abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_157461142
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 november 2015 20:43 schreef Loekie1 het volgende:

[..]

Schei toch uit met je 'bezetter'. Ze willen gewoon alle joden dood omdat het in de Koran staat. Van jongsafaan wordt dat erin geramd.
Staat niet in de Koran :)
Het wordt hen van jongs af aan geleerd door organisaties , die notabene niet eens Palestijns zijn. Het is van begin af aan gebruikt.

Organisaties die gesponsord worden die letterlijk oproepen dat elke Jood dood moet.Maar helaas worden zij gezien als vrijheidstrijders, immers bezetten de Joden het land van de Palestijnen.

Het westen ziet alleen maar de reacties van Israël. En ik keur dat niet goed maar Israël heeft geen keuze. Dat maakt het juist zo erg. Aangezien mensen schuimbekken bij het woord Jood heeft deze conflict de meeste aandacht. Men vergeet ook nog dat er in Palestina een burgeroorlog heerst. Elke dag wordt er wel een Palestijn gedood door een andere Palestijn. Korte termijn geheugen.

Hamas is hier ontzettend blij mee. Die hoopt echt waar dat Israël weer gaat nuken. Want dat levert doden op. En dat is hun tactiek. Want elke dode wekt woede op. En dat betekent steun.

Enige hoop is dat de Palestijnen in actie komen. Diegene die in actie komen verliezen of hun leven of moeten vrezen voor hun leven en vluchten naar Amerika en Europa.
  Moderator dinsdag 10 november 2015 @ 23:34:57 #202
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_157461241
als het westen alleen de acties van Israel zag dan bestond Israel nu niet meer
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
  woensdag 11 november 2015 @ 03:11:49 #203
39333 Zelva
Fortunate observer of time
pi_157463306
quote:
1s.gif Op zondag 8 november 2015 22:02 schreef venomsnake het volgende:

[..]

Tot de bezetting stopt.
De Gazastrook is bezet?

quote:
0s.gif Op maandag 9 november 2015 13:45 schreef Yasmin23 het volgende:

[..]

Verschil dat het hier voornamelijk komt omdat ze geen kant op kunnen.
En is dat louter de schuld (kuch) van Israël dan? Heb je al eens op een wereldkaart gekeken naar de grenzen van de Gazastrook?

Gaat er dan niet in je botte kop eens een prangende vraag borrelen waarom het zo is dat de grens van de Gazastrook met Egypte potdichter zit dan die met Israël?
  woensdag 11 november 2015 @ 03:22:31 #204
444256 Villas__Rubin
Kwaadaardige dictator
pi_157463345
Gooi gewoon dat Gaza-strookje plat. Alle Palestijnen naar Egypte, en klaar is kees. Tralalala *O*
"A leader must be a terror to the few who are evil in order to protect the lives and well-being of the many who are good"
  woensdag 11 november 2015 @ 03:29:48 #205
39333 Zelva
pi_157463364
quote:
0s.gif Op woensdag 11 november 2015 03:22 schreef Villas__Rubin het volgende:
Alle Palestijnen naar Egypte
Wie gaat Egypte daartoe dwingen?
  woensdag 11 november 2015 @ 03:32:10 #206
444256 Villas__Rubin
Kwaadaardige dictator
pi_157463368
quote:
0s.gif Op woensdag 11 november 2015 03:29 schreef Zelva het volgende:

[..]

Wie gaat Egypte daartoe dwingen?
In de Sinaiwoestijn net onder Palestina is heeeeeeeeeeeel veel ruimte!
Ik snap dat serieus niet waarom men dan zo nodig op één plek moet blijven. Wat maakt het nou uit in welk stuk woestijn je zit? Bouw gewoon wat nieuws op of zo... het hoeft allemaal echt zo moeilijk niet te zijn.
"A leader must be a terror to the few who are evil in order to protect the lives and well-being of the many who are good"
  woensdag 11 november 2015 @ 03:33:51 #207
39333 Zelva
pi_157463371
quote:
0s.gif Op woensdag 11 november 2015 03:32 schreef Villas__Rubin het volgende:

[..]

Ik snap dat serieus niet waarom men dan zo nodig op één plek moet blijven. Wat maakt het nou uit in welk stuk woestijn je zit? Bouw gewoon wat nieuws op of zo... het hoeft allemaal echt zo moeilijk niet te zijn.
Dan moet Egypte een veul langere ondergrondse en bovengrondse muur bouwen om ze van de beschaafde wereld af te sluiten. :{w
pi_157463376
quote:
0s.gif Op woensdag 11 november 2015 03:32 schreef Villas__Rubin het volgende:

[..]

Inderdaad, er zullen vast wel andere fundamenten van oude heiligdommen te vinden zijn waar ze een moskee oid overheen kunnen bouwen.
  woensdag 11 november 2015 @ 03:41:03 #209
444256 Villas__Rubin
Kwaadaardige dictator
pi_157463381
quote:
0s.gif Op woensdag 11 november 2015 03:33 schreef Zelva het volgende:
Dan moet Egypte een veul langere ondergrondse en bovengrondse muur bouwen om ze van de beschaafde wereld af te sluiten.
Hoezo?
  woensdag 11 november 2015 @ 03:42:14 #210
444256 Villas__Rubin
Kwaadaardige dictator
pi_157463384
quote:
1s.gif Op woensdag 11 november 2015 03:37 schreef SuicideErrorist het volgende:

[..]

Inderdaad, er zullen vast wel andere fundamenten van oude heiligdommen te vinden zijn waar ze een moskee oid overheen kunnen bouwen.
Precies.

Dachten mensen maar wat nuchterder. Zou zoveel ellende schelen. 3/4 van alle oorlogsellende op aarde is te wijten aan het vasthouden aan principes en trots. :')
pi_157463387
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 november 2015 23:32 schreef Szikha2 het volgende:
En ik keur dat niet goed maar Israël heeft geen keuze.
Dit is letterlijk goedkeuren gast en ik zie jou en verscheidene anderen over elkaar heen buitelen om te wijzen en terrorisme te roepen, maar waren de aanslagen die vooraf gingen aan de oprichting van de Israëlische staat dan geen terrorisme? Of was het toen wel geoorloofd? En wanneer een Israëlische burger een steen gooit naar een Palestijn, is het dan ook een stenen gooiende terrorist?
pi_157463609
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 november 2015 23:16 schreef Toefjes het volgende:

[..]

Misschien is een broertje of zusje, of vriendje of vriendinnetje van 1 van die knapen omgekomen bij aanvallen van Israël.
Waarom steken dan de 13-jarige Israëliërs geen willekeurige Palestijnen neer?
quote:
Maar, het moeten uitleggen van het staatsterrorisme van Israël in een nieuws forum is net zo debiel als iemand in een voetbalforum moeten uitleggen waarom uitdoelpunten dubbel tellen. Als je er iets over wil weten, is google.nl een goede site om te starten. Succes ^O^
Je kunt het dus niet uitleggen. Kan ik me wel voorstellen, want er is geen uitleg voor mogelijk dat 12- en 13-jarige Palestijnen willekeurige mensen neersteken op straat. Ja, wacht, die is er wel: woekerende ongeremde haat.

Je bent naar redenen aan het zoeken om je steun aan de Palestijnen nog langer te verantwoorden voor jezelf. Ik denk niet dat die redenen er zijn. Dat slappe "maar kijk naar wat Israël doet" is natuurlijk echt niet voldoende.

Je steunt een moorddadig haatvolk. Ik zou daar gewoon mee kappen.

[ Bericht 12% gewijzigd door Karrs op 11-11-2015 06:59:16 ]
Is definitief vertrokken na een ban voor het opstaan tegen slechteriken
pi_157466974
quote:
0s.gif Op woensdag 11 november 2015 03:11 schreef Zelva het volgende:

[..]

De Gazastrook is bezet?

[..]

En is dat louter de schuld (kuch) van Israël dan? Heb je al eens op een wereldkaart gekeken naar de grenzen van de Gazastrook?

Gaat er dan niet in je botte kop eens een prangende vraag borrelen waarom het zo is dat de grens van de Gazastrook met Egypte potdichter zit dan die met Israël?

Waarom zo onbeschoft?
pi_157467375
quote:
11s.gif Op woensdag 11 november 2015 06:52 schreef Karrs het volgende:

[..]

Waarom steken dan de 13-jarige Israëliërs geen willekeurige Palestijnen neer?

[..]

Je kunt het dus niet uitleggen. Kan ik me wel voorstellen, want er is geen uitleg voor mogelijk dat 12- en 13-jarige Palestijnen willekeurige mensen neersteken op straat. Ja, wacht, die is er wel: woekerende ongeremde haat.

Je bent naar redenen aan het zoeken om je steun aan de Palestijnen nog langer te verantwoorden voor jezelf. Ik denk niet dat die redenen er zijn. Dat slappe "maar kijk naar wat Israël doet" is natuurlijk echt niet voldoende.

Je steunt een moorddadig haatvolk. Ik zou daar gewoon mee kappen.
Ik bepaal mijn eigen koers, maar bedankt voor het advies. Hoe steun ik eigenlijk precies de Palestijnen? Door een bericht op Fok te plaatsen? :D _O-
pi_157467442
quote:
1s.gif Op woensdag 11 november 2015 03:47 schreef FlyDutchMan het volgende:

[..]

Dit is letterlijk goedkeuren gast en ik zie jou en verscheidene anderen over elkaar heen buitelen om te wijzen en terrorisme te roepen, maar waren de aanslagen die vooraf gingen aan de oprichting van de Israëlische staat dan geen terrorisme?
Ook dat was terrorisme, maar dat was 70 jaar geleden.

De gelijktijdige verdrijven van joden uit Arabische landen was overigens geen terrorisme; dat was gewoon genocide.
quote:
Of was het toen wel geoorloofd?
Appels met appels vergelijken, he. "Maar hunnie doen het ook" is nooit een geldig argument. Bovendien, wat er gebeurde in de jaren 20, 30 en 40 is irrelevant voor de terreurgolf van hedentendage, behalve als je naar oorzaken van de Palestijns/islamitische haat gaat kijken.

De hedendaagse terreur van Palestijnen naar Israël is geboren uit ongeloof en frustratie over de bezetting van dar-al-islam door een joods rijk, ondersteund door de nazi-doctrine uit de jaren 30. (Veel van de argumenten die door moslims wordt gebruikt, stamt uit de nazi-doctrine. Vraag een moslim maar eens waarom de Eerste Wereldoorlog werd verloren door de as-mogendheden)

De zionisten/joden kennen die frustratie an sich wel; dat hebben ze zelf ook eeuwen gehad. Alleen beveelt hun heilige geschriften hen niet om te overheersen - en dat doen de islamitische geschriften dus expliciet wel. Bovendien is het kwijtraken van Zion onderdeel van het jodendom, een bevestiging van wie ze zijn - en is het kwijtraken van Dar-Al-Islam aan een joods of christelijk rijk, een directe ontkenning van de wil van Allah.

Daarom staan de twee partijen er zo anders in, in het conflict. De Palestijnen willen de joden dood (niet eens weg, maar gewoon dood) en willen de zionisten de Palestijnen beslist niet allemaal uitmoorden of verdrijven.
quote:
En wanneer een Israëlische burger een steen gooit naar een Palestijn, is het dan ook een stenen gooiende terrorist?
Als hij het doet vanuit eenzelfde soort haat als de Palestijnen? Jazeker. Alleen is die haat bij joden veel minder aanwezig; alleen bij extremisten en/of orthodoxen.

Kijk maar naar de reactie op dergelijk geweld door Israël en door de Palestijnen. In Israël worden joodse terroristen veroordeeld en in de bak gegooid zoals laatst die messentrekker en die kolonist die dat huis met dat peutertje in brand stak. In Palestina worden Palestijnse terroristen aanbeden en geprezen.
Is definitief vertrokken na een ban voor het opstaan tegen slechteriken
pi_157467923
quote:
0s.gif Op woensdag 11 november 2015 12:15 schreef Toefjes het volgende:

[..]

Ik bepaal mijn eigen koers, maar bedankt voor het advies. Hoe steun ik eigenlijk precies de Palestijnen? Door een bericht op Fok te plaatsen? :D _O-
Jij steunt ze moreel. En dat is verwerpelijk.
pi_157468089
quote:
0s.gif Op woensdag 11 november 2015 12:54 schreef berko13 het volgende:

[..]

Jij steunt ze moreel. En dat is verwerpelijk.
herstel: jij vindt dat ik de palestijnen moreel steunt, en dat vind jij verwerpelijk. Een klein nuanceverschil. Kritisch zijn op Israël betekent niet gelijk supporter zijn van de Palestijnen. Maar dat is lastig uit te leggen aan mensen die zwart-wit denken.
pi_157468385
quote:
2s.gif Op woensdag 11 november 2015 12:20 schreef Karrs het volgende:

[..]

Ook dat was terrorisme, maar dat was 70 jaar geleden.

De gelijktijdige verdrijven van joden uit Arabische landen was overigens geen terrorisme; dat was gewoon genocide.

[..]

Appels met appels vergelijken, he. "Maar hunnie doen het ook" is nooit een geldig argument. Bovendien, wat er gebeurde in de jaren 20, 30 en 40 is irrelevant voor de terreurgolf van hedentendage, behalve als je naar oorzaken van de Palestijns/islamitische haat gaat kijken.

De hedendaagse terreur van Palestijnen naar Israël is geboren uit ongeloof en frustratie over de bezetting van dar-al-islam door een joods rijk, ondersteund door de nazi-doctrine uit de jaren 30. (Veel van de argumenten die door moslims wordt gebruikt, stamt uit de nazi-doctrine. Vraag een moslim maar eens waarom de Eerste Wereldoorlog werd verloren door de as-mogendheden)

De zionisten/joden kennen die frustratie an sich wel; dat hebben ze zelf ook eeuwen gehad. Alleen beveelt hun heilige geschriften hen niet om te overheersen - en dat doen de islamitische geschriften dus expliciet wel. Bovendien is het kwijtraken van Zion onderdeel van het jodendom, een bevestiging van wie ze zijn - en is het kwijtraken van Dar-Al-Islam aan een joods of christelijk rijk, een directe ontkenning van de wil van Allah.

Daarom staan de twee partijen er zo anders in, in het conflict. De Palestijnen willen de joden dood (niet eens weg, maar gewoon dood) en willen de zionisten de Palestijnen beslist niet allemaal uitmoorden of verdrijven.

[..]

Als hij het doet vanuit eenzelfde soort haat als de Palestijnen? Jazeker. Alleen is die haat bij joden veel minder aanwezig; alleen bij extremisten en/of orthodoxen.

Kijk maar naar de reactie op dergelijk geweld door Israël en door de Palestijnen. In Israël worden joodse terroristen veroordeeld en in de bak gegooid zoals laatst die messentrekker en die kolonist die dat huis met dat peutertje in brand stak. In Palestina worden Palestijnse terroristen aanbeden en geprezen.
Ik weet dat het de boel een stuk makkelijker zou maken en dat velen dat heel fijn zouden vinden, maar in dit soort langslepende conflicten is er niet één oorzaak die het handelen van alle deelnemers (of zelfs de meerderheid) verklaart.

Je hebt groepen mensen die hun argumenten halen uit hun heilige boek (dat toevalligerwijs de wereld altijd precies zo uitlegt, zoals ze dat zelf willen zien), net zoals je groepen hebt die een hekel hebben aan de mensen die hun ouders hebben gedood. Je hebt groepen die sowieso psychopathisch zijn en hun behoeftes anders op een andere manier hadden vervuld, maar hun moorddadigheid nu op de 'vijand' kunnen richten (legers en verzetsgroepen trekken deze mensen massaal aan en geven ze een respectabele positie) en je hebt mensen die ondanks het conflict het beste voor hebben met eenieder.

Wat mij vooral tegenstaat is dat zelfs hier, waar men eigenlijk compleet buiten het conflict staat, zo verblind kan zijn door het zwart-witdenken, dat men een karikatuur maakt van 'de tegenstander'. Mijn vergelijking is niet bedoeld om te stellen "hunnie doen het ook". Ik zou liever zien dat jullie eens nadenken over hoe weinig mensen eigenlijk van elkaar verschillen. Zolang mensen dat hier nog niet eens kunnen, is er weinig hoop dat er daar verbetering zal komen.
pi_157468527
quote:
2s.gif Op woensdag 11 november 2015 12:20 schreef Karrs het volgende:
Nee, het uitermate relevant. Het is de grondslag, het tapijt geweest voor de gebeurtenissen nu. Het riedeltje boze moslims zijn boos omdat de Koran zegt dat ze de wereld moeten veroveren en Joden slecht zijn mag je wel in je kont stoppen, of elders waar er geen licht schijnt. Dat is namelijk je reinste kolder dat specifiek dat de grondslag is voor het conflict.

Je benadering is zo zwart wit dat je even het streven naar een Groot-Israëlische staat onder (delen van) de Joods / Israëlische bevolking maar vergeet. Maar het is uitermate gemakkelijk om moslims met nazi's te koppelen en met termen als Dar Al Islam te gaan zwaaien, terwijl het onderliggende probleem onbenoemd blijft: namelijk de onrechtmatige bezetting door Israel.
Allah Al Watan Al Malik
pi_157468555
quote:
0s.gif Op woensdag 11 november 2015 13:31 schreef Mutant01 het volgende:

[..]

Nee, het uitermate relevant. Het is de grondslag, het tapijt geweest voor de gebeurtenissen nu. Het riedeltje boze moslims zijn boos omdat de Koran zegt dat ze de wereld moeten veroveren en Joden slecht zijn mag je wel in je kont stoppen, of elders waar er geen licht schijnt. Dat is namelijk je reinste kolder dat specifiek dat de grondslag is voor het conflict.

Je benadering is zo zwart wit dat je even het streven naar een Groot-Israëlische staat onder (delen van) de Joods / Israëlische bevolking maar vergeet. Maar het is uitermate gemakkelijk om moslims met nazi's te koppelen en met termen als Dar Al Islam te gaan zwaaien, terwijl het onderliggende probleem onbenoemd blijft: namelijk de onrechtmatige bezetting van Israel.
Je kunt dingen inderdaad niet voor eeuwig aan elkaar blijven koppelen. Net als zwarte piet en slavernij.
  Moderator woensdag 11 november 2015 @ 13:39:58 #221
192657 crew  xpompompomx
^(;,;)^
pi_157468688
Israël voelt zich nogal snel aangevallen, lijkt het wel:
EU voert etiket Westoever in, ondanks Israëlisch verzet

quote:
Israël reageert woedend op het besluit en zegt dat het een antisemitische actie is. Het land vreest dat consumenten de producten gaan boycotten.
:')
ph'nglui mglw'nafh Cthulhu R'lyeh wgah'nagl fhtagn
pi_157468702
quote:
10s.gif Op woensdag 11 november 2015 13:39 schreef xpompompomx het volgende:

[..]

Prachtige foto trouwens in dat bericht.
  Moderator woensdag 11 november 2015 @ 13:41:24 #223
192657 crew  xpompompomx
^(;,;)^
pi_157468712
quote:
14s.gif Op woensdag 11 november 2015 13:40 schreef Yasmin23 het volgende:

[..]

Prachtige foto trouwens in dat bericht.
Dat wel idd! :)
ph'nglui mglw'nafh Cthulhu R'lyeh wgah'nagl fhtagn
pi_157468774
De nakomelingen van het derde rijk willen geen producten uit de Westbank, verder is alles uit China wel fijn natuurlijk. Dat bloed spoel je er gewoon af.
Naturheilmittel
  woensdag 11 november 2015 @ 13:46:34 #225
38496 Perrin
Toekomst. Made in Europe.
pi_157468816
quote:
10s.gif Op woensdag 11 november 2015 13:39 schreef xpompompomx het volgende:

[..]

Israel kan dat toch marketen als keurmerk?
And what rough beast, its hour come round at last,
Slouches towards Bethlehem to be born?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')