En het gejammer is weer begonnen op de grotere fora, moet er gewoon van gniffelen. Het is verdorie net novemberquote:Op donderdag 5 november 2015 12:07 schreef bloodymary1 het volgende:
Heerlijke vooruitzichten ook. Gelukkig nog geen winter te zien!
En jij begint hier met gejammer over gejammer op andere fora omdat?quote:Op donderdag 5 november 2015 13:00 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
En het gejammer is weer begonnen op de grotere fora, moet er gewoon van gniffelen. Het is verdorie net novembernu al gelul over groenlandhoog/vingers/UUUKGB/potentie/settings.
Word nog een lange winter voor die lui op die manier.
Autisten kunnen er niet tegen als iets niet strookt met hun logica en in het geval van sommige figuren op bepaalde weerfora betekent dat frustraties als het bijvoorbeeld in de winter niet vriest of sneeuwt.quote:Op donderdag 5 november 2015 13:00 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
En het gejammer is weer begonnen op de grotere fora, moet er gewoon van gniffelen. Het is verdorie net novembernu al gelul over groenlandhoog/vingers/UUUKGB/potentie/settings.
Mijn eerste gedachte ja. Voorlopig zijn hier de anti's de grootste klagers. Nu alquote:Op donderdag 5 november 2015 20:03 schreef Koelkastje het volgende:
[..]
En jij begint hier met gejammer over gejammer op andere fora omdat?
Dat jaquote:Op donderdag 5 november 2015 20:03 schreef Koelkastje het volgende:
[..]
Want zij willen graag de herfststorm des doods zien?quote:Op donderdag 5 november 2015 13:00 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
Ik zeg toch precies waarom, omdat ik er om moet lachenquote:Op donderdag 5 november 2015 20:03 schreef Koelkastje het volgende:
[..]
Ik wel. Het is net november he, en 't is bijzonder zacht de afgelopen tijd. Echt ''herfst'' hebben we nog niet gehad.quote:Op donderdag 5 november 2015 22:43 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Want zij willen graag de herfststorm des doods zien?
Die willen de winter der wintersquote:Op donderdag 5 november 2015 22:43 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Want zij willen graag de herfststorm des doods zien?
Doe dan een willekeurige winter uit 40-45quote:Op donderdag 5 november 2015 22:45 schreef aloa het volgende:
[..]
Die willen de winter der wintersZoiets als in 1963
Het zegt toch genoeg dat we praten over één lid (de oper) van éen model, over 4 en een halve jaar en 2 dagen. Frustraties alom als dát nou effe niet uitkomt. Hou op hoorquote:Op donderdag 5 november 2015 21:12 schreef DemonRage het volgende:
[..]
Autisten kunnen er niet tegen als iets niet strookt met hun logica en in het geval van sommige figuren op bepaalde weerfora betekent dat frustraties als het bijvoorbeeld in de winter niet vriest of sneeuwt.
En dat wordt vooral leuk als ze elkaar in de haren vliegen vanwege wishcasting.![]()
Mag 1947 ookquote:Op donderdag 5 november 2015 22:46 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
Doe dan een willekeurige winter uit 40-45
Een Groenlandhoog brengt herfststormen en een herhaling van de winter van 2014quote:Op donderdag 5 november 2015 22:45 schreef aloa het volgende:
[..]
Die willen de winter der wintersZoiets als in 1963
Ziet er ook venijnig uit.quote:
Gewoon een mooi eurohoog zoals we nu hebben (gehad)quote:Op donderdag 5 november 2015 22:48 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Een Groenlandhoog brengt herfststormen en een herhaling van de winter van 2014
Liever een Denemarkenhoog, dan wordt het ook nog heerlijk warm
Scandihoogquote:Op donderdag 5 november 2015 22:48 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Een Groenlandhoog brengt herfststormen en een herhaling van de winter van 2014
Liever een Denemarkenhoog, dan wordt het ook nog heerlijk warm
Ook goed, helaas kan een Eurohoog in de winter onmogelijk stand houden.quote:Op donderdag 5 november 2015 22:51 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
Gewoon een mooi eurohoog zoals we nu hebben (gehad)
In de winter zitten we waarschijnlijk weer tegen een wc aan te kijken. Ik weet dat ik nu de advocaat van de duivel speel maar 13-14 was in dat opzicht niet verkeerd. Totaal niet koud, maar wel dynamisch met onweer, schitterende luchten, buien. Van bijna alles wat. Behalve kou (en sneeuw) danquote:Op donderdag 5 november 2015 22:54 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Ook goed, helaas kan een Eurohoog in de winter onmogelijk stand houden.
Noordelijke stroming in de winter zorgt meestal voor veel sneeuwquote:Op donderdag 5 november 2015 22:55 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
In de winter zitten we waarschijnlijk weer tegen een wc aan te kijken. Ik weet dat ik nu de advocaat van de duivel speel maar 13-14 was in dat opzicht niet verkeerd. Totaal niet koud, maar wel dynamisch met onweer, schitterende luchten, buien. Van bijna alles wat. Behalve kou (en sneeuw) dan
Mooie diepe noordelijke stroming is ook wel welkom.
Dan ga ik in winterslaapquote:Op donderdag 5 november 2015 22:52 schreef aloa het volgende:
[..]
ScandihoogNet na sinterklaas tot en met half maart
Dan krijgt Dven weer een ban na ban..die zien we dan niet meer in de winterquote:Op donderdag 5 november 2015 22:57 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Dan ga ik in winterslaap
En dan gaat Dven klagen over het ontbreken van kou, willen we ook niet.
I know, maar dan heb je nog wat dynamiek in de atmosfeer.quote:Op donderdag 5 november 2015 22:57 schreef aloa het volgende:
[..]
Noordelijke stroming in de winter zorgt meestal voor veel sneeuw![]()
En idd mooie buienluchten
Zorgt idd wel voor wat meer sensatie in het weer.quote:Op donderdag 5 november 2015 22:58 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
I know, maar dan heb je nog wat dynamiek in de atmosfeer.
Plus, de laatste keer dat we écht veel sneeuw hadden is ook al weer 5 jaar terug.quote:Op donderdag 5 november 2015 22:59 schreef aloa het volgende:
[..]
Zorgt idd wel voor wat meer sensatie in het weer.
Vergis je je niet op welk forum je dit post?quote:Op donderdag 5 november 2015 22:58 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
Ik snap niet zo goed wat er leuk is aan een grijze soepzooi met -2 en een vies dun windje. Net zoals dat het geen zak aan is als het grijs en benauwd (maar wel warm) is.
Nee hoor, hoezo?quote:Op donderdag 5 november 2015 23:53 schreef Koelkastje het volgende:
[..]
Vergis je je niet op welk forum je dit post?
Wat versta jij onder echt sneeuw?quote:Op donderdag 5 november 2015 23:00 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
Plus, de laatste keer dat we écht veel sneeuw hadden is ook al weer 5 jaar terug.
Op veel fora heb ik al een ban opgelopen maar de boosdoener zat hem voor zover ik weet nog nooit in WKNquote:Op donderdag 5 november 2015 22:58 schreef aloa het volgende:
[..]
Dan krijgt Dven weer een ban na ban..die zien we dan niet meer in de winter
Een scandihoog is warmte voor zuidoost-Europa? Laat maar komenquote:Op donderdag 5 november 2015 22:57 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Dan ga ik in winterslaap
En dan gaat Dven klagen over het ontbreken van kou, willen we ook niet.
En geen sneeuw, het enige leuke van de winter.
Hangt een beetje af van de vorm. Een zwakke boven Lapland heeft amper effect op het weer in de Balkan, het is hooguit wat droger.quote:Op vrijdag 6 november 2015 09:52 schreef Dven het volgende:
[..]
Een scandihoog is warmte voor zuidoost-Europa? Laat maar komen
Voorlopig ziet het er goed uit deze week met temperaturen tussen de 17 en 22 graden met zelden een wolkje aan de lucht.
Laat deze maar zitten. M'n vriendin is zich nu al blind aan het stoken terwijl het overdag rond de 20 en 's nachts rond nul isquote:Op vrijdag 6 november 2015 12:40 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Hangt een beetje af van de vorm. Een zwakke boven Lapland heeft amper effect op het weer in de Balkan, het is hooguit wat droger.
Een sterke boven het midden betekent warm en nat, een nog sterkere in het zuiden betekent Siberië.
Van dat laatste is (was) nu al deels sprake, in de vorm van een Eurohoogquote:Op vrijdag 6 november 2015 12:44 schreef Dven het volgende:
[..]
Laat deze maar zitten. M'n vriendin is zich nu al blind aan het stoken terwijl het overdag rond de 20 en 's nachts rond nul is
maar waarom liggen de temperaturen dan rond de 16 a 20 graden boven ipv onder nul?quote:Op vrijdag 6 november 2015 12:49 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Van dat laatste is (was) nu al deels sprake, in de vorm van een Eurohoog
Omdat het zwaartepunt boven centraal Europa ligt, ipv Zuid Scandinavëquote:Op vrijdag 6 november 2015 12:52 schreef Dven het volgende:
[..]
maar waarom liggen de temperaturen dan rond de 16 a 20 graden boven ipv onder nul?
Dus een paar honderd KM verschil in ligging is het verschil tussen warm en ijskoud bij mij?quote:Op vrijdag 6 november 2015 12:54 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Omdat het zwaartepunt boven centraal Europa ligt, ipv Zuid Scandinavë
Maak daar maar 1000 vanquote:Op vrijdag 6 november 2015 12:55 schreef Dven het volgende:
[..]
Dus een paar honderd KM verschil in ligging is het verschil tussen warm en ijskoud bij mij?
Lapland - geen verschilquote:
Luistert nauwquote:Op vrijdag 6 november 2015 13:10 schreef Dven het volgende:
[..]
Lapland - geen verschil
Midden scandinavie - warmer
zuid scandinavie - siberie
Zoveel verschil zit er toch niet tussen zuid en midden scandinavie?
Vaak, danquote:Op vrijdag 6 november 2015 09:50 schreef Dven het volgende:
[..]
Wat versta jij onder echt sneeuw?een kleine drie jaar geleden lag er nog zo'n 20 centimeter.
Ligt eraan waar je woont.quote:Op vrijdag 6 november 2015 14:39 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
Vaak, danin absolute cm's viel het wel ''mee'' dacht ik/
Nee het sneeuwde voornamelijk vaak en er lag echt super lang een sneeuwdek, dat is wat ik me er van herinner. Kan goed dat ik een hele ander jaar of maand bedoel, maar het was sowieso 2009/10. Ik had toen net mijn autoquote:Op vrijdag 6 november 2015 16:06 schreef hangtime het volgende:
[..]
Ligt eraan waar je woont.
Arnhem viel niet echt in de bonuszone volgens mij..
Gaaf manquote:Op vrijdag 6 november 2015 23:55 schreef Revolution-NL het volgende:
6 November @ 23:55 en gewoon 17 graden buiten
Strandweerquote:Op zaterdag 7 november 2015 00:09 schreef Rabieluh het volgende:
Warm buiten joh, flinke woei in zeeland ook.
Een temperatuurschild hebben we iig niet.quote:Op zaterdag 7 november 2015 00:26 schreef roislecxe het volgende:
Anders is het gewoon nog 17.9 graden buiten![]()
Wtf.
Niet bepaald. Dit is behoorlijk bizar volgens mij. Benieuwd hoe (on)diep we zakken vannacht.quote:Op zaterdag 7 november 2015 00:27 schreef Rabieluh het volgende:
[..]
Een temperatuurschild hebben we iig niet.
Ik weet niet hoe koud het afgelopen nacht is geweest eerlijk gezegd...quote:
Iemand nu al een idee wat dat was? Later in de nacht werd het wel minder maar ik zag meer naar mij toe ook wel meer wolken met die kleur. Het verspreide zich een beetje. Wat was het nou?quote:
Apart, het lijkt mij een beetje op een felle lamp, ergens bij een festival of een hoog gebouw. Ik heb zelf zo iets nog niet gezien als weersverschijnsel.quote:Op zaterdag 7 november 2015 14:47 schreef Maver24 het volgende:
[..]
Iemand nu al een idee wat dat was? Later in de nacht werd het wel minder maar ik zag meer naar mij toe ook wel meer wolken met die kleur. Het verspreide zich een beetje. Wat was het nou?
Festival kan het niet zijn geweest en een gebouw was het ook niet. Wat ik al zei is dat het naar mij toe ook wolken waren met die kleur en verder naar achteren werd het donkerder. Ik heb het nog nooit eerder gezien. Ik heb nog een foto gemaakt.quote:Op zaterdag 7 november 2015 14:56 schreef GekkePoes het volgende:
[..]
Apart, het lijkt mij een beetje op een felle lamp, ergens bij een festival of een hoog gebouw. Ik heb zelf zo iets nog niet gezien als weersverschijnsel.
Nu je het zegt, normaal staat dit lekker koud bij mij op het balkon, nu idd echt in de koelkastquote:Op zaterdag 7 november 2015 20:40 schreef Lonaa het volgende:
Regen, wind, en op 7 november je bier in de koelkast moeten zetten omdat het buiten te warm is. Vreemd.
Dit doet me denken aan de jaren dat het vlees diepgevroren buiten lag enquote:Op zaterdag 7 november 2015 23:24 schreef haags_kwartiertje het volgende:
[..]
Nu je het zegt, normaal staat dit lekker koud bij mij op het balkon, nu idd echt in de koelkast
Dit doet me denken aan de jaren dat het vlees diepgevroren buiten lag, naast de dode honden al wachtende op de langverwachte Laplandse zomerquote:Op zaterdag 7 november 2015 23:24 schreef haags_kwartiertje het volgende:
[..]
Nu je het zegt, normaal staat dit lekker koud bij mij op het balkon, nu idd echt in de koelkast
Dit dus.quote:Op zaterdag 7 november 2015 23:24 schreef haags_kwartiertje het volgende:
[..]
quote:Op zaterdag 7 november 2015 15:38 schreef Vriezzer het volgende:
Volgens mij heb ik jou gevonden op Twitter toen ik zocht of er meer foto's van waren.
Enfin. Dit soort rare paarse tinten kunnen voorkomen in bewolking in combinatie met licht. Wat jij hier op de foto hebt staan is wel heel erg fel. Gaat de zon aan die kant onder toevallig? Ligt daar een bedrijventerrein of de misschien iets van de haven? Zo te zien hangt er nogal wat bewolking, dus vermoedelijk is dat wat jij op de plaat hebt vastgelegd.
Dit is een ander voorbeeld uit België, half oktober, in de buurt van de haven van Antwerpen:
[ afbeelding ]
Die paarse lucht was (volgens Noodweer Benelux) ontstaan uit een combinatie van bewolking en lichtvervuiling door een bedrijf.
kan nog gaan gebeuren hoor. Beetje onduidelijke situatiequote:Op zondag 8 november 2015 22:02 schreef GekkePoes het volgende:
Ik had het idee dat het stevig ging waaien, maar dat was niets meer dan een briesje.
Ik ben pro compensatieweer. Dat je opeens de vrieskou in gaat met bakken sneeuw.quote:Op zondag 8 november 2015 22:26 schreef Basekid_NZ het volgende:
Dit warme weer slaat echt nergens meer op. Geef me mijn herfst!
Zat mobiel volgens mij dus was lastig om er een cap van te makenquote:
Nee, wel wind.quote:Op dinsdag 10 november 2015 08:47 schreef haags_kwartiertje het volgende:
Zit er al winter in de kaarten?
Dat is dit jaar voor het eerst zeker?quote:Op dinsdag 10 november 2015 13:25 schreef Frutsel het volgende:
[ afbeelding ]
'Hurricane Abigail' aldus MetOffice...
Jep. Wij hebben een niemandsland-ten-zuiden-van-ijsland-hoog nodig, en die is er niet echt.quote:Op dinsdag 10 november 2015 16:01 schreef INViCTuS het volgende:
Dat gaat veel te Westelijk/Noordelijk voor Nederland, toch?
Inb4 omgewaaidetuinstoel.jpgquote:Op dinsdag 10 november 2015 16:13 schreef aloa het volgende:
Zaterdag storm volgens gfs.
[ afbeelding ]
Niet weer van die tamme warme windvlagen zoals afgelopen weekend?quote:Op dinsdag 10 november 2015 21:24 schreef aloa het volgende:
Grote kans dat we eerdaags een storm gaan krijgen. Komt nu echt goed op gang boven de oceaan!
quote:Wanneer we de weerkaarten analyseren op de langetermijn zien we nog steeds negatieve signalen met betrekking tot winterse buien en nachtvorst. Er stroomt een enorme hoeveelheid koude lucht uit boven de Atlantische Oceaan (vanaf Groenland). Dit gaat de straalstroom (zwarte pijltjes) activeren waardoor depressies gemakkelijker hun weg vinden richting België en Nederland. Een klassiek recept voor stormdepressies die over de Lage Landen trekken. We houden jullie natuurlijk op de hoogte.
stroming uit het westen. Voor winterse buien moet het meer uit het noorden komen.quote:Op dinsdag 10 november 2015 22:13 schreef Basekid_NZ het volgende:
Die straalstroom is toch koud? Dan krijg je toch winterse buien enzo? Ik snap het niet
ook geen last van gladheid.quote:Op dinsdag 10 november 2015 22:18 schreef haags_kwartiertje het volgende:
Zondag en begin volgende week weer naar-boven de 15 graden
Doe ik sowieso al nietquote:
Verstandig is anders, maar goedquote:Op woensdag 11 november 2015 19:30 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Doe ik sowieso al niet
Geen irritaties richting mensen die geen winterbanden hebben voor mij
Ik red mezelf ook wel prima zonder.
Winterbanden zijn al lang achterhaald, en pure marketing. Allseasons volstaan primaquote:Op woensdag 11 november 2015 20:33 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
Verstandig is anders, maar goed
Dit is dan gewoon weer bullshit.quote:Op woensdag 11 november 2015 21:00 schreef Djeez het volgende:
[..]
Winterbanden zijn al lang achterhaald, en pure marketing. Allseasons volstaan prima
Neequote:Op woensdag 11 november 2015 21:43 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
Dit is dan gewoon weer bullshit.
quote:
quote:En ook de Bovag vindt winterbanden niet altijd nodig, al raadt de bond van garagehouders ze wel aan. "Bij temperaturen onder de 7 graden is dat gewoon verstandig", zegt Tom Huyskens van de Bovag. "Ze presteren in zo'n situatie een stuk beter."
Geldklopperij idd.!quote:Op woensdag 11 november 2015 21:00 schreef Djeez het volgende:
[..]
Winterbanden zijn al lang achterhaald, en pure marketing. Allseasons volstaan prima
Remmen en licht zijn belangrijk!quote:Op woensdag 11 november 2015 22:55 schreef Peter het volgende:
[..]
Net zoals remmen en lampen. Een anker uit je raam gooien en een olielamp zijn voldoende.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |