abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_157222263
quote:
1s.gif Op zaterdag 31 oktober 2015 14:05 schreef sp3c het volgende:

[..]

boeit mij dat nou?
Dom zijn mag.
  Moderator zaterdag 31 oktober 2015 @ 14:06:53 #152
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_157222275
quote:
0s.gif Op zaterdag 31 oktober 2015 13:12 schreef john2406 het volgende:

[..]

Ik zou ernaar kijken of op leten en in een regenboog winkel piet zou ik geen eurocent spenderen.
lijkt mij een prima oplossing
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
  Moderator zaterdag 31 oktober 2015 @ 14:08:00 #153
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_157222287
quote:
0s.gif Op zaterdag 31 oktober 2015 14:06 schreef Jaroon het volgende:

[..]

Dom zijn mag.
zwarte piet ook, zeuren over zwarte piet ook etc.

wat is nu eigenlijk het probleem hier?
pi_157222329
quote:
1s.gif Op zaterdag 31 oktober 2015 14:08 schreef sp3c het volgende:

[..]

zwarte piet ook, zeuren over zwarte piet ook etc.

wat is nu eigenlijk het probleem hier?
Dat men van niets een probleem maakt. Zeker over racisme.
pi_157222479
quote:
1s.gif Op zaterdag 31 oktober 2015 08:51 schreef SpecialK het volgende:

[..]

In een paar jaar van 100% naar 86% noem ik geen "roflmao" maar gestage voortgang toch?
Zeer gestaag! Zeker als je bedenkt dat de policor's (blijkbaar tegenwoordig ook gutmenschen genoemd) nogal dwingend zijn in deze kwestie en dat zij oververtegenwoordigd zijn op de betreffende posten.
ING en ABN investeerden honderden miljoenen euro in DAPL.
#NoDAPL
pi_157222495
quote:
0s.gif Op zaterdag 31 oktober 2015 13:29 schreef sinterklaaskapoentje het volgende:

[..]

Wat is dan die 'echte' achtergrond. Piet (toen nog 'knecht') kwam voor in een boekje waar de sint de arme kinderen soepgoed gaf. In dat boekje wordt de knecht ook niet mishandeld of als slaaf behandeld. In hoeverre is dat nog te koppelen aan slavernij (behalve zijn kleur)?
Ik vind de koppeling donkere huidskleur en slavernij een beetje vreemd. Alsof elke neger een slaaf is of zo. :{w
Op donderdag 6 september 2012 @ 21:41 schreef Shakkara het volgende:
Uiteraard is het volgens Rutte en consorten de schuld van een imaginair links kabinet dat we ooit ergens in het verleden gehad schijnen te hebben.
  † In Memoriam † zaterdag 31 oktober 2015 @ 14:35:46 #157
108371 sinterklaaskapoentje
Wie komt er alle jaren...
pi_157222793
quote:
0s.gif Op zaterdag 31 oktober 2015 14:21 schreef Prutzenberg het volgende:

[..]

Ik vind de koppeling donkere huidskleur en slavernij een beetje vreemd. Alsof elke neger een slaaf is of zo. :{w
Er waren zwarte slaven, amerikanen hebben 'blackface' bedacht als typetje wat racistisch was in retrospect.. that's it.
:')
  Moderator zaterdag 31 oktober 2015 @ 14:41:24 #158
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_157222916
quote:
0s.gif Op zaterdag 31 oktober 2015 14:10 schreef Jaroon het volgende:

[..]

daar heb ik toch niets mee te maken
pi_157222973
quote:
0s.gif Op zaterdag 31 oktober 2015 14:41 schreef sp3c het volgende:

[..]

daar heb ik toch niets mee te maken
Blijkbaar wel. Daarom schrijf je hier.
pi_157223048
quote:
0s.gif Op zaterdag 31 oktober 2015 10:38 schreef sp3c het volgende:
nee Halloween kan echt helemaal niemand wat schelen
Weet je zeker dat niemand dat wat kan schelen? Je weet toch dat Halloween door veel christenen gezien wordt als het feest van de duivel. Zelf gaf ik al aan dat ik het onverantwoord vind kinderen de angst aan te jagen. (deden we in het verleden ook met de zwarte piet, want die was niet altijd even vriendelijk) Tja en het nieuws over de actie van Jumbo haalde meteen het nieuws, kun je nagaan als straks dit soort gedrochten overal te vinden zijn in elke supermarkt. Ik moet er niet aan denken.
pi_157223201
quote:
0s.gif Op zaterdag 31 oktober 2015 13:10 schreef Hathor het volgende:

[..]

Omdat het een Amerikaanse traditie is, en dat moet het ook vooral blijven.
Alleen vrees ik dat Amerika ons al hun tradities door de strot drukt, net als Valentijnsdag, wat ik ook al zo'n achterlijke traditie vind. Leuk als je nooit een vriendin hebt gehad word je met Valentijnsdag daar elk jaar weer aan herinnert. Dat is gewoon discriminatie.
pi_157223384
quote:
0s.gif Op zaterdag 31 oktober 2015 14:56 schreef MakkieR het volgende:

[..]

Alleen vrees ik dat Amerika ons al hun tradities door de strot drukt, net als Valentijnsdag, wat ik ook al zo'n achterlijke traditie vind. Leuk als je nooit een vriendin hebt gehad word je met Valentijnsdag daar elk jaar weer aan herinnert. Dat is gewoon discriminatie.
Ligt natuurlijk ook helemaal aan jezelf of je daar in mee wil gaan. mij krijgen ze niet zo gek. Ik neem niet eens de moeite om een kerstboom te zetten.
Radical islam is the snake in the grass.
Moderate islam is the grass that hides the snake.
pi_157223480
quote:
0s.gif Op zaterdag 31 oktober 2015 15:07 schreef Hathor het volgende:

[..]

Ligt natuurlijk ook helemaal aan jezelf of je daar in mee wil gaan. mij krijgen ze niet zo gek. Ik neem niet eens de moeite om een kerstboom te zetten.
Dat is natuurlijk niet waar, godzijdank is Valentijnsdag nog relatief klein in Nederland maar ik moet er niet aan denken dat je ermee dood wordt gegooid op alle media, in de winkels op straat. En zelfs bij vrienden, klasgenoten of collega's.

Ook al doe je er niet aan mee, de eerste reden om iemand weg te pesten is het gebruik van Valentijnsdag waar die ene knappe collega allemaal kaartjes,bloemen en rozen krijgt en jij die daar niet aan meedoet dus niet. Daar zijn al hele filmseries op gebaseerd wat vaak voor de gedupeerde slecht afloopt.
pi_157223620
quote:
0s.gif Op zaterdag 31 oktober 2015 14:10 schreef Jaroon het volgende:

[..]

Ik dacht of denk er helemaal niet over, voor mij is alles gelijk geel of wat ook voor een kleur, door deze hele ophef krijgt het wel een nieuwe boost lijkt me?
pi_157223651
quote:
0s.gif Op zaterdag 31 oktober 2015 15:12 schreef MakkieR het volgende:

[..]

Dat is natuurlijk niet waar, godzijdank is Valentijnsdag nog relatief klein in Nederland maar ik moet er niet aan denken dat je ermee dood wordt gegooid op alle media, in de winkels op straat. En zelfs bij vrienden, klasgenoten of collega's.

Ook al doe je er niet aan mee, de eerste reden om iemand weg te pesten is het gebruik van Valentijnsdag waar die ene knappe collega allemaal kaartjes,bloemen en rozen krijgt en jij die daar niet aan meedoet dus niet. Daar zijn al hele filmseries op gebaseerd wat vaak voor de gedupeerde slecht afloopt.
Zou het werkelijk zo zijn, volgens mij is het meer om de handel op te drijven!
Ieder kind krijgt met sinterklaas feest, dan wil ik niet dat die van mij onder doet voor eentje wat wel krijgt!

Alles dus voor de heb denk ik?

[ Bericht 1% gewijzigd door #ANONIEM op 31-10-2015 15:22:46 ]
  Moderator zaterdag 31 oktober 2015 @ 15:22:36 #166
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_157223662
quote:
0s.gif Op zaterdag 31 oktober 2015 14:44 schreef Jaroon het volgende:

[..]

Blijkbaar wel. Daarom schrijf je hier.
nee je vroeg wat de zwartjes hier deden, netjes antwoord geven dus

ik ben hier geboren :Y
pi_157223679
quote:
0s.gif Op zaterdag 31 oktober 2015 15:22 schreef sp3c het volgende:

[..]

Geboren alleen of heb je een dubbel paspoort?
pi_157223794
quote:
0s.gif Op zaterdag 31 oktober 2015 15:22 schreef john2406 het volgende:

[..]

Zou het werkelijk zo zijn, volgens mij is het meer om de handel op te drijven!
Ieder kind krijgt met sinterklaas feest, dan wil ik niet dat die van mij onder doet voor eentje wat wel krijgt!

Alles dus voor de heb denk ik?
Om de handel draait het altijd als het gaat om Sinterklaas, Kerstdagen, Valentijnsdag of Halloween. De vraag is in hoeverre het feest onschuldig is en eerlijk gezegd vind ik Sinterklaas onschuldiger dan Halloween of Valentijnsdag, waar hele grote groepen geschaad worden. Halloween de kinderen, Valentijnsdag sociaal zwakkere mensen wordt geen rekening mee gehouden. Daar valt het aantal Sinterklaas gedupeerden in het niets.
  Moderator zaterdag 31 oktober 2015 @ 15:33:23 #169
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_157223879
quote:
0s.gif Op zaterdag 31 oktober 2015 15:23 schreef john2406 het volgende:

[..]

Geboren alleen of heb je een dubbel paspoort?
ik ben hier geboren
pi_157223881
quote:
0s.gif Op zaterdag 31 oktober 2015 15:20 schreef john2406 het volgende:

[..]

Ik dacht of denk er helemaal niet over, voor mij is alles gelijk geel of wat ook voor een kleur, door deze hele ophef krijgt het wel een nieuwe boost lijkt me?
Maar zo werkt het niet.
pi_157223896
quote:
1s.gif Op zaterdag 31 oktober 2015 08:51 schreef SpecialK het volgende:

[..]

In een paar jaar van 100% naar 86% noem ik geen "roflmao" maar gestage voortgang toch?
De roflmao sloeg trouwens niet op het percentage maar op het feit dat het Sinterklaasjournaal toonaangevend wordt genoemd terwijl de trend die de baas van dit programma tevergeefs probeert te forceren juist niet wordt gevolgd.

quote:
1s.gif Op zaterdag 31 oktober 2015 09:33 schreef SpecialK het volgende:

[..]

Tsja. De vraag is inderdaad of dit een blijvende verandering is of het rekken van het elastiekje maar onderschat de kracht van cijfers niet. 5 jaar geleden was het niet eens een realistische optie om het zelfs te hebben over andere pieten. Geen reden om je veilig te voelen bij dat cijfer van 86%
Dat is een ander verhaal, ik ben het met je eens dat we op onze hoede moeten zijn dat we niet een paar policors - of gutmenschen zo je wil - het feestje van 16 miljoen Nederlanders laten verpesten.

[ Bericht 19% gewijzigd door Bram_van_Loon op 31-10-2015 15:39:17 ]
#NoDAPL
pi_157223900
quote:
0s.gif Op zaterdag 31 oktober 2015 15:22 schreef sp3c het volgende:

[..]

Ik vraag mij af wat zeurpieten hier doen.
pi_157223939
quote:
0s.gif Op zaterdag 31 oktober 2015 15:33 schreef sp3c het volgende:

[..]

ik ben hier geboren
Ja dat had ik de eerste keer ook al gelezen, de vraag terug was, heb je een dubbel paspoort?
pi_157223958
quote:
0s.gif Op zaterdag 31 oktober 2015 09:14 schreef Montagui het volgende:

[..]

Die 'voortgang' ontstaat door onwetendheid, door de stuipreactie van de policor goegemeente bij het horen van de leus ZP=racisme, doordat de media telkens een platform geeft aan de anti-Piet activisten en door geen aandacht te geven aan de echte achtergrond van Zwarte Piet (bv de docu van A.J. Scheer). De media stelt teleur. Ipv een bemiddelende rol via educatie m.b.t de achtergrond van Zwarte Piet en de punten van de anti-Pieten m.b.t. slavernij zorgen zij voor meer polarisatie.

Tijd voor educatie zou ik zeggen. Wanneer Nederland onderwezen wordt zal die 'voortgang' een halt worden toegeroepen. 100% zal het wel nooit worden, maar dat was en is zo wie zo al een utopie in een multicultureel land.
Educatie door de NPO is voltooid verleden tijd. Die beëindigde met de drievoudige afstraffing door het kabinet na de afschaffing van het kijk- en luistergeld. ;)
Ze letten wel op: tegen de mening van de politici ingaan => weer een bezuiniging. Bijt niet in de hand die je voedt, ook de NPO begrijpt dat maar al te goed.
#NoDAPL
pi_157223969
quote:
0s.gif Op zaterdag 31 oktober 2015 15:33 schreef sp3c het volgende:

[..]

ik ben hier geboren
Buiten dubbel paspoort om. Hoe boos ben je?
pi_157224020
quote:
0s.gif Op zaterdag 31 oktober 2015 15:36 schreef john2406 het volgende:

[..]

Ja dat had ik de eerste keer ook al gelezen, de vraag terug was, heb je een dubbel paspoort?
Krijgen Surinamers en Antillianen een dubbel paspoort? Hoe dan ook doet het er weinig toe, je kan van hem veel zeggen maar hij is niet een radicale anti-ZP'er.
#NoDAPL
pi_157224039
quote:
0s.gif Op zaterdag 31 oktober 2015 15:39 schreef Bram_van_Loon het volgende:

[..]

Krijgen Surinamers een dubbel paspoort?
Ik weet het niet?
Je hebt je bericht aangepast, waar beweer ik dan iets over deze?
Ik vraag alleen iets, heb al mensen gezien welke hier bevallen zijn, en dan zijn die kinderen hier geboren of niet?
Het is dus niet het antwoord waar ik blij mee ben, hier geboren kunnen er veel zijn immers?
Als ik pech had gehad was die van ons ook in het buitenland geboren trouwens.

[ Bericht 27% gewijzigd door #ANONIEM op 31-10-2015 15:50:01 ]
pi_157224074
quote:
0s.gif Op zaterdag 31 oktober 2015 11:02 schreef voetbalmanager2 het volgende:

[..]

Wat begreep jij niet hieraan?

Onderzoek in 262 gemeenten: Piet blijft zwart

Ondanks alle discussie verandert Zwarte Piet nauwelijks van kleur. Dat blijkt uit de Eerste Grote Pietatlas, een uitgebreid onderzoek van deze krant in 262 gemeenten. In 86 procent van de gepeilde gemeenten blijft hij tijdens komende intocht zwart of bruin. Slechts 6 procent introduceert nieuwe varianten.

De gemeenten die niks veranderen, hebben uiteenlopende redenen. Zo speelt de discussie volgens hen lokaal niet. Of vinden ze het verwijt van racisme onzin. Anderen oordelen dat het personage in de loop van de tijd al genoeg is veranderd. Zo zijn de gouden oorringen weggehaald die naar slaven zouden verwijzen. De gemeenten die bereid zijn tot verandering, kiezen meestal voor de toevoeging van 'roetpieten' aan de optocht. Die gedeeltelijk geschminkte figuren zijn vorig jaar door het toonaangevende Sinterklaasjournaal (NTR) naar voren geschoven. Sommige kiezen voor heel andere kleuren.

Ook kleinere steden
Onder het kleine aantal 'veranderingsgezinde' gemeenten bevinden zich niet alleen de grote steden Amsterdam, Utrecht en Den Haag. Ook Almere en Lelystad doen mee, evenals 'kleinere' gemeenten als Haaren (Brabant), Winterswijk (Gelderland) en Pijnacker-Nootdorp (Zuid-Holland). Zo'n 8 procent van de gemeenten heeft nog geen besluit genomen of twijfelt ernstig. Zo veranderde Etten-Leur tijdens het onderzoek van 'roetpiet' via naar 'zwart' naar 'we weten het nog niet'.

Marc Giling van het Sint- en Pietengilde is niet verrast dat de traditie stand houdt. ,,Alle veranderingen die in de media breed worden uitgemeten, geven een vertekend beeld. De overgrote meerderheid ziet geen enkele reden iets te veranderen.''

Tegenstander Jerry Afriyie van Nederland Wordt Beter noemt de paar veranderingen juist 'heel hoopgevend'. ,,In het begin werden we nog uitgelachen en nu zien we op heel verschillende plekken al een verschuiving. Het is allang geen 'Amsterdamse kwestie' meer. Ik voorspel: volgend jaar 50 procent verandering.''
http://www.ad.nl/ad/nl/10(...)t-blijft-zwart.dhtml
Hoe mooi zou het zijn als de inwoners van die gemeentes de optocht boycotten, als er weinig mensen langs de kant staan dan wordt het volgend jaar vanzelf weer traditioneel. Spreek met je portemonnee! De policors hebben 1 voordeel: veel inwoners weten het niet dat ze geen normaal sinterklaasfeest krijgen, een jaar later zal dat anders zijn. :)
Terzijde, met de roetPiet kan ik leven al is het een nodeloos compromis, zolang ze er maar geen Regenboog-Piet (Teletubbie-Piet) van maken. Bovendien lijkt een pruik mij noodzakelijk, anders zie je wel heel erg gemakkelijk dat ZP ome Piet of meester Piet is.
#NoDAPL
pi_157224107
quote:
0s.gif Op zaterdag 31 oktober 2015 15:43 schreef Bram_van_Loon het volgende:

[..]

Hoe mooi zou het zijn als de inwoners van die gemeentes de optocht boycotten, als er weinig mensen langs de kant staan dan wordt het volgend jaar vanzelf weer traditioneel. Spreek met je portemonnee! De policors hebben 1 voordeel: veel inwoners weten het niet dat ze geen normaal sinterklaasfeest krijgen, een jaar later zal dat anders zijn. :)
Dat gaf ik al eerder aan, geen cent aan spenderen dus, des te meer zal in de uitverkoop gaan!

De aanbiedingen de laatste tijd spreken toch al boekdelen of niet?
Wie heeft de langste adem dus, denk ik dan he?

[ Bericht 6% gewijzigd door #ANONIEM op 31-10-2015 15:46:24 ]
pi_157224173
quote:

[..]

Terzijde, met de roetPiet kan ik leven al is het een nodeloos compromis, zolang ze er maar geen Regenboog-Piet (Teletubbie-Piet) van maken. Bovendien lijkt een pruik mij noodzakelijk, anders zie je wel heel erg gemakkelijk dat ZP ome Piet of meester Piet is.
Hoe mooi zou hetzijn dat ik pro piet ga staan met zwarte famillie?
pi_157224269
quote:
0s.gif Op zaterdag 31 oktober 2015 14:56 schreef MakkieR het volgende:

[..]

Hoezo drukt de USA ons dat door onze strot? Volgens mij kiezen wij er geheel vrijwillig voor om dat over te nemen. Dat Valentijn puur commercieel is en geen toegevoegde waarde heeft ben ik met je eens. De mensen die geen relatie hebben wijs je daar op en de mensen die er wel een hebben hebben toch niet een speciale dag nodig om hun liefde te vieren of te tonen? :?
#NoDAPL
pi_157224279
quote:
0s.gif Op zaterdag 31 oktober 2015 15:48 schreef Jaroon het volgende:

[..]

Hoe mooi zou hetzijn dat ik pro piet ga staan met zwarte famillie?
Het zou een mooi statement zijn.
#NoDAPL
pi_157224298
quote:
14s.gif Op zaterdag 31 oktober 2015 15:54 schreef Bram_van_Loon het volgende:

[..]

Het zou een mooi statement zijn.
De werkelijkheid is dat men het nog zou doen ook.Men begrijpt niets van de discussie.
pi_157224379
quote:
0s.gif Op zaterdag 31 oktober 2015 15:54 schreef Bram_van_Loon het volgende:

[..]

Hoezo drukt de USA ons dat door onze strot? Volgens mij kiezen wij er geheel vrijwillig voor om dat over te nemen. Dat Valentijn puur commercieel is en geen toegevoegde waarde heeft ben ik met je eens. De mensen die geen relatie hebben wijs je daar op en de mensen die er wel een hebben hebben toch niet een speciale dag nodig om hun liefde te vieren of te tonen? :?
Tja er hoeft maar 1 persoon mee te beginnen, dan is het rond het verhaal.

De nemen iedere keer 1 mee, de nieuwsgierigheid van de mens, denken of hopen dat het iets moois is, misschien is het dat ook wel, ik ben er voorals nog niet in gestonken, ik vervreet het geld liever dan dat ik het aan raam versiering of wat dan ook uitgeef.
pi_157224461
quote:

[..]

Er zijn 2 jaar geleden al initiatieven genomen om een alternatieve intocht voor te bereiden wanneer er geen zwarte pieten bij de officiële intocht zouden zijn. Aangezien er tot nu toe slechts alternatieve pieten zijn toegevoegd, is dit nooit nodig geweest.
Maar de animo om een alternatieve intocht te houden als dit ooit mocht gebeuren is groter dan ooit. Dat weten burgemeesters ook en daarom is de kans klein dat ze ooit een intocht zonder zwarte pieten zullen organiseren. Ze weten dat dat een flop gaat worden
Steun het Kiva Fok! team!
http://www.kiva.org/team/fok
  Moderator zaterdag 31 oktober 2015 @ 16:05:36 #186
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_157224479
quote:
0s.gif Op zaterdag 31 oktober 2015 15:34 schreef Jaroon het volgende:

[..]

Ik vraag mij af wat zeurpieten hier doen.
nou dan stelde je die vraag echt helemaal verkeerd _O-

zeurpieten zeuren, dat recht hebben ze en als de keuze gaat tussen zwarte piet behouden zoals hij is en zeurpieten hun rechten ontnemen omdat ze een ander kleurtje hebben dan is zwarte piet wmb heel erg snel verleden tijd

en ik ben voorstander van de gewone klassieke piet maar die keuze lijkt me geen hele lastige
  Moderator zaterdag 31 oktober 2015 @ 16:05:50 #187
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_157224481
quote:
0s.gif Op zaterdag 31 oktober 2015 15:37 schreef Jaroon het volgende:

[..]

Buiten dubbel paspoort om. Hoe boos ben je?
niet?
pi_157224507
quote:
0s.gif Op zaterdag 31 oktober 2015 16:04 schreef voetbalmanager2 het volgende:

[..]

Er zijn 2 jaar geleden al initiatieven genomen om een alternatieve intocht voor te bereiden wanneer er geen zwarte pieten bij de officiële intocht zouden zijn. Aangezien er tot nu toe slechts alternatieve pieten zijn toegevoegd, is dit nooit nodig geweest.
Maar de animo om een alternatieve intocht te houden als dit ooit mocht gebeuren is groter dan ooit. Dat weten burgemeesters ook en daarom is de kans klein dat ze ooit een intocht zonder zwarte pieten zullen organiseren. Ze weten dat dat een flop gaat worden
Ik stelde vorig jaar voor dat SBS6 een alternatieve intocht organiseert. Het zou echt iets voor deze zender zijn: ideaal qua publiek van die zender, mooie PR, het past perfect binnnen het profiel van de zender en ze krijgen eens een keer iets waarmee je een grotere groep kijkers trekt. Gewoon doen! :)
Sterker nog, doe het op hetzelfde moment als dat de NTR het doet, laat de kijkers maar kiezen. :)
Gezien het aantal kijkers van het Sinterklaasjournaal van de NTR vermoed ik dat ook veel volwassenen zouden kijken, puur uit nieuwsgierigheid.

[ Bericht 4% gewijzigd door Bram_van_Loon op 31-10-2015 16:21:17 ]
#NoDAPL
pi_157224534
quote:
0s.gif Op zaterdag 31 oktober 2015 16:07 schreef Bram_van_Loon het volgende:

[..]

Ik stelde vorig jaar voor dat SBS6 een alternatieve intocht organiseert. Het zou echt iets voor deze zender zijn: ideaal qua publiek van die zender, mooie PR, het pas perfect binnnen het profiel van de zender en ze krijgen eens een keer iets waarmee je een grotere groep kijkers trekt. Gewoon doen! :)
Daar geef ik je groot gelijk in dan zal het publiek wel beslissen of het aanslaat of een flop gaat worden, en eventueel voor herhaling vatbaar is?
pi_157224766
quote:
0s.gif Op zaterdag 31 oktober 2015 16:05 schreef sp3c het volgende:
zeurpieten zeuren, dat recht hebben ze
Behalve als het over taalfouten gaat. :X

Maar goed, jij stelt hier dus dat jij een voorstander van ZP bent maar dat jij de vrijheid van meningsuiting belangrijker vindt. Het lijkt me dat iedereen het daarmee eens is maar het een bijt toch niet het ander?
#NoDAPL
pi_157224817
quote:
0s.gif Op zaterdag 31 oktober 2015 15:29 schreef MakkieR het volgende:

[..]

Om de handel draait het altijd als het gaat om Sinterklaas, Kerstdagen, Valentijnsdag of Halloween. De vraag is in hoeverre het feest onschuldig is en eerlijk gezegd vind ik Sinterklaas onschuldiger dan Halloween of Valentijnsdag, waar hele grote groepen geschaad worden. Halloween de kinderen, Valentijnsdag sociaal zwakkere mensen wordt geen rekening mee gehouden. Daar valt het aantal Sinterklaas gedupeerden in het niets.
Een goed punt! Buiten scholen die het meedoen aan surprise verplichten :r is het bij uitstek onschuldig.
#NoDAPL
pi_157225218
quote:

[..]

nou dan stelde je die vraag echt helemaal verkeerd _O-

zeurpieten zeuren, dat recht hebben ze en als de keuze gaat tussen zwarte piet behouden zoals hij is en zeurpieten hun rechten ontnemen omdat ze een ander kleurtje hebben dan is zwarte piet wmb heel erg snel verleden tijd

en ik ben voorstander van de gewone klassieke piet maar die keuze lijkt me geen hele lastige
Mee eens.
pi_157225227
quote:

[..]

niet?
We gaan elkaar niet aardig vinden toch?
  Moderator zaterdag 31 oktober 2015 @ 17:35:55 #194
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_157226137
quote:
0s.gif Op zaterdag 31 oktober 2015 16:49 schreef Jaroon het volgende:

[..]

We gaan elkaar niet aardig vinden toch?
waarom niet?
en waarom zou ik daar boos van worden?

ik snap ff niet meer waar je het over hebt tbh :?
pi_157226218
quote:
1s.gif Op zaterdag 31 oktober 2015 17:35 schreef sp3c het volgende:

[..]

waarom niet?
en waarom zou ik daar boos van worden?

ik snap ff niet meer waar je het over hebt tbh :?
Dat we niet boos zijn op elkaar De discussie is belachelijk.
  Moderator zaterdag 31 oktober 2015 @ 17:58:50 #196
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_157226646
natuurlijk zijn we niet boos op elkaar, waarom zouden we?

ben jij boos?
pi_157239101
quote:

Eerlijk gezegd ben ik bang dat de minderheid ons al de nek heeft omgedraaid. Net als de kerstman is Sinterklaas een landelijke fantasie die we hebben gecreëerd rondom een heilige die echt heeft bestaan. Het is daarom uiterst belangrijk dat iedereen daar aan meewerkt om de fantasie in leven te houden. Als je dan ziet hoe de huidskleur ineens anders is op televisie en de ene optocht de andere niet meer is, wordt het steeds moeilijker je kleine te laten geloven.

Daar komt nog bovenop de digitale media, waar kinderen goed zijn weg weten te vinden. Maar de grootste doodsteek zijn de vriendjes. Je hoeft in een groep van 20 maar een vriendje te hebben waarvan de waarheid is ingefluisterd. En hij zal de waarheid aan de andere kinderen doorvertellen.
pi_157239259
quote:
0s.gif Op zaterdag 31 oktober 2015 15:54 schreef Bram_van_Loon het volgende:

[..]

Helaas werkt het niet zo. Natuurlijk heb je gelijk als niemand interesse toont in Halloween en Valentijnsdag maar dat zal nooit gebeuren. Maar het gaat om jou als individu ook al doe je niet mee aan de hetze, dan ontkom je er toch niet aan. Een regionale Jumbo had al het slimme idee om ledematen in zijn winkel etaleren als Halloween versiering. Als je het feest niet viert wordt je daar ook mee geconfronteerd. Godzijdank was dit nu nog een stap te ver tot de industrie ons zo ver heeft verzadigd dat we dit gaan tolereren en accepteren.

Halloween is dan nog tot zo ver, maar eigenlijk vind ik Valentijnsdag nog veel erger. Pesten is al een veelbesproken issue en Valentijnsdag is beslist een aanjager om het pesten te verergeren.
Het hebben of vinden van je liefde geeft je populariteit aan op school, werk of zelfs bij je vrienden.
Valentijnsdag legaliseert dit pesten, dat kan lijden tot zelfmoord als die dag jou bevestigd dat niemand jou leuk vind. Ik vind dat nogal wat en zeker als je weet hoeveel tieners in strijd zijn met hunzelf.
pi_157239456
quote:
0s.gif Op zondag 1 november 2015 03:23 schreef MakkieR het volgende:

[..]

Helaas werkt het niet zo. Natuurlijk heb je gelijk als niemand interesse toont in Halloween en Valentijnsdag maar dat zal nooit gebeuren. Maar het gaat om jou als individu ook al doe je niet mee aan de hetze, dan ontkom je er toch niet aan. Een regionale Jumbo had al het slimme idee om ledematen in zijn winkel etaleren als Halloween versiering. Als je het feest niet viert wordt je daar ook mee geconfronteerd. Godzijdank was dit nu nog een stap te ver tot de industrie ons zo ver heeft verzadigd dat we dit gaan tolereren en accepteren.

Halloween is dan nog tot zo ver, maar eigenlijk vind ik Valentijnsdag nog veel erger. Pesten is al een veelbesproken issue en Valentijnsdag is beslist een aanjager om het pesten te verergeren.
Het hebben of vinden van je liefde geeft je populariteit aan op school, werk of zelfs bij je vrienden.
Valentijnsdag legaliseert dit pesten, dat kan lijden tot zelfmoord als die dag jou bevestigd dat niemand jou leuk vind. Ik vind dat nogal wat en zeker als je weet hoeveel tieners in strijd zijn met hunzelf.
Geen idee waar je het over hebt.
pi_157239481
Zou het verboden zijn als ik zo'n pakje huur en mezelf zwartschmink?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')