SPOILER: Schema'sOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: Wie loopt er waar en wanneer?Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: 2015 ChallengeOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: PRs bijhoudenOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: DiversOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: Blogs van enkele vaste postersOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
[ Bericht 0% gewijzigd door mosselmossel op 22-10-2015 15:27:03 ]Zeeuwse mossels kunnen altijd!![]()
TTSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
'Lopen is geen sport maar een manier van reizen'
'Als ik loop voel ik me beroerd, maar als ik niet loop nog beroerder'
'Once you discover the rewards of pain, you want more pain'![]()
Wel mooie hardloopschema's te maken via myasics.nl. Geeft een eindtijd weer en past deze aan aan de hand van je tijden bij trainingen.![]()
Voor afstervende organen start je maar een eigen topic....Met een verbeten grimas en een verborgen glimlach.![]()
Over GPS horloges gesproken.. mijn 310XT heeft kuren de laatste tijd. Doet af en toe minutenlang over het vinden van GPS signaal, en als hij aan de oplader ligt schakelt hij steeds aan en uit en maakt dan de hele tijd zo'n geluidje.. Iemand een idee wat hierbij kan helpen?Ik hou van mij van mij van mij en van geen ander, want ik ben verreweg de leukste die ik ken!![]()
Klinkt bekend. Doet ie af en toe. Probeer eens een harde reset (ff googlen) en geheugen leegmaken, dan moet het weer een tijdje goed gaan.quote:Op woensdag 21 oktober 2015 21:35 schreef La_Tramposa het volgende:
Over GPS horloges gesproken.. mijn 310XT heeft kuren de laatste tijd. Doet af en toe minutenlang over het vinden van GPS signaal, en als hij aan de oplader ligt schakelt hij steeds aan en uit en maakt dan de hele tijd zo'n geluidje.. Iemand een idee wat hierbij kan helpen?![]()
Geheugen leegmaken heeft mijn 210 ook veel goed gedaan
It has to mean something
Could never mean more than a sacrifice![]()
ThanksHet oplader-issue is nu in ieder geval verholpen, hopelijk de rest ook!
Ik hou van mij van mij van mij en van geen ander, want ik ben verreweg de leukste die ik ken!![]()
@Schanulleke: ik denk dat je er over een paar weken anders tegenaan kijkt. Dan herinner je je wel dat het kut was, maar dan overheerst de trots meer.
Ik ben na mijn eerste hm een paar dagen zwaar gefrustreerd geweest en na de 2e eigenlijk ook wel, en nog steeds een beetje, maar die negatieve gevoelens slijten weg en dan denk ik: fuck it, ik heb wel 2 halve marathons gelopen!
En dan heb jij dus nog de dubbele afstand gedaan
Komt wel goed met die gevoelens. Nu maar gewoon de frustratie even laten uitrazen.Spelende vrouw, wat heeft u nu geleerd?![]()
Zo kijk ik er ook tegen aan. Nu je uit frustratie meteen in een tweede marathon storten lijkt me beetje jammer. Ik zou proberen vanuit een positieve motivatie weer vooruit te kijken. Je mag trots zijn op je marathon, en op de voorbereiding.quote:Op woensdag 21 oktober 2015 22:55 schreef Murmeli het volgende:
@Schanulleke: ik denk dat je er over een paar weken anders tegenaan kijkt. Dan herinner je je wel dat het kut was, maar dan overheerst de trots meer.
Ik ben na mijn eerste hm een paar dagen zwaar gefrustreerd geweest en na de 2e eigenlijk ook wel, en nog steeds een beetje, maar die negatieve gevoelens slijten weg en dan denk ik: fuck it, ik heb wel 2 halve marathons gelopen!
En dan heb jij dus nog de dubbele afstand gedaan
Komt wel goed met die gevoelens. Nu maar gewoon de frustratie even laten uitrazen.![]()
Vanavond gestart met souplesse training. 10*400m met 400m rust (rust: even wandelen, dan dribbelen, dan weer even wandelen). Was een soort evy belevenis. Beviel op zich wel. Toch 4km op redelijk snel tempo gelopen, alles bij elkaar.![]()
Ik ga momenteel minimaal 5 keer per week naar de sportschool (krachttraining) en loop één keer per week hard. Net iets minder dan een halve marathon. Ik wil graag twee sportschooltrainingen inleveren voor 2 hardloop trainingenM'n conditie is niet geweldig en ik zou graag een halve marathon kunnen lopen in zo'n 2 uurtjes. Dus 2 uur lang op en rond de 10km/h zitten.
Nu zit ik op ongeveer +/- 8 km/h voor 2 uur. Iemand die een mooi schema heeft, of een site kent waar ik zo iets in elkaar kan zetten zodat ik met een aantal maanden met 2/3 keer per week hardlopen m'n doelstelling kan bereiken?1 op de 6 mensen heeft 5 anderen om zich heen
-Harry Jekkers![]()
Met daarbij op lange termijn het liefst een marathon in zo'n 4-4,5 uurMaar eerst even de halve marathon doen in een redelijke tijd
1 op de 6 mensen heeft 5 anderen om zich heen
-Harry Jekkers![]()
Zoals Dirkos hierboven al zegt myasics.nl, of http://www.runnersweb.nl/Schema.htm daar staan wat standaard schema's maar kun je ook een schema op maat makenMet een verbeten grimas en een verborgen glimlach.![]()
In 2-3 maanden van 8 km/u naar 10,5 km per uur is best wel stevig hoor!quote:Op woensdag 21 oktober 2015 23:49 schreef Nelvalhil het volgende:
Met daarbij op lange termijn het liefst een marathon in zo'n 4-4,5 uurMaar eerst even de halve marathon doen in een redelijke tijd
Misschien lukt het je maar ik zou niet al te teleurgesteld zijn als t niet lukt.
Edit: ik las niet goed, er staat geen 2-3 maanden. Toch lijkt me een aantal maanden (dus minder dan een jaar?) best ambitieus.
Maar wie weet, met een goed schema en niet teveel aanleg voor blessures
[ Bericht 14% gewijzigd door Murmeli op 22-10-2015 09:57:32 ]Spelende vrouw, wat heeft u nu geleerd?![]()
Nice! Een deel van mijn eindejaarsuitkering mag naar de 235quote:Op woensdag 21 oktober 2015 13:42 schreef GotC het volgende:
Nieuwe Garmins announcedFR630, FR230 en FR235
.
De 630 klinkt echt heel tof!
Ik ga denk ik even op m'n 210 staan. Per ongeluk, uiteraardAls je maar lang genoeg wacht komt er vanzelf wel een horloge dat aan je eisen voldoet.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
Gefeliciteerd!
Ik ben erg benieuwd naar de nauwkeurigheid van de optical HR op de 235. Het is namelijk wel een beetje stom dat al die geavanceerde stats bijna via de HR band gaan bij de 630... Ik vind ze er verder prima uitzien, al denk ik niet dat ik heel snel ga upgraden.Jack does it in real time...![]()
Iets beter lezenquote:Op donderdag 22 oktober 2015 06:48 schreef Murmeli het volgende:
[..]
In 2-3 maanden van 8 km/u naar 10,5 km per uur is best wel stevig hoor!
Misschien lukt het je maar ik zou niet al te teleurgesteld zijn als t niet lukt.er staat alleen een aantal maanden, maar 2-3 keer trainen per week. Mag dus waarschijnlijk wat langer duren.
![]()
![]()
Dat heb ik ook met mijn 110 (nu 3,5 jaar oud). heeft-ie sinds de laatste firmware update ook meer last van. Heb jij die toevallig ook?quote:Op woensdag 21 oktober 2015 21:35 schreef La_Tramposa het volgende:
Over GPS horloges gesproken.. mijn 310XT heeft kuren de laatste tijd. Doet af en toe minutenlang over het vinden van GPS signaal, en als hij aan de oplader ligt schakelt hij steeds aan en uit en maakt dan de hele tijd zo'n geluidje.. Iemand een idee wat hierbij kan helpen?Kierkegaard: Life Can Only Be Understood Backwards, But It Must Be Lived Forwards![]()
Ik zou het niet weten eigenlijk, wanneer de laatste update was en of het sinds toen was.. volgens mij niet eigenlijk..quote:Op donderdag 22 oktober 2015 09:36 schreef SEMTEX het volgende:
[..]
Dat heb ik ook met mijn 110 (nu 3,5 jaar oud). heeft-ie sinds de laatste firmware update ook meer last van. Heb jij die toevallig ook?Ik hou van mij van mij van mij en van geen ander, want ik ben verreweg de leukste die ik ken!![]()
Owjah!quote:Op donderdag 22 oktober 2015 08:17 schreef Jero_nimo het volgende:
[..]
Iets beter lezener staat alleen een aantal maanden, maar 2-3 keer trainen per week. Mag dus waarschijnlijk wat langer duren.
Blijft een aantal maanden ambitieus
Spelende vrouw, wat heeft u nu geleerd?![]()
Als je sneller wilt worden zou ik wat kortere trainingen doen. Elke week 2 uur lopen is nergens voor nodig als je voor een halve marathon traintquote:Op woensdag 21 oktober 2015 23:43 schreef Nelvalhil het volgende:
Ik ga momenteel minimaal 5 keer per week naar de sportschool (krachttraining) en loop één keer per week hard. Net iets minder dan een halve marathon. Ik wil graag twee sportschooltrainingen inleveren voor 2 hardloop trainingenM'n conditie is niet geweldig en ik zou graag een halve marathon kunnen lopen in zo'n 2 uurtjes. Dus 2 uur lang op en rond de 10km/h zitten.
Nu zit ik op ongeveer +/- 8 km/h voor 2 uur. Iemand die een mooi schema heeft, of een site kent waar ik zo iets in elkaar kan zetten zodat ik met een aantal maanden met 2/3 keer per week hardlopen m'n doelstelling kan bereiken?
Één van de training kan een intervaltraining zijn, op gewenst wedstrijdtempo (bijvoorbeeld beginnen met 4x3 minuten op dat tempo, en dat opbouwen tot maximaal 6 keer 1km of zo.
En de andere training kan een duurtraining zijn, waarbij je lekker rustig mag lopen. Maar het hoeft niet per se 2 uur, lijkt me ook te zwaar in combinatie met de sportschool. Begin met 10-12 km en doe er elke week 2km bij, en dan elke 3e week een stapje terug. Als je op maximaal 17-18km zit ben je goed genoeg getraind voor die halve marathon!Ik hou van mij van mij van mij en van geen ander, want ik ben verreweg de leukste die ik ken!![]()
Ik zie mijn regelmatig intervallende clubgenootjes ook inderdaad snel beter worden. Dat kan hard gaan.Kierkegaard: Life Can Only Be Understood Backwards, But It Must Be Lived Forwards![]()
Ja, en als je elke week 2 uur in training op 8km/u loopt is het ook niet zo'n grote stap naar één keer in een wedstrijd 10km/u. Maar goed, dat zal je moeten afwachten Nelvalhil, hoe het gaat!quote:Op donderdag 22 oktober 2015 09:59 schreef SEMTEX het volgende:
Ik zie mijn regelmatig intervallende clubgenootjes ook inderdaad snel beter worden. Dat kan hard gaan.Ik hou van mij van mij van mij en van geen ander, want ik ben verreweg de leukste die ik ken!![]()
Zo is het ook natuurlijk. Het is bepaald niet dat ik verwacht dat het ooit makkelijk zal gaan. Heb sinds mijn loopje van gisteren ook wel weer een beter gevoel. Misschien zaten er gewoon nog teveel afvalstoffen in mijn lijf ofzo.quote:Op woensdag 21 oktober 2015 21:11 schreef La_Tramposa het volgende:
[..]
Zoals Khalid zei: Marathon blijft de baas!
Life is what you make it.![]()
Ik vroeg hier een paar dagen geleden wat mensen met de lege gelletjes deden, voor aankomend weekend heeft de organisatie ook het antwoord:
Important note: while running throw sponges and bottles in the recycle bins placed on the
course!!!!! Not doing it could cause disqualification!
Goed natuurlijk, hopelijk controleren ze op opzettelijk weggooien en niet op laten vallen/ net naast de prullenbak.![]()
Ik probeer altijd alles in een prullenbak te gooien, zelfs lege bekertjes. Ik ben inmiddels echt bedreven in de kunst van het raak gooien tijdens het lopen.![]()
http://www.runnersweb.nl/Runners-World/Dreamteam-2016.htm
Je kan je weer aanmelden om in aanmerking te komen voor het Runners World Dreamteam voor de Rotterdam Marathon..!Ik hou van mij van mij van mij en van geen ander, want ik ben verreweg de leukste die ik ken!![]()
Ik heb nog nooit een fijne marathon gelopen. Ze gingen echt allemaal om verschillende redenen kutquote:Op donderdag 22 oktober 2015 10:34 schreef Schanulleke het volgende:
[..]
Zo is het ook natuurlijk. Het is bepaald niet dat ik verwacht dat het ooit makkelijk zal gaan. Heb sinds mijn loopje van gisteren ook wel weer een beter gevoel. Misschien zaten er gewoon nog teveel afvalstoffen in mijn lijf ofzo.
F means you're fucked![]()
dit misschien een optie voor de reislustige lopers onder ons![]()
http://www.suunto.com/New(...)ers-and-adventurers/
Verder zijn de nieuwe Garmins wel leuk. Was aan het twijfelen of een TomTom iets zou zijn, maar zo'n Garmin is ook wel leuk ivm activity tracker/smart watch achtige funties etc.
Beetje laat maar toch een kort 'verslag van HM in 040:SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.tldr:
PR op HM 1u56 en achillepees blessure tijdje rust moet goed komen
Sono bello, sono sano, sono Palermitano!![]()
Interessant.quote:Op donderdag 22 oktober 2015 11:08 schreef La_Tramposa het volgende:
Je kan je weer aanmelden om in aanmerking te komen voor het Runners World Dreamteam voor de Rotterdam Marathon..!Denk alleen niet dat dit verstandig is bij een eerste marathon.
![]()
Nouja, Rob Veer weet waarschijnlijk wel wat hij doetquote:Op donderdag 22 oktober 2015 11:27 schreef BK. het volgende:
[..]
Interessant.Denk alleen niet dat dit verstandig is bij een eerste marathon.
Als je je zelf voorbereidt heb je die coaching uberhaupt niet..
Ik hou van mij van mij van mij en van geen ander, want ik ben verreweg de leukste die ik ken!![]()
Waarom niet?quote:Op donderdag 22 oktober 2015 11:27 schreef BK. het volgende:
[..]
Interessant.Denk alleen niet dat dit verstandig is bij een eerste marathon.
Denk dat je juist veel baat heb bij de begeleiding, en ik kan me niet voorstellen dat ze geen debutanten willen in dat team, integendeel zelfs lijkt me.
Gewoon aanmelden
Met een verbeten grimas en een verborgen glimlach.![]()
Ik twijfel ook niet aan de coaching, meer aan het circus eromheen. Het is natuurlijk een reclamedingetje. Maar ik ga erover nadenken!quote:Op donderdag 22 oktober 2015 11:29 schreef La_Tramposa het volgende:
[..]
Nouja, Rob Veer weet waarschijnlijk wel wat hij doetAls je je zelf voorbereidt heb je die coaching uberhaupt niet..
![]()
![]()
Gedaan! Verwacht toch niet uitgekozen te worden.quote:Op donderdag 22 oktober 2015 11:08 schreef La_Tramposa het volgende:
Je kan je weer aanmelden om in aanmerking te komen voor het Runners World Dreamteam voor de Rotterdam Marathon..!Life is what you make it.![]()
Het is dat Rotterdam sowieso niet op mijn schema staat, anders had ik ook wel weer een poging gedaan. Lijkt me best geinig
Eigenlijk geen idee, ik weet wel dat ik de afgelopen maar maanden ontzettend ben gegroeid in de sportschool. Ben nog jong, let vrij goed op m'n voeding dus het lijkt me goed te doenquote:Op donderdag 22 oktober 2015 06:48 schreef Murmeli het volgende:
[..]
In 2-3 maanden van 8 km/u naar 10,5 km per uur is best wel stevig hoor!
Misschien lukt het je maar ik zou niet al te teleurgesteld zijn als t niet lukt.
Edit: ik las niet goed, er staat geen 2-3 maanden. Toch lijkt me een aantal maanden (dus minder dan een jaar?) best ambitieus.
Maar wie weet, met een goed schema en niet teveel aanleg voor blessures
-Harry Jekkers![]()
Ik denk dat ik gewoon dit schema ga volgen5 keer in de week moet te doen zijn
http://www.runnersweb.nl/(...)n-halve-marathon.htm1 op de 6 mensen heeft 5 anderen om zich heen
-Harry Jekkers![]()
Succes ermeequote:Op donderdag 22 oktober 2015 12:24 schreef Nelvalhil het volgende:
http://www.runnersweb.nl/(...)n-halve-marathon.htm
Naast 2-3x in de sportschool? Dat lijkt me een behoorlijk heftige opschaling?quote:Op donderdag 22 oktober 2015 12:24 schreef Nelvalhil het volgende:
http://www.runnersweb.nl/(...)n-halve-marathon.htmIk hou van mij van mij van mij en van geen ander, want ik ben verreweg de leukste die ik ken!![]()
Sterker nog dat komt in de buurt van een topsport schema ;-) ken wielrenners die in de ochtend fietsen en in de middag naar de gym gaan.. Het kan als daarnaast je activiteiten slapen en eten zijn...quote:Op donderdag 22 oktober 2015 12:30 schreef La_Tramposa het volgende:
[..]
Naast 2-3x in de sportschool? Dat lijkt me een behoorlijk heftige opschaling?![]()
Van 1 keer in de week naar 5 keer is bijna een garantie voor blessures. Dit schema is bedoeld voor mensen die al gewend zijn meerdere keren in de week te lopen en die een dergelijke belasting dus aankunnen.quote:Op donderdag 22 oktober 2015 12:24 schreef Nelvalhil het volgende:
http://www.runnersweb.nl/(...)n-halve-marathon.htm
Ik zou eerst beginnen met de frequentie heel langzaam op te voeren, dus eerst van 1 naar 2 en na een tijd pas als dat goed gaat naar 3 keer in de week gaan. En dan niet twee uur achter elkaar lopen, maar intervaltrainingen, iets langere tempostukken en af en toe een duurloopje.![]()
Mensen hier die het boek "Het geheim van hardlopen" gelezen hebben?
Heb die voor mn verjaardag gehad, is het wat?![]()
Gisteren bij Trias een runnerscan laten doen, misschien wel leuk/interessant voor anderen hier.
Het is niet duur, slechts 35 euro, en wordt vaak vergoed door de verzekering. Kost een uurtje ongeveer en er werd/wordt gekeken naar je looptechniek, houding, etc en aan de hand daarvan tips en verbeteringen aangedragen.
Niet superspannend of diepgaand, maar leuk om even een objectieve blik te krijgen op hoe je alles doet(In mijn geval vooral een kwestie van werken aan core-stability en een aantal oefeningen meegekregen).
En nu langzaamaan een keuze gaan amken tussen de TomTom Spark cardio en Garmin Forerunner 235... moet zeggen dat ze er allebei erg interessant uitzien! (Heb nu een TomTom multisport cardio en wil eignelijk niet zonder ingebouwde hartmeter meer).![]()
Ja, misschien wil ik wel wat te snel, heb dan ook belachelijk veel vrije tijd over (middelbare school, havo) en ben gewent om bijna elke dag wel naar de sportschool te gaan. Denk dat ik dan de komende weken de trainingen rustig opbouw
-Harry Jekkers![]()
Wat is er stom aan dat al die geavanceerde stats via de hartslagband gaan? Lijkt mij vrij logisch dat dit simpelweg niet kan via je je pols.quote:Op donderdag 22 oktober 2015 08:11 schreef DeeBee het volgende:
Gefeliciteerd!
Ik ben erg benieuwd naar de nauwkeurigheid van de optical HR op de 235. Het is namelijk wel een beetje stom dat al die geavanceerde stats bijna via de HR band gaan bij de 630... Ik vind ze er verder prima uitzien, al denk ik niet dat ik heel snel ga upgraden.![]()
Het is nogal anders he, sportschool is veel gevarieerder en bovendien is er geen hart-long belasting. Bij hardlopen heb je een heel eenzijdige belasting van bepaalde spieren en pezen, die moeten elke keer goed hersteld zijn voor je aan de volgende training begint. Mensen die 5x in de week hardlopen aankunnen zijn meestal al jaren bezig, dat is geen kwestie van weken. Daarnaast heb je dus het feit dat je hart ook belast wordt, met name door anaerobe trainingen, dus als je in dat opzicht trainingen te kort op elkaar laat volgen kun je in een stadium van overreaching en uiteindelijk zelfs overtraining komen, wat betekent dat je niet meer helemaal hersteld van trainingen en daardoor alleen maar minder fit wordt i.p.v. fitter. Wat MrB zei, houd het gewoon bij 2-3x sportschool en 1-2x hardlopen voorlopig!quote:Op donderdag 22 oktober 2015 14:53 schreef Nelvalhil het volgende:
Ja, misschien wil ik wel wat te snel, heb dan ook belachelijk veel vrije tijd over (middelbare school, havo) en ben gewent om bijna elke dag wel naar de sportschool te gaan. Denk dat ik dan de komende weken de trainingen rustig opbouwIk hou van mij van mij van mij en van geen ander, want ik ben verreweg de leukste die ik ken!![]()
Wat voor ingewikkelde stats berekent hij dan die niet via polsslag kunnen>?quote:Op donderdag 22 oktober 2015 15:00 schreef TheWhiteCowboy het volgende:
[..]
Wat is er stom aan dat al die geavanceerde stats via de hartslagband gaan? Lijkt mij vrij logisch dat dit simpelweg niet kan via je je pols.Zeeuwse mossels kunnen altijd!![]()
grondcontacttijd, hoe hoog je van de grond afkomt, cadans is via pols ook onbetrouwbaarder denk ik. ook bij Vo2 max en nog een andere test of de pols de juiste meetplek hiervoor is.quote:Op donderdag 22 oktober 2015 15:06 schreef mosselmossel het volgende:
[..]
Wat voor ingewikkelde stats berekent hij dan die niet via polsslag kunnen>?![]()
VO2 max kan onmogelijk door een horloge gemeten wordenquote:Op donderdag 22 oktober 2015 15:09 schreef TheWhiteCowboy het volgende:
[..]
grondcontacttijd, hoe hoog je van de grond afkomt, cadans is via pols ook onbetrouwbaarder denk ik. ook bij Vo2 max en nog een andere test of de pols de juiste meetplek hiervoor is.Zal wel een leuke schatting zijn..
Die HR-band zit gewoon een extra acceleratiemeter in die die stats kan berekenen en omdat hij 'stabiel' om je borst zit dan lukt dat.quote:Op donderdag 22 oktober 2015 15:09 schreef TheWhiteCowboy het volgende:
[..]
grondcontacttijd, hoe hoog je van de grond afkomt, cadans is via pols ook onbetrouwbaarder denk ik. ook bij Vo2 max en nog een andere test of de pols de juiste meetplek hiervoor is.
Ik snap ook wel dat het technisch uitdagender is om het te doen als je horloge om je pols zit, maar persoonlijk zou ik liever een goed werkende optische HRM hebben dan die band moeten (blijven) dragen. En ik denk dat 99% van de mensen die band niet meer om doet als het alleen voor 'grondcontact' en wat andere stats is (en niet meer voor HR).
Extra sensoren is gewoon onhandig in mijn ogen en zou je door slimme ontwikkelingen en ontwerp moeten beperken, want het ideaalbeeld is gewoon alleen een horloge om en gaan in mijn ogen.Jack does it in real time...![]()
http://www.bragi.com/
is inmiddels ook leverbaar.. Ik ben er geen fan van, oordopjes... maar de techniek is wel cool, al missen ze natuurlijk wel een GPS receiverMet een verbeten grimas en een verborgen glimlach.![]()
Het was even wikken en wegen, maar wil er toch weer voor gaan. Mijzelf dus weer ingeschreven.
1
2[b]10 april 2016 - [url=http://www.nnmarathonrotterdam.nl/]Marathon van Rotterdam[/url][/b]
[*] Happel - Marathon![]()
De eerste ontwikkelaars versies zijn alleen geleverd dacht ik? Ik ben benieuwd hoe ze gaan functioneren in het echt, volg het project al een tijdje en overweeg ze te nemen als ze doen wat ze beloven.quote:Op donderdag 22 oktober 2015 15:19 schreef Guard het volgende:
http://www.bragi.com/
is inmiddels ook leverbaar.. Ik ben er geen fan van, oordopjes... maar de techniek is wel cool, al missen ze natuurlijk wel een GPS receiver![]()
Ik ga momenteel al ruim een jaar minimaal 4 keer per week naar de sportschool en daarbij 1-2x keer per week te hardlopenquote:Op donderdag 22 oktober 2015 15:06 schreef La_Tramposa het volgende:
[..]
Het is nogal anders he, sportschool is veel gevarieerder en bovendien is er geen hart-long belasting. Bij hardlopen heb je een heel eenzijdige belasting van bepaalde spieren en pezen, die moeten elke keer goed hersteld zijn voor je aan de volgende training begint. Mensen die 5x in de week hardlopen aankunnen zijn meestal al jaren bezig, dat is geen kwestie van weken. Daarnaast heb je dus het feit dat je hart ook belast wordt, met name door anaerobe trainingen, dus als je in dat opzicht trainingen te kort op elkaar laat volgen kun je in een stadium van overreaching en uiteindelijk zelfs overtraining komen, wat betekent dat je niet meer helemaal hersteld van trainingen en daardoor alleen maar minder fit wordt i.p.v. fitter. Wat MrB zei, houd het gewoon bij 2-3x sportschool en 1-2x hardlopen voorlopig!
-Harry Jekkers![]()
Zo uit mijn hoofd: na 23 km is hij gestopt vanwege een kuitblessure.quote:Op donderdag 22 oktober 2015 16:37 schreef Zwabberhark het volgende:
Wat ik me afvraag: heeft Atta de Tolk de Marathon van Amsterdam nou gelopen?![]()
Thanks. Wat jammer voor hem zeg!quote:Op donderdag 22 oktober 2015 16:39 schreef Angel-A het volgende:
[..]
Zo uit mijn hoofd: na 23 km is hij gestopt vanwege een kuitblessure.![]()
Ga dan vast 2X in de week lopen voor een week of 3-4 en daarna 3X. Doe dat ff een tijdje en werk intussen bij kortere afstanden wat aan je snelheid. Doe een paar 10 km wedstrijden, en loop die eerst eens makkelijk binnen het uur. En ga dan snelheid en uithoudingsvermogen combiberen.quote:Op donderdag 22 oktober 2015 16:22 schreef Nelvalhil het volgende:
[..]
Ik ga momenteel al ruim een jaar minimaal 4 keer per week naar de sportschool en daarbij 1-2x keer per week te hardlopen
Je moet er bijv (denk ik) ook nog achter komen of je beter bent in korte of langere afstanden etc. De ene loopt de 10 binnen 55 min en komt op de halve nog niet eens onder de 2.05 (ik) en de ander loopt de 10 ruim boven de 55 min en loopt de halve wel rond de 2 uur.
Mijn mening Is in ieder geval dat zo'n hm nogal kan tegenvallenMaar het Is wel een gaaf doel, juist ook omdat t niet vanzelf gaat.
Het is inderdaad een schatting, het schijnt echter wel een behoorlijk redelijk nauwkeurige schatting te zijn.quote:Op donderdag 22 oktober 2015 15:11 schreef La_Tramposa het volgende:
[..]
VO2 max kan onmogelijk door een horloge gemeten wordenZal wel een leuke schatting zijn..
![]()
Zelf ook liever een nauwkeurige optische HRM dan die grappige extra grafiekjes. Maar dan is de 235 toch gewoon een mogelijk goede klok voor jou?quote:Op donderdag 22 oktober 2015 15:14 schreef DeeBee het volgende:
[..]
Die HR-band zit gewoon een extra acceleratiemeter in die die stats kan berekenen en omdat hij 'stabiel' om je borst zit dan lukt dat.
Ik snap ook wel dat het technisch uitdagender is om het te doen als je horloge om je pols zit, maar persoonlijk zou ik liever een goed werkende optische HRM hebben dan die band moeten (blijven) dragen. En ik denk dat 99% van de mensen die band niet meer om doet als het alleen voor 'grondcontact' en wat andere stats is (en niet meer voor HR).
Extra sensoren is gewoon onhandig in mijn ogen en zou je door slimme ontwikkelingen en ontwerp moeten beperken, want het ideaalbeeld is gewoon alleen een horloge om en gaan in mijn ogen.![]()
Zeker. Al heb ik mijn 610 'pas' 1.5 jaar, dus ik weet nog niet of ik zo snel ga upgraden.
Ik was nog het meest enthousiast over het feit dat het langzaamaan ook deels een smart- / activitywatch wordt die je dagelijkse activiteit ook bijhoudt en telefoon alerts kan laten zien etc.Jack does it in real time...![]()
Ja, goed planquote:Op donderdag 22 oktober 2015 16:55 schreef Murmeli het volgende:
[..]
Ga dan vast 2X in de week lopen voor een week of 3-4 en daarna 3X. Doe dat ff een tijdje en werk intussen bij kortere afstanden wat aan je snelheid. Doe een paar 10 km wedstrijden, en loop die eerst eens makkelijk binnen het uur. En ga dan snelheid en uithoudingsvermogen combiberen.
Je moet er bijv (denk ik) ook nog achter komen of je beter bent in korte of langere afstanden etc. De ene loopt de 10 binnen 55 min en komt op de halve nog niet eens onder de 2.05 (ik) en de ander loopt de 10 ruim boven de 55 min en loopt de halve wel rond de 2 uur.
Mijn mening Is in ieder geval dat zo'n hm nogal kan tegenvallenMaar het Is wel een gaaf doel, juist ook omdat t niet vanzelf gaat.
Heb eigenlijk nog nooit een 10km wedstrijd gedaan, geen idee hoelang ik daar over doe
-Harry Jekkers![]()
Wie?quote:Op donderdag 22 oktober 2015 16:37 schreef Zwabberhark het volgende:
Wat ik me afvraag: heeft Atta de Tolk de Marathon van Amsterdam nou gelopen?Zeeuwse mossels kunnen altijd!![]()
[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*![]()
[Ikquote:Op donderdag 22 oktober 2015 13:57 schreef Stefanovic83 het volgende:
Mensen hier die het boek "Het geheim van hardlopen" gelezen hebben?
Heb die voor mn verjaardag gehad, is het wat?![]()
![]()
Erg leuk boek, aanrader![]()
![]()
Ik vraag me ook af waarom je 10km/h wil lopen na een aantal maanden. Als je langzaam opbouwt merk je vanzelf wat jouw snelheid is.quote:Op donderdag 22 oktober 2015 17:12 schreef Nelvalhil het volgende:
[..]
Ja, goed planHeb eigenlijk nog nooit een 10km wedstrijd gedaan, geen idee hoelang ik daar over doe
![]()
Ik heb me vandaag ingeschreven voor de bosbaanloop. Geinig concept. Het is een individuele tijdloop over 7km met een gespreide start. Nog nooit zoiets gedaan.Life is what you make it.![]()
Sinds ik bij de 4M ben ingemaakt door mijn zwager, terwijl hij eigenlijk niet eens had getraind of aan een andere sport doet, lukt het mij weer mijn snelheid te verhogen. Blijkbaar toch iets van je kop ervoor om sneller te gaan.
Liep ik op de 4M mijn snelste tijd/km ooit met 5:15, vandaag is het me gelukt 7km in 35:11 te doen.. Wordt mijn doel voor de 7 heuvelennacht dan toch sub 35?!Eigenlijk was mijn doel sub38... En heb 40 of 42 aangegeven bij het inschrijven..
so get yourself a car and drive it all alone
get yourself a car and ride it on the wind
get yourself a car and drive it all alone
get yourself a car and ride it on the wind yea![]()
Is de 7H voor jou een 4EM?
Dan gewoon geen doel stellen en het snot voor je ogen lopen. Snel starten, hard gaan in het middenstuk en in hoog tempo eindigen.Life is what you make it.![]()
Ik bedoelde dat k de 4 mijl van Groningen begin oktober had gedaan. In 33:42.
Dat is dus 5:15/km.
Mijn record op de 10km heb ik in Maastricht gedaan dit jaar in 54:16 geloof ik.
Maar had voor de 7 heuvelen een tijd van 38 in gedachten. Maar de training van vandaag laat zien dat het zeker beter kan.
Snel starten doe ik niet aan, aangezien ik dan zeer eenvoudig een astma aanval trigger. Ik moet gewoon zorgen voor 1 tempo wat ik kan lopen. En als ik dat nu 'ineens' sub 5min/km kan zou ik echt fantastisch vinden.
Vroeger had ik een super conditie, tot ik mij eerste astma aanval kreeg. Sinds toen heb ik jaren (10+) eigenlijk niks gedaan, en ben nu sinds maart aan het lopen. Het voelt lekker dat mijn conditie weer komt, maar astma aanvallen zijn eng en klote. Voetbal zal ik nooit meer kunnen doen ivm de explosiviteit van de sprints..so get yourself a car and drive it all alone
Houdt iemand van jullie nog een trainingslogboek bij? Of laten jullie dat over aan Strava/Runkeeper etc.?![]()
Dat laatste.quote:Op donderdag 22 oktober 2015 21:04 schreef BK. het volgende:
Houdt iemand van jullie nog een trainingslogboek bij? Of laten jullie dat over aan Strava/Runkeeper etc.?Zeeuwse mossels kunnen altijd!![]()
Zo weeer een training erop zitten. Het ging wel oké. Maar best pittig nog en stukje techniek.
Zaterdag moet ik weer...Dan 3x10 minuten op Z1.
http://app.endomondo.com/workouts/621916926/19432788![]()
Ik zit wel over een logboek te denken, gewoon old skool in een schriftje en dan voornamelijk noteren hoe het lopen ging etc. Tijden zullen er niet veel in voorkomen denk ikquote:Op donderdag 22 oktober 2015 21:04 schreef BK. het volgende:
Houdt iemand van jullie nog een trainingslogboek bij? Of laten jullie dat over aan Strava/Runkeeper etc.?'Lopen is geen sport maar een manier van reizen'
Ik heb als cadeau een keer dat runner's world trainingsdagboek gehad, maar dat duurde ook maar een week voordat ik dat niet meer bijhieldquote:Op donderdag 22 oktober 2015 21:04 schreef BK. het volgende:
Houdt iemand van jullie nog een trainingslogboek bij? Of laten jullie dat over aan Strava/Runkeeper etc.?
Ik heb van mijn trainer een online excel logboek gekregen, dat houd ik wel trouw bij.quote:Op donderdag 22 oktober 2015 21:04 schreef BK. het volgende:
Houdt iemand van jullie nog een trainingslogboek bij? Of laten jullie dat over aan Strava/Runkeeper etc.?Ik hou van mij van mij van mij en van geen ander, want ik ben verreweg de leukste die ik ken!![]()
Te confronterend?quote:Op donderdag 22 oktober 2015 21:53 schreef rechtsedirecte het volgende:
Tijden zullen er niet veel in voorkomen denk ik![]()
Ik heb vanavond een rondje gelopen met ons aller Murmeli. Park Zestienhoven en omgeving. Twee personen die een continue klaagzang over elkaar uitstorten. Maar het was gezellig. Wel ging de training (komt-ie Wolve) uiteraard heel erg kut.![]()
Ik las dat Runner's World het als tip geeft aan debutanten.Ik zit er ook aan te denken iets op te gaan schrijven. Helpt het jou, LT?
![]()
Ja, ik heb wel goed om me heen gekeken, Was bang dat als er iemand mee zou luisteren dat diegene dan minstens een heel beroerde sombere nacht zou krijgen.quote:Op donderdag 22 oktober 2015 22:19 schreef Zwabberhark het volgende:
Ik heb vanavond een rondje gelopen met ons aller Murmeli. Park Zestienhoven en omgeving. Twee personen die een continue klaagzang over elkaar uitstorten. Maar het was gezellig. Wel ging de training (komt-ie Wolve) uiteraard heel erg kut.
Maar gelukkig Was het lopen minder dan een uur en Is zwabber best te pruimen als ie niet loopt en zn mond vol heeft met pasta
Ja zeker wel, als ik twijfel of ik het rustiger aan moet doen of zo kijk ik één of twee weken terug naar hoe de trainingen gegaan zijn en wat ik heb opgeschreven over vermoeidheid of zo.quote:Op donderdag 22 oktober 2015 22:20 schreef BK. het volgende:
Ik las dat Runner's World het als tip geeft aan debutanten.Ik zit er ook aan te denken iets op te gaan schrijven. Helpt het jou, LT?
Ook staan al mijn wedstrijdresultaten met gemiddelde paces en uitslagen erbij, en in het schema wat de trainer heeft gemaakt wordt dat ook geplot in een mooi grafiekje met progressie en dan kun je ook zien welke afstand relatief beter is. Zonder kun je ook prima presteren natuurlijk, maar ik hou van cijfertjesMaar zeker als je een lange zware trainingscyclus hebt naar een marathon kan het nuttig zijn denk ik!
Vanavond weer wezen trainen, ging niet denderend. We deden een duurloopje en dat kan ik eigenlijk beter alleen doen. Loop dan toch net wat te snel en doordat het een superzware werkweek was was dat niet heel fijn. Je zal er wel hard en sterk van worden en ik doe dit weekend gewoon weer lekker rustig aan tijdens m'n duurloopje. Wel grappig trouwens; heb nu al meer gelopen dan in de maanden juli, augustus en september (niet bij elkaar opgeteld hoor, zo erg was het nou ook weer niet).
![]()
Ik ben zoooo mishandeld bij de sportmassageMaarja het was blijkbaar hard nodig, is voor een goed doel
bij het begin van mij marathon schema paar maanden terug 1 gemaakt en geprint, heb het 2 week volgehouden en toen vergat ik het.. Wel Smashrun/runkeeper etc. voor de runs, maar geen dagelijkse ochtend HR en gevoel etc.quote:Op donderdag 22 oktober 2015 21:04 schreef BK. het volgende:
Houdt iemand van jullie nog een trainingslogboek bij? Of laten jullie dat over aan Strava/Runkeeper etc.?![]()
Haha dat zou wel erg zijn ja. Maar wel lekker bezig dus!quote:Op donderdag 22 oktober 2015 22:32 schreef Gogo83 het volgende:
Vanavond weer wezen trainen, ging niet denderend. We deden een duurloopje en dat kan ik eigenlijk beter alleen doen. Loop dan toch net wat te snel en doordat het een superzware werkweek was was dat niet heel fijn. Je zal er wel hard en sterk van worden en ik doe dit weekend gewoon weer lekker rustig aan tijdens m'n duurloopje. Wel grappig trouwens; heb nu al meer gelopen dan in de maanden juli, augustus en september (niet bij elkaar opgeteld hoor, zo erg was het nou ook weer niet).
Ik vind het tempo van een duurloop ook best wel persoonlijk. Lekker alleen Is fijnerSpelende vrouw, wat heeft u nu geleerd?![]()
Hmmm, hoe nauwkeurig doen jullie aan interval training? Ik wil zien of ik oa mijn 5km (en 10km) tijd verder kan verbeteren, mbv interval oa dus.
Maar nu dus bijvoorbeeld 400m tempo, 800m rustig gedaan (x6) alleen is het lastig om een bepaalde pace te lopen op die 'tempo' stukken omdat mijn tomtom gewoon niet zo snel de huidige pace geeft... (Loopt dan langzaam richting pace, maar duurt even).
Nu dus gewoon 'op gevoel' redelijk vol tempo gelopen (ach, kan ook geen kwaad denk ik? Als het maar hoger is dan het tempo wat ik nu loop op de 5) maar als ik gerichter 'iets sneller'wil lopen wordt het toch lastiger...
Hoe pakken jullie dit aan? Of komt het gewoon niet zo nauw kijken...
Enne, runkeeper/endomondo/runtastic/tomtommysports zijn mijn logboekenHou wel nog een exceltje bij met de wedstrijd/echte loopjes...
![]()
Daarom ook op een baan trainen. Doe nu vaak een stuk of 6 tot 10 800jes in 2:55 met 200 of 400 rust. Heel makkelijk bij te houden dus.quote:Op donderdag 22 oktober 2015 23:39 schreef m0ridin het volgende:
Hmmm, hoe nauwkeurig doen jullie aan interval training? Ik wil zien of ik oa mijn 5km (en 10km) tijd verder kan verbeteren, mbv interval oa dus.
Maar nu dus bijvoorbeeld 400m tempo, 800m rustig gedaan (x6) alleen is het lastig om een bepaalde pace te lopen op die 'tempo' stukken omdat mijn tomtom gewoon niet zo snel de huidige pace geeft... (Loopt dan langzaam richting pace, maar duurt even).
Nu dus gewoon 'op gevoel' redelijk vol tempo gelopen (ach, kan ook geen kwaad denk ik? Als het maar hoger is dan het tempo wat ik nu loop op de 5) maar als ik gerichter 'iets sneller'wil lopen wordt het toch lastiger...
Enne, runkeeper/endomondo/runtastic/tomtommysports zijn mijn logboekenHou wel nog een exceltje bij met de wedstrijd/echte loopjes...
Voordat ik op de baan trainde inderdaad wel op gevoel. Vaak piramides, 1-2-3-4-5-4-3-2-1 minuten met telkens 1 minuut rust en als doel om de eerste en laatste ongeveer even snel te rennen. Dat kun je best nog wel redelijk op gevoel en gps horloge bereiken.
Hoewel ik moet zeggen dat ik intervallen ook wel erg vaak heb laten schieten en toch sneller/beter ben dan ooit. Dat komt vooral door wekelijks een flink intensieve tempoloop te doen naast de andere trainingen (vaak rustig loopje, wedstrijdje en duurloopje)![]()
Dat houd ik dan weer wel bij, een xlsx waar mijn schema in verwerkt is. Staat dus in wat ik die dag zou moeten doen, komt (colorcoded) in of ik dat ook gedaan heb, mijn rustdagen gaan erin en core training.quote:Op donderdag 22 oktober 2015 22:00 schreef La_Tramposa het volgende:
[..]
Ik heb van mijn trainer een online excel logboek gekregen, dat houd ik wel trouw bij.
Verder houd ik erin bij wat mijn weektotalen qua afstand waren en mijn gewicht.
Zit voor het eerst weer op "Berlin gewicht" sinds, je raadt het al, Berlijn
Vooral gewoon vaak doen. Ik heb wel altijd mijn horloge aanstaan op het gemiddelde tempo van de huidige ronde, dat is wat nauwkeuriger dan huidig tempo. Maar daar kijk ik pas op na 200m ofzo. Ik heb helaas geen baan tot mijn beschikking, moet het met hectometerpaaltjes doenquote:Op donderdag 22 oktober 2015 23:39 schreef m0ridin het volgende:
.
Maar tempogevoel komt vanzelf als je het vaker doet. Ik kom nu vaak uit op een marge van 3 seconden ofzo.![]()
Thanks thettes (aardig tempo btw!) en Jero_nimo (aardig nauwkeurige marge)
Mjah, baan trekt me niet heel erg en legt de drempel om te gaan lopen toch net weer een beetje hoger (het hele voordeel voor me is nu dat ik gewoon mn zut aantrek en ga).
Hopen dat het gevoel dan maar snel komt (sowieso handig!) en verder inderdaad niet te veel nadruk op precieze tempos leggen denk ik... Het varieren an sich zal uberhaupt al een verbetering zijn
Plan is nu een duurloop in de week, een interval en danwel een 'rustig' danwel een tempo loopje (afhankelijk van waar ik zin in heb en wat uitkomt).![]()
Hoe kom jij eigenlijk aan je schema, je zit niet bij een AV toch? Een trainer waar je online contact mee hebt?quote:Op vrijdag 23 oktober 2015 06:20 schreef Guard het volgende:
[..]
Dat houd ik dan weer wel bij, een xlsx waar mijn schema in verwerkt is. Staat dus in wat ik die dag zou moeten doen, komt (colorcoded) in of ik dat ook gedaan heb, mijn rustdagen gaan erin en core training.
Verder houd ik erin bij wat mijn weektotalen qua afstand waren en mijn gewicht.
Zit voor het eerst weer op "Berlin gewicht" sinds, je raadt het al, BerlijnIk hou van mij van mij van mij en van geen ander, want ik ben verreweg de leukste die ik ken!![]()
Geen prioriteit.quote:
Tijden zeggen me weinig, vooral omdat mijn meeste evenementen off road zijn en er daardoor moeilijk een lijn te trekken is.
Een wegrace is een wegrace is een wegrace en beter vergelijkingsmateriaal
[ Bericht 1% gewijzigd door rechtsedirecte op 23-10-2015 09:09:50 ]'Lopen is geen sport maar een manier van reizen'
Schema op maat op runner's web gemaakt. En ik heb wat loopmaatjes die hun trainers papieren hebben, daar kan ik ook terecht voor vragen/opmerkingen/ideeën.quote:Op vrijdag 23 oktober 2015 08:18 schreef La_Tramposa het volgende:
[..]
Hoe kom jij eigenlijk aan je schema, je zit niet bij een AV toch? Een trainer waar je online contact mee hebt?
Dat schema op maat is trouwens prima bevallen.
Niet heel veel intervalwerk erin, maar als je kijkt naar de progressie die ik gemaakt sinds ik dat schema gebruik moet je constateren dat het voor mij prima werkt.
Weet nog dat ik toen ik dat schema maakte ik wel schrok van de tempi, zeker van het wedstrijd tempo voor op de marathon.
Nu komt het allemaal wat realistischer over...
Kreeg vandaag een mailtje van mijn hardloopvereniging dat ze een busreis naar de Berliner Halfmarathon organiseren. meteen ingeschreven
mag ik erbij in de op, mosselt?
1
2
3[b]3 April 2016 - [url=http://www.berliner-halbmarathon.de/en] Halve Marathon Berlijn (Berlijn)[/url][/b]
[*] SEMTEX - HM
[*] hoe-die-nie - HMKierkegaard: Life Can Only Be Understood Backwards, But It Must Be Lived Forwards![]()
Leuk reisje!!quote:Op vrijdag 23 oktober 2015 09:07 schreef SEMTEX het volgende:
Kreeg vandaag een mailtje van mijn hardloopvereniging dat ze een busreis naar de Berliner Halfmarathon organiseren. meteen ingeschreven
mag ik erbij in de op, mosselt?
[ code verwijderd ]'Lopen is geen sport maar een manier van reizen'
Dit klinkt echt professioneel.quote:Op donderdag 22 oktober 2015 22:26 schreef La_Tramposa het volgende:
[..]
Ja zeker wel, als ik twijfel of ik het rustiger aan moet doen of zo kijk ik één of twee weken terug naar hoe de trainingen gegaan zijn en wat ik heb opgeschreven over vermoeidheid of zo.
Ook staan al mijn wedstrijdresultaten met gemiddelde paces en uitslagen erbij, en in het schema wat de trainer heeft gemaakt wordt dat ook geplot in een mooi grafiekje met progressie en dan kun je ook zien welke afstand relatief beter is. Zonder kun je ook prima presteren natuurlijk, maar ik hou van cijfertjesMaar zeker als je een lange zware trainingscyclus hebt naar een marathon kan het nuttig zijn denk ik!
Ik zal me er binnenkort eens meer in gaan verdiepen, dank!
![]()
Vandaag les 13. Ik had het vorige week soms best lastig met de motivatie. Maar is nu weer terug.
Groot fan van User Wotte![]()
Daar hebben we allemaal weleens last vanquote:Op vrijdag 23 oktober 2015 10:38 schreef Tjacka het volgende:
Vandaag les 13. Ik had het vorige week soms best lastig met de motivatie. Maar is nu weer terug.
Ik train altijd naar een specifiek doel, een halve marathon in ongeveer 2 uur leek mij wel een mooi doelquote:Op donderdag 22 oktober 2015 20:12 schreef wyccie het volgende:
[..]
Ik vraag me ook af waarom je 10km/h wil lopen na een aantal maanden. Als je langzaam opbouwt merk je vanzelf wat jouw snelheid is.
-Harry Jekkers![]()
Ik heb mij toch maar ingeschreven voor de loting van Berlijn maar ik hoop nog steeds dat het straks Chicago gaat worden.En mag deze erbij?quote:
1
2[b]16 april 2016 - [url=http://bgdmarathon.org/]Belgrade Marathon (Belgrado)[/url][/b]
[*] Devv - HM
[ Bericht 37% gewijzigd door Devv op 23-10-2015 11:50:14 (hihi) ]![]()
Waar heb jij die lessen voor nodig? Rennen doe je toch al van nature?quote:Op vrijdag 23 oktober 2015 10:38 schreef Tjacka het volgende:
Vandaag les 13. Ik had het vorige week soms best lastig met de motivatie. Maar is nu weer terug.![]()
quote:Op vrijdag 23 oktober 2015 11:48 schreef Happel het volgende:
[..]
Waar heb jij die lessen voor nodig? Rennen doe je toch al van nature?dat zijn korte stukjes hé.
Groot fan van User Wotte![]()
LT is ook een regionale topper.quote:Op vrijdag 23 oktober 2015 09:40 schreef BK. het volgende:
[..]
Dit klinkt echt professioneel.Ik zal me er binnenkort eens meer in gaan verdiepen, dank!
![]()
Ehh, nou neequote:![]()
Maar ik ben wel blij dat mijn trainer zulke mooie schema's en grafiekjes maakt!Ik hou van mij van mij van mij en van geen ander, want ik ben verreweg de leukste die ik ken!![]()
heywoodu
![]()
Van bijna dood tot olympiër:![]()
Gisteren het hardlopen overgeslagen want ik had best last van m'n benen (scheenbenen met name). Dat was vandaag weer weg, maar nadat ik hooguit 2 of 3 keer had gesprongen om een peer uit de boom te plukken (niet raar neergekomen ofzo) was het weer terug
Het verstandigste lijkt me om gewoon even niet te lopen ipv "door de pijn heen bijten" in dit geval? Het voelt anders dan spierpijn
Van bijna dood op weg naar de Olympische Spelen, tot olympiër in 2026? Elk beetje hulp wordt bijzonder gewaardeerd!
https://www.gofundme.com/(...)he-spelen-na-ongeval![]()
Scheenbeen blessure is meestal overbelasting, wijs dus om ff te dimmen met je trainings intensiteit.quote:Op vrijdag 23 oktober 2015 13:48 schreef heywoodu het volgende:
Gisteren het hardlopen overgeslagen want ik had best last van m'n benen (scheenbenen met name). Dat was vandaag weer weg, maar nadat ik hooguit 2 of 3 keer had gesprongen om een peer uit de boom te plukken (niet raar neergekomen ofzo) was het weer terug
Het verstandigste lijkt me om gewoon even niet te lopen ipv "door de pijn heen bijten" in dit geval? Het voelt anders dan spierpijnKierkegaard: Life Can Only Be Understood Backwards, But It Must Be Lived Forwards![]()
Klinkt als shinsplints, kan het begin van een overbelastingsblessure zijn aan de spieren rondom het scheenbeen. En inderdaad eerst even wachten tot de pijn weg is, is belangrijk! Daarna misschien toch wat rustiger opbouwen dan je nu doet, of misschien ligt het aan je schoenen?quote:Op vrijdag 23 oktober 2015 13:48 schreef heywoodu het volgende:
Het verstandigste lijkt me om gewoon even niet te lopen ipv "door de pijn heen bijten" in dit geval? Het voelt anders dan spierpijnIk hou van mij van mij van mij en van geen ander, want ik ben verreweg de leukste die ik ken!![]()
heywoodu
![]()
Schoenen zou kunnen, hoewel het geen goedkope Actionschoenen zijn en ze volgens mij wel aangemeten zijn bij een hardloopwinkel ooit.quote:Op vrijdag 23 oktober 2015 13:53 schreef La_Tramposa het volgende:
[..]
Klinkt als shinsplints, kan het begin van een overbelastingsblessure zijn aan de spieren rondom het scheenbeen. En inderdaad eerst even wachten tot de pijn weg is, is belangrijk! Daarna misschien toch wat rustiger opbouwen dan je nu doet, of misschien ligt het aan je schoenen?
Nou ben ik wel van 0 keer hardlopen per maand redelijk plotseling naar om de dag hardlopen gegaan en dat heb ik nu ruim 3 weken gedaan, dus misschien dat ik dat even wat moet minderen.
Wachten tot de pijn weg is en dan - voorlopig - met 2 dagen rust hardlopen ipv 1 dag ertussen?Van bijna dood op weg naar de Olympische Spelen, tot olympiër in 2026? Elk beetje hulp wordt bijzonder gewaardeerd!
Train dan eerst om die HM uit te lopen.quote:Op vrijdag 23 oktober 2015 11:39 schreef Nelvalhil het volgende:
[..]
Ik train altijd naar een specifiek doel, een halve marathon in ongeveer 2 uur leek mij wel een mooi doel
(kromme zin aangepast)
[ Bericht 2% gewijzigd door Murmeli op 23-10-2015 14:09:14 ]Spelende vrouw, wat heeft u nu geleerd?![]()
Zou dan goed kunnen dat je te snel hebt opgebouwd, maar het kan ook wel aan de schoenen liggen. Rust nemen lijkt me nu in ieder geval het beste.![]()
Om de dag is niet zo gek nog lijkt me, zal meer om afstanden/intensiteit gaan... Drie keer per week max lijkt me een goede (dus 2 x 1 dag rust, 1 x 2 dagen rust). Maar nu idd sowieso even een stap terug (hi ha ho) en rust nemen is wel verstandig.quote:Op vrijdag 23 oktober 2015 13:56 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Schoenen zou kunnen, hoewel het geen goedkope Actionschoenen zijn en ze volgens mij wel aangemeten zijn bij een hardloopwinkel ooit.
Nou ben ik wel van 0 keer hardlopen per maand redelijk plotseling naar om de dag hardlopen gegaan en dat heb ik nu ruim 3 weken gedaan, dus misschien dat ik dat even wat moet minderen.
Wachten tot de pijn weg is en dan - voorlopig - met 2 dagen rust hardlopen ipv 1 dag ertussen?![]()
Nee. Laatste tijd wat drukke periode mentaal dus zocht wat afleiding. Ben daarom begonnen. Werkt voor mij een stuk makkelijker dan de sportschool. Hier ben ik lekker alleen en hoef ik niet helemaal heen zeg maar. Ik lijk iets van discipline te ontwikkelen. Best fijn moet ik zeggen.quote:Groot fan van User Wotte![]()
Wat is het warm buiten zegHad beter een korte tight aan kunnen trekken. Maargoed
9,5km weer overleefd.
❤ Pino112 ❤ | FeanFan | heywoodugod _O_![]()
Zeker als de klachten met springen weer terugkomen is het waarschijnlijk de belasting op je scheenbeenvlies (shin splints) inderdaad.quote:Op vrijdag 23 oktober 2015 13:56 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Schoenen zou kunnen, hoewel het geen goedkope Actionschoenen zijn en ze volgens mij wel aangemeten zijn bij een hardloopwinkel ooit.
Wachten tot de pijn weg is en dan - voorlopig - met 2 dagen rust hardlopen ipv 1 dag ertussen?
Intensiteit terug schroeven is aan te raden, want te lang doorgaan ermee maakt het niet beter (ik loop daardoor amper de afgelopen maanden bijv.).
Ik weet niet of je trouwens kan afwisselen qua ondergrond? Park of bos in de buurt? Dan kan je ook af en toe op gras trainen bijv.!Jack does it in real time...![]()
En net terug van de fysio. Heb de afgelopen tijd wat rare knieklachten. Samenvatting van het consult: ik ben raar. Lijkt erop dat het geen knie waar een evenwichts/ correctie probleem is veroorzaakt door mijn enkel.
Dus zo de schoenen maar eens aan en lopen met die handel.![]()
![]()
heywoodu
![]()
Park niet echt, voor een bos moet ik eerst een minuut of 10 fietsen maar daar heb ik weinig zin inquote:Op vrijdag 23 oktober 2015 14:34 schreef DeeBee het volgende:
[..]
Zeker als de klachten met springen weer terugkomen is het waarschijnlijk de belasting op je scheenbeenvlies (shin splints) inderdaad.
Intensiteit terug schroeven is aan te raden, want te lang doorgaan ermee maakt het niet beter (ik loop daardoor amper de afgelopen maanden bijv.).
Ik weet niet of je trouwens kan afwisselen qua ondergrond? Park of bos in de buurt? Dan kan je ook af en toe op gras trainen bijv.!
Ik wil hardlopend van huis af en ook na het hardlopen direct weer thuis zijn
Ik ga in elk geval de intensiteit even wat terugschroeven de komende weken dan, nadat dit pijntje weg is.Van bijna dood op weg naar de Olympische Spelen, tot olympiër in 2026? Elk beetje hulp wordt bijzonder gewaardeerd!
Net startnummer en goodiebag gehaald, zit er een blikje bavaria bier in! Ook geen 0% nee gewoon normaal bier, voor de rest voeding voor of tijdens het lopen.. Het is altijd wat met die sponsoren.![]()
Lopen brengt rust dat zeker. En je gaat het vanzelf leuker vinden. De stap naar meer is in ieder geval gezet.quote:Op vrijdag 23 oktober 2015 14:22 schreef Tjacka het volgende:
[..]
Nee. Laatste tijd wat drukke periode mentaal dus zocht wat afleiding. Ben daarom begonnen. Werkt voor mij een stuk makkelijker dan de sportschool. Hier ben ik lekker alleen en hoef ik niet helemaal heen zeg maar. Ik lijk iets van discipline te ontwikkelen. Best fijn moet ik zeggen.![]()
Nu je het over Bavaria hebt. Bij de marathon in Eindhoven dacht iemand bij de waterpost ook grappig te zijn door te zeggen: hier bier. Had toen nog energie genoeg om terug te zeggen: ah inderdaad Bavaria.quote:Op vrijdag 23 oktober 2015 16:04 schreef mytec het volgende:
Net startnummer en goodiebag gehaald, zit er een blikje bavaria bier in! Ook geen 0% nee gewoon normaal bier, voor de rest voeding voor of tijdens het lopen.. Het is altijd wat met die sponsoren.
Wel apart om dat in de goodiebag te doen.![]()
Niet zo raar toch? Alles is met elkaar verbonden, enkel, knie, heupen... Gebrek aan balans/stabiliteit op een van die plekken kan allemaal tot last van je knie leiden...quote:Op vrijdag 23 oktober 2015 14:40 schreef Oceanonix het volgende:
En net terug van de fysio. Heb de afgelopen tijd wat rare knieklachten. Samenvatting van het consult: ik ben raar. Lijkt erop dat het geen knie waar een evenwichts/ correctie probleem is veroorzaakt door mijn enkel.
Dus zo de schoenen maar eens aan en lopen met die handel.![]()
Nee het is niet gek. Had alleen een probleem met knie verwacht en niet met mijn enkel.quote:Op vrijdag 23 oktober 2015 16:14 schreef m0ridin het volgende:
[..]
Niet zo raar toch? Alles is met elkaar verbonden, enkel, knie, heupen... Gebrek aan balans/stabiliteit op een van die plekken kan allemaal tot last van je knie leiden...![]()
Hehe, snap ik... Was ook meer een reactie op de "ik ben raar"quote:Op vrijdag 23 oktober 2015 16:30 schreef Oceanonix het volgende:
[..]
Nee het is niet gek. Had alleen een probleem met knie verwacht en niet met mijn enkel.![]()
![]()
Precies. Gisteren liep mijn broertje mee. Best leuk voor de afwisseling.quote:Op vrijdag 23 oktober 2015 16:05 schreef Happel het volgende:
[..]
Lopen brengt rust dat zeker. En je gaat het vanzelf leuker vinden. De stap naar meer is in ieder geval gezet.Groot fan van User Wotte![]()
Maar je moet toch ook betalen als je ingeloot wordt?quote:Op vrijdag 23 oktober 2015 11:43 schreef Devv het volgende:
Ik heb mij toch maar ingeschreven voor de loting van Berlijn maar ik hoop nog steeds dat het straks Chicago gaat worden.
[..]
En mag deze erbij?
[ code verwijderd ]
Is dat nu een beetje een dure gok?Met een verbeten grimas en een verborgen glimlach.![]()
Hoe zijn de (weers)omstandigheden daar? Loop je voor de eerste keer in Venetië?quote:Op vrijdag 23 oktober 2015 16:04 schreef mytec het volgende:
Net startnummer en goodiebag gehaald, zit er een blikje bavaria bier in! Ook geen 0% nee gewoon normaal bier, voor de rest voeding voor of tijdens het lopen.. Het is altijd wat met die sponsoren.![]()
![]()
Eerste keer marathon en ja eerste keer hardlopen in Venetië ( wel aantal keren normaal gelopen ;-))quote:Op vrijdag 23 oktober 2015 17:58 schreef BK. het volgende:
[..]
Hoe zijn de (weers)omstandigheden daar? Loop je voor de eerste keer in Venetië?
Ik was bang voor erg slecht weer, vorige week koud en veel regen maar het schijnt toch 16-18 graden met een zonnetje te worden. De beste temperatuur eigenlijk.
Wat ook nog kan is dat een gedeelte van het parcours onder water staat ( san marco plein). Eigenlijk geen idee wat ze dan doen, of door het water lopen of overal houten stijgertjes neerleggen.![]()
Ja, het is zonde maar dan heb ik nog de mogelijkheid om Berlijn te lopen mocht Chicago niets worden. En anders betaal ik inderdaad voor een marathon die ik niet ga lopen.quote:Op vrijdag 23 oktober 2015 17:26 schreef Guard het volgende:
[..]
Maar je moet toch ook betalen als je ingeloot wordt?
Is dat nu een beetje een dure gok?![]()
Gave plek voor een eerste marathon.quote:Op vrijdag 23 oktober 2015 18:07 schreef mytec het volgende:
[..]
Eerste keer marathon en ja eerste keer hardlopen in Venetië ( wel aantal keren normaal gelopen ;-))
Ik was bang voor erg slecht weer, vorige week koud en veel regen maar het schijnt toch 16-18 graden met een zonnetje te worden. De beste temperatuur eigenlijk.
Wat ook nog kan is dat een gedeelte van het parcours onder water staat ( san marco plein). Eigenlijk geen idee wat ze dan doen, of door het water lopen of overal houten stijgertjes neerleggen.Ik hoop dat ze voor steigers zorgen. Geniet ervan in ieder geval, ik lees na zondag vast wel een verslagje!
![]()
pak je toch wat hoogtemeters mee....quote:Op vrijdag 23 oktober 2015 18:07 schreef mytec het volgende:
Wat ook nog kan is dat een gedeelte van het parcours onder water staat ( san marco plein). Eigenlijk geen idee wat ze dan doen, of door het water lopen of overal houten stijgertjes neerleggen.
Tussen al het rugbygeweld hier op tv wordt de Venetie-marathon hier zondagavond live uitgezonden!'Lopen is geen sport maar een manier van reizen'
En ze beloofden nu juist een vlakke marathon ;-) Met wel een aantal bruggetjes. Verslagje komt er, hopelijk een positief verslag ;-). Als er op tv nog iemand in een oranje shirt te zien is die toch wel erg ver achter de rest aan loopt dan weet je het.Er zijn meer Nederlanders trouwens, op een asics schrijf muur ding stond al opgeschreven: Lekker gelopen
en dan moet je nog.
![]()
Venetië.. Gaaf!
Ik heb op Strava een club aangemaakt voor de Zevenheuvelenloop omdat die niet als race te selecteren was.
Wie daar loopt, kan zich toevoegen, want leeg is ook maar leeg.
https://www.strava.com/clubs/ZevenheuvelenLife is what you make it.![]()
Pfoe, lopen in Venetie.. wat ik me herinner van mijn vakantie daar is dat het geen 20 meter rechtdoor gaat, behalve het San Marcoplein danEen hele uitdaging denk ik maar wel supergaaf!
quote:Op vrijdag 23 oktober 2015 20:52 schreef Schanulleke het volgende:
Venetië.. Gaaf!
Ik heb op Strava een club aangemaakt voor de Zevenheuvelenloop omdat die niet als race te selecteren was.
Wie daar loopt, kan zich toevoegen, want leeg is ook maar leeg.
https://www.strava.com/clubs/Zevenheuvelen![]()
![]()
Geen best systeem. Het kan toch zijn dat je op meerdere paarden gaat wedden? Lijkt me niet meer dan logisch als je niet zeker bent dat je ingeloot wordt. Dat is de prijs die je betaalt voor een hele populaire marathon. Heb je nu voor beide ingeschreven?quote:Op vrijdag 23 oktober 2015 18:12 schreef Devv het volgende:
[..]
Ja, het is zonde maar dan heb ik nog de mogelijkheid om Berlijn te lopen mocht Chicago niets worden. En anders betaal ik inderdaad voor een marathon die ik niet ga lopen.
En wat ze hier in Frankrijk doen... ze hebben mijn loop (Marseille-Cassis) met 400 meter ingekort (van 20 naar 19,6 km) omdat ze met de weg bezig zijn
Komt dit in Nederland ook voor?![]()
aangezien het geen 'officiele' afstand is zie ik er geen probleem in..quote:Op vrijdag 23 oktober 2015 23:32 schreef schaal_10 het volgende:
[..]
En wat ze hier in Frankrijk doen... ze hebben mijn loop (Marseille-Cassis) met 400 meter ingekort (van 20 naar 19,6 km) omdat ze met de weg bezig zijn
Komt dit in Nederland ook voor?
Bij ons is er een lokaal loopje wat al 60 jaar georganiseerd wordt en te boek staat als een 10km road championship maar eigenlijk 6 miles is, dit is in 43 jaar (sinds de invoering van met metrische stelsel in 1972) nooit gewijzigd.
Leuk bijkomend feitje, het parkoersrcord staat al sinds race 1, 60 jaar geleden!'Lopen is geen sport maar een manier van reizen'
Ja, soms onbedoeld (zo heb ik heb ik een halve marathon die minder dan 21 km was en een marathon die ruim 43km was. Meetfoutjesquote:Op vrijdag 23 oktober 2015 23:32 schreef schaal_10 het volgende:
[..]
Geen best systeem. Het kan toch zijn dat je op meerdere paarden gaat wedden? Lijkt me niet meer dan logisch als je niet zeker bent dat je ingeloot wordt. Dat is de prijs die je betaalt voor een hele populaire marathon. Heb je nu voor beide ingeschreven?
Komt dit in Nederland ook voor?)
En soms heb je als organisatie inderdaad met wegwerkzaamheden te maken of andere evenementen waardoor je niet de beoogde route kunt gebruiken.
Maakt zo'n evenement alleen maar memorabeler
![]()
Ik en mijn meneer gaan ons straks melden bij JP, onze Portugese hardloopgids. Benieuwd
Porto (en tegenoverliggend Gaia) heeft veeeeel hoogteverschillen. In de faq staat: "we usually don't stop for talking or pictures"
Ik hoop maar van wel, want stilstaand hoest ik al de longen uit mijn lijf. Tijdens vakanties nemen de meest agressieve bacteriën en virussen mijn lichaam over. Vaste prik
![]()
![]()
Klinkt goedquote:Op zaterdag 24 oktober 2015 08:58 schreef Quoi het volgende:
Ik en mijn meneer gaan ons straks melden bij JP, onze Portugese hardloopgids. Benieuwd
Porto (en tegenoverliggend Gaia) heeft veeeeel hoogteverschillen. In de faq staat: "we usually don't stop for talking or pictures"
Ik hoop maar van wel, want stilstaand hoest ik al de longen uit mijn lijf. Tijdens vakanties nemen de meest agressieve bacteriën en virussen mijn lichaam over. Vaste prik
Hopelijk doet de buitenlucht je kwaaltje goed...
Ik ga zo voor het eerst naar de fartlekbostraining van de AV, ben wel benieuwd. Je kan blijkbaar alles verwachten, het kan 30 minuten duren of 2.5 uur
Succes Quoi en LT!Hoop dat de gids uit Porto je net zoveel bevalt als die uit Parijs, Q!
![]()
Voor de mensen die 'efficiënter' willen leren lopen, Altra komt met nieuwe schoenen die in verbinding staan met je smartphone. D.m.v. een chip in de schoen wordt er audiofeedback gegeven over wat je moet doen aan je loopstijl.(Kan gelukkig ook uit). Ook houdt hij in de gaten of je slechter gaat lopen als je moe wordt.
![]()
http://www.runnersworld.c(...)e-coach-in-your-shoe![]()
De kogel is door de kerk, dus mag ik in de WLWW erbij?quote:
1
2[b]16 juli 2016 - [url=https://www.eigerultratrail.ch/en/]Eiger Ultra Trail (Grindelwald)[/url][/b]
[*] Guard - 51 km
Nu al zin![]()
[ Bericht 0% gewijzigd door Guard op 24-10-2015 11:44:35 ]Met een verbeten grimas en een verborgen glimlach.![]()
quote:Op zaterdag 24 oktober 2015 09:31 schreef Guard het volgende:
[..]
De kogel is door de kerk, dus mag ik in de WLWW erbij?
[ code verwijderd ]
Nu al zin![]()
![]()
![]()
Gaaf! Met MST mee?![]()
![]()
Nee, ik ga zelf wel onderkomen regelen, ik ben niet zo van de hostels.quote:Met een verbeten grimas en een verborgen glimlach.![]()
Veel plezier! Geef die bacteriën en virusjes maar een rotschop en laat ze ergens achter in een uithoek van Portoquote:Op zaterdag 24 oktober 2015 08:58 schreef Quoi het volgende:
(damn Ja die hoogteverschillen daaro)
Geen foto momenten?quote:Op zaterdag 24 oktober 2015 08:58 schreef Quoi het volgende:
Maar dan kunnen wij niet meegenieten![]()
Have fun, en loop al die bacillen enzo er maar lekker uitMet een verbeten grimas en een verborgen glimlach.![]()
Smashrun.com geeft imho verruit de beste stats voor hardlopers. (Strava is vooral leuk voor wielrenners, runkkeeper vind ik maar zozo)quote:Op donderdag 22 oktober 2015 21:04 schreef BK. het volgende:
Houdt iemand van jullie nog een trainingslogboek bij? Of laten jullie dat over aan Strava/Runkeeper etc.?Zolang ik geen talent heb, blijf ik trainen...![]()
Ik vind Strava juist vooral leuk omdat het zo sociaal is. Smashrun geeft heel veel statistieken, maar ik heb daar verder niet veel aan. Mijn Garmin connect geeft wat dat betreft zinvollere data.quote:Op zaterdag 24 oktober 2015 09:56 schreef Corniel het volgende:
[..]
Smashrun.com geeft imho verruit de beste stats voor hardlopers. (Strava is vooral leuk voor wielrenners, runkkeeper vind ik maar zozo)Life is what you make it.![]()
Laatst ging het hier over de hardloopagenda en de plannen voor 2016. Nu zag ik een paar dagen terug de website mynextrun.com. Je kunt daar hardloopwedstrijden van over de hele wereld bekijken en filteren op bijvoorbeeld land, stad of afstand. Er is geen account nodig voor het bekijken van de 'agenda'.
Als deze website hier al eens gedeeld is dan doe ik dat gewoon nog een keer.![]()
![]()
Dat klinkt als een leuke ervaring! Is het een mooie stad? Ik ga er aankomende week heen voor een lang weekend.quote:Op zaterdag 24 oktober 2015 08:58 schreef Quoi het volgende:
![]()
De kleine wedstrijdjes, die juist ook leuk zijn vind je niet op die sitequote:Op zaterdag 24 oktober 2015 10:00 schreef BK. het volgende:
Laatst ging het hier over de hardloopagenda en de plannen voor 2016. Nu zag ik een paar dagen terug de website mynextrun.com. Je kunt daar hardloopwedstrijden van over de hele wereld bekijken en filteren op bijvoorbeeld land, stad of afstand. Er is geen account nodig voor het bekijken van de 'agenda'.
Als deze website hier al eens gedeeld is dan doe ik dat gewoon nog een keer.hahaha, tja wat heb je er zelf aan dat je dit doet?quote:Op zaterdag 24 oktober 2015 10:30 schreef La_Tramposa het volgende:
http://www.ad.nl/ad/nl/10(...)e-met-de-metro.dhtml
Wat een idioten bestaan er toch..![]()
Ik moest hieraan denken.quote:Op zaterdag 24 oktober 2015 10:30 schreef La_Tramposa het volgende:
Wat een idioten bestaan er toch..
![]()
Prachtig! Dat je jezelf zo wilt bedonderen, of tegen andere mensen wil opscheppen met gebakken lucht ;-). Eigenlijk moeten ze die personen met foto en al in de krant zetten ;-) Of een website openen :marathoncheaters.com. Gewoon opnemen in de reglementen dat bij fraude alles gepubliceerd wordt.quote:Op zaterdag 24 oktober 2015 10:30 schreef La_Tramposa het volgende:
Wat een idioten bestaan er toch..![]()
heywoodu
![]()
quote:Op zaterdag 24 oktober 2015 10:30 schreef La_Tramposa het volgende:
Wat een idioten bestaan er toch..quote:Grootste sjacheraar blijkt een loper die alléén bij de finish in het Olympisch Stadion is gesignaleerd.![]()
Van bijna dood op weg naar de Olympische Spelen, tot olympiër in 2026? Elk beetje hulp wordt bijzonder gewaardeerd!
Toen ik in het Olympisch stadion aan het kijken was naar de finish van de marathonlopers, kwam er een vrouw op krukken aan me vragen hoe ze ondanks dat ze niet gelopen had toch met haar startnummer over de finish kon gaan en een medaille kon krijgenquote:Op zaterdag 24 oktober 2015 11:48 schreef mytec het volgende:
[..]
Prachtig! Dat je jezelf zo wilt bedonderen, of tegen andere mensen wil opscheppen met gebakken lucht ;-). Eigenlijk moeten ze die personen met foto en al in de krant zetten ;-) Of een website openen :marathoncheaters.com. Gewoon opnemen in de reglementen dat bij fraude alles gepubliceerd wordt.
<a href="http://allergenenhardloper.wordpress.com/" rel="nofollow" target="_blank">Hardlopen zonder gluten, melk, ei, pinda...</a>![]()
Zo, zwaarste training voor 7^^: Check!
Samen met Yur 1.5 uur gelopen over allemaal duinpaden. Constant klimmen en dalen, heftig! M'n kont deed tijdens het lopen al pijn.
Maarrrr! Alles gelopen en het zit erop!
![]()
Wat zei je , mevrouw dat kan dan moet u naar het begin punt en dan gewoon de route volgen voor 42km. Erg raar dat mensen denken dat dat mogelijk is.quote:Op zaterdag 24 oktober 2015 11:56 schreef MaleDuck het volgende:
[..]
Toen ik in het Olympisch stadion aan het kijken was naar de finish van de marathonlopers, kwam er een vrouw op krukken aan me vragen hoe ze ondanks dat ze niet gelopen had toch met haar startnummer over de finish kon gaan en een medaille kon krijgen![]()
verkeerd topicquote:Op zaterdag 24 oktober 2015 09:31 schreef Guard het volgende:
[..]
De kogel is door de kerk, dus mag ik in de WLWW erbij?
[ code verwijderd ]
Nu al zin![]()
![]()
![]()
Nou, mijn conditie verbaast me. Ik heb anderhalf uur moeiteloos door de stad gestiefeld, met flinke klimmetjes. Was leuk![]()
Geen foto's. Maar het was niet ons laatste loopjeIk vind het hier prachtig! Aanraderquote:Op zaterdag 24 oktober 2015 10:34 schreef Happel het volgende:
[..]
Dat klinkt als een leuke ervaring! Is het een mooie stad? Ik ga er aankomende week heen voor een lang weekend.Zijn er t/m donderdag. Rennen bij bovenstaanse partij is dus aan te bevelen. Porto on the Run
![]()
![]()
quote:Op zaterdag 24 oktober 2015 11:58 schreef GotC het volgende:
Zo, zwaarste training voor 7^^: Check!
Samen met Yur 1.5 uur gelopen over allemaal duinpaden. Constant klimmen en dalen, heftig! M'n kont deed tijdens het lopen al pijn.
Maarrrr! Alles gelopen en het zit erop!
![]()
Ik moest een beetje lachen om je kont
[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*![]()
Ik ookquote:Op zaterdag 24 oktober 2015 12:29 schreef Guppyfriend het volgende:
[..]![]()
Ik moest een beetje lachen om je kont. Was alleen tijdens het lopen niet zo leuk
.
![]()
Stomme glutaeus maximus
Just remember, you can't climb the ladder of success with your hands in your pockets. ~Arnold Swarzenegger![]()
Tijdens mijn 11 km van gisteren liep ik door rood, omdat er op die weg nooit iemand rijdt. Was geen verkeer te zien. Ben nog niet halverwege en ik word naar de kant geroepen door 2 agenten. Geen idee waar ze vandaan kwamen. Maar wel meteen een boete van 65 euro. Zo'n duur loopje (op de marathon na) heb ik nog nooit gehad.![]()
Look who's talkingquote:Op zaterdag 24 oktober 2015 12:28 schreef GotC het volgende:
Klinkt leuk Quoi! En je bent ook in topconditie
GuardTof man!
Hier wordt druk nagedacht door meneer over de Eiger. Als hij gaat, ga ik ook voor de kortste afstand.![]()
Wauw, dat is een zurequote:Op zaterdag 24 oktober 2015 13:27 schreef RunWithTheWind het volgende:
Tijdens mijn 11 km van gisteren liep ik door rood, omdat er op die weg nooit iemand rijdt. Was geen verkeer te zien. Ben nog niet halverwege en ik word naar de kant geroepen door 2 agenten. Geen idee waar ze vandaan kwamen. Maar wel meteen een boete van 65 euro. Zo'n duur loopje (op de marathon na) heb ik nog nooit gehad.
De inschrijvingen gaan erg hard, dus moet ie niet te lang nadenken, maar doenquote:Op zaterdag 24 oktober 2015 13:48 schreef Quoi het volgende:
[..]
Look who's talking
Hier wordt druk nagedacht door meneer over de Eiger. Als hij gaat, ga ik ook voor de kortste afstand.
Zal het doorgevenquote:Op zaterdag 24 oktober 2015 14:00 schreef Guard het volgende:
[..]
De inschrijvingen gaan erg hard, dus moet ie niet te lang nadenken, maar doen![]()
![]()
Erg Lullig! Ik geef tijdens het hardlopen niet om de stoplichten, te vaak al bijna door een fietser aangereden. Als er niemand rijdt steek ik over. Ja wetten en regels, maar dat de politie dit uit veiligheid doet is vaak niet helemaal waar.quote:Op zaterdag 24 oktober 2015 13:27 schreef RunWithTheWind het volgende:
Tijdens mijn 11 km van gisteren liep ik door rood, omdat er op die weg nooit iemand rijdt. Was geen verkeer te zien. Ben nog niet halverwege en ik word naar de kant geroepen door 2 agenten. Geen idee waar ze vandaan kwamen. Maar wel meteen een boete van 65 euro. Zo'n duur loopje (op de marathon na) heb ik nog nooit gehad.
Of was het een redelijk gevaarlijke oversteekplaats? dan is het nog enigszins voor te stellen.![]()
Sja. Je weet dat het niet mag, dus boetes nemen als een man, zou ik zeggen.
Ik zit nog in België, dus loopjes toevoegen komt later.Zeeuwse mossels kunnen altijd!![]()
quote:Op zaterdag 24 oktober 2015 13:48 schreef Quoi het volgende:
[..]
Look who's talking
Hier wordt druk nagedacht door meneer over de Eiger. Als hij gaat, ga ik ook voor de kortste afstand.
Ik heb besloten om niet te gaan....denk ik....F means you're fucked![]()
Zo das dan duidelijk....quote:Op zaterdag 24 oktober 2015 14:50 schreef YUR het volgende:
[..]
Ik heb besloten om niet te gaan....denk ik....
of......Met een verbeten grimas en een verborgen glimlach.![]()
Laat ik me inderdaad maar even beperken tot dat ene loopje. Daarna zien we wel weer verder
quote:Op zaterdag 24 oktober 2015 13:48 schreef Quoi het volgende:
[..]
Look who's talking
Hier wordt druk nagedacht door meneer over de Eiger. Als hij gaat, ga ik ook voor de kortste afstand.gaaf plan! Zoiets zou ik ook nog wel ns willen doen.
Ben benieuwd of jullie gaan!Spelende vrouw, wat heeft u nu geleerd?![]()
Zo dat was de eerste keer mee met de fartlektraining in het bos. Best apart, heel anders dan ik tot nu toe gewend ben. Veel wandelen en oefeningen en daartussen korte en lange tempo's, waarbij je zelf een beetje moet inschatten hoe hard. En dan nog stukjes een soort crossen achter de trainer aan, over heuveltjes en alles. Sowieso een hele mooie plekom te lopen, zeker nu in de herfst. Ik had wel een beetje onbevredigd gevoel, want mijn conditie is alweer top na de marathon maar op één of andere manier kan ik nog niet echt de harde tempi opzoeken. Daarnaast kreeg ik ook wel erg stijve liezen en billen na een tijdje, weet niet of dat nieuwe pijntjes zijn of door het stilstaan en versnellen, of dat het gewoon afvalstoffen zijn die loskomen na de massage van donderdag. Voelde wel vervelend in ieder geval. De trainer hield gelukkig wel rekening met mij. Het was ook wel een klein groepje van 6, waarvan de langzaamste (vrouw) een pr van 37 minuten op de 10 heeft of zoMaarja het was wel heel lekker om in het bos te lopen. Daarnaast ook nog bijna 30km heen en weer gefietst ernaartoe dus de zaterdag is weer goed besteed!
Een whopping 13km in 2 uur maar dat komt door de oefeningen
https://www.strava.com/activities/419294685Ik hou van mij van mij van mij en van geen ander, want ik ben verreweg de leukste die ik ken!![]()
Moet je nu alweer meteen harde tempi opzoeken dan?
Beetje rust kan echt geen kwaad hoorMet een verbeten grimas en een verborgen glimlach.![]()
Nee niet keihard de verzuring in natuurlijk, maar het voelt gewoon een beetje stom als de rest buiten adem is en jij kan dat stadium niet bereiken zeg maar.
Maar inderdaad het is ook niet slim om teveel te forceren.
Was idd een leuke gevarieerde training, en ook nuttig voor mij denk ik, ik ben heel erg een diesel dus bij kleine versnellinkjes of heuveltjes sta ik al gauw geparkeerd.Ik hou van mij van mij van mij en van geen ander, want ik ben verreweg de leukste die ik ken!![]()
Ik ga de komende tijd nog heel vaak heuveltraining doen, meedoen mag
Het is gewoon pure winst die ze maken. En dat kan ik ergens wel begrijpen. Het zou mooi zijn als je Berlijn naar volgend jaar kunt verplaatsen als je ingeloot wordt. Dat had ik dit jaar ook met Chicago kunnen doen maar dat was mij net iets te duur. Dan had ik twee keer iets van ¤200 moeten betalen. Nu is het "maar" ¤100 mocht ik voor beide ingeloot worden.quote:Op vrijdag 23 oktober 2015 23:32 schreef schaal_10 het volgende:
[..]
Geen best systeem. Het kan toch zijn dat je op meerdere paarden gaat wedden? Lijkt me niet meer dan logisch als je niet zeker bent dat je ingeloot wordt. Dat is de prijs die je betaalt voor een hele populaire marathon. Heb je nu voor beide ingeschreven?
[..]![]()
leuk de heuveltjes bij de Pan. De doe ik wel eens met de lunch.quote:Op zaterdag 24 oktober 2015 17:16 schreef La_Tramposa het volgende:
Zo dat was de eerste keer mee met de fartlektraining in het bos. Best apart, heel anders dan ik tot nu toe gewend ben. Veel wandelen en oefeningen en daartussen korte en lange tempo's, waarbij je zelf een beetje moet inschatten hoe hard. En dan nog stukjes een soort crossen achter de trainer aan, over heuveltjes en alles. Sowieso een hele mooie plekom te lopen, zeker nu in de herfst. Ik had wel een beetje onbevredigd gevoel, want mijn conditie is alweer top na de marathon maar op één of andere manier kan ik nog niet echt de harde tempi opzoeken. Daarnaast kreeg ik ook wel erg stijve liezen en billen na een tijdje, weet niet of dat nieuwe pijntjes zijn of door het stilstaan en versnellen, of dat het gewoon afvalstoffen zijn die loskomen na de massage van donderdag. Voelde wel vervelend in ieder geval. De trainer hield gelukkig wel rekening met mij. Het was ook wel een klein groepje van 6, waarvan de langzaamste (vrouw) een pr van 37 minuten op de 10 heeft of zoMaarja het was wel heel lekker om in het bos te lopen. Daarnaast ook nog bijna 30km heen en weer gefietst ernaartoe dus de zaterdag is weer goed besteed!
Een whopping 13km in 2 uur maar dat komt door de oefeningen
https://www.strava.com/activities/419294685![]()
![]()
Wat voor trainingen zouden jullie doen voor de Zevenheuvelenloop qua intensiteit en afstand? Zijn intervaltrainingen daarvoor prima om te doen of zijn tempoloopjes dan beter?![]()
Hoe was het bij Sergio ??quote:Op zaterdag 24 oktober 2015 14:48 schreef mosselmossel het volgende:
Sja. Je weet dat het niet mag, dus boetes nemen als een man, zou ik zeggen.
Ik zit nog in België, dus loopjes toevoegen komt later.![]()
![]()
![]()
Ligt eraan wat het doel Is voor de 7^^ en wat de huidige ervaring Is.quote:Op zaterdag 24 oktober 2015 18:56 schreef Voccar het volgende:
Wat voor trainingen zouden jullie doen voor de Zevenheuvelenloop qua intensiteit en afstand? Zijn intervaltrainingen daarvoor prima om te doen of zijn tempoloopjes dan beter?Spelende vrouw, wat heeft u nu geleerd?![]()
Gewoon de ene week een interval met 4-6x1000 op 10k of 15k tempo, de andere week een tempoloop van 8km ofzo. Beetje afwisselenquote:Op zaterdag 24 oktober 2015 18:56 schreef Voccar het volgende:
Wat voor trainingen zouden jullie doen voor de Zevenheuvelenloop qua intensiteit en afstand? Zijn intervaltrainingen daarvoor prima om te doen of zijn tempoloopjes dan beter?.
![]()
Toenet het loopje gedaan wat ik van de fysio moest doen. 3x10 minuten op zone 1, met 2 minuten wandelen. Zone 1 is gelukt op een uitschieter na. Maar ben er best trots op want met de groep zit ik in zone 1 constant op die uitschieter (173 om precies te zijn). Nou goed ik voelde me wel traag eigenlijk![]()
. Knie was wel weer lastig, zoals zovaak
.
Maargoed het doel' in zone 1 blijven' is wel behaald gelukkig![]()
Linkje; http://app.endomondo.com/workouts/622792534/19432788![]()
Nja, ik heb vandaag m'n zwaarste training gedaan voor de 7^^quote:Op zaterdag 24 oktober 2015 18:56 schreef Voccar het volgende:
Wat voor trainingen zouden jullie doen voor de Zevenheuvelenloop qua intensiteit en afstand? Zijn intervaltrainingen daarvoor prima om te doen of zijn tempoloopjes dan beter?. Weet niet hoeveel zin het heeft om nu nog te starten met een schema/specifieke trainingen daarvoor.
![]()
Ik hoop morgen weer te startenquote:Op zaterdag 24 oktober 2015 20:09 schreef GotC het volgende:
[..]
Nja, ik heb vandaag m'n zwaarste training gedaan voor de 7^^. Weet niet hoeveel zin het heeft om nu nog te starten met een schema/specifieke trainingen daarvoor.
Jij hebt slechts een kleine pauze gehad in je schemaquote:Op zaterdag 24 oktober 2015 20:09 schreef Guppyfriend het volgende:
[..]
Ik hoop morgen weer te starten![]()
![]()
Ik hoop dat het daarbij blijft! Morgen dus een Evy-achtige training en daar dinsdag verslag van doen bij de fysio. En dan hopen dat ik een go krijg!quote:Op zaterdag 24 oktober 2015 20:11 schreef GotC het volgende:
[..]
Jij hebt slechts een kleine pauze gehad in je schema[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*![]()
Pff, ben weer wat meer aan het lopen maar dat vinden m'n voeten minder leuk. Krijg steeds meer blauwe nagels...It has to mean something
Could never mean more than a sacrifice![]()
Lijkt mij tijd voor nieuwe (grotere) schoenen.quote:Op zaterdag 24 oktober 2015 20:44 schreef Cynic het volgende:
Pff, ben weer wat meer aan het lopen maar dat vinden m'n voeten minder leuk. Krijg steeds meer blauwe nagels...![]()
Fucking perfect.quote:Gewoon acht gangen ondanks lunch (keuze uit 5, 7 of 8), drie amuses en nog een zooi lekkers bij de koffie. Echt zo'n geweldige belevenis!!
![]()
Of anders lopen.quote:Op zaterdag 24 oktober 2015 21:10 schreef BK. het volgende:
[..]
Lijkt mij tijd voor nieuwe (grotere) schoenen.Spelende vrouw, wat heeft u nu geleerd?![]()
quote:Op zaterdag 24 oktober 2015 21:14 schreef Gogo83 het volgende:
[..]
Fucking perfect.Gewoon acht gangen ondanks lunch (keuze uit 5, 7 of 8), drie amuses en nog een zooi lekkers bij de koffie. Echt zo'n geweldige belevenis!!
![]()
![]()
Was dus tofIn 2016 ook maar weer eens naar een sterrenrestaurant, is alweer een tijdje geleden..
![]()
Als je de voorbereiding van andere lopers op de Zevenheuvelenloop wilt volgen, kan je lid worden van de Strava groep: https://www.strava.com/clubs/Zevenheuvelen
Ik heb ineens weer last van de aanhechting van mijn hamstring aan mijn bil. Een kneuterig potje voetbal met m'n kinderen was kennelijk al teveel.
Morgen lekker een rustige loop met een kort stukje tempo in het midden. Kijken hoe het reageert.Life is what you make it.![]()
Redelijk deprimerend om in een groep te zitten waar je je training kan vergelijken met Jero's training![]()
![]()
Echt, niet normaal inderdaad. 3 amuses, 6 voorgerechten, hoofdgerecht, nagerecht en allemaal even heerlijk. Smaken perfect in balans en in bijna alles gewoon ook echt alle smaken. Ja, totally worth it!quote:Op zaterdag 24 oktober 2015 21:57 schreef thelaudprince het volgende:
[..]![]()
![]()
Was dus tofIn 2016 ook maar weer eens naar een sterrenrestaurant, is alweer een tijdje geleden..
Zeeuwse mossels kunnen altijd!![]()
Ja klopt. Was ook alleen om aan te geven dat blauwe teennagels niet altijd worden veroorzaakt door te kleine schoenen. Als je klauwt met je tenen bijvoorbeeld gebeurt het ook.quote:Spelende vrouw, wat heeft u nu geleerd?![]()
Welnee, dat is juist leuk. Daarnaast kwam je ook mijn slakkentempi zien, dus er is compensatie.quote:Op zaterdag 24 oktober 2015 22:23 schreef GotC het volgende:
Redelijk deprimerend om in een groep te zitten waar je je training kan vergelijken met Jero's training
Ik vond het eerder frustrerend dat in mijn buurt een aantal hele snelle jongens lopen die alle segmenten pakken zonder echt hun best te doen. Één van die kerels liep vorige week in Amsterdam zelfs sub 2:40!Life is what you make it.![]()
Blij dat segmenten me niks boeienquote:Op zaterdag 24 oktober 2015 22:31 schreef Schanulleke het volgende:
[..]
Welnee, dat is juist leuk. Daarnaast kwam je ook mijn slakkentempi zien, dus er is compensatie.
Ik vond het eerder frustrerend dat in mijn buurt een aantal hele snelle jongens lopen die alle segmenten pakken zonder echt hun best te doen. Één van die kerels liep vorige week in Amsterdam zelfs sub 2:40!Heb je de flyby van je marathon al gekeken?
![]()
Nee, die flyby nog niet gekeken.
Wel net die fartlek van LT bekeken.
Ik zie alleen maar bekertjes en kroontjes. Hoezo geparkeerd staan?!Life is what you make it.![]()
Segmenten zijn leuk, intervaltraining zo plannen dat de snelle stukken met een segmentje samen vallen
Precies! En ook een leuke manier om lopers uit je buurt te tracken.quote:Op zaterdag 24 oktober 2015 22:54 schreef Guard het volgende:
Segmenten zijn leuk, intervaltraining zo plannen dat de snelle stukken met een segmentje samen vallenLife is what you make it.![]()
Misschien te makkelijk: soms zijn de teennagels gewoon te lang.quote:Op zaterdag 24 oktober 2015 20:44 schreef Cynic het volgende:
Pff, ben weer wat meer aan het lopen maar dat vinden m'n voeten minder leuk. Krijg steeds meer blauwe nagels...![]()
Op segmenten die speciaal aangemaakt zijn door iemand van onze AV en waar één andere vrouw op heeft gelopen of zoquote:Op zaterdag 24 oktober 2015 22:53 schreef Schanulleke het volgende:
Nee, die flyby nog niet gekeken.
Wel net die fartlek van LT bekeken.
Ik zie alleen maar bekertjes en kroontjes. Hoezo geparkeerd staan?!
Corniel en haas B vandaag ook in de voorste regionen geeindigd zie ik
Of je sokken, of je trekt je veters tegenwoordig strakker aan.quote:Op zaterdag 24 oktober 2015 23:08 schreef wyccie het volgende:
[..]
Misschien te makkelijk: soms zijn de teennagels gewoon te lang.Life is what you make it.![]()
Vervelend inderdaad.quote:Op zaterdag 24 oktober 2015 22:31 schreef Schanulleke het volgende:
[..]
Welnee, dat is juist leuk. Daarnaast kwam je ook mijn slakkentempi zien, dus er is compensatie.
Ik vond het eerder frustrerend dat in mijn buurt een aantal hele snelle jongens lopen die alle segmenten pakken zonder echt hun best te doen. Één van die kerels liep vorige week in Amsterdam zelfs sub 2:40!
Ik heb met een paar loopmaatjes ooit eens een loper die we wel enigszins kennen en veel segmenten in de buurt had (sub 2:30 marathonniveau) aangevallen door middel van 'the power of numbers'. Met z'n zessen tegelijk allemaal twee segmentjes van hem uitgekozen en specifiek die aangevallen en gepakt. 12 stuks dus. Dat kunnen wij dan als mindere goden ook nog wel.
Zelden zoveel lol gehad met strava en hij kon het uiteindelijk ook wel waarderen, na initiële schrik ;-)![]()
SPOILER: schokkend nieuwsOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
[ Bericht 0% gewijzigd door rechtsedirecte op 25-10-2015 04:28:58 ]'Lopen is geen sport maar een manier van reizen'
Jezus![]()
Wat vreselijk.. Ik vroeg me laatst nog af hoe het met haar zou gaan
Ze heeft dit jaar de CPC HM zelfs nog gelopen
[ Bericht 16% gewijzigd door GotC op 25-10-2015 08:03:56 ]![]()
Jemig, wat vreselijk!Today is life -
the only life you are sure of. Make the most of today.
Dale Carnegie![]()
Gadverdamme, dat is slecht nieuws. Sterkte voor degenen die haar kenden en koesterden.Life is what you make it.![]()
He wat naarWrange topictitel nu ook een beetje..
Bah wat een vervelend nieuws. Rust in vrede LiesjeJust remember, you can't climb the ladder of success with your hands in your pockets. ~Arnold Swarzenegger![]()
In maart van dit jaar nog zag ik.Just remember, you can't climb the ladder of success with your hands in your pockets. ~Arnold Swarzenegger![]()
Neeeeeeewat erg
![]()
Ze heeft dit jaar nog gepost, heb nog even dm contact gehad, dat moet dit jaar zijn geweest.
Sterkte aan iedereen die haar beter kende.Spelende vrouw, wat heeft u nu geleerd?![]()
inderdaadquote:Op zondag 25 oktober 2015 08:38 schreef La_Tramposa het volgende:
He wat naarWrange topictitel nu ook een beetje..
![]()
![]()
Het was vandaag wel heerlijk weer om te lopen. Vanmorgen stond de 1e wedstrijd van de bosloopcompetitie van Athlos weer op het programma, kijken of ik dit jaar nog eens de competitie kan winnen. Op het schema stond hij ook al, 15km op 3'50, meestal wel genoeg voor de winst daar. De eerste 2 rondjes heb ik iets ingehouden maar wel vlot doorgelopen, laatste rondje mocht ik lekker aanzetten van mezelf. Eigenlijk ging het allemaal wat sneller dan moest, maar het ging ontzettend soepel. Het was zelfs best warm om te lopen. Uiteindelijk de 1e plek gepakt met 55'25, heel tevreden mee.![]()
Vanmiddag lekker wandelen op de Hoge Veluwe, wat een prachtige dag qua weer.
https://www.strava.com/activities/419865791![]()
Goed bezig! Geen moment aan gedacht dat de bosloopcompetie weer zou beginnen vandaag... Denk dat ik er af en toe eentje mee pak. Kost ook wel veel tijd voor maar 15 km lopen. Wil m'n looptegoed ( mevr T is af en toe niet zo blij met al dat geloop...) iets efficiënter gaan inzettenquote:Op zondag 25 oktober 2015 13:28 schreef Jero_nimo het volgende:
Het was vandaag wel heerlijk weer om te lopen. Vanmorgen stond de 1e wedstrijd van de bosloopcompetitie van Athlos weer op het programma, kijken of ik dit jaar nog eens de competitie kan winnen. Op het schema stond hij ook al, 15km op 3'50, meestal wel genoeg voor de winst daar. De eerste 2 rondjes heb ik iets ingehouden maar wel vlot doorgelopen, laatste rondje mocht ik lekker aanzetten van mezelf. Eigenlijk ging het allemaal wat sneller dan moest, maar het ging ontzettend soepel. Het was zelfs best warm om te lopen. Uiteindelijk de 1e plek gepakt met 55'25, heel tevreden mee.![]()
Vanmiddag lekker wandelen op de Hoge Veluwe, wat een prachtige dag qua weer.
https://www.strava.com/activities/419865791![]()
Vanochtend ook weer eens gelopen, nog een beetje kortademig door bronchitis, maar gaat weer de goede kant op.
Ook nog even wandelen, denk richting Oosterbeek. Daar wil ik ook eens wat vaker lopen, ff de boel verkennen.![]()
![]()
Nog bedankt allemaal voor de reacties op mijn vraag gisteren. Het is inderdaad kort dag om nog uitgebreid te trainen voor de Zevenheuvelenloop, maar wil de trainingen die ik doe dan zo goed mogelijk benutten. Net terug van een kort rondje. Was lekker loopweer, maar lopen zelf ging (nog) niet heel lekker.![]()
LDL van 19 km erop zitten vanochtend, vanaf nu echt alleen nog maar korte stukjes (max 13) lopen. Het taperen is nu echt begonnen
Ik heb een best grote Runkeeper bug gevonden, althans de connectie tussen Wear en Android phone
1 Start lekker met rennen via de wear
2. Zet Runkeeper op pauze via de wear
3. Loop een stukje door
4. Zet Runkeeper weer aan via de Wear
5. Nu is ineens de afstand op de Android app een stuk groter geworden, terwijl de afstand op je horloge klopt maar de tijd op de telefoon is wel hetzelfde vergeleken je horloge.
Dus stel, je bent gestopt na 1,2km en deed daar 6 min over.
Hierna heb je 600m gelopen, maar niet gerecord.
Hierna zet je hem weer aan:
Je horloge zegt nu: 1,2km - 6 min
Je telefoon zegt: 1,8km - 6min
Hoe is dit door het testproces gekomen?![]()
![]()
Het is zulk schitterend weer dat ik me in moet houden om niet alwéér mijn hardloopkloffie aan te trekken
Zelf ik heb even gerend buiten![b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*![]()
Ben vandaag ook al buiten geweest. 11km in 1:14:50. Was echt heerlijk weer buiten. Volgende week zondag 13km, weer een uitbreiding met 2km van mijn langste afstand ooit, dus ik ben benieuwd hoe mijn lichaam daar op reageert
❤ Pino112 ❤ | FeanFan | heywoodugod _O_![]()
Ik heb gisteren even gerend, maar kreeg enorme last van de binnenkant van mijn linkerscheen.. Snel gestopt dusHopelijk komende week geen last meer.
Teveel op asfalt gerend?quote:Op zondag 25 oktober 2015 15:05 schreef Glijdt_licht het volgende:
Ik heb gisteren even gerend, maar kreeg enorme last van de binnenkant van mijn linkerscheen.. Snel gestopt dusHopelijk komende week geen last meer.
![]()
Vanmiddag deelgenomen aan de Ajax Run, 10 kilometer door de Bijlmer in 48m02s.Ruim anderhalve minuut van mijn PR gelopen.
![]()
![]()
Ik ren eigenlijk alleen maar op asfalt, sinds ik het de vorige keer juist kreeg van ongelijke fietspaden in de bossen. En ik heb al heel behoorlijk dempende schoenen, al zijn die denk ik wel bijna aan vervanging toe.(Mizuno Wave Rider 17) (De buitenkanten van mijn schoenen zijn behoorlijk 'heen'). Probleem is ook denk ik mijn supinerende loopstijl, waardoor ik wellicht zelf ook te weinig demp..quote:
Ik merk bv wel grote voordelen van compressiekousen. Die had ik gisteren ook niet aan..so get yourself a car and drive it all alone
Niiiiiice!quote:Op zondag 25 oktober 2015 15:14 schreef BK. het volgende:
Vanmiddag deelgenomen aan de Ajax Run, 10 kilometer door de Bijlmer in 48m02s.Ruim anderhalve minuut van mijn PR gelopen.
Just remember, you can't climb the ladder of success with your hands in your pockets. ~Arnold Swarzenegger![]()
Jammer van de setting, maar desalniettemin...gefeliciteerd met je mooie PRquote:Op zondag 25 oktober 2015 15:14 schreef BK. het volgende:
![]()
Tis dat ik verstandig ben en naar mijn schema luister, anders had ik vandaag ook wel wat extra km's gemaaktquote:Op zondag 25 oktober 2015 14:59 schreef YUR het volgende:
Het is zulk schitterend weer dat ik me in moet houden om niet alwéér mijn hardloopkloffie aan te trekkenMet een verbeten grimas en een verborgen glimlach.![]()
Nja, ik heb dit weekend inderdaad ook alweer 3,5 uur op de tellerquote:Op zondag 25 oktober 2015 15:22 schreef Guard het volgende:
[..]
Tis dat ik verstandig ben en naar mijn schema luister, anders had ik vandaag ook wel wat extra km's gemaakt
Net 2 uur gelopen met GotC en mini op de fiets naast me. Was heerlijk! De laatste keer dat ik zelf een duurloop van 2 uur of langer deed, bleek in mei te zijn geweestDaarna alleen nog de Vaalserbergtrail, Eiger en Wisenttrail als lange stukken.
Maar mijn lichaam lijkt nu goed hersteld, dus de weg omhoog is bij deze weer ingeslagen
Het is inderdaad één van de mooiste dagen van het jaar zo, qua weer. Ik heb gefietst om mijn spiertjes wat te ontzien, dat was ook lekker. Heb tijdens mijn 3 rondjes 'Het Lint' (hardlopers, skeeleraar en wieler-paradijs in Leidsche Rijn) veel hardlopers kunnen observeren en geconcludeerd dat er toch best veel mensen gekke loopstijlen hebben, vooral veel gek bewegende handen en armen
Die heb ik vandaag ook weer gezien, mensen die met een denkbeeldige balk of zo in hun armen liepen...quote:Op zondag 25 oktober 2015 15:42 schreef La_Tramposa het volgende:
Het is inderdaad één van de mooiste dagen van het jaar zo, qua weer. Ik heb gefietst om mijn spiertjes wat te ontzien, dat was ook lekker. Heb tijdens mijn 3 rondjes 'Het Lint' (hardlopers, skeeleraar en wieler-paradijs in Leidsche Rijn) veel hardlopers kunnen observeren en geconcludeerd dat er toch best veel mensen gekke loopstijlen hebben, vooral veel gek bewegende handen en armen
Niet dat ik zelf de meest esthetische loophouding heb...Met een verbeten grimas en een verborgen glimlach.![]()
Ik loop als een soort klokkenluider van de notre dame geloof ik, als ik de foto's van mn vriendin mag geloven..
Achja
.
Mijn winterplanning:
8 november Herstel/Bav wintercup kort? Cross
14/15 november Vlinderloop Houten 5.2km/11.1km ofHellas novemberloop 5/10km? Weg
21/22 november Phoenix clubcross 7125 meter of Warandeloop B-cross 5000 meter Cross
28/29 november Runnersworld Cross 10.4km Wijk aan Zee Cross
5/6 december Niks
13 december 10km Bav Wintercup Cross
19/20 december Niks gevonden
26/27 december Derde kerstdagloop 7km? Weg
02/03 januari Giessen newyearsrun 5km? Weg
09/10 januari Egmond kwart marathon? Weg (met duinen)
16/17 januari Niks gevonden
23/24 januari Bav wintercup 10km Cross
30/31 januari Niks gevonden
06/07 februari Niks gevonden
13/14 februari 10km Groet uit Schoorl
Genoeg opties in ieder gevalZoals jullie zien wil ik niks langer dan 10km lopen voorlopig, met als hoofddoel een snelle 10km in Schoorl lopen, op het NK! (niet dat ik daar een rol van betekenis kan spelen, maar gewoon gaaf om op een NK te lopen).
De trainer mag gaan strepen als het teveel/niet verstandig is, maar volgens mij kan ik best veel van dit soort wedstrijdjes doen aangezien je natuurlijk snel hersteld van <10km wedstrijdjes. En het meeste is in de buurt! Maar ik sta nog nergens voor ingeschreven dus nog geen WLWW verzoeken..
Was voor het goede doel.quote:Op zondag 25 oktober 2015 15:21 schreef YUR het volgende:
[..]
Jammer van de setting, maar desalniettemin...gefeliciteerd met je mooie PR![]()
Mooie planning LT, ik ben je supporter in Egmond.![]()
![]()
Leuk, ga je zelf niet lopen?quote:Op zondag 25 oktober 2015 16:02 schreef BK. het volgende:
[..]
Was voor het goede doel.
Mooie planning LT, ik ben je supporter in Egmond.Ik hou van mij van mij van mij en van geen ander, want ik ben verreweg de leukste die ik ken!![]()
Ik ga echt nooit de Puinduinrun doen.
Aan die trapjes had ik al een hekel, veel te zwaar om die ook tijdens een wedstrijd op en af te moeten denderen. Maar toen ik vanochtend tijdens de training lelijk onderuitging in een gladde bocht onderaan zo'n trap wist ik het zeker. Ik houd het gewoon bij lekker vlak en veilig asfalt.
Gelukkig geen ernstige blijvende schade, alleen een knie die open lag.Al zag het er wel heroïsch uit volgens medelopers, Er kan kennelijk behoorlijk wat bloed uit zo'n knie komen.![]()
De inschrijving opent zondagquote:Op zondag 25 oktober 2015 16:23 schreef Mr.B. het volgende:
Ik ga echt nooit de Puinduinrun doen.
Aan die trapjes had ik al een hekel, veel te zwaar om die ook tijdens een wedstrijd op en af te moeten denderen. Maar toen ik vanochtend tijdens de training lelijk onderuitging in een gladde bocht onderaan zo'n trap wist ik het zeker. Ik houd het gewoon bij lekker vlak en veilig asfalt.
Gelukkig geen ernstige blijvende schade, alleen een knie die open lag.Al zag het er wel heroïsch uit volgens medelopers, Er kan kennelijk behoorlijk wat bloed uit zo'n knie komen.
Ik ga de HM doen, die is 's middags. Misschien zijn de Strand- en Duinlopen in Castricum iets voor jou? Op 6 december 10,5 (en 15,0) kilometer en op 7 februari 8,8 (en 12,3) kilometer. Zelf heb ik daar nog niet gelopen, maar het parcours lijkt volgens mij redelijk op Egmond (en Schoorl).quote:![]()
Kniebeschermers en helm opquote:
Ja, kan wie weet ook nog, als ik toch Sinterklaas ga vieren met mijn familie (in Heemskerk) valt het misschien te combineren. Bedankt voor de tip!quote:Op zondag 25 oktober 2015 16:44 schreef BK. het volgende:
[..]
Ik ga de HM doen, die is 's middags. Misschien zijn de Strand- en Duinlopen in Castricum iets voor jou? Op 6 december 10,5 (en 15,0) kilometer en op 7 februari 8,8 (en 12,3) kilometer. Zelf heb ik daar nog niet gelopen, maar het parcours lijkt volgens mij redelijk op Egmond (en Schoorl).Ik hou van mij van mij van mij en van geen ander, want ik ben verreweg de leukste die ik ken!![]()
Fijn!quote:Op zondag 25 oktober 2015 15:34 schreef YUR het volgende:
[..]
Nja, ik heb dit weekend inderdaad ook alweer 3,5 uur op de teller
Net 2 uur gelopen met GotC en mini op de fiets naast me. Was heerlijk! De laatste keer dat ik zelf een duurloop van 2 uur of langer deed, bleek in mei te zijn geweestDaarna alleen nog de Vaalserbergtrail, Eiger en Wisenttrail als lange stukken.
Maar mijn lichaam lijkt nu goed hersteld, dus de weg omhoog is bij deze weer ingeslagen
Ik heb na de 19 km van vanmorgen wel genoeg gelopen voor vandaag
Was wel lekker, beetje sightseeen in eigen stad, kon goed want Was nog vrij rustig op straat.Spelende vrouw, wat heeft u nu geleerd?![]()
Al zou ik ervoor betaald krijgen. Maassluis is volgens mij diezelfde dag. 21 km dodelijk saai, maar wel vlak asfalt.quote:![]()
Ik ben, in opdracht van de fysio, 10x 1 minuut gegaanquote:Het ging niet onaardig. Ik voelde m'n lies wel iets, maar echt zeer deed t niet. Nu goed m'n rekoefeningen blijven doen, en dinsdag even bellen met 'm over hoe het dan voelt. En hopelijk kan ik dan weer gaan uitbouwen...
Ik hoop het echt, ik merk nu pas hoe erg ik het gemist heb. Nou stond m'n hoofd er naar omstandigheden toch niet naar, daar niet van. Maar na twee weken niks doen ben ik er echt weer aan toe! Zelfs stukjes van 1 minuut maken dat ik me lekkerder voelondanks dat ik een magere 2,4km afgelegd heb...
Ik kwam wel nog meer lopers tegen, waaronder twee SocialRunners. Maar ze waren niet zo social, want hij liep iets van honderd meter voor haar(hij zal wel teruglopen op een gegeven moment, maar ik moest er toch een beetje om lachen)
Mijn eerste marathon, in Venetie netto tijd: 4:07:45 erg tevreden! beter dan verwacht, verslag volgt later als ik weer aanspreekbaar ben ;-)![]()
Wauw! Dat is een bijzonder nette tijd!quote:Op zondag 25 oktober 2015 17:17 schreef mytec het volgende:
Mijn eerste marathon, in Venetie netto tijd: 4:07:45 erg tevreden! beter dan verwacht, verslag volgt later als ik weer aanspreekbaar ben ;-)
Hier ook 10 km Ajax-Run gedaan. Wat een heerlijk weertje was dat zeg. Alleen niet de meest mooie omgeving, maar het mocht de pret niet echt drukken.quote:Op zondag 25 oktober 2015 15:14 schreef BK. het volgende:
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
quote:Op zondag 25 oktober 2015 17:17 schreef mytec het volgende:
Mijn eerste marathon, in Venetie netto tijd: 4:07:45 erg tevreden! beter dan verwacht, verslag volgt later als ik weer aanspreekbaar ben ;-)![]()
![]()
![]()
Nice, benieuwd naar je verslag (of je nog natte voeten hebt gehaaldquote:Op zondag 25 oktober 2015 17:17 schreef mytec het volgende:
Mijn eerste marathon, in Venetie netto tijd: 4:07:45 erg tevreden! beter dan verwacht, verslag volgt later als ik weer aanspreekbaar ben ;-))
Op de site van girls on the move staat trouwens nog een speciaal schema voor de laatste weken voor de zeven heuvelen..quote:Op zondag 25 oktober 2015 13:47 schreef Voccar het volgende:
Nog bedankt allemaal voor de reacties op mijn vraag gisteren. Het is inderdaad kort dag om nog uitgebreid te trainen voor de Zevenheuvelenloop, maar wil de trainingen die ik doe dan zo goed mogelijk benutten. Net terug van een kort rondje. Was lekker loopweer, maar lopen zelf ging (nog) niet heel lekker.Ik hou van mij van mij van mij en van geen ander, want ik ben verreweg de leukste die ik ken!![]()
Wow netjes mytec! Op vast niet het snelste parcours!Ik hou van mij van mij van mij en van geen ander, want ik ben verreweg de leukste die ik ken!![]()
Gefeliciteerd! Topprestatiequote:Op zondag 25 oktober 2015 17:17 schreef mytec het volgende:
Zo, wat een mooie tijd. Heel erg goed gelopen. Ik ben ook erg benieuwd naar je verslagquote:Op zondag 25 oktober 2015 17:17 schreef mytec het volgende:
Mijn eerste marathon, in Venetie netto tijd: 4:07:45 erg tevreden! beter dan verwacht, verslag volgt later als ik weer aanspreekbaar ben ;-).
quote:Op zondag 25 oktober 2015 17:17 schreef mytec het volgende:
![]()
Top prestatie mytec!
Ik heb vandaag niks gedaan.. En zelfs dan is de knie vervelend. Maarja. Hopelijk word het ooit beter..SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
quote:Op zondag 25 oktober 2015 18:26 schreef xMissi het volgende:
Top prestatie mytec!
Ik heb vandaag niks gedaan.. En zelfs dan is de knie vervelend. Maarja. Hopelijk word het ooit beter..Supertof als je dat zou gaan doen! Ik kan de keuze niet voor je maken maar je huidige werk klinkt om meerdere redenen niet ideaalSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
Mytec, goed gedaan!
En @xmissi: eens met LT. Andere baan zou beter voor je zijn. En misschien kan je dan afentoe in drukke maanden nog bijspringen in de kwekerij. Maar gewoon niet de hele dag/Maand/jaarSpelende vrouw, wat heeft u nu geleerd?![]()
Nee het is echt heel leuk werk. Maar echt totaal niet goed voor je gewrichten. En aangezien bij mijn werk nog bijna alles met de hand gaat..quote:Op zondag 25 oktober 2015 18:36 schreef La_Tramposa het volgende:
[..]
Supertof als je dat zou gaan doen! Ik kan de keuze niet voor je maken maar je huidige werk klinkt om meerdere redenen niet ideaal
Ik vraag me alleen af of ik het zou redden. Overstap is redelijk groot qua niveau..
Maar met die opleiding heb ik wel een grotere kans op een (vast)contract..
Edit; Thnx Bk en murmeli, ik hoor ook dat het een hele leuke opleiding is maar wel pittig. Mijn hardlooptrainer van donderdag, zat op een school en daar heb je geen loting ook wel fijn! Maar ik wil wel blijven werken erbij..Lastig lastig..![]()
Top prestatie mytec!
Ik heb vandaag niks gedaan.. En zelfs dan is de knie vervelend. Maarja. Hopelijk word het ooit beter..Heb ook wel eens aan dezelfde carrieremove gedacht.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Just remember, you can't climb the ladder of success with your hands in your pockets. ~Arnold Swarzenegger![]()
Mooi zeg! Ik zie in de uitslagen dat de winnaar van de 5k ook doodleuk even de 10k gewonnen heeft.quote:Op zondag 25 oktober 2015 15:14 schreef BK. het volgende:
Heb zelf aan de 5 meegedaan, het was meer een obstacle run, zeker 4 km slalommend tussen mensen, over stoepjes, was vermoeiend. Ik heb al een tijdje wat last van kleine pijntjes in mijn rechterbeen dus verwachtte er niet veel van. Maar het ging toch best lekker vanwege het weer en het feit dat het inhalen van hordes fitte jonge jongens toch best leuk is om te doen voor een wief van 38 als ik.Uiteindelijk binnen de 28 minuten binnen.
Er was op het parcours, bij een bruggetje een jongen nog hard onderuit gegaan, hij lag met een bebloed gezicht bewusteloos op de grond, hoop dat er snel een ambulance is gekomen.![]()
Forum Opties Forumhop: Hop naar: