abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_157469237
Van de opties in de OP zou ik persoonlijk absoluut kiezen voor de Mitsubishi :)
"The only sight worse than a sad dwarf is a very sad dwarf"
"Met dubbel s welteverstaan"
pi_157469308
quote:
1s.gif Op woensdag 11 november 2015 14:06 schreef Leandra het volgende:

[..]

Okay, goed dat je je groot licht iig gebruikte.

Een airco (en automaat) maakt een auto zwaarder, als je werkelijk wat keuze wilt hebben zul je waarschijnlijk je budget of eisenpakket iets moeten aanpassen.
Maar hoe kan dat dan dat de Mégane alle opties heeft kunnen proppen in 1090kg en toch een comfortabele, prima rijdende auto? :{

quote:
0s.gif Op woensdag 11 november 2015 14:06 schreef bluemoon23 het volgende:

[..]

Wil niet zeggen dat het allemaal rotzooi is, maar in die prijscategorie komt de "geluksfactor" meer om de hoek kijken.
Ook omdat het spul van jou linkjes 16/17/18 jaar oud is, rubbers uitgedroogd, plastic broos en breekt spontaan af, etc

Bij het aantal km`s wat jij per jaar maakt zou ik een auto met LPG G3 kopen, het verschil in wegenbelasting verdien je heel snel terug met de goedkopere brandstof.
Nadeel is dat LPG auto`s vaak meer km`s hebben gereden....

En jij wil geen auto op LPG omdat je dan niet door de kanaaltunnel mag, dat zou ik maar snel vergeten.
Doordat half Afrika nu in Calais aan het kamperen is, is dat nu ook niet meer zo geweldig.
Pak de veerboot vanaf Duinkerken, minder druk als veerboot in Calais en bijna net zo duur.
Maar veel nieuwere spul kan je niet krijgen voor die prijs met die opties :{

De kanaaltunnel wil ik echt wel een keer meemaken, als het in de toekomst misschien wat rustiger wordt. De boot... hell no.... :N

En LPG gaat vaak ook ten koste van kofferbak-ruimte of reserve-wiel. Zoals gezegd, wil ik dat absoluut niet, is echt een afknapper :{

quote:
7s.gif Op woensdag 11 november 2015 14:08 schreef Geralt het volgende:
Van de opties in de OP zou ik persoonlijk absoluut kiezen voor de Mitsubishi :)
Rest dan alleen nog de vraag: zijn het echt hatchbacks en hoe zit het met het zitcomfort? :) Het is wel een beetje lomp om na een proefrit te zeggen dat je 'm niet wil omdat de stoelen te hard zijn :P
pi_157469337
Citroen c3 uit 2003 ofzo? Sensodrive vond ik relaxed, maar moet je niet willen dat ie snel schakelt.
pi_157469454
Moet het een automaat zijn?

Een 306 is gewoon een no-nonsensauto, met als een Mégane. Citroën staat bekend om hun comfort, dus die Xsara sou ook niet verkeerd zijn.
Tot zover mijn boerenfluitjesvisie op dit dilemma.
Echte elektriciëns gebruiken geen jokari.
pi_157469550
quote:
0s.gif Op woensdag 11 november 2015 14:12 schreef Fien1989 het volgende:

[..]

Maar hoe kan dat dan dat de Mégane alle opties heeft kunnen proppen in 1090kg en toch een comfortabele, prima rijdende auto? :{

[..]

Maar veel nieuwere spul kan je niet krijgen voor die prijs met die opties :{

De kanaaltunnel wil ik echt wel een keer meemaken, als het in de toekomst misschien wat rustiger wordt. De boot... hell no.... :N

En LPG gaat vaak ook ten koste van kofferbak-ruimte of reserve-wiel. Zoals gezegd, wil ik dat absoluut niet, is echt een afknapper :{

[..]

Rest dan alleen nog de vraag: zijn het echt hatchbacks en hoe zit het met het zitcomfort? :) Het is wel een beetje lomp om na een proefrit te zeggen dat je 'm niet wil omdat de stoelen te hard zijn :P
als je verder tevreden was met je Mégane, dan toch kijken of je niet een vergelijkbaar model terug kan krijgen ? (ik heb persoonlijk een beetje afkeer van franse auto's :s) mja das persoonlijk ) ik heb ook geen ervaring met renault verder dan een verrotte kliko die ik nooit had moeten kopen :+

of misschien nog een vreemde eend voorstellen,
http://ww3.autoscout24.nl/classified/279935886?asrc=st|as

mazda demio, oke deze heeft geen automaat, en ik zat er niet lekker in omdat ik te groot was voor dat malle ding (te lange benen)
maar verder een top betrouwbaar beestje (alleen die met automaat zitten rond de 2200..., ik weet budget..... :{ )

en waarom zou je niet na een proefrit kunnen zeggen dat je de stoelen niet fijn vond ? is toch een vrij belangrijk onderdeel van een auto, dat ie goed zit dacht ik zo. ;)
pi_157469641
quote:
2s.gif Op woensdag 11 november 2015 14:14 schreef dopfles1 het volgende:
Citroen c3 uit 2003 ofzo? Sensodrive vond ik relaxed, maar moet je niet willen dat ie snel schakelt.
Die komt niet voor in mijn prijsklasse + van wat ik zo snel kan vinden, is de Sensodrive geen volautomaat, hij schakelt niet vanzelf :{

Ik bedoel met "automatische transmissie" echt zo'n een die vanzelf op- en terugschakelt :{

quote:
1s.gif Op woensdag 11 november 2015 14:22 schreef Ridocar het volgende:
Moet het een automaat zijn?

Een 306 is gewoon een no-nonsensauto, met als een Mégane. Citroën staat bekend om hun comfort, dus die Xsara sou ook niet verkeerd zijn.
Tot zover mijn boerenfluitjesvisie op dit dilemma.
Ja, het moet een automaat zijn. Ik kan geen schakel rijden.

De Xsara is ook wel interessant. Comfort is zeker goed. Ook verreweg de goedkoopste in het rijtje, zuinigste in het rijtje en meeste ruimte (station). Alleen... door de lage prijs word ik wel een beetje huiverig. Zal dat met een rede zijn?

Ik hoorde wel ooit dat bij de Xsara de dashboard-lampjes zelf afsterven... dat lijkt me niet goed bij aankoop... dan kan ik niet zien of er een storingslamp aan staat :{ Weet alleen niet of dat ook bij dit nieuwer '00 model is. Bij de '97 zeker weten.

En lekken van motorolie bij de dynamo, treft dat dit model?

De 306 daarentegen is niet goedkoop, maar wel achterlijk weinig gereden. Kan zomaar veel korte ritten betekenen. Gaat dat niet ten koste v/d levensduur van motor en vooral de automaat? :{

quote:
0s.gif Op woensdag 11 november 2015 14:27 schreef Martijn137 het volgende:

[..]

als je verder tevreden was met je Mégane, dan toch kijken of je niet een vergelijkbaar model terug kan krijgen ? (ik heb persoonlijk een beetje afkeer van franse auto's :s) mja das persoonlijk ) ik heb ook geen ervaring met renault verder dan een verrotte kliko die ik nooit had moeten kopen :+

of misschien nog een vreemde eend voorstellen,
http://ww3.autoscout24.nl/classified/279935886?asrc=st|as

mazda demio, oke deze heeft geen automaat, en ik zat er niet lekker in omdat ik te groot was voor dat malle ding (te lange benen)
maar verder een top betrouwbaar beestje (alleen die met automaat zitten rond de 2200..., ik weet budget..... :{ )

en waarom zou je niet na een proefrit kunnen zeggen dat je de stoelen niet fijn vond ? is toch een vrij belangrijk onderdeel van een auto dat ie goed zit dacht ik zo. ;)
Helaas dus niet in mijn prijsklasse :{

Het moet echt een automaat zijn, dat is het enige wat ik kan rijden.

Tja... bij een proefrit klagen dat de stoelen te hard zijn... voor een prijs onder de ¤1500,-... word ik dan niet gezien als een "zeikwijf"? :@

Ik vond wel 2 vergelijkbare Mégane's. Maar ja... is dat handig, om weer hetzelfde te kopen? Comfort en betrouwbaarheid was prima, maar technisch had het ook zo z'n eigen problemen gehad, waarbij ik met de mijne wat wat geluk leek te hebben gehad :{
  woensdag 11 november 2015 @ 14:34:06 #32
277319 Tinos85
Gewoon lekker
pi_157469668
Die Mitsubishi's in je OP zijn trouwens gewoon hatchbacks. Echt Japans is het niet want ik geloof dat ze in Nederland gemaakt zijn.
pi_157469675
quote:
0s.gif Op woensdag 11 november 2015 14:32 schreef Fien1989 het volgende:

[..]

Die komt niet voor in mijn prijsklasse + van wat ik zo snel kan vinden, is de Sensodrive geen volautomaat, hij schakelt niet vanzelf :{

Ik bedoel met "automatische transmissie" echt zo'n een die vanzelf op- en terugschakelt :{

[..]

Ja, het moet een automaat zijn. Ik kan geen schakel rijden.

De Xsara is ook wel interessant. Comfort is zeker goed. Ook verreweg de doedkoopste in het rijtje, zuinigste in het rijtje en meeste ruimte (station). Alleen... door de lage prijs word ik wel een beetje huiverig. Zal dat met een rede zijn?

Ik hoorde wel ooit dat bij de Xsara de dashboard-lampjes zelf afsterven... dat lijkt me niet goed bij aankoop... dan kan ik niet zien of er een storingslamp aan staat :{ Weet alleen niet of dat ook bij dit nieuwer '00 model is. Bij de '97 zeker weten.

En lekken van motorolie bij de dynamo, treft dat dit model?

De 306 daarentegen is niet goedkoop, maar wel achterlijk weinig gereden. Kan zomaar veel korte ritten betekenen. Gaat dat niet ten koste v/d levensduur van motor en vooral de automaat? :{

[..]

Helaas dus niet in mijn prijsklasse :{

Het moet echt een automaat zijn, dat is het enige wat ik kan rijden.

Tja... bij een proefrit klagen dat de stoelen te hard zijn... voor een prijs onder de ¤1500,-... word ik dan niet gezien als een "zeikwijf"? :@
Sensodrive is wel degelijk volledig automaat. Enige wat er met sensodrive aan de hand is dat hij zo snel mogelijk opschakelt om zo min mogelijk benzine te gebruiken. Verder duurt het schakelen een paar seconden dus je heb bij het schakelen geen vermogen, wat irritant kan zijn bij rotondes als hij van de 2 naar de 1 schakelt, terwijl je net kan rijden.

Verder erg comfortabele auto. En volgens mij moet die er wel zijn van 2000eu>

Verder hebben niet alle c3's die automaat zijn sensodrive. Dus je kan ook kiezen voor
"normale" automaat bij c3.
pi_157469738
quote:
0s.gif Op woensdag 11 november 2015 14:32 schreef Fien1989 het volgende:

Helaas dus niet in mijn prijsklasse :{

Het moet echt een automaat zijn, dat is het enige wat ik kan rijden.

Tja... bij een proefrit klagen dat de stoelen te hard zijn... voor een prijs onder de ¤1500,-... word ik dan niet gezien als een "zeikwijf"? :@
ja misschien wordt je dan door de verkoper als zeikwijf bestempelt.... boeiend ? jij moet er toch bijna 40k / jaar in rijden ;)

quote:
1s.gif Op woensdag 11 november 2015 14:34 schreef Tinos85 het volgende:
Die Mitsubishi's in je OP zijn trouwens gewoon hatchbacks. Echt Japans is het niet want ik geloof dat ze in Nederland gemaakt zijn.
ze zijn inderdaad in Born gemaakt, samen met de V/S 40 van volvo. delen dus heel veel dezelfde techniek hiervan.
  woensdag 11 november 2015 @ 15:36:28 #35
365860 AdoraBelle
graag verwijderen
pi_157470713
quote:
0s.gif Op woensdag 11 november 2015 14:36 schreef Martijn137 het volgende:

[..]

ja misschien wordt je dan door de verkoper als zeikwijf bestempelt.... boeiend ? jij moet er toch bijna 40k / jaar in rijden ;)
Precies. Wat Martijn137 zegt. Jij moet erin rijden, en jij moet er lange ritten mee maken. Dan is een beetje comfort niet teveel om te eisen.
pi_157470827
Zou een goed onderhouden Mercedes 190 kunnen?
.
pi_157470847
quote:
0s.gif Op woensdag 11 november 2015 14:32 schreef Fien1989 het volgende:
Ja, het moet een automaat zijn. Ik kan geen schakel rijden.
/bijt op tong.
  woensdag 11 november 2015 @ 17:25:50 #38
157922 fathank
Wie baas is bakt koekjes.
pi_157472786
quote:
2s.gif Op woensdag 11 november 2015 14:14 schreef dopfles1 het volgende:
Citroen c3 uit 2003 ofzo? Sensodrive vond ik relaxed, maar moet je niet willen dat ie snel schakelt.
Moet je wel een goeie sensodrive hebben en niet om de haverklap een sneeuwvlokje op je instrumentenpaneel hebben staan :X
Behulpzaam als een waterkraan.
Op woensdag 29 april 2015 16:30 schreef seto het volgende:
als je niet #teamhenk bent ben je gewoon een *weggeFopt*homo
  woensdag 11 november 2015 @ 17:26:11 #39
123341 penny-wise
Cliniclown-aspirant
pi_157472796
quote:
0s.gif Op woensdag 11 november 2015 02:35 schreef Fien1989 het volgende:

[..]

Nee, gewoon vooruit. Het was donker, onterecht aangenomen dat de weg vrij recht was en ongemerkt te hard gereden+regen. Toen kwam de scherpe bocht opduiken en was het te laat :{
Ben jij dit TS..?

pi_157472933
Ja :X
Maar goed, ze geeft zelf al toe dat ze (voor de omstandigheden) te hard gereden heeft ^O^
Al had ik zelf dat filmpje dan niet online gezet, ik zou me dood schamen :@
pi_157473212
Het is ook niet relevant voor dit topic. Ontopic dus maar weer.
pi_157473670
Zijn dit wellicht nog opties:

Volvo S40: http://www.autowereld.nl/(...)5487681/details.html
(Staat op belgisch kenteken, bij een auto van die leeftijd is er vrij weinig BPM meer over)

Nog een S40: http://www.autotrader.nl/(...)namic-line-automaat/

Renault Scenic: http://www.autohoge.nl/pa(...)e%2Focc1864444-9f818 (In ieder geval genoeg ruimte)

Daewoo Nubira (iets boven de 1.500euri) http://www.autowereld.nl/(...)3101658/details.html
pi_157475581
Van de keuzes in de start-post vallen inmiddels al een paar af:
- De 306 is al verkocht.
- De Xsara misschien ook, want hij staat alleen nog op Autoweek, niet op de site v/d verkoper.
- 2 v/d 3 Mégane's: nummer 4 heeft de niet-kloppende km-stand door vervanging v/d teller bak. Flinke afknapper. En nummer 5 (die rare ph1/ph2 mengeling) heeft bij nader inzien wat deuken in de kofferbak-klep, dusdanig dat het mogelijk roestgevoelig is.

Verder heb ik me wat ingelezen over nummer 1, de Carisma met 1.8 GDI motor. Het schijnt dat deze motor erg prettig rijdt, maar nogal wat gasklephuis-issues kan hebben en het dan niet heel goedkoop is om het te laten repareren ;( Is dit een serieuze issue in de praktijk?

Verder ook even in Autodata de onderhoudsinterval opgezocht van een '98 Carisma:

Elke 15k:
Motorolie+filter

Elke 30k:
Remvloeistof
Luchtfilter
Bougies

Elke 45k:
"Brake servo vacuum nipple" (wat dit trouwens is, weet ik niet :? )

Elke 60k:
Koelvloeistof
Pollenfilter/Interieurfilter
Brandstoffilter

Elke 90k:
Automaat-bak olie
Distributieriem

Waarbij ik niet weet wat er nog meer bij de distributieriem mee moet. Over de waterpomp, loop/spanrollen of de multiriem kan ik niks vinden in Autodata.

Ook automaatolie moet worden ververst, enig idee wat dat kost? In Autodata staat geen olie-type. Alleen voor de stuurbekrachtiging is DEXRON II voorgeschreven.

Ik vind het onderhoudsschema eigenlijk wel best pittig... gezien wat ik ermee rij, red ik het net niet eens met 2 beurten per jaar :{

Mégane had elke 20k een beurt en dingen als bougies, remvloeistof, koelvloeistof en distributieriem gingen (veel) langer mee :{

quote:
2s.gif Op woensdag 11 november 2015 14:34 schreef dopfles1 het volgende:

[..]

Sensodrive is wel degelijk volledig automaat. Enige wat er met sensodrive aan de hand is dat hij zo snel mogelijk opschakelt om zo min mogelijk benzine te gebruiken. Verder duurt het schakelen een paar seconden dus je heb bij het schakelen geen vermogen, wat irritant kan zijn bij rotondes als hij van de 2 naar de 1 schakelt, terwijl je net kan rijden.

Verder erg comfortabele auto. En volgens mij moet die er wel zijn van 2000eu>

Verder hebben niet alle c3's die automaat zijn sensodrive. Dus je kan ook kiezen voor
"normale" automaat bij c3.
Traag schakelen als in secondes is wel een afknapper.

Maar goed, ik kom geen C3 tegen als ik mijn eisenpakket en prijs opgeef, dus komt hij sowieso niet in aanmerking :{

quote:
0s.gif Op woensdag 11 november 2015 15:36 schreef AdoraBelle het volgende:

[..]

Precies. Wat Martijn137 zegt. Jij moet erin rijden, en jij moet er lange ritten mee maken. Dan is een beetje comfort niet teveel om te eisen.
Dat is waar :) Maar ja... verkoper vind het dan vast niet leuk, vind mij dan een zeikerd, vooral omdat ik niet meer wil betalen :P

quote:
1s.gif Op woensdag 11 november 2015 15:44 schreef Fer het volgende:
Zou een goed onderhouden Mercedes 190 kunnen?
Ik heb ze niet gezien in mijn prijsklasse :{

Een snelle Google levert wel oude auto's van veelal ouder dan '93 op. Terwijl één van mijn eisen "niet ouder dan '93" is i.v.m. milieuzones :)

quote:
0s.gif Op woensdag 11 november 2015 18:06 schreef Fleauris het volgende:
Zijn dit wellicht nog opties:

Volvo S40: http://www.autowereld.nl/(...)5487681/details.html
(Staat op belgisch kenteken, bij een auto van die leeftijd is er vrij weinig BPM meer over)

Nog een S40: http://www.autotrader.nl/(...)namic-line-automaat/

Renault Scenic: http://www.autohoge.nl/pa(...)e%2Focc1864444-9f818 (In ieder geval genoeg ruimte)

Daewoo Nubira (iets boven de 1.500euri) http://www.autowereld.nl/(...)3101658/details.html
De S40 valt al af omdat één van mijn eisen een hatchback, station of MPV moet zijn i.v.m. vervoeren van spullen.

De Scenic heb ik vaak voorbij zien komen op Marktplaats, maar hij is te zwaar in gewicht... 2 klasses MRB hoger. Voor de rest is de techniek grotendeels gelijk aan mijn Mégane.

De Nubira: geen kenteken. Verder vrij fors gewicht ook. Verbruik is onbekend en de prijs buiten budget is ook nog eens excl. afleverkosten :{
pi_157477559
TS je hebt teveel eisen, het kan zo weleens lang gaan duren, eer je iets gevonden krijgt. Persoonlijk zou ik dingen als airco gelijk schrappen, de kans dat het kapot gaat bij een auto van die leeftijd is aanzienlijk en als je budget zo klein is, heb je waarschijnlijk geen geld om het te herstellen. Verder zou ik naar de ford escort kijken.
  woensdag 11 november 2015 @ 21:01:26 #45
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_157478330
Je kunt al die zaken qua luxe en veiligheid wel goedkoop krijgen, maar dan moet je een Saab nemen, en dan zit je zeker weten qua MRB boven je gewenste gewicht :+ Qua verbruik ook trouwens :X
Daarbij heeft Saab ook zo z'n dingetjes, waardoor je of handig moet zijn, of budget moet hebben om dingen te laten doen.

Verder rijdt het absoluut top.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_157478775
quote:
0s.gif Op woensdag 11 november 2015 20:35 schreef vaduz het volgende:
TS je hebt teveel eisen, het kan zo weleens lang gaan duren, eer je iets gevonden krijgt. Persoonlijk zou ik dingen als airco gelijk schrappen, de kans dat het kapot gaat bij een auto van die leeftijd is aanzienlijk en als je budget zo klein is, heb je waarschijnlijk geen geld om het te herstellen. Verder zou ik naar de ford escort kijken.
Ik vind de airco juist heel belangrijk :{ En bij mijn '99 Mégane werkte het nog. Afgelopen zomer heb ik vaak zat met hete zon rond de 30 graden in het buitenland in de file gestaan... dan vind ik de airco echt nodig. En daarbij... met ramen open uren op de snelweg vind ik nou niet echt prettig rijden... dat zou meteen het plezier in autorijden bederven... :{

Ik weet nog hoe het voelde toen ik op een hete zomerdag met mijn vader meeging naar Frankrijk in een auto zonder airco... nee... dat wil ik echt niet meer :{

quote:
0s.gif Op woensdag 11 november 2015 21:01 schreef Leandra het volgende:
Je kunt al die zaken qua luxe en veiligheid wel goedkoop krijgen, maar dan moet je een Saab nemen, en dan zit je zeker weten qua MRB boven je gewenste gewicht :+ Qua verbruik ook trouwens :X
Daarbij heeft Saab ook zo z'n dingetjes, waardoor je of handig moet zijn, of budget moet hebben om dingen te laten doen.

Verder rijdt het absoluut top.
Dat gewicht en verbruik is juist het probleem :P Anders had ik ook bijv. een Volvo kunnen kopen of zo :P
pi_157479199
quote:
0s.gif Op woensdag 11 november 2015 21:16 schreef Fien1989 het volgende:

[..]

Ik vind de airco juist heel belangrijk :{ En bij mijn '99 Mégane werkte het nog. Afgelopen zomer heb ik vaak zat met hete zon rond de 30 graden in het buitenland in de file gestaan... dan vind ik de airco echt nodig. En daarbij... met ramen open uren op de snelweg vind ik nou niet echt prettig rijden... dat zou meteen het plezier in autorijden bederven... :{

Ik weet nog hoe het voelde toen ik op een hete zomerdag met mijn vader meeging naar Frankrijk in een auto zonder airco... nee... dat wil ik echt niet meer :{

[..]

Dat gewicht en verbruik is juist het probleem :P Anders had ik ook bijv. een Volvo kunnen kopen of zo :P
Hoe kijk je tegen koreanen aan? Een daewoo lanos mischien iets :http://www.autowereld.nl/(...)5396049/details.html
  woensdag 11 november 2015 @ 21:29:40 #48
277319 Tinos85
Gewoon lekker
pi_157479230
Zoveel is het verschil toch niet in MRB? Dat zou een van de eisen zijn die ik als eerste zou laten vallen dan.
pi_157479472
Ik zou het lekker bij een Megane houden, dan weet je wat je krijgt.

Die vind je heus wel binnen budget.
  woensdag 11 november 2015 @ 21:38:21 #50
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_157479518
quote:
1s.gif Op woensdag 11 november 2015 21:29 schreef Tinos85 het volgende:
Zoveel is het verschil toch niet in MRB? Dat zou een van de eisen zijn die ik als eerste zou laten vallen dan.
Dat gaat best hard.... mijn vorige auto (1.000 kg) kost ¤ 33 per maand, voor m'n huidige auto's (1.420 en 1.365) kosten ieder ¤ 62 per maand....
Dan zijn m'n huidige twee wel 4 klassen hoger, maar dat kost dan bijna het dubbele.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')