abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_157348148
Niet de beste kwaliteit, maar hierbij de PH-AOH 2 dagen terug in hangar 12

pi_157350021
quote:
0s.gif Op donderdag 5 november 2015 22:08 schreef Mikey92 het volgende:
Niet de beste kwaliteit, maar hierbij de PH-AOH 2 dagen terug in hangar 12

[ afbeelding ]
Altijd leuk inside info/foto's. Mag je vaker doen! :9

Anyway; nieuwe 747-8i?
Nee, een 45 jaar oude 747-100 uit 1970; de 25e van de productielijn. Vloog ooit voor Pan Am.
Ziet er als nieuw uit.



Zag er eerst zo uit:



En nu dus gelijk aan haar collega testbed 747-400:

pi_157353783
:( :/

>FINNAIR INFO: AY90 05.12.2015 Bangkok - Helsinki, departure at 09:05.

>Due to a change in the A350 XWB aircraft delivery schedule the flight will be operated with another aircraft type.
>More information at Info

>Best regards, Finnair, tel. +358 10 80 40 60.

>Information about Passenger rights (click link)
How beautiful they are - the trains you miss..
Would you like to watch tv? Or get between the sheets? Or contemplate a silent freeway?
The angle of the dangle is inversely proportional to the heat of the beat
pi_157361058
quote:
0s.gif Op donderdag 5 november 2015 23:08 schreef Iemand91 het volgende:

[..]

Altijd leuk inside info/foto's. Mag je vaker doen! :9
Ik heb nog wel meer, allemaal hangar 14;) Vooral van de stoelen modificatie.
pi_157361363
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 november 2015 15:29 schreef Mikey92 het volgende:

[..]

Ik heb nog wel meer, allemaal hangar 14;) Vooral van de stoelen modificatie.
Misschien ook van de livery updates die nu plaatsvinden?
--
pi_157364690
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 november 2015 15:40 schreef inkjet het volgende:

[..]

Misschien ook van de livery updates die nu plaatsvinden?
Nee, kom de komende tijd niet meer in hangar 14, wel zijn ze nu weer 737's aan het overspuiten naar de nieuwe livery
pi_157368628
De PH-HZL is via Ijsland op weg naar zijn winter-lease. Volgens sommige bronnen zijn PH-HZF en -K verhuurd aan Jet2. Deze staan nu in Praag.

[ Bericht 12% gewijzigd door inkjet op 06-11-2015 21:28:12 ]
--
pi_157368749
Gisteren vloog N663US haar allerlaatste vlucht. De Boeing 747-451 van Delta Airlines vloog van Killeen–Fort Hood Regional Airport, Texas naar Pinal Airpark, Marana, Arizona om daar opgeslagen te worden en uiteindelijk te worden gesloopt.

Deze 747-400 van bouwjaar 1988 die mogelijk net haar 27e verjaardag heeft gehaald (eerste vlucht was op 8 december 1988) heeft een bijzondere vlucht op haar naam staan.
Op 9 februari 1989 vloog zij namelijk de allereerste commerciėle 747-400 vlucht.
De vlucht ging van Minneapolis naar Phoenix. Deze routes zal ze vaker vliegen want het waren de bekende korte vluchten om de crew aan het toestel te laten wennen.
Veel info van deze specifieke eerste vlucht kan ik echter niet zo vinden, laat staan foto's.

Haar pensionering volgt ruim 2 maand nadat N661US - de eerst gebouwde 747-400 - haar laatste vlucht van Honolulu naar Atlanta vloog en daar (gelukkig) bewaard zal worden. (zie mijn post hier)

Hier afgebeeld in februari 1989 in Phoenix, de maand van de eerste vlucht:



Aangezien ze altijd voor dezelfde maatschappij vloog (eerst Northwest en daarna Delta Airlines) heeft ze altijd dezelfde registratie gehad.

Schiphol; mei 1999:


N663US was de 715e 747 van de productielijn en wel de 5e 747-400.
Haar zus N662US is de 708e 747 van de lijn en de 4e 747-400 en is de oudste 747-400 die nog in gebruik is.
Na N663US kwam als 717e 747 en 6e 747-400 9V-SMA van Singapore Airlines die later als PH-MPP voor Martinair zou vliegen.
Deze kist staat echter al sinds augustus 2013 met haar jongere zus PH-MPQ in Teruel, Spanje opgeslagen.

N663US in mei 2009 op Schiphol:


Aangezien Delta Airlines momenteel 747's uitfaseert valt te verwachten dat N662US ook niet lang meer te gaan heeft.
Dit zou betekenen dat vanaf dat moment KLM's PH-BFA (725e 747 en 10e 747-400) de oudste nog operationele 747-400 ter wereld is.
Die titel zal ze dan tot oktober volgend jaar houden want dan wordt ook zij helaas uit de vloot gehaald.
Maar dan neemt PH-BFB deze titel weer over en zal zij die titel tot november 2017 dragen.

N663US eind augustus dit jaar op Schiphol:
pi_157370616
Lijkt er op dat dat beide dreamliners van KLM die uit de fabriek zijn gerold klaar zijn om afgeleverd te worden, ze moeten alleen nog geaccepteerd worden door KLM. De PH-BHC had gister z'n C-1 vlucht(later vandaag de 2de) en de PH-BHA heeft de C-1 vlucht op dit moment.

Misschien een dubbele delivery?
pi_157370865
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 november 2015 22:02 schreef Mikey92 het volgende:
Lijkt er op dat dat beide dreamliners van KLM die uit de fabriek zijn gerold klaar zijn om afgeleverd te worden, ze moeten alleen nog geaccepteerd worden door KLM. De PH-BHC had gister z'n C-1 vlucht(later vandaag de 2de) en de PH-BHA heeft de C-1 vlucht op dit moment.

Misschien een dubbele delivery?
BHA schijnt pas in januari geleverd te worden.
pi_157371190
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 november 2015 22:07 schreef Iemand91 het volgende:

[..]

BHA schijnt pas in januari geleverd te worden.
Maja hij is fabrieksklaar, anders doen ze ook geen C-1 vlucht lijkt mij :P
pi_157371380
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 november 2015 22:16 schreef Mikey92 het volgende:
Maja hij is fabrieksklaar, anders doen ze ook geen C-1 vlucht lijkt mij :P
Van wat ik heb gelezen zitten er mogelijk nog niet eens J-stoelen in, of slechts een deel.
Veel vertraging bij Zodiac; denk ook aan de perikelen tussen American Airlines en Zodiac.

En aangezien Zodiac een op zichzelf staand bedrijf is zou het best kunnen zijn dat Boeing daar in dat opzicht niets mee te maken heeft. Dan kan het toestel fabrieksklaar zijn maar het interieur kan dus half leeg zijn.
pi_157376740
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 november 2015 22:23 schreef Iemand91 het volgende:

[..]

Van wat ik heb gelezen zitten er mogelijk nog niet eens J-stoelen in, of slechts een deel.
Veel vertraging bij Zodiac; denk ook aan de perikelen tussen American Airlines en Zodiac.

En aangezien Zodiac een op zichzelf staand bedrijf is zou het best kunnen zijn dat Boeing daar in dat opzicht niets mee te maken heeft. Dan kan het toestel fabrieksklaar zijn maar het interieur kan dus half leeg zijn.
Het was toch niet een C-1 vlucht dus nog geen stoelen.;)
pi_157379041
PH-BFN is weer thuis. Op de vlucht naar San Francisco op 6 oktober heeft ze problemen gekregen.
Op internet gaat rond dat het een lek in een brandstoftank was.
Boeing is erbij gehaald en blijkbaar is ze nu gemaakt.
Landde vanmorgen na ruim een maand afwezigheid weer op Schiphol.

Hier op 7 oktober op SFO, de dag na aankomst. Wat ziet dat KLM blauw er toch mooi uit in de Californische zon. O+

  zaterdag 7 november 2015 @ 12:26:57 #65
134533 donroyco
dus niet Donroyco
pi_157379082
quote:
0s.gif Op maandag 2 november 2015 11:54 schreef Iemand91 het volgende:

[..]

Verleidelijk.

Ik had het pas over met m'n pa dat we ook maar met de laatste vlucht van de 747 mee moeten als KLM daar rond 2020~ish een farewell flight mee zou maken. Hij zei toen direct dat ik maar moest boeken mocht dat gebeuren. :P

EDIT:

[..]

:@
Heb jij al meer gehoord (via e-mail) over de vluchten?
Op maandag 29 september 2008 11:45 schreef HostiMeister het volgende:
Dat is zeg maar de Nederlandse taal op een vuige keukentafel voorover buigen en hem dan zonder glijmiddel anaal verkrachten. :'(
  zaterdag 7 november 2015 @ 12:27:23 #66
392884 Sunri5e
Watch the sunrise
pi_157379086
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 november 2015 12:23 schreef Iemand91 het volgende:
PH-BFN is weer thuis. Op de vlucht naar San Francisco op 6 oktober heeft ze problemen gekregen.
Op internet gaat rond dat het een lek in een brandstoftank was.
Boeing is erbij gehaald en blijkbaar is ze nu gemaakt.
Landde vanmorgen na ruim een maand afwezigheid weer op Schiphol.

Hier op 7 oktober op SFO, de dag na aankomst. Wat ziet dat KLM blauw er toch mooi uit in de Californische zon. O+

[ afbeelding ]
Aan de Nairobi heb ik slechte herinneringen. twee keer mee gevlogen en twee keer meer dan 24 uur vertraging. En tijdens de tweede vlucht met dit toestel viel er tijdens de vlucht ook nog eens een kap van de vleugel af :')
pi_157379568
quote:
7s.gif Op zaterdag 7 november 2015 12:26 schreef donroyco het volgende:
Heb jij al meer gehoord (via e-mail) over de vluchten?
Nope, niets.

Bij de MD-11 vlucht kregen we precies 2 weken van te voren nog een mail met wat informatie.
Ik weet eigenlijk niet eens meer hoe we toen eigenlijk het vluchtnummer hebben gekregen.
Kan er i.i.g. niets meer van in mijn mail vinden.
  zaterdag 7 november 2015 @ 19:59:35 #68
379282 Woods
Ich Bin Ein Berliner
pi_157387278
Hoeveel A380s zal Emirates op het hoogtepunt in de vloot hebben? Ik denk tegen de tijd dat de 150e geleverd is de eerste uit dienst treden?
woensdag 6 mei 2015 17:54 schreef Libertarisch het volgende:
Helaas pindakaas dan, het leven is hard. Je kunt niet iedereen blijven begeleiden alsof het kinderen zijn, je zult het zelf moeten doen.
pi_157389959
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 november 2015 19:59 schreef Woods het volgende:
Hoeveel A380s zal Emirates op het hoogtepunt in de vloot hebben? Ik denk tegen de tijd dat de 150e geleverd is de eerste uit dienst treden?
Emirates wordt (of wordt gauw) gelimiteerd in hun operaties door Dubai Airport; die heeft simpelweg niet genoeg plek om alle vluchten af te handelen. Rond 2023 willen ze in een keer overgaan naar de nieuwe Al Maktoum International Airport die dat probleem zou moeten oplossen.
Een deel van hun nieuwe A380 orders is ter vervanging van de oudste toestellen.
12 jaar lease is gangbaar dus zo rond begin 2020 lopen de eerste leasetermijnen af.
Daarnaast komt er mogelijk de A380neo waar Emirates zeer sterk op zit aan te dringen bij Airbus.

Zelf hebben ze aangegeven dat ze uiteindelijk wel 140 A380neo's willen bestellen (om de A380ceo's te vervangen) en mogelijk nog eens 60 extra. Dus een stuk of 200 A380's is niet geheel ondenkbaar.

En dan aan de andere kant van het spectrum:



Estonian Air is failliet.

De nationale luchtvaartmaatschappij van Estland had financiėle steun gekregen van Estland en volgens de Europese Commissie is dit in strijd met de EU-staatssteunregels.
Hierop moet de maatschappij deze steun - ¤85 miljoen plus rente - terugbetalen maar dit kan ze niet.
Ook moet de Estse regering afzien van een extra ¤40 miljoen financiėle injectie die gepland stond.
De maatschappij is al verliesmakend sinds 2006.

Hun vloot bestond uit 5 toestellen; 2 Canadair CRJ-700's en 3 Canadair CRJ-900's.
De maatschappij werd in 1991 opgericht en heeft voorheen met Antonovs, Yakovlevs, Tupolevs, Saabs, Bombardiers, Boeings, Embraers, ATRs en Fokkers gevlogen.

Per morgen worden alle vluchten en operaties stilgezet.
Dus ook de vluchten naar Schiphol gaan niet meer door.

Het op 25 september 2015 opgerichte Nordic Aviation Group - welke volledig in eigendom is van Estse staat - neemt de meeste vluchten/routes over. Aangezien deze groep geen vloot en personeel heeft worden de vluchten uitgevoerd in samenwerking met BMI, Trade Air, NextJet en Carpatair die de vliegtuigen en crew zullen leveren. Adria Airways zorgt voor de flight operator's certificate en ticketsyssteem.

De eerste vlucht van deze samenwerking is de vlucht naar Amsterdam die morgenvroeg om 06:50 vertrekt uit Tallinn.
pi_157396850
quote:
0s.gif Op woensdag 4 november 2015 22:09 schreef Fokker.70 het volgende:

[..]

Aan wat voor verschillen moet ik dan denken?
Schijnt wat meer geluid te maken, en de afwerking is ook wat minder goed dan een Everett kist.
pi_157398246
quote:
Nope, niets.
Ik ook niet. Misschien is het nog niet helemaal zeker dat de BHC op tijd wordt afgeleverd?

[ Bericht 2% gewijzigd door inkjet op 08-11-2015 12:36:16 (typo) ]
--
  zondag 8 november 2015 @ 12:43:03 #72
134533 donroyco
dus niet Donroyco
pi_157398414
quote:
0s.gif Op zondag 8 november 2015 12:34 schreef inkjet het volgende:

[..]

Ik ook niet. Misschien is het nog niet helemaal zeker dat de BHC op tijd wordt afgeleverd?
De volgende dag staat de eerste commerciėle vlucht toch al gepland?
Op maandag 29 september 2008 11:45 schreef HostiMeister het volgende:
Dat is zeg maar de Nederlandse taal op een vuige keukentafel voorover buigen en hem dan zonder glijmiddel anaal verkrachten. :'(
pi_157404547
quote:
7s.gif Op zondag 8 november 2015 12:43 schreef donroyco het volgende:
De volgende dag staat de eerste commerciėle vlucht toch al gepland?
Ja. Naar Abu Dhabi en Bahrein. Maar voor de MD-11 vluchten kregen we ook precies 2 weken voor de vlucht een mail met wat info.
(Al kan ik niet meer vinden hoe we toen eigenlijk ons vluchtnummer kregen want daar kan ik geen mail van vinden).

Dubai Air Show nieuws:

Emirates: Airbus ‘ready to go’ with new A380 launch
quote:
President of Gulf carrier Emirates said plans for a new and improved Airbus A380 super jumbo were "ready to go" and that it was just a matter of finalizing some commercial aspects before launch.

Emirates became the largest customer of the super-jumbo A380 after placing an order for 50 new aircraft in 2013, taking the total order book up to 140. The carrier has been working closely with European manufacturer Airbus on the details of an update on the plane.

"We are working with Airbus with regard to trying to improve the A380. There is a template on the drawing board and they are ready to go. They've just got to get the commercial aspects of it done," Emirates President Tim Clark told CNBC at the Dubai Airshow.
De A380neo lijkt dus steeds dichterbij te komen.

En nog opvallender A380 nieuws:

Weer interesse in aanschaf A380
quote:
DUBAI - De Europese vliegtuigfabrikant Airbus voert gesprekken met twee potentiėle klanten voor orders van wel 32 superjumbo's van het type A380. Dat heeft de verkoopdirecteur van Airbus gezegd op de luchtvaartshow van Dubai.

Volgens de Airbus-bestuurder zou één klant tot wel twintig A380's willen bestellen, terwijl de ander tien tot twaalf toestellen zou willen afnemen. Concrete namen gaf hij niet. De maatschappijen Royal Air Maroc en Saudi Arabian Airlines hebben gezegd wel geļnteresseerd te zijn in de A380.

Airbus heeft te maken met tegenvallende verkopen van de A380, die ruim 20 miljard euro heeft gekost om te ontwikkelen.
  maandag 9 november 2015 @ 05:51:37 #74
16918 flipsen
Argentinie-specialist!
pi_157418781
Wat is het oude deel van Barajas (terminal cde) toch een jaren 70 zooi. Nadeel van vliegen met AirEuropa. En gvd weer geen werkend pes, zowel de mijne als die van mijn vrouw werkte niet. Betaald voor extra beenruimte bij de uitgang, dus hun oplossing om ons op een gewone stoel te zetten niet geaccepteerd. Upgrade kom er kennelijk niet af (of zat vol) dus het bleef bij een officiėle klacht indienen. Niet dat ze daar iets mee doen,maar toch. Straks nog even een mail naar mijn contactpersoon bij AE om te klagen en dat ik niet hetzelfde probleem op de terugvlucht wil.

Zo, klaar met gal spuwen :)
Ik hou me bezig met het organiseren van reizen naar Argentinie, Chili en Peru voor Tipica Reizen.
pi_157428446
PH-KZF (C/N 11577) vliegt op het moment dat ik dit type als KL1535/SXI1535 boven Iran. In tegen stelling tot de vorige keer (zeven Fokkers tegen zes E90's) gaat de eerste F70 nu weg voordat de eerste vervanger binnen is. Ze zal zich uiteindelijk bij c/n 11578 voegen, ook wel bekend als de voormalige PH-KZG, nu P2-ANR. Ze horen met hun opeenvolgende bouwnummers tot de nieuwste Fokkers.

[ Bericht 30% gewijzigd door inkjet op 09-11-2015 20:20:40 ]
--
  maandag 9 november 2015 @ 17:24:58 #76
392884 Sunri5e
Watch the sunrise
pi_157428695
quote:
Dijksma deelt zorgen over Transavia met top Air France-KLM

PARIJS - Staatssecretaris Sharon Dijksma (Luchtvaart) heeft maandag haar zorgen over de Nederlandse prijsvechter Transavia gedeeld met de top van Air France-KLM.

Dijksma kaartte de kwestie aan na mediaberichten dat de Franse tak van Transavia, eigendom van Air France, zeggenschap wil krijgen over de Nederlandse luchtvaartmaatschappij.

Dijksma sprak maandag in Parijs met KLM-Air France topman Alexandre de Juniac, waarbij kopstuk Frederic Cagey van Air France en president-directeur Pieter Elbers van KLM aanwezig waren.

De staatssecretaris uitte haar zorgen over een eventuele wijziging van de zeggenschap over Transavia NL. Ook benadrukte ze de verwevenheid van het bedrijf met KLM, aldus haar woordvoerder.
  PR/Manusje van alles maandag 9 november 2015 @ 18:14:37 #78
148800 crew  Surveillance-Fiets
Toezicht is gezond!
pi_157429528
quote:
0s.gif Op maandag 9 november 2015 18:07 schreef Iemand91 het volgende:

[..]

_O-
Heeft vast een hoop indruk gemaakt. Die trut die 5 dagen op haar plek zit.
Ik denk meer dat je als nieuwsposter een geile egocentrische narcist moet zijn, die een flinke stijve krijgt van alle berichten die ie van zijn eigen hand ziet op de FP, zo! ©yvonne
Beste nieuwsbericht ooit op de FOK!frontpage!
  maandag 9 november 2015 @ 22:00:02 #79
392884 Sunri5e
Watch the sunrise
pi_157436186
quote:
'Verkoop minderheidsbelang Transavia'

Vakantievlieger Transavia Nederland wordt mogelijk deels verkocht. Dat maakte moedermaatschappij KLM maandagavond officieel bekend.
Klik hier voor meer nieuws en actuele koersinformatie over Air France-KLM

De Telegraaf meldde eerder al dat Air France KLM de zeggenschap over Transavia wilde overnemen. Dit plan leidde tot kamervragen en zorg bij staatssecretaris Dijksma (PvdA) van luchtvaart. Deze zorg heeft zij maandag geventileerd in een gesprek in Parijs met bestuursvoorzitter Alexandre de Juniac van Air France KLM.
Maar het Transaviaplan is na het gesprek van Dijksma met de topman niet van tafel, want KLM stelde na afloop van het gesprek in een verklaring dat ‘onderzocht’ wordt of een minderheidsbelang van de aandelen elders bij de Nederlands-Franse luchtvaartcombinatie ondergebracht kan worden. KLM wilde maandagavond niet ingaan op de ratio van het schuiven met de aandelen binnen de luchtvaartmaatschappij.

De KLM-top was woedend over de verkoop van Transavia, omdat het een hernieuwde aanval is op de zelfstandige bedrijfsvoering van KLM. Eerder dit jaar moest topman Juniac afzien van het plan om jaarlijks ¤ 1 miljard uit de KLM kas te roven na zware politieke druk uit Nederland. De bestuursvoorzitter beloofde toen te stoppen met plannen die de zelfstandige bedrijfsvoering in gevaar zouden brengen. Volgens Dijksma zijn deze toezeggingen maandag door Juniac hernieuwd.
Eén Transavia zou moeten leiden tot meer efficiency, maar in andere bedrijfsonderdelen zoals Air France en KLM kunnen veel grotere slagen gemaakt worden als het gaat om kostenbesparingen. Transavia is maar een klein onderdeel van Air France KLM. Daarbij geeft KLM dan de zeggenschap af over belangrijke landingsslots op de luchthavens van Schiphol, Rotterdam en Eindhoven.
Transavia Nederland heeft ook nog een belang van 40% in Transavia Frankrijk. Het verkoopproces van deze aandelen is wel bijna achter de rug, aldus KLM maandag.
pi_157445339
Air France-KLM doet onderhoud aan Boeing 777's Etihad
quote:
ABU DHABI - De technische divisie van Air France-KLM gaat tien jaar lang onderdelen en onderhoudsdiensten leveren voor de 33 Boeing 777's van branchegenoot Etihad. Met de overeenkomst is een bedrag van "enkele honderden miljoenen dollars" gemoeid, liet de Arabische luchtvaartmaatschappij dinsdag weten.

Etihad spreekt van een 'verdieping' van de bestaande band met Air France-KLM. De twee luchtvaartbedrijven werken sinds najaar 2012 samen op sommige vluchten tussen steden in Europa, het Midden-Oosten, Aziė en Australiė. De overeenkomst gaat vanaf februari in.
out with the 777, in with the A350 voor opgepakt zitten:

European leisure carrier is first to order 10-abreast Airbus A350
quote:
DUBAI: Airline adoption of ultra high-density economy class cabins shows no sign of abating with Airbus confirming to RGN that a European carrier has become the first operator to select a 10-abreast configuration for the Airbus A350 XWB. The news comes as Qatar Airways is mulling going 10-abreast on its A350s; the carrier is already in the midst of a densification program for its Boeing 777s.

Earlier this year, Airbus revealed it has been quietly working on a configuration that would enable airlines to offer a seat that will be just shy of 17″ width at 10-across. In an exchange with RGN contributor Jason Rabinowitz today at the Dubai Air Show, Airbus head of corporate & investor marketing customer affairs Mark Pearman-Wright said that the new product is officially “out there” and a “European leisure carrier” has ordered this configuration.

He declined to name the airline, but there was some speculation at the show that perhaps French holiday carrier Air Caraibes has potentially gone in this direction; its first A350-900s are scheduled for delivery next year and it already operates high-density A330s with seat width that is sub 17″.
Ofwel niet alleen de LCC gaat die kant op, ook Qatar overweegt over te stappen op 10-abreast in de A350.

Met 17" is dat krapper dan de 787 (9-abreast = 17.5") en de 777 (10-abreast = 17.2").
Dat past toch serieus haast geen mens - letterlijk - meer in?
  dinsdag 10 november 2015 @ 12:08:26 #81
134533 donroyco
dus niet Donroyco
pi_157445384
quote:
0s.gif Op maandag 9 november 2015 17:24 schreef Sunri5e het volgende:

[..]

quote:
0s.gif Op maandag 9 november 2015 22:00 schreef Sunri5e het volgende:

[..]

Gooi wel even je bronnen erbij. Zo kan ik ook iets tikken.
Op maandag 29 september 2008 11:45 schreef HostiMeister het volgende:
Dat is zeg maar de Nederlandse taal op een vuige keukentafel voorover buigen en hem dan zonder glijmiddel anaal verkrachten. :'(
  dinsdag 10 november 2015 @ 12:10:10 #82
392884 Sunri5e
Watch the sunrise
pi_157445424
quote:
3s.gif Op dinsdag 10 november 2015 12:08 schreef donroyco het volgende:

[..]

[..]

Gooi wel even je bronnen erbij. Zo kan ik ook iets tikken.
^O^
  dinsdag 10 november 2015 @ 16:23:56 #83
134533 donroyco
dus niet Donroyco
pi_157450568
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 november 2015 13:04 schreef Iemand91 het volgende:

[..]

Nope, niets.
quote:
0s.gif Op zondag 8 november 2015 12:34 schreef inkjet het volgende:

[..]

Ik ook niet. Misschien is het nog niet helemaal zeker dat de BHC op tijd wordt afgeleverd?
Nu wel e-mail binnen. Welke vlucht hebben jullie?
Op maandag 29 september 2008 11:45 schreef HostiMeister het volgende:
Dat is zeg maar de Nederlandse taal op een vuige keukentafel voorover buigen en hem dan zonder glijmiddel anaal verkrachten. :'(
pi_157450937
quote:
Nu wel e-mail binnen. Welke vlucht hebben jullie?
9897.
--
pi_157451168
quote:
14s.gif Op dinsdag 10 november 2015 16:23 schreef donroyco het volgende:
Nu wel e-mail binnen. Welke vlucht hebben jullie?
Vlucht #3; KL9899.

Jij?
  dinsdag 10 november 2015 @ 17:01:34 #86
134533 donroyco
dus niet Donroyco
pi_157451303
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 november 2015 16:54 schreef Iemand91 het volgende:

[..]

Vlucht #3; KL9899.

Jij?
Ook #3.
Op maandag 29 september 2008 11:45 schreef HostiMeister het volgende:
Dat is zeg maar de Nederlandse taal op een vuige keukentafel voorover buigen en hem dan zonder glijmiddel anaal verkrachten. :'(
  dinsdag 10 november 2015 @ 17:10:06 #87
32597 ShaoliN
*BLiNg bLiNG*
pi_157451482
9895, 7:00 op Schiphol zijn.. :')
pi_157452225
Tja, twee uur voor een vlucht aanwezig. Dat is lang geleden (-;
--
  dinsdag 10 november 2015 @ 22:06:19 #89
267333 buzz1291
Never a dull moment
pi_157458442
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 november 2015 12:06 schreef Iemand91 het volgende:
Air France-KLM doet onderhoud aan Boeing 777's Etihad

[..]

out with the 777, in with the A350 voor opgepakt zitten:

European leisure carrier is first to order 10-abreast Airbus A350

[..]

Ofwel niet alleen de LCC gaat die kant op, ook Qatar overweegt over te stappen op 10-abreast in de A350.

Met 17" is dat krapper dan de 787 (9-abreast = 17.5") en de 777 (10-abreast = 17.2").
Dat past toch serieus haast geen mens - letterlijk - meer in?
Bj de zitting is het ng wel te doen maar zelfs met een normaal postuur zit je toch schouder aan schouder om nog maar niet over het "gevecht" om de veelste krappe armleuningen te beginnen. Ik ben dan, met name in een A330/340, ook altijd prettig verrast wanneer er een kleine aziatische dame naast me komt zitten.

Maar 10 op een rij in een A350, kom op zeg. Die 9 op een rij in een Qatar 787 was al reden genoeg om daar niet voor te kiezen op de eerst volgende intercontinentale trip.
2015: BUD - SAW - AUH - BKK - CNX - UTH - SIN - KUL - SGN - DAD - HUI - HAN - HKG . . . . . .
pi_157458605
En de maximale leeftijd van de stewardessen die daar tussen door moeten is waarschijnlijk 11 jaar.

Wie dit leest is gek
  dinsdag 10 november 2015 @ 22:21:25 #91
134533 donroyco
dus niet Donroyco
pi_157458820
quote:
10s.gif Op dinsdag 10 november 2015 17:10 schreef ShaoliN het volgende:
9895, 7:00 op Schiphol zijn.. :')
Pfff. Sterkte!
Op maandag 29 september 2008 11:45 schreef HostiMeister het volgende:
Dat is zeg maar de Nederlandse taal op een vuige keukentafel voorover buigen en hem dan zonder glijmiddel anaal verkrachten. :'(
pi_157459014
Gefeliciteerd met jullie tickets mannen 8-) Enjoy!!
pi_157460817
Zal die dreamliner binnenkort wel voor de hangar zien staan denk ik.
  dinsdag 10 november 2015 @ 23:49:42 #94
6941 APK
Factual, I think.
pi_157461628
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 november 2015 22:27 schreef NewHorizon het volgende:

Gefeliciteerd met jullie tickets mannen 8-) Enjoy!!
Ga jij ook sturen in dat ding? :+
Who the fuck can sleep with all this shit going on?
pi_157461689
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 november 2015 23:49 schreef APK het volgende:

[..]

Ga jij ook sturen in dat ding? :+
Jazeker :Y, echter niet op de eerste vluchten.
  dinsdag 10 november 2015 @ 23:53:55 #96
6941 APK
Factual, I think.
pi_157461720
quote:
1s.gif Op dinsdag 10 november 2015 23:52 schreef NewHorizon het volgende:

[..]

Jazeker :Y, echter niet op de eerste vluchten.
Top man, gefeliciteerd! *O*
Who the fuck can sleep with all this shit going on?
pi_157462164
quote:
99s.gif Op dinsdag 10 november 2015 22:13 schreef Nieuwschierig het volgende:
En de maximale leeftijd van de stewardessen die daar tussen door moeten is waarschijnlijk 11 jaar.

[ afbeelding ]
En ze gaan er ook niks meer kunnen serveren zeker?

Wat een waanzin zeg. :{
I hope you can see this because I'm doing it as hard as I can.
pi_157462460
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 oktober 2015 22:26 schreef Iemand91 het volgende:
Turkish Airlines verft momenteel een van haar A330-200's (TC-JNC) in retro-livery:



Ter verduidelijking; zo zag hun livery er ooit uit (A310-200 in Amsterdam, 1989).
Die A330 kan er geloof ik best eens mooi uit gaan zien. :Y
En aangezien we ook wel regelmatig een A330 van Turkish op Schiphol krijgen zul je deze misschien ook wel eens zien langskomen.
Aldus:

Morgenvroeg landt TC-JNC vanuit Istanbul als TK1951 op Schiphol om 10:45 uur.
Om 12:20 uur vertrekt het weer als TK1952.



En op dit moment staat de Mitsubishi Regional Jet (MRJ) op het punt te vertrekken voor de allereerste vlucht van dit nieuwe type. Vlucht vertrekt vanaf Nagoya Airfield.
Een livestream is hier te zien: http://www.ustream.tv/channel/NtahYVsFWxG

Het is de eerste Japanse lijnvliegtuig in meer dan een halve eeuw.

  woensdag 11 november 2015 @ 09:49:59 #99
134533 donroyco
dus niet Donroyco
pi_157465015
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 november 2015 22:27 schreef NewHorizon het volgende:
Gefeliciteerd met jullie tickets mannen 8-) Enjoy!!
Thanks. :D
quote:
1s.gif Op dinsdag 10 november 2015 23:52 schreef NewHorizon het volgende:

[..]

Jazeker :Y, echter niet op de eerste vluchten.
Tof!
Op maandag 29 september 2008 11:45 schreef HostiMeister het volgende:
Dat is zeg maar de Nederlandse taal op een vuige keukentafel voorover buigen en hem dan zonder glijmiddel anaal verkrachten. :'(
pi_157465935
Door de bewolking had ik 'm toch niet kunnen zien momenteel vliegt de Antonov AN-225 boven Nederland.
Als die iets noordelijker had gevlogen had ik 'm ongetwijfeld gehoord/kunnen herkennen.

http://www.flightradar24.com/ADB373F/7f28970
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')