abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zondag 15 november 2015 @ 15:25:37 #201
15746 daNpy
Marathon Coupé
pi_157568347
quote:
1s.gif Op zondag 15 november 2015 12:33 schreef Fien1989 het volgende:

[..]

Ik zeg niet dat het niet zo is. Maar dat zegt dus ook meteen dat niet elke 1500-auto een pech-auto is :)
Klopt, maar een 1500 euro auto met simpele techniek en weinig opties is meer bullet proof dan een auto van 3000 met jouw eisenlijst.
You can sleep in a racecar, but you can't race a house!
Op zaterdag 12 november 2022 13:41 schreef knoopie het volgende:
Daar kan je wel om lachen, maar de motorolie vervangen is een stuk handiger in de badkuip dan op je vloerkleed in de woonkamer.
pi_157568355
quote:
0s.gif Op zondag 15 november 2015 15:22 schreef daNpy het volgende:

[..]

Iedereen behalve * daNpy dan :X
Wat ik bedoel te zeggen is, dat je moet kijken wat nu haalbaar is. En niet naar wat je vroeger had.
  zondag 15 november 2015 @ 15:26:02 #203
56176 Catch22-
Ben je Blind?!
pi_157568359
quote:
0s.gif Op zondag 15 november 2015 15:12 schreef Revolution-NL het volgende:

[..]

Kansloos met de eisen van TS. Met name dat verbruik. Als ik TS was zou ik voor een diesel gaan of het budget toch oprekken naar 5k en dan een gebruikte Prius aanschaffen. Voor 1500 euro heb je gewoon weinig te willen.

Voorbeeld
http://link.marktplaats.nl/m985427057

Met een Prius rijdt je 1:20 en dat scheelt je al ruim 1000 euro aan brandstofkosten per jaar. Daarnaast is een Prius ongeveer het betrouwbaarste qua techniek wat er verkrijgbaar is op dit moment.

even oprekken, right. En met de rijstijl van ts rij je echt geen 1:20. En als de accu's op zijn ben je de sjaak.

Ts, ik vraag me af of je iets gaat vinden dat aan je eisen voldoet en in acceptabele technische staat is.
Heel veel groetjes, Catch22
En zoals mijn opa zei: "Al is het meisje nog zo mooi, haar poep stinkt ook". Rust Zacht opa..
Met GHB nooit meer nee
Storneren een optie?
pi_157568381
quote:
Kan me geen grotere rotzooi voorstellen dan Daewoo, of diens opvolger Chevrolet
pi_157568428
quote:
Te zwaar, te dorstig.
  zondag 15 november 2015 @ 15:28:30 #206
188734 Revolution-NL
VOC Mentaliteit
pi_157568431
quote:
1s.gif Op zondag 15 november 2015 15:26 schreef Catch22- het volgende:

[..]

even oprekken, right. En met de rijstijl van ts rij je echt geen 1:20. En als de accu's op zijn ben je de sjaak.

Ts, ik vraag me af of je iets gaat vinden dat aan je eisen voldoet en in acceptabele technische staat is.
Ja want de accu's van een Prius zijn zo enorm kwetsbaar gebleken :'). De mensen die dit roepen rijden meestal zelf in een fossiele diesel met kwetsbare EGR kleppen, turbo's,roetfilters en injectoren. :')

Als je normaal rijdt haal je makkelijk 1:20 met een Prius.
  zondag 15 november 2015 @ 15:28:35 #207
15746 daNpy
Marathon Coupé
pi_157568434
quote:

[..]

Even oprekken naar ruim 3 keer zo veel is wel wat grof, maar aan de andere kant;
met het kilometrage wat TS wil gaan rijden en de daarbij behorende eisenlijst is het verstandiger te investeren in kwaliteit in plaats van een speld in een hooiberg te gaan zoeken. Want als het mis gaat, sta je dus inderdaad met je frikandel langs de snelweg midden in de nacht. En twee linkerhanden.
Daar kan je wel om lachen, maar de motorolie vervangen is een stuk handiger in de badkuip dan op je vloerkleed in de woonkamer.
  zondag 15 november 2015 @ 15:30:51 #208
188734 Revolution-NL
VOC Mentaliteit
pi_157568482
quote:
0s.gif Op zondag 15 november 2015 15:28 schreef daNpy het volgende:

[..]

Even oprekken naar ruim 3 keer zo veel is wel wat grof, maar aan de andere kant;
met het kilometrage wat TS wil gaan rijden en de daarbij behorende eisenlijst is het verstandiger te investeren in kwaliteit in plaats van een speld in een hooiberg te gaan zoeken. Want als het mis gaat, sta je dus inderdaad met je frikandel langs de snelweg midden in de nacht. En twee linkerhanden.
Voor 1500 euro kan je best een betrouwbare auto vinden maar niet met de waslijst aan eisen van TS. Dan kan je echt beter kijken of je de eisen kan aanpassen of het budget kan oprekken.

Voorbeeld: Onverwoestbaar, zuinig en goedkoop.
http://link.marktplaats.nl/m977778813

3x oprekken hang er ook maar vanaf over wat voor bedrag je praat. 1.500 euro of 4500 euro is maar 3000 euro verschil. Het is wat anders als je het over 15000 of 45000 euro praat.

Moet je kijken hoeveel extra opties je hebt als je het budget maar ietsjes oprekt
http://www.marktplaats.nl(...)startDateFrom=always

[ Bericht 7% gewijzigd door Revolution-NL op 15-11-2015 15:40:45 ]
pi_157568728
quote:

[..]

Jij begrijpt de prius dus niet, hoe lelijk hij ook is de HSD is geniaal.
life happens while you're pusing the throttle.
  zondag 15 november 2015 @ 15:44:50 #210
188734 Revolution-NL
VOC Mentaliteit
pi_157568997
Als ik dit topic zo lees:
PTA / Nieuwe distributieriem bij hoge km-stand nog heel nuttig?
Dan is de Renault van Josefien ook bepaald niet die lucky shot geweest waar hier over gesproken wordt.
Daar lees ik dat er in drie jaar tijd voor bijna zesduizend aan onderhoud is uitgegeven.

Mijn laatste auto was een Honda, die heb ik vijf jaar gereden en daar heb ik aan onderhoud in die jaren nog geen kwart van dat bedrag aan uitgegeven. Toegegeven, die was met 2750 wel iets duurder dan 1500 euro.
  zondag 15 november 2015 @ 15:53:34 #212
188734 Revolution-NL
VOC Mentaliteit
pi_157569115
quote:
0s.gif Op zondag 15 november 2015 15:48 schreef deezler het volgende:
Dan is de Renault van Josefien ook bepaald niet die lucky shot geweest waar hier over gesproken wordt.
Daar lees ik dat er in drie jaar tijd voor bijna zesduizend aan onderhoud is uitgegeven.

Precies, dan kan je beter naar de bank gaan voor 2300 euro een PL nemen, de rentekosten voor lief nemen en die Honda Jazz ophalen.
pi_157569387
quote:

[..]

De Prius is momenteel een van de meest degelijke betrouwbare auto's die er is. De accu's gaan doorgaans 500000km mee en kosten iets van 1200¤ om te vevangen, vergelijkbaar met een opgeblazen turbo dus, allen die gaan meestal eerder kapot.

De rijstijl van ts haalt schijnbaar 1:13 met een 4 traps automaat, dan haal je1:20 met gemak in een Prius.

Maar volgens mij zijn ze ietswat duur nog.
.
pi_157570567
quote:

Mijn laatste auto was een Honda, die heb ik vijf jaar gereden en daar heb ik aan onderhoud in die jaren nog geen kwart van dat bedrag aan uitgegeven. Toegegeven, die was met 2750 wel iets duurder dan 1500 euro.
Drie jaar met 37.000 km per jaar maakt zo'n 110.000 km. TS heeft aangegeven regulier onderhoud te laten doen. Dan is dat (omgeslagen per km) helemaal geen raar bedrag.

Ik vind de eisen van TS nogal een uitdaging, zoals de meesten hier.

Paar zaken die ik er uit wil halen:
- het verbruik van de oude auto. 1 op 13,7 met een automaat in die klasse vind ik op z'n minst ongeloofwaardig
- de focus op zachte stoelen. Ieder z'n voorkeur, maar hiermee sluit je heel veel gangbare auto's uit. De tijd dat mensen daar echt aan vast hielden omdat de verschillen zo groot waren ligt ver achter ons.

En de belangrijkste: het totale kostenplaatje. Zoveel kilometers met een benzinemotor is financieel simpelweg erg onverstandig. Dan bespaar je een beetje op de MRB maar gooi je dat er veel harder weer uit aan brandstofkosten.

Maar TS is een vrouw, en die kunnen niet rationeel kijken naar een situatie als deze.
I removed all the bad food from my house.
It was delicious.
  zondag 15 november 2015 @ 16:42:15 #215
148588 rulerofdeath
Ruler the Rotting-BrainEater
pi_157570627
tvp voor
quote:
Maar TS is een vrouw, en die kunnen niet rationeel kijken naar een situatie als deze
* rulerofdeath pakt popcorn
Learn as if you're going to live forever, Live as if you're going to die tomorrow
De BIE®TAFELop youtube en dumpert _O_ >100k views *O*
I wanna die the same way I was born: Screaming and covered with blood
Arbeit macht frei. Ik heb nu 40 jaar vakantie *O*
pi_157572579
quote:
6s.gif Op zondag 15 november 2015 16:42 schreef rulerofdeath het volgende:
tvp voor

[..]

* rulerofdeath pakt popcorn
Het was niet eens onaardig bedoeld eigenlijk.

Ik heb meerdere vrouwen geholpen met de zoektocht naar een andere auto. Beslissingen worden op totaal andere gronden genomen.
I removed all the bad food from my house.
It was delicious.
  zondag 15 november 2015 @ 18:00:31 #217
34775 Metro2005
Mind explorer
pi_157572845
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 november 2015 21:47 schreef Garbageman het volgende:
Is een GDI niet een auto die je uberhaupt niet moet kopen? Super gevoelige inspuiting, pomp snel stuk (dacht ik?) (dúúr!) net als de HPi van Citroën die al heel snel niet meer geproduceerd werd. Sommige auto's moet je gewoon niet kopen, net als de 2.5Td XM van Citroën, beest van een diesel maar heel snel oververhitten en dan blaast ie de koppakking er uit, dat soort dingen.

Ik had zelf al een C5 op gas gezien (tja :') ) vóór de proefrit uren zitten lezen in het C5club forum. Toen wist ik waar ik op moest letten bij de proefrit. Schakelt de automaat goed e.d. Maar door dat forum wist ik alle specifieke punten, de "dealbreakers" en de dingetjes die alleen maar vervelend zijn.
Allang niet meer van toepassing. Ze vervuilenden toen de motoren net uitkwamen door zwaveltoevoeging in brandstof. Dat wordt tegenwoordig niet meer toegevoegd .
Tegenwoordig zijn overigens bijna alle benzine motoren voorzien van directe inspuiting, mitsubishi kwam gewoon te vroeg met de techniek op de markt.
Childhood is over the moment you know you're going to die.
'Snelwegen verbreden om files op te lossen? Dat is zoals de broeksriem losser maken tegen obesitas'
  zondag 15 november 2015 @ 18:04:26 #218
15746 daNpy
Marathon Coupé
pi_157572925
quote:

Heb idd ook 3 jaar een BMW 318i gehad, gekocht voor 5500, sowieso minder dan 1000 uitgegeven aan onderhoud en apk in die 3 jaar.
Verbruik 1:12 en 1260 kg, benzine.

Dus minder uitgegeven aan aanschaf dan mevrouw aan onderhoud :')
  zondag 15 november 2015 @ 18:07:25 #219
34775 Metro2005
Mind explorer
pi_157572999
quote:
1s.gif Op vrijdag 13 november 2015 21:41 schreef Glijdt_licht het volgende:
Och, de Mazda-motor in mijn Volvo heeft ook directe injectie en dat ding draait prima..

Betreffend de Mitsubishi:
Nieuwe accu onderhandelen, en dan meenemen. Gek klinkt ie niet :) ook de ANWB raadt de gdi motoren niet direct af. Alleen heel zuinig zijn ze niet..
Niet? Ik reed er met gemak 1 op 14 mee en als ik euro 98 tankte ging het verbruik nog veel verder omlaag (deze motoren zijn gemaakt voor 98)

Als ik het filmpje hoor klinkt het vrij normaal en als ik de beschrijving van de proefrit lees lijkt het me geen verkeerde auto maar is alleen de accu stuk. Bij een kapotte dynamo was je proefrit ook snel afgelopen geweest.
Ik zou hem kopen onder voorwaarde dat ze er een nieuw accuutje in stoppen en even een klein beurtje geven oid, dat kan ook al veel uitmaken voor het tikken van de motor. Kan best zijn dat het oliepeil iets te laag is (hij moet echt op max anders gaan ze idd tikken) of dat de olie gewoon oud is.
Childhood is over the moment you know you're going to die.
'Snelwegen verbreden om files op te lossen? Dat is zoals de broeksriem losser maken tegen obesitas'
  zondag 15 november 2015 @ 19:31:31 #220
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_157575514
quote:
9s.gif Op zondag 15 november 2015 17:48 schreef Sometimes het volgende:

[..]

Het was niet eens onaardig bedoeld eigenlijk.

Ik heb meerdere vrouwen geholpen met de zoektocht naar een andere auto. Beslissingen worden op totaal andere gronden genomen.
* vrouw meldt :+

Ik heb een hekel aan diesel (de geur, de herrie van de motor), maar met het aantal km per jaar dat TS rijdt zou ik toch iets anders zoeken dan een standaard benzine-auto... Dat zou dus LPG worden.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_157576452
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 november 2015 17:01 schreef Fien1989 het volgende:

Maar dat is een diesel... die zijn sowieso zuiniger dan eentje op benzine... :{ Ik zit wel te vergelijken met dezelfde type brandstof...
Klopt, en ik had ongeveer dezelfde eisen als jij. Goedkoper uit zijn dan mijn Mazda 6 op benzine, climate control, cruise control en als het effe kan een automaat. Ik rijd maar 25 tot 30k met het ding dus het was nog lastig zoeken.

Prius was geen optie ivm aanschafprijs. Op LPG kon ik niets leuks vinden, diesel vind ik na 2001 goed ivm gele sticker (goed genoeg om tot randje stad te komen). Enige wat ik echt moest laten vallen was de automaat in verband met verbruik.

^ en dat is nou realistisch kijken. Vergelijk je kosten per km, niet per potje wat je moet betalen. Onder de streep gaat het er om wat er op je rekening overblijft.
Rui Pereira: "You're an artist, you don't give a fuck!"
pi_157576461
quote:
1s.gif Op zondag 15 november 2015 19:31 schreef Leandra het volgende:

[..]

* vrouw meldt :+

Ik heb een hekel aan diesel (de geur, de herrie van de motor), maar met het aantal km per jaar dat TS rijdt zou ik toch iets anders zoeken dan een standaard benzine-auto... Dat zou dus LPG worden.
Dan kun je dus niet door de kanaaltunnel rijden en heb je geen reservewiel meer. Hoe zit het trouwens met CNG?
  zondag 15 november 2015 @ 19:57:23 #223
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_157576718
quote:
0s.gif Op zondag 15 november 2015 19:52 schreef vaduz het volgende:

[..]

Dan kun je dus niet door de kanaaltunnel rijden en heb je geen reservewiel meer. Hoe zit het trouwens met CNG?
Wat een vreselijk drama... dat zouden idd redenen zijn om 3 keer zo duur te gaan rijden.
Oh wacht, dan bespaar ik gewoon per maand een flink bedrag en kan ik daarvan met een fijne huurauto door de kanaaltunnel *O*

Ik moest even lezen wat CNG was.... zou ook nog kunnen, maar ik vermoed dat die er in de leeftijd die TS zoekt niet zijn.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_157576948
Ik rij diesel en heb ook geen reserveband.
.
pi_157578277
quote:
0s.gif Op zondag 15 november 2015 15:06 schreef lst128 het volgende:

[..]

Moet een automaat zijn ivm code op rijbewijs :)
Ik had begrepen dat TS een rijbewijs zonder beperkingen heeft, maar gewoon geen handbak kan/wil rijden.
Echte elektriciëns gebruiken geen jokari.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')