abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_157153782
quote:
99s.gif Op woensdag 28 oktober 2015 00:40 schreef Tjacka het volgende:
Lopen jullie allemaal met die band van Xiaomi?

Of gebruiken jullie ander spul?
Had er nog nog nooit van gehoord. Ik denk ook dat niemand hier er mee loopt. De meesten hebben een sporthorloge en een hartslagmeter. Voor hardlopen voldoet dat veel beter dan die band.
Zeeuwse mossels kunnen altijd!
  woensdag 28 oktober 2015 @ 07:57:11 #227
85643 GotC
Guard of the Citadel
pi_157153812
Zo'n activity tracker? Heb ik gewonnen via Fok 8-). Is leuk voor dagelijks gebruik, maar niet voor hardlopen. Zit geen GPS in ook.
  woensdag 28 oktober 2015 @ 08:10:33 #228
233895 Murmeli
buiten spelen
pi_157153916
quote:
99s.gif Op woensdag 28 oktober 2015 00:40 schreef Tjacka het volgende:
Lopen jullie allemaal met die band van Xiaomi?

Of gebruiken jullie ander spul?

Ik mag morgen weer hardlopen. :@ :)
Nope, ik loop met mn horloge. Maar de eerste 2 jaar liep ik zonder meting en met mobiel (endomondo, Runkeeper). Dat voldoet prima.

Edit: en loopze vandaag!
Spelende vrouw, wat heeft u nu geleerd?
pi_157154632
quote:
0s.gif Op woensdag 28 oktober 2015 06:26 schreef rechtsedirecte het volgende:
Ik durf te zeggen dat ik mijn lichaam ondertussen dusdanig goed ken dat ik weet hoe ik gelopen heb zonder het te meten en/of te registreren.
Ik heb precies hetzelfde. Ik las laatst een bericht van iemand die meldde te noteren hoe een training ging. Dat hoef ik dan weer niet te doen:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Zonder de metingen met keiharde cijfers zou het dus veel eentoniger voor mij zijn.
pi_157156246
quote:
1s.gif Op woensdag 28 oktober 2015 08:10 schreef Murmeli het volgende:

[..]

Nope, ik loop met mn horloge. Maar de eerste 2 jaar liep ik zonder meting en met mobiel (endomondo, Runkeeper). Dat voldoet prima.

Edit: en loopze vandaag!
Wat heb je voor horloge? :)

Al is mobiel ook wel voldoende ja. :)
Groot fan van User Wotte
pi_157156267
quote:
1s.gif Op dinsdag 27 oktober 2015 22:48 schreef Voccar het volgende:

[..]

Had ook zelfde gevoel met m'n 25 jaar. Zag dan ook dat gemiddelde leeftijd bij de marathon in Eindhoven 41 jaar was.
Dat mag de pret niet drukken ;-) en de wedstrijd lopers zijn ook een stuk jonger :D
pi_157156823
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 oktober 2015 18:17 schreef mytec het volgende:
Hier dan het verslag van mijn eerste marathon ervaring, ik was trouwens zeker een van de jongste deelnemers als ik zo om mij heen keek.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Mooie prestatie neergezet!
Een eindsprint over 3 bruggen. :D
  woensdag 28 oktober 2015 @ 12:52:05 #233
236410 MaleDuck
Wees altijd lief voor een eend
pi_157157639
quote:
1s.gif Op dinsdag 27 oktober 2015 21:59 schreef DeeBee het volgende:
Vandaag zowaar wederom gelopen. 8-)

Dag 2 van mijn 5-10k schema, al had ik incl. warming up en cooling down al 9.8km. :')

Wel prima trainingen staan eraan, deed vandaag 4 x (8' @D1/D2 + 4' w). Het weer was wederom perfect, amper wind, heerlijk temperatuur. _O_
Ik zag het voorbij komen ja! Lekker dat je het weer aan het oppakken bent! Bizar dat je die 10 km meteen alweer bijna aantikt...
<a href="http://allergenenhardloper.wordpress.com/" rel="nofollow" target="_blank">Hardlopen zonder gluten, melk, ei, pinda...</a>
  woensdag 28 oktober 2015 @ 13:39:23 #234
413410 Corniel
Alle Dagen Heel Dom
pi_157158487
Gisteren ook deels met volle maan gelopen. Het was een mentale beproeving. Niet de volle maan, maar het hoofd wilde niet. Ik was er na 8 kilometer wel klaar mee. Maar ja, ik moest naar huis.

Vandaag ook meer last van m'n benen dan ik lang heb gehad na een training. Sterker nog, ik heb nu meer last dan zondag of maandag na de HM. Vanavond baan-training. Hopelijk toon ik eens wat ruggengraat, wan daarvan heb ik recent ook iets te veel geskipt.

http://smashrun.com/corniel/run/3217642
Zolang ik geen talent heb, blijf ik trainen...
pi_157158656
quote:
0s.gif Op woensdag 28 oktober 2015 13:39 schreef Corniel het volgende:
Gisteren ook deels met volle maan gelopen. Het was een mentale beproeving. Niet de volle maan, maar het hoofd wilde niet. Ik was er na 8 kilometer wel klaar mee. Maar ja, ik moest naar huis.

Vandaag ook meer last van m'n benen dan ik lang heb gehad na een training. Sterker nog, ik heb nu meer last dan zondag of maandag na de HM. Vanavond baan-training. Hopelijk toon ik eens wat ruggengraat, wan daarvan heb ik recent ook iets te veel geskipt.

http://smashrun.com/corniel/run/3217642
4 dagen na een halve marathon-wedstrijd een heftige baantraining, daar ben je dan toch nog niet genoeg voor hersteld? Heeft weinig met ruggengraat te maken lijkt me?
Ik hou van mij van mij van mij en van geen ander, want ik ben verreweg de leukste die ik ken!
pi_157159214
Na een zware HM op zaterdag en een rustige, maar mentaal zware 25km van gisteren, kan een intervaltraining best goed zijn denk ik. Maar ik zou er dan geen heftige training van maken, maar die intervallen soepel en ontspannen (op souplesse!) lopen. En als het dan lekker gaat de laatste weer wat harder, op het normale tempo doen
  woensdag 28 oktober 2015 @ 14:14:55 #237
256935 xzaz
McBacon to the rescue!
pi_157159233
Gister ging het zo kut; had weer ontiegelijk veel dorst; m'n benen waren moe; ging te snel lopen na het eten. Toch 10km 'gelopen'.
pi_157159378
quote:
2s.gif Op woensdag 28 oktober 2015 12:52 schreef MaleDuck het volgende:

[..]

Ik zag het voorbij komen ja! Lekker dat je het weer aan het oppakken bent! Bizar dat je die 10 km meteen alweer bijna aantikt...
Ja, ik 'verleer' het lopen niet ofzo, haha. Ik had ook voor een hm kunnen gaan als het moest, niet alsof ik echt niet meer kan lopen. Al bedacht ik mij wel dat ik denk ik in m'n allerslechtste vorm ooit ben nu... _O-

Maar dacht, begin juist met een 5-10k schema om mijzelf een beetje af te remmen (al ga ik van het weekend ook 18k Duinentrail doen :')). En gisteren zat er bijv. ook 15-20 min wandelen tussen, dat scheelt een hoop! Dus blijf daar komende weken lekker beetje mee doorgaan, intensiteit was ook D1/D2.

Jij loopt de laatste tijd ook weer op een mooi niveau. ^O^ Aanval op PR dit weekend? ;)
Jack does it in real time...
  woensdag 28 oktober 2015 @ 14:38:36 #239
236410 MaleDuck
pi_157159564
quote:
1s.gif Op woensdag 28 oktober 2015 14:25 schreef DeeBee het volgende:

[..]

Ja, ik 'verleer' het lopen niet ofzo, haha. Ik had ook voor een hm kunnen gaan als het moest, niet alsof ik echt niet meer kan lopen. Al bedacht ik mij wel dat ik denk ik in m'n allerslechtste vorm ooit ben nu... _O-

Maar dacht, begin juist met een 5-10k schema om mijzelf een beetje af te remmen (al ga ik van het weekend ook 18k Duinentrail doen :')). En gisteren zat er bijv. ook 15-20 min wandelen tussen, dat scheelt een hoop! Dus blijf daar komende weken lekker beetje mee doorgaan, intensiteit was ook D1/D2.

Jij loopt de laatste tijd ook weer op een mooi niveau. ^O^ Aanval op PR dit weekend? ;)
Nee verleren doe je het niet nee... Let wel op dat je jezelf niet voorbijloopt met al die afstanden ;)

Ja, het niveau valt mooi mee ja. En inderdaad die druk ga ik mezelf opleggen komend weekend, omstandigheden schijnen ook goed te zijn, dus de hele week ook al netjes op tijd naar bed O-)
En raceplan heb ik ook al uitgestippeld.
<a href="http://allergenenhardloper.wordpress.com/" rel="nofollow" target="_blank">Hardlopen zonder gluten, melk, ei, pinda...</a>
  woensdag 28 oktober 2015 @ 17:18:56 #240
233895 Murmeli
buiten spelen
pi_157162476
quote:
99s.gif Op woensdag 28 oktober 2015 11:27 schreef Tjacka het volgende:

[..]

Wat heb je voor horloge? :)

Al is mobiel ook wel voldoende ja. :)
Garmin 920xt.
In troetelbeertjeskotskleuren *O*
Deze heb ik omdat ik er routes in wil kunnen zetten. Wat niet werkt wegens te gare laptop :')
pi_157163362
quote:
1s.gif Op woensdag 28 oktober 2015 12:05 schreef wyccie het volgende:

[..]

Mooie prestatie neergezet!
Een eindsprint over 3 bruggen. :D
Klinkt heftiger dan het was ;-) gelukkig waren de bruggetjes voorzien van steigers. Met veel publiek wals je daar nog wel even overheen.
pi_157163370
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 oktober 2015 18:17 schreef mytec het volgende:
Hier dan het verslag van mijn eerste marathon ervaring, ik was trouwens zeker een van de jongste deelnemers als ik zo om mij heen keek.

SPOILER
^O^ Goed gedaan en klinkt als een leuke loop. Zelf zat ik er ook wel aan te denken om die te gaan lopen.
pi_157164003
quote:
1s.gif Op woensdag 28 oktober 2015 17:18 schreef Murmeli het volgende:

[..]

Garmin 920xt.
In troetelbeertjeskotskleuren *O*
Deze heb ik omdat ik er routes in wil kunnen zetten. Wat niet werkt wegens te gare laptop :')
Hahaha oké.

Nou ik doe het eerst zo maar even. :) Net ook weer hardgelopen. Nog een lesje en dan ben ik klaar voor deze week. Ben benieuwd naar volgende week. 26 minuten lopen en maar 7 rust. :{
Groot fan van User Wotte
  woensdag 28 oktober 2015 @ 21:20:33 #244
236410 MaleDuck
pi_157169270
quote:
99s.gif Op woensdag 28 oktober 2015 18:45 schreef Tjacka het volgende:

[..]

Hahaha oké.

Nou ik doe het eerst zo maar even. :) Net ook weer hardgelopen. Nog een lesje en dan ben ik klaar voor deze week. Ben benieuwd naar volgende week. 26 minuten lopen en maar 7 rust. :{
Op naar de 30 zonder rust :) Gaat je lukken! Goed bezig!
pi_157170576
Ik zat een beetje te bladeren door informatie over de paralympics world championships die nu bezig zijn voor de atletiek, en vandaag had een Nederlandse dame brons gewonnen op de T20. Dat blijkt een categorie te zijn voor atleten met intellectual disabilities. De tijd was 2.29 voor brons.
Ik bedoel dit niet lullig maar als pure nieuwsgierigheid, maar wat zou de reden zijn dat je met mentale beperkingen zoveel minder hard kan lopen dan de niet-paralympische atleten? Niet dat 2.29 superlangzaam is maar ik denk dat als ik me vol op de 800m zou richten dat ik daar ook nog wel in de buurt kan komen. Die Nederlandse kwam in het interview ook gewoon heel capabel over. Zou het dan zijn dat je minder hard kunt trainen of minder discipline kunt opbrengen of heeft het te maken met het inschatten van race-tactieken?
Ik hou van mij van mij van mij en van geen ander, want ik ben verreweg de leukste die ik ken!
pi_157170966
quote:
0s.gif Op woensdag 28 oktober 2015 21:47 schreef La_Tramposa het volgende:
Zou het dan zijn dat je minder hard kunt trainen of minder discipline kunt opbrengen of heeft het te maken met het inschatten van race-tactieken?
Zou best weleens kunnen. Volgens mij is het IQ circa 70 voor deze categorie en hebben ze moeite om voor zichzelf te zorgen. Het is dus niet vanzelfsprekend dat ze in staat zijn om regulier te trainen?
pi_157171023
quote:
Ik zat een beetje te bladeren door informatie over de paralympics world championships die nu bezig zijn voor de atletiek, en vandaag had een Nederlandse dame brons gewonnen op de T20. Dat blijkt een categorie te zijn voor atleten met intellectual disabilities. De tijd was 2.29 voor brons.
Ik bedoel dit niet lullig maar als pure nieuwsgierigheid, maar wat zou de reden zijn dat je met mentale beperkingen zoveel minder hard kan lopen dan de niet-paralympische atleten? Niet dat 2.29 superlangzaam is maar ik denk dat als ik me vol op de 800m zou richten dat ik daar ook nog wel in de buurt kan komen. Die Nederlandse kwam in het interview ook gewoon heel capabel over. Zou het dan zijn dat je minder hard kunt trainen of minder discipline kunt opbrengen of heeft het te maken met het inschatten van race-tactieken?
Raar eigenlijk ja.

https://en.wikipedia.org/wiki/T20_(classification)
quote:
An IQ score at or below 75 (when IQ 100 is the score of the average person)

Significant limitations in adaptive behaviour (conceptual, social or practical adaptive skills) [Examples may include: communication, self care, social skills, home living, health and safety]

Onset acquired before the age of 18
Wat Zwabber zegt dus, niet voor jezelf kunnen zorgen waarschijnlijk. IQ onder de 75, vastgesteld voordat je 18 wordt.
pi_157171032
quote:
0s.gif Op woensdag 28 oktober 2015 21:54 schreef Zwabberhark het volgende:

[..]

Zou best weleens kunnen. Volgens mij is het IQ circa 70 voor deze categorie en hebben ze moeite om voor zichzelf te zorgen. Het is dus niet vanzelfsprekend dat ze in staat zijn om regulier te trainen?
Ja misschien is dat het, je wilt zo iemand ook niet uitbuiten natuurlijk door diegene van minuut tot minuut op te leggen wat er moet gebeuren :P
En de pool met mensen is natuurlijk ook kleiner, dus logisch dat de tijden overall lager zijn. Maar toch best een groot verschil..
  woensdag 28 oktober 2015 @ 21:57:33 #249
89879 YUR
E stands for Excellent
pi_157171087
Oeh, dan mag ik ook meedoen aan de paralympics
F means you're fucked
pi_157171194
quote:
0s.gif Op woensdag 28 oktober 2015 21:57 schreef YUR het volgende:
Oeh, dan mag ik ook meedoen aan de paralympics
Paralympisch trailrunnen?
pi_157171610
Ik ben vandaag dan toch eindelijk over de 2000km heengegaan voor dit jaar kom ik net achter *O* .

Was mijn vrije dagje en er stond een 3x7km rond M-tempo op het programma. Was best pittig moet ik zeggen :o . De laatste 4km moest ik behoorlijk doorbikkelen. Ik denk dat ik voor de marathon maar een extra dagje vrij neem. Maar was toch wel tevreden met het resultaat. In totaal 27.5km gelopen in 1.48 ongeveer. Geen lange langzame duurloopjes voor mij ;( . Deze maand ook al over de 250km, mag ook wel weer een keer.

Rug is wel iets aan het irriteren, al 2 weekjes. Maar wordt al een stuk minder. Kwam opzetten toen ik een weekje vrij was, is die niet gewend denk ik. Vanochtend iets losgemaakt bij de fysio, volgende week donderdag nog een keer kraken. Gelukkig onder het lopen totaal geen last van eigenlijk. :)
pi_157171872
Ik heb even een flink baalmoment. Mijn garmin 210 die ik in januari in gebruik heb genomen, heeft een vol geheugen. Al 2 resets uitgevoerd, het geheugen bevat geen activiteiten meer. En toch is hij vol. Kan er helemaal niets meer mee.
:( :( :( :( :( :( :( :( :( :( :(

Morgen maar eens bellen Garmin.
pi_157171970
quote:
0s.gif Op woensdag 28 oktober 2015 21:56 schreef La_Tramposa het volgende:

[..]

Ja misschien is dat het, je wilt zo iemand ook niet uitbuiten natuurlijk door diegene van minuut tot minuut op te leggen wat er moet gebeuren :P
En de pool met mensen is natuurlijk ook kleiner, dus logisch dat de tijden overall lager zijn. Maar toch best een groot verschil..
Vind het best een interessant onderwerp, dus ben er even wat informatie over gaan lezen. In dit artikel van de BBC wordt grofweg gezegd dat een atleet niet door de 'keuring' komt als hij (te) goed is, dat verklaart misschien ook wel iets. Quote uit het artikel in de spoiler.
SPOILER
  woensdag 28 oktober 2015 @ 22:29:49 #254
233895 Murmeli
buiten spelen
pi_157172268
Vage criteria zeg!
  woensdag 28 oktober 2015 @ 22:31:21 #255
233895 Murmeli
buiten spelen
pi_157172312
quote:
0s.gif Op woensdag 28 oktober 2015 22:17 schreef Oceanonix het volgende:
Ik heb even een flink baalmoment. Mijn garmin 210 die ik in januari in gebruik heb genomen, heeft een vol geheugen. Al 2 resets uitgevoerd, het geheugen bevat geen activiteiten meer. En toch is hij vol. Kan er helemaal niets meer mee.

Er bestaat een harde en zachte reset geloof ik (geen idee welke je hebt gedaan maar de harde heeft vaak meer effect). En er Is een garmin forum. Kijk evt even of je daar wijzer van wordt.
pi_157172509
quote:
0s.gif Op woensdag 28 oktober 2015 22:17 schreef Oceanonix het volgende:

Ik heb laatst van mijn 210 gewoon het mapje met activiteiten leeg gegooid via de verkenner. Werk ook niet?
It has to mean something
Could never mean more than a sacrifice
pi_157173633
quote:
0s.gif Op woensdag 28 oktober 2015 22:08 schreef Jero_nimo het volgende:
Ik ben vandaag dan toch eindelijk over de 2000km heengegaan voor dit jaar kom ik net achter *O* .

Was mijn vrije dagje en er stond een 3x7km rond M-tempo op het programma. Was best pittig moet ik zeggen :o . De laatste 4km moest ik behoorlijk doorbikkelen. Ik denk dat ik voor de marathon maar een extra dagje vrij neem. Maar was toch wel tevreden met het resultaat. In totaal 27.5km gelopen in 1.48 ongeveer. Geen lange langzame duurloopjes voor mij ;( . Deze maand ook al over de 250km, mag ook wel weer een keer.

Rug is wel iets aan het irriteren, al 2 weekjes. Maar wordt al een stuk minder. Kwam opzetten toen ik een weekje vrij was, is die niet gewend denk ik. Vanochtend iets losgemaakt bij de fysio, volgende week donderdag nog een keer kraken. Gelukkig onder het lopen totaal geen last van eigenlijk. :)
2000 ^O^ netjes hoor! op zo,n tempo vliegen de km er natuurlijk wel doorheen ;-)
  Redactie Sport woensdag 28 oktober 2015 @ 23:36:43 #258
260853 crew  DeLuna
Luna van Pino O+
pi_157174184
quote:
Het is een combinatie van vanalles. Het aanleren van technieken en tactieken is voor ons vaak al lastig, maar voor sporters uit deze klasse is het helemaal een probleem. Daarnaast heb je natuurlijk een heleboel randzaken om de sport heen die zelf vaak niet kunnen bedenken of regelen of dat dat met moeite gaat. Als ze bijvoorbeeld zwaar autistisch zijn kunnen ze van slag raken als bepaalde procedures ineens anders gaan, dat soort dingen duren veel langer en daar moet veel langer op getraind worden dan andere belangrijke dingen zoals snelheid en uithoudingsvermogen en noem maar op. Alles wat voor ons toch iets sneller en gemakkelijker is.
❤ Pino112 ❤ | FeanFan | heywoodugod _O_
pi_157176822
quote:
0s.gif Op woensdag 28 oktober 2015 22:08 schreef Jero_nimo het volgende:

De trainingen met lange stukken op marathontempo zijn volgens mij de belangrijkste in de voorbereiding. En soms pittig inderdaad. Mooi dus dat het goed ging en het geeft gelijk ook veel vertrouwen. Dat gaat een erg mooi resultaat worden in Spijkenisse!
pi_157176949
quote:
1s.gif Op donderdag 29 oktober 2015 07:19 schreef Mr.B. het volgende:

[..]

De trainingen met lange stukken op marathontempo zijn volgens mij de belangrijkste in de voorbereiding. En soms pittig inderdaad. Mooi dus dat het goed ging en het geeft gelijk ook veel vertrouwen. Dat gaat een erg mooi resultaat worden in Spijkenisse!
Ik hoop het :D Zie mezelf nog niet helemaal dat tempo 42km lang volhouden. Maarja, in een wedstrijd kan je altijd wat meer, dus wie weet.
Jij ook lekker bezig geweest met een climaxduurloop zag ik! ^O^ Wanneer begint jouw voorbereiding voor Rotterdam? Of is die al begonnen? :)
pi_157177003
Ik kan me vaak tijdens een training niet voorstellen dat ik die tempo's tijdens een wedstrijd zou kunnen lopen, toch lukt dat dan.
Mijn training was ook wel leker ja, waarbij het laatste stuk (op HM-tempo) behoorlijk pittig was. Mijn cpc-/marathonvoorbereiding zal denk ik midden december of zo beginnen
pi_157177059
3x7km op marathontempo is wel erg bits! Als dat goed ging, kun je het zeker tijdens de marathon joh! Het langste wat ik (buiten wedstrijdprikkels) op M-tempo heb gelopen was volgens mij 3x4km of 2x6km.. Wel met heel kort rust.
pi_157177946
Gisteravond nog lekker interval training gedaan, nu op naar de LVML zondag! :)
Weer ziet er nog steeds goed uit, niet te warm maar wel droog :)
  donderdag 29 oktober 2015 @ 09:40:12 #264
236410 MaleDuck
pi_157177988
quote:
0s.gif Op donderdag 29 oktober 2015 07:54 schreef Mr.B. het volgende:
Ik kan me vaak tijdens een training niet voorstellen dat ik die tempo's tijdens een wedstrijd zou kunnen lopen, toch lukt dat dan.
Mijn training was ook wel leker ja, waarbij het laatste stuk (op HM-tempo) behoorlijk pittig was. Mijn cpc-/marathonvoorbereiding zal denk ik midden december of zo beginnen
Hoe ziet jouw voorbereiding eruit voor Rotterdam? Ga je dan meer langere duurlopen doen of ligt het aan de keuze van je wedstrijden? Zet je dan een strikt schema op of niet?

@Jero: _O_ gewoon de marathon gaan lopen op mijn beoogde snelheid voor de 10 km van zondag, held! :o
pi_157178146
quote:
2s.gif Op donderdag 29 oktober 2015 09:40 schreef MaleDuck het volgende:

[..]

Hoe ziet jouw voorbereiding eruit voor Rotterdam? Ga je dan meer langere duurlopen doen of ligt het aan de keuze van je wedstrijden? Zet je dan een strikt schema op of niet?
Mijn trainer zal weer een schema maken, in eerste instantie voor mijn groep bij de AV voor de CPC en dat dan verder aangepast voor mij voor Rotterdam. En dat schema volg ik dan strikt, vind ik wel prettig.
Een belangrijk verschil met nu is dat ik dan van 4 naar 5 (misschien soms 6) keer in de week zal gaan. Meer en langere duurlopen (doe ik nu niet of nauwelijks), tempostukken op marathontempo, maar verder ook gewoon mijn souplesse-intervallen 200 en 400tjes e.d. En daarnaast nog verschillende wedstrijdjes. Ik heb er nu alweer veel zin in!
pi_157178607
quote:
1s.gif Op woensdag 28 oktober 2015 23:36 schreef DeLuna het volgende:

[..]

Het is een combinatie van vanalles. Het aanleren van technieken en tactieken is voor ons vaak al lastig, maar voor sporters uit deze klasse is het helemaal een probleem. Daarnaast heb je natuurlijk een heleboel randzaken om de sport heen die zelf vaak niet kunnen bedenken of regelen of dat dat met moeite gaat. Als ze bijvoorbeeld zwaar autistisch zijn kunnen ze van slag raken als bepaalde procedures ineens anders gaan, dat soort dingen duren veel langer en daar moet veel langer op getraind worden dan andere belangrijke dingen zoals snelheid en uithoudingsvermogen en noem maar op. Alles wat voor ons toch iets sneller en gemakkelijker is.
Ja, goede punten.
Ik ben ook heel blij dat ik niet tot die categorie behoor hoor, begrijp me niet verkeerd ;)
  donderdag 29 oktober 2015 @ 10:31:22 #267
236410 MaleDuck
pi_157178758
quote:
0s.gif Op donderdag 29 oktober 2015 09:50 schreef Mr.B. het volgende:

[..]

Mijn trainer zal weer een schema maken, in eerste instantie voor mijn groep bij de AV voor de CPC en dat dan verder aangepast voor mij voor Rotterdam. En dat schema volg ik dan strikt, vind ik wel prettig.
Een belangrijk verschil met nu is dat ik dan van 4 naar 5 (misschien soms 6) keer in de week zal gaan. Meer en langere duurlopen (doe ik nu niet of nauwelijks), tempostukken op marathontempo, maar verder ook gewoon mijn souplesse-intervallen 200 en 400tjes e.d. En daarnaast nog verschillende wedstrijdjes. Ik heb er nu alweer veel zin in!
Klinkt goed, thanks voor je snelle reactie!
pi_157178828
quote:
2s.gif Op donderdag 29 oktober 2015 10:31 schreef MaleDuck het volgende:

[..]

Klinkt goed, thanks voor je snelle reactie!
Heb jij toevallig (voorzichtige) plannen die richting? Of was het voor dit moment nog gewoon uit interesse?
  donderdag 29 oktober 2015 @ 10:41:04 #269
236410 MaleDuck
pi_157178893
quote:
0s.gif Op donderdag 29 oktober 2015 10:37 schreef Mr.B. het volgende:

[..]

Heb jij toevallig (voorzichtige) plannen die richting? Of was het voor dit moment nog gewoon uit interesse?
Ik ben erover aan het nadenken om eventueel in Rotterdam te lopen ja, maar eerst eens opbouwen tot een HM en zien hoe mijn lijf dat verteert.
pi_157179097
Begrijp ik dan goed dat op dit moment er geen fysieke ongemakken meer zijn? Dat is dan sowieso al mooi ! Dus komend weekend een 10, dan dit jaar nog of januari volgend jaar een HM en als dat allemaal goed gaat Rotterdam? Klinkt als een goed plan ^O^
  donderdag 29 oktober 2015 @ 11:00:36 #271
236410 MaleDuck
pi_157179230
quote:
0s.gif Op donderdag 29 oktober 2015 10:53 schreef Mr.B. het volgende:
Begrijp ik dan goed dat op dit moment er geen fysieke ongemakken meer zijn? Dat is dan sowieso al mooi ! Dus komend weekend een 10, dan dit jaar nog of januari volgend jaar een HM en als dat allemaal goed gaat Rotterdam? Klinkt als een goed plan ^O^
Klopt, op wat mini dingen na, heb ik geen klachten meer nee. Inderdaad dit weekend een 10 en 2 weken later nog een 10, eind november waarschijnlijk een 10 EM en dan ook nog de Bruggenloop. En dan in januari, februari en maart hopelijk een HM en als dat allemaal lukt de M in Rotterdam, maar dat zijn nog een hoop hordes om te nemen ;)
pi_157179409
quote:
2s.gif Op donderdag 29 oktober 2015 11:00 schreef MaleDuck het volgende:

[..]

Klopt, op wat mini dingen na, heb ik geen klachten meer nee. Inderdaad dit weekend een 10 en 2 weken later nog een 10, eind november waarschijnlijk een 10 EM en dan ook nog de Bruggenloop. En dan in januari, februari en maart hopelijk een HM en als dat allemaal lukt de M in Rotterdam, maar dat zijn nog een hoop hordes om te nemen ;)
Supergaaf! ^O^
  Redactie Sport donderdag 29 oktober 2015 @ 11:32:30 #273
260853 crew  DeLuna
Luna van Pino O+
pi_157179729
quote:
0s.gif Op donderdag 29 oktober 2015 10:19 schreef La_Tramposa het volgende:

[..]

Ja, goede punten.
Ik ben ook heel blij dat ik niet tot die categorie behoor hoor, begrijp me niet verkeerd ;)
Nee hoor, maar ik snap dat er vragen komen :P
  donderdag 29 oktober 2015 @ 11:32:54 #274
67064 Quoi
Mama said be cool
pi_157179739
MD wat heb je leuke plannen! ^O^

Af en toe even hardloopverhaaltjes checken hoor ;)
pi_157179823
quote:
0s.gif Op donderdag 29 oktober 2015 11:32 schreef DeLuna het volgende:

[..]

Nee hoor, maar ik snap dat er vragen komen :P
Heb jij zelf ervaring met de paralympische sport of met werken met mensen met beperkingen?
  Redactie Sport donderdag 29 oktober 2015 @ 11:59:46 #276
260853 crew  DeLuna
Luna van Pino O+
pi_157180163
quote:
0s.gif Op donderdag 29 oktober 2015 11:37 schreef La_Tramposa het volgende:

[..]

Heb jij zelf ervaring met de paralympische sport of met werken met mensen met beperkingen?
In het zwemmen wel, daar is die klasse T20 te vergelijken met S14. Daarnaast zat ik vorig jaar in de organisatie van tafeltennis en zwemmen tijdens de Nationale Spelen voor de Special Olympics. (OS voor mensen met een (vaak nog iets zwaardere) verstandelijke beperking).
  Eindredactie Sport / Forummod donderdag 29 oktober 2015 @ 12:05:11 #277
284411 crew  heywoodu
Van bijna dood tot olympiër:
pi_157180271
quote:
0s.gif Op donderdag 29 oktober 2015 11:59 schreef DeLuna het volgende:

[..]

In het zwemmen wel, daar is die klasse T20 te vergelijken met S14. Daarnaast zat ik vorig jaar in de organisatie van tafeltennis en zwemmen tijdens de Nationale Spelen voor de Special Olympics. (OS voor mensen met een (vaak nog iets zwaardere) verstandelijke beperking).
Buiten dat je natuurlijk de paralympisch expert bent binnen de sportredactie :7
Van bijna dood op weg naar de Olympische Spelen, tot olympiër in 2026? Elk beetje hulp wordt bijzonder gewaardeerd!
https://www.gofundme.com/(...)he-spelen-na-ongeval
  Redactie Sport donderdag 29 oktober 2015 @ 13:17:01 #278
260853 crew  DeLuna
Luna van Pino O+
pi_157181536
Vandaag met een 11km (3x1600p800) de maand afgesloten. 90.65km in totaal, een maandrecord. *O* Volgende maand weer meer kilometers, ik hoop dan over de 100km te gaan.

Hoe kan het trouwens dat mijn spieren minder last lijken hebben van een 11km met intervallen dan een 11km duurloop? Is dat omdat er variatie in de tempo's zitten of iets dergelijks? Ik heb het idee dat mijn spieren nu veel minder stijf aanvoelen dan zondag toen ik hem op duurloop tempo deed..
  donderdag 29 oktober 2015 @ 13:21:47 #279
3878 Vork
Manisch creatief
pi_157181607
Mocht er nog iemand aan de 7^^ mee willen doen, ik heb nog een startnummer over voor de dag zelf, (15km). Ik ben namelijk zelf niet op tijd hersteld, dus moet ik er helaas vanaf. Pm me maar, mocht je interesse hebben.
  donderdag 29 oktober 2015 @ 13:30:04 #280
67064 Quoi
Mama said be cool
pi_157182416
Vandaag ook gelopen, eerste keer weer deze week. Lekker in het herfst zonnetje, en ik ging voor een snelle 10km. Dat viel nog niet mee. Het was echt opletten dat mijn tempo niet ging inzakken. Maar tevreden, net weer ietsjes sneller. (Hoewel ik probeer om niet te veel op de tijd te focussen, maar op gewoon lekker lopen. Ben toch niet de snelste :P )

Daarna nog 7km uitgelopen, met snelle en langzame stukjes afgewisseld. Echt voldaan gevoel nu. :)
  donderdag 29 oktober 2015 @ 14:20:11 #282
85643 GotC
Guard of the Citadel
pi_157182613
quote:
Je oude spijkerbroek aandoen O+ Beste vergelijking ooit!
pi_157184028
quote:
Schrijft Mr. Quoi ook columns of staat er een verkeerde naam?
  donderdag 29 oktober 2015 @ 16:22:42 #284
67064 Quoi
Mama said be cool
pi_157184443
quote:
1s.gif Op donderdag 29 oktober 2015 16:01 schreef wyccie het volgende:

[..]

Schrijft Mr. Quoi ook columns of staat er een verkeerde naam?
Scherp! Klopt niet idd :D (de broer van Maik?)
  donderdag 29 oktober 2015 @ 16:35:04 #285
67064 Quoi
Mama said be cool
pi_157184676
En aangepast :)
pi_157185522
quote:
1s.gif Op donderdag 29 oktober 2015 16:22 schreef Quoi het volgende:

[..]

Scherp! Klopt niet idd :D (de broer van Maik?)
De totalitaire demasqué is een feit. Mr Quoi is de broer van Maik de Boer en die schrijft jouw columns. Dat doet-ie dan wel weer goed, maar voor jou is dit een pijnlijke dag.
pi_157186356
Mijn training ging vandaag zo:

:) :% :( :o :') _O-

Ik begon lekker, maar na een km of 5/6 dacht ik: "ik heb wel een hoge hartslag voor het tempo wat tomtom aangeeft, sterker nog ik loop langzaam kapot te gaan hier" "GVD, mijn vorm ineens weg, nondenondenonde" "oh wacht dit is mijn gemiddelde pace, niet huidge pace" "uuuhhh dit is wel erg rap voor een training geen wonder dat ik zo kapot ga, maar een beetje rustig aan doen"

Kortom: mijn vorm is er nog , en ik heb eigenijk best lekker gelopen...
Met een verbeten grimas en een verborgen glimlach.
  donderdag 29 oktober 2015 @ 18:47:04 #288
67064 Quoi
Mama said be cool
pi_157187152
quote:
0s.gif Op donderdag 29 oktober 2015 17:24 schreef Zwabberhark het volgende:

[..]

De totalitaire demasqué is een feit. Mr Quoi is de broer van Maik de Boer en die schrijft jouw columns. Dat doet-ie dan wel weer goed, maar voor jou is dit een pijnlijke dag.
:D
  donderdag 29 oktober 2015 @ 19:28:15 #289
85643 GotC
Guard of the Citadel
pi_157188196
http://www.rtvutrecht.nl/(...)gger-in-utrecht.html

Politie zoekt familie van onwel geworden jogger :{

Verder: Heeeeerlijk gelopen :9
pi_157189196
Ik geloof dat mijn horloge weer gereanimeerd is. Het weghalen van de activiteiten kon niet want dat was al gebeurd.
De harde resets hadden ook geen effect. Uiteindelijk was de oplossing het formateren van mijn horloge.
  ESF Reporter donderdag 29 oktober 2015 @ 20:58:40 #291
87554 Cee
Welluk?
pi_157190854
Ik was van plan me deze maanden voor te bereiden op een HM. Ook ingeschreven voor de Zevenheuvelenloop, die ik vorig jaar met veel plezier liep. Had al een paar weken soms wat last van m'n rechterbeen, maar steeds prima mee kunnen lopen. Gisteren na het werk een rondje van 5km willen doen maar na 2km afgebroken, was niet meer te doen. Symptomen gegoogled en ik denk dat het shin splints zijn.
:'(

Startnummer maar aan iemand proberen te slijten denk ik.
pi_157191275
Ik heb ook weer getraind vanavond. Lekker rustig 3x10 minuten zone 1. Alleen in de 2e interval gingen we oversteken en moesten we wachten op een auto. Ik bleef dribbelen. Maar was iets te fanatiek waardoor ik denk ik perongeluk naar achter stapte en toen viel(Later bleek in een klein gat) Gevolg, ik ging door mn enkel ofzo. Nouja, ff langer gewandeld . En toen weer verder. Gelukkig voel ik het nu nog maar een klein beetje dus valt het wel mee :).
Mijn gemiddelde km tijd is wel traag zie ik, maar komt door het vele wandelen denk ik..

Linkje; http://app.endomondo.com/workouts/625302591/19432788
  donderdag 29 oktober 2015 @ 21:18:02 #293
233895 Murmeli
buiten spelen
pi_157191521
Klinkt goed allemaal MD! Erg fijn om te lezen dit ^O^

In het kader van de cijfernerderij:
Maand oktober afgesloten met 131 km op de teller. Murmel is tevree :)
pi_157191592
De vorige 2 weken maar 2 keer per week gelopen. :@
Eigenlijk is er gewoon geen excuus om niet te gaan, want zelfs als de training kut is, voelt het toch zo goed dat ik ben gegaan.
Hoe dan ook, ik had verder wel een prima training. Intervallen op gevoel, met een hartslag boven de 180. Maar wel lekker snel. Nu eens een keer niet op de Hoka's en het lijkt alsof ik nu meer op mijn voorvoet land en lichtvoetiger ben geworden.
Zin in zaterdag in Holten/Nijverdal. Nog even het parcourskaartje (met name de heuvels) memoriseren.
  Moderator donderdag 29 oktober 2015 @ 21:36:01 #295
155227 crew  Guppy
dus
pi_157192201
Ik ga zaterdag weer. Denk ik. Misschien.

:')
[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*
  donderdag 29 oktober 2015 @ 21:48:13 #296
85643 GotC
Guard of the Citadel
pi_157192618
quote:
0s.gif Op donderdag 29 oktober 2015 21:36 schreef Guppyfriend het volgende:
Ik ga zaterdag weer. Denk ik. Misschien.

:')
Hallooooo wat is dit voor instelling :(
  donderdag 29 oktober 2015 @ 21:48:40 #297
85643 GotC
Guard of the Citadel
pi_157192636
Volololol
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')