Altijd leuk inside info/foto's. Mag je vaker doen!quote:Op donderdag 5 november 2015 22:08 schreef Mikey92 het volgende:
Niet de beste kwaliteit, maar hierbij de PH-AOH 2 dagen terug in hangar 12
[ afbeelding ]
Ik heb nog wel meer, allemaal hangar 14;) Vooral van de stoelen modificatie.quote:Op donderdag 5 november 2015 23:08 schreef Iemand91 het volgende:
[..]
Altijd leuk inside info/foto's. Mag je vaker doen!![]()
Misschien ook van de livery updates die nu plaatsvinden?quote:Op vrijdag 6 november 2015 15:29 schreef Mikey92 het volgende:
[..]
Ik heb nog wel meer, allemaal hangar 14;) Vooral van de stoelen modificatie.
Nee, kom de komende tijd niet meer in hangar 14, wel zijn ze nu weer 737's aan het overspuiten naar de nieuwe liveryquote:Op vrijdag 6 november 2015 15:40 schreef inkjet het volgende:
[..]
Misschien ook van de livery updates die nu plaatsvinden?
BHA schijnt pas in januari geleverd te worden.quote:Op vrijdag 6 november 2015 22:02 schreef Mikey92 het volgende:
Lijkt er op dat dat beide dreamliners van KLM die uit de fabriek zijn gerold klaar zijn om afgeleverd te worden, ze moeten alleen nog geaccepteerd worden door KLM. De PH-BHC had gister z'n C-1 vlucht(later vandaag de 2de) en de PH-BHA heeft de C-1 vlucht op dit moment.
Misschien een dubbele delivery?
Maja hij is fabrieksklaar, anders doen ze ook geen C-1 vlucht lijkt mijquote:Op vrijdag 6 november 2015 22:07 schreef Iemand91 het volgende:
[..]
BHA schijnt pas in januari geleverd te worden.
Van wat ik heb gelezen zitten er mogelijk nog niet eens J-stoelen in, of slechts een deel.quote:Op vrijdag 6 november 2015 22:16 schreef Mikey92 het volgende:
Maja hij is fabrieksklaar, anders doen ze ook geen C-1 vlucht lijkt mij
Het was toch niet een C-1 vlucht dus nog geen stoelen.;)quote:Op vrijdag 6 november 2015 22:23 schreef Iemand91 het volgende:
[..]
Van wat ik heb gelezen zitten er mogelijk nog niet eens J-stoelen in, of slechts een deel.
Veel vertraging bij Zodiac; denk ook aan de perikelen tussen American Airlines en Zodiac.
En aangezien Zodiac een op zichzelf staand bedrijf is zou het best kunnen zijn dat Boeing daar in dat opzicht niets mee te maken heeft. Dan kan het toestel fabrieksklaar zijn maar het interieur kan dus half leeg zijn.
Heb jij al meer gehoord (via e-mail) over de vluchten?quote:Op maandag 2 november 2015 11:54 schreef Iemand91 het volgende:
[..]
Verleidelijk.
Ik had het pas over met m'n pa dat we ook maar met de laatste vlucht van de 747 mee moeten als KLM daar rond 2020~ish een farewell flight mee zou maken. Hij zei toen direct dat ik maar moest boeken mocht dat gebeuren.![]()
EDIT:
[..]
Aan de Nairobi heb ik slechte herinneringen. twee keer mee gevlogen en twee keer meer dan 24 uur vertraging. En tijdens de tweede vlucht met dit toestel viel er tijdens de vlucht ook nog eens een kap van de vleugel afquote:Op zaterdag 7 november 2015 12:23 schreef Iemand91 het volgende:
PH-BFN is weer thuis. Op de vlucht naar San Francisco op 6 oktober heeft ze problemen gekregen.
Op internet gaat rond dat het een lek in een brandstoftank was.
Boeing is erbij gehaald en blijkbaar is ze nu gemaakt.
Landde vanmorgen na ruim een maand afwezigheid weer op Schiphol.
Hier op 7 oktober op SFO, de dag na aankomst. Wat ziet dat KLM blauw er toch mooi uit in de Californische zon.![]()
[ afbeelding ]
Nope, niets.quote:Op zaterdag 7 november 2015 12:26 schreef donroyco het volgende:
Heb jij al meer gehoord (via e-mail) over de vluchten?
Emirates wordt (of wordt gauw) gelimiteerd in hun operaties door Dubai Airport; die heeft simpelweg niet genoeg plek om alle vluchten af te handelen. Rond 2023 willen ze in een keer overgaan naar de nieuwe Al Maktoum International Airport die dat probleem zou moeten oplossen.quote:Op zaterdag 7 november 2015 19:59 schreef Woods het volgende:
Hoeveel A380s zal Emirates op het hoogtepunt in de vloot hebben? Ik denk tegen de tijd dat de 150e geleverd is de eerste uit dienst treden?
Schijnt wat meer geluid te maken, en de afwerking is ook wat minder goed dan een Everett kist.quote:Op woensdag 4 november 2015 22:09 schreef Fokker.70 het volgende:
[..]
Aan wat voor verschillen moet ik dan denken?
Ik ook niet. Misschien is het nog niet helemaal zeker dat de BHC op tijd wordt afgeleverd?quote:Nope, niets.
De volgende dag staat de eerste commerciėle vlucht toch al gepland?quote:Op zondag 8 november 2015 12:34 schreef inkjet het volgende:
[..]
Ik ook niet. Misschien is het nog niet helemaal zeker dat de BHC op tijd wordt afgeleverd?
Ja. Naar Abu Dhabi en Bahrein. Maar voor de MD-11 vluchten kregen we ook precies 2 weken voor de vlucht een mail met wat info.quote:Op zondag 8 november 2015 12:43 schreef donroyco het volgende:
De volgende dag staat de eerste commerciėle vlucht toch al gepland?
De A380neo lijkt dus steeds dichterbij te komen.quote:President of Gulf carrier Emirates said plans for a new and improved Airbus A380 super jumbo were "ready to go" and that it was just a matter of finalizing some commercial aspects before launch.
Emirates became the largest customer of the super-jumbo A380 after placing an order for 50 new aircraft in 2013, taking the total order book up to 140. The carrier has been working closely with European manufacturer Airbus on the details of an update on the plane.
"We are working with Airbus with regard to trying to improve the A380. There is a template on the drawing board and they are ready to go. They've just got to get the commercial aspects of it done," Emirates President Tim Clark told CNBC at the Dubai Airshow.
quote:DUBAI - De Europese vliegtuigfabrikant Airbus voert gesprekken met twee potentiėle klanten voor orders van wel 32 superjumbo's van het type A380. Dat heeft de verkoopdirecteur van Airbus gezegd op de luchtvaartshow van Dubai.
Volgens de Airbus-bestuurder zou één klant tot wel twintig A380's willen bestellen, terwijl de ander tien tot twaalf toestellen zou willen afnemen. Concrete namen gaf hij niet. De maatschappijen Royal Air Maroc en Saudi Arabian Airlines hebben gezegd wel geļnteresseerd te zijn in de A380.
Airbus heeft te maken met tegenvallende verkopen van de A380, die ruim 20 miljard euro heeft gekost om te ontwikkelen.
quote:Dijksma deelt zorgen over Transavia met top Air France-KLM
PARIJS - Staatssecretaris Sharon Dijksma (Luchtvaart) heeft maandag haar zorgen over de Nederlandse prijsvechter Transavia gedeeld met de top van Air France-KLM.
Dijksma kaartte de kwestie aan na mediaberichten dat de Franse tak van Transavia, eigendom van Air France, zeggenschap wil krijgen over de Nederlandse luchtvaartmaatschappij.
Dijksma sprak maandag in Parijs met KLM-Air France topman Alexandre de Juniac, waarbij kopstuk Frederic Cagey van Air France en president-directeur Pieter Elbers van KLM aanwezig waren.
De staatssecretaris uitte haar zorgen over een eventuele wijziging van de zeggenschap over Transavia NL. Ook benadrukte ze de verwevenheid van het bedrijf met KLM, aldus haar woordvoerder.
Heeft vast een hoop indruk gemaakt. Die trut die 5 dagen op haar plek zit.quote:
quote:'Verkoop minderheidsbelang Transavia'
Vakantievlieger Transavia Nederland wordt mogelijk deels verkocht. Dat maakte moedermaatschappij KLM maandagavond officieel bekend.
Klik hier voor meer nieuws en actuele koersinformatie over Air France-KLM
De Telegraaf meldde eerder al dat Air France KLM de zeggenschap over Transavia wilde overnemen. Dit plan leidde tot kamervragen en zorg bij staatssecretaris Dijksma (PvdA) van luchtvaart. Deze zorg heeft zij maandag geventileerd in een gesprek in Parijs met bestuursvoorzitter Alexandre de Juniac van Air France KLM.
Maar het Transaviaplan is na het gesprek van Dijksma met de topman niet van tafel, want KLM stelde na afloop van het gesprek in een verklaring dat ‘onderzocht’ wordt of een minderheidsbelang van de aandelen elders bij de Nederlands-Franse luchtvaartcombinatie ondergebracht kan worden. KLM wilde maandagavond niet ingaan op de ratio van het schuiven met de aandelen binnen de luchtvaartmaatschappij.
De KLM-top was woedend over de verkoop van Transavia, omdat het een hernieuwde aanval is op de zelfstandige bedrijfsvoering van KLM. Eerder dit jaar moest topman Juniac afzien van het plan om jaarlijks ¤ 1 miljard uit de KLM kas te roven na zware politieke druk uit Nederland. De bestuursvoorzitter beloofde toen te stoppen met plannen die de zelfstandige bedrijfsvoering in gevaar zouden brengen. Volgens Dijksma zijn deze toezeggingen maandag door Juniac hernieuwd.
Eén Transavia zou moeten leiden tot meer efficiency, maar in andere bedrijfsonderdelen zoals Air France en KLM kunnen veel grotere slagen gemaakt worden als het gaat om kostenbesparingen. Transavia is maar een klein onderdeel van Air France KLM. Daarbij geeft KLM dan de zeggenschap af over belangrijke landingsslots op de luchthavens van Schiphol, Rotterdam en Eindhoven.
Transavia Nederland heeft ook nog een belang van 40% in Transavia Frankrijk. Het verkoopproces van deze aandelen is wel bijna achter de rug, aldus KLM maandag.
out with the 777, in with the A350 voor opgepakt zitten:quote:ABU DHABI - De technische divisie van Air France-KLM gaat tien jaar lang onderdelen en onderhoudsdiensten leveren voor de 33 Boeing 777's van branchegenoot Etihad. Met de overeenkomst is een bedrag van "enkele honderden miljoenen dollars" gemoeid, liet de Arabische luchtvaartmaatschappij dinsdag weten.
Etihad spreekt van een 'verdieping' van de bestaande band met Air France-KLM. De twee luchtvaartbedrijven werken sinds najaar 2012 samen op sommige vluchten tussen steden in Europa, het Midden-Oosten, Aziė en Australiė. De overeenkomst gaat vanaf februari in.
Ofwel niet alleen de LCC gaat die kant op, ook Qatar overweegt over te stappen op 10-abreast in de A350.quote:DUBAI: Airline adoption of ultra high-density economy class cabins shows no sign of abating with Airbus confirming to RGN that a European carrier has become the first operator to select a 10-abreast configuration for the Airbus A350 XWB. The news comes as Qatar Airways is mulling going 10-abreast on its A350s; the carrier is already in the midst of a densification program for its Boeing 777s.
Earlier this year, Airbus revealed it has been quietly working on a configuration that would enable airlines to offer a seat that will be just shy of 17″ width at 10-across. In an exchange with RGN contributor Jason Rabinowitz today at the Dubai Air Show, Airbus head of corporate & investor marketing customer affairs Mark Pearman-Wright said that the new product is officially “out there” and a “European leisure carrier” has ordered this configuration.
He declined to name the airline, but there was some speculation at the show that perhaps French holiday carrier Air Caraibes has potentially gone in this direction; its first A350-900s are scheduled for delivery next year and it already operates high-density A330s with seat width that is sub 17″.
quote:
Gooi wel even je bronnen erbij. Zo kan ik ook iets tikken.quote:
quote:Op dinsdag 10 november 2015 12:08 schreef donroyco het volgende:
[..]
[..]
Gooi wel even je bronnen erbij. Zo kan ik ook iets tikken.
quote:
Nu wel e-mail binnen. Welke vlucht hebben jullie?quote:Op zondag 8 november 2015 12:34 schreef inkjet het volgende:
[..]
Ik ook niet. Misschien is het nog niet helemaal zeker dat de BHC op tijd wordt afgeleverd?
Vlucht #3; KL9899.quote:Op dinsdag 10 november 2015 16:23 schreef donroyco het volgende:
Nu wel e-mail binnen. Welke vlucht hebben jullie?
Ook #3.quote:
Bj de zitting is het ng wel te doen maar zelfs met een normaal postuur zit je toch schouder aan schouder om nog maar niet over het "gevecht" om de veelste krappe armleuningen te beginnen. Ik ben dan, met name in een A330/340, ook altijd prettig verrast wanneer er een kleine aziatische dame naast me komt zitten.quote:Op dinsdag 10 november 2015 12:06 schreef Iemand91 het volgende:
Air France-KLM doet onderhoud aan Boeing 777's Etihad
[..]
out with the 777, in with the A350 voor opgepakt zitten:
European leisure carrier is first to order 10-abreast Airbus A350
[..]
Ofwel niet alleen de LCC gaat die kant op, ook Qatar overweegt over te stappen op 10-abreast in de A350.
Met 17" is dat krapper dan de 787 (9-abreast = 17.5") en de 777 (10-abreast = 17.2").
Dat past toch serieus haast geen mens - letterlijk - meer in?
Pfff. Sterkte!quote:
Ga jij ook sturen in dat ding?quote:Op dinsdag 10 november 2015 22:27 schreef NewHorizon het volgende:
Gefeliciteerd met jullie tickets mannenEnjoy!!
Top man, gefeliciteerd!quote:Op dinsdag 10 november 2015 23:52 schreef NewHorizon het volgende:
[..]
Jazeker, echter niet op de eerste vluchten.
En ze gaan er ook niks meer kunnen serveren zeker?quote:Op dinsdag 10 november 2015 22:13 schreef Nieuwschierig het volgende:
En de maximale leeftijd van de stewardessen die daar tussen door moeten is waarschijnlijk 11 jaar.
[ afbeelding ]
Aldus:quote:Op zaterdag 24 oktober 2015 22:26 schreef Iemand91 het volgende:
Turkish Airlines verft momenteel een van haar A330-200's (TC-JNC) in retro-livery:
Ter verduidelijking; zo zag hun livery er ooit uit (A310-200 in Amsterdam, 1989).
Die A330 kan er geloof ik best eens mooi uit gaan zien.![]()
En aangezien we ook wel regelmatig een A330 van Turkish op Schiphol krijgen zul je deze misschien ook wel eens zien langskomen.
Thanks.quote:Op dinsdag 10 november 2015 22:27 schreef NewHorizon het volgende:
Gefeliciteerd met jullie tickets mannenEnjoy!!
Tof!quote:Op dinsdag 10 november 2015 23:52 schreef NewHorizon het volgende:
[..]
Jazeker, echter niet op de eerste vluchten.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |