Ik ben er verleden jaar geweest met mijn zoontje, hij vond het helemaal geweldig net als de andere duizenden kinderen die er waren, stelletje mafketels om dit te willen verbieden, kotsmisselijk wordt je hiervan, mensen die een kinderfeestje ''zwart'' willen maken...quote:Op dinsdag 3 november 2015 12:35 schreef Montagui het volgende:
[..]
Het wordt elk jaar minder.....maar goed misschien dat 14 november nog wat discussie oplevert of de volgende actie van de activisten:
Het Pietendorp van het Zuiderzeemuseum te Enkhuizen moet dicht.
[..]
http://www.doorbraak.eu/p(...)-blackface-traditie/
100 hoeraatjesen steun
voor het Pietendorp en dat ze niet zwichten voor de oneigenlijke redenaties van die haters.
site pietendorp: http://www.zuiderzeemuseum.nl/nl/1131/
Ja want de Propieten hebben hier ook echt om gevraagd. de zeurpieten moeten eens een baan gaan zoeken of vrijwilligerswerk gaan doen dan maken zij zichzelf ook eens nuttig in onze samenleving, nee, alleen maar zeuren om een kinderfeestje thuis op de bank met hun uitkering dan kan je trots zijn op jezelf!quote:Op dinsdag 3 november 2015 12:47 schreef KingRadler het volgende:
het is jammer dat Zeurpieten wel gelijk hebben.
Wie is hier dan het zeuren de Propieten
Het zeuren begon ergens.quote:Op dinsdag 3 november 2015 12:47 schreef KingRadler het volgende:
het is jammer dat Zeurpieten wel gelijk hebben.
Wie is hier dan het zeuren de Propieten
Marketing en indoctrinatie is natuurlijk van grote invloed. Geheel vrijwillig zal je keus dus nooit zijn.quote:Op zaterdag 31 oktober 2015 15:54 schreef Bram_van_Loon het volgende:
[..]
Hoezo drukt de USA ons dat door onze strot? Volgens mij kiezen wij er geheel vrijwillig voor om dat over te nemen. Dat Valentijn puur commercieel is en geen toegevoegde waarde heeft ben ik met je eens. De mensen die geen relatie hebben wijs je daar op en de mensen die er wel een hebben hebben toch niet een speciale dag nodig om hun liefde te vieren of te tonen?
quote:Op dinsdag 3 november 2015 13:18 schreef WhateverWhatever het volgende:
Ja want de Propieten hebben hier ook echt om gevraagd. de zeurpieten moeten eens een baan gaan zoeken of vrijwilligerswerk gaan doen dan maken zij zichzelf ook eens nuttig in onze samenleving, nee, alleen maar zeuren om een kinderfeestje thuis op de bank met hun uitkering dan kan je trots zijn op jezelf!
Van de mensen die ik op tv heb gezien kan ik er toch echt vanuit gaan dat zij waarschijnlijk geen baan hebben, hoe kan je anders zoveel tijd hebben? zelfde soort kansloze types als de Occupy’ers.quote:Op dinsdag 3 november 2015 16:43 schreef Copycat het volgende:
[..]![]()
Vergeet je niet te ademen in je boosheid?
Daarnaast ben ik benieuwd hoe de verhouding werklozen is tussen pro- en antipieten ...
Dat gevoel heb ik dan weer met die pro-proleten, die vooral Facebook onderkotsen in slecht Nederlands.quote:Op dinsdag 3 november 2015 16:56 schreef WhateverWhatever het volgende:
Van de mensen die ik op tv heb gezien kan ik er toch echt vanuit gaan dat zij waarschijnlijk geen baan hebben, hoe kan je anders zoveel tijd hebben? zelfde soort kansloze types als de Occupy’ers.
Die zullen er ook tussen zitten, ik word gewoon een beetje moe van deze discussie, 1x per jaar een onschuldig kinderfeestje... Straks vallen er nog gewonden of nog erger valt er een dode om deze discussie, want die kant gaan we echt op zo en waarom? omdat een kleine groep N(M)ederlanders nog met hun gedachte in de slavernijtijd leven en dit willen afschaffen, leef nu kijk naar de toekomst en leef niet meer in het verleden.quote:Op dinsdag 3 november 2015 17:04 schreef Copycat het volgende:
[..]
Dat gevoel heb ik dan weer met die pro-proleten, die vooral Facebook onderkotsen in slecht Nederlands.
Denk dat ze elkaar niet veel zullen ontlopen.
Cool!quote:Op dinsdag 3 november 2015 17:08 schreef woid het volgende:
doen zoals in Beieren.., ook wel een pedagogisch verandwoorde manier om kidsjes bang te maken..:
[ afbeelding ]
maar dat is dan wel een betere / creativere redenatie dan die stomme m&m's pieten....quote:Op dinsdag 3 november 2015 17:15 schreef Gia het volgende:
...Niet meer door de schoorsteen, niet meer zwart.
...
Jij hoeft het ook niet leuk te vinden. Als de kindertjes, om wie het feest uiteindelijk draait, het maar kunnen waarderen.quote:Op dinsdag 3 november 2015 17:15 schreef Gia het volgende:
Vooraankondiging Sinterklaasjournaal.
Er wordt gesproken en geschreven over Sinterklaas en zijn pieten.
De kleur zwart wordt nu al gemeden.
Volgende week wordt uitgelegd hoe de pieten de kado's bezorgen nu de meeste huizen geen schoorsteen meer hebben.
Het gevolg laat zich raden. Niet meer door de schoorsteen, niet meer zwart.
Als ik nog jonge kinderen had, keken ze niet naar het sinterklaasjournaal.
En dit dan ook nog de scholen door hun strot duwen, met complete pakketten, om met de kinderen het sinterklaasverhaal ook op school te volgen.
Walgelijke indoctrinatie.
ach niet al hun plannen houden het lang volquote:Op dinsdag 3 november 2015 17:15 schreef Gia het volgende:
Vooraankondiging Sinterklaasjournaal.
Er wordt gesproken en geschreven over Sinterklaas en zijn pieten.
De kleur zwart wordt nu al gemeden.
Volgende week wordt uitgelegd hoe de pieten de kado's bezorgen nu de meeste huizen geen schoorsteen meer hebben.
Het gevolg laat zich raden. Niet meer door de schoorsteen, niet meer zwart.
Als ik nog jonge kinderen had, keken ze niet naar het sinterklaasjournaal.
En dit dan ook nog de scholen door hun strot duwen, met complete pakketten, om met de kinderen het sinterklaasverhaal ook op school te volgen.
Walgelijke indoctrinatie.
Het Sinterklaasfeest is cultureel erfgoed. Daarin verander je niet zomaar een essentieel onderdeel (zoals men nu tegen de wil van de overgrote meerderheid wel wil/gaat doen). Je gaat met 'el Tomatina' ook niet de tomaten vervangen door bananen. Dat zou net zo'n onzinnige verandering zijn. Daarbij waarderen de kindertjes de huidige zwarte Zwarte Piet al. Er is geen enkele reden om dat te wijzigen. "If it isn't broke, don't try to fix it".quote:Op dinsdag 3 november 2015 17:21 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Jij hoeft het ook niet leuk te vinden. Als de kindertjes, om wie het feest uiteindelijk draait, het maar kunnen waarderen.
Lekker interessant. Als dat kleine grut het maar leuk vindt.quote:Op dinsdag 3 november 2015 17:52 schreef Montagui het volgende:
[..]
Het Sinterklaasfeest is cultureel erfgoed. Daarin verander je niet zomaar een essentieel onderdeel (zoals men nu tegen de wil van de overgrote meerderheid wel wil/gaat doen). Je gaat met 'el Tomatina' ook niet de tomaten vervangen door bananen. Dat zou net zo'n onzinnige verandering zijn. Daarbij waarderen de kindertjes de huidige zwarte Zwarte Piet al. Er is geen enkele reden om dat te wijzigen. "If it isn't broke, don't try to fix it".
Boeiend, alleen maar gezeur van volwassenen is dat die geen verandering willen terwijl dat hele fenomeen al jaren aan verandering onderhevig is.quote:Op dinsdag 3 november 2015 17:52 schreef Montagui het volgende:
[..]
Het Sinterklaasfeest is cultureel erfgoed. Daarin verander je niet zomaar een essentieel onderdeel (zoals men nu tegen de wil van de overgrote meerderheid wel wil/gaat doen). Je gaat met 'el Tomatina' ook niet de tomaten vervangen door bananen. Dat zou net zo'n onzinnige verandering zijn. Daarbij waarderen de kindertjes de huidige zwarte Zwarte Piet al. Er is geen enkele reden om dat te wijzigen. "If it isn't broke, don't try to fix it".
En die vinden het al leuk.quote:Op dinsdag 3 november 2015 17:59 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Lekker interessant. Als dat kleine grut het maar leuk vindt.
Het gezeur is begonnen met degenen die een bepaalde verandering willen (om oneigenlijke redenen). En net die ene verandering (de kleur zwart) is essentieel voor dit erfgoed.quote:Op dinsdag 3 november 2015 18:07 schreef Xa1pt het volgende:
[..]
Boeiend, alleen maar gezeur van volwassenen is dat die geen verandering willen terwijl dat hele fenomeen al jaren aan verandering onderhevig is.
En die vinden het straks nog steeds leuk.quote:
quote:Op dinsdag 3 november 2015 19:54 schreef PippenScottie het volgende:
[..]
En die vinden het straks nog steeds leuk.
En jij zit straks elke december chagrijnig te zijn hoe Sinterklaas niet meer is zoals het vroeger was. Zo'n eeuwig klagende oom op familiefeestjes, zeg maar.
Het is mij dan ook om het even allemaal.quote:
Neuh, dat het feest voor 'de bühne' verandert betekent nog niet dat het in den lande zal veranderen. Ik vermoed dat Zwarte Piet een hardnekkig fenomeen zal blijven...en terecht.quote:Op dinsdag 3 november 2015 19:54 schreef PippenScottie het volgende:
[..]
En die vinden het straks nog steeds leuk.
En jij zit straks elke december chagrijnig te zijn hoe Sinterklaas niet meer is zoals het vroeger was. Zo'n eeuwig klagende oom op familiefeestjes, zeg maar.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |