee.

Die GDi valt toch mee, mist alleen die reinigende werking van port injectie. Dus komt er kool op de inlaatkleppen.
.
pi_157525781
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 november 2015 20:40 schreef Fien1989 het volgende:
Ik heb 'm niet gekocht.

De stoelen zaten vrij hard, hoewel de vorm dan weer niet per se slecht was. Maar er was iets anders wat een ergere afknapper was.

Toen ik daar aankwam stond de auto met draaiende motor, hij was net van het terrein naar de kijk-ruimte gereden. De verkoper zei dat ik 'm onder het licht mocht zetten en dat hij zo terug kwam. Ik dus de auto een klein stukje verzetten en toen eigenhandig de motor uitgezet om te kijken hoe hij startte. Maar hij startte niet... de accu was leeg :{

Ondertussen even onder de motorkap gekeken. Best volgebouwd, weinig te zien voor een leek :{ Wel even onder de oliedop gekeken, geen sludge zichtbaar. Wat me wel opviel was dat de koelvloeistof nogal onder peil was.

Ook even kort naar de banden gekeken... qua profiel was het alle 4 oké. Dunlop-banden achter. Voor niet gezien, weinig licht.

Verkoper kwam terug en startte 'm weer met een starthulp en zei dat hij even moest opladen. Ik even mee toekijken.

Wat me opviel was dat hij niet goed leek op te laden: zodra een elektrische verbruiker aanging, ging de dashboard-verlichting knipperen en ging het motortoerental omhoog. Ook na minutenlang draaien, terwijl mijn ervaring met een lege accu bij de Renault was dat hij na hooguit 2 minuten weer prima moest lopen mèt verbruikers aan.


Onderweg even geparkeerd en onder de motorkap gekeken. Ik kan niet over het motorgeluid oordelen. Het lijkt wel op een "tik" wat ik hoorde, maar weet het niet zeker. Bij mijn Renault klonk er altijd al een soort tik wat weer zo hoorde bij dat type motor. Maar deze Mitsubishi-motor ken ik niet. Volgens de verkoper liep hij perfect, geen tik.

Ik heb wel een filmpje gemaakt van de draaiende motor, zo klonk hij halverwege de proefrit:
Klinkt dit als een normale motor of valt het onder tikkende motor? :{

Wat me onderweg nog opviel was dat het opladen v/d accu niet goed ging: zodra ik stilstond (=laag toerental) ging de dashboard-verlichting doffer branden en soms ook knipperen. Vooral als ik veel verbruikers aanzette. Dat werd bevestigd toen ik terug bij de garage was en 'm uitzette... toen startte hij niet meer...

Verschillende merken, verschillende manieren.

Mitsubishi's (in ieder geval die met GDI motor) hebben een procedure voor het inleren. Dat gaat niet vanzelf door stationair te draaien of te gaan rijden.

Je kunt dat zelf, zijn verder geen kosten aan verbonden. Kost je een kwartiertje.

Of je daarmee de dynamo uit kunt sluiten kan ik je niet garanderen, maar het lage toerental met de bijbehorende knipperende lichtjes kunnen daar in ieder geval wel bij horen.

Na die procedure loopt de motor ineens zoals het hoort...

Linkje naar procedure:
http://www.mitsubishi-owners-club.nl/forum/index.php?topic=9759.0
I removed all the bad food from my house.
It was delicious.
  vrijdag 13 november 2015 @ 22:55:40 #136
222903 monsterd.
fine, beautiful, lovely
pi_157527537
Ts, zoek een ander exemplaar en laat je niet afschrikken door een hogere stand. Mijne 1.6 carisma automaat reed met zijn 250dkm nog als een zonnetje en ik maakte me echt niet druk om het onderhoud aan de automaatbak.
baby you're not here
but I can feel you there
think I better body up
ooo, it's that magic touch.
pi_157534334
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 november 2015 01:38 schreef Fien1989 het volgende:

[..]

Als de MRB hoger is => zware auto => minder zuinig.

En dat verbruik vind ik heel belangrijk, mogelijk belangrijker dan de tientjes MRB.

Ja, en nee. M'n e46 320d zwaait naar je met z'n 1455kg en 1:18. Maar serieus kijk nou gewoon naar een 1.6 als het al zonodig op benzine moet. Een van de meest betrouwbare auto's ooit gemaakt, alleen ietwat saai. Om die laatste reden heb ik hem weggedaan.
Rui Pereira: "You're an artist, you don't give a fuck!"
pi_157548207
Hmmm... verschillende meningen... :{ Zou ik 'm wel of niet doen, mits ze het oplaadprobleem kosteloos willen repareren? :{

Dat getik zou dus een verstopt oliekanaaltje zijn... is dus niet goed? :{ Ik ben nou niet echt op zoek naar een auto die binnenkort motorproblemen gaat krijgen :{

quote:
1s.gif Op vrijdag 13 november 2015 22:20 schreef Sometimes het volgende:

[..]

Verschillende merken, verschillende manieren.

Mitsubishi's (in ieder geval die met GDI motor) hebben een procedure voor het inleren. Dat gaat niet vanzelf door stationair te draaien of te gaan rijden.

Je kunt dat zelf, zijn verder geen kosten aan verbonden. Kost je een kwartiertje.

Of je daarmee de dynamo uit kunt sluiten kan ik je niet garanderen, maar het lage toerental met de bijbehorende knipperende lichtjes kunnen daar in ieder geval wel bij horen.

Na die procedure loopt de motor ineens zoals het hoort...

Linkje naar procedure:
http://www.mitsubishi-owners-club.nl/forum/index.php?topic=9759.0
Hmmm... zou daarmee dan het getik over moeten zijn? :{

En laten draaien was meer in de zin van dat de accu dan weer werd opgeladen. Bij de meeste auto's wordt na een lege accu immers ook aangeraden om even een stuk te gaan rijden zodat er voldoende lading in de accu komt voor de volgende start.

quote:
0s.gif Op vrijdag 13 november 2015 22:55 schreef monsterd. het volgende:
Ts, zoek een ander exemplaar en laat je niet afschrikken door een hogere stand. Mijne 1.6 carisma automaat reed met zijn 250dkm nog als een zonnetje en ik maakte me echt niet druk om het onderhoud aan de automaatbak.
Eentje met 1.6 motor heb ik nog niet gezien met de opties die ik wil :{ Behalve eentje zonder interieurfoto's, dat vind ik niet oke. Voor hetzelfde geldt is dat afgeleefd en kom ik er pas achter nadat ik naar de andere kant v/h land ben gereisd :{

Een hoge km-stand is op zich niet erg, maar het is wel een indicatie wanneer er mogelijk groot onderhoud aankomt. En automaat-olie niet vervangen? Gaan daardoor automaten niet juist sneller stuk/slechter schakelen :{

quote:
1s.gif Op zaterdag 14 november 2015 01:11 schreef house_is_a_feeling het volgende:

[..]

Ja, en nee. M'n e46 320d zwaait naar je met z'n 1455kg en 1:18. Maar serieus kijk nou gewoon naar een 1.6 als het al zonodig op benzine moet. Een van de meest betrouwbare auto's ooit gemaakt, alleen ietwat saai. Om die laatste reden heb ik hem weggedaan.
Maar dat is een diesel... die zijn sowieso zuiniger dan eentje op benzine... :{ Ik zit wel te vergelijken met dezelfde type brandstof...
pi_157548815
Je moet er denk ik wel rekening mee houden dat met jouw budget en wensen, er een auto uitkomt die waarschijnlijk nog wel wat onderhoud nodig heeft.

Aan de andere kant, als je heel erg twijfelt, is het bij tweedehands auto's meestal beter om er niet aan te beginnen.
pi_157551827
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 november 2015 17:30 schreef deezler het volgende:
Je moet er denk ik wel rekening mee houden dat met jouw budget en wensen, er een auto uitkomt die waarschijnlijk nog wel wat onderhoud nodig heeft.

Aan de andere kant, als je heel erg twijfelt, is het bij tweedehands auto's meestal beter om er niet aan te beginnen.
Maar als het motorblok kapot gaat valt dat in mijn ogen niet onder "onderhoud" :{

Ik twijfel vooral, omdat ik daar zelf geen verstand van heb en ook niet weet hoe ernstig een bepaalde "kwaal" is :{
pi_157551894
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 november 2015 19:56 schreef Fien1989 het volgende:

[..]

Maar als het motorblok kapot gaat valt dat in mijn ogen niet onder "onderhoud" :{

Ik twijfel vooral, omdat ik daar zelf geen verstand van heb en ook niet weet hoe ernstig een bepaalde "kwaal" is :{
Moet ik anders mee voor een 2de proefrit in die carisma?

Ik ken die dingen erg, erg goed.
life happens while you're pusing the throttle.
  zaterdag 14 november 2015 @ 20:01:53 #142
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_157551942
quote:
1s.gif Op zaterdag 14 november 2015 19:59 schreef eXplorer1 het volgende:

[..]

Moet ik anders mee voor een 2de proefrit in die carisma?

Ik ken die dingen erg, erg goed.
Volgens mij kun je dan in eerste instantie beter alleen gaan, en als het wat is met Fien teruggaan.... als ze voor een tweede proefrit komt dan staat dat veel te eager.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_157551997
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 november 2015 20:01 schreef Leandra het volgende:

[..]

Volgens mij kun je dan in eerste instantie beter alleen gaan, en als het wat is met Fien teruggaan.... als ze voor een tweede proefrit komt dan staat dat veel te eager.
Goede leandra!! Ga ik langs om alleen te kijken.
life happens while you're pusing the throttle.
pi_157552129
Op zich een goed idee :D

Maar... hij is op dit moment wel kapot i.v.m. niet opladen v/d accu, start alleen met starthulp :{ Ik heb geen idee wanneer ze 'm gaan maken :?

Als het de accu is, is het op zich geen ramp. Maar dan moet de dynamo wel uitgesloten zijn daar het een duur onderdeel is...
  zaterdag 14 november 2015 @ 20:12:43 #145
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_157552160
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 november 2015 20:11 schreef Fien1989 het volgende:
Op zich een goed idee :D

Maar... hij is op dit moment wel kapot i.v.m. niet opladen v/d accu, start alleen met starthulp :{ Ik heb geen idee wanneer ze 'm gaan maken :?

Als het de accu is, is het op zich geen ramp. Maar dan moet de dynamo wel uitgesloten zijn daar het een duur onderdeel is...
Ze gaan m niet maken, ze verkopen m as is, ze kunnen hoogstens een accu uit een ander onverkoopbaar ding er in zetten.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
  zaterdag 14 november 2015 @ 20:23:06 #146
15746 daNpy
Marathon Coupé
pi_157552358
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 november 2015 20:12 schreef Leandra het volgende:

[..]

Ze gaan m niet maken, ze verkopen m as is, ze kunnen hoogstens een accu uit een ander onverkoopbaar ding er in zetten.
Dit.
Zolang er geen koper is wordt er niks gemaakt, dat is alleen maar onnodige kosten.
Hopelijk komt er een koper die zo min mogelijk opmerkt, zodat de uiteindelijke verkoop zoveel mogelijk winst oplevert :)
You can sleep in a racecar, but you can't race a house!
Op zaterdag 12 november 2022 13:41 schreef knoopie het volgende:
Daar kan je wel om lachen, maar de motorolie vervangen is een stuk handiger in de badkuip dan op je vloerkleed in de woonkamer.
pi_157552429
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 november 2015 20:11 schreef Fien1989 het volgende:
Op zich een goed idee :D

Maar... hij is op dit moment wel kapot i.v.m. niet opladen v/d accu, start alleen met starthulp :{ Ik heb geen idee wanneer ze 'm gaan maken :?

Als het de accu is, is het op zich geen ramp. Maar dan moet de dynamo wel uitgesloten zijn daar het een duur onderdeel is...
Dynamo is het niet, als hij gestart moet worden met starthulp ivm dode dynamo dan stopt de motor heel gauw met lopen (want geen stroom) 99% kans dat het de accu is, 1% kans een combinatie van beide.
life happens while you're pusing the throttle.
pi_157555292
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 november 2015 17:01 schreef Fien1989 het volgende:


Maar dat is een diesel... die zijn sowieso zuiniger dan eentje op benzine... :{ Ik zit wel te vergelijken met dezelfde type brandstof...
Diesel kost 1.20, benzine 1.50. Dus de diesel is zuiniger en de brandstof is goedkoper. Een deel ervan verlies je door de MRB maar bij jouw kilometers is dat inderdaad maar een deel. Maar dan heb je wel bijna altijd een turbo. Omdat je graag turboloos wil kom je dan toch terecht bij LPG. Je kanaaltunnel verhaal wordt dan dus een hele dure eis. Dat die tank dan in de reservewielbak ligt deert ook niet. Want als je niet sterk genoeg bent om een aanhangertje te verslepen krijg je je vastgeroeste wielbouten ook niet los, laat staan het wiel uit de kofferbak.
Verder zie ik niet in waarom een krasje in een auto van 1500 niet uit maakt en in een auto van 2000 ineens heel zuur zou zijn. Het zijn beide oude versleten auto's.
Het spijt me als ik nou wat bijdehand overkom, maar ik vind echt dat je eens moet leren rekenen en je niet moet blind staren op dingen die je in de praktijk niet gaat gebruiken. Zoals een reservewiel.
[b]Op maandag 28 mei 2012 19:03 schreef freshy98 het volgende:[/b]
Vrouwen en hints geven. Dat moeten ze echt eens afleren.
pi_157555612
Nog iets gevonden dat wel in de buurt is:

http://www.marktplaats.nl(...)3e3a&previousPage=lr

Alleen geen luxe als airco helaas.
pi_157556610
quote:
1s.gif Op zaterdag 14 november 2015 20:26 schreef eXplorer1 het volgende:

[..]

Dynamo is het niet, als hij gestart moet worden met starthulp ivm dode dynamo dan stopt de motor heel gauw met lopen (want geen stroom) 99% kans dat het de accu is, 1% kans een combinatie van beide.
Hmmm... als het inderdaad de accu is, dan is het misschien wel een goed idee dat je 'm ook een keer bekijkt/een proefrit mee maakt :D

Vraag me alleen af... stel dat ik 'm dan koop... moet ik dan zelf een zware accu meesjouwen in de trein en daar inbouwen? :P Anders kan ik er niet mee naar huis rijden natuurlijk, als zij 'm niet willen maken :P

quote:
1s.gif Op zaterdag 14 november 2015 21:49 schreef Bartholomeus het volgende:

[..]

Diesel kost 1.20, benzine 1.50. Dus de diesel is zuiniger en de brandstof is goedkoper. Een deel ervan verlies je door de MRB maar bij jouw kilometers is dat inderdaad maar een deel. Maar dan heb je wel bijna altijd een turbo. Omdat je graag turboloos wil kom je dan toch terecht bij LPG. Je kanaaltunnel verhaal wordt dan dus een hele dure eis. Dat die tank dan in de reservewielbak ligt deert ook niet. Want als je niet sterk genoeg bent om een aanhangertje te verslepen krijg je je vastgeroeste wielbouten ook niet los, laat staan het wiel uit de kofferbak.
Verder zie ik niet in waarom een krasje in een auto van 1500 niet uit maakt en in een auto van 2000 ineens heel zuur zou zijn. Het zijn beide oude versleten auto's.
Het spijt me als ik nou wat bijdehand overkom, maar ik vind echt dat je eens moet leren rekenen en je niet moet blind staren op dingen die je in de praktijk niet gaat gebruiken. Zoals een reservewiel.
Nog los van het Kanaaltunnel- kofferbak/reservewiel-argument moet je eens kijken hoe klein het aanbod is van LPG-wagens die voldoen aan de eisen in de start-post. En dan ook naar de prijs/km-stand verhouding.

Verder lees ik wel vaker problemen met LPG-auto's, meer dan hetzelfde type op benzine. Het is toch een extra systeem wat ook nog eens vaak achteraf ingebouwd is.

De wielbouten kan ik wel degelijk losdraaien, hoewel met veel moeite. Dat kreeg ik bij de Renault ook los. En ook het reservewiel optillen kan ik prima... ik heb 'm (met moeite) vanuit de kofferbak naar de 3e verdieping in de hal weten te brengen ook... hij staat daar nu nog steeds met een lekke band, hoewel daar nu niks meer aan is... :{ En het was wel een volwaardig wiel, dezelfde maat/type band als de normale wielen, alleen stalen velg i.p.v. lm.

Het reservewiel vind ik wel degelijk belangrijk om te hebben als je band lek raakt op een afgelegen weggetje in Duitsland of de Belgische Ardennen bijv. En ja... daar komt de auto wel regelmatig, vooral in de lente/zomer. Bandenschuim is niet altijd een volwaardig alternatief als je nog zo ver van huis bent en je band buiten openingstijden lek raakt.

Waarom een kras in een auto van 1500 minder zuur is dan in eentje van 2000: dat is hetzelfde als dat ik meer baal als mijn telefoon van 150 in de plee valt dan eentje van 60. Het is gewoon omdat je voor de dure meer hebt betaald en voor de dure ook langer hebt moeten sparen. Dat ze allebei oud zijn, doet er dan niet zoveel toe.

quote:
0s.gif Op zaterdag 14 november 2015 22:00 schreef deezler het volgende:
Nog iets gevonden dat wel in de buurt is:

http://www.marktplaats.nl(...)3e3a&previousPage=lr

Alleen geen luxe als airco helaas.
Geen airco is wel een 100% afknapper :{
  zaterdag 14 november 2015 @ 22:32:48 #151
399214 Knutsel-Smurf
Met een hamer past alles!!
pi_157556634
Die civics zijn goud! Gaan meestal ook vlot weg (Afrika etc) maar willen nog wel eens fanatiek roesten. Als hij "hard" is zou ik het doen!
Iff you can't fix it with a hammer, It's an electrical problem.
Op woensdag 30 juli 2014 17:52 schreef koffielepel het volgende:
De beste leerschool is als je de poep uit de ventilator moet krabben.
pi_157557117
Ik snap dat je vast zit aan die automaat, maar de rest van de wensen?
Is het dan geen optie om een auto die wat minder goed past te kopen voor tijdelijk? En dan een jaar te sparen zodat je volgend jaar iets meer budget hebt? Als je een beetje geluk hebt kun je de auto die je dan hebt zonder veel verlies verkopen en kun je dat geld er ook weer bij leggen.
Of een half jaar sparen? Die airco heb je toch niet echt nodig tot het volgend jaar zomer echt heet weer wordt.
pi_157557542
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 november 2015 22:52 schreef deezler het volgende:
Ik snap dat je vast zit aan die automaat, maar de rest van de wensen?
Is het dan geen optie om een auto die wat minder goed past te kopen voor tijdelijk? En dan een jaar te sparen zodat je volgend jaar iets meer budget hebt? Als je een beetje geluk hebt kun je de auto die je dan hebt zonder veel verlies verkopen en kun je dat geld er ook weer bij leggen.
Of een half jaar sparen? Die airco heb je toch niet echt nodig tot het volgend jaar zomer echt heet weer wordt.
Ik zie het wisselen van auto niet zo zitten. Het is net als nu, nogal veel gedoe en je weet nooit wat je koopt :{ En bezichtigen is ook echt zo gedoe wat ik totaal niet leuk vind. Daarom wil ik in één keer een auto die aan mijn eisen voldoet en die helemaal oprijden. Ik verwacht echt niet dat als ik nu een auto niet-naar-wens koop, ik over een halfjaar opeens een auto van 3000 euro ga kunnen/willen betalen. De auto die ik dan nu koop kost namelijk ook weer geld wat onderhoud betreft. En dingen als winterbanden kan je waarschijnlijk ook niet meer meenemen naar een volgende auto (ja, de Renault had ook winterbanden in de winter, want naar Duitsland rijden op het moment dat er sneeuw ligt is niet handig met zomerbanden). Dat is allemaal verlies als je het niet op kan maken, een auto wordt niet veel meer waard als je er een set winterbanden bij doet of een nieuwe distributieriem.

Verder wil ik gewoon eenmaal niet meer uitgeven aan een auto. Ik verzeker hem alleen WA, als er iets mee gebeurt ben ik het volledig kwijt.
  zondag 15 november 2015 @ 00:00:45 #154
15746 daNpy
Marathon Coupé
pi_157558715
Bandenschuim werkt tegenwoordig wel goed hoor, vorige week nog een paar uur op het circuit gereden met een band met die zooi erin. ging prima en we hebben die auto echt wel mishandeld >:)
Je kan er dus ook prima harder dan 100 mee en nog flink wat kms maken.
You can sleep in a racecar, but you can't race a house!
Op zaterdag 12 november 2022 13:41 schreef knoopie het volgende:
Daar kan je wel om lachen, maar de motorolie vervangen is een stuk handiger in de badkuip dan op je vloerkleed in de woonkamer.
pi_157562004
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 november 2015 22:31 schreef Fien1989 het volgende:

[..]

Hmmm... als het inderdaad de accu is, dan is het misschien wel een goed idee dat je 'm ook een keer bekijkt/een proefrit mee maakt :D

Vraag me alleen af... stel dat ik 'm dan koop... moet ik dan zelf een zware accu meesjouwen in de trein en daar inbouwen? :P Anders kan ik er niet mee naar huis rijden natuurlijk, als zij 'm niet willen maken :P
Met de starthulp laten starten en zorgen dat je onderweg niet afslaat.
quote:
[..]

Nog los van het Kanaaltunnel- kofferbak/reservewiel-argument moet je eens kijken hoe klein het aanbod is van LPG-wagens die voldoen aan de eisen in de start-post. En dan ook naar de prijs/km-stand verhouding.
Je hebt teveel eisen voor het budget, dit argument gaat evenzeer op voor wagens op benzine of diesel. Je zult of je budget moeten verhogen, of je eisen moet verlagen, of heel lang zoeken.
quote:
Verder lees ik wel vaker problemen met LPG-auto's, meer dan hetzelfde type op benzine. Het is toch een extra systeem wat ook nog eens vaak achteraf ingebouwd is.
Hangt sterk van het motorblok af. Sommige kunnen er goed tegen, andere wat minder. Voor blokken van het bouwjaar wat jij zoekt is wel bekend welke wel goed op lpg draaien en welke niet.
quote:
De wielbouten kan ik wel degelijk losdraaien, hoewel met veel moeite. Dat kreeg ik bij de Renault ook los. En ook het reservewiel optillen kan ik prima... ik heb 'm (met moeite) vanuit de kofferbak naar de 3e verdieping in de hal weten te brengen ook... hij staat daar nu nog steeds met een lekke band, hoewel daar nu niks meer aan is... :{ En het was wel een volwaardig wiel, dezelfde maat/type band als de normale wielen, alleen stalen velg i.p.v. lm.

Het reservewiel vind ik wel degelijk belangrijk om te hebben als je band lek raakt op een afgelegen weggetje in Duitsland of de Belgische Ardennen bijv. En ja... daar komt de auto wel regelmatig, vooral in de lente/zomer. Bandenschuim is niet altijd een volwaardig alternatief als je nog zo ver van huis bent en je band buiten openingstijden lek raakt.
Hoeveel lekke banden heb je al gehad?
quote:
Waarom een kras in een auto van 1500 minder zuur is dan in eentje van 2000: dat is hetzelfde als dat ik meer baal als mijn telefoon van 150 in de plee valt dan eentje van 60. Het is gewoon omdat je voor de dure meer hebt betaald en voor de dure ook langer hebt moeten sparen. Dat ze allebei oud zijn, doet er dan niet zoveel toe.
150 is 250% van 60 als je dat dus doortrekt moet je deze eis dus stellen bij een auto van 1500*2,5= 3750. Voor dat geld kun je beter een auto met krassen,deuken en butsen op ieder paneel kopen, die technisch goed is, dan een wagen die er wat beter uitziet maar technisch minder is. Het zou pas zuur zijn als je voor 2000 euro een wagen zonder krassen zou kopen, die na 5 minuten uit elkaar valt.
quote:
[..]

Geen airco is wel een 100% afknapper :{
Airco gaat vroeg of laat kapot/ heeft onderhoud nodig. Als jij dus geen geld uit wilt geven aan onderhoud is het maar de vraag of de airo in een andere auto wel blijft werken. Dat je met je renaultje geluk hebt gehad, is natuurlijk geen garantie voor de toekomst.
  zondag 15 november 2015 @ 09:01:49 #156
102177 fs180
ik rem voor katten
pi_157562042
quote:
- Aan opties:
ABS
Airbags
Stuurbekrachtiging
goed plan

vergeet de lifehammer niet
pi_157562579
Volvo s80 van 2000?
pi_157562643
Zoek een golf 3 of 4 en neem de "harde" stoelen voor lief. Dan heb je een prima kans een auto te vinden die aan je overige eisen voldoet.

Je zou nog over de grens kunnen kijken maar das wat meer werk....
pi_157562853
quote:
2s.gif Op zondag 15 november 2015 10:12 schreef dopfles1 het volgende:
Volvo s80 van 2000?
Voor 1500,-?
Staat een Marokaan bij de kassa.
pi_157562921
Voor het geval je mijn punt mist, voor 1500 ga je geen goede S80 kopen.
Staat een Marokaan bij de kassa.
pi_157562940
quote:
0s.gif Op zondag 15 november 2015 10:38 schreef Meeuw29 het volgende:
Voor het geval je mijn punt mist, voor 1500 ga je geen goede S80 kopen.
Vast niet, maar volgens mij ga je voor 1500 helemaal geen goede auto kopen.
pi_157563017
http://m.autowereld.nl/su(...)4437381/details.html

Of als je zo graags frans wil, neem n scenic. Staan dr zat van die aan je eisen voldoen. Zijn wel wat zwaarder maar goed, je eist ook n hoop....
pi_157563156
quote:
0s.gif Op zondag 15 november 2015 10:18 schreef Bouke-p het volgende:
Zoek een golf 3 of 4 en neem de "harde" stoelen voor lief. Dan heb je een prima kans een auto te vinden die aan je overige eisen voldoet.

Je zou nog over de grens kunnen kijken maar das wat meer werk....
Die ZF automaat is troep. Bij echte kickdown te traag, bij licht gas bijgeven denkt dat ding opeens wel dat je kickdown wilt, terwijlmdat niet zo is. Pickup vanuit stilstand is nog slechter dan een robotbak en een verbruik van 1:8
.
pi_157563266
quote:
1s.gif Op zondag 15 november 2015 10:55 schreef Fer het volgende:

[..]

Die ZF automaat is troep. Bij echte kickdown te traag, bij licht gas bijgeven denkt dat ding opeens wel dat je kickdown wilt, terwijlmdat niet zo is. Pickup vanuit stilstand is nog slechter dan een robotbak en een verbruik van 1:8
Heb 1x n golf3 automaat gereden en had nergens last van.
Maar goed, hier in pta is alles van vw troep natuurlijk.
pi_157563655
Misschien is voor mevrouw private lease een optie mits je voldoende vaste inkomsten hebt.
Zonder directe investering rij je een nieuwe auto die aan alle eisen voldoet en je hebt geen omkijken naar onderhoud.
Oke, het is prijzig, je eigen risico met schade kan aantikken, je kan niet voortijdig je contract ontbinden en je bent gebonden aan een maximale kilometerstand..
En als je kijkt hoeveel geld je gedurende de leaseperiode wegspoelt is dat echt huilen met de pet op. Daar kan je bijna die auto van kopen.
Maar hey, je hebt geen onzekerheid. Je mag overal komen, en zo'n oud gebakje kan ook in de papieren lopen.
Alles draait om geld, als je voor een dubbeltje op de eerste rang wil zitten dan moet je een gokje durven wagen met een occasion. En anders een financiering bij een betrouwbare dealer regelen als je geen cash hebt.
Edit: je schadevrije jaren vervallen ook bij private lease btw.
  zondag 15 november 2015 @ 11:34:29 #168
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_157563829
Een private lease constructie met zoveel km per jaar?
Dan wordt zelfs een Alto heel duur.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_157563928
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 november 2015 23:12 schreef Fien1989 het volgende:

[..]

Ik zie het wisselen van auto niet zo zitten. Het is net als nu, nogal veel gedoe en je weet nooit wat je koopt :{ En bezichtigen is ook echt zo gedoe wat ik totaal niet leuk vind. Daarom wil ik in één keer een auto die aan mijn eisen voldoet en die helemaal oprijden. Ik verwacht echt niet dat als ik nu een auto niet-naar-wens koop, ik over een halfjaar opeens een auto van 3000 euro ga kunnen/willen betalen. De auto die ik dan nu koop kost namelijk ook weer geld wat onderhoud betreft. En dingen als winterbanden kan je waarschijnlijk ook niet meer meenemen naar een volgende auto (ja, de Renault had ook winterbanden in de winter, want naar Duitsland rijden op het moment dat er sneeuw ligt is niet handig met zomerbanden). Dat is allemaal verlies als je het niet op kan maken, een auto wordt niet veel meer waard als je er een set winterbanden bij doet of een nieuwe distributieriem.

Verder wil ik gewoon eenmaal niet meer uitgeven aan een auto. Ik verzeker hem alleen WA, als er iets mee gebeurt ben ik het volledig kwijt.
Mijn ervaring met vooral Japanse auto's (Nissan, Honda en Mazda) is dat het met dat onderhoud in het eerste jaar na aanschaf wel meevalt mits je een beetje oplet bij de aankoop.

En anders is er geen andere mogelijkheid? Een scooter kopen voor dagelijks vervoer? En eventueel een auto huren of lenen bij langere ritten? Of iemand die voor je wil rijden?
pi_157563950
Weet ik, maar als ze wel steady inkomsten heeft is het een optie. Want ze wil 0 risico lopen, weinig kontant investeren en heeft een wensenlijst van hier tot aan de kanaaltunnel.
Financieringvoorstel van een occasion van 6000 euro dan. Half Nederland rijdt op geleend geld, als je veeleisend bent is dat onontkoombaar.
pi_157563959
quote:
1s.gif Op zondag 15 november 2015 11:22 schreef BlackFrancis het volgende:
Misschien is voor mevrouw private lease een optie mits je voldoende vaste inkomsten hebt.
Zonder directe investering rij je een nieuwe auto die aan alle eisen voldoet en je hebt geen omkijken naar onderhoud.
Oke, het is prijzig, je eigen risico met schade kan aantikken, je kan niet voortijdig je contract ontbinden en je bent gebonden aan een maximale kilometerstand..
En als je kijkt hoeveel geld je gedurende de leaseperiode wegspoelt is dat echt huilen met de pet op. Daar kan je bijna die auto van kopen.
Maar hey, je hebt geen onzekerheid. Je mag overal komen, en zo'n oud gebakje kan ook in de papieren lopen.
Alles draait om geld, als je voor een dubbeltje op de eerste rang wil zitten dan moet je een gokje durven wagen met een occasion. En anders een financiering bij een betrouwbare dealer regelen als je geen cash hebt.
Edit: je schadevrije jaren vervallen ook bij private lease btw.
Ik heb het ooit ook overwogen. Tot ik zag wat het me ging kosten.
Een papierversnipperaar kopen en dan mijn geld daar doorheen jagen is volgens mij nog goedkoper.
pi_157564075
quote:
0s.gif Op zondag 15 november 2015 11:42 schreef deezler het volgende:

[..]

Ik heb het ooit ook overwogen. Tot ik zag wat het me ging kosten.
Een papierversnipperaar kopen en dan mijn geld daar doorheen jagen is volgens mij nog goedkoper.
De prijs die je betaalt voor 'zorgenloos' autorijden.
Punt is gewoon dat je voor 1500 aan de onderkant van de markt shopt. Dan kan je geen andere eisen hebben naast een goede onderhoudshistorie en bouwjaar/kilometerstand.
pi_157564090
quote:
0s.gif Op zondag 15 november 2015 11:42 schreef deezler het volgende:

[..]

Ik heb het ooit ook overwogen. Tot ik zag wat het me ging kosten.
Een papierversnipperaar kopen en dan mijn geld daar doorheen jagen is volgens mij nog goedkoper.
Dat kun je nog opsturen en weer terug krijgen van de Nederlandse Bank :P
pi_157564251
Het is wel een heerlijk popcorn-topic vol goede en vriendelijke tips (y)
Maar 40.000km/j plus alle wensen valt niet te rijmen met 1500 euro.
Auto's uit deze prijsklasse worden doorgaans niet meer zo intensief ingezet.
Het lijkt mij een onmogelijke situatie in ieder geval, ergens moeten consessies of risico's genomen worden met dit budget.

Edit: Misschien moet je je baas uitleggen wat je nodig hebt om te presteren.
Is misschien een andere creatieve oplossing van dit vraagstuk.

[ Bericht 17% gewijzigd door BlackFrancis op 15-11-2015 12:07:58 ]
pi_157564508
Ik ga niet op geleend geld rijden, dus lease of een financieringsregeling vallen af.

Een Volvo S80 voldoet bij voorbaat niet, omdat het een sedan is.

Dat een airco onderhoud vereist, weet ik. Dat had die in de Renault ook. Als de compressor stuk gaat is dat echter een ander verhaal. Dat is een beetje geluk hebben bij een 2e hands auto.

De Carisma 1.8 GDI wordt het 'm toch definitief niet. Ik ga kijken naar een 1.6 versie. Als ik die niet binnen een wek tegenkom, wordt dat toch wel naar een ander model kijken. In de tussentijd zit ik namelijk zonder enige auto en dat wordt langzaamaan wel een gedoe. Ik ga er zeker niet nog een maand mee wachten. Desnoods koop ik op goed geluk weer een Mégane als er niks beters is.

Budget verhogen of eisen naar beneden gaat 'm echt niet worden. Echt niet. Ik ga niet willen begrijpen dat wat 3,5 jaar geleden mogelijk was, nu opeens niet meer kan en ik voor hetzelfde geld achteruit moet gaan in opties.
  zondag 15 november 2015 @ 12:15:15 #176
15746 daNpy
Marathon Coupé
pi_157564583
quote:
0s.gif Op zondag 15 november 2015 12:11 schreef Fien1989 het volgende:

Budget verhogen of eisen naar beneden gaat 'm echt niet worden. Echt niet. Ik ga niet willen begrijpen dat wat 3,5 jaar geleden mogelijk was, nu opeens niet meer kan en ik voor hetzelfde geld achteruit moet gaan in opties.
Je wil simpelweg niet geloven dat dat een lucky shot was.

Maargoed, je bent -ondanks alle hulp in dit topic- toch precies aan het doen wat je zelf wil, dus veel succes ermee. Dat recht heb je.

Maar dan verwacht ik ook geen "Help mijn 'nieuwe' auto van 1500,- is stuk. Hoe kan dat nou? :'( :'('

Auto rijden kost nu eenmaal geld. Als je weigert dat te begrijpen en/of accepteren raad ik je een OV chipkaart of een mooie fiets aan :)
You can sleep in a racecar, but you can't race a house!
Op zaterdag 12 november 2022 13:41 schreef knoopie het volgende:
Daar kan je wel om lachen, maar de motorolie vervangen is een stuk handiger in de badkuip dan op je vloerkleed in de woonkamer.
pi_157564854
Maar serieus he, als je zoveel kilometers maakt dan kan daar toch een financiele vergoeding tegenover staan?
Daar hoef je zelf toch niet financieel krom voor te liggen?

Je zegt dat je door een onverwachte situatie pardoes een nieuwe wagen nodig hebt. Pak dan aub een vangnet als financiering om deze accute situatie (duurzaam) op te lossen.
Investeer gespreid in iets goeds, en zet dat geleend-geld princiepe (wat een goede is!) even opzij. Het is even niet anders.
pi_157564901
Ik snap niet dat je met dat aantal kilometers niet gewoon een diesel neemt en eventueel een lening voor een nieuwer model auto. Nieuwere auto's zijn zoveel veiliger en je hebt er veel minder kosten aan omdat er niet om de haverklap iets stuk gaat...

Zeker met zoveel kilometers per jaar ga je toch je leven niet riskeren in een oud koeblik... Verkeerde vorm van zuinigheid vind ik dat.
pi_157564932
quote:
14s.gif Op zondag 15 november 2015 12:15 schreef daNpy het volgende:

[..]

Je wil simpelweg niet geloven dat dat een lucky shot was.
Ik zeg niet dat het niet zo is. Maar dat zegt dus ook meteen dat niet elke 1500-auto een pech-auto is :)

Daarentegen heb je ook pech-auto's van 3500 waarvan de automaat 50k na aankoop stuk gaat, echt gezien ook :{

Wat onderhoud betreft: ook een auto van 3500 heeft dat nodig...
pi_157565102
quote:
1s.gif Op zondag 15 november 2015 12:33 schreef Fien1989 het volgende:

[..]

Ik zeg niet dat het niet zo is. Maar dat zegt dus ook meteen dat niet elke 1500-auto een pech-auto is :)

Daarentegen heb je ook pech-auto's van 3500 waarvan de automaat 50k na aankoop stuk gaat, echt gezien ook :{

Wat onderhoud betreft: ook een auto van 3500 heeft dat nodig...
Als je geen pech wilt moet je nieuw rijden met garantie. Voor de rest is het een weegschaal waar je budget aflegt tegen wensen.
Pech kan je altijd hebben, hoe hoger je budget des te minder kans om zo'n pech geval te kopen.
3500 is trouwens ook nog wel mager voor zo'n kilometrage.
  Moderator / Redactie Sport zondag 15 november 2015 @ 12:48:23 #181
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_157565160
quote:
1s.gif Op zondag 15 november 2015 12:44 schreef BlackFrancis het volgende:

[..]

Als je geen pech wilt moet je nieuw rijden met garantie. Voor de rest is het een weegschaal waar je budget aflegt tegen wensen.
Pech kan je altijd hebben, hoe hoger je budget des te minder kans om zo'n pech geval te kopen.
3500 is trouwens ook nog wel mager voor zo'n kilometrage.
Als je goed je best doet, kan je voor 3500 al een prima auto hebben.

Veel auto's voor zo'n prijs zijn rond de 10 jaar oud en zijn zeer betrouwbaar. Het verschilt enkel enorm, dus het is belangrijk dat je goed op gebreken let.
100.000 katjes
Fuck the EBU!
pi_157565231
quote:
1s.gif Op zondag 15 november 2015 12:48 schreef Nattekat het volgende:

[..]

Als je goed je best doet, kan je voor 3500 al een prima auto hebben.

Veel auto's voor zo'n prijs zijn rond de 10 jaar oud en zijn zeer betrouwbaar. Het verschilt enkel enorm, dus het is belangrijk dat je goed op gebreken let.
Natuurlijk, maar dan komen 5 deurs, airco, ruim, comfortabele stoelen, krasvrij, zuinig, automaat etc. etc. om de hoek kijken.

Schrappen in wensen, een financiering regelen of het budget verhogen zal moeten.

Persoonlijk zou ik een Mazda Demio kopen. Is ruim, betrouwbaar en rijdt prima. Maar weet niet of daarin automaten beschikbaar zijn.
pi_157565272
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 november 2015 17:01 schreef Fien1989 het volgende:
Behalve eentje zonder interieurfoto's, dat vind ik niet oke. Voor hetzelfde geldt is dat afgeleefd en kom ik er pas achter nadat ik naar de andere kant v/h land ben gereisd
Dan vraag je toch even om foto's :@ ?

Ik vind wel dat je veel denkt in problemen, in plaats van oplossingen.
Niet alleen met dit, maar ik zie die rode lijn in het hele topic voorbij komen.
pi_157565325
Ik denk ook dat veel users door de onmogelijke eisen al zijn afgehaakt.
Je rijdt veel km`s (veel plezierkm`s volgens mij, maar goed dat moet je zelf weten).
Maar een diesel wil je niet ivm milieuzones in Duitsland (milieuzones in Rotterdam is vanaf 2001, dus dat is niet zo streng als in Dld)
En LPG wil je niet omdat je ooit nog een keer door de kanaaltunnel wil met de auto :|W , aangezien oO/ daar nu met duizenden staat zou je niet via Calais moeten gaan naar mijn mening.....

Nog een poging, ja op LPG G3 ;) Suzuki Liana, 2001, automaat, airco, onderbouw gastank, ¤1500
Wat deze auto in belasting duurder is als je oude Megane moet je vergeten, want dat verdien je heeel snel terug met de lagere brandstofprijs.
http://www.marktplaats.nl(...)19df&previousPage=lr

quote:
1s.gif Op zondag 15 november 2015 12:53 schreef BlackFrancis het volgende:
Persoonlijk zou ik een Mazda Demio kopen. Is ruim, betrouwbaar en rijdt prima. Maar weet niet of daarin automaten beschikbaar zijn.
Dat is een typische bejaardenbak, die zijn vast wel met automaat verkocht ;)
pi_157565544
Zou je denken he, bluemoon.

@ts of koop een fiat panda, daar kan je ook geen buil aan vallen en brengt je van a naar b.
pi_157565751
Topic samenvatting: TS heeft zonder enige kennis van zaken een autootje gekocht met een hoop knopjes. TS heeft auto in de prak gereden en wil een nieuwe, met zo mogelijk nog meer knopjes, maar zonder er reëel budget voor te hebben. TS snapt niet dat de geprakte auto een enorm mazzeltje is geweest, snapt niet dat ze qua brandstof de verkeerde keuzes maakt, snapt niet dat je zonder budget nou eenmaal ergens concessies moet doen qua wensen, eisen en mogelijkheden en zoekt dus halsstarrig verder naar zo'n zelfde speld in een hooiberg die haar eerste auto ook was.

Ik wens je succes, ik ben heel benieuwd waar je mee eindigt. Als je te zijner tijd de ballen tieten hebt om eerlijk te zeggen wat het is geworden en waar je nou uiteindelijk toch wat water bij de wijn hebt gedaan vind ik je evengoed een tof wijf.
[b]Op maandag 28 mei 2012 19:03 schreef freshy98 het volgende:[/b]
Vrouwen en hints geven. Dat moeten ze echt eens afleren.
pi_157565853
Bovendien is het gewoon zo dat we door de belastingdruk in NL allemaal een slagje kleiner zijn gaan rijden het laatste decennium.
pi_157567274
Kom op, dit moet gewoon kunnen. Je bent op zoek naar een goede deal, dan zal je wel wat effort er in moeten steken, veel zoeken en snel toeslaan. Niet teveel van te voren twijfelen en doemdenken.

Maak een lijstje, regel een auto voor een dag en probeer zo veel mogelijk auto's te bekijken, en kies daaruit de beste.

http://link.marktplaats.nl/m986475176
Er staat niet bij dat ie airco heeft, maar aan de knop op de middenconsole te zien wel.

http://link.marktplaats.nl/m982069294
Voldoet aan al je eisen, deukje in de kofferklep zou ik voor lief nemen

http://link.marktplaats.nl/m981350323
Peugeot 306, mooie bak alleen geen trekhaak

http://link.marktplaats.nl/m985219746
http://link.marktplaats.nl/m983886830
Klasse kleiner zoals Clio / Corsa / etc ook een optie?

http://link.marktplaats.nl/m984674318
Megane Station, ook alles wat je wil

http://link.marktplaats.nl/m979036793
Ongetwijfeld van een oud vrouwtje geweest ;)

Wat heb je trouwens totaal aan onderhoud uitgegeven voor je vorige auto? En wat was de totale kostprijs per km?

[ Bericht 2% gewijzigd door lst128 op 15-11-2015 14:55:57 ]
  zondag 15 november 2015 @ 14:59:01 #189
188734 Revolution-NL
VOC Mentaliteit
pi_157567567
Heb je al naar een Nissan Almera gekeken? Ook een erg goede betrouwbare koop in deze prijsklasse

Zoiets
http://link.marktplaats.nl/m979257781
http://link.marktplaats.nl/m963830351
http://link.marktplaats.nl/m980050161

[ Bericht 17% gewijzigd door Revolution-NL op 15-11-2015 15:05:19 ]
pi_157567789
quote:
0s.gif Op zondag 15 november 2015 14:59 schreef Revolution-NL het volgende:
Heb je al naar een Nissan Almera gekeken? Ook een erg goede betrouwbare koop in deze prijsklasse

Zoiets
http://link.marktplaats.nl/m979257781
http://link.marktplaats.nl/m963830351
http://link.marktplaats.nl/m980050161
Moet een automaat zijn ivm code op rijbewijs :)
pi_157567906
quote:
0s.gif Op zondag 15 november 2015 14:45 schreef lst128 het volgende:
Kom op, dit moet gewoon kunnen. Je bent op zoek naar een goede deal, dan zal je wel wat effort er in moeten steken, veel zoeken en snel toeslaan. Niet teveel van te voren twijfelen en doemdenken.

Maak een lijstje, regel een auto voor een dag en probeer zo veel mogelijk auto's te bekijken, en kies daaruit de beste.

http://link.marktplaats.nl/m986475176
Er staat niet bij dat ie airco heeft, maar aan de knop op de middenconsole te zien wel.
Te harde kussens -O-
quote:
http://link.marktplaats.nl/m982069294
Voldoet aan al je eisen, deukje in de kofferklep zou ik voor lief nemen

http://link.marktplaats.nl/m981350323
Peugeot 306, mooie bak alleen geen trekhaak
Geen airco -O-
quote:
Geen airco -O-
quote:
http://link.marktplaats.nl/m983886830
Klasse kleiner zoals Clio / Corsa / etc ook een optie?
Drie deurs -O-
quote:
http://link.marktplaats.nl/m984674318
Megane Station, ook alles wat je wil
Te zwaar -O-
quote:
http://link.marktplaats.nl/m979036793
Ongetwijfeld van een oud vrouwtje geweest ;)
Drie deurs -O-

quote:
0s.gif Op zondag 15 november 2015 14:59 schreef Revolution-NL het volgende:
Heb je al naar een Nissan Almera gekeken? Ook een erg goede betrouwbare koop in deze prijsklasse

Zoiets
http://link.marktplaats.nl/m979257781
Drie deurs -O-
quote:
Geen automaat -O- -O-
  zondag 15 november 2015 @ 15:12:57 #192
188734 Revolution-NL
VOC Mentaliteit
pi_157567965
quote:
0s.gif Op zondag 15 november 2015 15:06 schreef lst128 het volgende:

[..]

Moet een automaat zijn ivm code op rijbewijs :)
Kansloos met de eisen van TS. Met name dat verbruik. Als ik TS was zou ik voor een diesel gaan of het budget toch oprekken naar 5k en dan een gebruikte Prius aanschaffen. Voor 1500 euro heb je gewoon weinig te willen.

Voorbeeld
http://link.marktplaats.nl/m985427057

Met een Prius rijdt je 1:20 en dat scheelt je al ruim 1000 euro aan brandstofkosten per jaar. Daarnaast is een Prius ongeveer het betrouwbaarste qua techniek wat er verkrijgbaar is op dit moment.
pi_157568086
quote:
0s.gif Op zondag 15 november 2015 15:10 schreef deezler het volgende:

[..]

Te harde kussens -O-

[..]

Geen airco -O-

[..]

Geen airco -O-

[..]

Drie deurs -O-

[..]

Te zwaar -O-

[..]

Drie deurs -O-

[..]

Drie deurs -O-

[..]

Geen automaat -O- -O-
Ok, ik moest lachen :@
pi_157568093
Ik moet huilen -O-
pi_157568115
quote:
0s.gif Op zondag 15 november 2015 15:10 schreef deezler het volgende:
_O-
De Megane en 306 hebben wel airco of iig een knop in het dashboard ;)
Zwarte Clio idd niet.
  zondag 15 november 2015 @ 15:21:34 #196
188734 Revolution-NL
VOC Mentaliteit
pi_157568218
Een Kia voor een appel en een ei alleen wel zonder airco :')
http://link.marktplaats.nl/m978570525
pi_157568239
quote:
10s.gif Op zondag 15 november 2015 15:18 schreef lst128 het volgende:

[..]

_O-
De Megane en 306 hebben wel airco of iig een knop in het dashboard ;)
Zwarte Clio idd niet.
Een knop in het dashboard en een werkende airco zijn niet perse hetzelfde.
  zondag 15 november 2015 @ 15:22:39 #198
15746 daNpy
Marathon Coupé
pi_157568250
quote:
0s.gif Op zondag 15 november 2015 13:43 schreef BlackFrancis het volgende:
Bovendien is het gewoon zo dat we door de belastingdruk in NL allemaal een slagje kleiner zijn gaan rijden het laatste decennium.
Iedereen behalve * daNpy dan :X
You can sleep in a racecar, but you can't race a house!
Op zaterdag 12 november 2022 13:41 schreef knoopie het volgende:
Daar kan je wel om lachen, maar de motorolie vervangen is een stuk handiger in de badkuip dan op je vloerkleed in de woonkamer.
pi_157568298
quote:
0s.gif Op zondag 15 november 2015 15:22 schreef deezler het volgende:

[..]

Een knop in het dashboard en een werkende airco zijn niet perse hetzelfde.
Ben ik met je eens, had snel gefilterd op marktplaats met 'airco', geeft blijkbaar geen 100% resultaat. Maar kan nooit kwaad om de betreffende garage even te bellen hoe het echt zit.
  zondag 15 november 2015 @ 15:25:23 #200
188734 Revolution-NL
VOC Mentaliteit
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')