Als de MRB hoger is => zware auto => minder zuinig.quote:Op donderdag 12 november 2015 23:49 schreef Glijdt_licht het volgende:
Tsja, ik heb ook al gezegd dat op diesel of LPG zo ¤1000 per jaar oplevert, en dan reken ik de mrb al mee..
Ik snap ook niet waarom bij zulke hoge benzinekosten ¤10 om aan mrb zo'n issue is..
2003 is alleen Rotterdam. De genoemde Duitse steden als Oberhausen, Keulen en Frankfurt zijn vanaf 2006 voor groen:quote:Op donderdag 12 november 2015 23:25 schreef Gambolputty het volgende:
Waarom staar je je zo blind op de MRB als je bijna ¤5000 per jaar aan benzine verstookt? Snap echt niet waarom diesel geen optie is. Ik heb 2 maanden geleden een diesel uit 2003 gekocht voor 1400 en ja, daarmee mag ik de milieuzone in Rotterdam in.
Euhhm... maar lang niet bij allemaal is het zo. Een Citroën Xsara 1.6 bijv. is een stuk zuiniger dan de 1.8quote:Op vrijdag 13 november 2015 00:16 schreef Leandra het volgende:
[..]
Dat een kleinere motor niet altijd zuiniger is lijkt me logisch, een kleinere motor moet harder werken om dezelfde prestatie te leveren, en het kan zijn dat dat meer energie kost.
Die is al weg inmiddels...quote:Op donderdag 12 november 2015 22:36 schreef deezler het volgende:
Op Marktplaats net deze gezien:
http://link.marktplaats.nl/m980690387
Maar daar moet je denk ik wel snel bij zijn. 323's zijn nogal populair. Toen ik 5 jaar geleden ging zoeken, zocht ik ook naar een 323 maar die waren steeds net weg wanneer ik ervoor belde.
Euhmm... volgens mij heb ik niet zoveel te kiezen. Met mijn eisen die in de start-post staan is het aanbod eenmaal erg beperkt. Als ik dan ook nog eis dat het in de buurt van Rotterdam is, kan ik zo goed als niks kopen... er is geen passend aanbod danquote:Op vrijdag 13 november 2015 00:12 schreef Leandra het volgende:
[..]
Als je heel specifiek een bepaald soort auto wilt dan kan ik me voorstellen dat je die uit de andere kant van het land gaat halen, maar je hebt geen flauw idee wat voor auto je wilt, als het maar een automaat met airco is, die minimaal 13 km op een liter benzine rijdt.
Daarbij krijg ik sowieso het gevoel dat je dan al gaat om die auto te kopen, en dat is niet handig... je moet nooit naar zo'n oud hok gaan kijken om hem te kopen, je gaat kijken om te kijken of het wat is, als het wat is kun je overwegen hem te kopen.
Dat is gewoon het grote nadeel als je aan de andere kant van het land wat vindt, zeker in die prijsklasse... want nog 3 keer ergens een auto gaan kijken kost je zoveel dat je beter in de buurt had kunnen kijken tegen een wat hoger budget.
Het moet een beetje in verhouding staan. Ik heb bv in het verleden een citroen xantia 2.0 gehad die een stuk zuiniger was dan de xantia 1.6 die ik erna had (verschil was gemiddelde 1 op 13 voor de 2 liter en 1 op 10 voor de 1.6quote:Op vrijdag 13 november 2015 01:38 schreef Fien1989 het volgende:
Euhhm... maar lang niet bij allemaal is het zo. Een Citroën Xsara 1.6 bijv. is een stuk zuiniger dan de 1.8Bij de Peugeot 306 zag ik ook hetzelfde
Jet carsquote:Op vrijdag 13 november 2015 07:57 schreef Glijdt_licht het volgende:
Nja in Rotterdam kom je dan bij Jet-cars uit. Die hebben wel veel hoor, maar ik zou er niks kopen.
Ik vond de stoelen juist super in de pre-faceliftquote:Op donderdag 12 november 2015 16:44 schreef eXplorer1 het volgende:
Aaah , je kijkt serieus naar een carisma.
1 tip, kijk voor de facelift (heldere koplampen) de oudere versie heeft vreselijke stoelen.
Inderdaad veel keuze en opvallend goedkoop, maar die naam... tja...quote:Op vrijdag 13 november 2015 07:57 schreef Glijdt_licht het volgende:
Nja in Rotterdam kom je dan bij Jet-cars uit. Die hebben wel veel hoor, maar ik zou er niks kopen.
Gewoon proberen of je die voor 1000 euro mee kunt krijgen. Of bijv. voor die 1200 maar dan met nieuwe distributieriem en oliewissel.quote:Op vrijdag 13 november 2015 14:52 schreef Fien1989 het volgende:
Ik ga zo naar Harderwijk om deze Carisma te bezichtigen:
http://www.marktplaats.nl(...)19df&previousPage=lr
Hij ziet er erg aardig uit op de foto's, vind ik
Hij staat bij de Seldenrijk in Harderwijk. Een groothandel in 2e hands auto's. Het is mij duidelijk gezegd dat je in principe koopt wat je ziet.
Ze wisten me aan de telefoon wel te vertellen dat er bij de bumpers wat parkeer-krasjes zitten en rondom wat lichte gebruikskrasjes. Goed, ik twijfelde even... maar anderzijds... het is geen nieuwe auto... mijn Renault had ook parkeerkrasjes op de bumper toen ik 'm kocht en ook lichte krasjes/deukjes rondom van onbekende herkomstKan ik dan van een '98 auto eisen dat hij krasvrij is?
Wat onderhoud betreft is niks bekend, er zitten geen onderhoudsboekjes bij. Maar dat wist ik al, want wat er niet staat in de advertentie, is er nietDus stel dat ik 'm koop, is het meteen kleine beurt en daarna na 15k grote beurt er tegenaan
Dat hij daar al 3 maanden staat, weet ik. Maar niet dat hij bij een vorige handelaar ook al een maand stondquote:Op vrijdag 13 november 2015 15:01 schreef Leandra het volgende:
Maar goed, dat ding staat daar al 3 maanden en ze hebben hem overgenomen van een andere handelaar die hem en maand had staan....
Daarvoor heeft hij 11 jaar dezelfde eigenaar gehad, dat is in principe positief.
http://www.zomoto.nl/my/Owners.aspx
De airco ga ik proberen, met deze temperaturen is volgens mij wel te merken als hij het doet.quote:Op vrijdag 13 november 2015 15:31 schreef Palomar het volgende:
[..]
Gewoon proberen of je die voor 1000 euro mee kunt krijgen. Of bijv. voor die 1200 maar dan met nieuwe distributieriem en oliewissel.
Als je airco belangrijk vindt wel even kijken of je kunt controleren of die het doet (is wel lastig nu het een zomer is).
Dat zegt niet zo veel. Het is gewoon een saaie auto waarvan er veel te koop staan. Dan kunnen ze soms langer staan. Denk dat het juist best veel auto voor je geld is. Mits technisch in redelijke staat. Dus geen gekke geluiden uit de motor en tijdens het rijden/schakelen/remmen/stuur loslaten e.d. Dan nog is geen onderhoudshistorie een risico, dus calculeer minimaal 500 euro in voor de korte termijn aan reparaties (probeer een gedeelte daarvan af te dingen op de verkoopprijs).quote:Op vrijdag 13 november 2015 15:45 schreef Fien1989 het volgende:
[..]
Dat hij daar al 3 maanden staat, weet ik. Maar niet dat hij bij een vorige handelaar ook al een maand stond
Het is dus waarschijnlijk geen geliefde auto
Duidelijk, er zal wat aan mankeren wat te duur is om winst te maken.quote:Op vrijdag 13 november 2015 15:50 schreef Fien1989 het volgende:
[..]
De airco ga ik proberen, met deze temperaturen is volgens mij wel te merken als hij het doet.
Of ze onderhoud willen doen, weet ik niet. Ze zeiden dat bij koop hij is zoals je 'm ziet
Als ik de reviews over het bedrijf zo lees dan zal dat idd wel het geval zijn....quote:Op vrijdag 13 november 2015 16:03 schreef Glijdt_licht het volgende:
[..]
Duidelijk, er zal wat aan mankeren wat te duur is om winst te maken.
Zal dat niet gewoon de aankomende dure grote beurt na 15k zijn die 'm goedkoop maakt?quote:Op vrijdag 13 november 2015 16:03 schreef Glijdt_licht het volgende:
[..]
Duidelijk, er zal wat aan mankeren wat te duur is om winst te maken.
De reviews die ik vond waren wisselendquote:Op vrijdag 13 november 2015 16:08 schreef Leandra het volgende:
[..]
Als ik de reviews over het bedrijf zo lees dan zal dat idd wel het geval zijn....
Ik zou er alleen maar iets kopen als ze m'n ideale auto hadden staan, en na een aankoopkeuring.
Dat las ik ookquote:Op vrijdag 13 november 2015 17:39 schreef Leandra het volgende:
Ik vind het in de reviews vooral storend dat ze niet thuis schijnen te geven bij problemen.
Gewoon helemaal niet.
Ja zo is het idd, maar dat betekent vooral dat als je geen verstand van auto's hebt, je er geen auto moet kopen.quote:Op vrijdag 13 november 2015 17:45 schreef Fien1989 het volgende:
[..]
Dat las ik ook
Maar anderzijds... ik denk zelf niet dat het uberhaupt de bedoeling is om nog terug te gaan. Is het niet zo dat bij een "meeneemprijs" je 'm koop en het daarna maar zelf uitzoekt? Dat was bij de Renault destijds ook en die kostte 1750
Ik weet het eigenlijk nietIk ben bijna in Harderwijk
Maar met de eisen in als in de start-post is bijna alles een meeneemprijsquote:Op vrijdag 13 november 2015 17:49 schreef Leandra het volgende:
[..]
Ja zo is het idd, maar dat betekent vooral dat als je geen verstand van auto's hebt, je er geen auto moet kopen.
Ja.... dan moet je dus of wat aan je eisen doen, of wat aan je budget.quote:Op vrijdag 13 november 2015 17:51 schreef Fien1989 het volgende:
[..]
Maar met de eisen in als in de start-post is bijna alles een meeneemprijs
Ja die heeft de kut stoelenquote:Op donderdag 12 november 2015 17:31 schreef Fien1989 het volgende:
[..]
Dus deze is bagger?
http://www.marktplaats.nl(...)19df&previousPage=lr
Die is dof, volgens mij
[..]
Maar die voldoet totaal niet aan de eisen in de start-post
Ohhw, nou ik hoop dat ze het OK vindt.quote:Op vrijdag 13 november 2015 18:38 schreef Leandra het volgende:
[..]
Die is ze nu aan het kopen bekijken...
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |