abonnement Unibet Coolblue
  donderdag 29 oktober 2015 @ 00:22:29 #1
34614 jogy
Hersenflatulent
pi_157175090
Hier hebben we het over de farmaceutische industrie en al hun donkere geheimen (en de eventuele onzin daarvan)
Iedereen is de hoofdrolspeler van zijn eigen comedie.
'Goatboy is hurt by your indifference'
<a href="https://www.youtube.com/watch?v=M9srplWe_QQ" target="_blank" rel="nofollow">Vrijheid</a>
[b]Dean Radin presenteert: "Science and the taboo of psi"[/b]
  donderdag 29 oktober 2015 @ 17:14:03 #2
279682 theguyver
Sidekick van A tuin-hek!
pi_157185341
Val Kilmer weigert behandeling tegen kanker

Val Kilmer zou behandeling voor zijn keelkanker weigeren, terwijl zijn dokters al voorbereidingen treffen voor terminale zorg. Dat schrijft Radar Online.

Volgens een ooggetuige heeft de acteur zich onlangs gemeld bij het medisch centrum UCLA onder de valse naam 'Oscar Davis.' "Kilmer kon nauwelijks praten toen hij in een rolstoel door de gang werd gereden", aldus de ooggetuige. Ook zat hij vast aan diverse medische apparaten en slangetjes. Insiders vertellen dat Kilmer zichzelf 'probeert beter te praten en te mediteren' en duidelijk niet kiest voor de 'agressieve medische route' om de kanker te behandelen.

In januari van dit jaar werd de 55-jarige Kilmer, bekend van de films Top Gun en Batman Forever, in het ziekenhuis opgenomen met een bloedende keel. Zijn moeder Gladys Leach bevestigde dat hij keelkanker had, iets wat haar zoon in alle toonaarden ontkende.

"Dank voor alle steun, maar ik heb geen tumor, dus ik ben ook niet geopereerd aan een tumor", liet hij toen op zijn Facebookpagina weten. "Ik had een complicatie en de beste manier om zorg te krijgen is om ter observatie op de intensive care van medisch centrum UCLA te liggen."


Nou peeps, ik neem aan dat hij de alternatieve route gaat gebruiken.
Zal vast wel goed gaan toch?
Btw er word vermoed dat het om religieuze redenen gaat waarom hij dit niet wil
Er staat nog een vraag voor u open!!
pi_157186163
Fantastisch nieuws! ^O^

Eén druppel bloed kan genoeg zijn om kanker vast te stellen. De Amsterdamse onderzoekers spreken van een revolutionaire doorbraak.


Bloedplaatjes hebben zo'n uniek kenmerk dat wij kunnen zien welke kanker het is
Onderzoekers van VUmc hebben een techniek ontwikkeld die kanker in een vroeg stadium kan opsporen in slechts één druppel bloed. Niet alleen wordt met de methode de kanker gevonden, de onderzoekers kunnen ook zien welke type kanker het is en waar de tumor in het lichaam zit.

Meer kans op overleving, minder kosten
'Dit vinden wij een revolutionaire doorbraak,' zegt hoogleraar Tom Würdinger (37), die het onderzoek van het Cancer Center Amsterdam leidt. 'Patiënten bij wie de ziekte in een vroeg stadium van de tumor wordt ontdekt, hebben een veel betere prognose. De kans op overleving neemt daarmee iets toe, en de kosten van de zorg nemen gigantisch af doordat je veel minder lang hoeft te behandelen.'

Würdinger en zijn team publiceren het onderzoek vandaag in het wetenschappelijke internationale blad Cancer Cell. Inmiddels hebben ze de test onderzocht op het bloed van in totaal duizend patiënten met twaalf verschillende soorten kanker. In 95 tot 100 procent van de gevallen had de test het bij het rechte eind. Bij darmkanker was de uitkomst zelfs bij alle gevallen goed. Bij hersentumoren was de test minder accuraat, met een score van 85 procent, maar dat is nog altijd veel beter dan de in 2014 gepresenteerde bloedtest van een internationaal onderzoeksteam waarbij kanker met dna wordt opgespoord.

Bloedplaatjes
De onderzoekers richtten zich op de bloedplaatjes. Een doorbraak is dat de bloedplaatjes ook informatie bevatten waar in het lichaam de tumor zit - dat kon tot dusver niet. 'Bloedplaatjes krijgen zo'n uniek kenmerk mee dat wij kunnen zeggen: borstkanker, longkanker, darmkanker.'

Zelfs in het vroegste stadium van de tumor is de test positief, zegt Würdinger. De techniek toont ook uitzaaiingen aan. 'Als het een uitzaaiing is in het brein, dan kunnen we precies aangeven waar die vandaan komt, bijvoorbeeld uit de borst. Dat is voor de arts heel handig, want dan heeft hij een leidraad.'

Perfecte test
Dat de test uitgerekend op hersentumoren - een van de agressiefste kankersoorten - minder nauwkeurig is, vindt Würdinger 'balen' - hij is tenslotte hersenonderzoeker. Hij heeft er wel een verklaring voor: 'Hersenen sluiten zich af van de rest van ons lichaam om geen virussen en bacteriën toe te laten. Die afscheiding noemen we de bloed-hersenbarrière. We denken dat die ervoor zorgt dat er een iets minder goede informatievoorziening is van de hersentumor naar de bloedplaatjes. Uiteindelijk willen we naar een perfecte test.'

Würdinger, die naast zijn werk voor het VUmc ook nog een aanstelling heeft bij de Amerikaanse universiteit Harvard, werkt nu door aan de test zodat die over een paar jaar op de markt kan komen. Hij wil de test goedkoper, nog nauwkeuriger en laagdrempeliger maken. 'Als het zich bewijst, kan het de bestaande kankerscreeningstesten vervangen.'

http://www.parool.nl/paro(...)bloed-volstaat.dhtml
  donderdag 29 oktober 2015 @ 18:09:15 #4
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_157186249
quote:
0s.gif Op donderdag 29 oktober 2015 17:14 schreef theguyver het volgende:
Val Kilmer weigert behandeling tegen kanker

Val Kilmer zou behandeling voor zijn keelkanker weigeren, terwijl zijn dokters al voorbereidingen treffen voor terminale zorg. Dat schrijft Radar Online.

Volgens een ooggetuige heeft de acteur zich onlangs gemeld bij het medisch centrum UCLA onder de valse naam 'Oscar Davis.' "Kilmer kon nauwelijks praten toen hij in een rolstoel door de gang werd gereden", aldus de ooggetuige. Ook zat hij vast aan diverse medische apparaten en slangetjes. Insiders vertellen dat Kilmer zichzelf 'probeert beter te praten en te mediteren' en duidelijk niet kiest voor de 'agressieve medische route' om de kanker te behandelen.

In januari van dit jaar werd de 55-jarige Kilmer, bekend van de films Top Gun en Batman Forever, in het ziekenhuis opgenomen met een bloedende keel. Zijn moeder Gladys Leach bevestigde dat hij keelkanker had, iets wat haar zoon in alle toonaarden ontkende.

"Dank voor alle steun, maar ik heb geen tumor, dus ik ben ook niet geopereerd aan een tumor", liet hij toen op zijn Facebookpagina weten. "Ik had een complicatie en de beste manier om zorg te krijgen is om ter observatie op de intensive care van medisch centrum UCLA te liggen."


Nou peeps, ik neem aan dat hij de alternatieve route gaat gebruiken.
Zal vast wel goed gaan toch?
Btw er word vermoed dat het om religieuze redenen gaat waarom hij dit niet wil
Hoeft natuurlijk niet, hij kan er ook voor kiezen dat omdat het al uitgezaaid is zijn laatste maanden zonder chemo te leven.
Een persoon die ik erg liefhad koos na de eerste chemo en gezond te zijn verklaard er voor, toen het weer terug kwam en door het hele lijf zat er ook voor niet behandeld te worden. In alle rust afscheid nemen en nog wat kwaliteitstijd hebben ipv weer een chemo.
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
  donderdag 29 oktober 2015 @ 18:22:28 #5
279682 theguyver
Sidekick van A tuin-hek!
pi_157186506
quote:
1s.gif Op donderdag 29 oktober 2015 18:09 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Hoeft natuurlijk niet, hij kan er ook voor kiezen dat omdat het al uitgezaaid is zijn laatste maanden zonder chemo te leven.
Een persoon die ik erg liefhad koos na de eerste chemo en gezond te zijn verklaard er voor, toen het weer terug kwam en door het hele lijf zat er ook voor niet behandeld te worden. In alle rust afscheid nemen en nog wat kwaliteitstijd hebben ipv weer een chemo.
Dt kan natuurlijk ook,is ook wat ik zou doen...
wist ook niet dat hij al kanker had, en dat hij zijn eerste chemo al gehad heeft..

of ik let gewoon niet op :{
Er staat nog een vraag voor u open!!
  donderdag 29 oktober 2015 @ 18:24:23 #6
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_157186551
quote:
0s.gif Op donderdag 29 oktober 2015 18:22 schreef theguyver het volgende:

[..]

Dt kan natuurlijk ook,is ook wat ik zou doen...
wist ook niet dat hij al kanker had, en dat hij zijn eerste chemo al gehad heeft..

of ik let gewoon niet op :{
Ik zeg niet dat hij al chemo had, maar dat het mogelijk is dat hij dat gewoon niet wil omdat het al te ver uitgezaaid is bv.
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
  donderdag 29 oktober 2015 @ 18:36:02 #7
279682 theguyver
Sidekick van A tuin-hek!
pi_157186839
quote:
1s.gif Op donderdag 29 oktober 2015 18:24 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Ik zeg niet dat hij al chemo had, maar dat het mogelijk is dat hij dat gewoon niet wil omdat het al te ver uitgezaaid is bv.
Ah oke, ja maar dat zou ik ook doen hoor.
een 2e chemo pas ik ook voor, dan gaan ik alle alternatieve opties bekijken.

hijzelf ontkend ziek te zijn, mja... showbiz rumors..
Er staat nog een vraag voor u open!!
pi_157186950
quote:
0s.gif Op donderdag 29 oktober 2015 18:05 schreef Lavenderr het volgende:
Fantastisch nieuws! ^O^

Eén druppel bloed kan genoeg zijn om kanker vast te stellen. De Amsterdamse onderzoekers spreken van een revolutionaire doorbraak.


Bloedplaatjes hebben zo'n uniek kenmerk dat wij kunnen zien welke kanker het is
Onderzoekers van VUmc hebben een techniek ontwikkeld die kanker in een vroeg stadium kan opsporen in slechts één druppel bloed. Niet alleen wordt met de methode de kanker gevonden, de onderzoekers kunnen ook zien welke type kanker het is en waar de tumor in het lichaam zit.

Meer kans op overleving, minder kosten
'Dit vinden wij een revolutionaire doorbraak,' zegt hoogleraar Tom Würdinger (37), die het onderzoek van het Cancer Center Amsterdam leidt. 'Patiënten bij wie de ziekte in een vroeg stadium van de tumor wordt ontdekt, hebben een veel betere prognose. De kans op overleving neemt daarmee iets toe, en de kosten van de zorg nemen gigantisch af doordat je veel minder lang hoeft te behandelen.'

Würdinger en zijn team publiceren het onderzoek vandaag in het wetenschappelijke internationale blad Cancer Cell. Inmiddels hebben ze de test onderzocht op het bloed van in totaal duizend patiënten met twaalf verschillende soorten kanker. In 95 tot 100 procent van de gevallen had de test het bij het rechte eind. Bij darmkanker was de uitkomst zelfs bij alle gevallen goed. Bij hersentumoren was de test minder accuraat, met een score van 85 procent, maar dat is nog altijd veel beter dan de in 2014 gepresenteerde bloedtest van een internationaal onderzoeksteam waarbij kanker met dna wordt opgespoord.

Bloedplaatjes
De onderzoekers richtten zich op de bloedplaatjes. Een doorbraak is dat de bloedplaatjes ook informatie bevatten waar in het lichaam de tumor zit - dat kon tot dusver niet. 'Bloedplaatjes krijgen zo'n uniek kenmerk mee dat wij kunnen zeggen: borstkanker, longkanker, darmkanker.'

Zelfs in het vroegste stadium van de tumor is de test positief, zegt Würdinger. De techniek toont ook uitzaaiingen aan. 'Als het een uitzaaiing is in het brein, dan kunnen we precies aangeven waar die vandaan komt, bijvoorbeeld uit de borst. Dat is voor de arts heel handig, want dan heeft hij een leidraad.'

Perfecte test
Dat de test uitgerekend op hersentumoren - een van de agressiefste kankersoorten - minder nauwkeurig is, vindt Würdinger 'balen' - hij is tenslotte hersenonderzoeker. Hij heeft er wel een verklaring voor: 'Hersenen sluiten zich af van de rest van ons lichaam om geen virussen en bacteriën toe te laten. Die afscheiding noemen we de bloed-hersenbarrière. We denken dat die ervoor zorgt dat er een iets minder goede informatievoorziening is van de hersentumor naar de bloedplaatjes. Uiteindelijk willen we naar een perfecte test.'

Würdinger, die naast zijn werk voor het VUmc ook nog een aanstelling heeft bij de Amerikaanse universiteit Harvard, werkt nu door aan de test zodat die over een paar jaar op de markt kan komen. Hij wil de test goedkoper, nog nauwkeuriger en laagdrempeliger maken. 'Als het zich bewijst, kan het de bestaande kankerscreeningstesten vervangen.'

http://www.parool.nl/paro(...)bloed-volstaat.dhtml
RNAseq in platelets huh? Interessant!

http://www.cell.com/cancer-cell/fulltext/S1535-6108(15)00349-9

[ Bericht 0% gewijzigd door Broomer op 29-10-2015 23:00:29 ]
pi_157193671
je link werkt niet , kan je die aanpassen ben erg benieuwd
TTT [img]http://symboldictionary.net/library/graphics/symbols/tripletau.jpg[/img]
Δημοσθένης
http://www.youtube.com/watch?v=18FgnFVm5k0&fmt=37&hd=1&autoplay=1
pi_157194816
quote:
0s.gif Op donderdag 29 oktober 2015 22:18 schreef DeMolay het volgende:
je link werkt niet , kan je die aanpassen ben erg benieuwd
Sorry, werkt nu.
pi_157197794
quote:
1s.gif Op donderdag 29 oktober 2015 18:24 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Ik zeg niet dat hij al chemo had, maar dat het mogelijk is dat hij dat gewoon niet wil omdat het al te ver uitgezaaid is bv.
Ik denk dat hij niet verder wil omdat het niet meer curatief in opzet is, maar palliatief. Zoals dat artikel zegt: 'artsen zijn bezig met terminale zorg'. Als terminale zorg wordt geregeld dan ben je 'ver heen' met de kanker en is de prognose doorgaans < 3 maanden (althans in Nederland bij 'normale mensen').

Waarschijnlijk betreft het dus palliatieve chemo. Daar zou ik ook voor passen eerlijk gezegd (na veel van dergelijke gevallen in levenden lijve gezien te hebben).
I feel kinda Locrian today
  vrijdag 30 oktober 2015 @ 14:19:45 #12
314582 Japie77
Alle harten naar links!
pi_157203924
quote:
1s.gif Op vrijdag 30 oktober 2015 07:39 schreef starla het volgende:

[..]

Ik denk dat hij niet verder wil omdat het niet meer curatief in opzet is, maar palliatief. Zoals dat artikel zegt: 'artsen zijn bezig met terminale zorg'. Als terminale zorg wordt geregeld dan ben je 'ver heen' met de kanker en is de prognose doorgaans < 3 maanden (althans in Nederland bij 'normale mensen').

Waarschijnlijk betreft het dus palliatieve chemo. Daar zou ik ook voor passen eerlijk gezegd (na veel van dergelijke gevallen in levenden lijve gezien te hebben).
Die prognose zegt ook maar heel weinig ben ik inmiddels wel achter uit ervaring. Ze gaan voor de zekerheid altijd heel laag zitten wat weken betreft.
Feyenoord!
pi_157204042
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 oktober 2015 14:19 schreef Japie77 het volgende:

[..]

Die prognose zegt ook maar heel weinig ben ik inmiddels wel achter uit ervaring. Ze gaan voor de zekerheid altijd heel laag zitten wat weken betreft.
Klopt, dat heeft te maken met het feit dat mensen die terminaal zijn ook daadwerkelijk in aanmerking komen voor terminale zorg, verzekeringstechnisch gezien.

Beetje lullig om te zeggen: u heeft gemiddeld nog 4 maanden volgens de studies , dus helaas pindakaas, u moet het met een beetje thuiszorg doen.

Op dat gebied wordt er officieel uitermate veel 'gefraudeerd', maar dat wordt gedoogd o.b.v. humane gronden.
I feel kinda Locrian today
pi_157206782
quote:
1s.gif Op woensdag 28 oktober 2015 12:39 schreef starla het volgende:

[..]

Dan wil ik die hoop andere bewijs wel eens zien, want ik ben nooit op een wetenschappelijk artikel gestuit dat de effectiviteit zonder meer aantoont.
Duurde even, maar wat vind je dan van dit soort studies:

http://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/9580647
http://jid.oxfordjournals.org/content/210/5/674
http://www.ncbi.nlm.nih.g(...)012+influenza+season.
http://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/21220776

Het is niet 100% effectief, naar dat weten we. 60-70% bescherming is toch al behoorlijke winst.
pi_157207674
Abstracts zijn mooi en de resultaten klinken erg positief, maar ik zie graag het hele artikel. Want als ik een meta-analyse uit The Lancet erbij pak dan lijkt het toch wat minder positief:

http://www.thelancet.com/journals/laninf/article/PIIS1473-3099(11)70295-X/abstract

Omdat ik jou niet wil belasten met dat zal ik via mijn account deze artikelen volledig doornemen.

In ieder geval bedankt voor de links!
I feel kinda Locrian today
pi_157208139
quote:
1s.gif Op vrijdag 30 oktober 2015 17:54 schreef starla het volgende:
Abstracts zijn mooi en de resultaten klinken erg positief, maar ik zie graag het hele artikel. Want als ik een meta-analyse uit The Lancet erbij pak dan lijkt het toch wat minder positief:

http://www.thelancet.com/journals/laninf/article/PIIS1473-3099(11)70295-X/abstract

Omdat ik jou niet wil belasten met dat zal ik via mijn account deze artikelen volledig doornemen.

In ieder geval bedankt voor de links!
Bedankt - een goede meta-analyse is altijd beter dan wat artikeltejs. Maar over die meta-analyse, daar staat toch in de interpretatie:

"Influenza vaccines can provide moderate protection against virologically confirmed influenza, but such protection is greatly reduced or absent in some seasons."

Dat is geen supersterke aanbeveling, maar ook geen negatief advies. Het betekent toch niet dat je het helemaal niet moet doen? Of vind je die interpretatie ook te sterk?
  woensdag 4 november 2015 @ 09:51:31 #17
47122 ATuin-hek
theguyver's sidekick!
pi_157308785
Egregious professor of Cruel and Unusual Geography
Onikaan ni ov dovah
pi_157312910
CBD olie, medicinaal de heilige graal?

superspul, die cbd olie, kan je overal voor gebruiken
ik heb het zelf ook :P
http://www.stichtingmediw(...)al-de-heilige-graal/
  woensdag 4 november 2015 @ 14:04:16 #19
262 Re
Kiss & Swallow
pi_157313112
quote:
0s.gif Op woensdag 4 november 2015 13:53 schreef totnutoe het volgende:
CBD olie, medicinaal de heilige graal?

superspul, die cbd olie, kan je overal voor gebruiken
ik heb het zelf ook :P
http://www.stichtingmediw(...)al-de-heilige-graal/
wij van WC-eend...
04-08-11, 02-02-12, 20-06-14, 13-08-15
  woensdag 4 november 2015 @ 14:08:17 #20
34614 jogy
Hersenflatulent
pi_157313186
quote:
Jemig. Dat is wel ernstig te noemen.
Iedereen is de hoofdrolspeler van zijn eigen comedie.
'Goatboy is hurt by your indifference'
&lt;a href="https://www.youtube.com/watch?v=M9srplWe_QQ" target="_blank" rel="nofollow"&gt;Vrijheid&lt;/a&gt;
[b]Dean Radin presenteert: "Science and the taboo of psi"[/b]
pi_157313251
quote:
6s.gif Op woensdag 4 november 2015 14:04 schreef Re het volgende:

[..]

wij van WC-eend...
Lijkt een beetje op de hype van ongeveer 10 jaar geleden met "teatree oil"
pi_157313300
quote:
6s.gif Op woensdag 4 november 2015 14:04 schreef Re het volgende:

[..]

wij van WC-eend...
wij van bigpharma
  woensdag 4 november 2015 @ 14:26:55 #23
262 Re
Kiss & Swallow
pi_157313576
quote:
0s.gif Op woensdag 4 november 2015 14:13 schreef totnutoe het volgende:

[..]

wij van bigpharma
ja!, dus. in dit geval is het ook een bedrijf wat dat product verkoopt. Ik zeg niet dat het niet werkt of zo, maar het is een verkapte commercial natuurlijk
04-08-11, 02-02-12, 20-06-14, 13-08-15
pi_157313777
quote:
3s.gif Op woensdag 4 november 2015 14:26 schreef Re het volgende:

[..]

ja!, dus. in dit geval is het ook een bedrijf wat dat product verkoopt. Ik zeg niet dat het niet werkt of zo, maar het is een verkapte commercial natuurlijk
dit is een voorbeeld, zij zijn goed bezig, totaal niet winstgevend. je kunt het bijna overal kopen
kost een drol vergeleken wat bigpharma vraagt voor medicatie, met een hoop bijwerkingen waar niemand wat mee opschiet
kijk dat filmpje maar, dan hoor je het
pi_157313871
quote:
0s.gif Op woensdag 4 november 2015 13:53 schreef totnutoe het volgende:
CBD olie, medicinaal de heilige graal?

superspul, die cbd olie, kan je overal voor gebruiken
ik heb het zelf ook :P
http://www.stichtingmediw(...)al-de-heilige-graal/
Losstaand van het feit dat we hier te maken hebben met een klassiek voorbeeld van een 'selection bias', zet ik mijn vraagtekens bij de effectiviteit van cannabisolie.

Het lijkt namelijk OVERAL voor te helpen: van epilepsie tot darmkanker zoals ik in een ander filmpje zag. Omdat de pathofysiologie zo extreem verschillend is (verlaagde threshold van neuronen in epilepsie om wat voor reden dan ook (structurele afwijking hersenen, in het kader van een syndroom, infectieuze oorzaken etc.) tot celwoekering van mucosacellen in de darmwand om wat voor reden dan ook (p53 mutatie, slechte differentiatie van darmpoliepen, HNPCC etc)), kun je je afvragen of nog sterker, móet je je afvragen via welk mechanisme dat spul praktisch elke aandoening 'geneest'.

Daar heb ik nog geen verklaring voor gehoord, maar wellicht dat jij wat bronmateriaal hebt hiervoor?

PS dat cannabis anti-convulsieve eigenschappen heeft, is al vrij lang bekend, dus een hele grote verrassing is het niet. Zie ook: http://www.ncbi.nlm.nih.gov/pmc/articles/PMC4157067/

De keerzijde is dat cannabis ook in mindere mate juist epileptogene eigenschappen heeft. Dus dat is een spanningsveld waarin de arts ervoor moet zorgen dat de 'stroom' de kant opgaat van de anti-convulsieve werking.

Dat wordt overigens wel vaker gezien; paradoxale reacties. Zo werken benzodiazepines normaliter anxiolytisch en ook anti-convulsief, ofschoon in sommige individuen er een adversieve reactie optreedt en zij hyperactief en angstig worden met soms zelfs insulten als gevolg.

Soit, het blijft bijzonder; de claims over cannabisolie. Een mechanisme waardoor het zou werken bij multipele ongerelateerde aandoeningen is voor mij tot op heden nog een enigma.

Iemand die hier wat meer over weet? Want interessant is het wel :)

Hoewel: 'If it sounds too good to be true, it probably is...'

[ Bericht 1% gewijzigd door starla op 04-11-2015 15:02:07 ]
I feel kinda Locrian today
pi_157313873
"Geen bij- of andersoortige werkingen!"
pi_157314388
Farmaceutische wet 1:

Een middel dat geen bijwerking heeft, heeft geen werking.
I feel kinda Locrian today
  woensdag 4 november 2015 @ 15:15:46 #28
262 Re
Kiss & Swallow
pi_157314620
quote:
1s.gif Op woensdag 4 november 2015 14:43 schreef starla het volgende:

[..]

Losstaand van het feit dat we hier te maken hebben met een klassiek voorbeeld van een 'selection bias', zet ik mijn vraagtekens bij de effectiviteit van cannabisolie.

Het lijkt namelijk OVERAL voor te helpen: van epilepsie tot darmkanker zoals ik in een ander filmpje zag. Omdat de pathofysiologie zo extreem verschillend is (verlaagde threshold van neuronen in epilepsie om wat voor reden dan ook (structurele afwijking hersenen, in het kader van een syndroom, infectieuze oorzaken etc.) tot celwoekering van mucosacellen in de darmwand om wat voor reden dan ook (p53 mutatie, slechte differentiatie van darmpoliepen, HNPCC etc)), kun je je afvragen of nog sterker, móet je je afvragen via welk mechanisme dat spul praktisch elke aandoening 'geneest'.

Daar heb ik nog geen verklaring voor gehoord, maar wellicht dat jij wat bronmateriaal hebt hiervoor?

PS dat cannabis anti-convulsieve eigenschappen heeft, is al vrij lang bekend, dus een hele grote verrassing is het niet. Zie ook: http://www.ncbi.nlm.nih.gov/pmc/articles/PMC4157067/

De keerzijde is dat cannabis ook in mindere mate juist epileptogene eigenschappen heeft. Dus dat is een spanningsveld waarin de arts ervoor moet zorgen dat de 'stroom' de kant opgaat van de anti-convulsieve werking.

Dat wordt overigens wel vaker gezien; paradoxale reacties. Zo werken benzodiazepines normaliter anxiolytisch en ook anti-convulsief, ofschoon in sommige individuen er een adversieve reactie optreedt en zij hyperactief en angstig worden met soms zelfs insulten als gevolg.

Soit, het blijft bijzonder; de claims over cannabisolie. Een mechanisme waardoor het zou werken bij multipele ongerelateerde aandoeningen is voor mij tot op heden nog een enigma.

Iemand die hier wat meer over weet? Want interessant is het wel :)
niemand snapt natuurlijk een drol van het oplepelen van je ziektes :P, staat verder wel interessant natuurlijk ;9

er zijn momenteel klinische studies in het veld van psychiatrie (antipsychotics), IBD, GVDH, treatment resistant epilepsie, FLD, opiate addiction, anxiety, Dravet syndrome, Lennox Gastaut syndrome, Sturge Weber syndrome, Refractory Spasm, Tuberous Sclerosis, Solid tumors, leverfalen, Huntington's, dyslipidemia, diabetes type II, MS, neuropathic pain, advanced cancer, postoperative pain/vomiting, head and neck squamous cell carcinoma, osteoarthritis, bipolar, cerebral palsy, ADHD, en pain

ik denk dat het een endogene stof is met zijn eigen receptor farmacologische ascpecten die multifunctionele pathways activeren of blokkeren
04-08-11, 02-02-12, 20-06-14, 13-08-15
pi_157317653
quote:
1s.gif Op woensdag 4 november 2015 14:43 schreef starla het volgende:

[..]

Losstaand van het feit dat we hier te maken hebben met een klassiek voorbeeld van een 'selection bias', zet ik mijn vraagtekens bij de effectiviteit van cannabisolie.
wat ik hierboven postte gaat over cbd olie

quote:
Het lijkt namelijk OVERAL voor te helpen: van epilepsie tot darmkanker zoals ik in een ander filmpje zag.
weet niet of het altijd bij iedereen wel 100% helpt, ik denk zo'n 40% heeft er baat bij, misschien meer. het helpt onder andere de (evt) pijn te verminderen

quote:
Daar heb ik nog geen verklaring voor gehoord, maar wellicht dat jij wat bronmateriaal hebt hiervoor?
ik heb alleen ervaringen van mensen die wietolie en of cbd olie hebben gebruikt (zie link)
dat neem ik serieuzer dan een of andere verklaring van een gerespecteerd instituut of bureau
http://mediwiet.mygb.nl/

quote:
PS dat cannabis anti-convulsieve eigenschappen heeft, is al vrij lang bekend, dus een hele grote verrassing is het niet. Zie ook: http://www.ncbi.nlm.nih.gov/pmc/articles/PMC4157067/
ok

quote:
De keerzijde is dat cannabis ook in mindere mate juist epileptogene eigenschappen heeft. Dus dat is een spanningsveld waarin de arts ervoor moet zorgen dat de 'stroom' de kant opgaat van de anti-convulsieve werking.
oh, heb je daar een bron voor? kan ook gemanipuleerd zijn, je moet niet alles geloven wat men beweert.
dat filmpje hierboven over dat meisje met epilepsie, gaat over cbd olie welke ze inneemt, ipv wietolie
ik weet (ken) ook verhalen van mensen die een wietje roken en vervolgens in een psychose terecht komen. het is dus niet voor iedereen weggelegd, dat is per persoon verschillend denk ik. zelfde voor bigpharma medicijnen, of vaccins. De 1 reageert er redelijk op, de ander wordt nog beroerder of erger

quote:
Hoewel: 'If it sounds too good to be true, it probably is...'
bigpharma en hun vriendjes willen het liever belachelijk maken, of leugens schrijven,
anders verdienen ze niks meer
  Moderator woensdag 4 november 2015 @ 17:53:31 #30
45833 crew  Fogel
pi_157318049
quote:
0s.gif Op woensdag 4 november 2015 17:34 schreef totnutoe het volgende:

[..]

wat ik hierboven postte gaat over cbd olie

[..]

weet niet of het altijd bij iedereen wel 100% helpt, ik denk zo'n 40% heeft er baat bij, misschien meer. het helpt onder andere de (evt) pijn te verminderen

[..]

ik heb alleen ervaringen van mensen die wietolie en of cbd olie hebben gebruikt (zie link)
dat neem ik serieuzer dan een of andere verklaring van een gerespecteerd instituut of bureau
http://mediwiet.mygb.nl/

[..]

ok

[..]

oh, heb je daar een bron voor? kan ook gemanipuleerd zijn, je moet niet alles geloven wat men beweert.
dat filmpje hierboven over dat meisje met epilepsie, gaat over cbd olie welke ze inneemt, ipv wietolie
ik weet (ken) ook verhalen van mensen die een wietje roken en vervolgens in een psychose terecht komen. het is dus niet voor iedereen weggelegd, dat is per persoon verschillend denk ik. zelfde voor bigpharma medicijnen, of vaccins. De 1 reageert er redelijk op, de ander wordt nog beroerder of erger

[..]

bigpharma en hun vriendjes willen het liever belachelijk maken, of leugens schrijven,
anders verdienen ze niks meer
Waar baseer je die 40% op!?
I'm surrounded by morons!
TRV plannen/geboekt 2024:Nederland, UK, Nederland, Denemarken, UK, Nederland, Nederland
TRV 2023: Bangkok, Los Angeles, Nederland/Belgie, Denemarken, Noord-Noorwegen, Londen, Thailand, Nederland, Gdansk, Nederland, Japan
TRV 2022: Los Angeles, New York, Nederland, Los Angeles, Nederland/Duitsland/Belgie, Noord-Noorwegen, Nederland, UK
pi_157318071
quote:
1s.gif Op woensdag 4 november 2015 17:53 schreef Fogel het volgende:

[..]

Waar baseer je die 40% op!?
uit mijn duim natuurlijk
ik zei toch; ik denk
ik dacht het eens gelezen te hebben op de stichting mediwiet site, het kan ook 60% zijn. geen zin om weer te zoeken
  Moderator woensdag 4 november 2015 @ 18:02:06 #32
45833 crew  Fogel
pi_157318274
quote:
0s.gif Op woensdag 4 november 2015 17:54 schreef totnutoe het volgende:

[..]

uit mijn duim natuurlijk
ik zei toch; ik denk
ik dacht het eens gelezen te hebben op de stichting mediwiet site, het kan ook 60% zijn. geen zin om weer te zoeken
Ik ben blij dat je het in ieder geval toegeeft. Maar wat is het nut van het posten van dingen die je uit je duim zuigt als je serieus genomen wil worden?
I'm surrounded by morons!
TRV plannen/geboekt 2024:Nederland, UK, Nederland, Denemarken, UK, Nederland, Nederland
TRV 2023: Bangkok, Los Angeles, Nederland/Belgie, Denemarken, Noord-Noorwegen, Londen, Thailand, Nederland, Gdansk, Nederland, Japan
TRV 2022: Los Angeles, New York, Nederland, Los Angeles, Nederland/Duitsland/Belgie, Noord-Noorwegen, Nederland, UK
pi_157318390
quote:
1s.gif Op woensdag 4 november 2015 18:02 schreef Fogel het volgende:

[..]

Ik ben blij dat je het in ieder geval toegeeft. Maar wat is het nut van het posten van dingen die je uit je duim zuigt als je serieus genomen wil worden?
dat zijn onderzoeken die smw heeft gedaan onder hun gebruikers, dus wat nou uit mijn duim zuigen
jullie posten dingen die men (lees: wetenschappelijke journals/rapporten) uit hun duim zuigt, onder het mom van 'de wetenschap'
jullie slikken alles voor zoete koek
  woensdag 4 november 2015 @ 18:13:38 #34
47122 ATuin-hek
theguyver's sidekick!
pi_157318492
quote:
0s.gif Op woensdag 4 november 2015 18:07 schreef totnutoe het volgende:

[..]

dat zijn onderzoeken die smw heeft gedaan onder hun gebruikers, dus wat nou uit mijn duim zuigen
jullie posten dingen die men (lees: wetenschappelijke journals/rapporten) uit hun duim zuigt, onder het mom van 'de wetenschap'
jullie slikken alles voor zoete koek
Je weet dat het hele idee is van wetenschappelijke papers dat je het zelf kan herhalen en controleren? Bovendien wordt er zeer kritisch gekeken naar dat soort dingen, ook naar papers.
Egregious professor of Cruel and Unusual Geography
Onikaan ni ov dovah
  woensdag 4 november 2015 @ 18:14:39 #35
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_157318511
quote:
0s.gif Op woensdag 4 november 2015 18:07 schreef totnutoe het volgende:

[..]

dat zijn onderzoeken die smw heeft gedaan onder hun gebruikers, dus wat nou uit mijn duim zuigen
jullie posten dingen die men (lees: wetenschappelijke journals/rapporten) uit hun duim zuigt, onder het mom van 'de wetenschap'
jullie slikken alles voor zoete koek
Wat vind jij een goede onderzoeksmethodiek?
Wat dacht je van dubbelblind gerandomiseerd?
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
pi_157318553
quote:
0s.gif Op woensdag 4 november 2015 18:13 schreef ATuin-hek het volgende:

[..]

Je weet dat het hele idee is van wetenschappelijke papers dat je het zelf kan herhalen en controleren? Bovendien wordt er zeer kritisch gekeken naar dat soort dingen, ook naar papers.
verrassend, dat antwoord had ik niet verwacht
tuurlijk, ik ga het even herhalen en controleren met m'n microscoopje. meer hebben we niet nodig
en door wie wordt het zeer kritisch bekeken? als men iets beweert zorgen ze ervoor dat je dit niet kan na checken
grotendeels aannames
pi_157318599
quote:
0s.gif Op woensdag 4 november 2015 18:14 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Wat vind jij een goede onderzoeksmethodiek?
Wat dacht je van dubbelblind gerandomiseerd?
ik heb al jaren een wantrouwen naar de officiële wetenschap en hun onderzoeken
ik geloof niks wat ze me willen wijs maken, tenzij ik het zelf kan controleren
pi_157318600
quote:
0s.gif Op woensdag 4 november 2015 18:07 schreef totnutoe het volgende:

[..]

dat zijn onderzoeken die smw heeft gedaan onder hun gebruikers, dus wat nou uit mijn duim zuigen
jullie posten dingen die men (lees: wetenschappelijke journals/rapporten) uit hun duim zuigt, onder het mom van 'de wetenschap'
jullie slikken alles voor zoete koek
Ok, ik was even nog van plan om serieus te reageren op jouw reactie op de mijne, maar dat heeft weinig zin als ik dit lees.

Sowieso bevalt die hele vileine manier van discussieren mij niet. Waarom altijd zo passief agressief? Wij hebben jou toch niets aangedaan?

Retorische vragen hoor, geef er aub geen antwoord op.
I feel kinda Locrian today
pi_157318617
quote:
1s.gif Op woensdag 4 november 2015 18:19 schreef starla het volgende:

[..]

Ok, ik was even nog van plan om serieus te reageren op jouw reactie op de mijne,
maar dat heeft weinig zin als ik dit lees.

Sowieso bevalt die hele vileine manier van discussieren mij niet.
goed zo, dan houdt het op
pi_157318639
quote:
0s.gif Op woensdag 4 november 2015 18:20 schreef totnutoe het volgende:

[..]

goed zo, dan houdt het op
^O^
I feel kinda Locrian today
pi_157318664
quote:
1s.gif Op woensdag 4 november 2015 18:21 schreef starla het volgende:

[..]

^O^
ik praat liever met gelijkgestemden, die zijn ook kritisch en kunnen we delen en van elkaar leren
  woensdag 4 november 2015 @ 18:23:58 #42
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_157318668
quote:
0s.gif Op woensdag 4 november 2015 18:19 schreef totnutoe het volgende:

[..]

ik heb al jaren een wantrouwen naar de officiële wetenschap en hun onderzoeken
ik geloof niks wat ze me willen wijs maken, tenzij ik het zelf kan controleren
Nogmaals, wat vind jij dan een goede onderzoeksmethodiek en hoe wil je wat controleren?
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
pi_157318694
quote:
0s.gif Op woensdag 4 november 2015 18:23 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Nogmaals, wat vind jij dan een goede onderzoeksmethodiek en hoe wil je wat controleren?
als ik erbij ben en zie dat het whatever onderzoek klopt
nu moeten we maar aannemen wat ze beweren
pi_157318746
quote:
0s.gif Op woensdag 4 november 2015 18:23 schreef totnutoe het volgende:

[..]

ik praat liever met gelijkgestemden, die zijn ook kritisch en kunnen we delen en van elkaar leren
En ik praat liever met mensen die uit hun mond praten ipv uit hun reet. Nu mag jij het laatste woord hebben. Ga los zou ik zeggen! *O*
I feel kinda Locrian today
pi_157318771
quote:
1s.gif Op woensdag 4 november 2015 18:27 schreef starla het volgende:

[..]

En ik praat liever met mensen die uit hun mond praten ipv uit hun reet. Nu mag jij het laatste woord hebben. Ga los zou ik zeggen! *O*
heb het alweer gezien
ik ga eten, lekker stukkie vleesch erbij
  woensdag 4 november 2015 @ 18:31:44 #46
47122 ATuin-hek
theguyver's sidekick!
pi_157318817
quote:
0s.gif Op woensdag 4 november 2015 18:16 schreef totnutoe het volgende:

[..]

verrassend, dat antwoord had ik niet verwacht
tuurlijk, ik ga het even herhalen en controleren met m'n microscoopje. meer hebben we niet nodig
en door wie wordt het zeer kritisch bekeken? als men iets beweert zorgen ze ervoor dat je dit niet kan na checken
grotendeels aannames
Nee zo werkt het niet. Het wordt kritisch bekeken door andere wetenschapper, die er zeer bij gebaat zijn om alles wat er mis mee is te vinden.
Egregious professor of Cruel and Unusual Geography
Onikaan ni ov dovah
pi_157318946
Inspectie onderzoekt angstcultuur bij UMC Utrecht

De Inspectie voor de Gezondheidszorg (IGZ) onderzoekt twee calamiteiten en klachten over een angstcultuur op de KNO-afdeling van het UMC Utrecht.
Diverse artsen van de afdeling keel-, neus en oorheelkunde van het universitaire ziekenhuis hebben de zaak bij de IGZ aangebracht.

Het tv-programma Zembla besteedt woensdag aandacht aan de zaak en heeft informatie over de incidenten aan de IGZ gegeven. Een van de calamiteiten zou gaan om een halsslagader die tijdens een operatie per ongeluk is doorgesneden. "Als de informatie juist is, dan is dat ernstig", aldus de IGZ.

Het UMC heeft naar aanleiding van de uitzending van Zembla aangifte gedaan van het lekken van vertrouwelijke patiënteninformatie.

De artsen stuurden hun brandbrief vorig jaar al aan de IGZ. Het onderzoek dat de inspectie toen begon, strandde doordat het verhaal van de Raad van Bestuur sterk verschilde van dat van de melders en er geen concrete voorbeelden van incidenten waren gegeven.

Anonimiteit
De melders durfden die voorbeelden niet te geven uit angst hun anonimiteit te verliezen.

"Zonder de beschikking over concrete informatie had de inspectie op dat moment onvoldoende aanknopingspunten voor een onderzoek. Ook tijdens een onaangekondigd bezoek eerder dit jaar aan de afdeling KNO heeft de inspectie geen onveilig werkklimaat en/of angstcultuur kunnen vaststellen."

PvdA-Kamerlid Lea Bouwmeester is geschrokken van het bericht. "Een angstcultuur leidt tot onveiligheid en dat is gevaarlijk in de zorg en zeer demotiverend voor medewerkers", stelt ze.

Pia Dijkstra (D66) vindt dat het nu aan IGZ, UMC en de beroepsgroep is om de zaak verder uit te zoeken.
http://www.nu.nl/binnenla(...)bij-umc-utrecht.html

Dat kun je toch wel een misstand noemen :o .

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.


[ Bericht 27% gewijzigd door Lavenderr op 04-11-2015 18:45:24 ]
pi_157319188
quote:
0s.gif Op woensdag 4 november 2015 18:23 schreef totnutoe het volgende:

[..]

ik praat liever met gelijkgestemden, die zijn ook kritisch
Wat? Je bent zo kritisch dat je alleen met mensen die hetzelfde vinden kunt praten? Is dat niet juist on-kritisch? Beetje elkaar bevestigen in plaats van naar andere standpunten kijken?
pi_157321311
quote:
0s.gif Op woensdag 4 november 2015 18:50 schreef Broomer het volgende:

[..]

Wat? Je bent zo kritisch dat je alleen met mensen die hetzelfde vinden kunt praten? Is dat niet juist on-kritisch? Beetje elkaar bevestigen in plaats van naar andere standpunten kijken?
nee, het is leerzaam
elkaar bevestigen komt alleen voor als de ander er hetzelfde over denkt
je kunt van bepaalde onderwerpen, zienswijzen leren of erover van gedachten wisselen/discussiëren

je kunt het ook omdraaien. wetenschappers onder elkaar praat anders dan als er in het clubje wetenschappers een verkeersregelaar bijzit die mee wil praten
ze hebben ergens een journal gelezen of er staat iets news in the lancet
de wetenschappers praten elkaar na.
de verkeersregelaar zegt (als ie slim is) jullie geloven alles wat men je voorschotelt
de wetenschapper zegt dan: ja maar je kunt het falsificeren, want zo doen we dat onder elkaar, net zolang tot er een consensus is, en als we het niet kunnen falsificeren nemen we het gewoon aan, want aannames zijn cool
verkeersregelaar zegt;
is goed joh, denkt er het zijne van. hij denkt bijv. zinloos om er iets over te zeggen, dream on en sinterklaas bestaat.
gaat weer het verkeer regelen.

voor de duidelijkheid: ik ben geen verkeersregelaar, het verkeer regelen ze zelf maar
pi_157321424
Studies Reveal Some Surprising Health Benefits Of Smoking Marijuana

http://yournewswire.com/s(...)good-for-your-lungs/
pi_157322178
quote:
0s.gif Op woensdag 4 november 2015 18:37 schreef Lavenderr het volgende:
Inspectie onderzoekt angstcultuur bij UMC Utrecht

De Inspectie voor de Gezondheidszorg (IGZ) onderzoekt twee calamiteiten en klachten over een angstcultuur op de KNO-afdeling van het UMC Utrecht.
Diverse artsen van de afdeling keel-, neus en oorheelkunde van het universitaire ziekenhuis hebben de zaak bij de IGZ aangebracht.

Het tv-programma Zembla besteedt woensdag aandacht aan de zaak en heeft informatie over de incidenten aan de IGZ gegeven. Een van de calamiteiten zou gaan om een halsslagader die tijdens een operatie per ongeluk is doorgesneden. "Als de informatie juist is, dan is dat ernstig", aldus de IGZ.

Het UMC heeft naar aanleiding van de uitzending van Zembla aangifte gedaan van het lekken van vertrouwelijke patiënteninformatie.

De artsen stuurden hun brandbrief vorig jaar al aan de IGZ. Het onderzoek dat de inspectie toen begon, strandde doordat het verhaal van de Raad van Bestuur sterk verschilde van dat van de melders en er geen concrete voorbeelden van incidenten waren gegeven.

Anonimiteit
De melders durfden die voorbeelden niet te geven uit angst hun anonimiteit te verliezen.

"Zonder de beschikking over concrete informatie had de inspectie op dat moment onvoldoende aanknopingspunten voor een onderzoek. Ook tijdens een onaangekondigd bezoek eerder dit jaar aan de afdeling KNO heeft de inspectie geen onveilig werkklimaat en/of angstcultuur kunnen vaststellen."

PvdA-Kamerlid Lea Bouwmeester is geschrokken van het bericht. "Een angstcultuur leidt tot onveiligheid en dat is gevaarlijk in de zorg en zeer demotiverend voor medewerkers", stelt ze.

Pia Dijkstra (D66) vindt dat het nu aan IGZ, UMC en de beroepsgroep is om de zaak verder uit te zoeken.
http://www.nu.nl/binnenla(...)bij-umc-utrecht.html

Dat kun je toch wel een misstand noemen :o .

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ik zit het nu te kijken. Niet zozeer een big pharma ding. Maar vooral leiderschapsfalen, haantjesgedrag en een ziekenhuisdirectie die de vuile was onder het tapijt probeert te vegen.
  woensdag 4 november 2015 @ 20:55:41 #52
47122 ATuin-hek
theguyver's sidekick!
pi_157322292
quote:
0s.gif Op woensdag 4 november 2015 20:21 schreef totnutoe het volgende:

[..]

nee, het is leerzaam
elkaar bevestigen komt alleen voor als de ander er hetzelfde over denkt
je kunt van bepaalde onderwerpen, zienswijzen leren of erover van gedachten wisselen/discussiëren

je kunt het ook omdraaien. wetenschappers onder elkaar praat anders dan als er in het clubje wetenschappers een verkeersregelaar bijzit die mee wil praten
ze hebben ergens een journal gelezen of er staat iets news in the lancet
de wetenschappers praten elkaar na.
de verkeersregelaar zegt (als ie slim is) jullie geloven alles wat men je voorschotelt
de wetenschapper zegt dan: ja maar je kunt het falsificeren, want zo doen we dat onder elkaar, net zolang tot er een consensus is, en als we het niet kunnen falsificeren nemen we het gewoon aan, want aannames zijn cool
verkeersregelaar zegt;
is goed joh, denkt er het zijne van. hij denkt bijv. zinloos om er iets over te zeggen, dream on en sinterklaas bestaat.
gaat weer het verkeer regelen.

voor de duidelijkheid: ik ben geen verkeersregelaar, het verkeer regelen ze zelf maar
Er klopt zo weinig van dit verzinsel, ik weet niet eens waar ik moet beginnen :') Ik kan je uit ervaring vertellen dat dit niet is hoe het er tussen wetenschappers aan toe gaat.
Egregious professor of Cruel and Unusual Geography
Onikaan ni ov dovah
pi_157322794
quote:
0s.gif Op woensdag 4 november 2015 20:21 schreef totnutoe het volgende:

[..]

nee, het is leerzaam
elkaar bevestigen komt alleen voor als de ander er hetzelfde over denkt
je kunt van bepaalde onderwerpen, zienswijzen leren of erover van gedachten wisselen/discussiëren

je kunt het ook omdraaien. wetenschappers onder elkaar praat anders dan als er in het clubje wetenschappers een verkeersregelaar bijzit die mee wil praten
ze hebben ergens een journal gelezen of er staat iets news in the lancet
de wetenschappers praten elkaar na.
de verkeersregelaar zegt (als ie slim is) jullie geloven alles wat men je voorschotelt
de wetenschapper zegt dan: ja maar je kunt het falsificeren, want zo doen we dat onder elkaar, net zolang tot er een consensus is, en als we het niet kunnen falsificeren nemen we het gewoon aan, want aannames zijn cool
verkeersregelaar zegt;
is goed joh, denkt er het zijne van. hij denkt bijv. zinloos om er iets over te zeggen, dream on en sinterklaas bestaat.
gaat weer het verkeer regelen.

voor de duidelijkheid: ik ben geen verkeersregelaar, het verkeer regelen ze zelf maar
Ik heb zo het idee dat je nooit een groep wetenschappers bij elkaar hebt gezien. Zo gaat het namelijk helemaal niet. Wetenschappers schieten heel graag gaten in anderman's redeneringen en data.
pi_157322809
quote:
1s.gif Op woensdag 4 november 2015 20:52 schreef Fixers het volgende:

[..]

Ik zit het nu te kijken. Niet zozeer een big pharma ding. Maar vooral leiderschapsfalen, haantjesgedrag en een ziekenhuisdirectie die de vuile was onder het tapijt probeert te vegen.
Weinig nieuws, wel wat heftiger dan elders lijkt het.
pi_157323099
quote:
0s.gif Op woensdag 4 november 2015 21:09 schreef Broomer het volgende:

[..]

Ik heb zo het idee dat je nooit een groep wetenschappers bij elkaar hebt gezien. Zo gaat het namelijk helemaal niet. Wetenschappers schieten heel graag gaten in anderman's redeneringen en data.
Geen kritischer lui dan wetenschappers onder elkaar. Zitten als haviken op elkaar te letten.
  woensdag 4 november 2015 @ 22:06:52 #56
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_157324614
quote:
0s.gif Op woensdag 4 november 2015 18:25 schreef totnutoe het volgende:

[..]

als ik erbij ben en zie dat het whatever onderzoek klopt
nu moeten we maar aannemen wat ze beweren
Dat was de vraag niet, ik vroeg wat jij een goede onderzoeksmethodiek vind.
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
  woensdag 4 november 2015 @ 22:07:28 #57
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_157324634
quote:
0s.gif Op woensdag 4 november 2015 20:24 schreef totnutoe het volgende:
Studies Reveal Some Surprising Health Benefits Of Smoking Marijuana

http://yournewswire.com/s(...)good-for-your-lungs/
Was je daar wel bij?
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
pi_157324808
quote:
0s.gif Op woensdag 4 november 2015 18:07 schreef totnutoe het volgende:

[..]

dat zijn onderzoeken die smw heeft gedaan onder hun gebruikers, dus wat nou uit mijn duim zuigen
jullie posten dingen die men (lees: wetenschappelijke journals/rapporten) uit hun duim zuigt, onder het mom van 'de wetenschap'
jullie slikken alles voor zoete koek
Eh, nee. Dat doe je zelf. En nee, je bent niet kritisch, verre van dat.
pi_157326012
quote:
0s.gif Op woensdag 4 november 2015 20:55 schreef ATuin-hek het volgende:

[..]

Er klopt zo weinig van dit verzinsel,
dat kan jij nooit weten

quote:
ik weet niet eens waar ik moet beginnen :')
begin maar niet dan

quote:
Ik kan je uit ervaring vertellen dat dit niet is hoe het er tussen wetenschappers aan toe gaat.
ok, het zal wel in jouw geval, het gaat niet overal hetzelfde. ligt eraan in welke discipline je zit
ben jij een echte wetenschapper? doe je onderzoeken die men je opdraagt, voer je uit wat men je opdraagt? of bepaal jij zelf?

heb 2 vraagjes voor je, misschien wil/kan je ze beantwoorden
wie/wat bepaalt of een ontdekking een dogma of aanname wordt, bijvoorbeeld wegens het gebrek van een wetenschappelijke onderbouwing?
en wie bepaalt (bepaalde) uiteindelijk dat het een dogma of aanname wordt/blijft zodat de rest (van de wereld) braaf volgt?
iemand bepaalt en neemt het initiatief ,wie/wat?

ik weet het antwoord denk ik al
na wat heen en weer gepraat weet je het niet :)
pi_157326063
quote:
1s.gif Op woensdag 4 november 2015 22:13 schreef DonJames het volgende:

[..]

Eh, nee. Dat doe je zelf. En nee, je bent niet kritisch, verre van dat.
en jij bent?

[ Bericht 2% gewijzigd door jogy op 04-11-2015 23:17:19 ]
  woensdag 4 november 2015 @ 23:05:37 #62
47122 ATuin-hek
theguyver's sidekick!
pi_157326434
quote:
0s.gif Op woensdag 4 november 2015 22:50 schreef totnutoe het volgende:

<onzin snip>

ok, het zal wel in jouw geval, het gaat niet overal hetzelfde. ligt eraan in welke discipline je zit
ben jij een echte wetenschapper? doe je onderzoeken die men je opdraagt, voer je uit wat men je opdraagt? of bepaal jij zelf?

heb 2 vraagjes voor je, misschien wil/kan je ze beantwoorden
wie/wat bepaalt of een ontdekking een dogma of aanname wordt, bijvoorbeeld wegens het gebrek van een wetenschappelijke onderbouwing?

en wie bepaalt (bepaalde) uiteindelijk dat het een dogma of aanname wordt/blijft zodat de rest (van de wereld) braaf volgt?
iemand bepaalt en neemt het initiatief ,wie/wat?

ik weet het antwoord denk ik al
na wat heen en weer gepraat weet je het niet :)
Dat is niet een vraag die te beantwoorden is, want zo werkt het niet. Als een wetenschappelijke onderbouwing ontbreekt is het ook geen wetenschap. Natuurlijk worden er dingen aangenomen bij gebrek aan bewijs of begrip, maar dat zijn niet dingen die zomaar uit de lucht gegrepen worden. Deze moeten passen bij wat wel bekend is, en daar is lang niet altijd iedereen het over eens. Later in het licht van nieuwe data en inzichten kan natuurlijk ook blijken dat men dit fout had.
Egregious professor of Cruel and Unusual Geography
Onikaan ni ov dovah
pi_157327061
quote:
1s.gif Op woensdag 4 november 2015 22:06 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Dat was de vraag niet, ik vroeg wat jij een goede onderzoeksmethodiek vind.
geen idee nog, als het maar openbaar is te volgen
maar ja, dan kunnen de slechteriken de beelden manipuleren natuurlijk, is het nog niet zuiver, zucht
kijk maar naar 9-11
oh wacht
en zo is het cirkeltje weer rond
dus geen idee
pi_157327086
quote:
1s.gif Op woensdag 4 november 2015 22:07 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Was je daar wel bij?
nee, ik neem het aan, net zoals jij wetenschappelijke artikelen aanneemt
  woensdag 4 november 2015 @ 23:40:12 #65
293036 DeMolay
Asmodeus & Me
pi_157327279
quote:
Geen kritischer lui dan wetenschappers onder elkaar. Zitten als haviken op elkaar te letten.
compleet met je eens ;) . maar dogmas kunnen laten indutten.
TTT [img]http://symboldictionary.net/library/graphics/symbols/tripletau.jpg[/img]
Δημοσθένης
http://www.youtube.com/watch?v=18FgnFVm5k0&fmt=37&hd=1&autoplay=1
pi_157327384
quote:
0s.gif Op woensdag 4 november 2015 23:40 schreef DeMolay het volgende:

[..]

compleet met je eens ;)
hij bedoelt de huis tuin en keuken wetenschappers, de wetenschappers die weinig voorstellen als het belangrijk wordt
ze worden er immers niet bij betrokken, want geheim enzo, dus weten zij veel :)
edit: laatste zinnetje kan je ook anders lezen
pi_157327462
quote:
0s.gif Op woensdag 4 november 2015 23:44 schreef totnutoe het volgende:

[..]

hij bedoelt de huis tuin en keuken wetenschappers, de wetenschappers die weinig voorstellen als het belangrijk wordt
ze worden er immers niet bij betrokken, want geheim enzo, dus weten zij veel :)
edit: laatste zinnetje kan je ook anders lezen
Waar heb je het over? De huis tuin en keuken wetenschappers in pharma/medicine? Dat veld is veel te duur en specialistisch, dat kan je niet in je keuken bij elkaar draaien.
pi_157327540
quote:
0s.gif Op woensdag 4 november 2015 23:49 schreef Broomer het volgende:

[..]

Waar heb je het over? De huis tuin en keuken wetenschappers in pharma/medicine? Dat veld is veel te duur en specialistisch, dat kan je niet in je keuken bij elkaar draaien.
ik heb het over ander soort wetenschappers, een paar levels hoger, die zitten oa ook in de pharma/medicine
maar die ken jij niet, die werken apart
geheim enzo
  woensdag 4 november 2015 @ 23:54:24 #69
47122 ATuin-hek
theguyver's sidekick!
pi_157327551
quote:
0s.gif Op woensdag 4 november 2015 23:53 schreef totnutoe het volgende:

[..]

ik heb het over ander soort wetenschappers, een paar levels hoger, die zitten oa ook in de pharma/medicine
maar die ken jij niet, die werken apart
geheim enzo
OOoh geheim...

Hoe weet jij er dan van af?
Egregious professor of Cruel and Unusual Geography
Onikaan ni ov dovah
pi_157327589
quote:
0s.gif Op woensdag 4 november 2015 23:54 schreef ATuin-hek het volgende:

[..]

OOoh geheim...

Hoe weet jij er dan van af?
uit mijn grote duim natuurlijk, in noodgeallen ga ik over op plan b
m'n andere duim
en die duim is een badass
zo goed, komt altijd uit
  woensdag 4 november 2015 @ 23:58:32 #71
47122 ATuin-hek
theguyver's sidekick!
pi_157327628
quote:
0s.gif Op woensdag 4 november 2015 23:56 schreef totnutoe het volgende:

[..]

uit mijn grote duim natuurlijk, in noodgeallen ga ik over op plan b
m'n andere duim
en die duim is een badass
zo goed
Nee ok duidelijk.
Egregious professor of Cruel and Unusual Geography
Onikaan ni ov dovah
pi_157327728
quote:
0s.gif Op woensdag 4 november 2015 23:58 schreef ATuin-hek het volgende:

[..]

Nee ok duidelijk.
ik weet dat het zinloos is om met je te discussiëren
dat weet jij nu toch ook wel eens?
heb het al eerder gezegd, wij kunnen elkaar niet van gedachten laten veranderen, of ergens van overtuigen.
misschien alleen de huis tuin en keuken dingetjes
heb er vrede mee
  donderdag 5 november 2015 @ 00:09:39 #73
47122 ATuin-hek
theguyver's sidekick!
pi_157327792
quote:
0s.gif Op donderdag 5 november 2015 00:04 schreef totnutoe het volgende:

[..]

ik weet dat het zinloos is om met je te discussiëren
dat weet jij nu toch ook wel eens?
heb het al eerder gezegd, wij kunnen elkaar niet van gedachten laten veranderen, of ergens van overtuigen.
misschien alleen de huis tuin en keuken dingetjes
heb er vrede mee
Natuurlijk is het niet zinloos om met mij te discussiëren. Zo maak je jezelf er wel heel makkelijk van af. Denk eens na over al de aannames die je maakt, bijvoorbeeld over wetenschap. Daar klopt bijzonder weinig van, maar daar moet je wel voor open staan om dat in te zien.
Egregious professor of Cruel and Unusual Geography
Onikaan ni ov dovah
pi_157327837
quote:
0s.gif Op donderdag 5 november 2015 00:04 schreef totnutoe het volgende:

[..]

ik weet dat het zinloos is om met je te discussiëren
dat weet jij nu toch ook wel eens?
heb het al eerder gezegd, wij kunnen elkaar niet van gedachten laten veranderen, of ergens van overtuigen.
misschien alleen de huis tuin en keuken dingetjes
heb er vrede mee
Beweringen zonder deugdelijk bewijs zal geen wetenschapper van mening veranderen. Maar goede wetenschappers laten zich wel degelijk overtuigen als je met goed bewijs komt. Dat gaat soms met horten en stoten, en is bij lange na niet perfect (vanwege egos enzo), maar uiteindelijk komt het er.

Als je een beter systeem weet om tot de waarheid te komen, laat het weten.
pi_157327861
quote:
0s.gif Op donderdag 5 november 2015 00:09 schreef ATuin-hek het volgende:

[..]

Natuurlijk is het niet zinloos om met mij te discussiëren. Zo maak je jezelf er wel heel makkelijk van af. Denk eens na over al de aannames die je maakt,
jij doet ook aannames maken over wetenschappelijke artikelen, zo maakt iedereen aannames
quote:
bijvoorbeeld over wetenschap. Daar klopt bijzonder weinig van, maar daar moet je wel voor open staan om dat in te zien.
in jouw wereldje ja, dat heb ik hierboven al uitgelegd
er bestaat meer dan alleen jouw afdeling/wereldje
er is altijd meer
  donderdag 5 november 2015 @ 00:15:43 #76
47122 ATuin-hek
theguyver's sidekick!
pi_157327867
quote:
0s.gif Op donderdag 5 november 2015 00:13 schreef Broomer het volgende:

[..]

Beweringen zonder deugdelijk bewijs zal geen wetenschapper van mening veranderen. Maar goede wetenschappers laten zich wel degelijk overtuigen als je met goed bewijs komt. Dat gaat soms met horten en stoten, en is bij lange na niet perfect (vanwege egos enzo), maar uiteindelijk komt het er.

Als je een beter systeem weet om tot de waarheid te komen, laat het weten.
Precies dat ja :) Het verschil zit hem in het bewijs.
Egregious professor of Cruel and Unusual Geography
Onikaan ni ov dovah
  donderdag 5 november 2015 @ 00:16:30 #77
47122 ATuin-hek
theguyver's sidekick!
pi_157327882
quote:
0s.gif Op donderdag 5 november 2015 00:15 schreef totnutoe het volgende:

[..]

jij doet ook aannames maken over wetenschappelijke artikelen, zo maakt iedereen aannames

Welke aannames maak ik dan?
Egregious professor of Cruel and Unusual Geography
Onikaan ni ov dovah
pi_157327895
quote:
0s.gif Op donderdag 5 november 2015 00:15 schreef ATuin-hek het volgende:

[..]

Precies dat ja :) Het verschil zit hem in het bewijs.
heb jij een bewustzijn of niet?
waar is je bewijs dan? toon het eens aan met feiten
pi_157327907
quote:
0s.gif Op donderdag 5 november 2015 00:16 schreef ATuin-hek het volgende:

[..]

Welke aannames maak ik dan?
alle beweringen die je doet zijn aannames
  donderdag 5 november 2015 @ 00:22:02 #80
47122 ATuin-hek
theguyver's sidekick!
pi_157327961
quote:
0s.gif Op donderdag 5 november 2015 00:18 schreef totnutoe het volgende:

[..]

alle beweringen die je doet zijn aannames
Was een serieuze vraag. Welke aannames zie je mij maken mbt papers?
Egregious professor of Cruel and Unusual Geography
Onikaan ni ov dovah
pi_157328027
quote:
0s.gif Op donderdag 5 november 2015 00:22 schreef ATuin-hek het volgende:

[..]

Was een serieuze vraag. Welke aannames zie je mij maken mbt papers?
was een serieus antwoord
geen idee meer welke aannames je maakt mbt papers
jij wacht meestal af wat anderen vinden en dan kom jij het bevestigen, jij vindt het ook wat die ander zegt, net zoals je sidekick
nooit zie ik je kritisch naar de wetenschap kijken, geen vragen, niks. ook niet naar je wannabe collega's hier op fok. het is allemaal ouwe jongens krenteNbrood

moet je zelf weten,valt me gewoon op
  donderdag 5 november 2015 @ 00:32:00 #82
47122 ATuin-hek
theguyver's sidekick!
pi_157328067
quote:
0s.gif Op donderdag 5 november 2015 00:28 schreef totnutoe het volgende:

[..]

was een serieus antwoord
geen idee meer welke aannames je maakt mbt papers
jij wacht meestal af wat anderen vinden en dan kom jij het bevestigen, jij vindt het ook wat die ander zegt
nooit zie ik je kritisch naar de wetenschap kijken, geen vragen, niks. ook niet naar je collega's hier op fok. het is allemaal ouwe jongens krenteNbrood

moet je zelf weten,valt me gewoon op
Dan moet je toch echt beter kijken. Ik heb ook regelmatig geschreven over alles wat er in mijn ogen mis is met de wetenschap. Dat is juist iets wat je leert als je in die hoek actief bent, en het goed doet. Er wordt genoeg crap gepubliceerd, door diverse gebreken in het systeem. Ik heb zelf ook een keer een stukje fraude ontdekt, en heb actie ondernomen om daar wat aan te doen.

Sommige users beschuldigen de wetenschappers hier er nog wel eens van alles wat in een paper zit als heilig woord voor waar aan te nemen. Dat is nou precies hoe het niet werkt in de praktijk.
Egregious professor of Cruel and Unusual Geography
Onikaan ni ov dovah
pi_157328084
quote:
0s.gif Op donderdag 5 november 2015 00:32 schreef ATuin-hek het volgende:

[..]

Dan moet je toch echt beter kijken. Ik heb ook regelmatig geschreven over alles wat er in mijn ogen mis is met de wetenschap. Dat is juist iets wat je leert als je in die hoek actief bent, en het goed doet. Er wordt genoeg crap gepubliceerd, door diverse gebreken in het systeem. Ik heb zelf ook een keer een stukje fraude ontdekt, en heb actie ondernomen om daar wat aan te doen.

Sommige users beschuldigen de wetenschappers hier er nog wel eens van alles wat in een paper zit als heilig woord voor waar aan te nemen. Dat is nou precies hoe het niet werkt in de praktijk.
ok tuinhek, is goed
ik ga even wat doen
fijne avond/nacht :)
  donderdag 5 november 2015 @ 01:06:38 #84
52357 Lambiekje
Everything is upside down
pi_157328409
quote:
Kansas doctor says unborn baby is just like a breast tumor
Have you ever wondered how some people can live with themselves or sleep at night despite all the unbelievable things they've said and done?

Just recently, the nation's largest abortion provider, Planned Parenthood, retweeted a statement from a well-known abortionist, Dr. David A. Grimes, who drew a comparison between a healthy unborn human being to a malignant cancerous breast that requires surgical removal (remember when doctors pledged to "do no harm?"). Unbelievable.
bron
Je bent arts of je bent het niet. Het is weer goed om te zien hoe misdadig ziek deze arts in het hoofd is.

[ Bericht 0% gewijzigd door Dance99Vv op 05-11-2015 02:02:28 (niet de hele beroepsgroep aanvallen, het is 1 arst) ]
Everything is backwards, everything is upside down. Doctors destroy health, lawyers destroy justice, psychiatrists destroy minds, scientists destroy truth, media destroys information, religions destroy spirituality and governments destroy freedom.
  donderdag 5 november 2015 @ 01:13:05 #85
52357 Lambiekje
Everything is upside down
pi_157328440
quote:
is het zo verwonderlijk. ?! Wat zit ik nu al jaren te roepen over destructie van de middenklasse.
http://theeconomiccollaps(...)-will-blow-your-mind

Everything is backwards, everything is upside down. Doctors destroy health, lawyers destroy justice, psychiatrists destroy minds, scientists destroy truth, media destroys information, religions destroy spirituality and governments destroy freedom.
  donderdag 5 november 2015 @ 01:14:58 #86
52357 Lambiekje
Everything is upside down
pi_157328447
quote:
0s.gif Op woensdag 4 november 2015 15:05 schreef starla het volgende:
Farmaceutische wet 1:

Een middel dat geen bijwerking heeft, heeft geen werking.
ah ja dus de natuur tart de wet.

Om die rede weet je al dat het hyperbedrog is wat de geldwolven verkondigen.
Everything is backwards, everything is upside down. Doctors destroy health, lawyers destroy justice, psychiatrists destroy minds, scientists destroy truth, media destroys information, religions destroy spirituality and governments destroy freedom.
  donderdag 5 november 2015 @ 01:17:52 #87
52357 Lambiekje
Everything is upside down
pi_157328458
quote:
0s.gif Op donderdag 5 november 2015 00:09 schreef ATuin-hek het volgende:

[..]

Natuurlijk is het niet zinloos om met mij te discussiëren. Zo maak je jezelf er wel heel makkelijk van af. Denk eens na over al de aannames die je maakt, bijvoorbeeld over wetenschap. Daar klopt bijzonder weinig van, maar daar moet je wel voor open staan om dat in te zien.
nee de aannames die jij hebt over wetenschap klopt geen jota van.
Everything is backwards, everything is upside down. Doctors destroy health, lawyers destroy justice, psychiatrists destroy minds, scientists destroy truth, media destroys information, religions destroy spirituality and governments destroy freedom.
  donderdag 5 november 2015 @ 01:21:09 #88
52357 Lambiekje
Everything is upside down
pi_157328475
quote:
0s.gif Op donderdag 5 november 2015 00:32 schreef ATuin-hek het volgende:

[..]

Dan moet je toch echt beter kijken. Ik heb ook regelmatig geschreven over alles wat er in mijn ogen mis is met de wetenschap. Dat is juist iets wat je leert als je in die hoek actief bent, en het goed doet. Er wordt genoeg crap gepubliceerd, door diverse gebreken in het systeem. Ik heb zelf ook een keer een stukje fraude ontdekt, en heb actie ondernomen om daar wat aan te doen.

Sommige users beschuldigen de wetenschappers hier er nog wel eens van alles wat in een paper zit als heilig woord voor waar aan te nemen. Dat is nou precies hoe het niet werkt in de praktijk.
ik heb je nog NOOIT een kritische noot van je gezien richting de wetenschap. Je bent zonder twijfel de minst kritische BNWposter by far.

Als je het echt integer wetenschap doet dan heb je huurlingen van mannen-met-geld die een pistool op je hoofd zetten met de mededeling dat je je onderzoek moet staken .. zo niet dan je ben je lekker aan prutsen in de marge. OF je bent een medewerker van een blackproject.
Everything is backwards, everything is upside down. Doctors destroy health, lawyers destroy justice, psychiatrists destroy minds, scientists destroy truth, media destroys information, religions destroy spirituality and governments destroy freedom.
pi_157328496
quote:
0s.gif Op donderdag 5 november 2015 01:21 schreef Lambiekje het volgende:

[..]

Je bent zonder twijfel de minst kritische BNWposter by far.
Mooi dan ben ik het in ieder geval niet! Pak van mijn hart.
  donderdag 5 november 2015 @ 01:39:54 #90
47122 ATuin-hek
theguyver's sidekick!
pi_157328541
quote:
0s.gif Op donderdag 5 november 2015 01:17 schreef Lambiekje het volgende:

[..]

nee de aannames die jij hebt over wetenschap klopt geen jota van.
Dan vraag ik ook aan jou, welke aannames maak ik dan?
Egregious professor of Cruel and Unusual Geography
Onikaan ni ov dovah
  donderdag 5 november 2015 @ 01:40:57 #91
47122 ATuin-hek
theguyver's sidekick!
pi_157328548
quote:
0s.gif Op donderdag 5 november 2015 01:21 schreef Lambiekje het volgende:

[..]

ik heb je nog NOOIT een kritische noot van je gezien richting de wetenschap. Je bent zonder twijfel de minst kritische BNWposter by far.

Als je het echt integer wetenschap doet dan heb je huurlingen van mannen-met-geld die een pistool op je hoofd zetten met de mededeling dat je je onderzoek moet staken .. zo niet dan je ben je lekker aan prutsen in de marge. OF je bent een medewerker van een blackproject.
En ook voor jou, dan moet je beter lezen!
Egregious professor of Cruel and Unusual Geography
Onikaan ni ov dovah
pi_157328619
quote:
0s.gif Op donderdag 5 november 2015 01:21 schreef Lambiekje het volgende:

[..]

Als je het echt integer wetenschap doet dan heb je huurlingen van mannen-met-geld die een pistool op je hoofd zetten met de mededeling dat je je onderzoek moet staken .. zo niet dan je ben je lekker aan prutsen in de marge. OF je bent een medewerker van een blackproject.
En hoe vermijd jij die men-in-black dan, ondanks je integere wetenschap?
Conscience do cost.
  donderdag 5 november 2015 @ 07:11:31 #93
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_157328932
quote:
0s.gif Op woensdag 4 november 2015 23:31 schreef totnutoe het volgende:

[..]

nee, ik neem het aan, net zoals jij wetenschappelijke artikelen aanneemt
Waarom wil je dit wel aannemen? Dat zijn dubbele standaarden
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
pi_157328980
quote:
0s.gif Op donderdag 5 november 2015 01:06 schreef Lambiekje het volgende:

[..]

Je bent arts of je bent het niet. Het is weer goed om te zien hoe misdadig ziek deze arts in het hoofd is.
Niet de handigste vergelijking van die arts. Maar het wordt wel enorm uit zijn context getrokken door de conservatieve vrouwenhaters.

Zeg eens Lambiekje, wat is er mis met: "baas in eigen buik"? Waarom moeten vrouwen de de zwangerschap niet zullen overleven dood? Waarom moeten verkrachtte vrouwen de rest van hun leven opgezadeld zitten met een kind dat ze niet willen?

Waarom haat jij vrouwen?

Ik denk niet lichtzinnig over abortus. Vanuit mijn omgeving weet ik dat het voor de vrouw in kwestie vaak een heftige ervaring is. Het is niet even een vetbultje laten wegsnijden door de huisarts. Wat dat betreft is die vergelijking met masectomie niet eens zo raar. Het zijn allebei ingrepen die nogal een uitwerking hebben op de persoon die ze ondergaat.

[ Bericht 16% gewijzigd door Fixers op 05-11-2015 07:32:21 ]
pi_157329361
quote:
0s.gif Op donderdag 5 november 2015 01:21 schreef Lambiekje het volgende:

[..]

ik heb je nog NOOIT een kritische noot van je gezien richting de wetenschap.
Na het lezen van jouw reacties is er dan ook maar 1 conclusie mogelijk en dat is dat jij het gewoon niet begrijpt en daarom de kritische noot domweg niet herkent.

Of ben je in jouw kortzichtige wereldbeeld alleen kritisch als je alle artsen als "zeer foute mensen" ziet?
  donderdag 5 november 2015 @ 08:32:54 #96
52357 Lambiekje
Everything is upside down
pi_157329376
quote:
1s.gif Op donderdag 5 november 2015 07:26 schreef Fixers het volgende:

[..]

Niet de handigste vergelijking van die arts. Maar het wordt wel enorm uit zijn context getrokken door de conservatieve vrouwenhaters.

Zeg eens Lambiekje, wat is er mis met: "baas in eigen buik"? Waarom moeten vrouwen de de zwangerschap niet zullen overleven dood? Waarom moeten verkrachtte vrouwen de rest van hun leven opgezadeld zitten met een kind dat ze niet willen?

Waarom haat jij vrouwen?

Ik denk niet lichtzinnig over abortus. Vanuit mijn omgeving weet ik dat het voor de vrouw in kwestie vaak een heftige ervaring is. Het is niet even een vetbultje laten wegsnijden door de huisarts. Wat dat betreft is die vergelijking met masectomie niet eens zo raar. Het zijn allebei ingrepen die nogal een uitwerking hebben op de persoon die ze ondergaat.
1. ik haat vrouwen niet.
2. Zwangere vrouwen die verkrachten mogen best een abortus. Abortus is in z'n al geheleheid niets mis.
3. het gaat om dat die arts zegt dat een foetus een tumor is.
Everything is backwards, everything is upside down. Doctors destroy health, lawyers destroy justice, psychiatrists destroy minds, scientists destroy truth, media destroys information, religions destroy spirituality and governments destroy freedom.
  donderdag 5 november 2015 @ 08:49:48 #97
189978 controlaltdelete
Ik reageer niet op trollen
pi_157329522
Ik schrok toch laatst van de cijfers, jaarlijks worden er 43 miljoen abortussen gepleegd. Laten we Hitler en Stalin vergeten dit is pas een grote genocide door papa en mama :o
Als je in discussie gaat met een trol, wint hij. Als je een trol beledigt, wint hij. Als je tekeer gaat tegen een trol, wint hij. Het enige waar trollen niet tegen kunnen, is te worden genegeerd.
pi_157329556
quote:
0s.gif Op donderdag 5 november 2015 08:49 schreef controlaltdelete het volgende:
Ik schrok toch laatst van de cijfers, jaarlijks worden er 43 miljoen abortussen gepleegd. Laten we Hitler en Stalin vergeten dit is pas een grote genocide door papa en mama :o
OMG, dat jij het verschil niet ziet verbaasd me eigenlijk niet maar toch schrik ik van zoveel domheid.

Waarom mocht ik jou ook al weer niet conservatief christelijk noemen? Alles wat je op dit forum zegt wijst namelijk in die richting.
pi_157329603
quote:
0s.gif Op donderdag 5 november 2015 01:14 schreef Lambiekje het volgende:

[..]

ah ja dus de natuur tart de wet.

Om die rede weet je al dat het hyperbedrog is wat de geldwolven verkondigen.
Nee hoor, want een bijwerking is eigenlijk ook een werking, alleen een ongewenste ;)
I feel kinda Locrian today
  donderdag 5 november 2015 @ 09:00:28 #100
189978 controlaltdelete
Ik reageer niet op trollen
pi_157329624
quote:
15s.gif Op donderdag 5 november 2015 08:53 schreef Chewie het volgende:

[..]

OMG, dat jij het verschil niet ziet verbaasd me eigenlijk niet maar toch schrik ik van zoveel domheid.

Waarom mocht ik jou ook al weer niet conservatief christelijk noemen? Alles wat je op dit forum zegt wijst namelijk in die richting.
Omdat ik dat niet ben. Dat maak jij er graag van om weer de oren te wassen en niet iets beter kan verzinnen. Ik schrok van deze cijfers want ik vind het enorm hoog zeker als je daar cijfers naast legt van genocide en dit gebeurt jaarlijks. Ben niet tegen abortus, het ligt aan de omstandigheden (denk aan verkrachting) te bedenken dat er ook nog wat abortussen tussen zitten van baby's van 5 of 6 maanden, ik vind zoiets gruwelijk.
Als je in discussie gaat met een trol, wint hij. Als je een trol beledigt, wint hij. Als je tekeer gaat tegen een trol, wint hij. Het enige waar trollen niet tegen kunnen, is te worden genegeerd.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')