abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 27 oktober 2015 @ 16:16:17 #61
121741 _Dizzy_
space, the final frontier
pi_157136923
Waar is die update.. ik ben best benieuwd !
pi_157144633
Hierbij de update:
Gisteren ben ik normale tijd aanwezig op locatie (07:00)
Wat blijkt nu, de helft van mijn gereedschap is weg.
Ik mijn werkgever geprobeerd te bellen (Jep. met mijn eigen telefoon, maar wel om 07:06)
Kreeg hem niet te pakken en toen een bericht gestuurd of hij hier meer van wist.
Als reactie kreeg ik. "Ja, heb ik"

Ik kon dus niet aan het werk omdat hij de helft van mijn gereedschap in het weekend had opgehaald. Ik moest dus wachten tot hij aanwezig was om verder te kunnen met werken.

Toen hij er eenmaal was heb Ik te horen gekregen dat mijn contract niet verlengd gaat worden in maart 2016. Ik heb zelfs een doos met alle spullen die in de auto lagen ontvangen.

Mijn overuren ziet hij niet als tijd voor tijd, maar een investering.
en omdat er geen administratie van is, heb ik geen poot om op te staan.
Ook heeft hij aangegeven dat ik geen vakantiedagen meer heb.
(terwijl volgens mijn berekeningen ik er nog 11 moet hebben)

Hij heeft zelf aangegeven dat als ik wat anders vind, ik dan mag gaan, zonder mijn maand opzegtermijn in acht te nemen.

Met andere woorden.
Hij wil mij liever vandaag al kwijt dan morgen.
En hij wil geen ontslag aanvragen, maar wel een onwerkbare sfeer creëren voor de resterende 5 maanden.

Ik ben nu bezig met de FNV hoe ik dit moet aanpakken en wat ik nog kan doen.
Daarnaast heb ik mijn CV opgeschoond en al rond gestuurd naar diverse connecties in het netwerk. Wie weet vind ik snel een andere baan. Dan hoef ik niet meer naar die pipo te luisteren.

Voor zover even deze update
pi_157144870
Wat een eikel. Hopelijk heb je snel een andere baan
  dinsdag 27 oktober 2015 @ 20:58:57 #64
9001 Gunner
#teamkroegenlos
pi_157145103
Wat een bizar verhaal. Hoe kan je iets als investering moeten zien als je weg moet?

En geen vakantiedagen ? Van welke planeet is die vent.
Where law ends, tyrrany begins.
pi_157145272
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 oktober 2015 20:44 schreef Papaatje85 het volgende:
Hierbij de update:
Gisteren ben ik normale tijd aanwezig op locatie (07:00)
Hoe ben je er gekomen, zonder leasebak?
quote:
Mijn overuren ziet hij niet als tijd voor tijd, maar een investering.
Investering wáárin???
r_one in WGR / [WGR] Feedback
.
Op vrijdag 20 juni 2025 08:15 schreef VEM2012 het volgende:
Misschien moet je juridische discussies gewoon overlaten aan juristen. Want je begrijpt er overduidelijk niets van.
pi_157145347
Klinkt allemaal niet best TS.
Hoe zit het met die cursus. Heb je ooit iets ondertekend dat je (een deel) moet terugbetalen als je eerder uit dienst gaat? Zo niet heeft hij daar geen poot om op te staan.
  dinsdag 27 oktober 2015 @ 21:08:40 #67
9001 Gunner
#teamkroegenlos
pi_157145408
quote:
1s.gif Op dinsdag 27 oktober 2015 21:04 schreef r_one het volgende:

[..]

Hoe ben je er gekomen, zonder leasebak?
met eigen vervoer naar de zaak waar misschien een bestelbus klaarstaat?
pi_157145801
quote:
1s.gif Op dinsdag 27 oktober 2015 21:08 schreef Gunner het volgende:

[..]

met eigen vervoer naar de zaak waar misschien een bestelbus klaarstaat?
Maar ...
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 oktober 2015 12:26 schreef Papaatje85 het volgende:
Ondertussen zijn we 2 weken verder en krijg ik de sleutel niet terug. Er wordt aangegeven dat ik nu dicht bij op locatie werk en maar met eigen vervoer moet gaan. Ik krijg hiervoor tevens geen reiskostenvergoeding...
:?
.
Misschien moet je juridische discussies gewoon overlaten aan juristen. Want je begrijpt er overduidelijk niets van.
pi_157146990
Ik ben op locatie gekomen met eigen vervoer.

Op dit moment heb ik (opgenomen op audio) de bevestiging dat als ik ander werk vind in dezelfde functie, ik de opleidingskosten moet terug betalen.
Tevens geeft hij aan dat als ik ander werk zoek, ik dit niet hoef te doen.

Ik wil hier zelf verder niet over beginnen bij hem. ik heb namelijk getekend dat ik 100% terug moet betalen bij beëindiging van het contract. Elk jaar wordt er dan 25% in mindering gebracht.
Dus in mijn geval zou het gaan om 75% (of 100% als ik toch eerder een baan vind)
Daarom begin ik daar maar niet over... (ik zie het wel als compensatie voor mijn tijd voor tijd)

Ik ben blij dat het hoge woord er uit is en ik nu verder kan.
Nu zsm ander werk zoeken en dan kan ik die klojo achter me laten.
pi_157207986
Wat een absurd verhaal. Ga je nog werk maken van die uren?
In tijden van crisis moet je niet met lastenverhogingen komen.
pi_157208154
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 oktober 2015 18:11 schreef ZwartmetSuiker het volgende:
Wat een absurd verhaal. Ga je nog werk maken van die uren?
Die uitbetaling kun je vergeten. Hoe wil je hier werk van maken?

Ik had hem toch meerdere malen duidelijk gemaakt dat ik hier niet mee akkoord zou gaan. En Dat hij die kosten sowieso kwijt zal zijn, aan mij of aan het opknappen van roerende en onroerende zaken. Privé en/of zakelijk.
Niemand zal mij persoonlijk zo naaien en komt er mee weg. En zie die levensles ook maar als investering
  vrijdag 30 oktober 2015 @ 18:25:20 #72
210905 PatatFriet
Goudgeel en knapperig
pi_157208178
Weet je wat jij moet doen TS?
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Patat, het meest veelzijdige stukje friet.... patat!
pi_157208299
Het ligt ook aan de uitbetaling, als deze lager is dan de cursus kosten kun je het wegstrepen. Maar maak dat wel duidelijk
pi_157208444
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 oktober 2015 18:31 schreef Royy het volgende:
Het ligt ook aan de uitbetaling, als deze lager is dan de cursus kosten kun je het wegstrepen. Maar maak dat wel duidelijk
Waarom zou je je verdiende loon weg moeten strepen tegen cursuskosten? :?
.
pi_157209173
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 oktober 2015 18:39 schreef r_one het volgende:

[..]

Waarom zou je je verdiende loon weg moeten strepen tegen cursuskosten? :?
Omdat hij die cursus kosten eigenlijk zelf betalen moet, wanneer hij het bedrijf zou verlaten.
  vrijdag 30 oktober 2015 @ 19:29:13 #76
210905 PatatFriet
Goudgeel en knapperig
pi_157209278
quote:
1s.gif Op vrijdag 30 oktober 2015 19:23 schreef Royy het volgende:

[..]

Omdat hij die cursus kosten eigenlijk zelf betalen moet, wanneer hij het bedrijf zou verlaten.
Ja, maar als z'n contract niet verlengd wordt is het niet alsof TS het bedrijf uit zichzelf verlaat.

Maar serieus, ik zou echt ff een jurist raadplegen. TS heeft allerlei dingen niet laten vastleggen, maar ook getekend voor dingen waar geen klap van deugt, de relatie is ernstig verstoord en werkgever lijkt erop uit om TS keihard te naaien. Ff professioneel advies inwinnen TS :Y
Patat, het meest veelzijdige stukje friet.... patat!
pi_157209563
Wat een zooi :( Heel veel sterkte TS!
pi_157209785
Klinkt misschien onbeschoft (maar ach.. Dat is de werkgever ook)...

Meld je ziek
pi_157210116
quote:
1s.gif Op vrijdag 30 oktober 2015 19:23 schreef Royy het volgende:

[..]

Maar niet wanneer zijn contract niet verlengd wordt. Dat zou fraai worden :')
.
pi_157210333
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 oktober 2015 20:15 schreef r_one het volgende:

[..]

Maar niet wanneer zijn contract niet verlengd wordt. Dat zou fraai worden :')
Ja daar heb je inderdaad gelijk in. Daar hoeft hij dus niet bang voor te zijn
pi_157211804
Soms wil een nieuw bedrijf de resterende opleidingskosten overnemen...?

Sterkte, TS, rotsituatie. Maar meld je niet ziek, dan geef je hem een stok om mee te slaan.
Somebody that I used to know
pi_157211923
quote:
2s.gif Op vrijdag 30 oktober 2015 21:12 schreef Postbus100 het volgende:
Soms wil een nieuw bedrijf de resterende opleidingskosten overnemen...?
Waarom zouden ze dat doen? Werkgever is immers niet van plan om het contract te verlengen, dan komen de resterende opleidingskosten gewoon voor zijn rekening.
.
pi_157211960
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 oktober 2015 21:15 schreef r_one het volgende:

[..]

Waarom zouden ze dat doen? Werkgever is immers niet van plan om het contract te verlengen, dan komen de resterende opleidingskosten gewoon voor zijn rekening.
Voor het geval hij eerder een andere baan mocht vinden?
Somebody that I used to know
pi_157212067
quote:
2s.gif Op vrijdag 30 oktober 2015 21:16 schreef Postbus100 het volgende:

[..]

Voor het geval hij eerder een andere baan mocht vinden?
Dan is het nog steeds op initiatief van de werkgever.
.
  vrijdag 30 oktober 2015 @ 23:44:03 #85
391049 Zelus
Toewijding en wedijver
pi_157216483
@ts, het lijkt er verdacht veel op dat jouw manager/baas alles in het werk zet om jou zo snel mogelijk te laten vertrekken, uit eigen beweging uiteraard.

Pas hiervoor op!!

Update: je mag snel weg van je werkgever las ik net :D
  zaterdag 31 oktober 2015 @ 10:09:34 #86
9001 Gunner
#teamkroegenlos
pi_157219235
Hou rekening mee dat dit soort werkgevers die duidelijk geen kaas hebben gegeten van wettelijke regelgeving wellicht zullen proberen via je laatste salarris het een en ander in te houden wat betreft studiekosten. Dit is overigens verboden.
  zaterdag 31 oktober 2015 @ 10:27:18 #87
265352 Redster1984
The man who sold the world....
pi_157219402
Klinkt eerlijk gezegd alsof deze werkgever sowieso de boel aan het verkloten is en niet lang meer zal bestaan....
pi_157219821
Ik zou nog wel ff werk maken van die cursuskosten; Hij wil jou snel weg hebben, maar als je wacht tot einde contract dan vervalt die hele regeling dat je dingen moet terugbetalen sowieso. Dus aantrekkelijk om te blijven zitten. Maak een deal dat hij die kosten ook niet berekend/deels/minder als je eerder weg gaat zou ik zeggen.
(tenzij je uberhaupt niet op zoek bent naar dezelfde functie uiteraard ;) )
  zaterdag 31 oktober 2015 @ 11:30:07 #89
265352 Redster1984
The man who sold the world....
pi_157220073
quote:
0s.gif Op zaterdag 31 oktober 2015 11:07 schreef nikao het volgende:
Ik zou nog wel ff werk maken van die cursuskosten; Hij wil jou snel weg hebben, maar als je wacht tot einde contract dan vervalt die hele regeling dat je dingen moet terugbetalen sowieso. Dus aantrekkelijk om te blijven zitten. Maak een deal dat hij die kosten ook niet berekend/deels/minder als je eerder weg gaat zou ik zeggen.
(tenzij je uberhaupt niet op zoek bent naar dezelfde functie uiteraard ;) )
Gewoon je functie omschrijving van je nieuwe werk iets anders op papier laten zetten. Kan hij je niets maken.
  zaterdag 31 oktober 2015 @ 12:28:58 #90
335452 cricket
cricket from space
pi_157220825
quote:
2s.gif Op vrijdag 23 oktober 2015 12:23 schreef Loveless85 het volgende:
Mag ik even vragen waarom je hierover een verstoorde werkrelatie wil riskeren? Misschien sta je in je recht, kan heel goed, maar bij het volgende foutje wat jij maakt waar je werkgever in z'n recht staat ga je 'm dan dubbelhard terugkrijgen hé...

Als hij jou belt, dan kost het jou niks... Dus waar zit het 'probleem' zeg maar in?
Er zijn diverse redenen waarom zoiets een probleem, of in ieder geval onwenselijk, zou kunnen zijn. Zo zorgt het ervoor dat je sowieso al een privenummer moet hebben/regelen. Nu hebben de meeste mensen dat wel, maar door het leven gaan zonder 06-nummer kan prima zonder allerlei contacten te missen. Verder is het niet zonder reden een prive-nummer. Een privenummer geef je alleen aan degenen aan wie je het wilt geven. Als je die niet aan je werk wilt geven kunnen daar redenen voor zijn.
Ik zou mijn privenummer onder die voorwaarden niet geven omdat het dan invloed zou hebben op wanneer ik wel en niet opneem. Zo neem ik anonieme nummers om diverse redenen nooit op, en als je privenummer zakelijk wordt gebruikt kun je niet meer voldoende zelf bepalen wanneer je wel en niet opneemt omdat een afgeschermd nummer ook een zakelijk contact kan zijn.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')