Dominant in de vorm van er zijn er meer van?quote:Op zaterdag 31 oktober 2015 12:36 schreef klassiek_1 het volgende:
[..]
Dat vinden ze niet, witte mensen ZIJN dominant in Nederland.
De norm is dat van een witte, heteroseksuele man.quote:Op zaterdag 31 oktober 2015 13:02 schreef john2406 het volgende:
[..]
Dominant in de vorm van er zijn er meer van?
En wat is daar verkeerd aan?quote:Op zaterdag 31 oktober 2015 13:04 schreef klassiek_1 het volgende:
[..]
De norm is dat van een witte, heteroseksuele man.
Het is niet perse fout, maar het is wel van belang dat de dominante groep zich bewust is van zijn privilege,s. In Nederland is er discriminatie op de arbeidsmarkt, durven relatief veel mensen nog niet uit de kast te komen en is er seksisme.quote:Op zaterdag 31 oktober 2015 13:06 schreef john2406 het volgende:
[..]
En wat is daar verkeerd aan?
Ik timmer geen homo in mekaar hoor ook al prefereer ik die norm wel, heb trots dat respect, nog wel, voor anderen.
Omdat het een Amerikaanse traditie is, en dat moet het ook vooral blijven.quote:Op zaterdag 31 oktober 2015 10:38 schreef sp3c het volgende:
nee Halloween kan echt helemaal niemand wat schelen
Het gaat toch over Piet of niet, die geaardheid van die piet staat die nu ter discussie?quote:Op zaterdag 31 oktober 2015 13:08 schreef klassiek_1 het volgende:
[..]
Het is niet perse fout, maar het is wel van belang dat de dominante groep zich bewust is van zijn privilege,s. In Nederland is er discriminatie op de arbeidsmarkt, durven relatief veel mensen nog niet uit de kast te komen en is er seksisme.
door een minderheid ja, 'we' luisteren niey ... zwarte piet is niet verboden ofzoquote:Op zaterdag 31 oktober 2015 12:01 schreef Infection het volgende:
[..]
Verschillende winkels passen zich blijkbaar al aan, dus er wordt wel degelijk geluisterd naar hen.
Ik zou ernaar kijken of op leten en in een regenboog winkel piet zou ik geen eurocent spenderen.quote:Op zaterdag 31 oktober 2015 13:11 schreef sp3c het volgende:
[..]
door een minderheid ja, 'we' luisteren niey ... zwarte piet is niet verboden ofzo
en moeten die winkeleigenaren dat niet zelf weten of moeten die allemaal vinden wat de meerderheid vind?
klinkt fascistisch
quote:Op zaterdag 31 oktober 2015 13:11 schreef john2406 het volgende:
[..]
Het gaat toch over Piet of niet, die geaardheid van die piet staat die nu ter discussie?
Probeer eens wat in het land van herkomst te veranderen, van die mensen, ben benieuwd hoe het je zal vergaan?
Die lijken mij dan weer dominant in hun land of niet?
quote:Op zaterdag 31 oktober 2015 13:12 schreef john2406 het volgende:
[..]
Ik zou ernaar kijken of op leten en in een regenboog winkel piet zou ik geen eurocent spenderen.
We hebben er hier in de stad ook eentje van maar nog geen regenboog piet winkel die doet in of met andere dingen handel!quote:
quote:Op zaterdag 31 oktober 2015 13:27 schreef john2406 het volgende:
[..]
We hebben er hier in de stad ook eentje van maar nog geen regenboog piet winkel die doet in of met andere dingen handel!
Houd je maar bij het voetballen want volgens mij is dit ook niet zo een winkel.
Wat is dan die 'echte' achtergrond. Piet (toen nog 'knecht') kwam voor in een boekje waar de sint de arme kinderen soepgoed gaf. In dat boekje wordt de knecht ook niet mishandeld of als slaaf behandeld. In hoeverre is dat nog te koppelen aan slavernij (behalve zijn kleur)?quote:Op zaterdag 31 oktober 2015 09:14 schreef Montagui het volgende:
aan de echte achtergrond van Zwarte Piet
Die cijfers heb ik dan gemist. Ik vind 86% van alle gemeenten die doorgaan met de traditionele Zwarte Piet toch voor zichzelf spreken.quote:Op zaterdag 31 oktober 2015 10:55 schreef Xa1pt het volgende:
[..]
Uit de cijfers van het AD blijkt eerder het tegendeel.
Ik ben gewoon blank en Nederlands. Waar moet ik anders gaan wonen?quote:Op zaterdag 31 oktober 2015 09:18 schreef sp3c het volgende:
[..]
zit niet zo te zeuren joh, je bent hier zelf komen wonen
Nee. Racisme is geen systeem. Racisme is een gedrag. Van of een individu of een groep. Jij wil er een systeem van maken zodat je kan roepen dat donkere mensen niet racistisch kunnen zijn.quote:Op zaterdag 31 oktober 2015 13:00 schreef klassiek_1 het volgende:
[..]
Natuurlijk kunnen donkere mensen discrimineren, maar racisme is een systeem. Een systeem dat voortkomt uit hysterische gegevens.
Blanke mensen zijn hier dominant. Zoals zwarte mensen in hun landen dominant zijn. Een vriendin van mij is Afrikaans en zwart. Die geeft aan dat witte mensen teveel nadenken over racisme.quote:Op zaterdag 31 oktober 2015 12:34 schreef Gia het volgende:
[..]
Dus, wat paper tiger eerder zei, klopt gewoon.
Zwarten vinden blanken dominant en daar willen ze zich tegen verzetten.
Vanwege het slavenverleden is werken voor een blanke baas onderwerping?
ohquote:Op zaterdag 31 oktober 2015 13:53 schreef SpecialK het volgende:
[..]
Nee. Racisme is geen systeem. Racisme is een gedrag. Van of een individu of een groep. Jij wil er een systeem van maken zodat je kan roepen dat donkere mensen niet racistisch kunnen zijn.
Nee. Waarom daar op door gaan? Het is kleinzielig denken.quote:Op zaterdag 31 oktober 2015 13:58 schreef klassiek_1 het volgende:
[..]
Dat zwarte piet gaat verdwijnen? zeker.
Ik noem een Mugabe bv.....waar ene Quinsy dan ook nog fan van is.quote:Op zaterdag 31 oktober 2015 13:53 schreef SpecialK het volgende:
[..]
Nee. Racisme is geen systeem. Racisme is een gedrag. Van of een individu of een groep. Jij wil er een systeem van maken zodat je kan roepen dat donkere mensen niet racistisch kunnen zijn.
Die man wordt dan ook niet serieus genomen.quote:Op zaterdag 31 oktober 2015 13:59 schreef Montagui het volgende:
[..]
Ik noem een Mugabe bv.....waar ene Quinsy dan ook nog fan van is.
boeit mij dat nou?quote:Op zaterdag 31 oktober 2015 13:52 schreef Jaroon het volgende:
[..]
Ik ben gewoon blank en Nederlands. Waar moet ik anders gaan wonen?
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |