abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_157057290
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 oktober 2015 00:51 schreef sirdanilot het volgende:
Aan de ene kant zie ik geen probleem om tijdens je eigen werktijd werkgerelateerd te bellen met je eigen telefoon. Dat lijkt mij de normaalste zaak van de wereld.

Aan de andere kant is het natuurlijk zijn zaak niet wat je met je eigen telefoon doet (bellen onder werktijd), zolang je maar gewoon je werk goed uitvoert en je targets haalt.

Als je echt voortdurend loopt te bellen voor je werk, dan is het wel netjes als hij jou een werktelefoon zou geven, maar een incidenteel werkgerelateerd belletje zou je niet moeilijk over moeten doen.
Dit is echt onzin. Je gaat naar je werk om geld te verdienen en niet om zelf privé een duurder telefoonabonnement te nemen zodat jij je werk kan doen.

Een normale werkgever regelt dit soort dingen voor zijn personeel, en zo niet dan wordt het inderdaad tijd om verder te gaan kijken want als dit al niet de investering waard is van zijn kant dan houdt het snel op.

@TS
Ik weet niet of dit van toepassing is voor jou maar is dit overwerk gebeurd op eigen initiatief of werd dit verzocht door jouw werkgever?

quote:
Als je op eigen initiatief langer werkt dan in je contract staat, hoeft dat geen overwerk te zijn: de werkgever heeft er immers niet om gevraagd. Ook al vindt je werkgever het misschien best fijn dat die klus af is, of dat echt nodig was, is maar de vraag. Zorg ervoor dat je in dit soort situaties goede afspraken maakt. Bijvoorbeeld dat je met dit extra werk plusuren opbouwt, die je later als vrije uren kunt opnemen. Dan kun je ook eens na of juist vóór de file naar en van je werk reizen.
En anders sowieso even in jouw cao kijken.

quote:
Wel staat er in de cao met een tijd-voor-tijdregeling meestal binnen welke periode compensatie verleend moet worden. Als dat voor de werkgever niet mogelijk is, moet die alsnog tot uitbetaling overgaan.
http://www.loonwijzer.nl/(...)taling-voor-overwerk

[ Bericht 32% gewijzigd door TwenteFC op 24-10-2015 01:22:15 ]
pi_157081778
Goede middag,

Ondertussen een gesprek gehad omtrent mijn CAO en Contract.
Het blijkt dat er in mijn contract nogal wat dingen staan die insinueren dat ik heel veel "verplicht" ben.
Volgens de CAO kan dit alleen "gewenst" worden door de werkgever.

Ondertussen een lijstje opgemaakt hoe te handelen en welke stappen ik moet ondernemen om mijn contract/afspraken anders vast te leggen.

Startend met morgen een gesprek met mijn werkgever over het opnemen van tijd voor tijd en de registratie daarvan. Ik zal dus mijn urenlijst die ik heb bijgehouden op een of andere manier moeten laten tekenen.
Dit zal ik tactisch moeten doen. Dit zal een lastig gesprek worden maar wel een waarbij ik dit probeer voor elkaar te krijgen door mijn werkgever het gevoel te geven dat hij nog steeds de touwtjes in handen heeft.
Dus "samen" de urenlijst doornemen en hierop eventuele aanpassingen maken waar hij ook tevredenheid mee heeft. Alleen zo kan ik uiteindelijk nog aanspraak maken op mijn uren die ik tijd voor tijd heb opgebouwd.
Anders blijft het een verhaal van zijn woord tegen het mijne.

Betreffende mijn telefoon;
Die laat ik gewoon lekker in mijn auto liggen en die bekijk ik wel in mijn pauze.
Dan ben ik evt. voor thuisfront wel enigszins bereikbaar en kan mijn werkgever mij niet verplichten mijn privé toestel voor werkdoeleinden te gebruiken.

Na morgen weer een update.
pi_157082005
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 oktober 2015 00:51 schreef sirdanilot het volgende:
Aan de ene kant zie ik geen probleem om tijdens je eigen werktijd werkgerelateerd te bellen met je eigen telefoon. Dat lijkt mij de normaalste zaak van de wereld.

Ik vind het anders tamelijk bizar dat de werkgever een hulpmiddel wat kennelijk noodzakelijk is voor de functie niet aan zijn werkgever verstrekt. Het gaat hier om een structurele situatie waarbij de werknemer op locatie werkt, en niet een situatie waarbij de werkgever incidenteel even buiten de deur is om bijvoorbeeld wat inkopen te doen en op het laatste moment door iemand van kantoor nog even een aanvulling op het boodschappenlijstje doorgebeld krijgt.

Voor incidentele situaties zijn altijd naar redelijkheid uitzonderingen te maken, maar dan nog is het bizar dat de werkgever zoiets denkt te kunnen eisen.
pi_157082204
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 oktober 2015 13:57 schreef Papaatje85 het volgende:
¤ 5000,- per week is zeker winst.
Totale onkosten per maand van het bedrijf zijn bijna ¤ 10.000,-
Dus er is wel degelijk sprake van winst.
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 oktober 2015 13:22 schreef Papaatje85 het volgende:
Aangezien ik het enige personeelslid ben
Ik denk dat je dat vies zal tegenvallen.
5K per week is zegmaar grof gezegd 20K per maand.

Stel nou eens dat jij 2K per maand salaris ontvangt, dan kost jouw baas dat al snel 4 tot 5K.
Dan gaan er 10K onkosten vanaf en heeft je baas nog maar 5K in zn handje. Waar hij zijn eigen pensioen en alles ook van moet bekostigen.

En jij hebt geen idee wat die onkosten allemaal zijn die je baas maakt. Huisvesting, verzekeringen, oude dag voorziening etc etc.

Ik ben van mening dat als je een klein bedrijfje hebt met 1 man in dienst dat er een stuk meer dan 20K per maand omgezet moet worden om het leuk te houden voor de baas.

Maargoed, wie ben ik.

Verder kon mijn baas de vinkentering krijgen met bereikbaar moeten zijn onder werktijd op mijn privetelefoon. Dan geeft ie me maar een zakelijke telefoon. En buiten werktijd mag hij me altijd bellen als er wat is, het is dan echter aan mij of ik opneem of niet. En daar moet ie het mee doen. En dat doet ie ook. :)
"The only sight worse than a sad dwarf is a very sad dwarf"
"Met dubbel s welteverstaan"
pi_157082281
quote:
0s.gif Op zondag 25 oktober 2015 12:31 schreef Papaatje85 het volgende:
Die laat ik gewoon lekker in mijn auto liggen en die bekijk ik wel in mijn pauze.
Dan ben ik evt. voor thuisfront wel enigszins bereikbaar en kan mijn werkgever mij niet verplichten mijn privé toestel voor werkdoeleinden te gebruiken.
Ik heb mijn telefoon altijd bij me voor geval van nood.
De enige tijd dat ik hem niet op zak heb is als ik in een EX zone aan het werk ben, maar dat is meestal maar van korte duur.

Volgens mij kan een baas je ook niet zo heel makkelijk verbieden om een mobiel op zak te hebben, behalve dan als het op veiligheid aankomt, zoals in mijn genoemde voorbeeld van een EX zone. :)
"The only sight worse than a sad dwarf is a very sad dwarf"
"Met dubbel s welteverstaan"
  zondag 25 oktober 2015 @ 19:15:21 #56
370487 Hallmark
Geverifieerde account
pi_157092743
quote:
0s.gif Op zondag 25 oktober 2015 12:42 schreef Ivo1985 het volgende:

[..]

Ik vind het anders tamelijk bizar dat de werkgever een hulpmiddel wat kennelijk noodzakelijk is voor de functie niet aan zijn werkgever verstrekt.
Jij en nog anderen zeggen dat in dit topic. Persoonlijk vind ik het in deze tijd niet meer dan normaal dat iedereen een mobiel heeft en bereikbaar is.

Het is nog iets anders dan buiten kantoortijden bereikbaar zijn. Als daar niks over is afgesproken, dan is dat een extra belasting.
Geinspireerd door historische gebeurtenissen en karakters. Dit werk van fictie was ontworpen, ontwikkeld en geproduceerd door een multicultureel team van verschillende religies en geloven.
pi_157094130
quote:
1s.gif Op zondag 25 oktober 2015 19:15 schreef Hallmark het volgende:

[..]

Jij en nog anderen zeggen dat in dit topic. Persoonlijk vind ik het in deze tijd niet meer dan normaal dat iedereen een mobiel heeft en bereikbaar is.

Het is nog iets anders dan buiten kantoortijden bereikbaar zijn. Als daar niks over is afgesproken, dan is dat een extra belasting.
Ik wil werk en privé graag gescheiden kunnen houden. Dat wordt vrij lastig wanneer mijn privé telefoon ook voor zakelijke doeleinden gebruikt wordt.

Het gaat in dit topic niet om iemand die incidenteel even onderweg is voor zijn werkgever. We hebben het hier over langere tijd op locatie werkzaamheden uitvoeren. Wanneer je incidenteel buiten de deur bent voor je werk, dan is het inderdaad niet meer dan redelijk dat je voor die enkele keren per jaar voor je collega's op je eigen nummer bereikbaar bent wanneer er dringend contact nodig is. Voor een structurele situatie mag je een structurele oplossing van je werkgever verwachten. Of moet TS straks ook nog zijn privé laptop, printer, printpapier, eigen pennen, briefpapier, postzegels, enveloppen etc gaan aanschaffen?
  dinsdag 27 oktober 2015 @ 14:59:57 #58
34775 Metro2005
Mind explorer
pi_157135324
Bizar zo'n werkgever. Prive spullen gebruiken omdat je baas dat wil en dan ook nog buiten werktijd altijd bereikbaar moeten zijn? Overuren die niet uitbetaald worden of niet tijd voor tijd mogen worden opgenomen en dan ook nog je leaseauto die je al 2 weken niet meer hebt? Wtf is dit voor onzin.

Is die lease auto een auto die iedereen gebruikt wordt als dat nodig is (busje oid?) of een auto die je prive rijdt en ook via bijtelling betaald? Anders is het gewoon bijna diefstal.

Die telefoon is van jou en daar heeft je werkgever niks over te vertellen

Ik zou het in dit geval echt op de spits drijven. De werksfeer is toch al verziekt tot en met en alles uitknijpen zover je kan. Dit soort 'werkgevers' kan je beter kwijt dan rijk zijn. :r
Childhood is over the moment you know you're going to die.
'Snelwegen verbreden om files op te lossen? Dat is zoals de broeksriem losser maken tegen obesitas'
pi_157135689
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 oktober 2015 17:21 schreef grotenaz het volgende:
Maar het is toch logisch dat je onder werktijd niet mag bellen (of gebeld worden) voor persoonlijke doeleinden?
Mits in mate zijn er volgens mij zeer weinig werkgevers die problemen maken als je eens privé moet bellen op je werk. Tenzij het ten koste gaat van je werk in bijvoorbeeld een productieomgeving of dienstensector en dan nog is er vaak wel de mogelijkheid een paar minuutjes te pakken.
  dinsdag 27 oktober 2015 @ 15:30:53 #60
68091 borbit
Is dit het begin van een pr0n?
pi_157136017
Koop gewoon een goedkoop telefoontje voor op werk. Dan sloop je het microfoontje ervan. Ben je wel bereikbaar maar heeft het geen zin om je te bellen.
  dinsdag 27 oktober 2015 @ 16:16:17 #61
121741 _Dizzy_
space, the final frontier
pi_157136923
Waar is die update.. ik ben best benieuwd !
pi_157144633
Hierbij de update:
Gisteren ben ik normale tijd aanwezig op locatie (07:00)
Wat blijkt nu, de helft van mijn gereedschap is weg.
Ik mijn werkgever geprobeerd te bellen (Jep. met mijn eigen telefoon, maar wel om 07:06)
Kreeg hem niet te pakken en toen een bericht gestuurd of hij hier meer van wist.
Als reactie kreeg ik. "Ja, heb ik"

Ik kon dus niet aan het werk omdat hij de helft van mijn gereedschap in het weekend had opgehaald. Ik moest dus wachten tot hij aanwezig was om verder te kunnen met werken.

Toen hij er eenmaal was heb Ik te horen gekregen dat mijn contract niet verlengd gaat worden in maart 2016. Ik heb zelfs een doos met alle spullen die in de auto lagen ontvangen.

Mijn overuren ziet hij niet als tijd voor tijd, maar een investering.
en omdat er geen administratie van is, heb ik geen poot om op te staan.
Ook heeft hij aangegeven dat ik geen vakantiedagen meer heb.
(terwijl volgens mijn berekeningen ik er nog 11 moet hebben)

Hij heeft zelf aangegeven dat als ik wat anders vind, ik dan mag gaan, zonder mijn maand opzegtermijn in acht te nemen.

Met andere woorden.
Hij wil mij liever vandaag al kwijt dan morgen.
En hij wil geen ontslag aanvragen, maar wel een onwerkbare sfeer creëren voor de resterende 5 maanden.

Ik ben nu bezig met de FNV hoe ik dit moet aanpakken en wat ik nog kan doen.
Daarnaast heb ik mijn CV opgeschoond en al rond gestuurd naar diverse connecties in het netwerk. Wie weet vind ik snel een andere baan. Dan hoef ik niet meer naar die pipo te luisteren.

Voor zover even deze update
pi_157144870
Wat een eikel. Hopelijk heb je snel een andere baan
  dinsdag 27 oktober 2015 @ 20:58:57 #64
9001 Gunner
#teamkroegenlos
pi_157145103
Wat een bizar verhaal. Hoe kan je iets als investering moeten zien als je weg moet?

En geen vakantiedagen ? Van welke planeet is die vent.
Where law ends, tyrrany begins.
pi_157145272
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 oktober 2015 20:44 schreef Papaatje85 het volgende:
Hierbij de update:
Gisteren ben ik normale tijd aanwezig op locatie (07:00)
Hoe ben je er gekomen, zonder leasebak?
quote:
Mijn overuren ziet hij niet als tijd voor tijd, maar een investering.
Investering wáárin???
r_one in WGR / [WGR] Feedback
.
Op vrijdag 20 juni 2025 08:15 schreef VEM2012 het volgende:
Misschien moet je juridische discussies gewoon overlaten aan juristen. Want je begrijpt er overduidelijk niets van.
pi_157145347
Klinkt allemaal niet best TS.
Hoe zit het met die cursus. Heb je ooit iets ondertekend dat je (een deel) moet terugbetalen als je eerder uit dienst gaat? Zo niet heeft hij daar geen poot om op te staan.
  dinsdag 27 oktober 2015 @ 21:08:40 #67
9001 Gunner
#teamkroegenlos
pi_157145408
quote:
1s.gif Op dinsdag 27 oktober 2015 21:04 schreef r_one het volgende:

[..]

Hoe ben je er gekomen, zonder leasebak?
met eigen vervoer naar de zaak waar misschien een bestelbus klaarstaat?
Where law ends, tyrrany begins.
pi_157145801
quote:
1s.gif Op dinsdag 27 oktober 2015 21:08 schreef Gunner het volgende:

[..]

met eigen vervoer naar de zaak waar misschien een bestelbus klaarstaat?
Maar ...
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 oktober 2015 12:26 schreef Papaatje85 het volgende:
Ondertussen zijn we 2 weken verder en krijg ik de sleutel niet terug. Er wordt aangegeven dat ik nu dicht bij op locatie werk en maar met eigen vervoer moet gaan. Ik krijg hiervoor tevens geen reiskostenvergoeding...
:?
.
Misschien moet je juridische discussies gewoon overlaten aan juristen. Want je begrijpt er overduidelijk niets van.
pi_157146990
Ik ben op locatie gekomen met eigen vervoer.

Op dit moment heb ik (opgenomen op audio) de bevestiging dat als ik ander werk vind in dezelfde functie, ik de opleidingskosten moet terug betalen.
Tevens geeft hij aan dat als ik ander werk zoek, ik dit niet hoef te doen.

Ik wil hier zelf verder niet over beginnen bij hem. ik heb namelijk getekend dat ik 100% terug moet betalen bij beëindiging van het contract. Elk jaar wordt er dan 25% in mindering gebracht.
Dus in mijn geval zou het gaan om 75% (of 100% als ik toch eerder een baan vind)
Daarom begin ik daar maar niet over... (ik zie het wel als compensatie voor mijn tijd voor tijd)

Ik ben blij dat het hoge woord er uit is en ik nu verder kan.
Nu zsm ander werk zoeken en dan kan ik die klojo achter me laten.
pi_157207986
Wat een absurd verhaal. Ga je nog werk maken van die uren?
In tijden van crisis moet je niet met lastenverhogingen komen.
pi_157208154
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 oktober 2015 18:11 schreef ZwartmetSuiker het volgende:
Wat een absurd verhaal. Ga je nog werk maken van die uren?
Die uitbetaling kun je vergeten. Hoe wil je hier werk van maken?

Ik had hem toch meerdere malen duidelijk gemaakt dat ik hier niet mee akkoord zou gaan. En Dat hij die kosten sowieso kwijt zal zijn, aan mij of aan het opknappen van roerende en onroerende zaken. Privé en/of zakelijk.
Niemand zal mij persoonlijk zo naaien en komt er mee weg. En zie die levensles ook maar als investering
  vrijdag 30 oktober 2015 @ 18:25:20 #72
210905 PatatFriet
Goudgeel en knapperig
pi_157208178
Weet je wat jij moet doen TS?
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Patat, het meest veelzijdige stukje friet.... patat!
pi_157208299
Het ligt ook aan de uitbetaling, als deze lager is dan de cursus kosten kun je het wegstrepen. Maar maak dat wel duidelijk
pi_157208444
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 oktober 2015 18:31 schreef Royy het volgende:
Het ligt ook aan de uitbetaling, als deze lager is dan de cursus kosten kun je het wegstrepen. Maar maak dat wel duidelijk
Waarom zou je je verdiende loon weg moeten strepen tegen cursuskosten? :?
.
pi_157209173
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 oktober 2015 18:39 schreef r_one het volgende:

[..]

Waarom zou je je verdiende loon weg moeten strepen tegen cursuskosten? :?
Omdat hij die cursus kosten eigenlijk zelf betalen moet, wanneer hij het bedrijf zou verlaten.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')