Ja, maar als z'n contract niet verlengd wordt is het niet alsof TS het bedrijf uit zichzelf verlaat.quote:Op vrijdag 30 oktober 2015 19:23 schreef Royy het volgende:
[..]
Omdat hij die cursus kosten eigenlijk zelf betalen moet, wanneer hij het bedrijf zou verlaten.
Maar niet wanneer zijn contract niet verlengd wordt. Dat zou fraai wordenquote:Op vrijdag 30 oktober 2015 19:23 schreef Royy het volgende:
[..]
Omdat hij die cursus kosten eigenlijk zelf betalen moet, wanneer hij het bedrijf zou verlaten.
Ja daar heb je inderdaad gelijk in. Daar hoeft hij dus niet bang voor te zijnquote:Op vrijdag 30 oktober 2015 20:15 schreef r_one het volgende:
[..]
Maar niet wanneer zijn contract niet verlengd wordt. Dat zou fraai worden
Waarom zouden ze dat doen? Werkgever is immers niet van plan om het contract te verlengen, dan komen de resterende opleidingskosten gewoon voor zijn rekening.quote:Op vrijdag 30 oktober 2015 21:12 schreef Postbus100 het volgende:
Soms wil een nieuw bedrijf de resterende opleidingskosten overnemen...?
Voor het geval hij eerder een andere baan mocht vinden?quote:Op vrijdag 30 oktober 2015 21:15 schreef r_one het volgende:
[..]
Waarom zouden ze dat doen? Werkgever is immers niet van plan om het contract te verlengen, dan komen de resterende opleidingskosten gewoon voor zijn rekening.
Dan is het nog steeds op initiatief van de werkgever.quote:Op vrijdag 30 oktober 2015 21:16 schreef Postbus100 het volgende:
[..]
Voor het geval hij eerder een andere baan mocht vinden?
Gewoon je functie omschrijving van je nieuwe werk iets anders op papier laten zetten. Kan hij je niets maken.quote:Op zaterdag 31 oktober 2015 11:07 schreef nikao het volgende:
Ik zou nog wel ff werk maken van die cursuskosten; Hij wil jou snel weg hebben, maar als je wacht tot einde contract dan vervalt die hele regeling dat je dingen moet terugbetalen sowieso. Dus aantrekkelijk om te blijven zitten. Maak een deal dat hij die kosten ook niet berekend/deels/minder als je eerder weg gaat zou ik zeggen.
(tenzij je uberhaupt niet op zoek bent naar dezelfde functie uiteraard)
Er zijn diverse redenen waarom zoiets een probleem, of in ieder geval onwenselijk, zou kunnen zijn. Zo zorgt het ervoor dat je sowieso al een privenummer moet hebben/regelen. Nu hebben de meeste mensen dat wel, maar door het leven gaan zonder 06-nummer kan prima zonder allerlei contacten te missen. Verder is het niet zonder reden een prive-nummer. Een privenummer geef je alleen aan degenen aan wie je het wilt geven. Als je die niet aan je werk wilt geven kunnen daar redenen voor zijn.quote:Op vrijdag 23 oktober 2015 12:23 schreef Loveless85 het volgende:
Mag ik even vragen waarom je hierover een verstoorde werkrelatie wil riskeren? Misschien sta je in je recht, kan heel goed, maar bij het volgende foutje wat jij maakt waar je werkgever in z'n recht staat ga je 'm dan dubbelhard terugkrijgen hé...
Als hij jou belt, dan kost het jou niks... Dus waar zit het 'probleem' zeg maar in?
quote:Op vrijdag 23 oktober 2015 13:22 schreef Papaatje85 het volgende:
Hartelijk dank voor de reacties.
Op de achtergrond speelt inderdaad meer. Ik ben voorzichtig al rond aan het kijken naar wat anders.
Op dit moment laat ik me nergens oppakken, werk nog steeds over enz...
Vanaf juli maak ik elke week gemiddeld 60 uur. Alle overuren (alles boven 38) krijg ik tijd voor tijd. Maar... Ik mag ze niet opnemen...
Daarnaast krijg ik te horen dat ik niet genoeg op breng...
Wat raar is als ik gemiddeld ¤ 5000,- per week omzet.
Aangezien ik het enige personeelslid ben en hij ook nog eens dat bedrag (of meer) per week omzet. Lijkt het mij niet dat het verkeerd gaat...
Weer een les, nooit dit soort contracten tekenen, voor opleiding waar je zelf of buiten de branche geen moer aan hebt.quote:Op dinsdag 27 oktober 2015 21:52 schreef Papaatje85 het volgende:
Ik ben op locatie gekomen met eigen vervoer.
Op dit moment heb ik (opgenomen op audio) de bevestiging dat als ik ander werk vind in dezelfde functie, ik de opleidingskosten moet terug betalen.
Tevens geeft hij aan dat als ik ander werk zoek, ik dit niet hoef te doen.
Ik wil hier zelf verder niet over beginnen bij hem. ik heb namelijk getekend dat ik 100% terug moet betalen bij beëindiging van het contract. Elk jaar wordt er dan 25% in mindering gebracht.
Dus in mijn geval zou het gaan om 75% (of 100% als ik toch eerder een baan vind)
Daarom begin ik daar maar niet over... (ik zie het wel als compensatie voor mijn tijd voor tijd)
Ik ben blij dat het hoge woord er uit is en ik nu verder kan.
Nu zsm ander werk zoeken en dan kan ik die klojo achter me laten.
Klinkt alsof hij je wilt wegpesten.quote:Op vrijdag 23 oktober 2015 12:26 schreef Papaatje85 het volgende:
Er spelen ondertussen meer dingen met mijn werkgever.
Het is een opstapeling van dingen en ik wil alles op een hoop gooien in een goed gesprek.
Bijv. De auto van de zaak.
Die moest 2 weken geleden weg voor de APK. Dus de sleutel werd bij mij opgehaald omdat hij dit zelf wilde regelen. Geen probleem dacht ik toen.
Ondertussen zijn we 2 weken verder en krijg ik de sleutel niet terug. Er wordt aangegeven dat ik nu dicht bij op locatie werk en maar met eigen vervoer moet gaan. Ik krijg hiervoor tevens geen reiskostenvergoeding...
Die cursus terugbetalen gaat natuurlijk niet op als hij zelf je contract niet verlengd. En van je vakantiedagen moet je echt werk maken, dat is zonde van je geld.quote:Op dinsdag 27 oktober 2015 21:52 schreef Papaatje85 het volgende:
Ik ben op locatie gekomen met eigen vervoer.
Op dit moment heb ik (opgenomen op audio) de bevestiging dat als ik ander werk vind in dezelfde functie, ik de opleidingskosten moet terug betalen.
Tevens geeft hij aan dat als ik ander werk zoek, ik dit niet hoef te doen.
Ik wil hier zelf verder niet over beginnen bij hem. ik heb namelijk getekend dat ik 100% terug moet betalen bij beëindiging van het contract. Elk jaar wordt er dan 25% in mindering gebracht.
Dus in mijn geval zou het gaan om 75% (of 100% als ik toch eerder een baan vind)
Daarom begin ik daar maar niet over... (ik zie het wel als compensatie voor mijn tijd voor tijd)
Gaat best lastig, tegenwoordig geef je je mobiel al oo je cv of solicitatiebrief. Dus ergens is het dan bekend bij het bedrijf. Maar een normale werkgever begrijpt wel, dat je niet opneemt of anders verzin je een smoesje.quote:Op zondag 1 november 2015 08:58 schreef vipergts het volgende:
Privenummer gewoonweg niet opnemen doe ik ook, ik ging in het verleden buiten werktijd terug naar mijn werk om een transporteur te helpen dat werd gewaardeerd totdat ik een keer niet kon en ik door onwil van anderen geruzie kreeg. Nu hou ik het zakelijk ik doe waar ik voor betaalt word en meer niet
IDD neem je overuren zo op.quote:Op vrijdag 30 oktober 2015 19:57 schreef dateq het volgende:
Klinkt misschien onbeschoft (maar ach.. Dat is de werkgever ook)...
Meld je ziek
Eigenlijk gewoon dit inderdaad.quote:Op zaterdag 31 oktober 2015 16:16 schreef videonatic het volgende:
Als TS niet deze week nog rechtsbijstand of advocaat inschakelt gaat het heel fout voor hem. Dit kun je niet alleen regelen aangezien je schijnbaar niet eens weet waar je staat qua rechten en als je het wel weet handel je er niet naar. Haal er iemand bij! Er zijn instanties getraind in dit soort zaken.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |