abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_157002185

Welkom bij Het Hardlooptopic! Dit topic is voor alle hardlopers, van hardlopende beginners tot helden van de RoPaRun. Het maakt niet uit of je nou met Evy loopt, je eigen schema volgt of bij een vereniging loopt: Iedereen is hier welkom! Je kan in dit topic praten over hoe het gaat, welke kleding je wil dragen, hoe zwaar/makkelijk het allemaal gaat.. Je kan het zo gek niet verzinnen. Stel ook gerust vragen, we zijn hier om elkaar te helpen!

>>> Gebruik je Endomondo om je voortgang bij te houden? Meld je dan aan bij het Fok! Endomondo team en laat zien dat Fok!kers ook buiten komen. Stuur EERST even een PM/DM naar mosselmossel en meld je DAARNA aan op Endomondo

SPOILER: Schema's
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER: Wie loopt er waar en wanneer?
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER: 2015 Challenge
SPOILER: PRs bijhouden
SPOILER: Divers
SPOILER: Blogs van enkele vaste posters

[ Bericht 0% gewijzigd door mosselmossel op 22-10-2015 15:27:03 ]
Zeeuwse mossels kunnen altijd!
  woensdag 21 oktober 2015 @ 21:13:55 #2
210227 rechtsedirecte
Southern most Fok!ker
pi_157002210
TT O+

SPOILER
})
'Lopen is geen sport maar een manier van reizen'
'Als ik loop voel ik me beroerd, maar als ik niet loop nog beroerder'
'Once you discover the rewards of pain, you want more pain'
pi_157002587
Wel mooie hardloopschema's te maken via myasics.nl. Geeft een eindtijd weer en past deze aan aan de hand van je tijden bij trainingen.
pi_157002607
Voor afstervende organen start je maar een eigen topic....
Met een verbeten grimas en een verborgen glimlach.
pi_157003063
Over GPS horloges gesproken.. mijn 310XT heeft kuren de laatste tijd. Doet af en toe minutenlang over het vinden van GPS signaal, en als hij aan de oplader ligt schakelt hij steeds aan en uit en maakt dan de hele tijd zo'n geluidje.. Iemand een idee wat hierbij kan helpen?
Ik hou van mij van mij van mij en van geen ander, want ik ben verreweg de leukste die ik ken!
pi_157004164
Al een reset geprobeerd?
pi_157004197
quote:
0s.gif Op woensdag 21 oktober 2015 21:35 schreef La_Tramposa het volgende:
Over GPS horloges gesproken.. mijn 310XT heeft kuren de laatste tijd. Doet af en toe minutenlang over het vinden van GPS signaal, en als hij aan de oplader ligt schakelt hij steeds aan en uit en maakt dan de hele tijd zo'n geluidje.. Iemand een idee wat hierbij kan helpen?
Klinkt bekend. Doet ie af en toe. Probeer eens een harde reset (ff googlen) en geheugen leegmaken, dan moet het weer een tijdje goed gaan.
pi_157004229
Geheugen leegmaken heeft mijn 210 ook veel goed gedaan :Y
It has to mean something
Could never mean more than a sacrifice
pi_157004452
Thanks ^O^ Het oplader-issue is nu in ieder geval verholpen, hopelijk de rest ook!
Ik hou van mij van mij van mij en van geen ander, want ik ben verreweg de leukste die ik ken!
  woensdag 21 oktober 2015 @ 22:55:37 #10
233895 Murmeli
buiten spelen
pi_157006122
@Schanulleke: ik denk dat je er over een paar weken anders tegenaan kijkt. Dan herinner je je wel dat het kut was, maar dan overheerst de trots meer.

Ik ben na mijn eerste hm een paar dagen zwaar gefrustreerd geweest en na de 2e eigenlijk ook wel, en nog steeds een beetje, maar die negatieve gevoelens slijten weg en dan denk ik: fuck it, ik heb wel 2 halve marathons gelopen!
En dan heb jij dus nog de dubbele afstand gedaan ;)
Komt wel goed met die gevoelens. Nu maar gewoon de frustratie even laten uitrazen.
Spelende vrouw, wat heeft u nu geleerd?
pi_157006801
quote:
0s.gif Op woensdag 21 oktober 2015 22:55 schreef Murmeli het volgende:
@Schanulleke: ik denk dat je er over een paar weken anders tegenaan kijkt. Dan herinner je je wel dat het kut was, maar dan overheerst de trots meer.

Ik ben na mijn eerste hm een paar dagen zwaar gefrustreerd geweest en na de 2e eigenlijk ook wel, en nog steeds een beetje, maar die negatieve gevoelens slijten weg en dan denk ik: fuck it, ik heb wel 2 halve marathons gelopen!
En dan heb jij dus nog de dubbele afstand gedaan ;)
Komt wel goed met die gevoelens. Nu maar gewoon de frustratie even laten uitrazen.
Zo kijk ik er ook tegen aan. Nu je uit frustratie meteen in een tweede marathon storten lijkt me beetje jammer. Ik zou proberen vanuit een positieve motivatie weer vooruit te kijken. Je mag trots zijn op je marathon, en op de voorbereiding.
pi_157006894
Vanavond gestart met souplesse training. 10*400m met 400m rust (rust: even wandelen, dan dribbelen, dan weer even wandelen). Was een soort evy belevenis. Beviel op zich wel. Toch 4km op redelijk snel tempo gelopen, alles bij elkaar.
pi_157007622
Ik ga momenteel minimaal 5 keer per week naar de sportschool (krachttraining) en loop één keer per week hard. Net iets minder dan een halve marathon. Ik wil graag twee sportschooltrainingen inleveren voor 2 hardloop trainingen :) M'n conditie is niet geweldig en ik zou graag een halve marathon kunnen lopen in zo'n 2 uurtjes. Dus 2 uur lang op en rond de 10km/h zitten.

Nu zit ik op ongeveer +/- 8 km/h voor 2 uur. Iemand die een mooi schema heeft, of een site kent waar ik zo iets in elkaar kan zetten zodat ik met een aantal maanden met 2/3 keer per week hardlopen m'n doelstelling kan bereiken?
1 op de 6 mensen heeft 5 anderen om zich heen
-Harry Jekkers
pi_157007797
Met daarbij op lange termijn het liefst een marathon in zo'n 4-4,5 uur :D Maar eerst even de halve marathon doen in een redelijke tijd :)
-Harry Jekkers
pi_157008500
Zoals Dirkos hierboven al zegt myasics.nl, of http://www.runnersweb.nl/Schema.htm daar staan wat standaard schema's maar kun je ook een schema op maat maken
  donderdag 22 oktober 2015 @ 06:48:15 #16
233895 Murmeli
buiten spelen
pi_157010058
quote:
99s.gif Op woensdag 21 oktober 2015 23:49 schreef Nelvalhil het volgende:
Met daarbij op lange termijn het liefst een marathon in zo'n 4-4,5 uur :D Maar eerst even de halve marathon doen in een redelijke tijd :)
In 2-3 maanden van 8 km/u naar 10,5 km per uur is best wel stevig hoor!
Misschien lukt het je maar ik zou niet al te teleurgesteld zijn als t niet lukt.

Edit: ik las niet goed, er staat geen 2-3 maanden. Toch lijkt me een aantal maanden (dus minder dan een jaar?) best ambitieus.
Maar wie weet, met een goed schema en niet teveel aanleg voor blessures :)

[ Bericht 14% gewijzigd door Murmeli op 22-10-2015 09:57:32 ]
pi_157010294
quote:
1s.gif Op woensdag 21 oktober 2015 13:42 schreef GotC het volgende:
Nieuwe Garmins announced *O* FR630, FR230 en FR235 :9.

De 630 klinkt echt heel tof!
Ik ga denk ik even op m'n 210 staan. Per ongeluk, uiteraard :7
Nice! Een deel van mijn eindejaarsuitkering mag naar de 235 :D Als je maar lang genoeg wacht komt er vanzelf wel een horloge dat aan je eisen voldoet.

SPOILER
pi_157010315
Gefeliciteerd! *O*

Ik ben erg benieuwd naar de nauwkeurigheid van de optical HR op de 235. Het is namelijk wel een beetje stom dat al die geavanceerde stats bijna via de HR band gaan bij de 630... Ik vind ze er verder prima uitzien, al denk ik niet dat ik heel snel ga upgraden.
Jack does it in real time...
pi_157010341
quote:
1s.gif Op donderdag 22 oktober 2015 06:48 schreef Murmeli het volgende:

[..]

Misschien lukt het je maar ik zou niet al te teleurgesteld zijn als t niet lukt.
Iets beter lezen ;) er staat alleen een aantal maanden, maar 2-3 keer trainen per week. Mag dus waarschijnlijk wat langer duren. ;)
  donderdag 22 oktober 2015 @ 09:36:23 #20
11091 SEMTEX
Mevr. Hoe-die-nie
pi_157011128
quote:
0s.gif Op woensdag 21 oktober 2015 21:35 schreef La_Tramposa het volgende:
Dat heb ik ook met mijn 110 (nu 3,5 jaar oud). heeft-ie sinds de laatste firmware update ook meer last van. Heb jij die toevallig ook?
Kierkegaard: Life Can Only Be Understood Backwards, But It Must Be Lived Forwards
pi_157011149
quote:
2s.gif Op donderdag 22 oktober 2015 09:36 schreef SEMTEX het volgende:

[..]

Dat heb ik ook met mijn 110 (nu 3,5 jaar oud). heeft-ie sinds de laatste firmware update ook meer last van. Heb jij die toevallig ook?
Ik zou het niet weten eigenlijk, wanneer de laatste update was en of het sinds toen was.. volgens mij niet eigenlijk..
  donderdag 22 oktober 2015 @ 09:54:42 #22
233895 Murmeli
buiten spelen
pi_157011506
quote:
1s.gif Op donderdag 22 oktober 2015 08:17 schreef Jero_nimo het volgende:

[..]

Iets beter lezen ;) er staat alleen een aantal maanden, maar 2-3 keer trainen per week. Mag dus waarschijnlijk wat langer duren. ;)
Owjah!
Blijft een aantal maanden ambitieus ;)
pi_157011592
quote:
99s.gif Op woensdag 21 oktober 2015 23:43 schreef Nelvalhil het volgende:
Ik ga momenteel minimaal 5 keer per week naar de sportschool (krachttraining) en loop één keer per week hard. Net iets minder dan een halve marathon. Ik wil graag twee sportschooltrainingen inleveren voor 2 hardloop trainingen :) M'n conditie is niet geweldig en ik zou graag een halve marathon kunnen lopen in zo'n 2 uurtjes. Dus 2 uur lang op en rond de 10km/h zitten.

Nu zit ik op ongeveer +/- 8 km/h voor 2 uur. Iemand die een mooi schema heeft, of een site kent waar ik zo iets in elkaar kan zetten zodat ik met een aantal maanden met 2/3 keer per week hardlopen m'n doelstelling kan bereiken?
Als je sneller wilt worden zou ik wat kortere trainingen doen. Elke week 2 uur lopen is nergens voor nodig als je voor een halve marathon traint ;)
Één van de training kan een intervaltraining zijn, op gewenst wedstrijdtempo (bijvoorbeeld beginnen met 4x3 minuten op dat tempo, en dat opbouwen tot maximaal 6 keer 1km of zo.
En de andere training kan een duurtraining zijn, waarbij je lekker rustig mag lopen. Maar het hoeft niet per se 2 uur, lijkt me ook te zwaar in combinatie met de sportschool. Begin met 10-12 km en doe er elke week 2km bij, en dan elke 3e week een stapje terug. Als je op maximaal 17-18km zit ben je goed genoeg getraind voor die halve marathon!
  donderdag 22 oktober 2015 @ 09:59:24 #24
11091 SEMTEX
Mevr. Hoe-die-nie
pi_157011607
Ik zie mijn regelmatig intervallende clubgenootjes ook inderdaad snel beter worden. Dat kan hard gaan.
Kierkegaard: Life Can Only Be Understood Backwards, But It Must Be Lived Forwards
pi_157011644
quote:
14s.gif Op donderdag 22 oktober 2015 09:59 schreef SEMTEX het volgende:
Ik zie mijn regelmatig intervallende clubgenootjes ook inderdaad snel beter worden. Dat kan hard gaan.
Ja, en als je elke week 2 uur in training op 8km/u loopt is het ook niet zo'n grote stap naar één keer in een wedstrijd 10km/u. Maar goed, dat zal je moeten afwachten Nelvalhil, hoe het gaat!
  donderdag 22 oktober 2015 @ 10:34:11 #26
1055 Schanulleke
Een kop vol zaagsel!
pi_157012150
quote:
0s.gif Op woensdag 21 oktober 2015 21:11 schreef La_Tramposa het volgende:

[..]

Zoals Khalid zei: Marathon blijft de baas!
Zo is het ook natuurlijk. Het is bepaald niet dat ik verwacht dat het ooit makkelijk zal gaan. Heb sinds mijn loopje van gisteren ook wel weer een beter gevoel. Misschien zaten er gewoon nog teveel afvalstoffen in mijn lijf ofzo. :)
Life is what you make it.
pi_157012450
Ik vroeg hier een paar dagen geleden wat mensen met de lege gelletjes deden, voor aankomend weekend heeft de organisatie ook het antwoord:

Important note: while running throw sponges and bottles in the recycle bins placed on the
course!!!!! Not doing it could cause disqualification!

Goed natuurlijk, hopelijk controleren ze op opzettelijk weggooien en niet op laten vallen/ net naast de prullenbak.
pi_157012538
Ik probeer altijd alles in een prullenbak te gooien, zelfs lege bekertjes. Ik ben inmiddels echt bedreven in de kunst van het raak gooien tijdens het lopen.
pi_157012731
http://www.runnersweb.nl/Runners-World/Dreamteam-2016.htm

Je kan je weer aanmelden om in aanmerking te komen voor het Runners World Dreamteam voor de Rotterdam Marathon..!
  donderdag 22 oktober 2015 @ 11:24:41 #30
89879 YUR
E stands for Excellent
pi_157013043
quote:
2s.gif Op donderdag 22 oktober 2015 10:34 schreef Schanulleke het volgende:

[..]

Zo is het ook natuurlijk. Het is bepaald niet dat ik verwacht dat het ooit makkelijk zal gaan. Heb sinds mijn loopje van gisteren ook wel weer een beter gevoel. Misschien zaten er gewoon nog teveel afvalstoffen in mijn lijf ofzo. :)
Ik heb nog nooit een fijne marathon gelopen. Ze gingen echt allemaal om verschillende redenen kut :)
F means you're fucked
pi_157013081
dit misschien een optie voor de reislustige lopers onder ons ;)
http://www.suunto.com/New(...)ers-and-adventurers/
Verder zijn de nieuwe Garmins wel leuk. Was aan het twijfelen of een TomTom iets zou zijn, maar zo'n Garmin is ook wel leuk ivm activity tracker/smart watch achtige funties etc.
Beetje laat maar toch een kort 'verslag van HM in 040:
SPOILER
tldr:
PR op HM 1u56 en achillepees blessure tijdje rust moet goed komen ;)
Sono bello, sono sano, sono Palermitano!
pi_157013103
quote:
0s.gif Op donderdag 22 oktober 2015 11:08 schreef La_Tramposa het volgende:

Je kan je weer aanmelden om in aanmerking te komen voor het Runners World Dreamteam voor de Rotterdam Marathon..!
Interessant. :) Denk alleen niet dat dit verstandig is bij een eerste marathon.
pi_157013149
quote:
7s.gif Op donderdag 22 oktober 2015 11:27 schreef BK. het volgende:

[..]

Nouja, Rob Veer weet waarschijnlijk wel wat hij doet ;) Als je je zelf voorbereidt heb je die coaching uberhaupt niet..
pi_157013162
quote:
7s.gif Op donderdag 22 oktober 2015 11:27 schreef BK. het volgende:

[..]

Waarom niet?
Denk dat je juist veel baat heb bij de begeleiding, en ik kan me niet voorstellen dat ze geen debutanten willen in dat team, integendeel zelfs lijkt me.
Gewoon aanmelden ^O^
  donderdag 22 oktober 2015 @ 11:36:08 #35
85643 GotC
Guard of the Citadel
pi_157013287
Ze hebben in de vorige edities regelmatig debutanten gehad. Dit jaar 2 van de 4 zelfs.
pi_157013349
quote:
0s.gif Op donderdag 22 oktober 2015 11:29 schreef La_Tramposa het volgende:

[..]

Nouja, Rob Veer weet waarschijnlijk wel wat hij doet ;) Als je je zelf voorbereidt heb je die coaching uberhaupt niet..
Ik twijfel ook niet aan de coaching, meer aan het circus eromheen. Het is natuurlijk een reclamedingetje. Maar ik ga erover nadenken! :)
  donderdag 22 oktober 2015 @ 12:11:18 #37
1055 Schanulleke
Een kop vol zaagsel!
pi_157014104
quote:
0s.gif Op donderdag 22 oktober 2015 11:08 schreef La_Tramposa het volgende:

Gedaan! Verwacht toch niet uitgekozen te worden.
  donderdag 22 oktober 2015 @ 12:14:19 #38
89879 YUR
E stands for Excellent
pi_157014169
Het is dat Rotterdam sowieso niet op mijn schema staat, anders had ik ook wel weer een poging gedaan. Lijkt me best geinig :Y
F means you're fucked
pi_157014343
quote:
1s.gif Op donderdag 22 oktober 2015 06:48 schreef Murmeli het volgende:

[..]

Edit: ik las niet goed, er staat geen 2-3 maanden. Toch lijkt me een aantal maanden (dus minder dan een jaar?) best ambitieus.
Maar wie weet, met een goed schema en niet teveel aanleg voor blessures :)
Eigenlijk geen idee, ik weet wel dat ik de afgelopen maar maanden ontzettend ben gegroeid in de sportschool. Ben nog jong, let vrij goed op m'n voeding dus het lijkt me goed te doen :)
-Harry Jekkers
pi_157014364
Ik denk dat ik gewoon dit schema ga volgen :) 5 keer in de week moet te doen zijn :)

http://www.runnersweb.nl/(...)n-halve-marathon.htm
-Harry Jekkers
  donderdag 22 oktober 2015 @ 12:27:21 #41
89879 YUR
E stands for Excellent
pi_157014407
quote:
99s.gif Op donderdag 22 oktober 2015 12:24 schreef Nelvalhil het volgende:
Ik denk dat ik gewoon dit schema ga volgen :) 5 keer in de week moet te doen zijn :)

Succes ermee ^O^
F means you're fucked
pi_157014466
quote:

Naast 2-3x in de sportschool? Dat lijkt me een behoorlijk heftige opschaling?
pi_157014797
quote:
0s.gif Op donderdag 22 oktober 2015 12:30 schreef La_Tramposa het volgende:

[..]

Naast 2-3x in de sportschool? Dat lijkt me een behoorlijk heftige opschaling?
Sterker nog dat komt in de buurt van een topsport schema ;-) ken wielrenners die in de ochtend fietsen en in de middag naar de gym gaan.. Het kan als daarnaast je activiteiten slapen en eten zijn...
pi_157015465
quote:

Van 1 keer in de week naar 5 keer is bijna een garantie voor blessures. Dit schema is bedoeld voor mensen die al gewend zijn meerdere keren in de week te lopen en die een dergelijke belasting dus aankunnen.
Ik zou eerst beginnen met de frequentie heel langzaam op te voeren, dus eerst van 1 naar 2 en na een tijd pas als dat goed gaat naar 3 keer in de week gaan. En dan niet twee uur achter elkaar lopen, maar intervaltrainingen, iets langere tempostukken en af en toe een duurloopje.
pi_157016403
Mensen hier die het boek "Het geheim van hardlopen" gelezen hebben?
Heb die voor mn verjaardag gehad, is het wat?
pi_157017296
Gisteren bij Trias een runnerscan laten doen, misschien wel leuk/interessant voor anderen hier.

Het is niet duur, slechts 35 euro, en wordt vaak vergoed door de verzekering. Kost een uurtje ongeveer en er werd/wordt gekeken naar je looptechniek, houding, etc en aan de hand daarvan tips en verbeteringen aangedragen.

Niet superspannend of diepgaand, maar leuk om even een objectieve blik te krijgen op hoe je alles doet :) (In mijn geval vooral een kwestie van werken aan core-stability en een aantal oefeningen meegekregen).

En nu langzaamaan een keuze gaan amken tussen de TomTom Spark cardio en Garmin Forerunner 235... moet zeggen dat ze er allebei erg interessant uitzien! (Heb nu een TomTom multisport cardio en wil eignelijk niet zonder ingebouwde hartmeter meer).
pi_157017407
Ja, misschien wil ik wel wat te snel, heb dan ook belachelijk veel vrije tijd over (middelbare school, havo) en ben gewent om bijna elke dag wel naar de sportschool te gaan. Denk dat ik dan de komende weken de trainingen rustig opbouw :P
-Harry Jekkers
pi_157017536
quote:
1s.gif Op donderdag 22 oktober 2015 08:11 schreef DeeBee het volgende:
Gefeliciteerd! *O*

Ik ben erg benieuwd naar de nauwkeurigheid van de optical HR op de 235. Het is namelijk wel een beetje stom dat al die geavanceerde stats bijna via de HR band gaan bij de 630... Ik vind ze er verder prima uitzien, al denk ik niet dat ik heel snel ga upgraden.
Wat is er stom aan dat al die geavanceerde stats via de hartslagband gaan? Lijkt mij vrij logisch dat dit simpelweg niet kan via je je pols.
pi_157017647
quote:
99s.gif Op donderdag 22 oktober 2015 14:53 schreef Nelvalhil het volgende:
Ja, misschien wil ik wel wat te snel, heb dan ook belachelijk veel vrije tijd over (middelbare school, havo) en ben gewent om bijna elke dag wel naar de sportschool te gaan. Denk dat ik dan de komende weken de trainingen rustig opbouw :P
Het is nogal anders he, sportschool is veel gevarieerder en bovendien is er geen hart-long belasting. Bij hardlopen heb je een heel eenzijdige belasting van bepaalde spieren en pezen, die moeten elke keer goed hersteld zijn voor je aan de volgende training begint. Mensen die 5x in de week hardlopen aankunnen zijn meestal al jaren bezig, dat is geen kwestie van weken. Daarnaast heb je dus het feit dat je hart ook belast wordt, met name door anaerobe trainingen, dus als je in dat opzicht trainingen te kort op elkaar laat volgen kun je in een stadium van overreaching en uiteindelijk zelfs overtraining komen, wat betekent dat je niet meer helemaal hersteld van trainingen en daardoor alleen maar minder fit wordt i.p.v. fitter. Wat MrB zei, houd het gewoon bij 2-3x sportschool en 1-2x hardlopen voorlopig!
pi_157017651
quote:
1s.gif Op donderdag 22 oktober 2015 15:00 schreef TheWhiteCowboy het volgende:

[..]

Wat is er stom aan dat al die geavanceerde stats via de hartslagband gaan? Lijkt mij vrij logisch dat dit simpelweg niet kan via je je pols.
Wat voor ingewikkelde stats berekent hij dan die niet via polsslag kunnen>?
pi_157017716
quote:
99s.gif Op donderdag 22 oktober 2015 15:06 schreef mosselmossel het volgende:

[..]

Wat voor ingewikkelde stats berekent hij dan die niet via polsslag kunnen>?
grondcontacttijd, hoe hoog je van de grond afkomt, cadans is via pols ook onbetrouwbaarder denk ik. ook bij Vo2 max en nog een andere test of de pols de juiste meetplek hiervoor is.
pi_157017745
quote:
1s.gif Op donderdag 22 oktober 2015 15:09 schreef TheWhiteCowboy het volgende:

[..]

grondcontacttijd, hoe hoog je van de grond afkomt, cadans is via pols ook onbetrouwbaarder denk ik. ook bij Vo2 max en nog een andere test of de pols de juiste meetplek hiervoor is.
VO2 max kan onmogelijk door een horloge gemeten worden :P Zal wel een leuke schatting zijn..
pi_157017795
quote:
1s.gif Op donderdag 22 oktober 2015 15:09 schreef TheWhiteCowboy het volgende:

[..]

Die HR-band zit gewoon een extra acceleratiemeter in die die stats kan berekenen en omdat hij 'stabiel' om je borst zit dan lukt dat.

Ik snap ook wel dat het technisch uitdagender is om het te doen als je horloge om je pols zit, maar persoonlijk zou ik liever een goed werkende optische HRM hebben dan die band moeten (blijven) dragen. En ik denk dat 99% van de mensen die band niet meer om doet als het alleen voor 'grondcontact' en wat andere stats is (en niet meer voor HR).

Extra sensoren is gewoon onhandig in mijn ogen en zou je door slimme ontwikkelingen en ontwerp moeten beperken, want het ideaalbeeld is gewoon alleen een horloge om en gaan in mijn ogen.
pi_157017873
http://www.bragi.com/
is inmiddels ook leverbaar.. Ik ben er geen fan van, oordopjes... maar de techniek is wel cool, al missen ze natuurlijk wel een GPS receiver
pi_157017911
Ah, helder. Intelligent allemaal.
pi_157017970
Het was even wikken en wegen, maar wil er toch weer voor gaan. Mijzelf dus weer ingeschreven.

1
2
[b]10 april 2016 - [url=http://www.nnmarathonrotterdam.nl/]Marathon van Rotterdam[/url][/b]
[*] Happel - Marathon
Elite
Feyenoordsupporters gaan naar de hemel, als er in de hel geen plaats meer is
Tegen TTIP
pi_157019165
quote:
0s.gif Op donderdag 22 oktober 2015 15:19 schreef Guard het volgende:
http://www.bragi.com/
is inmiddels ook leverbaar.. Ik ben er geen fan van, oordopjes... maar de techniek is wel cool, al missen ze natuurlijk wel een GPS receiver
De eerste ontwikkelaars versies zijn alleen geleverd dacht ik? Ik ben benieuwd hoe ze gaan functioneren in het echt, volg het project al een tijdje en overweeg ze te nemen als ze doen wat ze beloven.
pi_157019266
quote:
0s.gif Op donderdag 22 oktober 2015 15:06 schreef La_Tramposa het volgende:

[..]

Het is nogal anders he, sportschool is veel gevarieerder en bovendien is er geen hart-long belasting. Bij hardlopen heb je een heel eenzijdige belasting van bepaalde spieren en pezen, die moeten elke keer goed hersteld zijn voor je aan de volgende training begint. Mensen die 5x in de week hardlopen aankunnen zijn meestal al jaren bezig, dat is geen kwestie van weken. Daarnaast heb je dus het feit dat je hart ook belast wordt, met name door anaerobe trainingen, dus als je in dat opzicht trainingen te kort op elkaar laat volgen kun je in een stadium van overreaching en uiteindelijk zelfs overtraining komen, wat betekent dat je niet meer helemaal hersteld van trainingen en daardoor alleen maar minder fit wordt i.p.v. fitter. Wat MrB zei, houd het gewoon bij 2-3x sportschool en 1-2x hardlopen voorlopig!
Ik ga momenteel al ruim een jaar minimaal 4 keer per week naar de sportschool en daarbij 1-2x keer per week te hardlopen :P
-Harry Jekkers
pi_157019598
Wat ik me afvraag: heeft Atta de Tolk de Marathon van Amsterdam nou gelopen?
pi_157019661
quote:
0s.gif Op donderdag 22 oktober 2015 16:37 schreef Zwabberhark het volgende:
Zo uit mijn hoofd: na 23 km is hij gestopt vanwege een kuitblessure.
pi_157019719
quote:
1s.gif Op donderdag 22 oktober 2015 16:39 schreef Angel-A het volgende:

[..]

Zo uit mijn hoofd: na 23 km is hij gestopt vanwege een kuitblessure.
Thanks. Wat jammer voor hem zeg!
  donderdag 22 oktober 2015 @ 16:55:43 #62
233895 Murmeli
buiten spelen
pi_157020066
quote:
99s.gif Op donderdag 22 oktober 2015 16:22 schreef Nelvalhil het volgende:

[..]

Ik ga momenteel al ruim een jaar minimaal 4 keer per week naar de sportschool en daarbij 1-2x keer per week te hardlopen :P
Ga dan vast 2X in de week lopen voor een week of 3-4 en daarna 3X. Doe dat ff een tijdje en werk intussen bij kortere afstanden wat aan je snelheid. Doe een paar 10 km wedstrijden, en loop die eerst eens makkelijk binnen het uur. En ga dan snelheid en uithoudingsvermogen combiberen.

Je moet er bijv (denk ik) ook nog achter komen of je beter bent in korte of langere afstanden etc. De ene loopt de 10 binnen 55 min en komt op de halve nog niet eens onder de 2.05 (ik) en de ander loopt de 10 ruim boven de 55 min en loopt de halve wel rond de 2 uur.

Mijn mening Is in ieder geval dat zo'n hm nogal kan tegenvallen ;) Maar het Is wel een gaaf doel, juist ook omdat t niet vanzelf gaat.
pi_157020234
quote:
0s.gif Op donderdag 22 oktober 2015 15:11 schreef La_Tramposa het volgende:

[..]

VO2 max kan onmogelijk door een horloge gemeten worden :P Zal wel een leuke schatting zijn..
Het is inderdaad een schatting, het schijnt echter wel een behoorlijk redelijk nauwkeurige schatting te zijn.
pi_157020296
quote:
1s.gif Op donderdag 22 oktober 2015 15:14 schreef DeeBee het volgende:

[..]

Die HR-band zit gewoon een extra acceleratiemeter in die die stats kan berekenen en omdat hij 'stabiel' om je borst zit dan lukt dat.

Ik snap ook wel dat het technisch uitdagender is om het te doen als je horloge om je pols zit, maar persoonlijk zou ik liever een goed werkende optische HRM hebben dan die band moeten (blijven) dragen. En ik denk dat 99% van de mensen die band niet meer om doet als het alleen voor 'grondcontact' en wat andere stats is (en niet meer voor HR).

Extra sensoren is gewoon onhandig in mijn ogen en zou je door slimme ontwikkelingen en ontwerp moeten beperken, want het ideaalbeeld is gewoon alleen een horloge om en gaan in mijn ogen.
Zelf ook liever een nauwkeurige optische HRM dan die grappige extra grafiekjes. Maar dan is de 235 toch gewoon een mogelijk goede klok voor jou?
pi_157020440
Zeker. Al heb ik mijn 610 'pas' 1.5 jaar, dus ik weet nog niet of ik zo snel ga upgraden.

Ik was nog het meest enthousiast over het feit dat het langzaamaan ook deels een smart- / activitywatch wordt die je dagelijkse activiteit ook bijhoudt en telefoon alerts kan laten zien etc.
pi_157020471
quote:
1s.gif Op donderdag 22 oktober 2015 16:55 schreef Murmeli het volgende:

[..]

Ga dan vast 2X in de week lopen voor een week of 3-4 en daarna 3X. Doe dat ff een tijdje en werk intussen bij kortere afstanden wat aan je snelheid. Doe een paar 10 km wedstrijden, en loop die eerst eens makkelijk binnen het uur. En ga dan snelheid en uithoudingsvermogen combiberen.

Je moet er bijv (denk ik) ook nog achter komen of je beter bent in korte of langere afstanden etc. De ene loopt de 10 binnen 55 min en komt op de halve nog niet eens onder de 2.05 (ik) en de ander loopt de 10 ruim boven de 55 min en loopt de halve wel rond de 2 uur.

Mijn mening Is in ieder geval dat zo'n hm nogal kan tegenvallen ;) Maar het Is wel een gaaf doel, juist ook omdat t niet vanzelf gaat.
Ja, goed plan :) Heb eigenlijk nog nooit een 10km wedstrijd gedaan, geen idee hoelang ik daar over doe :P
-Harry Jekkers
pi_157021374
quote:
0s.gif Op donderdag 22 oktober 2015 16:37 schreef Zwabberhark het volgende:
Wie?
  Moderator donderdag 22 oktober 2015 @ 18:34:21 #68
155227 crew  Guppy
dus
pi_157022321
quote:
99s.gif Op donderdag 22 oktober 2015 17:49 schreef mosselmossel het volgende:

[..]

Wie?
Deze denk ik
https://twitter.com/attadetolk
[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*
  donderdag 22 oktober 2015 @ 19:07:57 #69
233895 Murmeli
buiten spelen
pi_157023240
Swets, je challenge is stuk! :o
pi_157024820
[
quote:
0s.gif Op donderdag 22 oktober 2015 13:57 schreef Stefanovic83 het volgende:
Mensen hier die het boek "Het geheim van hardlopen" gelezen hebben?
Heb die voor mn verjaardag gehad, is het wat?
Ik :) :)
Erg leuk boek, aanrader :)
pi_157025063
pi_157025085
quote:
99s.gif Op donderdag 22 oktober 2015 17:12 schreef Nelvalhil het volgende:

[..]

Ja, goed plan :) Heb eigenlijk nog nooit een 10km wedstrijd gedaan, geen idee hoelang ik daar over doe :P
Ik vraag me ook af waarom je 10km/h wil lopen na een aantal maanden. Als je langzaam opbouwt merk je vanzelf wat jouw snelheid is.
  donderdag 22 oktober 2015 @ 20:16:54 #73
1055 Schanulleke
Een kop vol zaagsel!
pi_157025204
Ik heb me vandaag ingeschreven voor de bosbaanloop. Geinig concept. Het is een individuele tijdloop over 7km met een gespreide start. Nog nooit zoiets gedaan.
pi_157025780
Sinds ik bij de 4M ben ingemaakt door mijn zwager, terwijl hij eigenlijk niet eens had getraind of aan een andere sport doet, lukt het mij weer mijn snelheid te verhogen. Blijkbaar toch iets van je kop ervoor om sneller te gaan.
Liep ik op de 4M mijn snelste tijd/km ooit met 5:15, vandaag is het me gelukt 7km in 35:11 te doen.. Wordt mijn doel voor de 7 heuvelennacht dan toch sub 35?! :D Eigenlijk was mijn doel sub38... En heb 40 of 42 aangegeven bij het inschrijven..
so get yourself a car and drive it all alone
get yourself a car and ride it on the wind
get yourself a car and drive it all alone
get yourself a car and ride it on the wind yea
  donderdag 22 oktober 2015 @ 20:49:48 #75
1055 Schanulleke
Een kop vol zaagsel!
pi_157026166
Is de 7H voor jou een 4EM?
Dan gewoon geen doel stellen en het snot voor je ogen lopen. Snel starten, hard gaan in het middenstuk en in hoog tempo eindigen.
pi_157026435
Ik bedoelde dat k de 4 mijl van Groningen begin oktober had gedaan. In 33:42.
Dat is dus 5:15/km.
Mijn record op de 10km heb ik in Maastricht gedaan dit jaar in 54:16 geloof ik.

Maar had voor de 7 heuvelen een tijd van 38 in gedachten. Maar de training van vandaag laat zien dat het zeker beter kan.

Snel starten doe ik niet aan, aangezien ik dan zeer eenvoudig een astma aanval trigger. Ik moet gewoon zorgen voor 1 tempo wat ik kan lopen. En als ik dat nu 'ineens' sub 5min/km kan zou ik echt fantastisch vinden.

Vroeger had ik een super conditie, tot ik mij eerste astma aanval kreeg. Sinds toen heb ik jaren (10+) eigenlijk niks gedaan, en ben nu sinds maart aan het lopen. Het voelt lekker dat mijn conditie weer komt, maar astma aanvallen zijn eng en klote. Voetbal zal ik nooit meer kunnen doen ivm de explosiviteit van de sprints..
pi_157026722
Houdt iemand van jullie nog een trainingslogboek bij? Of laten jullie dat over aan Strava/Runkeeper etc.?
pi_157026973
quote:
0s.gif Op donderdag 22 oktober 2015 21:04 schreef BK. het volgende:
Houdt iemand van jullie nog een trainingslogboek bij? Of laten jullie dat over aan Strava/Runkeeper etc.?
Dat laatste.
pi_157027534
Zo weeer een training erop zitten. Het ging wel oké. Maar best pittig nog en stukje techniek.
Zaterdag moet ik weer... :X Dan 3x10 minuten op Z1.

http://app.endomondo.com/workouts/621916926/19432788
  donderdag 22 oktober 2015 @ 21:53:42 #80
210227 rechtsedirecte
Southern most Fok!ker
pi_157028981
quote:
Ik zit wel over een logboek te denken, gewoon old skool in een schriftje en dan voornamelijk noteren hoe het lopen ging etc. Tijden zullen er niet veel in voorkomen denk ik
pi_157029012
quote:
Ik heb als cadeau een keer dat runner's world trainingsdagboek gehad, maar dat duurde ook maar een week voordat ik dat niet meer bijhield :@
pi_157029323
quote:
Ik heb van mijn trainer een online excel logboek gekregen, dat houd ik wel trouw bij.
pi_157029725
quote:
0s.gif Op donderdag 22 oktober 2015 21:53 schreef rechtsedirecte het volgende:
Tijden zullen er niet veel in voorkomen denk ik
Te confronterend?
pi_157029992
Ik heb vanavond een rondje gelopen met ons aller Murmeli. Park Zestienhoven en omgeving. Twee personen die een continue klaagzang over elkaar uitstorten. Maar het was gezellig. Wel ging de training (komt-ie Wolve) uiteraard heel erg kut.
pi_157030035
Ik las dat Runner's World het als tip geeft aan debutanten. :D Ik zit er ook aan te denken iets op te gaan schrijven. Helpt het jou, LT?
  donderdag 22 oktober 2015 @ 22:24:48 #86
233895 Murmeli
buiten spelen
pi_157030212
quote:
0s.gif Op donderdag 22 oktober 2015 22:19 schreef Zwabberhark het volgende:
Ik heb vanavond een rondje gelopen met ons aller Murmeli. Park Zestienhoven en omgeving. Twee personen die een continue klaagzang over elkaar uitstorten. Maar het was gezellig. Wel ging de training (komt-ie Wolve) uiteraard heel erg kut.
Ja, ik heb wel goed om me heen gekeken, Was bang dat als er iemand mee zou luisteren dat diegene dan minstens een heel beroerde sombere nacht zou krijgen.
Maar gelukkig Was het lopen minder dan een uur en Is zwabber best te pruimen als ie niet loopt en zn mond vol heeft met pasta ^O^
pi_157030305
quote:
0s.gif Op donderdag 22 oktober 2015 22:20 schreef BK. het volgende:
Ik las dat Runner's World het als tip geeft aan debutanten. :D Ik zit er ook aan te denken iets op te gaan schrijven. Helpt het jou, LT?
Ja zeker wel, als ik twijfel of ik het rustiger aan moet doen of zo kijk ik één of twee weken terug naar hoe de trainingen gegaan zijn en wat ik heb opgeschreven over vermoeidheid of zo.
Ook staan al mijn wedstrijdresultaten met gemiddelde paces en uitslagen erbij, en in het schema wat de trainer heeft gemaakt wordt dat ook geplot in een mooi grafiekje met progressie en dan kun je ook zien welke afstand relatief beter is. Zonder kun je ook prima presteren natuurlijk, maar ik hou van cijfertjes O+ Maar zeker als je een lange zware trainingscyclus hebt naar een marathon kan het nuttig zijn denk ik!
pi_157030567
Vanavond weer wezen trainen, ging niet denderend. We deden een duurloopje en dat kan ik eigenlijk beter alleen doen. Loop dan toch net wat te snel en doordat het een superzware werkweek was was dat niet heel fijn. Je zal er wel hard en sterk van worden en ik doe dit weekend gewoon weer lekker rustig aan tijdens m'n duurloopje. Wel grappig trouwens; heb nu al meer gelopen dan in de maanden juli, augustus en september (niet bij elkaar opgeteld hoor, zo erg was het nou ook weer niet ;)).
pi_157030776
Ik ben zoooo mishandeld bij de sportmassage :'( Maarja het was blijkbaar hard nodig, is voor een goed doel :P
pi_157031167
quote:
bij het begin van mij marathon schema paar maanden terug 1 gemaakt en geprint, heb het 2 week volgehouden en toen vergat ik het.. Wel Smashrun/runkeeper etc. voor de runs, maar geen dagelijkse ochtend HR en gevoel etc.
  donderdag 22 oktober 2015 @ 22:51:38 #91
233895 Murmeli
buiten spelen
pi_157031385
quote:
0s.gif Op donderdag 22 oktober 2015 22:32 schreef Gogo83 het volgende:
Vanavond weer wezen trainen, ging niet denderend. We deden een duurloopje en dat kan ik eigenlijk beter alleen doen. Loop dan toch net wat te snel en doordat het een superzware werkweek was was dat niet heel fijn. Je zal er wel hard en sterk van worden en ik doe dit weekend gewoon weer lekker rustig aan tijdens m'n duurloopje. Wel grappig trouwens; heb nu al meer gelopen dan in de maanden juli, augustus en september (niet bij elkaar opgeteld hoor, zo erg was het nou ook weer niet ;)).
Haha dat zou wel erg zijn ja. Maar wel lekker bezig dus!
Ik vind het tempo van een duurloop ook best wel persoonlijk. Lekker alleen Is fijner
pi_157032958
Hmmm, hoe nauwkeurig doen jullie aan interval training? Ik wil zien of ik oa mijn 5km (en 10km) tijd verder kan verbeteren, mbv interval oa dus.

Maar nu dus bijvoorbeeld 400m tempo, 800m rustig gedaan (x6) alleen is het lastig om een bepaalde pace te lopen op die 'tempo' stukken omdat mijn tomtom gewoon niet zo snel de huidige pace geeft... (Loopt dan langzaam richting pace, maar duurt even).

Nu dus gewoon 'op gevoel' redelijk vol tempo gelopen (ach, kan ook geen kwaad denk ik? Als het maar hoger is dan het tempo wat ik nu loop op de 5) maar als ik gerichter 'iets sneller'wil lopen wordt het toch lastiger...

Hoe pakken jullie dit aan? Of komt het gewoon niet zo nauw kijken...

Enne, runkeeper/endomondo/runtastic/tomtommysports zijn mijn logboeken ;) Hou wel nog een exceltje bij met de wedstrijd/echte loopjes...
pi_157034604
quote:
0s.gif Op donderdag 22 oktober 2015 23:39 schreef m0ridin het volgende:
Hmmm, hoe nauwkeurig doen jullie aan interval training? Ik wil zien of ik oa mijn 5km (en 10km) tijd verder kan verbeteren, mbv interval oa dus.

Maar nu dus bijvoorbeeld 400m tempo, 800m rustig gedaan (x6) alleen is het lastig om een bepaalde pace te lopen op die 'tempo' stukken omdat mijn tomtom gewoon niet zo snel de huidige pace geeft... (Loopt dan langzaam richting pace, maar duurt even).

Nu dus gewoon 'op gevoel' redelijk vol tempo gelopen (ach, kan ook geen kwaad denk ik? Als het maar hoger is dan het tempo wat ik nu loop op de 5) maar als ik gerichter 'iets sneller'wil lopen wordt het toch lastiger...

Enne, runkeeper/endomondo/runtastic/tomtommysports zijn mijn logboeken ;) Hou wel nog een exceltje bij met de wedstrijd/echte loopjes...
Daarom ook op een baan trainen. Doe nu vaak een stuk of 6 tot 10 800jes in 2:55 met 200 of 400 rust. Heel makkelijk bij te houden dus.

Voordat ik op de baan trainde inderdaad wel op gevoel. Vaak piramides, 1-2-3-4-5-4-3-2-1 minuten met telkens 1 minuut rust en als doel om de eerste en laatste ongeveer even snel te rennen. Dat kun je best nog wel redelijk op gevoel en gps horloge bereiken.

Hoewel ik moet zeggen dat ik intervallen ook wel erg vaak heb laten schieten en toch sneller/beter ben dan ooit. Dat komt vooral door wekelijks een flink intensieve tempoloop te doen naast de andere trainingen (vaak rustig loopje, wedstrijdje en duurloopje)
pi_157035015
quote:
0s.gif Op donderdag 22 oktober 2015 22:00 schreef La_Tramposa het volgende:

[..]

Ik heb van mijn trainer een online excel logboek gekregen, dat houd ik wel trouw bij.
Dat houd ik dan weer wel bij, een xlsx waar mijn schema in verwerkt is. Staat dus in wat ik die dag zou moeten doen, komt (colorcoded) in of ik dat ook gedaan heb, mijn rustdagen gaan erin en core training.
Verder houd ik erin bij wat mijn weektotalen qua afstand waren en mijn gewicht.

Zit voor het eerst weer op "Berlin gewicht" sinds, je raadt het al, Berlijn :D
pi_157035023
quote:
0s.gif Op donderdag 22 oktober 2015 23:39 schreef m0ridin het volgende:

Vooral gewoon vaak doen. Ik heb wel altijd mijn horloge aanstaan op het gemiddelde tempo van de huidige ronde, dat is wat nauwkeuriger dan huidig tempo. Maar daar kijk ik pas op na 200m ofzo. Ik heb helaas geen baan tot mijn beschikking, moet het met hectometerpaaltjes doen ;).
Maar tempogevoel komt vanzelf als je het vaker doet. Ik kom nu vaak uit op een marge van 3 seconden ofzo.
pi_157035358
Thanks thettes (aardig tempo btw!) en Jero_nimo (aardig nauwkeurige marge :P ) :)

Mjah, baan trekt me niet heel erg en legt de drempel om te gaan lopen toch net weer een beetje hoger (het hele voordeel voor me is nu dat ik gewoon mn zut aantrek en ga).

Hopen dat het gevoel dan maar snel komt (sowieso handig!) en verder inderdaad niet te veel nadruk op precieze tempos leggen denk ik... Het varieren an sich zal uberhaupt al een verbetering zijn :)

Plan is nu een duurloop in de week, een interval en danwel een 'rustig' danwel een tempo loopje (afhankelijk van waar ik zin in heb en wat uitkomt).
pi_157035366
quote:
1s.gif Op vrijdag 23 oktober 2015 06:20 schreef Guard het volgende:

[..]

Dat houd ik dan weer wel bij, een xlsx waar mijn schema in verwerkt is. Staat dus in wat ik die dag zou moeten doen, komt (colorcoded) in of ik dat ook gedaan heb, mijn rustdagen gaan erin en core training.
Verder houd ik erin bij wat mijn weektotalen qua afstand waren en mijn gewicht.

Zit voor het eerst weer op "Berlin gewicht" sinds, je raadt het al, Berlijn :D
Hoe kom jij eigenlijk aan je schema, je zit niet bij een AV toch? Een trainer waar je online contact mee hebt?
  vrijdag 23 oktober 2015 @ 08:33:47 #98
210227 rechtsedirecte
Southern most Fok!ker
pi_157035456
quote:
0s.gif Op donderdag 22 oktober 2015 22:12 schreef Zwabberhark het volgende:

[..]

Te confronterend?
Geen prioriteit.
Tijden zeggen me weinig, vooral omdat mijn meeste evenementen off road zijn en er daardoor moeilijk een lijn te trekken is.
Een wegrace is een wegrace is een wegrace en beter vergelijkingsmateriaal

[ Bericht 1% gewijzigd door rechtsedirecte op 23-10-2015 09:09:50 ]
pi_157035717
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 oktober 2015 08:18 schreef La_Tramposa het volgende:

[..]

Hoe kom jij eigenlijk aan je schema, je zit niet bij een AV toch? Een trainer waar je online contact mee hebt?
Schema op maat op runner's web gemaakt. En ik heb wat loopmaatjes die hun trainers papieren hebben, daar kan ik ook terecht voor vragen/opmerkingen/ideeën.

Dat schema op maat is trouwens prima bevallen.
Niet heel veel intervalwerk erin, maar als je kijkt naar de progressie die ik gemaakt sinds ik dat schema gebruik moet je constateren dat het voor mij prima werkt.
Weet nog dat ik toen ik dat schema maakte ik wel schrok van de tempi, zeker van het wedstrijd tempo voor op de marathon.
Nu komt het allemaal wat realistischer over... :)
  vrijdag 23 oktober 2015 @ 09:07:01 #100
11091 SEMTEX
Mevr. Hoe-die-nie
pi_157035774
Kreeg vandaag een mailtje van mijn hardloopvereniging dat ze een busreis naar de Berliner Halfmarathon organiseren. meteen ingeschreven :D

mag ik erbij in de op, mosselt?

1
2
3
[b]3 April 2016 - [url=http://www.berliner-halbmarathon.de/en] Halve Marathon Berlijn (Berlijn)[/url][/b]
[*] SEMTEX - HM
[*] hoe-die-nie - HM
  vrijdag 23 oktober 2015 @ 09:13:05 #101
210227 rechtsedirecte
Southern most Fok!ker
pi_157035849
quote:
2s.gif Op vrijdag 23 oktober 2015 09:07 schreef SEMTEX het volgende:
Kreeg vandaag een mailtje van mijn hardloopvereniging dat ze een busreis naar de Berliner Halfmarathon organiseren. meteen ingeschreven :D

mag ik erbij in de op, mosselt?
[ code verwijderd ]

Leuk reisje!!
pi_157036197
quote:
0s.gif Op donderdag 22 oktober 2015 22:26 schreef La_Tramposa het volgende:

[..]

Ja zeker wel, als ik twijfel of ik het rustiger aan moet doen of zo kijk ik één of twee weken terug naar hoe de trainingen gegaan zijn en wat ik heb opgeschreven over vermoeidheid of zo.
Ook staan al mijn wedstrijdresultaten met gemiddelde paces en uitslagen erbij, en in het schema wat de trainer heeft gemaakt wordt dat ook geplot in een mooi grafiekje met progressie en dan kun je ook zien welke afstand relatief beter is. Zonder kun je ook prima presteren natuurlijk, maar ik hou van cijfertjes O+ Maar zeker als je een lange zware trainingscyclus hebt naar een marathon kan het nuttig zijn denk ik!
Dit klinkt echt professioneel. :D Ik zal me er binnenkort eens meer in gaan verdiepen, dank!
pi_157037174
Vandaag les 13. Ik had het vorige week soms best lastig met de motivatie. Maar is nu weer terug. :)
Groot fan van User Wotte
  vrijdag 23 oktober 2015 @ 10:50:54 #104
89879 YUR
E stands for Excellent
pi_157037374
quote:
99s.gif Op vrijdag 23 oktober 2015 10:38 schreef Tjacka het volgende:
Vandaag les 13. Ik had het vorige week soms best lastig met de motivatie. Maar is nu weer terug. :)
Daar hebben we allemaal weleens last van :Y
F means you're fucked
pi_157038167
quote:
1s.gif Op donderdag 22 oktober 2015 20:12 schreef wyccie het volgende:

[..]

Ik vraag me ook af waarom je 10km/h wil lopen na een aantal maanden. Als je langzaam opbouwt merk je vanzelf wat jouw snelheid is.
Ik train altijd naar een specifiek doel, een halve marathon in ongeveer 2 uur leek mij wel een mooi doel :)
-Harry Jekkers
pi_157038245
Ik heb mij toch maar ingeschreven voor de loting van Berlijn maar ik hoop nog steeds dat het straks Chicago gaat worden.

quote:
0s.gif Op woensdag 21 oktober 2015 21:13 schreef mosselmossel het volgende:
Pssst...
En mag deze erbij?

1
2
[b]16 april 2016 - [url=http://bgdmarathon.org/]Belgrade Marathon (Belgrado)[/url][/b]
[*] Devv - HM

[ Bericht 37% gewijzigd door Devv op 23-10-2015 11:50:14 (hihi) ]
  vrijdag 23 oktober 2015 @ 11:48:15 #107
163768 Happel
Je Suis Roi
pi_157038321
quote:
99s.gif Op vrijdag 23 oktober 2015 10:38 schreef Tjacka het volgende:
Waar heb jij die lessen voor nodig? Rennen doe je toch al van nature?
Elite
Tegen TTIP
pi_157038344
quote:
10s.gif Op vrijdag 23 oktober 2015 11:48 schreef Happel het volgende:

[..]

Waar heb jij die lessen voor nodig? Rennen doe je toch al van nature?
:D dat zijn korte stukjes hé. :)
Groot fan van User Wotte
pi_157039388
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 oktober 2015 09:40 schreef BK. het volgende:

[..]

Dit klinkt echt professioneel. :D Ik zal me er binnenkort eens meer in gaan verdiepen, dank!
LT is ook een regionale topper.
pi_157040167
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 oktober 2015 12:55 schreef Skweezer het volgende:

[..]

LT is ook een regionale topper.
Regio Nederland ;)
pi_157040334
quote:
1s.gif Op vrijdag 23 oktober 2015 13:31 schreef steffelonio het volgende:

[..]

Regio Nederland ;)
Ehh, nou nee :P

Maar ik ben wel blij dat mijn trainer zulke mooie schema's en grafiekjes maakt!
  Eindredactie Sport / Forummod vrijdag 23 oktober 2015 @ 13:48:48 #112
284411 crew  heywoodu
Van bijna dood tot olympiër:
pi_157040535
Gisteren het hardlopen overgeslagen want ik had best last van m'n benen (scheenbenen met name). Dat was vandaag weer weg, maar nadat ik hooguit 2 of 3 keer had gesprongen om een peer uit de boom te plukken (niet raar neergekomen ofzo) was het weer terug :{w

Het verstandigste lijkt me om gewoon even niet te lopen ipv "door de pijn heen bijten" in dit geval? Het voelt anders dan spierpijn :P
Van bijna dood op weg naar de Olympische Spelen, tot olympiër in 2026? Elk beetje hulp wordt bijzonder gewaardeerd!
https://www.gofundme.com/(...)he-spelen-na-ongeval
  vrijdag 23 oktober 2015 @ 13:52:46 #113
11091 SEMTEX
Mevr. Hoe-die-nie
pi_157040630
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 oktober 2015 13:48 schreef heywoodu het volgende:
Gisteren het hardlopen overgeslagen want ik had best last van m'n benen (scheenbenen met name). Dat was vandaag weer weg, maar nadat ik hooguit 2 of 3 keer had gesprongen om een peer uit de boom te plukken (niet raar neergekomen ofzo) was het weer terug :{w

Het verstandigste lijkt me om gewoon even niet te lopen ipv "door de pijn heen bijten" in dit geval? Het voelt anders dan spierpijn :P
Scheenbeen blessure is meestal overbelasting, wijs dus om ff te dimmen met je trainings intensiteit.
pi_157040638
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 oktober 2015 13:48 schreef heywoodu het volgende:

Klinkt als shinsplints, kan het begin van een overbelastingsblessure zijn aan de spieren rondom het scheenbeen. En inderdaad eerst even wachten tot de pijn weg is, is belangrijk! Daarna misschien toch wat rustiger opbouwen dan je nu doet, of misschien ligt het aan je schoenen?
  Eindredactie Sport / Forummod vrijdag 23 oktober 2015 @ 13:56:24 #115
284411 crew  heywoodu
pi_157040715
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 oktober 2015 13:53 schreef La_Tramposa het volgende:

[..]

Klinkt als shinsplints, kan het begin van een overbelastingsblessure zijn aan de spieren rondom het scheenbeen. En inderdaad eerst even wachten tot de pijn weg is, is belangrijk! Daarna misschien toch wat rustiger opbouwen dan je nu doet, of misschien ligt het aan je schoenen?
Schoenen zou kunnen, hoewel het geen goedkope Actionschoenen zijn en ze volgens mij wel aangemeten zijn bij een hardloopwinkel ooit.

Nou ben ik wel van 0 keer hardlopen per maand redelijk plotseling naar om de dag hardlopen gegaan en dat heb ik nu ruim 3 weken gedaan, dus misschien dat ik dat even wat moet minderen.

Wachten tot de pijn weg is en dan - voorlopig - met 2 dagen rust hardlopen ipv 1 dag ertussen?
Van bijna dood op weg naar de Olympische Spelen, tot olympiër in 2026? Elk beetje hulp wordt bijzonder gewaardeerd!
  vrijdag 23 oktober 2015 @ 14:01:15 #116
233895 Murmeli
buiten spelen
pi_157040824
quote:
99s.gif Op vrijdag 23 oktober 2015 11:39 schreef Nelvalhil het volgende:

[..]

Ik train altijd naar een specifiek doel, een halve marathon in ongeveer 2 uur leek mij wel een mooi doel :)
Train dan eerst om die HM uit te lopen.
(kromme zin aangepast)

[ Bericht 2% gewijzigd door Murmeli op 23-10-2015 14:09:14 ]
pi_157040834
Zou dan goed kunnen dat je te snel hebt opgebouwd, maar het kan ook wel aan de schoenen liggen. Rust nemen lijkt me nu in ieder geval het beste.
  vrijdag 23 oktober 2015 @ 14:17:32 #118
163768 Happel
Je Suis Roi
pi_157041158
quote:
99s.gif Op vrijdag 23 oktober 2015 11:49 schreef Tjacka het volgende:

[..]

:D dat zijn korte stukjes hé. :)
True. Ergens voor aan het trainen?
Elite
Tegen TTIP
pi_157041229
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 oktober 2015 13:56 schreef heywoodu het volgende:

[..]

Schoenen zou kunnen, hoewel het geen goedkope Actionschoenen zijn en ze volgens mij wel aangemeten zijn bij een hardloopwinkel ooit.

Nou ben ik wel van 0 keer hardlopen per maand redelijk plotseling naar om de dag hardlopen gegaan en dat heb ik nu ruim 3 weken gedaan, dus misschien dat ik dat even wat moet minderen.

Wachten tot de pijn weg is en dan - voorlopig - met 2 dagen rust hardlopen ipv 1 dag ertussen?
Om de dag is niet zo gek nog lijkt me, zal meer om afstanden/intensiteit gaan... Drie keer per week max lijkt me een goede (dus 2 x 1 dag rust, 1 x 2 dagen rust). Maar nu idd sowieso even een stap terug (hi ha ho) en rust nemen is wel verstandig.
pi_157041258
quote:
14s.gif Op vrijdag 23 oktober 2015 14:17 schreef Happel het volgende:

[..]

True. Ergens voor aan het trainen?
Nee. Laatste tijd wat drukke periode mentaal dus zocht wat afleiding. Ben daarom begonnen. Werkt voor mij een stuk makkelijker dan de sportschool. Hier ben ik lekker alleen en hoef ik niet helemaal heen zeg maar. Ik lijk iets van discipline te ontwikkelen. Best fijn moet ik zeggen.
Groot fan van User Wotte
  Redactie Sport vrijdag 23 oktober 2015 @ 14:31:59 #121
260853 crew  DeLuna
Luna van Pino O+
pi_157041463
Wat is het warm buiten zeg _O- Had beter een korte tight aan kunnen trekken. Maargoed :') 9,5km weer overleefd.
❤ Pino112 ❤ | FeanFan | heywoodugod _O_
pi_157041532
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 oktober 2015 13:56 schreef heywoodu het volgende:

[..]

Zeker als de klachten met springen weer terugkomen is het waarschijnlijk de belasting op je scheenbeenvlies (shin splints) inderdaad.

Intensiteit terug schroeven is aan te raden, want te lang doorgaan ermee maakt het niet beter (ik loop daardoor amper de afgelopen maanden bijv. :+).

Ik weet niet of je trouwens kan afwisselen qua ondergrond? Park of bos in de buurt? Dan kan je ook af en toe op gras trainen bijv.!
pi_157041663
En net terug van de fysio. Heb de afgelopen tijd wat rare knieklachten. Samenvatting van het consult: ik ben raar. Lijkt erop dat het geen knie waar een evenwichts/ correctie probleem is veroorzaakt door mijn enkel.
Dus zo de schoenen maar eens aan en lopen met die handel. *O*
  Eindredactie Sport / Forummod vrijdag 23 oktober 2015 @ 14:43:01 #124
284411 crew  heywoodu
pi_157041727
quote:
1s.gif Op vrijdag 23 oktober 2015 14:34 schreef DeeBee het volgende:

[..]

Zeker als de klachten met springen weer terugkomen is het waarschijnlijk de belasting op je scheenbeenvlies (shin splints) inderdaad.

Intensiteit terug schroeven is aan te raden, want te lang doorgaan ermee maakt het niet beter (ik loop daardoor amper de afgelopen maanden bijv. :+).

Ik weet niet of je trouwens kan afwisselen qua ondergrond? Park of bos in de buurt? Dan kan je ook af en toe op gras trainen bijv.!
Park niet echt, voor een bos moet ik eerst een minuut of 10 fietsen maar daar heb ik weinig zin in :@

Ik wil hardlopend van huis af en ook na het hardlopen direct weer thuis zijn :+

Ik ga in elk geval de intensiteit even wat terugschroeven de komende weken dan, nadat dit pijntje weg is.
pi_157043554
Net startnummer en goodiebag gehaald, zit er een blikje bavaria bier in! Ook geen 0% nee gewoon normaal bier, voor de rest voeding voor of tijdens het lopen.. Het is altijd wat met die sponsoren.
  vrijdag 23 oktober 2015 @ 16:05:58 #126
163768 Happel
Je Suis Roi
pi_157043578
quote:
99s.gif Op vrijdag 23 oktober 2015 14:22 schreef Tjacka het volgende:

[..]

Nee. Laatste tijd wat drukke periode mentaal dus zocht wat afleiding. Ben daarom begonnen. Werkt voor mij een stuk makkelijker dan de sportschool. Hier ben ik lekker alleen en hoef ik niet helemaal heen zeg maar. Ik lijk iets van discipline te ontwikkelen. Best fijn moet ik zeggen.
Lopen brengt rust dat zeker. En je gaat het vanzelf leuker vinden. De stap naar meer is in ieder geval gezet.
Elite
Tegen TTIP
pi_157043717
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 oktober 2015 16:04 schreef mytec het volgende:
Net startnummer en goodiebag gehaald, zit er een blikje bavaria bier in! Ook geen 0% nee gewoon normaal bier, voor de rest voeding voor of tijdens het lopen.. Het is altijd wat met die sponsoren.
Nu je het over Bavaria hebt. Bij de marathon in Eindhoven dacht iemand bij de waterpost ook grappig te zijn door te zeggen: hier bier. Had toen nog energie genoeg om terug te zeggen: ah inderdaad Bavaria.

Wel apart om dat in de goodiebag te doen.
pi_157043727
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 oktober 2015 14:40 schreef Oceanonix het volgende:
En net terug van de fysio. Heb de afgelopen tijd wat rare knieklachten. Samenvatting van het consult: ik ben raar. Lijkt erop dat het geen knie waar een evenwichts/ correctie probleem is veroorzaakt door mijn enkel.
Dus zo de schoenen maar eens aan en lopen met die handel. *O*
Niet zo raar toch? Alles is met elkaar verbonden, enkel, knie, heupen... Gebrek aan balans/stabiliteit op een van die plekken kan allemaal tot last van je knie leiden...
pi_157043971
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 oktober 2015 16:14 schreef m0ridin het volgende:

[..]

Niet zo raar toch? Alles is met elkaar verbonden, enkel, knie, heupen... Gebrek aan balans/stabiliteit op een van die plekken kan allemaal tot last van je knie leiden...
Nee het is niet gek. Had alleen een probleem met knie verwacht en niet met mijn enkel.
pi_157044136
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 oktober 2015 16:30 schreef Oceanonix het volgende:

[..]

Nee het is niet gek. Had alleen een probleem met knie verwacht en niet met mijn enkel.
Hehe, snap ik... Was ook meer een reactie op de "ik ben raar" ;)
pi_157044322
quote:
14s.gif Op vrijdag 23 oktober 2015 16:05 schreef Happel het volgende:

[..]

Lopen brengt rust dat zeker. En je gaat het vanzelf leuker vinden. De stap naar meer is in ieder geval gezet.
Precies. Gisteren liep mijn broertje mee. Best leuk voor de afwisseling.
Groot fan van User Wotte
pi_157044955
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 oktober 2015 11:43 schreef Devv het volgende:
Ik heb mij toch maar ingeschreven voor de loting van Berlijn maar ik hoop nog steeds dat het straks Chicago gaat worden.

[..]

En mag deze erbij?
[ code verwijderd ]

Maar je moet toch ook betalen als je ingeloot wordt?
Is dat nu een beetje een dure gok?
pi_157045495
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 oktober 2015 16:04 schreef mytec het volgende:
Hoe zijn de (weers)omstandigheden daar? Loop je voor de eerste keer in Venetië? :)
pi_157045661
quote:
1s.gif Op vrijdag 23 oktober 2015 17:58 schreef BK. het volgende:

[..]

Hoe zijn de (weers)omstandigheden daar? Loop je voor de eerste keer in Venetië? :)
Eerste keer marathon en ja eerste keer hardlopen in Venetië ( wel aantal keren normaal gelopen ;-))
Ik was bang voor erg slecht weer, vorige week koud en veel regen maar het schijnt toch 16-18 graden met een zonnetje te worden. De beste temperatuur eigenlijk.

Wat ook nog kan is dat een gedeelte van het parcours onder water staat ( san marco plein). Eigenlijk geen idee wat ze dan doen, of door het water lopen of overal houten stijgertjes neerleggen.
pi_157045755
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 oktober 2015 17:26 schreef Guard het volgende:

[..]

Maar je moet toch ook betalen als je ingeloot wordt?
Is dat nu een beetje een dure gok?
Ja, het is zonde maar dan heb ik nog de mogelijkheid om Berlijn te lopen mocht Chicago niets worden. En anders betaal ik inderdaad voor een marathon die ik niet ga lopen.
pi_157046194
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 oktober 2015 18:07 schreef mytec het volgende:

[..]

Eerste keer marathon en ja eerste keer hardlopen in Venetië ( wel aantal keren normaal gelopen ;-))
Ik was bang voor erg slecht weer, vorige week koud en veel regen maar het schijnt toch 16-18 graden met een zonnetje te worden. De beste temperatuur eigenlijk.

Wat ook nog kan is dat een gedeelte van het parcours onder water staat ( san marco plein). Eigenlijk geen idee wat ze dan doen, of door het water lopen of overal houten stijgertjes neerleggen.
Gave plek voor een eerste marathon. :D Ik hoop dat ze voor steigers zorgen. Geniet ervan in ieder geval, ik lees na zondag vast wel een verslagje!
  vrijdag 23 oktober 2015 @ 20:03:04 #137
210227 rechtsedirecte
Southern most Fok!ker
pi_157047722
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 oktober 2015 18:07 schreef mytec het volgende:

pak je toch wat hoogtemeters mee.... ;)

Tussen al het rugbygeweld hier op tv wordt de Venetie-marathon hier zondagavond live uitgezonden!
pi_157048274
En ze beloofden nu juist een vlakke marathon ;-) Met wel een aantal bruggetjes. Verslagje komt er, hopelijk een positief verslag ;-). Als er op tv nog iemand in een oranje shirt te zien is die toch wel erg ver achter de rest aan loopt dan weet je het. :P Er zijn meer Nederlanders trouwens, op een asics schrijf muur ding stond al opgeschreven: Lekker gelopen 8)7 en dan moet je nog.
  vrijdag 23 oktober 2015 @ 20:52:38 #139
1055 Schanulleke
Een kop vol zaagsel!
pi_157049336
Venetië.. Gaaf!

Ik heb op Strava een club aangemaakt voor de Zevenheuvelenloop omdat die niet als race te selecteren was.
Wie daar loopt, kan zich toevoegen, want leeg is ook maar leeg.
https://www.strava.com/clubs/Zevenheuvelen
pi_157050140
Pfoe, lopen in Venetie.. wat ik me herinner van mijn vakantie daar is dat het geen 20 meter rechtdoor gaat, behalve het San Marcoplein dan :P Een hele uitdaging denk ik maar wel supergaaf!
pi_157051703
quote:
1s.gif Op vrijdag 23 oktober 2015 20:52 schreef Schanulleke het volgende:
Venetië.. Gaaf!

Ik heb op Strava een club aangemaakt voor de Zevenheuvelenloop omdat die niet als race te selecteren was.
Wie daar loopt, kan zich toevoegen, want leeg is ook maar leeg.
https://www.strava.com/clubs/Zevenheuvelen
^O^
  vrijdag 23 oktober 2015 @ 23:32:50 #142
388271 schaal_10
Tuinzadencontroleur
pi_157055257
quote:
1s.gif Op vrijdag 23 oktober 2015 18:12 schreef Devv het volgende:

[..]

Ja, het is zonde maar dan heb ik nog de mogelijkheid om Berlijn te lopen mocht Chicago niets worden. En anders betaal ik inderdaad voor een marathon die ik niet ga lopen.
Geen best systeem. Het kan toch zijn dat je op meerdere paarden gaat wedden? Lijkt me niet meer dan logisch als je niet zeker bent dat je ingeloot wordt. Dat is de prijs die je betaalt voor een hele populaire marathon. Heb je nu voor beide ingeschreven?

En wat ze hier in Frankrijk doen... ze hebben mijn loop (Marseille-Cassis) met 400 meter ingekort (van 20 naar 19,6 km) omdat ze met de weg bezig zijn :')
Komt dit in Nederland ook voor?
  zaterdag 24 oktober 2015 @ 04:56:03 #143
210227 rechtsedirecte
Southern most Fok!ker
pi_157057910
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 oktober 2015 23:32 schreef schaal_10 het volgende:

[..]

En wat ze hier in Frankrijk doen... ze hebben mijn loop (Marseille-Cassis) met 400 meter ingekort (van 20 naar 19,6 km) omdat ze met de weg bezig zijn :')
aangezien het geen 'officiele' afstand is zie ik er geen probleem in..
Bij ons is er een lokaal loopje wat al 60 jaar georganiseerd wordt en te boek staat als een 10km road championship maar eigenlijk 6 miles is, dit is in 43 jaar (sinds de invoering van met metrische stelsel in 1972) nooit gewijzigd.

Leuk bijkomend feitje, het parkoersrcord staat al sinds race 1, 60 jaar geleden!
pi_157057989
quote:

[..]

Geen best systeem. Het kan toch zijn dat je op meerdere paarden gaat wedden? Lijkt me niet meer dan logisch als je niet zeker bent dat je ingeloot wordt. Dat is de prijs die je betaalt voor een hele populaire marathon. Heb je nu voor beide ingeschreven?

Ja, soms onbedoeld (zo heb ik heb ik een halve marathon die minder dan 21 km was en een marathon die ruim 43km was. Meetfoutjes :D)
En soms heb je als organisatie inderdaad met wegwerkzaamheden te maken of andere evenementen waardoor je niet de beoogde route kunt gebruiken.
Maakt zo'n evenement alleen maar memorabeler :+
  zaterdag 24 oktober 2015 @ 08:58:15 #145
67064 Quoi
Mama said be cool
pi_157058230
c_/ Ik en mijn meneer gaan ons straks melden bij JP, onze Portugese hardloopgids. Benieuwd :) Porto (en tegenoverliggend Gaia) heeft veeeeel hoogteverschillen. In de faq staat: "we usually don't stop for talking or pictures" :{ Ik hoop maar van wel, want stilstaand hoest ik al de longen uit mijn lijf. Tijdens vakanties nemen de meest agressieve bacteriën en virussen mijn lichaam over. Vaste prik :')
pi_157058280
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 oktober 2015 08:58 schreef Quoi het volgende:
c_/ Ik en mijn meneer gaan ons straks melden bij JP, onze Portugese hardloopgids. Benieuwd :) Porto (en tegenoverliggend Gaia) heeft veeeeel hoogteverschillen. In de faq staat: "we usually don't stop for talking or pictures" :{ Ik hoop maar van wel, want stilstaand hoest ik al de longen uit mijn lijf. Tijdens vakanties nemen de meest agressieve bacteriën en virussen mijn lichaam over. Vaste prik :')
Klinkt goed :P Hopelijk doet de buitenlucht je kwaaltje goed...

Ik ga zo voor het eerst naar de fartlekbostraining van de AV, ben wel benieuwd. Je kan blijkbaar alles verwachten, het kan 30 minuten duren of 2.5 uur :P
pi_157058377
Succes Quoi en LT! ^O^ Hoop dat de gids uit Porto je net zoveel bevalt als die uit Parijs, Q! :)

Voor de mensen die 'efficiënter' willen leren lopen, Altra komt met nieuwe schoenen die in verbinding staan met je smartphone. D.m.v. een chip in de schoen wordt er audiofeedback gegeven over wat je moet doen aan je loopstijl. _O- (Kan gelukkig ook uit). Ook houdt hij in de gaten of je slechter gaat lopen als je moe wordt. :D

http://www.runnersworld.c(...)e-coach-in-your-shoe
pi_157058397
quote:
De kogel is door de kerk, dus mag ik in de WLWW erbij?

1
2
[b]16 juli 2016 - [url=https://www.eigerultratrail.ch/en/]Eiger Ultra Trail (Grindelwald)[/url][/b]
[*] Guard - 51 km

Nu al zin *G* :D

[ Bericht 0% gewijzigd door Guard op 24-10-2015 11:44:35 ]
pi_157058402
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 oktober 2015 09:31 schreef Guard het volgende:

[..]

[ code verwijderd ]

:o _O_
Gaaf! Met MST mee? :D
pi_157058416
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 oktober 2015 09:33 schreef Jero_nimo het volgende:

[..]

:o _O_
Gaaf! Met MST mee? :D
Nee, ik ga zelf wel onderkomen regelen, ik ben niet zo van de hostels.
  zaterdag 24 oktober 2015 @ 09:47:49 #151
233895 Murmeli
buiten spelen
pi_157058509
quote:
Veel plezier! Geef die bacteriën en virusjes maar een rotschop en laat ze ergens achter in een uithoek van Porto ;)
(damn Ja die hoogteverschillen daaro :o )
pi_157058559
quote:
Geen foto momenten?
Maar dan kunnen wij niet meegenieten -O-
Have fun, en loop al die bacillen enzo er maar lekker uit
  zaterdag 24 oktober 2015 @ 09:56:00 #153
413410 Corniel
Alle Dagen Heel Dom
pi_157058574
quote:
Smashrun.com geeft imho verruit de beste stats voor hardlopers. (Strava is vooral leuk voor wielrenners, runkkeeper vind ik maar zozo)
Zolang ik geen talent heb, blijf ik trainen...
  zaterdag 24 oktober 2015 @ 09:59:45 #154
1055 Schanulleke
Een kop vol zaagsel!
pi_157058598
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 oktober 2015 09:56 schreef Corniel het volgende:

[..]

Smashrun.com geeft imho verruit de beste stats voor hardlopers. (Strava is vooral leuk voor wielrenners, runkkeeper vind ik maar zozo)
Ik vind Strava juist vooral leuk omdat het zo sociaal is. Smashrun geeft heel veel statistieken, maar ik heb daar verder niet veel aan. Mijn Garmin connect geeft wat dat betreft zinvollere data.
pi_157058601
Laatst ging het hier over de hardloopagenda en de plannen voor 2016. Nu zag ik een paar dagen terug de website mynextrun.com. Je kunt daar hardloopwedstrijden van over de hele wereld bekijken en filteren op bijvoorbeeld land, stad of afstand. Er is geen account nodig voor het bekijken van de 'agenda'.

Als deze website hier al eens gedeeld is dan doe ik dat gewoon nog een keer. :6
pi_157058816
http://www.ad.nl/ad/nl/10(...)e-met-de-metro.dhtml

Wat een idioten bestaan er toch..
  zaterdag 24 oktober 2015 @ 10:34:51 #157
163768 Happel
Je Suis Roi
pi_157058857
quote:
Dat klinkt als een leuke ervaring! Is het een mooie stad? Ik ga er aankomende week heen voor een lang weekend.
Elite
Tegen TTIP
pi_157058897
quote:
14s.gif Op zaterdag 24 oktober 2015 10:00 schreef BK. het volgende:
Laatst ging het hier over de hardloopagenda en de plannen voor 2016. Nu zag ik een paar dagen terug de website mynextrun.com. Je kunt daar hardloopwedstrijden van over de hele wereld bekijken en filteren op bijvoorbeeld land, stad of afstand. Er is geen account nodig voor het bekijken van de 'agenda'.

Als deze website hier al eens gedeeld is dan doe ik dat gewoon nog een keer. :6
De kleine wedstrijdjes, die juist ook leuk zijn vind je niet op die site ;)

quote:
hahaha, tja wat heb je er zelf aan dat je dit doet?
pi_157058928
quote:
Ik moest hieraan denken. :D
pi_157059058
She ran a Marathon without talking about it!
pi_157059465
Where's the fun in that?

:P :+
pi_157059565
quote:
Prachtig! Dat je jezelf zo wilt bedonderen, of tegen andere mensen wil opscheppen met gebakken lucht ;-). Eigenlijk moeten ze die personen met foto en al in de krant zetten ;-) Of een website openen :marathoncheaters.com. Gewoon opnemen in de reglementen dat bij fraude alles gepubliceerd wordt.
  Eindredactie Sport / Forummod zaterdag 24 oktober 2015 @ 11:51:23 #163
284411 crew  heywoodu
pi_157059608
quote:
quote:
Grootste sjacheraar blijkt een loper die alléén bij de finish in het Olympisch Stadion is gesignaleerd.
_O- :')
  zaterdag 24 oktober 2015 @ 11:56:56 #164
236410 MaleDuck
Wees altijd lief voor een eend
pi_157059681
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 oktober 2015 11:48 schreef mytec het volgende:

[..]

Prachtig! Dat je jezelf zo wilt bedonderen, of tegen andere mensen wil opscheppen met gebakken lucht ;-). Eigenlijk moeten ze die personen met foto en al in de krant zetten ;-) Of een website openen :marathoncheaters.com. Gewoon opnemen in de reglementen dat bij fraude alles gepubliceerd wordt.
Toen ik in het Olympisch stadion aan het kijken was naar de finish van de marathonlopers, kwam er een vrouw op krukken aan me vragen hoe ze ondanks dat ze niet gelopen had toch met haar startnummer over de finish kon gaan en een medaille kon krijgen :')
<a href="http://allergenenhardloper.wordpress.com/" rel="nofollow" target="_blank">Hardlopen zonder gluten, melk, ei, pinda...</a>
  zaterdag 24 oktober 2015 @ 11:58:19 #165
85643 GotC
Guard of the Citadel
pi_157059700
Zo, zwaarste training voor 7^^: Check!
Samen met Yur 1.5 uur gelopen over allemaal duinpaden. Constant klimmen en dalen, heftig! M'n kont deed tijdens het lopen al pijn :+.

Maarrrr! Alles gelopen en het zit erop *O*!
pi_157059797
quote:
2s.gif Op zaterdag 24 oktober 2015 11:56 schreef MaleDuck het volgende:

[..]

Toen ik in het Olympisch stadion aan het kijken was naar de finish van de marathonlopers, kwam er een vrouw op krukken aan me vragen hoe ze ondanks dat ze niet gelopen had toch met haar startnummer over de finish kon gaan en een medaille kon krijgen :')
Wat zei je , mevrouw dat kan dan moet u naar het begin punt en dan gewoon de route volgen voor 42km. Erg raar dat mensen denken dat dat mogelijk is.
pi_157059878
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 oktober 2015 09:31 schreef Guard het volgende:

[..]

[ code verwijderd ]

verkeerd topic :(
  zaterdag 24 oktober 2015 @ 12:23:41 #168
67064 Quoi
Mama said be cool
pi_157060057
Nou, mijn conditie verbaast me. Ik heb anderhalf uur moeiteloos door de stad gestiefeld, met flinke klimmetjes. Was leuk *O*

Geen foto's. Maar het was niet ons laatste loopje ;)

quote:
14s.gif Op zaterdag 24 oktober 2015 10:34 schreef Happel het volgende:

[..]

Dat klinkt als een leuke ervaring! Is het een mooie stad? Ik ga er aankomende week heen voor een lang weekend.
Ik vind het hier prachtig! Aanrader :) Zijn er t/m donderdag. Rennen bij bovenstaanse partij is dus aan te bevelen. Porto on the Run :)
  zaterdag 24 oktober 2015 @ 12:28:26 #169
67064 Quoi
Mama said be cool
pi_157060129
Reden voor geen foto's was overigens een enorme hoosbui gedurende ons loopje. Verder prima weer :')
  zaterdag 24 oktober 2015 @ 12:28:32 #170
85643 GotC
Guard of the Citadel
pi_157060130
Klinkt leuk Quoi! En je bent ook in topconditie ^O^

Guard *O* Tof man!
  Moderator zaterdag 24 oktober 2015 @ 12:29:14 #171
155227 crew  Guppy
dus
pi_157060144
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 oktober 2015 11:58 schreef GotC het volgende:
Zo, zwaarste training voor 7^^: Check!
Samen met Yur 1.5 uur gelopen over allemaal duinpaden. Constant klimmen en dalen, heftig! M'n kont deed tijdens het lopen al pijn :+.

Maarrrr! Alles gelopen en het zit erop *O*!
_O_

Ik moest een beetje lachen om je kont :@
[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*
  zaterdag 24 oktober 2015 @ 12:36:06 #172
85643 GotC
Guard of the Citadel
pi_157060238
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 oktober 2015 12:29 schreef Guppyfriend het volgende:

[..]

_O_

Ik moest een beetje lachen om je kont :@
Ik ook :+. Was alleen tijdens het lopen niet zo leuk :P.
  zaterdag 24 oktober 2015 @ 12:55:18 #173
108582 Daywalk3r
Eigenlijk Dayrunner.
pi_157060487
Stomme glutaeus maximus :{w
Just remember, you can't climb the ladder of success with your hands in your pockets. ~Arnold Swarzenegger
pi_157060928
Tijdens mijn 11 km van gisteren liep ik door rood, omdat er op die weg nooit iemand rijdt. Was geen verkeer te zien. Ben nog niet halverwege en ik word naar de kant geroepen door 2 agenten. Geen idee waar ze vandaan kwamen. Maar wel meteen een boete van 65 euro. Zo'n duur loopje (op de marathon na) heb ik nog nooit gehad.
  zaterdag 24 oktober 2015 @ 13:48:01 #175
67064 Quoi
Mama said be cool
pi_157061255
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 oktober 2015 12:28 schreef GotC het volgende:
Klinkt leuk Quoi! En je bent ook in topconditie ^O^

Guard *O* Tof man!
Look who's talking ;)

Hier wordt druk nagedacht door meneer over de Eiger. Als hij gaat, ga ik ook voor de kortste afstand.
  Moderator zaterdag 24 oktober 2015 @ 13:51:58 #176
155227 crew  Guppy
dus
pi_157061313
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 oktober 2015 13:27 schreef RunWithTheWind het volgende:
Tijdens mijn 11 km van gisteren liep ik door rood, omdat er op die weg nooit iemand rijdt. Was geen verkeer te zien. Ben nog niet halverwege en ik word naar de kant geroepen door 2 agenten. Geen idee waar ze vandaan kwamen. Maar wel meteen een boete van 65 euro. Zo'n duur loopje (op de marathon na) heb ik nog nooit gehad.
Wauw, dat is een zure :X
pi_157061441
quote:
1s.gif Op zaterdag 24 oktober 2015 13:48 schreef Quoi het volgende:

[..]

Look who's talking ;)

Hier wordt druk nagedacht door meneer over de Eiger. Als hij gaat, ga ik ook voor de kortste afstand.
De inschrijvingen gaan erg hard, dus moet ie niet te lang nadenken, maar doen :P
  zaterdag 24 oktober 2015 @ 14:08:31 #178
67064 Quoi
Mama said be cool
pi_157061556
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 oktober 2015 14:00 schreef Guard het volgende:

[..]

De inschrijvingen gaan erg hard, dus moet ie niet te lang nadenken, maar doen :P
Zal het doorgeven ;)
pi_157061703
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 oktober 2015 13:27 schreef RunWithTheWind het volgende:
Erg Lullig! Ik geef tijdens het hardlopen niet om de stoplichten, te vaak al bijna door een fietser aangereden. Als er niemand rijdt steek ik over. Ja wetten en regels, maar dat de politie dit uit veiligheid doet is vaak niet helemaal waar.

Of was het een redelijk gevaarlijke oversteekplaats? dan is het nog enigszins voor te stellen.
pi_157062138
Sja. Je weet dat het niet mag, dus boetes nemen als een man, zou ik zeggen.

Ik zit nog in België, dus loopjes toevoegen komt later.
  zaterdag 24 oktober 2015 @ 14:50:26 #181
89879 YUR
E stands for Excellent
pi_157062162
quote:

[..]

Look who's talking ;)

:o

Ik heb besloten om niet te gaan....denk ik....
F means you're fucked
pi_157062214
quote:
1s.gif Op zaterdag 24 oktober 2015 14:50 schreef YUR het volgende:

[..]

:o

Ik heb besloten om niet te gaan....denk ik....
Zo das dan duidelijk....
of......
  zaterdag 24 oktober 2015 @ 15:07:57 #183
67064 Quoi
Mama said be cool
pi_157062473
Priorities Yur!
  zaterdag 24 oktober 2015 @ 15:21:01 #184
89879 YUR
E stands for Excellent
pi_157062688
Laat ik me inderdaad maar even beperken tot dat ene loopje. Daarna zien we wel weer verder :Y
F means you're fucked
  zaterdag 24 oktober 2015 @ 16:31:41 #185
233895 Murmeli
buiten spelen
pi_157063753
quote:

[..]

Look who's talking ;)

*O* gaaf plan! Zoiets zou ik ook nog wel ns willen doen.
Ben benieuwd of jullie gaan!
pi_157064631
Zo dat was de eerste keer mee met de fartlektraining in het bos. Best apart, heel anders dan ik tot nu toe gewend ben. Veel wandelen en oefeningen en daartussen korte en lange tempo's, waarbij je zelf een beetje moet inschatten hoe hard. En dan nog stukjes een soort crossen achter de trainer aan, over heuveltjes en alles. Sowieso een hele mooie plekom te lopen, zeker nu in de herfst. Ik had wel een beetje onbevredigd gevoel, want mijn conditie is alweer top na de marathon maar op één of andere manier kan ik nog niet echt de harde tempi opzoeken. Daarnaast kreeg ik ook wel erg stijve liezen en billen na een tijdje, weet niet of dat nieuwe pijntjes zijn of door het stilstaan en versnellen, of dat het gewoon afvalstoffen zijn die loskomen na de massage van donderdag. Voelde wel vervelend in ieder geval. De trainer hield gelukkig wel rekening met mij. Het was ook wel een klein groepje van 6, waarvan de langzaamste (vrouw) een pr van 37 minuten op de 10 heeft of zo :o Maarja het was wel heel lekker om in het bos te lopen. Daarnaast ook nog bijna 30km heen en weer gefietst ernaartoe dus de zaterdag is weer goed besteed!

Een whopping 13km in 2 uur maar dat komt door de oefeningen ;)
https://www.strava.com/activities/419294685
pi_157064875
Klinkt als een leuke training! Lekker gevarieerd
pi_157064964
Moet je nu alweer meteen harde tempi opzoeken dan?
Beetje rust kan echt geen kwaad hoor
pi_157064997
Nee niet keihard de verzuring in natuurlijk, maar het voelt gewoon een beetje stom als de rest buiten adem is en jij kan dat stadium niet bereiken zeg maar.
Maar inderdaad het is ook niet slim om teveel te forceren.

Was idd een leuke gevarieerde training, en ook nuttig voor mij denk ik, ik ben heel erg een diesel dus bij kleine versnellinkjes of heuveltjes sta ik al gauw geparkeerd.
pi_157065084
Ik ga de komende tijd nog heel vaak heuveltraining doen, meedoen mag :P
pi_157065383
quote:

[..]

[..]

Het is gewoon pure winst die ze maken. En dat kan ik ergens wel begrijpen. Het zou mooi zijn als je Berlijn naar volgend jaar kunt verplaatsen als je ingeloot wordt. Dat had ik dit jaar ook met Chicago kunnen doen maar dat was mij net iets te duur. Dan had ik twee keer iets van ¤200 moeten betalen. Nu is het "maar" ¤100 mocht ik voor beide ingeloot worden.
pi_157065917
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 oktober 2015 17:16 schreef La_Tramposa het volgende:
Zo dat was de eerste keer mee met de fartlektraining in het bos. Best apart, heel anders dan ik tot nu toe gewend ben. Veel wandelen en oefeningen en daartussen korte en lange tempo's, waarbij je zelf een beetje moet inschatten hoe hard. En dan nog stukjes een soort crossen achter de trainer aan, over heuveltjes en alles. Sowieso een hele mooie plekom te lopen, zeker nu in de herfst. Ik had wel een beetje onbevredigd gevoel, want mijn conditie is alweer top na de marathon maar op één of andere manier kan ik nog niet echt de harde tempi opzoeken. Daarnaast kreeg ik ook wel erg stijve liezen en billen na een tijdje, weet niet of dat nieuwe pijntjes zijn of door het stilstaan en versnellen, of dat het gewoon afvalstoffen zijn die loskomen na de massage van donderdag. Voelde wel vervelend in ieder geval. De trainer hield gelukkig wel rekening met mij. Het was ook wel een klein groepje van 6, waarvan de langzaamste (vrouw) een pr van 37 minuten op de 10 heeft of zo :o Maarja het was wel heel lekker om in het bos te lopen. Daarnaast ook nog bijna 30km heen en weer gefietst ernaartoe dus de zaterdag is weer goed besteed!

Een whopping 13km in 2 uur maar dat komt door de oefeningen ;)
https://www.strava.com/activities/419294685
leuk de heuveltjes bij de Pan. De doe ik wel eens met de lunch. :D
pi_157066632
Wat voor trainingen zouden jullie doen voor de Zevenheuvelenloop qua intensiteit en afstand? Zijn intervaltrainingen daarvoor prima om te doen of zijn tempoloopjes dan beter?
pi_157066700
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 oktober 2015 14:48 schreef mosselmossel het volgende:
Sja. Je weet dat het niet mag, dus boetes nemen als een man, zou ik zeggen.

Ik zit nog in België, dus loopjes toevoegen komt later.
Hoe was het bij Sergio ?? :) :)
  zaterdag 24 oktober 2015 @ 19:19:22 #195
233895 Murmeli
buiten spelen
pi_157067049
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 oktober 2015 18:56 schreef Voccar het volgende:
Wat voor trainingen zouden jullie doen voor de Zevenheuvelenloop qua intensiteit en afstand? Zijn intervaltrainingen daarvoor prima om te doen of zijn tempoloopjes dan beter?
Ligt eraan wat het doel Is voor de 7^^ en wat de huidige ervaring Is.
pi_157067193
quote:
Gewoon de ene week een interval met 4-6x1000 op 10k of 15k tempo, de andere week een tempoloop van 8km ofzo. Beetje afwisselen ;).
pi_157067248
Toenet het loopje gedaan wat ik van de fysio moest doen. 3x10 minuten op zone 1, met 2 minuten wandelen. Zone 1 is gelukt op een uitschieter na. Maar ben er best trots op want met de groep zit ik in zone 1 constant op die uitschieter (173 om precies te zijn). Nou goed ik voelde me wel traag eigenlijk :@ :@. Knie was wel weer lastig, zoals zovaak :O.

Maargoed het doel' in zone 1 blijven' is wel behaald gelukkig :7

Linkje; http://app.endomondo.com/workouts/622792534/19432788
  zaterdag 24 oktober 2015 @ 20:09:05 #198
85643 GotC
Guard of the Citadel
pi_157067980
quote:
Nja, ik heb vandaag m'n zwaarste training gedaan voor de 7^^ :+. Weet niet hoeveel zin het heeft om nu nog te starten met een schema/specifieke trainingen daarvoor.
  Moderator zaterdag 24 oktober 2015 @ 20:09:46 #199
155227 crew  Guppy
dus
pi_157067997
quote:
1s.gif Op zaterdag 24 oktober 2015 20:09 schreef GotC het volgende:

[..]

Nja, ik heb vandaag m'n zwaarste training gedaan voor de 7^^ :+. Weet niet hoeveel zin het heeft om nu nog te starten met een schema/specifieke trainingen daarvoor.
Ik hoop morgen weer te starten :+
  zaterdag 24 oktober 2015 @ 20:11:46 #200
85643 GotC
Guard of the Citadel
pi_157068046
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 oktober 2015 20:09 schreef Guppyfriend het volgende:

[..]

Ik hoop morgen weer te starten :+
Jij hebt slechts een kleine pauze gehad in je schema :P
  Moderator zaterdag 24 oktober 2015 @ 20:13:38 #201
155227 crew  Guppy
dus
pi_157068090
quote:
1s.gif Op zaterdag 24 oktober 2015 20:11 schreef GotC het volgende:

[..]

Jij hebt slechts een kleine pauze gehad in je schema :P
Ik hoop dat het daarbij blijft! Morgen dus een Evy-achtige training en daar dinsdag verslag van doen bij de fysio. En dan hopen dat ik een go krijg!
pi_157068930
Pff, ben weer wat meer aan het lopen maar dat vinden m'n voeten minder leuk. Krijg steeds meer blauwe nagels...
It has to mean something
pi_157069922
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 oktober 2015 20:44 schreef Cynic het volgende:
Pff, ben weer wat meer aan het lopen maar dat vinden m'n voeten minder leuk. Krijg steeds meer blauwe nagels...
Lijkt mij tijd voor nieuwe (grotere) schoenen.
pi_157070078
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 oktober 2015 19:00 schreef thelaudprince het volgende:

[..]

Hoe was het bij Sergio ?? :) :)
Fucking perfect. :) Gewoon acht gangen ondanks lunch (keuze uit 5, 7 of 8), drie amuses en nog een zooi lekkers bij de koffie. Echt zo'n geweldige belevenis!!
  zaterdag 24 oktober 2015 @ 21:20:35 #205
233895 Murmeli
buiten spelen
pi_157070321
quote:
1s.gif Op zaterdag 24 oktober 2015 21:10 schreef BK. het volgende:

[..]

Lijkt mij tijd voor nieuwe (grotere) schoenen.
Of anders lopen.
pi_157071568
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 oktober 2015 21:14 schreef Gogo83 het volgende:

[..]

Fucking perfect. :) Gewoon acht gangen ondanks lunch (keuze uit 5, 7 of 8), drie amuses en nog een zooi lekkers bij de koffie. Echt zo'n geweldige belevenis!!
;) ;)
Was dus tof :Y In 2016 ook maar weer eens naar een sterrenrestaurant, is alweer een tijdje geleden..
  zaterdag 24 oktober 2015 @ 22:06:06 #207
1055 Schanulleke
Een kop vol zaagsel!
pi_157071836
Als je de voorbereiding van andere lopers op de Zevenheuvelenloop wilt volgen, kan je lid worden van de Strava groep: https://www.strava.com/clubs/Zevenheuvelen

Ik heb ineens weer last van de aanhechting van mijn hamstring aan mijn bil. Een kneuterig potje voetbal met m'n kinderen was kennelijk al teveel.
Morgen lekker een rustige loop met een kort stukje tempo in het midden. Kijken hoe het reageert.
pi_157072255
quote:
1s.gif Op zaterdag 24 oktober 2015 21:20 schreef Murmeli het volgende:

[..]

Of anders lopen.
Dat klinkt ingewikkeld.
It has to mean something
  zaterdag 24 oktober 2015 @ 22:23:34 #209
85643 GotC
Guard of the Citadel
pi_157072368
Redelijk deprimerend om in een groep te zitten waar je je training kan vergelijken met Jero's training :+
pi_157072531
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 oktober 2015 21:57 schreef thelaudprince het volgende:

[..]

;) ;)
Was dus tof :Y In 2016 ook maar weer eens naar een sterrenrestaurant, is alweer een tijdje geleden..
Echt, niet normaal inderdaad. 3 amuses, 6 voorgerechten, hoofdgerecht, nagerecht en allemaal even heerlijk. Smaken perfect in balans en in bijna alles gewoon ook echt alle smaken. Ja, totally worth it!
  zaterdag 24 oktober 2015 @ 22:31:14 #211
233895 Murmeli
buiten spelen
pi_157072578
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 oktober 2015 22:20 schreef Cynic het volgende:

[..]

Dat klinkt ingewikkeld.
Ja klopt. Was ook alleen om aan te geven dat blauwe teennagels niet altijd worden veroorzaakt door te kleine schoenen. Als je klauwt met je tenen bijvoorbeeld gebeurt het ook.
  zaterdag 24 oktober 2015 @ 22:31:17 #212
1055 Schanulleke
Een kop vol zaagsel!
pi_157072579
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 oktober 2015 22:23 schreef GotC het volgende:
Redelijk deprimerend om in een groep te zitten waar je je training kan vergelijken met Jero's training :+
Welnee, dat is juist leuk. Daarnaast kwam je ook mijn slakkentempi zien, dus er is compensatie.
Ik vond het eerder frustrerend dat in mijn buurt een aantal hele snelle jongens lopen die alle segmenten pakken zonder echt hun best te doen. Één van die kerels liep vorige week in Amsterdam zelfs sub 2:40!
  zaterdag 24 oktober 2015 @ 22:31:46 #213
233895 Murmeli
buiten spelen
pi_157072593
Klinkt geweldig mossel en gogo!
  zaterdag 24 oktober 2015 @ 22:40:12 #214
85643 GotC
Guard of the Citadel
pi_157072806
quote:
1s.gif Op zaterdag 24 oktober 2015 22:31 schreef Schanulleke het volgende:

[..]

Welnee, dat is juist leuk. Daarnaast kwam je ook mijn slakkentempi zien, dus er is compensatie.
Ik vond het eerder frustrerend dat in mijn buurt een aantal hele snelle jongens lopen die alle segmenten pakken zonder echt hun best te doen. Één van die kerels liep vorige week in Amsterdam zelfs sub 2:40!
Blij dat segmenten me niks boeien :P Heb je de flyby van je marathon al gekeken?
  zaterdag 24 oktober 2015 @ 22:53:41 #215
1055 Schanulleke
Een kop vol zaagsel!
pi_157073163
Nee, die flyby nog niet gekeken.
Wel net die fartlek van LT bekeken.
Ik zie alleen maar bekertjes en kroontjes. Hoezo geparkeerd staan?!
pi_157073180
Segmenten zijn leuk, intervaltraining zo plannen dat de snelle stukken met een segmentje samen vallen :)
pi_157073260
Ik kan trouwens de OP niet meer editen.
  zaterdag 24 oktober 2015 @ 22:59:25 #218
1055 Schanulleke
Een kop vol zaagsel!
pi_157073316
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 oktober 2015 22:54 schreef Guard het volgende:
Segmenten zijn leuk, intervaltraining zo plannen dat de snelle stukken met een segmentje samen vallen :)
Precies! En ook een leuke manier om lopers uit je buurt te tracken.
pi_157073527
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 oktober 2015 20:44 schreef Cynic het volgende:
Misschien te makkelijk: soms zijn de teennagels gewoon te lang.
pi_157073582
quote:
1s.gif Op zaterdag 24 oktober 2015 22:53 schreef Schanulleke het volgende:
Nee, die flyby nog niet gekeken.
Wel net die fartlek van LT bekeken.
Ik zie alleen maar bekertjes en kroontjes. Hoezo geparkeerd staan?!
Op segmenten die speciaal aangemaakt zijn door iemand van onze AV en waar één andere vrouw op heeft gelopen of zo :P
pi_157073583
Corniel en haas B vandaag ook in de voorste regionen geeindigd zie ik ^O^
  zaterdag 24 oktober 2015 @ 23:12:17 #222
1055 Schanulleke
Een kop vol zaagsel!
pi_157073598
quote:
1s.gif Op zaterdag 24 oktober 2015 23:08 schreef wyccie het volgende:

[..]

Misschien te makkelijk: soms zijn de teennagels gewoon te lang.
Of je sokken, of je trekt je veters tegenwoordig strakker aan.
pi_157076121
quote:
1s.gif Op zaterdag 24 oktober 2015 22:31 schreef Schanulleke het volgende:

[..]

Vervelend inderdaad.

Ik heb met een paar loopmaatjes ooit eens een loper die we wel enigszins kennen en veel segmenten in de buurt had (sub 2:30 marathonniveau) aangevallen door middel van 'the power of numbers'. Met z'n zessen tegelijk allemaal twee segmentjes van hem uitgekozen en specifiek die aangevallen en gepakt. 12 stuks dus. Dat kunnen wij dan als mindere goden ook nog wel.

Zelden zoveel lol gehad met strava en hij kon het uiteindelijk ook wel waarderen, na initiële schrik ;-)
  zondag 25 oktober 2015 @ 03:44:17 #224
210227 rechtsedirecte
Southern most Fok!ker
pi_157077374
SPOILER: schokkend nieuws

[ Bericht 0% gewijzigd door rechtsedirecte op 25-10-2015 04:28:58 ]
  Moderator zondag 25 oktober 2015 @ 05:34:36 #225
155227 crew  Guppy
dus
pi_157077473
;( -O-
pi_157077565
Hè bah :(
pi_157077639
:(
  zondag 25 oktober 2015 @ 07:48:23 #228
89879 YUR
E stands for Excellent
pi_157077760
:o :( :( :(
F means you're fucked
  zondag 25 oktober 2015 @ 07:49:51 #229
85643 GotC
Guard of the Citadel
pi_157077771
Jezus :'( -O- Wat vreselijk.. Ik vroeg me laatst nog af hoe het met haar zou gaan ;(
Ze heeft dit jaar de CPC HM zelfs nog gelopen :X

[ Bericht 16% gewijzigd door GotC op 25-10-2015 08:03:56 ]
pi_157077835
Ik kende haar niet zo goed maar verschrikkelijk. Veel te jong :'( -O- -O-
  FOK!Fotograaf / Beeldredactie zondag 25 oktober 2015 @ 08:04:59 #231
68600 crew  Ynske
Bedankt voor de zon...
pi_157077842
Jemig, wat vreselijk!
Today is life -
the only life you are sure of. Make the most of today.

Dale Carnegie
pi_157077877
:{
It has to mean something
pi_157077896
Wat een naar bericht... :'( Rust in vrede Liesje.
  zondag 25 oktober 2015 @ 08:17:11 #234
1055 Schanulleke
Een kop vol zaagsel!
pi_157077927
Gadverdamme, dat is slecht nieuws. Sterkte voor degenen die haar kenden en koesterden.
pi_157078053
Wat een droevig bericht.. :{ :(
pi_157078122
He wat naar ;( Wrange topictitel nu ook een beetje..
pi_157078400
-O-
  zondag 25 oktober 2015 @ 09:16:10 #238
108582 Daywalk3r
Eigenlijk Dayrunner.
pi_157078510
Bah wat een vervelend nieuws. Rust in vrede Liesje
Just remember, you can't climb the ladder of success with your hands in your pockets. ~Arnold Swarzenegger
pi_157078589
:(
pi_157078763
Sterkte voor alle nabestaanden.
  Redactie Sport zondag 25 oktober 2015 @ 09:53:38 #241
260853 crew  DeLuna
Luna van Pino O+
pi_157078892
Jemig. ;(

Sterkte aan de nabestaanden..
  zondag 25 oktober 2015 @ 10:00:51 #242
67064 Quoi
Mama said be cool
pi_157078980
Jeetje :(
Is dat tot 2 jaar geleden dat ze hier postte? Het voelt als korter geleden.
  zondag 25 oktober 2015 @ 10:03:01 #243
108582 Daywalk3r
Eigenlijk Dayrunner.
pi_157079011
In maart van dit jaar nog zag ik.
pi_157079298
Jeetje wat naar. :(
pi_157079416
Wat een verschrikkelijk nieuws.
pi_157079423
Jeetje wat een naar nieuws :{ :(
  zondag 25 oktober 2015 @ 11:57:07 #247
233895 Murmeli
buiten spelen
pi_157080905
Neeeeeee -O- wat erg :'(

Ze heeft dit jaar nog gepost, heb nog even dm contact gehad, dat moet dit jaar zijn geweest.

Sterkte aan iedereen die haar beter kende.
pi_157080951
:( ;(
pi_157082393
quote:
0s.gif Op zondag 25 oktober 2015 08:38 schreef La_Tramposa het volgende:
He wat naar ;( Wrange topictitel nu ook een beetje..
inderdaad :{
pi_157083021
Het was vandaag wel heerlijk weer om te lopen. Vanmorgen stond de 1e wedstrijd van de bosloopcompetitie van Athlos weer op het programma, kijken of ik dit jaar nog eens de competitie kan winnen. Op het schema stond hij ook al, 15km op 3'50, meestal wel genoeg voor de winst daar. De eerste 2 rondjes heb ik iets ingehouden maar wel vlot doorgelopen, laatste rondje mocht ik lekker aanzetten van mezelf. Eigenlijk ging het allemaal wat sneller dan moest, maar het ging ontzettend soepel. Het was zelfs best warm om te lopen. Uiteindelijk de 1e plek gepakt met 55'25, heel tevreden mee. :)
Vanmiddag lekker wandelen op de Hoge Veluwe, wat een prachtige dag qua weer.

https://www.strava.com/activities/419865791
pi_157083353
quote:
0s.gif Op zondag 25 oktober 2015 13:28 schreef Jero_nimo het volgende:
Het was vandaag wel heerlijk weer om te lopen. Vanmorgen stond de 1e wedstrijd van de bosloopcompetitie van Athlos weer op het programma, kijken of ik dit jaar nog eens de competitie kan winnen. Op het schema stond hij ook al, 15km op 3'50, meestal wel genoeg voor de winst daar. De eerste 2 rondjes heb ik iets ingehouden maar wel vlot doorgelopen, laatste rondje mocht ik lekker aanzetten van mezelf. Eigenlijk ging het allemaal wat sneller dan moest, maar het ging ontzettend soepel. Het was zelfs best warm om te lopen. Uiteindelijk de 1e plek gepakt met 55'25, heel tevreden mee. :)
Vanmiddag lekker wandelen op de Hoge Veluwe, wat een prachtige dag qua weer.

https://www.strava.com/activities/419865791
Goed bezig! Geen moment aan gedacht dat de bosloopcompetie weer zou beginnen vandaag... Denk dat ik er af en toe eentje mee pak. Kost ook wel veel tijd voor maar 15 km lopen. Wil m'n looptegoed ( mevr T is af en toe niet zo blij met al dat geloop...) iets efficiënter gaan inzetten :)

Vanochtend ook weer eens gelopen, nog een beetje kortademig door bronchitis, maar gaat weer de goede kant op.

Ook nog even wandelen, denk richting Oosterbeek. Daar wil ik ook eens wat vaker lopen, ff de boel verkennen. :)
pi_157083438
Nog bedankt allemaal voor de reacties op mijn vraag gisteren. Het is inderdaad kort dag om nog uitgebreid te trainen voor de Zevenheuvelenloop, maar wil de trainingen die ik doe dan zo goed mogelijk benutten. Net terug van een kort rondje. Was lekker loopweer, maar lopen zelf ging (nog) niet heel lekker.
  zondag 25 oktober 2015 @ 13:47:02 #253
85643 GotC
Guard of the Citadel
pi_157083440
Ik heb vandaag lekker 2 uur gefietst met mini 8-).

Oh en Yur liep naast ons.
pi_157083643
LDL van 19 km erop zitten vanochtend, vanaf nu echt alleen nog maar korte stukjes (max 13) lopen. Het taperen is nu echt begonnen *G*
pi_157084644
Ik heb een best grote Runkeeper bug gevonden, althans de connectie tussen Wear en Android phone
1 Start lekker met rennen via de wear
2. Zet Runkeeper op pauze via de wear
3. Loop een stukje door
4. Zet Runkeeper weer aan via de Wear
5. Nu is ineens de afstand op de Android app een stuk groter geworden, terwijl de afstand op je horloge klopt maar de tijd op de telefoon is wel hetzelfde vergeleken je horloge.

Dus stel, je bent gestopt na 1,2km en deed daar 6 min over.
Hierna heb je 600m gelopen, maar niet gerecord.
Hierna zet je hem weer aan:
Je horloge zegt nu: 1,2km - 6 min
Je telefoon zegt: 1,8km - 6min

Hoe is dit door het testproces gekomen? :P :{ :'(
  zondag 25 oktober 2015 @ 14:59:21 #256
89879 YUR
E stands for Excellent
pi_157085250
Het is zulk schitterend weer dat ik me in moet houden om niet alwéér mijn hardloopkloffie aan te trekken O+
F means you're fucked
  Moderator zondag 25 oktober 2015 @ 15:01:44 #257
155227 crew  Guppy
dus
pi_157085307
Zelf ik heb even gerend buiten!
  Redactie Sport zondag 25 oktober 2015 @ 15:04:25 #258
260853 crew  DeLuna
Luna van Pino O+
pi_157085375
Ben vandaag ook al buiten geweest. 11km in 1:14:50. Was echt heerlijk weer buiten. Volgende week zondag 13km, weer een uitbreiding met 2km van mijn langste afstand ooit, dus ik ben benieuwd hoe mijn lichaam daar op reageert :P
pi_157085410
Ik heb gisteren even gerend, maar kreeg enorme last van de binnenkant van mijn linkerscheen.. Snel gestopt dus :{ Hopelijk komende week geen last meer.
pi_157085605
quote:
19s.gif Op zondag 25 oktober 2015 15:05 schreef Glijdt_licht het volgende:
Ik heb gisteren even gerend, maar kreeg enorme last van de binnenkant van mijn linkerscheen.. Snel gestopt dus :{ Hopelijk komende week geen last meer.
Teveel op asfalt gerend?
pi_157085722
Vanmiddag deelgenomen aan de Ajax Run, 10 kilometer door de Bijlmer in 48m02s. :D Ruim anderhalve minuut van mijn PR gelopen. :)
pi_157085763
quote:
0s.gif Op zondag 25 oktober 2015 15:10 schreef Skweezer het volgende:

[..]

Teveel op asfalt gerend?
Ik ren eigenlijk alleen maar op asfalt, sinds ik het de vorige keer juist kreeg van ongelijke fietspaden in de bossen. En ik heb al heel behoorlijk dempende schoenen, al zijn die denk ik wel bijna aan vervanging toe.(Mizuno Wave Rider 17) (De buitenkanten van mijn schoenen zijn behoorlijk 'heen'). Probleem is ook denk ik mijn supinerende loopstijl, waardoor ik wellicht zelf ook te weinig demp..

Ik merk bv wel grote voordelen van compressiekousen. Die had ik gisteren ook niet aan..
  zondag 25 oktober 2015 @ 15:18:58 #263
108582 Daywalk3r
Eigenlijk Dayrunner.
pi_157085860
quote:
14s.gif Op zondag 25 oktober 2015 15:14 schreef BK. het volgende:
Vanmiddag deelgenomen aan de Ajax Run, 10 kilometer door de Bijlmer in 48m02s. :D Ruim anderhalve minuut van mijn PR gelopen. :)
Niiiiiice!
  zondag 25 oktober 2015 @ 15:21:14 #264
89879 YUR
E stands for Excellent
pi_157085913
quote:
Jammer van de setting, maar desalniettemin...gefeliciteerd met je mooie PR ^O^ *O*
F means you're fucked
pi_157085946
quote:
0s.gif Op zondag 25 oktober 2015 14:59 schreef YUR het volgende:
Het is zulk schitterend weer dat ik me in moet houden om niet alwéér mijn hardloopkloffie aan te trekken O+
Tis dat ik verstandig ben en naar mijn schema luister, anders had ik vandaag ook wel wat extra km's gemaakt
  zondag 25 oktober 2015 @ 15:34:27 #266
89879 YUR
E stands for Excellent
pi_157086277
quote:
0s.gif Op zondag 25 oktober 2015 15:22 schreef Guard het volgende:

[..]

Tis dat ik verstandig ben en naar mijn schema luister, anders had ik vandaag ook wel wat extra km's gemaakt
Nja, ik heb dit weekend inderdaad ook alweer 3,5 uur op de teller O+

Net 2 uur gelopen met GotC en mini op de fiets naast me. Was heerlijk! De laatste keer dat ik zelf een duurloop van 2 uur of langer deed, bleek in mei te zijn geweest :o Daarna alleen nog de Vaalserbergtrail, Eiger en Wisenttrail als lange stukken.

Maar mijn lichaam lijkt nu goed hersteld, dus de weg omhoog is bij deze weer ingeslagen *O*
F means you're fucked
pi_157086513
Het is inderdaad één van de mooiste dagen van het jaar zo, qua weer. Ik heb gefietst om mijn spiertjes wat te ontzien, dat was ook lekker. Heb tijdens mijn 3 rondjes 'Het Lint' (hardlopers, skeeleraar en wieler-paradijs in Leidsche Rijn) veel hardlopers kunnen observeren en geconcludeerd dat er toch best veel mensen gekke loopstijlen hebben, vooral veel gek bewegende handen en armen :P
  zondag 25 oktober 2015 @ 15:47:54 #268
89879 YUR
E stands for Excellent
pi_157086699
quote:
0s.gif Op zondag 25 oktober 2015 15:01 schreef Guppyfriend het volgende:
Zelf ik heb even gerend buiten!
Ging t goed?
F means you're fucked
pi_157086822
quote:
0s.gif Op zondag 25 oktober 2015 15:42 schreef La_Tramposa het volgende:
Het is inderdaad één van de mooiste dagen van het jaar zo, qua weer. Ik heb gefietst om mijn spiertjes wat te ontzien, dat was ook lekker. Heb tijdens mijn 3 rondjes 'Het Lint' (hardlopers, skeeleraar en wieler-paradijs in Leidsche Rijn) veel hardlopers kunnen observeren en geconcludeerd dat er toch best veel mensen gekke loopstijlen hebben, vooral veel gek bewegende handen en armen :P
Die heb ik vandaag ook weer gezien, mensen die met een denkbeeldige balk of zo in hun armen liepen...
Niet dat ik zelf de meest esthetische loophouding heb...
pi_157086949
Ik loop als een soort klokkenluider van de notre dame geloof ik :P, als ik de foto's van mn vriendin mag geloven.. :P Achja :').
pi_157086978
Mijn winterplanning:

8 november Herstel/Bav wintercup kort? Cross
14/15 november Vlinderloop Houten 5.2km/11.1km ofHellas novemberloop 5/10km? Weg
21/22 november Phoenix clubcross 7125 meter of Warandeloop B-cross 5000 meter Cross
28/29 november Runnersworld Cross 10.4km Wijk aan Zee Cross
5/6 december Niks
13 december 10km Bav Wintercup Cross
19/20 december Niks gevonden
26/27 december Derde kerstdagloop 7km? Weg
02/03 januari Giessen newyearsrun 5km? Weg
09/10 januari Egmond kwart marathon? Weg (met duinen)
16/17 januari Niks gevonden
23/24 januari Bav wintercup 10km Cross
30/31 januari Niks gevonden
06/07 februari Niks gevonden
13/14 februari 10km Groet uit Schoorl

Genoeg opties in ieder geval :P Zoals jullie zien wil ik niks langer dan 10km lopen voorlopig, met als hoofddoel een snelle 10km in Schoorl lopen, op het NK! (niet dat ik daar een rol van betekenis kan spelen, maar gewoon gaaf om op een NK te lopen).
De trainer mag gaan strepen als het teveel/niet verstandig is, maar volgens mij kan ik best veel van dit soort wedstrijdjes doen aangezien je natuurlijk snel hersteld van <10km wedstrijdjes. En het meeste is in de buurt! Maar ik sta nog nergens voor ingeschreven dus nog geen WLWW verzoeken.. ;)
pi_157087200
quote:
0s.gif Op zondag 25 oktober 2015 15:21 schreef YUR het volgende:

[..]

Jammer van de setting, maar desalniettemin...gefeliciteerd met je mooie PR ^O^ *O*
Was voor het goede doel. ;)

Mooie planning LT, ik ben je supporter in Egmond. :D
pi_157087464
quote:
16s.gif Op zondag 25 oktober 2015 16:02 schreef BK. het volgende:

[..]

Was voor het goede doel. ;)

Mooie planning LT, ik ben je supporter in Egmond. :D
Leuk, ga je zelf niet lopen?
pi_157087960
Ik ga echt nooit de Puinduinrun doen.
Aan die trapjes had ik al een hekel, veel te zwaar om die ook tijdens een wedstrijd op en af te moeten denderen. Maar toen ik vanochtend tijdens de training lelijk onderuitging in een gladde bocht onderaan zo'n trap wist ik het zeker. Ik houd het gewoon bij lekker vlak en veilig asfalt.
Gelukkig geen ernstige blijvende schade, alleen een knie die open lag.Al zag het er wel heroïsch uit volgens medelopers, Er kan kennelijk behoorlijk wat bloed uit zo'n knie komen.
  zondag 25 oktober 2015 @ 16:40:58 #275
89879 YUR
E stands for Excellent
pi_157088439
quote:
0s.gif Op zondag 25 oktober 2015 16:23 schreef Mr.B. het volgende:
Ik ga echt nooit de Puinduinrun doen.
Aan die trapjes had ik al een hekel, veel te zwaar om die ook tijdens een wedstrijd op en af te moeten denderen. Maar toen ik vanochtend tijdens de training lelijk onderuitging in een gladde bocht onderaan zo'n trap wist ik het zeker. Ik houd het gewoon bij lekker vlak en veilig asfalt.
Gelukkig geen ernstige blijvende schade, alleen een knie die open lag.Al zag het er wel heroïsch uit volgens medelopers, Er kan kennelijk behoorlijk wat bloed uit zo'n knie komen.
De inschrijving opent zondag ^O^
F means you're fucked
pi_157088507
quote:
0s.gif Op zondag 25 oktober 2015 16:09 schreef La_Tramposa het volgende:

[..]

Leuk, ga je zelf niet lopen?
Ik ga de HM doen, die is 's middags. Misschien zijn de Strand- en Duinlopen in Castricum iets voor jou? Op 6 december 10,5 (en 15,0) kilometer en op 7 februari 8,8 (en 12,3) kilometer. Zelf heb ik daar nog niet gelopen, maar het parcours lijkt volgens mij redelijk op Egmond (en Schoorl).
pi_157088512
quote:
1s.gif Op zondag 25 oktober 2015 16:40 schreef YUR het volgende:

[..]

Kniebeschermers en helm op ^O^
pi_157088532
quote:
7s.gif Op zondag 25 oktober 2015 16:44 schreef BK. het volgende:

[..]

Ik ga de HM doen, die is 's middags. Misschien zijn de Strand- en Duinlopen in Castricum iets voor jou? Op 6 december 10,5 (en 15,0) kilometer en op 7 februari 8,8 (en 12,3) kilometer. Zelf heb ik daar nog niet gelopen, maar het parcours lijkt volgens mij redelijk op Egmond (en Schoorl).
Ja, kan wie weet ook nog, als ik toch Sinterklaas ga vieren met mijn familie (in Heemskerk) valt het misschien te combineren. Bedankt voor de tip!
  zondag 25 oktober 2015 @ 17:00:01 #279
233895 Murmeli
buiten spelen
pi_157088949
quote:
0s.gif Op zondag 25 oktober 2015 15:34 schreef YUR het volgende:

[..]

Nja, ik heb dit weekend inderdaad ook alweer 3,5 uur op de teller O+

Net 2 uur gelopen met GotC en mini op de fiets naast me. Was heerlijk! De laatste keer dat ik zelf een duurloop van 2 uur of langer deed, bleek in mei te zijn geweest :o Daarna alleen nog de Vaalserbergtrail, Eiger en Wisenttrail als lange stukken.

Maar mijn lichaam lijkt nu goed hersteld, dus de weg omhoog is bij deze weer ingeslagen *O*
Fijn!

Ik heb na de 19 km van vanmorgen wel genoeg gelopen voor vandaag ^O^
Was wel lekker, beetje sightseeen in eigen stad, kon goed want Was nog vrij rustig op straat.
pi_157089026
quote:
1s.gif Op zondag 25 oktober 2015 16:40 schreef YUR het volgende:

[..]

Al zou ik ervoor betaald krijgen. Maassluis is volgens mij diezelfde dag. 21 km dodelijk saai, maar wel vlak asfalt.
  Moderator zondag 25 oktober 2015 @ 17:09:48 #281
155227 crew  Guppy
dus
pi_157089224
quote:
0s.gif Op zondag 25 oktober 2015 15:47 schreef YUR het volgende:

[..]

Ging t goed?
Ik ben, in opdracht van de fysio, 10x 1 minuut gegaan :') Het ging niet onaardig. Ik voelde m'n lies wel iets, maar echt zeer deed t niet. Nu goed m'n rekoefeningen blijven doen, en dinsdag even bellen met 'm over hoe het dan voelt. En hopelijk kan ik dan weer gaan uitbouwen...

Ik hoop het echt, ik merk nu pas hoe erg ik het gemist heb. Nou stond m'n hoofd er naar omstandigheden toch niet naar, daar niet van. Maar na twee weken niks doen ben ik er echt weer aan toe! Zelfs stukjes van 1 minuut maken dat ik me lekkerder voel :o ondanks dat ik een magere 2,4km afgelegd heb...

Ik kwam wel nog meer lopers tegen, waaronder twee SocialRunners. Maar ze waren niet zo social, want hij liep iets van honderd meter voor haar :D (hij zal wel teruglopen op een gegeven moment, maar ik moest er toch een beetje om lachen)
pi_157089435
Mijn eerste marathon, in Venetie netto tijd: 4:07:45 erg tevreden! beter dan verwacht, verslag volgt later als ik weer aanspreekbaar ben ;-)
  Moderator zondag 25 oktober 2015 @ 17:18:37 #283
155227 crew  Guppy
dus
pi_157089488
quote:
0s.gif Op zondag 25 oktober 2015 17:17 schreef mytec het volgende:
Mijn eerste marathon, in Venetie netto tijd: 4:07:45 erg tevreden! beter dan verwacht, verslag volgt later als ik weer aanspreekbaar ben ;-)
Wauw! Dat is een bijzonder nette tijd! _O_
pi_157089661
quote:
Hier ook 10 km Ajax-Run gedaan. Wat een heerlijk weertje was dat zeg. Alleen niet de meest mooie omgeving, maar het mocht de pret niet echt drukken.

SPOILER
pi_157089753
quote:
^O^ ^O^
pi_157089983
quote:
Nice, benieuwd naar je verslag (of je nog natte voeten hebt gehaald :P )
pi_157090038
quote:
0s.gif Op zondag 25 oktober 2015 13:47 schreef Voccar het volgende:
Nog bedankt allemaal voor de reacties op mijn vraag gisteren. Het is inderdaad kort dag om nog uitgebreid te trainen voor de Zevenheuvelenloop, maar wil de trainingen die ik doe dan zo goed mogelijk benutten. Net terug van een kort rondje. Was lekker loopweer, maar lopen zelf ging (nog) niet heel lekker.
Op de site van girls on the move staat trouwens nog een speciaal schema voor de laatste weken voor de zeven heuvelen..
pi_157090062
Wow netjes mytec! Op vast niet het snelste parcours!
  zondag 25 oktober 2015 @ 17:45:41 #289
89879 YUR
E stands for Excellent
pi_157090221
quote:
Gefeliciteerd! Topprestatie _O_ _O_
F means you're fucked
  zondag 25 oktober 2015 @ 17:46:32 #290
85643 GotC
Guard of the Citadel
pi_157090245
Gefeliciteerd mytec! Super gedaan _O_
pi_157090815
Topprestatie Mytec en bedankt voor de tip LT.
pi_157090946
quote:
Zo, wat een mooie tijd. Heel erg goed gelopen. Ik ben ook erg benieuwd naar je verslag :) .

SPOILER
pi_157091046
quote:
*O*
pi_157091422
Top prestatie mytec _O_ !

Ik heb vandaag niks gedaan.. En zelfs dan is de knie vervelend. Maarja. Hopelijk word het ooit beter..

SPOILER
pi_157091695
quote:
0s.gif Op zondag 25 oktober 2015 18:26 schreef xMissi het volgende:

Ik heb vandaag niks gedaan.. En zelfs dan is de knie vervelend. Maarja. Hopelijk word het ooit beter..

SPOILER
Supertof als je dat zou gaan doen! Ik kan de keuze niet voor je maken maar je huidige werk klinkt om meerdere redenen niet ideaal ;)
pi_157091761
quote:

SPOILER
SPOILER
  zondag 25 oktober 2015 @ 18:41:12 #297
233895 Murmeli
buiten spelen
pi_157091775
Mytec, goed gedaan!

En @xmissi: eens met LT. Andere baan zou beter voor je zijn. En misschien kan je dan afentoe in drukke maanden nog bijspringen in de kwekerij. Maar gewoon niet de hele dag/Maand/jaar
pi_157091783
quote:
0s.gif Op zondag 25 oktober 2015 18:36 schreef La_Tramposa het volgende:

[..]

Supertof als je dat zou gaan doen! Ik kan de keuze niet voor je maken maar je huidige werk klinkt om meerdere redenen niet ideaal ;)
Nee het is echt heel leuk werk. Maar echt totaal niet goed voor je gewrichten. En aangezien bij mijn werk nog bijna alles met de hand gaat..
Ik vraag me alleen af of ik het zou redden. Overstap is redelijk groot qua niveau..
Maar met die opleiding heb ik wel een grotere kans op een (vast)contract..

Edit; Thnx Bk en murmeli, ik hoor ook dat het een hele leuke opleiding is maar wel pittig. Mijn hardlooptrainer van donderdag, zat op een school en daar heb je geen loting ook wel fijn! Maar ik wil wel blijven werken erbij..Lastig lastig..
  zondag 25 oktober 2015 @ 18:47:00 #299
108582 Daywalk3r
Eigenlijk Dayrunner.
pi_157091903
quote:

SPOILER
Heb ook wel eens aan dezelfde carrieremove gedacht.
  ESF Reporter zondag 25 oktober 2015 @ 18:54:51 #300
87554 Cee
Welluk?
pi_157092118
quote:
Mooi zeg! Ik zie in de uitslagen dat de winnaar van de 5k ook doodleuk even de 10k gewonnen heeft.
Heb zelf aan de 5 meegedaan, het was meer een obstacle run, zeker 4 km slalommend tussen mensen, over stoepjes, was vermoeiend. Ik heb al een tijdje wat last van kleine pijntjes in mijn rechterbeen dus verwachtte er niet veel van. Maar het ging toch best lekker vanwege het weer en het feit dat het inhalen van hordes fitte jonge jongens toch best leuk is om te doen voor een wief van 38 als ik. :P Uiteindelijk binnen de 28 minuten binnen.
Er was op het parcours, bij een bruggetje een jongen nog hard onderuit gegaan, hij lag met een bebloed gezicht bewusteloos op de grond, hoop dat er snel een ambulance is gekomen. -O-
  zondag 25 oktober 2015 @ 19:03:02 #301
413410 Corniel
Alle Dagen Heel Dom
pi_157092344
Next!
Zolang ik geen talent heb, blijf ik trainen...
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')