abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_157218758
quote:
0s.gif Op zaterdag 31 oktober 2015 09:10 schreef Paper_Tiger het volgende:
In een multiculturele samenleving zijn er gebruiken van de ene cultuur waar een andere cultuur zich aan stoort. Als de sint zwart was geweest en de piet wit had je er niemand over gehoord. Ergo, in een zekere cultuur is het not done om onder een baas te werken. Verklaard ook direct de oververtegenwoordiging van genoemde groepen in de uitkeringsstatistieken.
Wellicht moet er wat aan die houding gedaan worden.
Mooi gezegd. In elk geval maken zwarte mensen in mijn omgeving zich niet druk.
pi_157218773
quote:
1s.gif Op zaterdag 31 oktober 2015 08:51 schreef SpecialK het volgende:

[..]

In een paar jaar van 100% naar 86% noem ik geen "roflmao" maar gestage voortgang toch?
Die 'voortgang' ontstaat door onwetendheid, door de stuipreactie van de policor goegemeente bij het horen van de leus ZP=racisme, doordat de media telkens een platform geeft aan de anti-Piet activisten en door geen aandacht te geven aan de echte achtergrond van Zwarte Piet (bv de docu van A.J. Scheer). De media stelt teleur. Ipv een bemiddelende rol via educatie m.b.t de achtergrond van Zwarte Piet en de punten van de anti-Pieten m.b.t. slavernij zorgen zij voor meer polarisatie.

Tijd voor educatie zou ik zeggen. Wanneer Nederland onderwezen wordt zal die 'voortgang' een halt worden toegeroepen. 100% zal het wel nooit worden, maar dat was en is zo wie zo al een utopie in een multicultureel land.
“To destroy a people you must first sever their roots.”
  Moderator zaterdag 31 oktober 2015 @ 09:18:06 #103
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_157218800
quote:
0s.gif Op zaterdag 31 oktober 2015 09:09 schreef Jaroon het volgende:

[..]

Het is toch raar te zeuren? Ik ken het ook niet van zwarte mensen.
zit niet zo te zeuren joh, je bent hier zelf komen wonen
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
  zaterdag 31 oktober 2015 @ 09:33:06 #104
150517 SpecialK
No hesitation, no delay.
pi_157218922
quote:
0s.gif Op zaterdag 31 oktober 2015 09:14 schreef Montagui het volgende:

[..]

Die 'voortgang' ontstaat door onwetendheid, door de stuipreactie van de policor goegemeente bij het horen van de leus ZP=racisme
Tsja. De vraag is inderdaad of dit een blijvende verandering is of het rekken van het elastiekje maar onderschat de kracht van cijfers niet. 5 jaar geleden was het niet eens een realistische optie om het zelfs te hebben over andere pieten. Geen reden om je veilig te voelen bij dat cijfer van 86%
Health In Harmony is een non-profitorganisatie die regenwoudgemeenschappen helpt met gezondheidszorg en duurzame inkomens in ruil voor bosbescherming, en zo tegelijk klimaatverandering en armoede aanpakt. - https://www.healthinharmony.org/
pi_157218945
quote:
1s.gif Op zaterdag 31 oktober 2015 09:33 schreef SpecialK het volgende:

[..]

Tsja. De vraag is inderdaad of dit een blijvende verandering is of het rekken van het elastiekje maar onderschat de kracht van cijfers niet. 5 jaar geleden was het niet eens een realistische optie om het zelfs te hebben over andere pieten. Geen reden om je veilig te voelen bij dat cijfer van 86%
jawel, ik ken de regenboogpieten nog. Ik denk dat het elestiekje onderhand is uitgerekt en er verder weinig gaat veranderen
Om aan te geven hoe hoog Erdogan het moederschap acht, gaf hij een voorbeeld uit de praktijk. ''Ik kuste wel eens de voeten van mijn moeder omdat ze naar het paradijs roken. Zij wierp me dan een zedige blik toe en huilde soms.''
pi_157218965
quote:
1s.gif Op zaterdag 31 oktober 2015 09:33 schreef SpecialK het volgende:

[..]

Maar de afgelopen jaren is er door ook naar verhouding meer aandacht geweest voor de anti-Pieten. Logisch dat je dan wat procenten verliest.

14 november wordt het een interessante dag. Blijven de anti-Pieten die prominente demonstratie plek houden? Zullen zij vreedzaam protesteren (zoals zij in de media doen voorkomen, maar ondertussen van plan zijn luid te protesteren en op uitlokking uit zijn)? Hoe reageren pro-Piet demonstranten e/o de gewone huisvaders en moeders? Worden de kinderen de dupe?
“To destroy a people you must first sever their roots.”
pi_157218991
quote:
1s.gif Op zaterdag 31 oktober 2015 09:37 schreef bijdehand het volgende:

[..]

jawel, ik ken de regenboogpieten nog. Ik denk dat het elestiekje onderhand is uitgerekt en er verder weinig gaat veranderen
Dat denk ik ook. De minderheid begint zich nu echt te overschreeuwen en ze verliezen ieder jaar meer credit. Dat bewijst ook het onderzoek van het AD waar 86% van alle gemeenten in Nederland nog gewoon de traditionele Zwarte Piet laten komen.

Er is al veel veranderd, maar als die veranderingen niet aanslaan dan moet je daar ook de eerlijke conclusie uit willen trekken.
pi_157219004
quote:
0s.gif Op zaterdag 31 oktober 2015 09:41 schreef Montagui het volgende:

[..]

Maar de afgelopen jaren is er door ook naar verhouding meer aandacht geweest voor de anti-Pieten. Logisch dat je dan wat procenten verliest.

14 november wordt het een interessante dag. Blijven de anti-Pieten die prominente demonstratie plek houden? Zullen zij vreedzaam protesteren (zoals zij in de media doen voorkomen, maar ondertussen van plan zijn luid te protesteren en op uitlokking uit zijn)? Hoe reageren pro-Piet demonstranten e/o de gewone huisvaders en moeders? Worden de kinderen de dupe?
De tegenstanders schieten zichzelf in eigen voet als er opnieuw ongeregeldheden ontstaan zoals vorig jaar in Gouda.
pi_157219346
Kunnen we het trouwens ook hebben over Halloween deze dagen, dat is overgewaaid vanuit Amerika? Persoonlijk vind ik het pedagogisch onverantwoord om kinderen bloot te stellen aan griezelverhalen, waar die kinderen nog jarenlang last van kan krijgen. Laatst nog had Jumbo menselijke ledematen tussen het vlees geplaatst om de Halloween gehalte in de winkel te creëren. Door druk van de media heeft Jumbo het toch maar uiteindelijk verwijderd maar blijkbaar mogen we vandaag de dag wel kinderen de angst aanjagen en als het gaat om cultureel erfgoed dan is met meteen vreselijk wat wij doen. :?
  Moderator zaterdag 31 oktober 2015 @ 10:38:09 #110
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_157219510
nee Halloween kan echt helemaal niemand wat schelen
pi_157219521
quote:
1s.gif Op zaterdag 31 oktober 2015 09:01 schreef SpecialK het volgende:

[..]

Heb je nog een inhoudelijk tegen of blijft het bij het arrogante progressieve wegwuiven?
Het was gewoonweg een foutieve vergelijking. Zwarte piet is het racistisch bejegenen van een minderheidsgroep in Nederland (de zwarte medemens). Witte mensen zijn dominant in Nederland (white privilege).
pi_157219572
Waarom wordt er naar zo'n kleine minderheid geluisterd eigenlijk? :')

Flikker allemaal toch op met je kinderachtige gejank over zwarte piet.
pi_157219693
quote:
0s.gif Op zaterdag 31 oktober 2015 09:44 schreef Elzies het volgende:

[..]

Dat denk ik ook. De minderheid begint zich nu echt te overschreeuwen en ze verliezen ieder jaar meer credit.
Uit de cijfers van het AD blijkt eerder het tegendeel.
pi_157219770
quote:
14s.gif Op zaterdag 31 oktober 2015 10:55 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

Uit de cijfers van het AD blijkt eerder het tegendeel.
Wat begreep jij niet hieraan?

Onderzoek in 262 gemeenten: Piet blijft zwart

Ondanks alle discussie verandert Zwarte Piet nauwelijks van kleur. Dat blijkt uit de Eerste Grote Pietatlas, een uitgebreid onderzoek van deze krant in 262 gemeenten. In 86 procent van de gepeilde gemeenten blijft hij tijdens komende intocht zwart of bruin. Slechts 6 procent introduceert nieuwe varianten.

De gemeenten die niks veranderen, hebben uiteenlopende redenen. Zo speelt de discussie volgens hen lokaal niet. Of vinden ze het verwijt van racisme onzin. Anderen oordelen dat het personage in de loop van de tijd al genoeg is veranderd. Zo zijn de gouden oorringen weggehaald die naar slaven zouden verwijzen. De gemeenten die bereid zijn tot verandering, kiezen meestal voor de toevoeging van 'roetpieten' aan de optocht. Die gedeeltelijk geschminkte figuren zijn vorig jaar door het toonaangevende Sinterklaasjournaal (NTR) naar voren geschoven. Sommige kiezen voor heel andere kleuren.

Ook kleinere steden
Onder het kleine aantal 'veranderingsgezinde' gemeenten bevinden zich niet alleen de grote steden Amsterdam, Utrecht en Den Haag. Ook Almere en Lelystad doen mee, evenals 'kleinere' gemeenten als Haaren (Brabant), Winterswijk (Gelderland) en Pijnacker-Nootdorp (Zuid-Holland). Zo'n 8 procent van de gemeenten heeft nog geen besluit genomen of twijfelt ernstig. Zo veranderde Etten-Leur tijdens het onderzoek van 'roetpiet' via naar 'zwart' naar 'we weten het nog niet'.

Marc Giling van het Sint- en Pietengilde is niet verrast dat de traditie stand houdt. ,,Alle veranderingen die in de media breed worden uitgemeten, geven een vertekend beeld. De overgrote meerderheid ziet geen enkele reden iets te veranderen.''

Tegenstander Jerry Afriyie van Nederland Wordt Beter noemt de paar veranderingen juist 'heel hoopgevend'. ,,In het begin werden we nog uitgelachen en nu zien we op heel verschillende plekken al een verschuiving. Het is allang geen 'Amsterdamse kwestie' meer. Ik voorspel: volgend jaar 50 procent verandering.''
http://www.ad.nl/ad/nl/10(...)t-blijft-zwart.dhtml
Steun het Kiva Fok! team!
http://www.kiva.org/team/fok
pi_157219804
quote:
0s.gif Op zaterdag 31 oktober 2015 11:02 schreef voetbalmanager2 het volgende:

[..]

Wat begreep jij niet hieraan?

Onderzoek in 262 gemeenten: Piet blijft zwart
Ik zou van 100% naar 86% niet een vooruitgang willen noemen, maar dat zal wel aan mij liggen dan.
pi_157219817
quote:
10s.gif Op zaterdag 31 oktober 2015 11:05 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

Ik zou van 100% naar 86% niet een vooruitgang willen noemen, maar dat zal wel aan mij liggen dan.
Vorig jaar was volgens jou 100% van de pieten volledig zwart?
Steun het Kiva Fok! team!
http://www.kiva.org/team/fok
  Moderator zaterdag 31 oktober 2015 @ 11:39:53 #117
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_157220207
quote:
1s.gif Op zaterdag 31 oktober 2015 10:43 schreef Infection het volgende:
Waarom wordt er naar zo'n kleine minderheid geluisterd eigenlijk? :')

Flikker allemaal toch op met je kinderachtige gejank over zwarte piet.
als er werd geluisterd naar die kleine minderheid dan was dit topic er niet he
pi_157220443
quote:
0s.gif Op zaterdag 31 oktober 2015 11:39 schreef sp3c het volgende:

[..]

als er werd geluisterd naar die kleine minderheid dan was dit topic er niet he
Verschillende winkels passen zich blijkbaar al aan, dus er wordt wel degelijk geluisterd naar hen.
  zaterdag 31 oktober 2015 @ 12:29:48 #119
15221 Falco
Afleidingsmanoeuvre
pi_157220833
Vorig jaar waren we op 31 oktober bij topic 38 aanbeland. Het kan men dus steeds minder schelen hoe Piet zich uitdost :D.
<a href="https://www.youtube.com/watch?v=yIl_jGh-LWE" target="_blank" rel="nofollow">Afleidingsmanoeuvre</a>
  zaterdag 31 oktober 2015 @ 12:31:41 #120
3542 Gia
User under construction
pi_157220861
quote:
0s.gif Op zaterdag 31 oktober 2015 09:41 schreef Montagui het volgende:

[..]

Kan ook zijn dat dat elastiekje knapt.
  zaterdag 31 oktober 2015 @ 12:33:53 #121
38114 beantherio
4900 op de schaal van Richter
pi_157220887
quote:
2s.gif Op zaterdag 31 oktober 2015 12:29 schreef Falco het volgende:
Vorig jaar waren we op 31 oktober bij topic 38 aanbeland. Het kan men dus steeds minder schelen hoe Piet zich uitdost :D.
Mensen merken dat er weinig veranderd. In de grote steden misschien maar niet in het grootste deel van het land. In de winkels blijft Zwarte Piet ook nog gewoon zichtbaar. De discussie wordt meer naar z'n eigenlijke omvang teruggebracht: piepklein.
  zaterdag 31 oktober 2015 @ 12:34:38 #122
3542 Gia
User under construction
pi_157220898
quote:
0s.gif Op zaterdag 31 oktober 2015 10:39 schreef klassiek_1 het volgende:

[..]

Het was gewoonweg een foutieve vergelijking. Zwarte piet is het racistisch bejegenen van een minderheidsgroep in Nederland (de zwarte medemens). Witte mensen zijn dominant in Nederland (white privilege).
Dus, wat paper tiger eerder zei, klopt gewoon.
Zwarten vinden blanken dominant en daar willen ze zich tegen verzetten.

Vanwege het slavenverleden is werken voor een blanke baas onderwerping?
pi_157220925
quote:
1s.gif Op zaterdag 31 oktober 2015 12:34 schreef Gia het volgende:

[..]

Dus, wat paper tiger eerder zei, klopt gewoon.
Zwarten vinden blanken dominant en daar willen ze zich tegen verzetten.

Vanwege het slavenverleden is werken voor een blanke baas onderwerping?
Dat vinden ze niet, witte mensen ZIJN dominant in Nederland.
  zaterdag 31 oktober 2015 @ 12:57:36 #124
150517 SpecialK
No hesitation, no delay.
pi_157221140
quote:
0s.gif Op zaterdag 31 oktober 2015 10:39 schreef klassiek_1 het volgende:

[..]

Ah jij bent er zo eentje die denkt dat donkere mensen niet racistisch kunnen zijn omdat "racism = prejudice + power"

http://rationalwiki.org/wiki/Prejudice_plus_power

quote:
"Prejudice plus power" is a (re)definition of "racism"[2][3] or "sexism"[4] used by various ivory tower types and social justice enthusiasts.
Zozo. Jij bent een ivoren toren typje. Heel mooi.

Je snapt dat racisme racisme is wie het ook doet in welke context dan ook en dat wat jij beschrijft een extremistisch progressieve droomwens is om onze taal te herdefinieren om bepaalde mensen de mond te snoeren toch?
Health In Harmony is een non-profitorganisatie die regenwoudgemeenschappen helpt met gezondheidszorg en duurzame inkomens in ruil voor bosbescherming, en zo tegelijk klimaatverandering en armoede aanpakt. - https://www.healthinharmony.org/
pi_157221173
quote:
7s.gif Op zaterdag 31 oktober 2015 12:57 schreef SpecialK het volgende:

[..]

Ah jij bent er zo eentje die denkt dat donkere mensen niet racistisch kunnen zijn omdat "racism = prejudice + power"

http://rationalwiki.org/wiki/Prejudice_plus_power

[..]

Zozo. Jij bent een ivoren toren typje. Heel mooi.

Je snapt dat racisme racisme is wie het ook doet in welke context dan ook en dat wat jij beschrijft een extremistisch progressieve droomwens is om onze taal te herdefinieren om bepaalde mensen de mond te snoeren toch?
Natuurlijk kunnen donkere mensen discrimineren, maar racisme is een systeem. Een systeem dat voortkomt uit hysterische gegevens.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')