Dat kost geld, en dit is een serieus antwoord. Ik werk bij een multinationaal bedrijf met meer dan 10 miljard aan omzet en ze doen me toch moeilijk over een zakelijke telefoon van 15 euro per maand, dat wil je niet weten. EN is het dan eindelijk gelukt krijg je allerlei telefoontjes van bobo's die zeggen dat ze dankzij hun jou een mobiele telefoon hebben mogen geven.quote:Op vrijdag 23 oktober 2015 12:23 schreef MichelWuyts het volgende:
Waarom geeft hij je niet een of ander oud kuttelefoon als zakelijke telefoon.
Wat staat er op papier over die auto?quote:Op vrijdag 23 oktober 2015 12:26 schreef Papaatje85 het volgende:
Er spelen ondertussen meer dingen met mijn werkgever.
Het is een opstapeling van dingen en ik wil alles op een hoop gooien in een goed gesprek.
Bijv. De auto van de zaak.
Die moest 2 weken geleden weg voor de APK. Dus de sleutel werd bij mij opgehaald omdat hij dit zelf wilde regelen. Geen probleem dacht ik toen.
Ondertussen zijn we 2 weken verder en krijg ik de sleutel niet terug. Er wordt aangegeven dat ik nu dicht bij op locatie werk en maar met eigen vervoer moet gaan. Ik krijg hiervoor tevens geen reiskostenvergoeding...
Het ziet ernaar uit dat je ander werk moet gaan zoeken omdatj e bdrijf zometeen failliet gaat.quote:Op vrijdag 23 oktober 2015 12:26 schreef Papaatje85 het volgende:
Het is een opstapeling van dingen en ik wil alles op een hoop gooien in een goed gesprek.
Die moest 2 weken geleden weg voor de APK. Dus de sleutel werd bij mij opgehaald omdat hij dit zelf wilde regelen. Geen probleem dacht ik toen.
Ondertussen zijn we 2 weken verder en krijg ik de sleutel niet terug. Er wordt aangegeven dat ik nu dicht bij op locatie werk en maar met eigen vervoer moet gaan. Ik krijg hiervoor tevens geen reiskostenvergoeding...
Lekkere werkgeverquote:Op vrijdag 23 oktober 2015 12:26 schreef Papaatje85 het volgende:
Wat zijn jullie hierover overeengekomen? Niet? Opgelost.quote:Op vrijdag 23 oktober 2015 12:20 schreef Papaatje85 het volgende:
Mijn werkgever verplicht mij om tijdens werktijd bereikbaar te zijn op mijn privé 06 nummer.
Heel simpel, eerste is NEE en tweede is JA, om op je vragen antwoord te geven.quote:Op vrijdag 23 oktober 2015 12:20 schreef Papaatje85 het volgende:
Hallo,
Ik heb al een tijdje gezocht, maar nog niet echt iets concreets kunnen vinden.
Het gaat om het volgende.
Mijn werkgever verplicht mij om tijdens werktijd bereikbaar te zijn op mijn privé 06 nummer.
Ik krijg geen telefoon van de zaak.
Als ik mijn telefoon niet opneem als hij belt, krijg ik naderhand de wind van voren.
Overigens mag ik geen privé gesprekken aannemen tijdens werktijd.
Mag mijn werkgever mij verplichten bereikbaar te zijn?
Of zou ik gewoon mijn telefoon thuis kunnen laten (of pas aanzetten na werktijd) bijvoorbeeld zonder dat daar consequenties aan hangen?
Alvast bedankt voor eventuele reacties
Ik zou grote bezwaren hebben tegen de verplichting mijn eigen telefoon mee te nemen terwijl er tegelijkertijd een verbod geldt om privé-telefoontjes aan te nemen. Het is het één of het ander.quote:Op vrijdag 23 oktober 2015 13:23 schreef BaardaapAd het volgende:
Als je werkgever wil dat je telefonisch bereikbaar bent is het niet meer dan logisch dat de werkgever daar een mobieltje voor beschikbaar stelt. Anderzijds, als je toch je eigen mobieltje bij je hebt, waarom zou 'de baas' dan niet naar je eigen telefoon mogen bellen? Of heb je liever twee mobieltjes op zak?!?
Uiteraard is het dan wel zo dat als je met je eigen mobieltje (onder werktijd) naar de zaak belt het dan niet meer dan redelijk is dat de gesprekskosten daarvan door de werkgever vergoed worden (maar ja, dan gaat het over een paar centen, dus nogmaals, waar hébben we het over?).
Tot op zekere hoogte ben ik het met je eensquote:Op vrijdag 23 oktober 2015 13:27 schreef miss_dynastie het volgende:
[..]
Ik zou grote bezwaren hebben tegen de verplichting mijn eigen telefoon mee te nemen terwijl er tegelijkertijd een verbod geldt om privé-telefoontjes aan te nemen. Het is het één of het ander.
Helemaal mee eens, maar dat is ook weer een uiterste. Het is wel een reden voor de werkgever om voor de telefoon te zorgen, overigens. Er moet dan privé gebeld worden via de receptie en dat werpt een drempel op. Maar het is totaal niet redelijk om van personeel te eisen dat ze hun eigen telefoon meenemen, maar te verbieden om op te nemen als het privé is.quote:Op vrijdag 23 oktober 2015 13:31 schreef BaardaapAd het volgende:
[..]
Tot op zekere hoogte ben ik het met je eensmaar het is natuurlijk een kwestie van redelijkheid; wij hadden een collega die de hele dag met z'n mobieltje rondliep zo ongeveer en dáár ben je niet voor op je werk uiteraard. Tegen een enkel kort belletje zal geen redelijk mens bezwaar maken.
( alleen zijn er niet zo heel veel redelijke mensen, zeker onder baasjes )
Je mag wettelijk helemaal niet zoveel uren maken, als je vermoeid op een boom knalt kan de verzekeraar dit zelfs als grond aanvoeren om niet te hoeven betalen.quote:Op vrijdag 23 oktober 2015 13:22 schreef Papaatje85 het volgende:
Vanaf juli maak ik elke week gemiddeld 60 uur. Alle overuren (alles boven 38) krijg ik tijd voor tijd. Maar... Ik mag ze niet opnemen...
Daarnaast krijg ik te horen dat ik niet genoeg op breng...
Wat raar is als ik gemiddeld ¤ 5000,- per week omzet.
Goed. Dit is een volkomen verziekte werkrelatie dus. Jij zegt dat je tijd voor tijd gaat krijgen voor je overuren, maar er is geen registratie? Dan gebeurt er dus het volgende zodra jij die uren gaat opeisen (in tijd, of geld):quote:Op vrijdag 23 oktober 2015 13:57 schreef Papaatje85 het volgende:
¤ 5000,- per week is zeker winst.
Totale onkosten per maand van het bedrijf zijn bijna ¤ 10.000,-
Dus er is wel degelijk sprake van winst.
Ik houd mijn eigen urenregistratie bij. Ik weet namelijk dat mijn werkgever geen urenregistratie bij houdt. Maar is dit dan ook geldig als het er op aan komt? Of wordt het dan zijn woord tegen het mijne?
absurd. wie betaalt. bepaaltquote:Op vrijdag 23 oktober 2015 17:15 schreef Papaatje85 het volgende:
Ik mag mijn eigen mobiel alleen gebruiken om bereikbaar te zijn voor mijn werkgever.
zelf bellen of gebeld worden is niet toegestaan.
Daarom wil ik dus mijn mobiel niet meer "beschikbaar" stellen
Een beetje goede werkgever gaat hier flexibel mee om. Beetje geven en nemen.quote:Op vrijdag 23 oktober 2015 17:21 schreef grotenaz het volgende:
Maar het is toch logisch dat je onder werktijd niet mag bellen (of gebeld worden) voor persoonlijke doeleinden?
Je maakt een geintje hoop ik?quote:En het is toch ook logisch dat de werkgever zo min mogelijk 'overbodige' kosten te maken? En ja, als je zelf al een mobiel hebt is het overbodig om een mobiel van de zaak te krijgen.
Als een werkgever beschikbaarheid wenst moet hij daar maar voor over de brug komen d.m.v een zakelijke telefoon. Straks gaat hij ook nog verwachten dat je zakelijke gesprekken gaat voeren met je eigen telefoon waar je zelf de kosten voor draagt.quote:Desalniettemin snap ik dat je zoveel mogelijk uit deze situatie wil halen, maar een andere baan zoeken... Dan moet er wel veel meer aan de hand zijn dan er nu bekend is in dit topic.
Veel succes met dat gesprek, TS.
Bijna alle instellingen zijn helaas maar telefonisch geopend tijdens werkuren, dus je ontkomt hier niet aan (pauze tijden is vaak geen optie omdat het dan mega druk is en je de gehele pauze in de wacht staat). Ik heb nog nooit meegemaakt dat ik erop werd aangesproken. Soms bel ik zelfs met de bedrijfstelefoon prive.quote:Op vrijdag 23 oktober 2015 17:21 schreef grotenaz het volgende:
Maar het is toch logisch dat je onder werktijd niet mag bellen (of gebeld worden) voor persoonlijke doeleinden?
Groot gelijk, zo gezellig zijn die politiebusjes van binnen niet.quote:Op vrijdag 23 oktober 2015 13:22 schreef Papaatje85 het volgende:
Op dit moment laat ik me nergens oppakken
Goeie over de tennaamstelling van de auto!quote:Op vrijdag 23 oktober 2015 21:20 schreef geevee het volgende:
Ik hoop dat er niets in je contract staat over het binnen dezelfde branche te gaan werken binnen een tijd dat je daar bent opgestapt (concurrentiebeding)
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |