Dit is echt onzin. Je gaat naar je werk om geld te verdienen en niet om zelf privé een duurder telefoonabonnement te nemen zodat jij je werk kan doen.quote:Op zaterdag 24 oktober 2015 00:51 schreef sirdanilot het volgende:
Aan de ene kant zie ik geen probleem om tijdens je eigen werktijd werkgerelateerd te bellen met je eigen telefoon. Dat lijkt mij de normaalste zaak van de wereld.
Aan de andere kant is het natuurlijk zijn zaak niet wat je met je eigen telefoon doet (bellen onder werktijd), zolang je maar gewoon je werk goed uitvoert en je targets haalt.
Als je echt voortdurend loopt te bellen voor je werk, dan is het wel netjes als hij jou een werktelefoon zou geven, maar een incidenteel werkgerelateerd belletje zou je niet moeilijk over moeten doen.
En anders sowieso even in jouw cao kijken.quote:Als je op eigen initiatief langer werkt dan in je contract staat, hoeft dat geen overwerk te zijn: de werkgever heeft er immers niet om gevraagd. Ook al vindt je werkgever het misschien best fijn dat die klus af is, of dat echt nodig was, is maar de vraag. Zorg ervoor dat je in dit soort situaties goede afspraken maakt. Bijvoorbeeld dat je met dit extra werk plusuren opbouwt, die je later als vrije uren kunt opnemen. Dan kun je ook eens na of juist vóór de file naar en van je werk reizen.
http://www.loonwijzer.nl/(...)taling-voor-overwerkquote:Wel staat er in de cao met een tijd-voor-tijdregeling meestal binnen welke periode compensatie verleend moet worden. Als dat voor de werkgever niet mogelijk is, moet die alsnog tot uitbetaling overgaan.
Ik vind het anders tamelijk bizar dat de werkgever een hulpmiddel wat kennelijk noodzakelijk is voor de functie niet aan zijn werkgever verstrekt. Het gaat hier om een structurele situatie waarbij de werknemer op locatie werkt, en niet een situatie waarbij de werkgever incidenteel even buiten de deur is om bijvoorbeeld wat inkopen te doen en op het laatste moment door iemand van kantoor nog even een aanvulling op het boodschappenlijstje doorgebeld krijgt.quote:Op zaterdag 24 oktober 2015 00:51 schreef sirdanilot het volgende:
Aan de ene kant zie ik geen probleem om tijdens je eigen werktijd werkgerelateerd te bellen met je eigen telefoon. Dat lijkt mij de normaalste zaak van de wereld.
quote:Op vrijdag 23 oktober 2015 13:57 schreef Papaatje85 het volgende:
¤ 5000,- per week is zeker winst.
Totale onkosten per maand van het bedrijf zijn bijna ¤ 10.000,-
Dus er is wel degelijk sprake van winst.
Ik denk dat je dat vies zal tegenvallen.quote:Op vrijdag 23 oktober 2015 13:22 schreef Papaatje85 het volgende:
Aangezien ik het enige personeelslid ben
Ik heb mijn telefoon altijd bij me voor geval van nood.quote:Op zondag 25 oktober 2015 12:31 schreef Papaatje85 het volgende:
Die laat ik gewoon lekker in mijn auto liggen en die bekijk ik wel in mijn pauze.
Dan ben ik evt. voor thuisfront wel enigszins bereikbaar en kan mijn werkgever mij niet verplichten mijn privé toestel voor werkdoeleinden te gebruiken.
Jij en nog anderen zeggen dat in dit topic. Persoonlijk vind ik het in deze tijd niet meer dan normaal dat iedereen een mobiel heeft en bereikbaar is.quote:Op zondag 25 oktober 2015 12:42 schreef Ivo1985 het volgende:
[..]
Ik vind het anders tamelijk bizar dat de werkgever een hulpmiddel wat kennelijk noodzakelijk is voor de functie niet aan zijn werkgever verstrekt.
Ik wil werk en privé graag gescheiden kunnen houden. Dat wordt vrij lastig wanneer mijn privé telefoon ook voor zakelijke doeleinden gebruikt wordt.quote:Op zondag 25 oktober 2015 19:15 schreef Hallmark het volgende:
[..]
Jij en nog anderen zeggen dat in dit topic. Persoonlijk vind ik het in deze tijd niet meer dan normaal dat iedereen een mobiel heeft en bereikbaar is.
Het is nog iets anders dan buiten kantoortijden bereikbaar zijn. Als daar niks over is afgesproken, dan is dat een extra belasting.
Mits in mate zijn er volgens mij zeer weinig werkgevers die problemen maken als je eens privé moet bellen op je werk. Tenzij het ten koste gaat van je werk in bijvoorbeeld een productieomgeving of dienstensector en dan nog is er vaak wel de mogelijkheid een paar minuutjes te pakken.quote:Op vrijdag 23 oktober 2015 17:21 schreef grotenaz het volgende:
Maar het is toch logisch dat je onder werktijd niet mag bellen (of gebeld worden) voor persoonlijke doeleinden?
Hoe ben je er gekomen, zonder leasebak?quote:Op dinsdag 27 oktober 2015 20:44 schreef Papaatje85 het volgende:
Hierbij de update:
Gisteren ben ik normale tijd aanwezig op locatie (07:00)
Investering wáárin???quote:Mijn overuren ziet hij niet als tijd voor tijd, maar een investering.
met eigen vervoer naar de zaak waar misschien een bestelbus klaarstaat?quote:Op dinsdag 27 oktober 2015 21:04 schreef r_one het volgende:
[..]
Hoe ben je er gekomen, zonder leasebak?
Maar ...quote:Op dinsdag 27 oktober 2015 21:08 schreef Gunner het volgende:
[..]
met eigen vervoer naar de zaak waar misschien een bestelbus klaarstaat?
quote:Op vrijdag 23 oktober 2015 12:26 schreef Papaatje85 het volgende:
Ondertussen zijn we 2 weken verder en krijg ik de sleutel niet terug. Er wordt aangegeven dat ik nu dicht bij op locatie werk en maar met eigen vervoer moet gaan. Ik krijg hiervoor tevens geen reiskostenvergoeding...
Die uitbetaling kun je vergeten. Hoe wil je hier werk van maken?quote:Op vrijdag 30 oktober 2015 18:11 schreef ZwartmetSuiker het volgende:
Wat een absurd verhaal. Ga je nog werk maken van die uren?
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Patat, het meest veelzijdige stukje friet.... patat!
Waarom zou je je verdiende loon weg moeten strepen tegen cursuskosten?quote:Op vrijdag 30 oktober 2015 18:31 schreef Royy het volgende:
Het ligt ook aan de uitbetaling, als deze lager is dan de cursus kosten kun je het wegstrepen. Maar maak dat wel duidelijk
Omdat hij die cursus kosten eigenlijk zelf betalen moet, wanneer hij het bedrijf zou verlaten.quote:Op vrijdag 30 oktober 2015 18:39 schreef r_one het volgende:
[..]
Waarom zou je je verdiende loon weg moeten strepen tegen cursuskosten?
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |