Nee, gewoon vooruit. Het was donker, onterecht aangenomen dat de weg vrij recht was en ongemerkt te hard gereden+regen. Toen kwam de scherpe bocht opduiken en was het te laatquote:Op woensdag 11 november 2015 02:21 schreef Ingolstadt het volgende:
Heb je weer achteruit zitten rijden dat je van die dijk af vloog?
Tot nu toe gemiddeld genomen iets meer dan 37k per jaar.quote:Op woensdag 11 november 2015 02:52 schreef bluemoon23 het volgende:
Waren de koplampen ook al stuk van de megane
Hoeveel km,s rij je trouwens per jaar ?
Het is wel de 1.8 die in de advertentie staatquote:Op woensdag 11 november 2015 02:53 schreef Mano_ het volgende:
Ik heb een tijdje een 306 gehad en heb er met veel plezier in gereden. Ding was aardig betrouwbaar (Peugeots uit de jaren '90 zijn nog lekker 'ouderwets': beproefde techniek en niet te veel moderne gimmicks), ging als de relatieve brandweer (was een 2.0 8v XSI uit 1994), was comfortabel zoals die Fransen dat doen en behoorlijk ruim van binnen.
Volgens spritmonitor.de moet je met de 1.8 toch wel rond de 1:12 kunnen rijden als je niet al te enthousiast met het pedaal bent. De 1.6 zal wel wat zuiniger zijn.
Wat onderhoud betreft: de intervallen zijn ongeveer gelijk aan die je noemt.
Die van mij is helaas overleden aan een verbrandde ECU, verder ging het beestje altijd lachend door de keuring. Let wel: ik heb hem snel-snel gekocht voor 300 euro (ja, 300), ding had er bij aanschaf 255dkm op zitten en was al jaren niet of amper onderhouden. Zelf een goede beurt gegeven, nieuwe distri-riem en remmen en that's it. Aanrader
![]()
Oh, ik heb alleen geen ervaring met de automaat. Kan zijn dat die volstrekt kut is
Het is op zich wel voordeliger, maar in de start-post staat al waarom ik toch voor benzine heb gekozen:quote:Op woensdag 11 november 2015 03:14 schreef Mano_ het volgende:
Is een diesel dan niet voordeliger? Of LGP op z'n minst.
Voor 1500 koop je geen diesel die aan al mijn eisen voldoet èn de milieuzones in magquote:Op woensdag 11 november 2015 01:50 schreef Fien1989 het volgende:
- Benzine als brandstof en niet ouder dan '93 (wil alle milieuzones in NL en DE in kunnen).
Dat inderdaad.quote:Op woensdag 11 november 2015 07:24 schreef mstx het volgende:
Ik denk niet dat je een auto gaat vinden. Te veel eisen voor een te klein budget.
euh whut ?quote:Op woensdag 11 november 2015 08:12 schreef JDude het volgende:
V40/S40 zijn fijne karren hoor, maar ik zou er niet te hard op rekenen dat je er 1:13 mee gaat halen.
Dat is idd een heel interessante optie denk ik.quote:
Dus alle auto's in de start-post is uiteindelijk rotzooi, niet de moeite waard om te kopen?quote:Op woensdag 11 november 2015 07:24 schreef mstx het volgende:
Ik denk niet dat je een auto gaat vinden. Te veel eisen voor een te klein budget.
Maar harde stoelen zorgen wel binnen de 2 uur voor een pijnlijk zitvlak... dat is ook niks...quote:Op woensdag 11 november 2015 07:42 schreef Anne het volgende:
[..]
Dat inderdaad.
Enne; als je lange ritten maakt zijn zachte stoelen juist een pain in the ass voor je rug. Daarnaast; Duitse auto's die allen harde stoelen hebben; huh?!
quote:Op woensdag 11 november 2015 07:47 schreef Martijn137 het volgende:
http://ww3.autoscout24.nl/classified/279782990?asrc=st|as
dit niks voor je dan ? hij is wat zwaarder en grooter dan je vorige auto, maar die stoelen zijn toppie.
en met een beetje verder zoeken zou je er zelfs een kunnen vinden met climate controle en cruise control,
bijv;
http://ww3.autoscout24.nl/classified/278800061?asrc=st|as
maar denk dat, als het mogelijk is, je budget iets zou moeten verruimen om aan al je eisen te laten voldoen. of eisen laten vallen![]()
Succes iig met je zoektocht
Ik heb al naar een V40 zitten kijken, maar ik vind 'm inderdaad te zwaar. En nog belangrijker: het verbruik. 1 op 13 gecombineerd ga je er niet mee halen. Een vriend van me heeft een S40 handgeschakeld uit 1997 en hij haalt gecombineerd maar rond de 1 op 10/11 terwijl hij rustig rijdt en vrij veel 130-snelwegquote:Op woensdag 11 november 2015 08:56 schreef Martijn137 het volgende:
[..]
euh whut ?
dat haalde ik zelfs met mijn T4 uit 98' als ik normaal reed
Nee, zoals in de start-post al staat: alleen hatchback, station of MPV als carrosserie-vorm i.v.m. het vervoeren van spullen.quote:
Ik heb ze niet voorbij zien komen op Marktplaats of Autoweek, als ik mijn opties aan vink en prijs-range opgeef in de zoekfunctie.quote:Op woensdag 11 november 2015 12:30 schreef Fer het volgende:
Volgens mij heb je enorm mazzel gehad met die Franse bak, eigenlijk zijn alleen de transmissies in de grotere Duitse en Zweedse bakken te vertrouwen.
Ik zou lekker voor een JAP kiezen met Aisin bak of Cvt erin. Hyundai heeft ook heel lang een Aisin 4 traps geleverd.
Is een Prijs al haalbaar, of zijn ze nog te duur?
Geldt de onverwoestbare techniek dan niet voor die Mitsubishi Carisma's in de start-post? Die zijn toch ook Japans? Ik weet alleen niet of die echt hatchback zijn of verkeerd geadverteerd?quote:Op woensdag 11 november 2015 11:22 schreef Leandra het volgende:
[..]
Dat is idd een heel interessante optie denk ik.
Japanse stoelen zijn ook niet zo hard als Duitse stoelen, dus dat scheelt alweer, en qua techniek is het sowieso bijna niet kapot te krijgen.
Qua techniek zal dat niet anders zijn bij de Mitsubishi, maar de Mazda zal wat lichter zijn.quote:Op woensdag 11 november 2015 13:52 schreef Fien1989 het volgende:
Geldt de onverwoestbare techniek dan niet voor die Mitsubishi Carisma's in de start-post? Die zijn toch ook Japans? Ik weet alleen niet of die echt hatchback zijn of verkeerd geadverteerd?
Daarnaast, hoe zit het met de veiligheid ervan vergeleken met Franse auto's zoals de Mégane?
V40 is iets zuiniger dan de S40, iets betere airodynamicaquote:Op woensdag 11 november 2015 13:52 schreef Fien1989 het volgende:
[..]
[..]
Ik heb al naar een V40 zitten kijken, maar ik vind 'm inderdaad te zwaar. En nog belangrijker: het verbruik. 1 op 13 gecombineerd ga je er niet mee halen. Een vriend van me heeft een S40 handgeschakeld uit 1997 en hij haalt gecombineerd maar rond de 1 op 10/11 terwijl hij rustig rijdt en vrij veel 130-snelweg
[..]
http://ww3.autoscout24.nl/classified/272535475?asrc=st|asquote:Nee, zoals in de start-post al staat: alleen hatchback, station of MPV als carrosserie-vorm i.v.m. het vervoeren van spullen.
Deze Mazda is een sedanEn ik zie bijv. ook geen airco
Groot licht stond al aan toen... en juist daardoor was ik ongemerkt harder gaan rijden, omdat het zicht beter leekquote:Op woensdag 11 november 2015 13:56 schreef Leandra het volgende:
Even off-topic, maar TS, reed je met groot licht aan tijdens je ongeluk, want als ik het filmpje bekijk dan heb ik dat gevoel niet...
En ervaring leert dat mensen uit de randstad hun groot licht erg weinig gebruiken op het platteland.
Maar de Mazda heeft de verkeerde carrosserie-vorm en o.a. geen aircoquote:Op woensdag 11 november 2015 14:00 schreef Leandra het volgende:
[..]
Qua techniek zal dat niet anders zijn bij de Mitsubishi, maar de Mazda zal wat lichter zijn.
Als je de veiligheid van de Megane als minimumeis neemt zal het gros van de auto's zich daar wel mee kunnen meten.
Als je naar de verbruikscijfers v/d V40 op papier bekijkt, dan is het best moeilijk om de 1 op 13 gemiddeld te halen. Of je moet nooit stad rijden en op de snelweg geen 130 gaan rijden.quote:Op woensdag 11 november 2015 14:02 schreef Martijn137 het volgende:
[..]
V40 is iets zuiniger dan de S40, iets betere airodynamicamaar kan me voorstellen dat het geen liters gaat schelen. heb er met mijn V40 nauwelijks op gelet moet ik eerlijk zeggen
![]()
(maar 1 op 13 moet toch echt wel haalbaar zijn dacht ik)
[..]
http://ww3.autoscout24.nl/classified/272535475?asrc=st|as
voor het idee, er zijn ook zulke 323'tjes te krijgen, leuke auto's veel ruimte, maatje van mij heeft ook zo een, top ding
Okay, goed dat je je groot licht iig gebruikte.quote:Op woensdag 11 november 2015 14:03 schreef Fien1989 het volgende:
[..]
Groot licht stond al aan toen... en juist daardoor was ik ongemerkt harder gaan rijden, omdat het zicht beter leek
[..]
Maar de Mazda heeft de verkeerde carrosserie-vorm en o.a. geen aircoDat zijn mega afknappers
Wil niet zeggen dat het allemaal rotzooi is, maar in die prijscategorie komt de "geluksfactor" meer om de hoek kijken.quote:Op woensdag 11 november 2015 13:52 schreef Fien1989 het volgende:
Dus alle auto's in de start-post is uiteindelijk rotzooi, niet de moeite waard om te kopen?
Maar hoe kan dat dan dat de Mégane alle opties heeft kunnen proppen in 1090kg en toch een comfortabele, prima rijdende auto?quote:Op woensdag 11 november 2015 14:06 schreef Leandra het volgende:
[..]
Okay, goed dat je je groot licht iig gebruikte.
Een airco (en automaat) maakt een auto zwaarder, als je werkelijk wat keuze wilt hebben zul je waarschijnlijk je budget of eisenpakket iets moeten aanpassen.
Maar veel nieuwere spul kan je niet krijgen voor die prijs met die optiesquote:Op woensdag 11 november 2015 14:06 schreef bluemoon23 het volgende:
[..]
Wil niet zeggen dat het allemaal rotzooi is, maar in die prijscategorie komt de "geluksfactor" meer om de hoek kijken.
Ook omdat het spul van jou linkjes 16/17/18 jaar oud is, rubbers uitgedroogd, plastic broos en breekt spontaan af, etc
Bij het aantal km`s wat jij per jaar maakt zou ik een auto met LPG G3 kopen, het verschil in wegenbelasting verdien je heel snel terug met de goedkopere brandstof.
Nadeel is dat LPG auto`s vaak meer km`s hebben gereden....
En jij wil geen auto op LPG omdat je dan niet door de kanaaltunnel mag, dat zou ik maar snel vergeten.
Doordat half Afrika nu in Calais aan het kamperen is, is dat nu ook niet meer zo geweldig.
Pak de veerboot vanaf Duinkerken, minder druk als veerboot in Calais en bijna net zo duur.
Rest dan alleen nog de vraag: zijn het echt hatchbacks en hoe zit het met het zitcomfort?quote:Op woensdag 11 november 2015 14:08 schreef Geralt het volgende:
Van de opties in de OP zou ik persoonlijk absoluut kiezen voor de Mitsubishi
als je verder tevreden was met je Mégane, dan toch kijken of je niet een vergelijkbaar model terug kan krijgen ? (ik heb persoonlijk een beetje afkeer van franse auto'squote:Op woensdag 11 november 2015 14:12 schreef Fien1989 het volgende:
[..]
Maar hoe kan dat dan dat de Mégane alle opties heeft kunnen proppen in 1090kg en toch een comfortabele, prima rijdende auto?
[..]
Maar veel nieuwere spul kan je niet krijgen voor die prijs met die opties
De kanaaltunnel wil ik echt wel een keer meemaken, als het in de toekomst misschien wat rustiger wordt. De boot... hell no....![]()
En LPG gaat vaak ook ten koste van kofferbak-ruimte of reserve-wiel. Zoals gezegd, wil ik dat absoluut niet, is echt een afknapper
[..]
Rest dan alleen nog de vraag: zijn het echt hatchbacks en hoe zit het met het zitcomfort?Het is wel een beetje lomp om na een proefrit te zeggen dat je 'm niet wil omdat de stoelen te hard zijn
Die komt niet voor in mijn prijsklasse + van wat ik zo snel kan vinden, is de Sensodrive geen volautomaat, hij schakelt niet vanzelfquote:Op woensdag 11 november 2015 14:14 schreef dopfles1 het volgende:
Citroen c3 uit 2003 ofzo? Sensodrive vond ik relaxed, maar moet je niet willen dat ie snel schakelt.
Ja, het moet een automaat zijn. Ik kan geen schakel rijden.quote:Op woensdag 11 november 2015 14:22 schreef Ridocar het volgende:
Moet het een automaat zijn?
Een 306 is gewoon een no-nonsensauto, met als een Mégane. Citroën staat bekend om hun comfort, dus die Xsara sou ook niet verkeerd zijn.
Tot zover mijn boerenfluitjesvisie op dit dilemma.
Helaas dus niet in mijn prijsklassequote:Op woensdag 11 november 2015 14:27 schreef Martijn137 het volgende:
[..]
als je verder tevreden was met je Mégane, dan toch kijken of je niet een vergelijkbaar model terug kan krijgen ? (ik heb persoonlijk een beetje afkeer van franse auto'smja das persoonlijk ) ik heb ook geen ervaring met renault verder dan een verrotte kliko die ik nooit had moeten kopen
of misschien nog een vreemde eend voorstellen,
http://ww3.autoscout24.nl/classified/279935886?asrc=st|as
mazda demio, oke deze heeft geen automaat, en ik zat er niet lekker in omdat ik te groot was voor dat malle ding (te lange benen)
maar verder een top betrouwbaar beestje (alleen die met automaat zitten rond de 2200..., ik weet budget.....)
en waarom zou je niet na een proefrit kunnen zeggen dat je de stoelen niet fijn vond ? is toch een vrij belangrijk onderdeel van een auto dat ie goed zit dacht ik zo.
Sensodrive is wel degelijk volledig automaat. Enige wat er met sensodrive aan de hand is dat hij zo snel mogelijk opschakelt om zo min mogelijk benzine te gebruiken. Verder duurt het schakelen een paar seconden dus je heb bij het schakelen geen vermogen, wat irritant kan zijn bij rotondes als hij van de 2 naar de 1 schakelt, terwijl je net kan rijden.quote:Op woensdag 11 november 2015 14:32 schreef Fien1989 het volgende:
[..]
Die komt niet voor in mijn prijsklasse + van wat ik zo snel kan vinden, is de Sensodrive geen volautomaat, hij schakelt niet vanzelf
Ik bedoel met "automatische transmissie" echt zo'n een die vanzelf op- en terugschakelt
[..]
Ja, het moet een automaat zijn. Ik kan geen schakel rijden.
De Xsara is ook wel interessant. Comfort is zeker goed. Ook verreweg de doedkoopste in het rijtje, zuinigste in het rijtje en meeste ruimte (station). Alleen... door de lage prijs word ik wel een beetje huiverig. Zal dat met een rede zijn?
Ik hoorde wel ooit dat bij de Xsara de dashboard-lampjes zelf afsterven... dat lijkt me niet goed bij aankoop... dan kan ik niet zien of er een storingslamp aan staatWeet alleen niet of dat ook bij dit nieuwer '00 model is. Bij de '97 zeker weten.
En lekken van motorolie bij de dynamo, treft dat dit model?
De 306 daarentegen is niet goedkoop, maar wel achterlijk weinig gereden. Kan zomaar veel korte ritten betekenen. Gaat dat niet ten koste v/d levensduur van motor en vooral de automaat?
[..]
Helaas dus niet in mijn prijsklasse
Het moet echt een automaat zijn, dat is het enige wat ik kan rijden.
Tja... bij een proefrit klagen dat de stoelen te hard zijn... voor een prijs onder de ¤1500,-... word ik dan niet gezien als een "zeikwijf"?
ja misschien wordt je dan door de verkoper als zeikwijf bestempelt.... boeiend ? jij moet er toch bijna 40k / jaar in rijdenquote:Op woensdag 11 november 2015 14:32 schreef Fien1989 het volgende:
Helaas dus niet in mijn prijsklasse
Het moet echt een automaat zijn, dat is het enige wat ik kan rijden.
Tja... bij een proefrit klagen dat de stoelen te hard zijn... voor een prijs onder de ¤1500,-... word ik dan niet gezien als een "zeikwijf"?
ze zijn inderdaad in Born gemaakt, samen met de V/S 40 van volvo. delen dus heel veel dezelfde techniek hiervan.quote:Op woensdag 11 november 2015 14:34 schreef Tinos85 het volgende:
Die Mitsubishi's in je OP zijn trouwens gewoon hatchbacks. Echt Japans is het niet want ik geloof dat ze in Nederland gemaakt zijn.
Precies. Wat Martijn137 zegt. Jij moet erin rijden, en jij moet er lange ritten mee maken. Dan is een beetje comfort niet teveel om te eisen.quote:Op woensdag 11 november 2015 14:36 schreef Martijn137 het volgende:
[..]
ja misschien wordt je dan door de verkoper als zeikwijf bestempelt.... boeiend ? jij moet er toch bijna 40k / jaar in rijden
/bijt op tong.quote:Op woensdag 11 november 2015 14:32 schreef Fien1989 het volgende:
Ja, het moet een automaat zijn. Ik kan geen schakel rijden.
Moet je wel een goeie sensodrive hebben en niet om de haverklap een sneeuwvlokje op je instrumentenpaneel hebben staanquote:Op woensdag 11 november 2015 14:14 schreef dopfles1 het volgende:
Citroen c3 uit 2003 ofzo? Sensodrive vond ik relaxed, maar moet je niet willen dat ie snel schakelt.
Ben jij dit TS..?quote:Op woensdag 11 november 2015 02:35 schreef Fien1989 het volgende:
[..]
Nee, gewoon vooruit. Het was donker, onterecht aangenomen dat de weg vrij recht was en ongemerkt te hard gereden+regen. Toen kwam de scherpe bocht opduiken en was het te laat
Traag schakelen als in secondes is wel een afknapper.quote:Op woensdag 11 november 2015 14:34 schreef dopfles1 het volgende:
[..]
Sensodrive is wel degelijk volledig automaat. Enige wat er met sensodrive aan de hand is dat hij zo snel mogelijk opschakelt om zo min mogelijk benzine te gebruiken. Verder duurt het schakelen een paar seconden dus je heb bij het schakelen geen vermogen, wat irritant kan zijn bij rotondes als hij van de 2 naar de 1 schakelt, terwijl je net kan rijden.
Verder erg comfortabele auto. En volgens mij moet die er wel zijn van 2000eu>
Verder hebben niet alle c3's die automaat zijn sensodrive. Dus je kan ook kiezen voor
"normale" automaat bij c3.
Dat is waarquote:Op woensdag 11 november 2015 15:36 schreef AdoraBelle het volgende:
[..]
Precies. Wat Martijn137 zegt. Jij moet erin rijden, en jij moet er lange ritten mee maken. Dan is een beetje comfort niet teveel om te eisen.
Ik heb ze niet gezien in mijn prijsklassequote:Op woensdag 11 november 2015 15:44 schreef Fer het volgende:
Zou een goed onderhouden Mercedes 190 kunnen?
De S40 valt al af omdat één van mijn eisen een hatchback, station of MPV moet zijn i.v.m. vervoeren van spullen.quote:Op woensdag 11 november 2015 18:06 schreef Fleauris het volgende:
Zijn dit wellicht nog opties:
Volvo S40: http://www.autowereld.nl/(...)5487681/details.html
(Staat op belgisch kenteken, bij een auto van die leeftijd is er vrij weinig BPM meer over)
Nog een S40: http://www.autotrader.nl/(...)namic-line-automaat/
Renault Scenic: http://www.autohoge.nl/pa(...)e%2Focc1864444-9f818 (In ieder geval genoeg ruimte)
Daewoo Nubira (iets boven de 1.500euri) http://www.autowereld.nl/(...)3101658/details.html
Ik vind de airco juist heel belangrijkquote:Op woensdag 11 november 2015 20:35 schreef vaduz het volgende:
TS je hebt teveel eisen, het kan zo weleens lang gaan duren, eer je iets gevonden krijgt. Persoonlijk zou ik dingen als airco gelijk schrappen, de kans dat het kapot gaat bij een auto van die leeftijd is aanzienlijk en als je budget zo klein is, heb je waarschijnlijk geen geld om het te herstellen. Verder zou ik naar de ford escort kijken.
Dat gewicht en verbruik is juist het probleemquote:Op woensdag 11 november 2015 21:01 schreef Leandra het volgende:
Je kunt al die zaken qua luxe en veiligheid wel goedkoop krijgen, maar dan moet je een Saab nemen, en dan zit je zeker weten qua MRB boven je gewenste gewichtQua verbruik ook trouwens
![]()
Daarbij heeft Saab ook zo z'n dingetjes, waardoor je of handig moet zijn, of budget moet hebben om dingen te laten doen.
Verder rijdt het absoluut top.
Hoe kijk je tegen koreanen aan? Een daewoo lanos mischien iets :http://www.autowereld.nl/(...)5396049/details.htmlquote:Op woensdag 11 november 2015 21:16 schreef Fien1989 het volgende:
[..]
Ik vind de airco juist heel belangrijkEn bij mijn '99 Mégane werkte het nog. Afgelopen zomer heb ik vaak zat met hete zon rond de 30 graden in het buitenland in de file gestaan... dan vind ik de airco echt nodig. En daarbij... met ramen open uren op de snelweg vind ik nou niet echt prettig rijden... dat zou meteen het plezier in autorijden bederven...
Ik weet nog hoe het voelde toen ik op een hete zomerdag met mijn vader meeging naar Frankrijk in een auto zonder airco... nee... dat wil ik echt niet meer
[..]
Dat gewicht en verbruik is juist het probleemAnders had ik ook bijv. een Volvo kunnen kopen of zo
Dat gaat best hard.... mijn vorige auto (1.000 kg) kost ¤ 33 per maand, voor m'n huidige auto's (1.420 en 1.365) kosten ieder ¤ 62 per maand....quote:Op woensdag 11 november 2015 21:29 schreef Tinos85 het volgende:
Zoveel is het verschil toch niet in MRB? Dat zou een van de eisen zijn die ik als eerste zou laten vallen dan.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |