Zoiets had ik ook. Ik voelde me even een echte hardloper ipv trimmer.quote:Op maandag 26 oktober 2015 20:55 schreef YUR het volgende:
Zo heel heel soms heb je tijdens een korte versnelling het gevoel dat je net zo lichtvoetig loopt als Jero. Hééééél soms dan he....
Maar vanavond was zo'n avond
soms kan hardlopen, voor ons gewone zwoegers, heel mooi zijnquote:Op maandag 26 oktober 2015 23:20 schreef wyccie het volgende:
[..]
Zoiets had ik ook. Ik voelde me even een echte hardloper ipv trimmer.
Vooruitgangquote:Op maandag 26 oktober 2015 23:16 schreef wyccie het volgende:
Heerlijke training gehad.Stukjes 5k tempo heuvel op. Ik hield het goed vol en het derde rondje leek het best te gaan. Mijn dieseltje begon te gloeien.
Ik loop tegenwoordig die stukjes omhoog sneller dan ik vroeger plat deed.
Hihihi, gaaf!quote:Op maandag 26 oktober 2015 22:41 schreef Tjacka het volgende:
[..]
Ik doe mijn best.Hardlopen is het beste wat ik heb gedaan in mijn leven denk ik.
Corniel, mag deze in de WLWW ?quote:
| 1 2 | [b]1 november 2015 - [url=Http://www.maasduinenloop.nl/]Maasduinenloop (Nieuw-Bergen)[/url][/b] [*] ..-._---_-.- - 10 km |
Heb ik ook soms!quote:Op maandag 26 oktober 2015 20:55 schreef YUR het volgende:
Zo heel heel soms heb je tijdens een korte versnelling het gevoel dat je net zo lichtvoetig loopt als Jero. Hééééél soms dan he....
| 1 2 | [b]08-11-2015 - [url=http://www.bav-baarn.nl/?page_id=201]Bav Wintercup Cross (Baarn)[/url][/b] [*] La_Tramposa - 10km |
| 1 2 | [b]06-12-2015 - [url=http://avcastricum.nl/strand-en-duinlopen/afstanden-programma-categorieen]AVC Strand- & Duinloop (Castricum)[/url][/b] [*] La_Tramposa - Korte cross 4km |
| 1 2 | [b]13-12-2015 - [url=http://www.bav-baarn.nl/?page_id=201]Bav Wintercup Cross (Baarn)[/url][/b] [*] La_Tramposa - 10km |
| 1 2 | [b]24-01-2016 - [url=http://www.bav-baarn.nl/?page_id=201]Bav Wintercup Cross (Baarn)[/url][/b] [*] La_Tramposa - 10km |
| 1 2 | [b]10-01-2016 - [url=http://www.sauconyegmondhalvemarathon.nl]Egmond Halve Marathon (Egmond)[/url][/b] [*] La_Tramposa - 10.5km |
Oeh lekker hoor. Ik heb net een lang weekend Belgische Ardennen geboekt (eind november).quote:Op dinsdag 27 oktober 2015 08:09 schreef Devv het volgende:
Nog 8 uur aanwezig zijn op kantoor en dan 2,5 week helemaal niets. O ja, tussendoor een marathon maar verder is het gewoon vakantie.
quote:Op dinsdag 27 oktober 2015 07:11 schreef ..-._---_-.- het volgende:
Corniel, mag deze in de WLWW? (..)
Done.quote:Op dinsdag 27 oktober 2015 08:38 schreef La_Tramposa het volgende:
Mag ik bij de WLWW voor Groet uit Schoorl 10km? En verder voor deze wedstrijden (..)
Loop je weer wat vaker met de club eigenlijk?quote:Op maandag 26 oktober 2015 20:55 schreef YUR het volgende:
Mr B is trouwens ook onherkenbaar zonder geel Haagshirt en vlinderbroekje.quote:Op zondag 25 oktober 2015 19:07 schreef Corniel het volgende:
afbeelding
Hier de haas en zijn slagschaduw tijdens een mislukte poging tot een 1:23:59 tijdens de Avantri Dijkloop van 2015. Wel een mooie 3/4 plaats (van de 83), een acceptabele : 1:26:27.
Nog niet zolang geleden was je heel stellig dat je nooit, maar dan ook nooit een hm zou lopen. Bij 45 minuten hardlopen lag de grens.quote:En data liegt niet: http://smashrun.com/corniel/run/3207326. Het ging niet soepel vanaf kilometer 10, en dan is zo'n HM nog best een pokkeneind.
Dat is alleen maar goed, kun je sneller worden zonder moeier te worden als je dat verbetert!quote:Op dinsdag 27 oktober 2015 09:07 schreef MaleDuck het volgende:
Ik heb mn video's van Amsterdam eens zitten bekijken, maar ik heb ook wel een belabberde looptechniek zeg
Ik weet het, ik ben een ruggengraat-loos weekdier, dat geen woord kan houden en met alle winden mee waait. #kanslozeprutserquote:Op dinsdag 27 oktober 2015 09:36 schreef Zwabberhark het volgende:
Nog niet zolang geleden was je heel stellig dat je nooit, maar dan ook nooit een hm zou lopen. Bij 45 minuten hardlopen lag de grens.
| 1 2 3 | [b]3 April 2016 - [url=http://www.berliner-halbmarathon.de/en] Halve Marathon Berlijn (Berlijn)[/url][/b] [*] SEMTEX - HM [*] hoe-die-nie - HM |
Dat is altijd nog beter dan iemand die uit principe vasthoudt aan al zijn principes.quote:Op dinsdag 27 oktober 2015 09:48 schreef Corniel het volgende:
[..]
Ik weet het, ik ben een ruggengraat-loos weekdier, dat geen woord kan houden en met alle winden mee waait. #kanslozeprutser
Lekker je hoofd leeg maken en lopen. Daarna ook gegarandeerd paar uurtjes vrolijk. Het is alleen de eerste lessen die gewoon enorm zwaar zijn en waar bij je af kan haken denk ik. Als je daar door heen bent is het gewoon verslavend.quote:
Als je niet 2x+20 doet, maar de tijd vermenigvuldigt met dezelfde factor (2,26), krijg je 3:14:40quote:Op dinsdag 27 oktober 2015 09:59 schreef Zwabberhark het volgende:
In jouw geval wordt dat dus 2x1:25:50 + 20 minuten = 3:11. Alleen misschien moet die +20 ook evenredig aan de tijd verhoogd worden met een paar minuten.
Ja, dat is dus het evenredig verhogen van die 20 minuten. Maar ik wilde er nog enigszins een positief verhaal van maken.quote:Op dinsdag 27 oktober 2015 10:04 schreef Daantke het volgende:
[..]
Als je niet 2x+20 doet, maar de tijd vermenigvuldigt met dezelfde factor (2,26), krijg je 3:14:40
quote:Op dinsdag 27 oktober 2015 09:33 schreef Zwabberhark het volgende:
[..]
Loop je weer wat vaker met de club eigenlijk?
Volgens mij gaat e.a. op meerdere punten mis. Toen Mr.B. zijn M liep, had hij nog lang niet zijn p.r. dat ie nu heeft. Verder staat mijn p.r. op de HM een stuk scherper dan van L_T.quote:Op dinsdag 27 oktober 2015 10:04 schreef Daantke het volgende:
Als je niet 2x+20 doet, maar de tijd vermenigvuldigt met dezelfde factor (2,26), krijg je 3:14:40
Die 2:52 was in 2012, toen had ik nog geen 1:16 gelopen. Volgens mij zat ik toen op 1:19 of zo. En omdat het mijn eerste was, heb ik ook nog eens heel conservatief gelopen. En ik had toen vast nog meer excuses waarom ik toen niet sneller gelopen hadquote:Op dinsdag 27 oktober 2015 09:59 schreef Zwabberhark het volgende:
[..]
Dat is altijd nog beter dan iemand die uit principe vasthoudt aan al zijn principes.
Ik maak me trouwens wel zorgen of jij sneller zult zijn dan L_T op de marathon. Even een simpele rekensom. Ik neem de HM-tijd en M-tijd van Mr B:
HM: 1:16
M: 2:52
Ofwel: M = 2xHM + 20 minuten.
In jouw geval wordt dat dus 2x1:25:50 + 20 minuten = 3:11. Alleen misschien moet die +20 ook evenredig aan de tijd verhoogd worden met een paar minuten.
Van de zonnige zijde: als je sneller loopt dan 3:11 heb je het relatief beter gedaan dan Mr B.
Klopt, alleen geen idee hoe ik dat ooit moet verbeteren, aangezien ik altijd alleen loop... Of ik moet in het dreamteam voor Rotterdam terecht komen ofzoquote:Op dinsdag 27 oktober 2015 09:47 schreef La_Tramposa het volgende:
[..]
Dat is alleen maar goed, kun je sneller worden zonder moeier te worden als je dat verbetert!
Zoiets dacht ik ook al. Had jij niet al een keer 2.48 gelopen trouwens? Dat dacht ik, of was dat toen een keer je doel? En ga jij ook nog eens een marathon lopen?quote:Op dinsdag 27 oktober 2015 10:26 schreef Mr.B. het volgende:
[..]
Die 2:52 was in 2012, toen had ik nog geen 1:16 gelopen. Volgens mij zat ik toen op 1:19 of zo. En omdat het mijn eerste was, heb ik ook nog eens heel conservatief gelopen. En ik had toen vast nog meer excuses waarom ik toen niet sneller gelopen had
Corniel loopt over drie weken rond de drie uur. als het mee zit net eronder, anders net erboven
quote:Op dinsdag 27 oktober 2015 10:26 schreef Mr.B. het volgende:
[..]
Die 2:52 was in 2012, toen had ik nog geen 1:16 gelopen. Volgens mij zat ik toen op 1:19 of zo. En omdat het mijn eerste was, heb ik ook nog eens heel conservatief gelopen. En ik had toen vast nog meer excuses waarom ik toen niet sneller gelopen had
Corniel loopt over drie weken rond de drie uur. als het mee zit net eronder, anders net erboven
Vragen of je vrouw je soms even wil filmen en er gewoon zelf mee bezig gaan. Zo heel moeilijk is dat toch niet?quote:Op dinsdag 27 oktober 2015 10:28 schreef MaleDuck het volgende:
[..]
Klopt, alleen geen idee hoe ik dat ooit moet verbeteren, aangezien ik altijd alleen loop... Of ik moet in het dreamteam voor Rotterdam terecht komen ofzo
Nee ik heb er nog maar 1 gelopen. Dit jaar zou mijn tweede worden en was het doel 2:45-2:48, maar toen kwam helaas die blessure. Volgend jaar in Rotterdam ga ik het weer eens proberen.quote:Op dinsdag 27 oktober 2015 10:30 schreef Jero_nimo het volgende:
[..]
Zoiets dacht ik ook al. Had jij niet al een keer 2.48 gelopen trouwens? Dat dacht ik, of was dat toen een keer je doel? En ga jij ook nog eens een marathon lopen?
Zouden volgens jou theorie mannen dan meer verval hebben dan vrouwen? Want mijn M-tijd was 2xHM + 11 ongeveerquote:Op dinsdag 27 oktober 2015 09:59 schreef Zwabberhark het volgende:
[..]
Dat is altijd nog beter dan iemand die uit principe vasthoudt aan al zijn principes.
Ik maak me trouwens wel zorgen of jij sneller zult zijn dan L_T op de marathon. Even een simpele rekensom. Ik neem de HM-tijd en M-tijd van Mr B:
HM: 1:16
M: 2:52
Ofwel: M = 2xHM + 20 minuten.
Van de zonnige zijde: als je sneller loopt dan 3:11 heb je het relatief beter gedaan dan Mr B.
Je kan op youtube filmpjes opzoeken van loopscholingsoefeningen, triplings en skippings en zo, en dat proberen zelf te doen in je warming up? Niet zo goed als met een trainer, maar zal allicht helpen. Ik zal later vanmiddag eens kijken of ik je filmpjes kan bekijken, misschien vallen er direct dingen opquote:Op dinsdag 27 oktober 2015 10:28 schreef MaleDuck het volgende:
[..]
Klopt, alleen geen idee hoe ik dat ooit moet verbeteren, aangezien ik altijd alleen loop... Of ik moet in het dreamteam voor Rotterdam terecht komen ofzo
Jouw eindtijd was niet voor niets sneller dan ik begroot had. Maar goed, jij gaf al aan dat jouw HM op een zwaar parkoers was.quote:Op dinsdag 27 oktober 2015 10:35 schreef La_Tramposa het volgende:
[..]
Zouden volgens jou theorie mannen dan meer verval hebben dan vrouwen? Want mijn M-tijd was 2xHM + 11 ongeveer
Hieronder enkele wereldrecords met gemiddelde loopsnelheden. De snelheid bij vrouwen neemt in verhouding met die van de mannen bij het langer worden van de loopafstand minder snel af. Dat is niet opvallend: vrouwen hebben in verhouding meer aanleg voor duursporten.quote:Op dinsdag 27 oktober 2015 10:35 schreef La_Tramposa het volgende:
[..]
Zouden volgens jou theorie mannen dan meer verval hebben dan vrouwen? Want mijn M-tijd was 2xHM + 11 ongeveer
Gestopt met roken en van 2, soms 3 naar 3, soms 4 keer in de week gegaan. Nu zit ik eigenlijk vrij standaard op 4 keer in de week lopen.quote:Op dinsdag 27 oktober 2015 10:32 schreef Zwabberhark het volgende:
BTW, Mr B, ergens in 2011 maakte jij ineens een vrij grote sprong voorwaarts met je tijden (volgens uitslagen.nl). Ben jij ergens in die zomer je volledig gaan richten op het hardlopen?
Ah ok. Het viel me op dat je begin 2011 ruwweg de tijden liep die Corniel nu loopt. Dus hij moet stoppen met roken en 4x in de week gaan lopen om ook 1:16 te kunnen. Heel simpel eigenlijk.quote:Op dinsdag 27 oktober 2015 10:39 schreef Mr.B. het volgende:
[..]
Gestopt met roken en van 2, soms 3 naar 3, soms 4 keer in de week gegaan. Nu zit ik eigenlijk vrij standaard op 4 keer in de week lopen.
Nou zeg, als je op wikipedia zoekt op falen vind je inderdaad 1:26 op de hm.quote:Op dinsdag 27 oktober 2015 10:24 schreef Corniel het volgende:
Maar ik sluit niet uit dat ik ook nu weer zal falen. Dat is nu eenmaal een beetje het verhaal van mijn leven...
quote:Op dinsdag 27 oktober 2015 10:31 schreef Jero_nimo het volgende:
[..]
Vragen of je vrouw je soms even wil filmen en er gewoon zelf mee bezig gaan. Zo heel moeilijk is dat toch niet?
Weet niet wat je allemaal aan je loopstijl vind mankeren?
Dat kan ik wel eens doen, had er zelf nog niet eens zo over nagedacht, vond me niet echt soepeltjes lopen op de finish video van de 8 km. Af en toe wat rare beenzwaai ofzo...quote:Op dinsdag 27 oktober 2015 10:37 schreef La_Tramposa het volgende:
[..]
Je kan op youtube filmpjes opzoeken van loopscholingsoefeningen, triplings en skippings en zo, en dat proberen zelf te doen in je warming up? Niet zo goed als met een trainer, maar zal allicht helpen. Ik zal later vanmiddag eens kijken of ik je filmpjes kan bekijken, misschien vallen er direct dingen opMaar je zal vast overdrijven, iedereen vindt zijn eigen loopstijl er raar uitzien volgens mij!
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.<a href="http://allergenenhardloper.wordpress.com/" rel="nofollow" target="_blank">Hardlopen zonder gluten, melk, ei, pinda...</a>
quote:Op dinsdag 27 oktober 2015 11:08 schreef MaleDuck het volgende:
[..]
[..]
Dat kan ik wel eens doen, had er zelf nog niet eens zo over nagedacht, vond me niet echt soepeltjes lopen op de finish video van de 8 km. Af en toe wat rare beenzwaai ofzo...Ja je benen maken inderdaad een klein omweggetje opzij in plaats van recht naar voren. Veel oefenen met knie-inzet denk ik! Dus veel hoge skippings, knieheffen, of een steigerung met elke derde pas een knie-inzet. En wat meer core-stability helpt altijdSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Maar je gaat toch al behoorlijk hard met die belabberde techniekVooral je pasritme is erg hoog!
Ik hou van mij van mij van mij en van geen ander, want ik ben verreweg de leukste die ik ken!
Thanks!quote:Op dinsdag 27 oktober 2015 11:16 schreef La_Tramposa het volgende:
[..]
Ja je benen maken inderdaad een klein omweggetje opzij in plaats van recht naar voren. Veel oefenen met knie-inzet denk ik! Dus veel hoge skippings, knieheffen, of een steigerung met elke derde pas een knie-inzet. En wat meer core-stability helpt altijd
Maar je gaat toch al behoorlijk hard met die belabberde techniekVooral je pasritme is erg hoog!
Afsnijden is wel mogelijk, maar of je er wat mee opschiet, vraag ik mij af het er korter door wordt. Je moet dan door Hilversum zelf heen lopen. Langer maken is niet zo moeilijk dat is mij al vaak genoeg gelukt. Wel zijn er meerdere opstappunten vlakbij busstations.quote:Op maandag 26 oktober 2015 22:01 schreef Guppyfriend het volgende:
[..]
Vast welals het zover ik, laat ik het je weten!
Jij hebt dus op één poot en een reet van vla 3:14 op de marathon gelopen? Crisis.quote:Op dinsdag 27 oktober 2015 17:23 schreef La_Tramposa het volgende:
Ik was net bij mijn supercoole fysio, om voor eens en voor altijd een eind te maken aan mijn liezenprobleem. Blijk ik maar één gespierd been te hebben! Met twee zou je toch echt harder moeten kunnen lopen dus dat wordt hard trainen. Ik heb nog een vervolgafspraak omdat ze een filmpje van mijn lopen wil maken en krachttesten van mijn bilspieren, want ondanks dat ik mezelf altijd gelukkig prijs met mijn nog JLo-achtige billen ondanks al dat hardlopen, blijken ook die veel te slap te zijn. To be continued dus!
Jaquote:Op dinsdag 27 oktober 2015 17:32 schreef Zwabberhark het volgende:
[..]
Jij hebt dus op één poot en een reet van vla 3:14 op de marathon gelopen? Crisis.
hmm is dat besmettelijk, ik bleek maandag hetzelfde probleem te hebben. Rechts staat uit.quote:Op dinsdag 27 oktober 2015 17:23 schreef La_Tramposa het volgende:
Ik was net bij mijn supercoole fysio, om voor eens en voor altijd een eind te maken aan mijn liezenprobleem. Blijk ik maar één gespierd been te hebben! Met twee zou je toch echt harder moeten kunnen lopen dus dat wordt hard trainen. Ik heb nog een vervolgafspraak omdat ze een filmpje van mijn lopen wil maken en krachttesten van mijn bilspieren, want ondanks dat ik mezelf altijd gelukkig prijs met mijn nog JLo-achtige billen ondanks al dat hardlopen, blijken ook die veel te slap te zijn. To be continued dus!
Dit maakt het wel helemaal absurd. 2:26 incoming.quote:Op dinsdag 27 oktober 2015 17:32 schreef Zwabberhark het volgende:
[..]
Jij hebt dus op één poot en een reet van vla 3:14 op de marathon gelopen? Crisis.
Welke naam mogen we in de OS-special noteren als mogelijke deelneemster in Rio?quote:Op dinsdag 27 oktober 2015 17:59 schreef DeLuna het volgende:
[..]
Dit maakt het wel helemaal absurd. 2:26 incoming.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
[ Bericht 1% gewijzigd door mytec op 27-10-2015 18:34:33 ]
Ze doen er vast nog wel wat dingen omheen.quote:Op dinsdag 27 oktober 2015 18:18 schreef RunWithTheWind het volgende:
Vanavond 2×1000M op het programma bij de AV. Dat zijn toch geen afstanden? Beetje erg erg erg weinig.
quote:Op dinsdag 27 oktober 2015 18:17 schreef mytec het volgende:
Hier dan het verslag van mijn eerste marathon ervaring, ik was trouwens zeker een van de jongste deelnemers als ik zo om mij heen keek.Topprestatie, zeker gezien de eindtijd en de tijd die je van te voren in gedachteb had. Mag ik vragen hoe oud je bent dan?SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Zou je deze ook in de wlww willen zetten?quote:
| 1 2 | [b]19-12-2015 - [url=www.qmusic.nl/Qsantarun]QSantarun (Efteling-Kaatsheuvel)[/url][/b] [*] xMissi - 5 km |
Hier zou ik ook nog serieus over nadenken, als het niet verkleed rennen was en de 20e er volle bak gelopen moet op "mijn" winterklassiekerquote:Op dinsdag 27 oktober 2015 19:05 schreef xMissi het volgende:
[..]
Zou je deze ook in de wlww willen zetten?
[ code verwijderd ]
Het is gewoon een funrun. Gezellig met 2 vriendinnen. De 1 kan nog geen 5 km achter elkaar rennen dus dat word run-walk-run denk ik. Al denk ik sws niet dat je echt fatsoenlijk kunt rennen danMaarja word vast leuk. Keer eens wat anders !
quote:Op dinsdag 27 oktober 2015 20:25 schreef RunWithTheWind het volgende:
Was inderdaad 2x1000M. 3x400M inlopen+loopscholing en 2x400M uitlopen. Heb er zelf maar 4×1000M van gemaakt op 4.30/km. Toch nog het gevoel dat je iets hebt gedaan
De LVML is 5,3...quote:Op maandag 26 oktober 2015 22:18 schreef Murmeli het volgende:
[..]
Op de 5 heb je nog een PR aan te scherpen
Dankje, dat mag 24quote:Op dinsdag 27 oktober 2015 18:55 schreef Voccar het volgende:
[..]
Topprestatie, zeker gezien de eindtijd en de tijd die je van te voren in gedachteb had. Mag ik vragen hoe oud je bent dan?
quote:Op dinsdag 27 oktober 2015 18:17 schreef mytec het volgende:
Hier dan het verslag van mijn eerste marathon ervaring, ik was trouwens zeker een van de jongste deelnemers als ik zo om mij heen keek.Goed gedaan!SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Spelende vrouw, wat heeft u nu geleerd?
Had ook zelfde gevoel met m'n 25 jaar. Zag dan ook dat gemiddelde leeftijd bij de marathon in Eindhoven 41 jaar was.quote:
Even gegoogled....nee, ik gebruik die band niet. Ik durf te zeggen dat ik mijn lichaam ondertussen dusdanig goed ken dat ik weet hoe ik gelopen heb zonder het te meten en/of te registreren.quote:Op woensdag 28 oktober 2015 00:40 schreef Tjacka het volgende:
Lopen jullie allemaal met die band van Xiaomi?
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |