Nee, gewoon vooruit. Het was donker, onterecht aangenomen dat de weg vrij recht was en ongemerkt te hard gereden+regen. Toen kwam de scherpe bocht opduiken en was het te laatquote:Op woensdag 11 november 2015 02:21 schreef Ingolstadt het volgende:
Heb je weer achteruit zitten rijden dat je van die dijk af vloog?
Tot nu toe gemiddeld genomen iets meer dan 37k per jaar.quote:Op woensdag 11 november 2015 02:52 schreef bluemoon23 het volgende:
Waren de koplampen ook al stuk van de megane
Hoeveel km,s rij je trouwens per jaar ?
Het is wel de 1.8 die in de advertentie staatquote:Op woensdag 11 november 2015 02:53 schreef Mano_ het volgende:
Ik heb een tijdje een 306 gehad en heb er met veel plezier in gereden. Ding was aardig betrouwbaar (Peugeots uit de jaren '90 zijn nog lekker 'ouderwets': beproefde techniek en niet te veel moderne gimmicks), ging als de relatieve brandweer (was een 2.0 8v XSI uit 1994), was comfortabel zoals die Fransen dat doen en behoorlijk ruim van binnen.
Volgens spritmonitor.de moet je met de 1.8 toch wel rond de 1:12 kunnen rijden als je niet al te enthousiast met het pedaal bent. De 1.6 zal wel wat zuiniger zijn.
Wat onderhoud betreft: de intervallen zijn ongeveer gelijk aan die je noemt.
Die van mij is helaas overleden aan een verbrandde ECU, verder ging het beestje altijd lachend door de keuring. Let wel: ik heb hem snel-snel gekocht voor 300 euro (ja, 300), ding had er bij aanschaf 255dkm op zitten en was al jaren niet of amper onderhouden. Zelf een goede beurt gegeven, nieuwe distri-riem en remmen en that's it. Aanrader
![]()
Oh, ik heb alleen geen ervaring met de automaat. Kan zijn dat die volstrekt kut is
Het is op zich wel voordeliger, maar in de start-post staat al waarom ik toch voor benzine heb gekozen:quote:Op woensdag 11 november 2015 03:14 schreef Mano_ het volgende:
Is een diesel dan niet voordeliger? Of LGP op z'n minst.
Voor 1500 koop je geen diesel die aan al mijn eisen voldoet èn de milieuzones in magquote:Op woensdag 11 november 2015 01:50 schreef Fien1989 het volgende:
- Benzine als brandstof en niet ouder dan '93 (wil alle milieuzones in NL en DE in kunnen).
Dat inderdaad.quote:Op woensdag 11 november 2015 07:24 schreef mstx het volgende:
Ik denk niet dat je een auto gaat vinden. Te veel eisen voor een te klein budget.
euh whut ?quote:Op woensdag 11 november 2015 08:12 schreef JDude het volgende:
V40/S40 zijn fijne karren hoor, maar ik zou er niet te hard op rekenen dat je er 1:13 mee gaat halen.
Dat is idd een heel interessante optie denk ik.quote:
Dus alle auto's in de start-post is uiteindelijk rotzooi, niet de moeite waard om te kopen?quote:Op woensdag 11 november 2015 07:24 schreef mstx het volgende:
Ik denk niet dat je een auto gaat vinden. Te veel eisen voor een te klein budget.
Maar harde stoelen zorgen wel binnen de 2 uur voor een pijnlijk zitvlak... dat is ook niks...quote:Op woensdag 11 november 2015 07:42 schreef Anne het volgende:
[..]
Dat inderdaad.
Enne; als je lange ritten maakt zijn zachte stoelen juist een pain in the ass voor je rug. Daarnaast; Duitse auto's die allen harde stoelen hebben; huh?!
quote:Op woensdag 11 november 2015 07:47 schreef Martijn137 het volgende:
http://ww3.autoscout24.nl/classified/279782990?asrc=st|as
dit niks voor je dan ? hij is wat zwaarder en grooter dan je vorige auto, maar die stoelen zijn toppie.
en met een beetje verder zoeken zou je er zelfs een kunnen vinden met climate controle en cruise control,
bijv;
http://ww3.autoscout24.nl/classified/278800061?asrc=st|as
maar denk dat, als het mogelijk is, je budget iets zou moeten verruimen om aan al je eisen te laten voldoen. of eisen laten vallen![]()
Succes iig met je zoektocht
Ik heb al naar een V40 zitten kijken, maar ik vind 'm inderdaad te zwaar. En nog belangrijker: het verbruik. 1 op 13 gecombineerd ga je er niet mee halen. Een vriend van me heeft een S40 handgeschakeld uit 1997 en hij haalt gecombineerd maar rond de 1 op 10/11 terwijl hij rustig rijdt en vrij veel 130-snelwegquote:Op woensdag 11 november 2015 08:56 schreef Martijn137 het volgende:
[..]
euh whut ?
dat haalde ik zelfs met mijn T4 uit 98' als ik normaal reed
Nee, zoals in de start-post al staat: alleen hatchback, station of MPV als carrosserie-vorm i.v.m. het vervoeren van spullen.quote:
Ik heb ze niet voorbij zien komen op Marktplaats of Autoweek, als ik mijn opties aan vink en prijs-range opgeef in de zoekfunctie.quote:Op woensdag 11 november 2015 12:30 schreef Fer het volgende:
Volgens mij heb je enorm mazzel gehad met die Franse bak, eigenlijk zijn alleen de transmissies in de grotere Duitse en Zweedse bakken te vertrouwen.
Ik zou lekker voor een JAP kiezen met Aisin bak of Cvt erin. Hyundai heeft ook heel lang een Aisin 4 traps geleverd.
Is een Prijs al haalbaar, of zijn ze nog te duur?
Geldt de onverwoestbare techniek dan niet voor die Mitsubishi Carisma's in de start-post? Die zijn toch ook Japans? Ik weet alleen niet of die echt hatchback zijn of verkeerd geadverteerd?quote:Op woensdag 11 november 2015 11:22 schreef Leandra het volgende:
[..]
Dat is idd een heel interessante optie denk ik.
Japanse stoelen zijn ook niet zo hard als Duitse stoelen, dus dat scheelt alweer, en qua techniek is het sowieso bijna niet kapot te krijgen.
Qua techniek zal dat niet anders zijn bij de Mitsubishi, maar de Mazda zal wat lichter zijn.quote:Op woensdag 11 november 2015 13:52 schreef Fien1989 het volgende:
Geldt de onverwoestbare techniek dan niet voor die Mitsubishi Carisma's in de start-post? Die zijn toch ook Japans? Ik weet alleen niet of die echt hatchback zijn of verkeerd geadverteerd?
Daarnaast, hoe zit het met de veiligheid ervan vergeleken met Franse auto's zoals de Mégane?
V40 is iets zuiniger dan de S40, iets betere airodynamicaquote:Op woensdag 11 november 2015 13:52 schreef Fien1989 het volgende:
[..]
[..]
Ik heb al naar een V40 zitten kijken, maar ik vind 'm inderdaad te zwaar. En nog belangrijker: het verbruik. 1 op 13 gecombineerd ga je er niet mee halen. Een vriend van me heeft een S40 handgeschakeld uit 1997 en hij haalt gecombineerd maar rond de 1 op 10/11 terwijl hij rustig rijdt en vrij veel 130-snelweg
[..]
http://ww3.autoscout24.nl/classified/272535475?asrc=st|asquote:Nee, zoals in de start-post al staat: alleen hatchback, station of MPV als carrosserie-vorm i.v.m. het vervoeren van spullen.
Deze Mazda is een sedanEn ik zie bijv. ook geen airco
Groot licht stond al aan toen... en juist daardoor was ik ongemerkt harder gaan rijden, omdat het zicht beter leekquote:Op woensdag 11 november 2015 13:56 schreef Leandra het volgende:
Even off-topic, maar TS, reed je met groot licht aan tijdens je ongeluk, want als ik het filmpje bekijk dan heb ik dat gevoel niet...
En ervaring leert dat mensen uit de randstad hun groot licht erg weinig gebruiken op het platteland.
Maar de Mazda heeft de verkeerde carrosserie-vorm en o.a. geen aircoquote:Op woensdag 11 november 2015 14:00 schreef Leandra het volgende:
[..]
Qua techniek zal dat niet anders zijn bij de Mitsubishi, maar de Mazda zal wat lichter zijn.
Als je de veiligheid van de Megane als minimumeis neemt zal het gros van de auto's zich daar wel mee kunnen meten.
Als je naar de verbruikscijfers v/d V40 op papier bekijkt, dan is het best moeilijk om de 1 op 13 gemiddeld te halen. Of je moet nooit stad rijden en op de snelweg geen 130 gaan rijden.quote:Op woensdag 11 november 2015 14:02 schreef Martijn137 het volgende:
[..]
V40 is iets zuiniger dan de S40, iets betere airodynamicamaar kan me voorstellen dat het geen liters gaat schelen. heb er met mijn V40 nauwelijks op gelet moet ik eerlijk zeggen
![]()
(maar 1 op 13 moet toch echt wel haalbaar zijn dacht ik)
[..]
http://ww3.autoscout24.nl/classified/272535475?asrc=st|as
voor het idee, er zijn ook zulke 323'tjes te krijgen, leuke auto's veel ruimte, maatje van mij heeft ook zo een, top ding
Okay, goed dat je je groot licht iig gebruikte.quote:Op woensdag 11 november 2015 14:03 schreef Fien1989 het volgende:
[..]
Groot licht stond al aan toen... en juist daardoor was ik ongemerkt harder gaan rijden, omdat het zicht beter leek
[..]
Maar de Mazda heeft de verkeerde carrosserie-vorm en o.a. geen aircoDat zijn mega afknappers
Wil niet zeggen dat het allemaal rotzooi is, maar in die prijscategorie komt de "geluksfactor" meer om de hoek kijken.quote:Op woensdag 11 november 2015 13:52 schreef Fien1989 het volgende:
Dus alle auto's in de start-post is uiteindelijk rotzooi, niet de moeite waard om te kopen?
Maar hoe kan dat dan dat de Mégane alle opties heeft kunnen proppen in 1090kg en toch een comfortabele, prima rijdende auto?quote:Op woensdag 11 november 2015 14:06 schreef Leandra het volgende:
[..]
Okay, goed dat je je groot licht iig gebruikte.
Een airco (en automaat) maakt een auto zwaarder, als je werkelijk wat keuze wilt hebben zul je waarschijnlijk je budget of eisenpakket iets moeten aanpassen.
Maar veel nieuwere spul kan je niet krijgen voor die prijs met die optiesquote:Op woensdag 11 november 2015 14:06 schreef bluemoon23 het volgende:
[..]
Wil niet zeggen dat het allemaal rotzooi is, maar in die prijscategorie komt de "geluksfactor" meer om de hoek kijken.
Ook omdat het spul van jou linkjes 16/17/18 jaar oud is, rubbers uitgedroogd, plastic broos en breekt spontaan af, etc
Bij het aantal km`s wat jij per jaar maakt zou ik een auto met LPG G3 kopen, het verschil in wegenbelasting verdien je heel snel terug met de goedkopere brandstof.
Nadeel is dat LPG auto`s vaak meer km`s hebben gereden....
En jij wil geen auto op LPG omdat je dan niet door de kanaaltunnel mag, dat zou ik maar snel vergeten.
Doordat half Afrika nu in Calais aan het kamperen is, is dat nu ook niet meer zo geweldig.
Pak de veerboot vanaf Duinkerken, minder druk als veerboot in Calais en bijna net zo duur.
Rest dan alleen nog de vraag: zijn het echt hatchbacks en hoe zit het met het zitcomfort?quote:Op woensdag 11 november 2015 14:08 schreef Geralt het volgende:
Van de opties in de OP zou ik persoonlijk absoluut kiezen voor de Mitsubishi
als je verder tevreden was met je Mégane, dan toch kijken of je niet een vergelijkbaar model terug kan krijgen ? (ik heb persoonlijk een beetje afkeer van franse auto'squote:Op woensdag 11 november 2015 14:12 schreef Fien1989 het volgende:
[..]
Maar hoe kan dat dan dat de Mégane alle opties heeft kunnen proppen in 1090kg en toch een comfortabele, prima rijdende auto?
[..]
Maar veel nieuwere spul kan je niet krijgen voor die prijs met die opties
De kanaaltunnel wil ik echt wel een keer meemaken, als het in de toekomst misschien wat rustiger wordt. De boot... hell no....![]()
En LPG gaat vaak ook ten koste van kofferbak-ruimte of reserve-wiel. Zoals gezegd, wil ik dat absoluut niet, is echt een afknapper
[..]
Rest dan alleen nog de vraag: zijn het echt hatchbacks en hoe zit het met het zitcomfort?Het is wel een beetje lomp om na een proefrit te zeggen dat je 'm niet wil omdat de stoelen te hard zijn
Die komt niet voor in mijn prijsklasse + van wat ik zo snel kan vinden, is de Sensodrive geen volautomaat, hij schakelt niet vanzelfquote:Op woensdag 11 november 2015 14:14 schreef dopfles1 het volgende:
Citroen c3 uit 2003 ofzo? Sensodrive vond ik relaxed, maar moet je niet willen dat ie snel schakelt.
Ja, het moet een automaat zijn. Ik kan geen schakel rijden.quote:Op woensdag 11 november 2015 14:22 schreef Ridocar het volgende:
Moet het een automaat zijn?
Een 306 is gewoon een no-nonsensauto, met als een Mégane. Citroën staat bekend om hun comfort, dus die Xsara sou ook niet verkeerd zijn.
Tot zover mijn boerenfluitjesvisie op dit dilemma.
Helaas dus niet in mijn prijsklassequote:Op woensdag 11 november 2015 14:27 schreef Martijn137 het volgende:
[..]
als je verder tevreden was met je Mégane, dan toch kijken of je niet een vergelijkbaar model terug kan krijgen ? (ik heb persoonlijk een beetje afkeer van franse auto'smja das persoonlijk ) ik heb ook geen ervaring met renault verder dan een verrotte kliko die ik nooit had moeten kopen
of misschien nog een vreemde eend voorstellen,
http://ww3.autoscout24.nl/classified/279935886?asrc=st|as
mazda demio, oke deze heeft geen automaat, en ik zat er niet lekker in omdat ik te groot was voor dat malle ding (te lange benen)
maar verder een top betrouwbaar beestje (alleen die met automaat zitten rond de 2200..., ik weet budget.....)
en waarom zou je niet na een proefrit kunnen zeggen dat je de stoelen niet fijn vond ? is toch een vrij belangrijk onderdeel van een auto dat ie goed zit dacht ik zo.
Sensodrive is wel degelijk volledig automaat. Enige wat er met sensodrive aan de hand is dat hij zo snel mogelijk opschakelt om zo min mogelijk benzine te gebruiken. Verder duurt het schakelen een paar seconden dus je heb bij het schakelen geen vermogen, wat irritant kan zijn bij rotondes als hij van de 2 naar de 1 schakelt, terwijl je net kan rijden.quote:Op woensdag 11 november 2015 14:32 schreef Fien1989 het volgende:
[..]
Die komt niet voor in mijn prijsklasse + van wat ik zo snel kan vinden, is de Sensodrive geen volautomaat, hij schakelt niet vanzelf
Ik bedoel met "automatische transmissie" echt zo'n een die vanzelf op- en terugschakelt
[..]
Ja, het moet een automaat zijn. Ik kan geen schakel rijden.
De Xsara is ook wel interessant. Comfort is zeker goed. Ook verreweg de doedkoopste in het rijtje, zuinigste in het rijtje en meeste ruimte (station). Alleen... door de lage prijs word ik wel een beetje huiverig. Zal dat met een rede zijn?
Ik hoorde wel ooit dat bij de Xsara de dashboard-lampjes zelf afsterven... dat lijkt me niet goed bij aankoop... dan kan ik niet zien of er een storingslamp aan staatWeet alleen niet of dat ook bij dit nieuwer '00 model is. Bij de '97 zeker weten.
En lekken van motorolie bij de dynamo, treft dat dit model?
De 306 daarentegen is niet goedkoop, maar wel achterlijk weinig gereden. Kan zomaar veel korte ritten betekenen. Gaat dat niet ten koste v/d levensduur van motor en vooral de automaat?
[..]
Helaas dus niet in mijn prijsklasse
Het moet echt een automaat zijn, dat is het enige wat ik kan rijden.
Tja... bij een proefrit klagen dat de stoelen te hard zijn... voor een prijs onder de ¤1500,-... word ik dan niet gezien als een "zeikwijf"?
ja misschien wordt je dan door de verkoper als zeikwijf bestempelt.... boeiend ? jij moet er toch bijna 40k / jaar in rijdenquote:Op woensdag 11 november 2015 14:32 schreef Fien1989 het volgende:
Helaas dus niet in mijn prijsklasse
Het moet echt een automaat zijn, dat is het enige wat ik kan rijden.
Tja... bij een proefrit klagen dat de stoelen te hard zijn... voor een prijs onder de ¤1500,-... word ik dan niet gezien als een "zeikwijf"?
ze zijn inderdaad in Born gemaakt, samen met de V/S 40 van volvo. delen dus heel veel dezelfde techniek hiervan.quote:Op woensdag 11 november 2015 14:34 schreef Tinos85 het volgende:
Die Mitsubishi's in je OP zijn trouwens gewoon hatchbacks. Echt Japans is het niet want ik geloof dat ze in Nederland gemaakt zijn.
Precies. Wat Martijn137 zegt. Jij moet erin rijden, en jij moet er lange ritten mee maken. Dan is een beetje comfort niet teveel om te eisen.quote:Op woensdag 11 november 2015 14:36 schreef Martijn137 het volgende:
[..]
ja misschien wordt je dan door de verkoper als zeikwijf bestempelt.... boeiend ? jij moet er toch bijna 40k / jaar in rijden
/bijt op tong.quote:Op woensdag 11 november 2015 14:32 schreef Fien1989 het volgende:
Ja, het moet een automaat zijn. Ik kan geen schakel rijden.
Moet je wel een goeie sensodrive hebben en niet om de haverklap een sneeuwvlokje op je instrumentenpaneel hebben staanquote:Op woensdag 11 november 2015 14:14 schreef dopfles1 het volgende:
Citroen c3 uit 2003 ofzo? Sensodrive vond ik relaxed, maar moet je niet willen dat ie snel schakelt.
Ben jij dit TS..?quote:Op woensdag 11 november 2015 02:35 schreef Fien1989 het volgende:
[..]
Nee, gewoon vooruit. Het was donker, onterecht aangenomen dat de weg vrij recht was en ongemerkt te hard gereden+regen. Toen kwam de scherpe bocht opduiken en was het te laat
Traag schakelen als in secondes is wel een afknapper.quote:Op woensdag 11 november 2015 14:34 schreef dopfles1 het volgende:
[..]
Sensodrive is wel degelijk volledig automaat. Enige wat er met sensodrive aan de hand is dat hij zo snel mogelijk opschakelt om zo min mogelijk benzine te gebruiken. Verder duurt het schakelen een paar seconden dus je heb bij het schakelen geen vermogen, wat irritant kan zijn bij rotondes als hij van de 2 naar de 1 schakelt, terwijl je net kan rijden.
Verder erg comfortabele auto. En volgens mij moet die er wel zijn van 2000eu>
Verder hebben niet alle c3's die automaat zijn sensodrive. Dus je kan ook kiezen voor
"normale" automaat bij c3.
Dat is waarquote:Op woensdag 11 november 2015 15:36 schreef AdoraBelle het volgende:
[..]
Precies. Wat Martijn137 zegt. Jij moet erin rijden, en jij moet er lange ritten mee maken. Dan is een beetje comfort niet teveel om te eisen.
Ik heb ze niet gezien in mijn prijsklassequote:Op woensdag 11 november 2015 15:44 schreef Fer het volgende:
Zou een goed onderhouden Mercedes 190 kunnen?
De S40 valt al af omdat één van mijn eisen een hatchback, station of MPV moet zijn i.v.m. vervoeren van spullen.quote:Op woensdag 11 november 2015 18:06 schreef Fleauris het volgende:
Zijn dit wellicht nog opties:
Volvo S40: http://www.autowereld.nl/(...)5487681/details.html
(Staat op belgisch kenteken, bij een auto van die leeftijd is er vrij weinig BPM meer over)
Nog een S40: http://www.autotrader.nl/(...)namic-line-automaat/
Renault Scenic: http://www.autohoge.nl/pa(...)e%2Focc1864444-9f818 (In ieder geval genoeg ruimte)
Daewoo Nubira (iets boven de 1.500euri) http://www.autowereld.nl/(...)3101658/details.html
Ik vind de airco juist heel belangrijkquote:Op woensdag 11 november 2015 20:35 schreef vaduz het volgende:
TS je hebt teveel eisen, het kan zo weleens lang gaan duren, eer je iets gevonden krijgt. Persoonlijk zou ik dingen als airco gelijk schrappen, de kans dat het kapot gaat bij een auto van die leeftijd is aanzienlijk en als je budget zo klein is, heb je waarschijnlijk geen geld om het te herstellen. Verder zou ik naar de ford escort kijken.
Dat gewicht en verbruik is juist het probleemquote:Op woensdag 11 november 2015 21:01 schreef Leandra het volgende:
Je kunt al die zaken qua luxe en veiligheid wel goedkoop krijgen, maar dan moet je een Saab nemen, en dan zit je zeker weten qua MRB boven je gewenste gewichtQua verbruik ook trouwens
![]()
Daarbij heeft Saab ook zo z'n dingetjes, waardoor je of handig moet zijn, of budget moet hebben om dingen te laten doen.
Verder rijdt het absoluut top.
Hoe kijk je tegen koreanen aan? Een daewoo lanos mischien iets :http://www.autowereld.nl/(...)5396049/details.htmlquote:Op woensdag 11 november 2015 21:16 schreef Fien1989 het volgende:
[..]
Ik vind de airco juist heel belangrijkEn bij mijn '99 Mégane werkte het nog. Afgelopen zomer heb ik vaak zat met hete zon rond de 30 graden in het buitenland in de file gestaan... dan vind ik de airco echt nodig. En daarbij... met ramen open uren op de snelweg vind ik nou niet echt prettig rijden... dat zou meteen het plezier in autorijden bederven...
Ik weet nog hoe het voelde toen ik op een hete zomerdag met mijn vader meeging naar Frankrijk in een auto zonder airco... nee... dat wil ik echt niet meer
[..]
Dat gewicht en verbruik is juist het probleemAnders had ik ook bijv. een Volvo kunnen kopen of zo
Dat gaat best hard.... mijn vorige auto (1.000 kg) kost ¤ 33 per maand, voor m'n huidige auto's (1.420 en 1.365) kosten ieder ¤ 62 per maand....quote:Op woensdag 11 november 2015 21:29 schreef Tinos85 het volgende:
Zoveel is het verschil toch niet in MRB? Dat zou een van de eisen zijn die ik als eerste zou laten vallen dan.
Euh jawel...quote:Op woensdag 11 november 2015 14:32 schreef Fien1989 het volgende:
Die komt niet voor in mijn prijsklasse + van wat ik zo snel kan vinden, is de Sensodrive geen volautomaat, hij schakelt niet vanzelf
Das natuurlijk een flauwe kul eis, want niemand kan in de toekomst kijken.quote:Op woensdag 11 november 2015 01:50 schreef Fien1989 het volgende:
- Wil er wel een jaar of 4-5 minimaal in kunnen rijden zonder dat hij economisch total-loss raakt door defecten.
Dat kun je zeker wel zien. Dit soort probleempjes is nou exact waarom bij praktisch alle auto's de storingslampjes allemaal eventjes aan gaan als je het contact aan zet: om te kijken of de lampjes het wel doen. Heb je dat bij je rijlessen niet geleerd?quote:Op woensdag 11 november 2015 14:32 schreef Fien1989 het volgende:
Ik hoorde wel ooit dat bij de Xsara de dashboard-lampjes zelf afsterven... dat lijkt me niet goed bij aankoop... dan kan ik niet zien of er een storingslamp aan staat
Dacht ik ook aan! Prima auto, goedkoop, zuinig, betrouwbaar. Redelijk uitgerust. Wel saaaaaaaaaaaaiquote:Op woensdag 11 november 2015 21:50 schreef Leandra het volgende:
Is dit wat?
http://www.autotrack.nl/tweedehands/nissan/almera/12146259
Ik heb niks tegen Koreanen als ze aan al mijn eisen voldoen. Maar die zijn er nietquote:Op woensdag 11 november 2015 21:28 schreef vaduz het volgende:
[..]
Hoe kijk je tegen koreanen aan? Een daewoo lanos mischien iets :http://www.autowereld.nl/(...)5396049/details.html
Eentje op marktplaats tot nu toequote:Op woensdag 11 november 2015 21:36 schreef Kanjer het volgende:
Ik zou het lekker bij een Megane houden, dan weet je wat je krijgt.
Die vind je heus wel binnen budget.
Die heb ik gezien, maar ver buiten budget + verbruik laat te wensen overquote:Op woensdag 11 november 2015 21:50 schreef Leandra het volgende:
Is dit wat?
http://www.autotrack.nl/tweedehands/nissan/almera/12146259
Dat weet ik. Maar ik bedoelde meer dat als ze sowieso al stuk zijn door Xsara-eigen kwaal, ik niet kan zien of ze wel/niet in storingsstand zitten. Want ze gaan dan sowieso niet aanquote:Op woensdag 11 november 2015 21:54 schreef Scarlet_Dragonfly het volgende:
[..]
Dat kun je zeker wel zien. Dit soort probleempjes is nou exact waarom bij praktisch alle auto's de storingslampjes allemaal eventjes aan gaan als je het contact aan zet: om te kijken of de lampjes het wel doen. Heb je dat bij je rijlessen niet geleerd?
Hij is eigenlijk net buiten budget. Maar voor de rest lijkt het wel oké.quote:Op woensdag 11 november 2015 21:59 schreef Leandra het volgende:
Was deze al genoemd?
http://www.autotrack.nl/tweedehands/ford/focus/14244243
Ik vind het niets, maar dat geldt ook voor de auto's die TS wel wat vindt, dus wie weet
Zal wel even in de rondte bellen voor je.quote:Op woensdag 11 november 2015 22:21 schreef Fien1989 het volgende:
[..]
Ik heb niks tegen Koreanen als ze aan al mijn eisen voldoen. Maar die zijn er niet
De Lanos in je link is een 3-deurs, geen 5-deurs terwijl dat wel een vereiste isDaarbij... die velgen... lijkt het een petjes-figuur-auto daarmee
[..]
Eentje op marktplaats tot nu toe
[..]
Die heb ik gezien, maar ver buiten budget + verbruik laat te wensen overOp papier 1 op 12,2 is in de praktijk waarschijnlijk 1 op 11 of zo
Terwijl ik 1 op 13,7 gemiddeld in de praktijk ben gewend
[..]
Dat weet ik. Maar ik bedoelde meer dat als ze sowieso al stuk zijn door Xsara-eigen kwaal, ik niet kan zien of ze wel/niet in storingsstand zitten. Want ze gaan dan sowieso niet aan
[..]
Hij is eigenlijk net buiten budget. Maar voor de rest lijkt het wel oké.
Wel een belangrijke: hoe zit het met het zitcomfort? De stoelen zien er nogal vlak en hard uitIk hoop niet dat ze even hard zijn als die in een Ford Fiesta van rond dit bouwjaar, die zijn namelijk zeker weten hard. Van de Focus had je wel een duurdere uitvoering met luxere stoelen, maar daar lijkt deze niet op, voor zover ik het kan zien op de foto's
Nee, de 1e is ver buiten budget met ¤1999,-. En 2 klassen MRB zwaarder...quote:Op woensdag 11 november 2015 23:34 schreef bluemoon23 het volgende:
Ik heb ook een jaar of 5 in zo`n Focus Mk 1 rondgereden, niets mis mee, naast het reguliere onderhoud geloof ik alleen een keer een achterasrubber vervangen maar dat was ook maar tientjeswerk.
Daar staan er wel aardig wat van te koop.
Stoelen waren best comfortabel volgens mij......
Ze kunnen wel wat last van roest hebben, maar als ze de carrosserie inspecties bij de dealer hebben gehad, dan is het meeste wel aangepakt.
http://www.marktplaats.nl(...)3e3a&previousPage=lr
http://www.marktplaats.nl(...)3e3a&previousPage=lr
Ghia stoelen kun je desnoods voor een paar tientjes wel krijgen bij de sloop/Marktplaats/(Duitse)Ebay
Staar je niet blind op een tientje meer MRB in de maand....
Nee, een oudere diesel is echt geen optie. In Rotterdam is ook een milieuzone en ik woon in Rotterdam, dus daar moet ik gewoon naar de stad kunnen.quote:Op donderdag 12 november 2015 01:06 schreef Glijdt_licht het volgende:
TS waarom wil je serieus Utrecht een Duitse steden met umwelt in? Is het niet slimmer om een oudere diesel te kopen, en dan op dagen dat je in zo'n stad moet zijn even een auto te huren?
Hoe vaak ga je uberhaupt in de kanaaltunnel?! Als je al aan de verkeerde kant van de weg moet rijden, huur je toch liever even een auto daar, zodat je wel aan de goede kant zit?
Serieus met 37k bespaar je zo ¤1000,- per jaar na aftrek hogere mrb van diesel. Van die ¤1000, kun je best een paar keer een auto huren... 10 dagen Golf VII in Ierland was ¤89,- excl brandstof..
Maar waarom kon het dan met de Mégane wel?quote:Op donderdag 12 november 2015 01:47 schreef -Richard- het volgende:
Teveel wensen en te weinig doekoes om ze te vervullen. Dus dat wordt opties schrappen.
Je geeft al antwoord op je eigen vraag. Het was gewoon een gebakje met issues, dan krijg je zo'n prijs.quote:Op donderdag 12 november 2015 02:16 schreef Fien1989 het volgende:
[..]
Maar waarom kon het dan met de Mégane wel?![]()
Oké, die was toen 1750, maar het was toen ook een nieuwere auto van destijds 13 jaar oud. En daarbij was ik opgelicht door een met 60k teruggedraaide teller met bijhorende distributieriem die dus niet vervangen was i.t.t. wat in de advertentie stond èn kale banden waar met "7mm profiel" werd geadverteerdDus hij was mogelijk werkelijk ook maar 1500 waard toen
nouja, dan zou ik persoonlijk uit jou keuzes gaan kijken bij een Carisma gewoon omdat ik persoonlijk goede ervaringen heb met Mitsubishi. qua comfort zijn ze voor mij niet geweldig en doet volvo het voor mij veel beter. maar dat is erg persoonlijk. (ben vrij lang en japanse stoelen hebben in mijn ervaring een vrij kort zitvlak, niet prettig voor mij )quote:
Ik heb een carisma 1.8 GDI gehad en vond het een erg fijne auto, vooral op de snelweg was het een prettig rijdende auto en de stoelen zijn denk ik wel wat harder dan in een megane maar geven goede ondersteuning. Besturing allemaal soepel, zithouding vond ik goed en qua verbruik redt je die 1 op 13,7 die je met de megane reed ook met gemak. Als je zuinig wilt rijden kan je het beste euro 98 tanken, dan is een verbruik van beter dan 1 op 15 ook geen probleem als je langere stukken rijdt.quote:Op woensdag 11 november 2015 01:50 schreef Fien1989 het volgende:
6.
http://www.marktplaats.nl(...)19df&previousPage=lr
Een Mitsubishi Carisma met 186k op de teller (NAP aanwezig), ¤1450,-
Net als voor nummer 1 geldt: geen idee hoe het zitcomfort is en hoe betrouwbaar de techniek is.
Ik vind deze eigenlijk best mooi, maar helaas wel lederen bekleding... dat wil vaak nog wel eens scheuren bij de bestuurdersstoel... dat vind ik wel een echte afknapperOp de foto's hebben ze de stoel niet helemaal laten zien, het belangrijkste deel staat er niet op
Verder, net als nummer 1, eigenlijk 1 klasse MRB te hoog, dus twijfelachtig en alleen acceptabel mits aan alle overige eisen voldaan en betrouwbaar.
Was de 900 bij een universeel of bij een merkdealer?quote:Op donderdag 12 november 2015 10:31 schreef Metro2005 het volgende:
[..]
Ik heb een carisma 1.8 GDI gehad en vond het een erg fijne auto, vooral op de snelweg was het een prettig rijdende auto en de stoelen zijn denk ik wel wat harder dan in een megane maar geven goede ondersteuning. Besturing allemaal soepel, zithouding vond ik goed en qua verbruik redt je die 1 op 13,7 die je met de megane reed ook met gemak. Als je zuinig wilt rijden kan je het beste euro 98 tanken, dan is een verbruik van beter dan 1 op 15 ook geen probleem als je langere stukken rijdt.
Check wel even of de distributieriem gedaan is, die moet rond die kmstand gedaan zijn. (dacht bij rond de 180k) en dat is wel een duur geintje bij die auto. Ik was er toen incl grote beurt 900 euro voor kwijt. Motorruimte zit zeg maar best vol dus het kost veel tijd om de distririem te vervangen.
En kijk even of de auto goed van de 1e naar 2e versnelling wil zonder problemen.
Afgezien van dat: Betrouwbaar, comfortabel, best zuinig, véél binnenruimte ook achterin en een grote kofferbak.
Eigenlijk mis ik dat ding best wel![]()
Dus die 90k beurt is wel een mega-beurt waar alles in zitquote:Elke 15k:
Motorolie+filter
Elke 30k:
Remvloeistof
Luchtfilter
Bougies
Elke 45k:
"Brake servo vacuum nipple" (wat dit trouwens is, weet ik niet)
Elke 60k:
Koelvloeistof
Pollenfilter/Interieurfilter
Brandstoffilter
Elke 90k:
Automaat-bak olie
Distributieriem
Is dat niet qua techniek nagenoeg hetzelfde als de Carisma? Dan is de Carisma wel iets zuinigerquote:Op donderdag 12 november 2015 10:59 schreef NB1983EM het volgende:
http://www.autowereld.nl/(...)5421349/details.html
http://www.autowereld.nl/(...)modelinformatie.html
http://www.autowereld.nl/(...)modelinformatie.html
Zit wel helaas net een klasse boven je gewicht. Wel betrouwbare auto,S
Die heb ik voorbij zien komen op mp, maar ik vind het jammer dat de bekleding zo licht van kleur is. Vervuiling is daardoor ontzettend zichtbaar en op de foto's zie je ook dat de bestuurdersstoel nogal geel is uitgeslagen. Ik vind dat wel een afknapper eigenlijkquote:Op donderdag 12 november 2015 12:05 schreef Fer het volgende:
Suzuki Liana 1.6 FIRST EDITION AUTOMAAT / AIRCO (bj 2001)
¤ 1.490,00
http://link.marktplaats.nl/m982811669
Beetje rumoerig, beetje plastic, maar verder degelijk.
Die eerste zuipt benzinequote:Op donderdag 12 november 2015 12:08 schreef tbonesteak289 het volgende:
http://ww3.autoscout24.nl/classified/270897726?asrc=st|as
http://ww3.autoscout24.nl/classified/275936424?asrc=st|as
Zoiets dan?
Zou trouwens, zoals eerder al gesuggereerd, bij 37k per jaar echt wel LPG overwegen, haal je er makkelijk uit en kun je daarvan eventueel iets huren als je de Kanaaltunnel door wil..
Het is aan de pomp. Ik houd alle tankbonnetjes bij in Excel en als ik het totaal aantal liters deel door het afgelegde aantal km's komt daar 13,75 uitquote:Op donderdag 12 november 2015 12:27 schreef Glijdt_licht het volgende:
Is het verbruik van de megane dat je noemt wel aan de pomp, of volgens de boordcomputer? Ik vind het namelijk belachelijk zuinig voor een automaat, en denk dus dat je BC je bedriegt.
Universeel. En dat was inclusief alles ja, spanrollen, waterpomp, multiriem en natuurlijk verder gewoon een grote beurt. Maar afgezien van die ene dure beurt was het een retebetrouware auto en had ik er nooit wat mee. Dat geld zag ik dan ook maar als investering om er ook nooit wat mee te krijgenquote:Op donderdag 12 november 2015 14:03 schreef Fien1989 het volgende:
[..]
Was de 900 bij een universeel of bij een merkdealer?Verder, wat moet er naast de distributieriem nog vervangen worden? Ook een waterpomp, loop/spanrollen en een multiriem? Dat kan ik niet terugvinden in Autodata
Of hij heeft de beurt al gehad, je moet het gewoon eens navragen. Ik weet de exacte kmstand bij mij ook niet meer.quote:Ik vrees dat bij die het onderhoud bij 180k nog niet gedaan isIn de foto's is een kaartje te zien waarop staat 165.656 is onderhouden en de volgende beurt 180k is
Terwijl die 180k beurt een mega-beurt is waar alles in zit
Probeer het onderhoud bij de aanschaf erbij te bedingen maar misschien is het ook al gedaan.quote:Ik vind 'm dan eigenlijk erg duur voor een auto waar na aankoop meteen een mega grote beurt tegenaan moet.
Vragen aan de verkoper? Hmmm... ik vertrouw ze niet... bij mijn vorige Renault zeiden ze ook dat riem + olie gedaan was... wat niet zo bleek te zijn. En als je riem knapt kan je er echt niet meer bij terugkomen...quote:Op donderdag 12 november 2015 15:16 schreef Metro2005 het volgende:
[..]
Universeel. En dat was inclusief alles ja, spanrollen, waterpomp, multiriem en natuurlijk verder gewoon een grote beurt. Maar afgezien van die ene dure beurt was het een retebetrouware auto en had ik er nooit wat mee. Dat geld zag ik dan ook maar als investering om er ook nooit wat mee te krijgen
[..]
Of hij heeft de beurt al gehad, je moet het gewoon eens navragen. Ik weet de exacte kmstand bij mij ook niet meer.
Edit:
V&A / [TK] Mitsubishi Carisma 1.8 GDI
Mijn oude te koop topic teruggevondenBij 176.000km heb ik het laten doen.
[..]
Probeer het onderhoud bij de aanschaf erbij te bedingen maar misschien is het ook al gedaan.
Zoals in de start-post al stond: ik heb eenmaal niemand in mijn kringetje die verstand heeft van auto's, dus ben ik daarvoor op mezelf aangewezen.quote:Op donderdag 12 november 2015 16:05 schreef matig het volgende:
Misschien een rare vraag he, maar als je er geen verstand van hebt, waarom neem je dan niet iemand mee die dat wel heeft?
Verder: staat je niet blind op cijfertjes in een advertentie of op internet. Zoals Metro2005 ook al zegt: Als die wagen om de 100.000 een nieuwe riem moet en er staat 199.000 op de teller betekend dat niet automatisch dat je na 1000km weer bij een garage staat. Misschien heeft hij al een nieuwe riem gehad, of misschien is de vorige riem pas bij 150.000 vervangen en kun je dus nog 51.000km doorrijden zonder problemen.
Overigens wordt een vervangen riem vaak ook ergens onder de motorkap met een stickertje of dikke viltstift aangegeven, daar heb je geen boekje voor nodig. De staat van dingen als remblokken/schijven, uitlaat, olie en koelvloeistof kun je ook zo bekijken. Mits je weet waar je op moet letten natuurlijk, vandaar dat je iemand mee moet nemen die dat kan.
Die onderhoudsschemas worden niet door iedereen altijd gevolgd en zijn vaak ook niet noodzakelijk. Dingen als kwaliteit van remvloeistof en koelvloeistof kunnen gewoon gemeten/bekeken worden en als die nog goed zijn hoeven die niet perse vervangen te worden.
Zoals je zelf al hebt aangegeven, in deze prijsklasse is de kans op 'gebakjes' gewoon wat hoger. Cijfertjes zeggen niks.
Dus deze is bagger?quote:Op donderdag 12 november 2015 16:44 schreef eXplorer1 het volgende:
Aaah , je kijkt serieus naar een carisma.
1 tip, kijk voor de facelift (heldere koplampen) de oudere versie heeft vreselijke stoelen.
Maar die voldoet totaal niet aan de eisen in de start-postquote:Op donderdag 12 november 2015 17:17 schreef Nattekat het volgende:
Alto?
Zeer goedkoop, prima brandstofgebruik en zijn vaak al voor weinig geld relatief jong (onder de 15 jaar) beschikbaar.
Enige probleem zal de ruimte achterin zijn, maar het is wel een hatchback.
Aangeprezen door een automonteur, dus slecht is ie zeker niet.
Ik kan er aardig wat wegstrepen anders. Enkel de zachte stoelen durf ik niks over zeggen.quote:Op donderdag 12 november 2015 17:31 schreef Fien1989 het volgende:
[..]
Dus deze is bagger?
http://www.marktplaats.nl(...)19df&previousPage=lr
Die is dof, volgens mij
[..]
Maar die voldoet totaal niet aan de eisen in de start-post
Onverwachts langsgaan wil wat dat betreft nog wel eens helpen....quote:Op donderdag 12 november 2015 22:00 schreef deezler het volgende:
Heb een beetje gezocht naar Jappen. Eerste voorkeur zou zijn Mazda / Toyota / Nissan / Honda, maar daarvoor zal of het budget omhoog moeten, of de eisen omlaag.
Betrouwbaarheid van Suzuki en Mitsubishi heb ik zelf geen ervaring mee.
https://www.autotrack.nl/tweedehands/suzuki/baleno/13936514
https://www.autotrack.nl/tweedehands/mitsubishi/carisma/11234661
https://www.autotrack.nl/tweedehands/suzuki/baleno/13918071
https://www.autotrack.nl/tweedehands/suzuki/swift/14256640
Nog een idee: als je niemand kent met verstand van auto's, neem dan iemand mee die een beetje kritisch is, en goed zijn of haar oren en ogen open kan houden. Twee weten meer dan een.
En overal op blijven letten. Staat bijvoorbeeld de auto voor de proefrit al klaar met draaiende motor en de radio op een flink volume? Dan eerst zelf nog eens starten, radio uit en zeker goed luisteren tijdens de proefrit. Alles heeft een reden.
Klopt, maar als je op zaterdag komt, en net interesse hebt in die auto die helemaal achteraan staat, dan kan het weleens zijn dat je voor de proefrit op een later tijdstip terug moet komen.quote:Op donderdag 12 november 2015 22:05 schreef Leandra het volgende:
[..]
Onverwachts langsgaan wil wat dat betreft nog wel eens helpen....
Dat is op zich waar.quote:Op donderdag 12 november 2015 18:03 schreef Glijdt_licht het volgende:
Serieus, alsof de beurten zoals ze in het boekje staan, exact zo worden uitgevoerd..
Mijn auto moet wisselend om de 20k een grote en kleine beurt hebben. Echter heb ik de auto bij 135k gekocht, en een beurt geëist. De volgende beurt is dus bij 155k ipv 160k.
Bij auto's in jouw prijsklasse kun je ervan uitgaan dat de auto gewoonweg achterstallig onderhoud heeft en dat beurten niet zijn uitgevoerd. Dus moet je gewoon kijken naar zaken als distributieriem wanneer dat nog moet, en verder is het een portie geluk/pech. Auto's in jouw prijsklasse zijn gewoon van APK naar APK gehobbeld zonder beurten correct uit te voeren.
Over de Baleno heb ik wel getwijfeld, maar het verbruik is vrij forsquote:Op donderdag 12 november 2015 22:00 schreef deezler het volgende:
Heb een beetje gezocht naar Jappen. Eerste voorkeur zou zijn Mazda / Toyota / Nissan / Honda, maar daarvoor zal of het budget omhoog moeten, of de eisen omlaag.
Betrouwbaarheid van Suzuki en Mitsubishi heb ik zelf geen ervaring mee.
https://www.autotrack.nl/tweedehands/suzuki/baleno/13936514
https://www.autotrack.nl/tweedehands/mitsubishi/carisma/11234661
https://www.autotrack.nl/tweedehands/suzuki/baleno/13918071
https://www.autotrack.nl/tweedehands/suzuki/swift/14256640
Nog een idee: als je niemand kent met verstand van auto's, neem dan iemand mee die een beetje kritisch is, en goed zijn of haar oren en ogen open kan houden. Twee weten meer dan een.
En overal op blijven letten. Staat bijvoorbeeld de auto voor de proefrit al klaar met draaiende motor en de radio op een flink volume? Dan eerst zelf nog eens starten, radio uit en zeker goed luisteren tijdens de proefrit. Alles heeft een reden.
Maar ja... de auto stat waarschijnlijk wel aan de andere kant v/h land... beetje zonde als daar blijkt dat hij helemaal ingebouwd staat en ik later moet terugkomen voor een proefritquote:Op donderdag 12 november 2015 22:05 schreef Leandra het volgende:
[..]
Onverwachts langsgaan wil wat dat betreft nog wel eens helpen....
Als je heel specifiek een bepaald soort auto wilt dan kan ik me voorstellen dat je die uit de andere kant van het land gaat halen, maar je hebt geen flauw idee wat voor auto je wilt, als het maar een automaat met airco is, die minimaal 13 km op een liter benzine rijdt.quote:Op donderdag 12 november 2015 22:36 schreef Fien1989 het volgende:
Maar ja... de auto stat waarschijnlijk wel aan de andere kant v/h land... beetje zonde als daar blijkt dat hij helemaal ingebouwd staat en ik later moet terugkomen voor een proefrit
Volgens mij al wegquote:Op donderdag 12 november 2015 22:36 schreef deezler het volgende:
Op Marktplaats net deze gezien:
http://link.marktplaats.nl/m980690387
Maar daar moet je denk ik wel snel bij zijn. 323's zijn nogal populair. Toen ik 5 jaar geleden ging zoeken, zocht ik ook naar een 323 maar die waren steeds net weg wanneer ik ervoor belde.
Dat een kleinere motor niet altijd zuiniger is lijkt me logisch, een kleinere motor moet harder werken om dezelfde prestatie te leveren, en het kan zijn dat dat meer energie kost.quote:Op donderdag 12 november 2015 22:36 schreef Fien1989 het volgende:
De Carisma is wel een interessanteHij lijkt op die ene die ik heb gevonden op marktplaats voor ¤1200,-. Zelfde bouwjaar ook. Alleen heeft deze een kleinere 1.6 motor en deze valt één cat. MRB lager. En een stuk goedkoper
Daarentegen is hij vreemd genoeg wel op kenteken onzuiniger dan het exemplaar met de 1.8 GDI motor
Ik mis trouwens wel interieurfoto's...
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |