abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_157289800
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 november 2015 12:35 schreef Montagui het volgende:

[..]

Het wordt elk jaar minder.....maar goed misschien dat 14 november nog wat discussie oplevert of de volgende actie van de activisten:

Het Pietendorp van het Zuiderzeemuseum te Enkhuizen moet dicht.

[..]

http://www.doorbraak.eu/p(...)-blackface-traditie/

100 hoeraatjes *O* en steun ^O^ voor het Pietendorp en dat ze niet zwichten voor de oneigenlijke redenaties van die haters.

site pietendorp: http://www.zuiderzeemuseum.nl/nl/1131/
Ik ben er verleden jaar geweest met mijn zoontje, hij vond het helemaal geweldig net als de andere duizenden kinderen die er waren, stelletje mafketels om dit te willen verbieden, kotsmisselijk wordt je hiervan, mensen die een kinderfeestje ''zwart'' willen maken... :r
  dinsdag 3 november 2015 @ 12:47:59 #242
429573 KingRadler
King of the Radler
pi_157289907
het is jammer dat Zeurpieten wel gelijk hebben. :)
Wie is hier dan het zeuren de Propieten
pi_157290538
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 november 2015 12:47 schreef KingRadler het volgende:
Ja want de Propieten hebben hier ook echt om gevraagd. de zeurpieten moeten eens een baan gaan zoeken of vrijwilligerswerk gaan doen dan maken zij zichzelf ook eens nuttig in onze samenleving, nee, alleen maar zeuren om een kinderfeestje thuis op de bank met hun uitkering dan kan je trots zijn op jezelf!

[ Bericht 1% gewijzigd door WhateverWhatever op 03-11-2015 13:35:26 ]
pi_157290575
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 november 2015 12:47 schreef KingRadler het volgende:
Het zeuren begon ergens.
pi_157294553
quote:
0s.gif Op zaterdag 31 oktober 2015 15:54 schreef Bram_van_Loon het volgende:

[..]

Hoezo drukt de USA ons dat door onze strot? Volgens mij kiezen wij er geheel vrijwillig voor om dat over te nemen. Dat Valentijn puur commercieel is en geen toegevoegde waarde heeft ben ik met je eens. De mensen die geen relatie hebben wijs je daar op en de mensen die er wel een hebben hebben toch niet een speciale dag nodig om hun liefde te vieren of te tonen? :?
Marketing en indoctrinatie is natuurlijk van grote invloed. Geheel vrijwillig zal je keus dus nooit zijn.
pi_157294612
Wethouder legt taken neer om Groene Piet

De Hoornse wethouder Samir Bashara heeft zijn portefeuille communicatie neergelegd na zijn geblunder rond Groene Piet.
Dat schrijft het college van B & W in een brief aan de gemeenteraad en de inwoners van Hoorn.

Dat schrijft het college van B & W in een brief aan de gemeenteraad en de inwoners van Hoorn. De GroenLinks-wethouder kondigde maandag aan dat Hoorn dit jaar bij de Sinterklaasintocht voor een groene pietenkleur kiest om 'het duurzame imago van de stad' te benadrukken. Er volgden woedende reacties op de Facebook-pagina van GroenLinks en ook vanuit de politiek ontstond er kritiek. Later bleek dat Bashara om onduidelijke redenen op eigen houtje had geopereerd. Binnen het college van B en W wist verder niemand iets af van het zogenaamde plan.

Een geschrokken Bashara bood daarop zijn excuses aan. Nu heeft hij ook besloten om zich niet meer met communicatie bezig te houden. In de brief benadrukt het college van B & W nog maar eens dat het ,,nadrukkelijk” afstand neemt van het Groene Pietenpersbericht. ,,De collegeleden waren vooraf niet op de hoogte. (Het spreekt voor zich dat er geen actie met groene pieten plaats zal vinden.”
http://www.telegraaf.nl/b(...)m_Groene_Piet__.html
http://www.docdroid.net/U(...)oene-pieten.pdf.html
_O- :P _O-
Steun het Kiva Fok! team!
http://www.kiva.org/team/fok
  dinsdag 3 november 2015 @ 16:43:37 #247
61646 Copycat
I am a trigger hippie
pi_157294724
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 november 2015 13:18 schreef WhateverWhatever het volgende:

Ja want de Propieten hebben hier ook echt om gevraagd. de zeurpieten moeten eens een baan gaan zoeken of vrijwilligerswerk gaan doen dan maken zij zichzelf ook eens nuttig in onze samenleving, nee, alleen maar zeuren om een kinderfeestje thuis op de bank met hun uitkering dan kan je trots zijn op jezelf!
:')
Vergeet je niet te ademen in je boosheid?
Daarnaast ben ik benieuwd hoe de verhouding werklozen is tussen pro- en antipieten ...
Curiosity cultured the cat
Hoge dames vangen veel wind
Whadda ya hear! Whadda ya say!
What is any ocean but a multitude of drops?
  dinsdag 3 november 2015 @ 16:52:02 #248
113650 maniack28
Dresden Dolls O+
pi_157294860
Ook al huilen over Halloween. De tere kinderzieltjes och och och....

Laat ze eens wat ruggengraat groeien. Een beetje schrikken en bang maken kan geen kwaad hoor.
Cause I'd rather continue my trip to the top of the mountain then freeze to death in the valley.
pi_157294926
quote:
10s.gif Op dinsdag 3 november 2015 16:43 schreef Copycat het volgende:

[..]

:')
Vergeet je niet te ademen in je boosheid?
Daarnaast ben ik benieuwd hoe de verhouding werklozen is tussen pro- en antipieten ...
Van de mensen die ik op tv heb gezien kan ik er toch echt vanuit gaan dat zij waarschijnlijk geen baan hebben, hoe kan je anders zoveel tijd hebben? zelfde soort kansloze types als de Occupy’ers.
  dinsdag 3 november 2015 @ 17:04:28 #250
61646 Copycat
I am a trigger hippie
pi_157295085
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 november 2015 16:56 schreef WhateverWhatever het volgende:

Van de mensen die ik op tv heb gezien kan ik er toch echt vanuit gaan dat zij waarschijnlijk geen baan hebben, hoe kan je anders zoveel tijd hebben? zelfde soort kansloze types als de Occupy’ers.
Dat gevoel heb ik dan weer met die pro-proleten, die vooral Facebook onderkotsen in slecht Nederlands.
Denk dat ze elkaar niet veel zullen ontlopen.
Curiosity cultured the cat
Hoge dames vangen veel wind
Whadda ya hear! Whadda ya say!
What is any ocean but a multitude of drops?
  dinsdag 3 november 2015 @ 17:08:31 #251
215628 woid
let's get Friendly
pi_157295149
doen zoals in Beieren.., ook wel een pedagogisch verandwoorde manier om kidsjes bang te maken..:

pi_157295256
quote:
9s.gif Op dinsdag 3 november 2015 17:04 schreef Copycat het volgende:

[..]

Dat gevoel heb ik dan weer met die pro-proleten, die vooral Facebook onderkotsen in slecht Nederlands.
Denk dat ze elkaar niet veel zullen ontlopen.
Die zullen er ook tussen zitten, ik word gewoon een beetje moe van deze discussie, 1x per jaar een onschuldig kinderfeestje... Straks vallen er nog gewonden of nog erger valt er een dode om deze discussie, want die kant gaan we echt op zo en waarom? omdat een kleine groep N(M)ederlanders nog met hun gedachte in de slavernijtijd leven en dit willen afschaffen, leef nu kijk naar de toekomst en leef niet meer in het verleden.
  dinsdag 3 november 2015 @ 17:15:55 #253
3542 Gia
User under construction
pi_157295273
Vooraankondiging Sinterklaasjournaal.
Er wordt gesproken en geschreven over Sinterklaas en zijn pieten.
De kleur zwart wordt nu al gemeden.
Volgende week wordt uitgelegd hoe de pieten de kado's bezorgen nu de meeste huizen geen schoorsteen meer hebben.
Het gevolg laat zich raden. Niet meer door de schoorsteen, niet meer zwart.

Als ik nog jonge kinderen had, keken ze niet naar het sinterklaasjournaal.

En dit dan ook nog de scholen door hun strot duwen, met complete pakketten, om met de kinderen het sinterklaasverhaal ook op school te volgen.

Walgelijke indoctrinatie.
  dinsdag 3 november 2015 @ 17:16:41 #254
3542 Gia
User under construction
pi_157295284
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 november 2015 17:08 schreef woid het volgende:
doen zoals in Beieren.., ook wel een pedagogisch verandwoorde manier om kidsjes bang te maken..:

[ afbeelding ]
Cool!
  dinsdag 3 november 2015 @ 17:18:58 #255
215628 woid
let's get Friendly
pi_157295321
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 november 2015 17:15 schreef Gia het volgende:
...Niet meer door de schoorsteen, niet meer zwart.
...
maar dat is dan wel een betere / creativere redenatie dan die stomme m&m's pieten....
pi_157295375
quote:
Volgende week wordt uitgelegd hoe de pieten de kado's bezorgen nu de meeste huizen geen schoorsteen meer hebben.

En dit dan ook nog de scholen door hun strot duwen, met complete pakketten, om met de kinderen het sinterklaasverhaal ook op school te volgen.

Jij hoeft het ook niet leuk te vinden. Als de kindertjes, om wie het feest uiteindelijk draait, het maar kunnen waarderen.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
pi_157295619
Heel Nederland zit klaar om naar het Sinterklaasjournaal aan het kijken.

Wat een spanning, wat een sensatie mensen.
pi_157295667
quote:

ach niet al hun plannen houden het lang vol :')
Om aan te geven hoe hoog Erdogan het moederschap acht, gaf hij een voorbeeld uit de praktijk. ''Ik kuste wel eens de voeten van mijn moeder omdat ze naar het paradijs roken. Zij wierp me dan een zedige blik toe en huilde soms.''
pi_157295857
quote:
1s.gif Op dinsdag 3 november 2015 17:21 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Jij hoeft het ook niet leuk te vinden. Als de kindertjes, om wie het feest uiteindelijk draait, het maar kunnen waarderen.
Het Sinterklaasfeest is cultureel erfgoed. Daarin verander je niet zomaar een essentieel onderdeel (zoals men nu tegen de wil van de overgrote meerderheid wel wil/gaat doen). Je gaat met 'el Tomatina' ook niet de tomaten vervangen door bananen. Dat zou net zo'n onzinnige verandering zijn. Daarbij waarderen de kindertjes de huidige zwarte Zwarte Piet al. Er is geen enkele reden om dat te wijzigen. "If it isn't broke, don't try to fix it".
“To destroy a people you must first sever their roots.”
pi_157295982
quote:
1s.gif Op dinsdag 3 november 2015 17:52 schreef Montagui het volgende:

[..]

Het Sinterklaasfeest is cultureel erfgoed. Daarin verander je niet zomaar een essentieel onderdeel (zoals men nu tegen de wil van de overgrote meerderheid wel wil/gaat doen). Je gaat met 'el Tomatina' ook niet de tomaten vervangen door bananen. Dat zou net zo'n onzinnige verandering zijn. Daarbij waarderen de kindertjes de huidige zwarte Zwarte Piet al. Er is geen enkele reden om dat te wijzigen. "If it isn't broke, don't try to fix it".
Lekker interessant. Als dat kleine grut het maar leuk vindt.
pi_157296134
quote:
1s.gif Op dinsdag 3 november 2015 17:52 schreef Montagui het volgende:

[..]

Boeiend, alleen maar gezeur van volwassenen is dat die geen verandering willen terwijl dat hele fenomeen al jaren aan verandering onderhevig is.
pi_157297468
quote:
1s.gif Op dinsdag 3 november 2015 17:59 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Lekker interessant. Als dat kleine grut het maar leuk vindt.
En die vinden het al leuk. ^O^
pi_157297527
quote:
14s.gif Op dinsdag 3 november 2015 18:07 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

Boeiend, alleen maar gezeur van volwassenen is dat die geen verandering willen terwijl dat hele fenomeen al jaren aan verandering onderhevig is.
Het gezeur is begonnen met degenen die een bepaalde verandering willen (om oneigenlijke redenen). En net die ene verandering (de kleur zwart) is essentieel voor dit erfgoed.
De rest mag gerust veranderen. Maar ook dat is niet nodig.
  Redactie Frontpage / Sport dinsdag 3 november 2015 @ 19:54:46 #264
426493 crew  PippenScottie
pi_157298359
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 november 2015 19:19 schreef Montagui het volgende:

[..]

En die vinden het straks nog steeds leuk.

En jij zit straks elke december chagrijnig te zijn hoe Sinterklaas niet meer is zoals het vroeger was. Zo'n eeuwig klagende oom op familiefeestjes, zeg maar.
My friends all drive horses
pi_157298413
quote:
1s.gif Op dinsdag 3 november 2015 19:54 schreef PippenScottie het volgende:

[..]

En jij zit straks elke december chagrijnig te zijn hoe Sinterklaas niet meer is zoals het vroeger was. Zo'n eeuwig klagende oom op familiefeestjes, zeg maar.
_O-
  Moderator dinsdag 3 november 2015 @ 20:09:53 #266
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_157298792
op familiefeestjes blijft Piet toch wel zwart, denk eerder dat het feest van straat verdwijnt dan dat Piet radicaal van kleur veranderd

dan arriveert hij ineens in het Olympisch stadion ofzo met de helikopter en kun je een kaartje kopen van een tientje ofzo
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
  dinsdag 3 november 2015 @ 20:13:37 #267
448036 Achterhoker
Hauptsache Alkohol
pi_157298924
Stukje bij stukje gaat ons land naar de kloten. Allerlei groepen minderheden weten ons land beetje bij beetje naar hun hand te zetten. Oh ja tolerant noemt men dat. :')
Fade to Black
  Moderator dinsdag 3 november 2015 @ 20:25:00 #268
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_157299239
is dat wel zo?

op welk punt hebben allerlei groepen minderheid het land nu echt veranderd de afgelopen pak hem beet 20 jaar?

de mensen zijn gemiddeld wat donkerder (geen racisme) maar verder is er volgens mij niet echt iets veranderd ... ja we zijn wat truttiger tegenwoordig dankzij Balkenende, het CDA en normen en waarden
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
pi_157301513
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 november 2015 19:19 schreef Montagui het volgende:

[..]

Het is mij dan ook om het even allemaal.
pi_157301785
quote:
1s.gif Op dinsdag 3 november 2015 19:54 schreef PippenScottie het volgende:

[..]

Neuh, dat het feest voor 'de bühne' verandert betekent nog niet dat het in den lande zal veranderen. Ik vermoed dat Zwarte Piet een hardnekkig fenomeen zal blijven...en terecht. :)
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')