Begin december staat in de OP, lees man.quote:Op zaterdag 7 november 2015 16:06 schreef CarltonBanks het volgende:
[..]
Het is fokking 20 graden buiten, doe normaal man
Dat ligt eraan hoe koud het begin december buiten is hequote:Op zaterdag 7 november 2015 16:00 schreef Koerenga het volgende:
Binnenkort geef ik een feest bij mij thuis. Ik heb een koelkast die ik vol kan stoppen met bier, maar deze is niet dusdanig groot dat daar een paar kratten in passen.
Hoe koel blijft/wordt bier als je het begin december buiten zet?
Iemand anders nog tips?
Anders misschien toch denken aan een amerikaanse koelkast te huren.
Warm bier is geen feeststemming immers.
en jij weet nu al dat het over 3 weken 8 graden max is?quote:Op zaterdag 7 november 2015 16:07 schreef Etsu het volgende:
[..]
Begin december staat in de OP, lees man.
November 6,7 8,2 9,9quote:Op zaterdag 7 november 2015 16:08 schreef CarltonBanks het volgende:
[..]
en jij weet nu al dat het over 3 weken 8 graden max is?
quote:Op zaterdag 7 november 2015 16:09 schreef Etsu het volgende:
[..]
November 6,7 8,2 9,9
December 3,7 4,8 3,7
https://weerstatistieken.nl
Ja.
Je kan ook een beetje nadenken. Begin december is heus niet 30 graden. Leg je wat blokken ijszakjes op en je hebt koud bier.quote:
quote:Op zaterdag 7 november 2015 16:09 schreef Etsu het volgende:
[..]
November 6,7 8,2 9,9
December 3,7 4,8 3,7
https://weerstatistieken.nl
Ja.
De kans dat het begin december "fucking 20 graden" is is wel redelijk beperkt.quote:Op zaterdag 7 november 2015 16:12 schreef CarltonBanks het volgende:
[..]
Volgens diezelfde site was 14 graden op 30 november 1992, kun je dus geen fuck van zeggen snotaap
Van 15 uur tot 3 uurquote:Op zaterdag 7 november 2015 16:17 schreef Scuidward het volgende:
Feestje zal in de avond zijn? Dan koelt het sowieso af.
Ik heb geen badquote:Op zaterdag 7 november 2015 16:22 schreef CrashO het volgende:
Grote kuip volflikkeren met koud water en ijsklontjes en veel zout. Daar de flessen in gooien.
Paar grote pannen, emmers. watever.quote:
Dat zout zou ik dan weer niet doen, anders staat iedereen bij de was bak om zijn flesje af te spoelenquote:Op zaterdag 7 november 2015 16:22 schreef CrashO het volgende:
Grote kuip volflikkeren met koud water en ijsklontjes en veel zout. Daar de flessen in gooien.
Mweh. Het koelt wel veel en veel sneller dan normaal ijswater.quote:Op zaterdag 7 november 2015 16:32 schreef Geerd het volgende:
[..]
Dat zout zou ik dan weer niet doen, anders staat iedereen bij de was bak om zijn flesje af te spoelen
Ja want dat is zo lekker pils met zout water !!quote:Op zaterdag 7 november 2015 16:34 schreef CrashO het volgende:
[..]
Mweh. Het koelt wel veel en veel sneller dan normaal ijswater.
Wat je dan nog eventueel kan doen voor de huilies die bang zijn voor een beetje zout in hun mond, is het waterpijl lager maken en de flessen er rechtop inzetten, zodat de laatste centimeter oid van de flesjes boven water blijven.
Dit, of in de sloot hangen, niet moeilijk doen.quote:
dit dus.quote:
Ho eens even. Ik snap hem wel, TS geeft ook gewoon veel te weinig informatie. In Australië kan het best fucking 20 graden zijn.quote:Op zaterdag 7 november 2015 16:16 schreef nostra het volgende:
[..]
De kans dat het begin december "fucking 20 graden" is is wel redelijk beperkt.
quote:Op zaterdag 7 november 2015 17:48 schreef MaximumRush het volgende:
[..]
Ho eens even. Ik snap hem wel, TS geeft ook gewoon veel te weinig informatie. In Australië kan het best fucking 20 graden zijn.
Kut TS, doe eens wat meer moeite voor je topic.
quote:Op zaterdag 7 november 2015 18:24 schreef Nobu het volgende:
Ram gewoon die koelkast vol en zet de rest buiten. Mensen die na hun zesde biertje komen klagen over bier dat in het slechtste geval een graad op vijftien is moet je sowieso niet op je feest willen.
http://www.biernet.nl/fun/filmpjes/koud-bier-in-twee-minutenquote:Op zaterdag 7 november 2015 16:22 schreef CrashO het volgende:
Dit. En anders haal je wat zakken ijs bij de supermarkt voor een paar euro en zet je het in een betonemmer ofzo.quote:
Dit dus.quote:Op zaterdag 7 november 2015 18:24 schreef Nobu het volgende:
Mensen die na hun zesde biertje komen klagen over bier dat in het slechtste geval een graad op vijftien is moet je sowieso niet op je feest willen.
Jullie zijn na 6 bier al zo aangeschoten dat je dat niet meer doorhebt ??quote:
Het is december, stel je gewoon niet zo aan.quote:Op zondag 8 november 2015 14:43 schreef Geerd het volgende:
[..]
Jullie zijn na 6 bier al zo aangeschoten dat je dat niet meer doorhebt ??
droogijs?quote:Op maandag 9 november 2015 11:30 schreef Koerenga het volgende:
Gisteravond was het nog 10 graden. Te warm voor bier. Denk ik?
Dus als het deze temperaturen zijn dan wordt het hem het niet.
Maar denk dat ik er dan een zak ijs over gooi.
Dat droogijs, is dat voor particulieren ook ergens te koop? (behalve bij de visboer)
Ja, maar dan hoef je het nog maar 3 graden te koelen met ijs en of koelkast, en dat kost niet zoveel tijd.quote:Op maandag 9 november 2015 11:30 schreef Koerenga het volgende:
Gisteravond was het nog 10 graden. Te warm voor bier. Denk ik?
ben je serieus?quote:Op maandag 23 november 2015 21:02 schreef Koerenga het volgende:
Als ik het komende dagen buiten zet, vriest het bier (in fles) dan kapot? Of wirdt het lekker koel en kan het geen kwaad?
in de supermarkt ligt het hierquote:Op maandag 9 november 2015 11:49 schreef Koerenga het volgende:
En waar koop je die kilo ijszakken dan?
tot het gesmolten isquote:En hoelang blijven die ijs?
quote:Op maandag 23 november 2015 23:24 schreef Basp1 het volgende:
[..]
Als bier eenmaal te koud is geweest is alle alcohol eruit.
gewoon buiten zetten is het makkelijkst. Of in een schuur dan is het 2 graden warmer.quote:Op dinsdag 24 november 2015 09:39 schreef Koerenga het volgende:
Als ik de temperaturen komende dagen en nachten zie is dat gunstig. Tussen de 0 en 7 graden.
Geen strenge vorst dus
Dit inderdaad als je niet helemaal zeker bent over grondvorst.quote:Op donderdag 26 november 2015 11:13 schreef tailfox het volgende:
[..]
gewoon buiten zetten is het makkelijkst. Of in een schuur dan is het 2 graden warmer.
gewoon zoveel uur van te voren buiten zetten en koelkast volproppen. Als dat op is zeg bier staat buiten. Tadaa.quote:Op donderdag 26 november 2015 11:19 schreef DerRabbit het volgende:
[..]
Dit inderdaad als je niet helemaal zeker bent over grondvorst.
staat onder een overkapping. Op een plank. Erover een dekenquote:Op donderdag 26 november 2015 11:19 schreef DerRabbit het volgende:
[..]
Dit inderdaad als je niet helemaal zeker bent over grondvorst.
Dat zou in principe voldoende moeten zijn tegen grondvorst, alleen ga ik in dit soort gevallen altijd voor de berging/schuur gekozen omdat het daar net 2 tot 3 graden warmer is.quote:Op donderdag 26 november 2015 11:23 schreef Koerenga het volgende:
[..]
staat onder een overkapping. Op een plank. Erover een deken
En als het bier binnen op is heb je nog altijd snel een nieuw kratje naar binnen gesleept.quote:Op donderdag 26 november 2015 11:22 schreef tailfox het volgende:
[..]
gewoon zoveel uur van te voren buiten zetten en koelkast volproppen. Als dat op is zeg bier staat buiten. Tadaa.
Tip een fles iceberg vodka(bevroren) met appelsap iedereen zat mee te voeren.
kan maar ik laat ze altijdzelf pakken.quote:Op donderdag 26 november 2015 11:26 schreef DerRabbit het volgende:
[..]
Dat zou in principe voldoende moeten zijn tegen grondvorst, alleen ik in dit soort gevallen altijd voor de berging/schuur gekozen omdat het daar net 2 tot 3 graden warmer is.
[..]
En als het bier binnen op is heb je nog altijd snel een nieuw kratje naar binnen gesleept.
Ik ben altijd bang dat mijn halve berging dan ook gesloopt word en mijn 'goede' fiets staat erin. Misschien zegt het wel meer over mijn vrienden dan over mijn paranoïde gedragquote:Op donderdag 26 november 2015 11:27 schreef tailfox het volgende:
[..]
kan maar ik laat ze altijdzelf pakken.
ik hou niet van kratjes in mijn huis.quote:Op donderdag 26 november 2015 11:28 schreef DerRabbit het volgende:
[..]
Ik ben altijd bang dat mijn halve berging dan ook gesloopt word en mijn 'goede' fiets staat erin. Misschien zegt het wel meer over mijn vrienden dan over mijn paranoïde gedrag
ik het eb geen schuur. Vandaar zo.quote:Op donderdag 26 november 2015 11:26 schreef DerRabbit het volgende:
[..]
Dat zou in principe voldoende moeten zijn tegen grondvorst, alleen ga ik in dit soort gevallen altijd voor de berging/schuur gekozen omdat het daar net 2 tot 3 graden warmer is.
[..]
En als het bier binnen op is heb je nog altijd snel een nieuw kratje naar binnen gesleept.
slecht planquote:Op donderdag 26 november 2015 21:05 schreef Loll het volgende:
Hoeveel krat ben je nodig dan? Anders vragen aan de chef bij de supermarkt of ze het even van te voren in de koel/Vries cel willen zetten.
Stel je voor dat je bier geen 7 graden is joh. Hele feestje verpest.quote:Op zaterdag 7 november 2015 18:24 schreef Nobu het volgende:
Ram gewoon die koelkast vol en zet de rest buiten. Mensen die na hun zesde biertje komen klagen over bier dat in het slechtste geval een graad op vijftien is moet je sowieso niet op je feest willen.
Voor die paar noobs die met 3 bier aangeschoten zijn is dat geen probleem.quote:Op donderdag 26 november 2015 22:11 schreef FlyDutchMan het volgende:
Wat een neurotentopic.
Gewoon dit:
[..]
Stel je voor dat je bier geen 7 graden is joh. Hele feestje verpest.![]()
Mensen die naar huis fietsen omdat het bier 3 graden te warm is noemen we eerder laffe borrelaar bij ons (maar waarschijnlijker gewoon 'homooo').quote:Op donderdag 26 november 2015 22:25 schreef Geerd het volgende:
[..]
Voor die paar noobs die met 3 bier aangeschoten zijn is dat geen probleem.
Zijn er een handje vol borrelaars, die tikken een kratje weg en fietsen in een streep door naar huis om nog een paar te nuttigen.
Die zijn snel thuis met lauw bier,
Feestje om 22,00 afgelopen, en hun zitten in de kroeg
Dat heet pauperquote:Op donderdag 26 november 2015 22:37 schreef FlyDutchMan het volgende:
[..]
Mensen die naar huis fietsen omdat het bier 3 graden te warm is noemen we eerder laffe borrelaar bij ons (maar waarschijnlijker gewoon 'homooo').
Je gaat je toch niet een maand van te voren druk lopen maken of je je bier wel koud genoeg kunt houden in december joh?![]()
Koelkast vol, vriezer vol, de rest buiten en een beetje door laten stromen. Allemaal hartstikke prima joh. Een beetje 'borrelaar' trekt meer dan eens een biertje open, dat hij net heeft afgerekend in de super. Dat haalt de koelkasttemperatuur ook niet.
Niet veel kunnen drinken en dan zeuren om lauw bierquote:Op donderdag 26 november 2015 22:43 schreef FlyDutchMan het volgende:
[..]
Wel snobistisch voor iemand die het nog stoer vindt om veel te kunnen drinken.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |