abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 3 november 2015 @ 17:08:31 #251
215628 woid
let's get Friendly
pi_157295149
doen zoals in Beieren.., ook wel een pedagogisch verandwoorde manier om kidsjes bang te maken..:

pi_157295256
quote:
9s.gif Op dinsdag 3 november 2015 17:04 schreef Copycat het volgende:

[..]

Dat gevoel heb ik dan weer met die pro-proleten, die vooral Facebook onderkotsen in slecht Nederlands.
Denk dat ze elkaar niet veel zullen ontlopen.
Die zullen er ook tussen zitten, ik word gewoon een beetje moe van deze discussie, 1x per jaar een onschuldig kinderfeestje... Straks vallen er nog gewonden of nog erger valt er een dode om deze discussie, want die kant gaan we echt op zo en waarom? omdat een kleine groep N(M)ederlanders nog met hun gedachte in de slavernijtijd leven en dit willen afschaffen, leef nu kijk naar de toekomst en leef niet meer in het verleden.
  dinsdag 3 november 2015 @ 17:15:55 #253
3542 Gia
User under construction
pi_157295273
Vooraankondiging Sinterklaasjournaal.
Er wordt gesproken en geschreven over Sinterklaas en zijn pieten.
De kleur zwart wordt nu al gemeden.
Volgende week wordt uitgelegd hoe de pieten de kado's bezorgen nu de meeste huizen geen schoorsteen meer hebben.
Het gevolg laat zich raden. Niet meer door de schoorsteen, niet meer zwart.

Als ik nog jonge kinderen had, keken ze niet naar het sinterklaasjournaal.

En dit dan ook nog de scholen door hun strot duwen, met complete pakketten, om met de kinderen het sinterklaasverhaal ook op school te volgen.

Walgelijke indoctrinatie.
  dinsdag 3 november 2015 @ 17:16:41 #254
3542 Gia
User under construction
pi_157295284
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 november 2015 17:08 schreef woid het volgende:
doen zoals in Beieren.., ook wel een pedagogisch verandwoorde manier om kidsjes bang te maken..:

[ afbeelding ]
Cool!
  dinsdag 3 november 2015 @ 17:18:58 #255
215628 woid
let's get Friendly
pi_157295321
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 november 2015 17:15 schreef Gia het volgende:
...Niet meer door de schoorsteen, niet meer zwart.
...
maar dat is dan wel een betere / creativere redenatie dan die stomme m&m's pieten....
pi_157295375
quote:
Volgende week wordt uitgelegd hoe de pieten de kado's bezorgen nu de meeste huizen geen schoorsteen meer hebben.

En dit dan ook nog de scholen door hun strot duwen, met complete pakketten, om met de kinderen het sinterklaasverhaal ook op school te volgen.

Jij hoeft het ook niet leuk te vinden. Als de kindertjes, om wie het feest uiteindelijk draait, het maar kunnen waarderen.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
pi_157295619
Heel Nederland zit klaar om naar het Sinterklaasjournaal aan het kijken.

Wat een spanning, wat een sensatie mensen.
pi_157295667
quote:

ach niet al hun plannen houden het lang vol :')
Om aan te geven hoe hoog Erdogan het moederschap acht, gaf hij een voorbeeld uit de praktijk. ''Ik kuste wel eens de voeten van mijn moeder omdat ze naar het paradijs roken. Zij wierp me dan een zedige blik toe en huilde soms.''
pi_157295857
quote:
1s.gif Op dinsdag 3 november 2015 17:21 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Jij hoeft het ook niet leuk te vinden. Als de kindertjes, om wie het feest uiteindelijk draait, het maar kunnen waarderen.
Het Sinterklaasfeest is cultureel erfgoed. Daarin verander je niet zomaar een essentieel onderdeel (zoals men nu tegen de wil van de overgrote meerderheid wel wil/gaat doen). Je gaat met 'el Tomatina' ook niet de tomaten vervangen door bananen. Dat zou net zo'n onzinnige verandering zijn. Daarbij waarderen de kindertjes de huidige zwarte Zwarte Piet al. Er is geen enkele reden om dat te wijzigen. "If it isn't broke, don't try to fix it".
“To destroy a people you must first sever their roots.”
pi_157295982
quote:
1s.gif Op dinsdag 3 november 2015 17:52 schreef Montagui het volgende:

[..]

Het Sinterklaasfeest is cultureel erfgoed. Daarin verander je niet zomaar een essentieel onderdeel (zoals men nu tegen de wil van de overgrote meerderheid wel wil/gaat doen). Je gaat met 'el Tomatina' ook niet de tomaten vervangen door bananen. Dat zou net zo'n onzinnige verandering zijn. Daarbij waarderen de kindertjes de huidige zwarte Zwarte Piet al. Er is geen enkele reden om dat te wijzigen. "If it isn't broke, don't try to fix it".
Lekker interessant. Als dat kleine grut het maar leuk vindt.
pi_157296134
quote:
1s.gif Op dinsdag 3 november 2015 17:52 schreef Montagui het volgende:

[..]

Boeiend, alleen maar gezeur van volwassenen is dat die geen verandering willen terwijl dat hele fenomeen al jaren aan verandering onderhevig is.
pi_157297468
quote:
1s.gif Op dinsdag 3 november 2015 17:59 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Lekker interessant. Als dat kleine grut het maar leuk vindt.
En die vinden het al leuk. ^O^
pi_157297527
quote:
14s.gif Op dinsdag 3 november 2015 18:07 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

Boeiend, alleen maar gezeur van volwassenen is dat die geen verandering willen terwijl dat hele fenomeen al jaren aan verandering onderhevig is.
Het gezeur is begonnen met degenen die een bepaalde verandering willen (om oneigenlijke redenen). En net die ene verandering (de kleur zwart) is essentieel voor dit erfgoed.
De rest mag gerust veranderen. Maar ook dat is niet nodig.
  Redactie Frontpage / Sport dinsdag 3 november 2015 @ 19:54:46 #264
426493 crew  PippenScottie
pi_157298359
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 november 2015 19:19 schreef Montagui het volgende:

[..]

En die vinden het straks nog steeds leuk.

En jij zit straks elke december chagrijnig te zijn hoe Sinterklaas niet meer is zoals het vroeger was. Zo'n eeuwig klagende oom op familiefeestjes, zeg maar.
My friends all drive horses
pi_157298413
quote:
1s.gif Op dinsdag 3 november 2015 19:54 schreef PippenScottie het volgende:

[..]

En jij zit straks elke december chagrijnig te zijn hoe Sinterklaas niet meer is zoals het vroeger was. Zo'n eeuwig klagende oom op familiefeestjes, zeg maar.
_O-
  Moderator dinsdag 3 november 2015 @ 20:09:53 #266
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_157298792
op familiefeestjes blijft Piet toch wel zwart, denk eerder dat het feest van straat verdwijnt dan dat Piet radicaal van kleur veranderd

dan arriveert hij ineens in het Olympisch stadion ofzo met de helikopter en kun je een kaartje kopen van een tientje ofzo
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
  dinsdag 3 november 2015 @ 20:13:37 #267
448036 Achterhoker
Hauptsache Alkohol
pi_157298924
Stukje bij stukje gaat ons land naar de kloten. Allerlei groepen minderheden weten ons land beetje bij beetje naar hun hand te zetten. Oh ja tolerant noemt men dat. :')
Fade to Black
  Moderator dinsdag 3 november 2015 @ 20:25:00 #268
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_157299239
is dat wel zo?

op welk punt hebben allerlei groepen minderheid het land nu echt veranderd de afgelopen pak hem beet 20 jaar?

de mensen zijn gemiddeld wat donkerder (geen racisme) maar verder is er volgens mij niet echt iets veranderd ... ja we zijn wat truttiger tegenwoordig dankzij Balkenende, het CDA en normen en waarden
pi_157301513
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 november 2015 19:19 schreef Montagui het volgende:

[..]

Het is mij dan ook om het even allemaal.
pi_157301785
quote:
1s.gif Op dinsdag 3 november 2015 19:54 schreef PippenScottie het volgende:

[..]

Neuh, dat het feest voor 'de bühne' verandert betekent nog niet dat het in den lande zal veranderen. Ik vermoed dat Zwarte Piet een hardnekkig fenomeen zal blijven...en terecht. :)
  dinsdag 3 november 2015 @ 21:52:02 #271
423997 Lunatiek
RadicaalFilosoof
pi_157302100
Als Piet niet meer zwart is in het jeugdjournaal, mogen ze wel heel snel de canon van Sinterklaasliedjes aanpassen. En de oudere films die ook dit jaar in de dd speler worden geduwd. En die tientallen (geïllustreerde) boeken over Sinterklaas die deze traditie rijk is. Ga je kind maar uitleggen waarom hij overal zwart is, behalve in het Sinterklaasjournaal.
Of je kijkt lekker naar de Club van Sinterklaas in plaats van naar de nationale domroep.
  dinsdag 3 november 2015 @ 22:05:11 #272
423997 Lunatiek
RadicaalFilosoof
pi_157302646
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 november 2015 12:35 schreef Montagui het volgende:

[..]

Het wordt elk jaar minder.....maar goed misschien dat 14 november nog wat discussie oplevert of de volgende actie van de activisten:

Het Pietendorp van het Zuiderzeemuseum te Enkhuizen moet dicht.

[..]

http://www.doorbraak.eu/p(...)-blackface-traditie/
" n. Ook de sponsor van het Pietendorp, de BankGiro Loterij , moet zich eens achter de oren krabben en afvragen waarom men de racistische blackface-traditie van het Zuiderzeemuseum financieel beloont."

Daar zit de denkfout. Nederland kent helemaal geen Blackface-traditie, laat staan een racistische Blackface-traditie.
Ik denk dat iedereen wel doorheeft dat (de Amerikaanse) Blackface = racisme.
Maar Blackface is geen Zwarte Piet. Dat mensen dat niet kunnen inzien is onbegrijpelijk.
pi_157303812
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 november 2015 19:21 schreef Montagui het volgende:
En net die ene verandering (de kleur zwart) is essentieel voor dit erfgoed.
Welnee, dat maken de voorstanders er graag van maar als je de kleur van Piet verandert kraait er over 10 jaar geen haan meer naar terwijl het feest nog gewoon gevierd kan worden.
  Moderator dinsdag 3 november 2015 @ 22:37:19 #274
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_157304174
ja maar hoe wil je het uberhaupt een andere kleur geven?

je kunt mensen niet dwingen zichzelf blauw te verven en zolang verreweg de meeste pieten die je tegenkomt zwart zijn blijft het gewoon zwarte Piet ongeacht wat het sinterklaasjournaal er van maakt
  dinsdag 3 november 2015 @ 22:44:56 #275
448036 Achterhoker
Hauptsache Alkohol
pi_157304445
quote:
7s.gif Op dinsdag 3 november 2015 22:29 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

Welnee, dat maken de voorstanders er graag van maar als je de kleur van Piet verandert kraait er over 10 jaar geen haan meer naar terwijl het feest nog gewoon gevierd kan worden.
Daar gaat het helemaal niet om. Het gaat erom dat we hier een statement maken dat men niet aan onze cultuur moet komen! Het blijft tenslotte ons land!
Fade to Black
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')