DC Rainmakerquote:Op woensdag 21 oktober 2015 13:42 schreef GotC het volgende:
Nieuwe Garmins announcedFR630, FR230 en FR235
.
De 630 klinkt echt heel tof!
Ik ga denk ik even op m'n 210 staan. Per ongeluk, uiteraard
Die combinatie echter weer wat minderquote:Op woensdag 21 oktober 2015 11:05 schreef YUR het volgende:
[..]
December ook, Meeuwen Makrelenloop en Oliebollencross
ik denk vinger op de cameraquote:Op woensdag 21 oktober 2015 13:56 schreef GotC het volgende:
[..]
Hoe met z'n iPhone? Een hartslagmeter verbonden met BT, vinger op z'n camera, iPhone op z'n hart leggen?
Ik meet zo wel vaak mijn ochtendpols, af en toe meet ik het na met vinger aan de pols en dan klopt het soms, maar soms zit het er ook een tel of 5 naast. Of die onnauwkeurigheid groter is bij hogere inspanningen.. geen idee.quote:
Succes met het zoeken naar je 210 die je niet hebt.quote:Op woensdag 21 oktober 2015 13:42 schreef GotC het volgende:
.
ook niet voor een 25jarige?quote:Op woensdag 21 oktober 2015 14:09 schreef La_Tramposa het volgende:
[..]
Ik meet zo wel vaak mijn ochtendpols, af en toe meet ik het na met vinger aan de pols en dan klopt het soms, maar soms zit het er ook een tel of 5 naast. Of die onnauwkeurigheid groter is bij hogere inspanningen.. geen idee.
165 als (bijna) maximale hartslag is trouwens niet per se heel raar.
Nee hoor, kan prima. Uitschieters zijn er beide kanten op. Ik volg ook wel wat prof-wielrenners op Strava en daar zijn er bij die tijdens een touretappe niet boven de 150 uitkomenquote:
quote:Op woensdag 21 oktober 2015 14:20 schreef Zwabberhark het volgende:
[..]
Succes met het zoeken naar je 210 die je niet hebt.
Is dat niet even een dipje/zwart gat omdat de endorfine nu weg is en je even geen nieuwe doelen hebt etc.? Zondag zelf was je toch nog best tevreden? (en dat mag je ook zijn!)quote:Op woensdag 21 oktober 2015 14:39 schreef Schanulleke het volgende:
Zo, eerste post-marathonloopje zit er op. Lekker rustig en ontspannen. Gaf me een fijn gevoel en dat had ik even nodig, want ik baal toch wel stevig van hoe het gegaan is afgelopen zondag.
D'n YUR vond z'n 610 ooit wat te uitgebreid en filosofeerde toen openlijk over een simpeler model. Dat werd de 220 nadat hij die jou al eerder gegeven had. Uiteindelijk kocht jij voor hem weer een horloge dat alles kan behalve frikadellen frituren en moest de 220 weer weg.quote:Op woensdag 21 oktober 2015 14:37 schreef GotC het volgende:
[..]
Je bent scherp! Zelfs Yur stond al op m'n 220.
Mooi spul, was al een FR 225 aan het overwegen ter vervanging van m'n eikenhouten 310XT. Eens even kijken wat DC er van zegt.quote:Op woensdag 21 oktober 2015 13:42 schreef GotC het volgende:
.
Was toch je eerste marathon zondag? Natuurlijk baal je ervan omdat er meer in had gezeten, maar je mag zeker trots zijn op het uitlopen van een marathon.quote:Op woensdag 21 oktober 2015 14:39 schreef Schanulleke het volgende:
Zo, eerste post-marathonloopje zit er op. Lekker rustig en ontspannen. Gaf me een fijn gevoel en dat had ik even nodig, want ik baal toch wel stevig van hoe het gegaan is afgelopen zondag.
Ochtendpols gaat daar wel mee ja. Als je lekker rustig op bed ligt. Maar zodra je iets beweegt klopt het voor geen meter meer. Ga er in dat geval maar vanuit dat het dus of totaal niet klopt of hij al zo is uitgehijgd dat z'n hartslag weer rustiger is.quote:
Klinkt allemaal volkomen logischquote:Op woensdag 21 oktober 2015 14:57 schreef Zwabberhark het volgende:
[..]
D'n YUR vond z'n 610 ooit wat te uitgebreid en filosofeerde toen openlijk over een simpeler model. Dat werd de 220 nadat hij die jou al eerder gegeven had. Uiteindelijk kocht jij voor hem weer een horloge dat alles kan behalve frikadellen frituren en moest de 220 weer weg.
Ik vind mijn hersens vrij matig met het selecteren van zinvolle informatie om te onthouden.
Ik vind het maar lelijke dingen. Maar gelukkig heb ik voorlopig geen nieuw horloge nodig.quote:Op woensdag 21 oktober 2015 13:42 schreef GotC het volgende:
.
Lijkt me wel, het is of wel automatisch te connecten of een kwestie van de GPXjes los uploaden op Strava.quote:Op woensdag 21 oktober 2015 15:25 schreef heywoodu het volgende:
Is het bij een gemiddeld (< ¤150) hardloophorloge een beetje makkelijk om de resultaten ook op Strava te krijgen?
Echt?quote:Op woensdag 21 oktober 2015 15:26 schreef pijll het volgende:
[..]
Ik vind het maar lelijke dingen. Maar gelukkig heb ik voorlopig geen nieuw horloge nodig.
En wie loopt er aan het einde van de rit nog steeds met de 220?quote:Op woensdag 21 oktober 2015 14:57 schreef Zwabberhark het volgende:
[..]
D'n YUR vond z'n 610 ooit wat te uitgebreid en filosofeerde toen openlijk over een simpeler model. Dat werd de 220 nadat hij die jou al eerder gegeven had. Uiteindelijk kocht jij voor hem weer een horloge dat alles kan behalve frikadellen frituren en moest de 220 weer weg.
Ik vind mijn hersens vrij matig met het selecteren van zinvolle informatie om te onthouden.
Ja, dat is het deels ook vast wel, maar was mezelf zondag nog een beetje aan het overtuigen. Dat is niet helemaal gelukt. Die tijd boeit me nog niet eens, maar ik heb gewoon net te lang teveel pijn gehad om er fijn op terug te kijken. Voor nu in ieder geval.quote:Op woensdag 21 oktober 2015 14:40 schreef La_Tramposa het volgende:
[..]
Is dat niet even een dipje/zwart gat omdat de endorfine nu weg is en je even geen nieuwe doelen hebt etc.? Zondag zelf was je toch nog best tevreden? (en dat mag je ook zijn!)
Ja, trots ben ik ook wel, maar daarnaast zit dus nog een ander gevoel.quote:Op woensdag 21 oktober 2015 15:18 schreef Voccar het volgende:
[..]
Was toch je eerste marathon zondag? Natuurlijk baal je ervan omdat er meer in had gezeten, maar je mag zeker trots zijn op het uitlopen van een marathon.
De Suunto die ik nu heb. Maar ook mijn vorige, de 305 was een mooi solide ding.quote:
Je was net te vroeg met upgraden, anders had je een 920XT gehad.quote:Op woensdag 21 oktober 2015 15:49 schreef pijll het volgende:
[..]
De Suunto die ik nu heb. Maar ook mijn vorige, de 305 was een mooi solide ding.
Ik heb even bijgelezen over de nieuwe Garmins, en ze kunnen geen van allen wat ik van mijn horloge wil, dus ze zijn sws niet voor mij bedoeld.
Je gaat er wel hard meequote:Op woensdag 21 oktober 2015 15:43 schreef GotC het volgende:
[..]
En wie loopt er aan het einde van de rit nog steeds met de 220?
Ieder z'n eigen ding. Ik vind de 305 dan weer te lelijk voor woorden.quote:Op woensdag 21 oktober 2015 15:49 schreef pijll het volgende:
[..]
De Suunto die ik nu heb. Maar ook mijn vorige, de 305 was een mooi solide ding.
Ik heb even bijgelezen over de nieuwe Garmins, en ze kunnen geen van allen wat ik van mijn horloge wil, dus ze zijn sws niet voor mij bedoeld.
http://marathons.ahotu.com/calendar/marathonquote:Op woensdag 21 oktober 2015 16:22 schreef Schanulleke het volgende:
Is er ergens een goed overzicht van marathons te vinden? Niet dat ik denk dat ik het langs mijn vrouw krijg, maar 24 april zou in mijn werkrooster niet slecht uitkomen. Ik zie dat Madrid dan is, maar dat is waarschijnlijk wat warm en duur, maar ik wil graag ergens kijken wat mijn opties zijn.
Die had ik inmiddels ookquote:Op woensdag 21 oktober 2015 16:25 schreef La_Tramposa het volgende:
[..]
http://marathons.ahotu.com/calendar/marathon
Snelle google levert dit op?
Met de polar M400 is het redelijk makkelijk, ze hebben ook aangekondigd om eind deze maand polar intergratie met strava te maken (alles wat je upload naar polar komt automatisch op strava)quote:Op woensdag 21 oktober 2015 15:25 schreef heywoodu het volgende:
Is het bij een gemiddeld (< ¤150) hardloophorloge een beetje makkelijk om de resultaten ook op Strava te krijgen?
Ja, belangrijk, inderdaad.quote:Op woensdag 21 oktober 2015 16:31 schreef Zwabberhark het volgende:
Lekker belangrijk hoe een horloge eruit ziet.
Doe maar rustig aan!quote:Op woensdag 21 oktober 2015 18:12 schreef Murmeli het volgende:
Oja, fysio update: zitten wat harde stukjes in mn hamstring, kan inderdaad ontstaan zijn door verkrampen 's nachts. Mag wel lopen, mits ik dat rustig en ontspannen doe en tenzij het pijn doet. Kan foamroller proberen als ik daarmee op de goede plek kan komen (het zit erg dicht bij mijn knieholte). Maandag weer afspraak voor naaldjesmarteling. Hiep hoi!
Maar dat ik wel mag lopen in principe vind ik wel een zodanige geruststelling dat ik hem die pokkenaalden alvast vergeef
Ja, doe ik ook wel. Sowieso geen intervalshit tot dit weg is.quote:Op woensdag 21 oktober 2015 18:15 schreef motorbloempje het volgende:
[..]
Doe maar rustig aan!
Ik ga vrijdag met 'n PT beginnen om over m'n problemen heen te komen, hopelijk. Het heeft nu lang genoeg geduurd, en wil de volgende keer dat 't weer goed voelt niet WEER compleet terugdonderen![]()
Same here, Polar m400 syncen via syncmytracks app. Werkt prima. Ik sync met garmin (voor smashrun) en endomondo (voor fok lijst) en garmin stuurt het weer automatisch naar strava.quote:Op woensdag 21 oktober 2015 17:04 schreef Skweezer het volgende:
[..]
Met de polar M400 is het redelijk makkelijk, ze hebben ook aangekondigd om eind deze maand polar intergratie met strava te maken (alles wat je upload naar polar komt automatisch op strava)
Wat ik nu doe is via bluetooth van polar naar telefoon, en dan met de app SyncMyTracks (android) naar stravamaar als het goed is kan het straks dus met 1 stap minder. Het kan ook via site van polar en daar de .TCX downloaden en deze uploaden naar de Strava site
destijds volgens mij hier gekocht https://www.athleteshop.n(...)hartslagsensor-zwart
is nu 148 euro met hartslagband
Schanulleke, wat verwacht je van een volgende marathon dan?quote:Op woensdag 21 oktober 2015 15:48 schreef Schanulleke het volgende:
[..]
Ja, dat is het deels ook vast wel, maar was mezelf zondag nog een beetje aan het overtuigen. Dat is niet helemaal gelukt. Die tijd boeit me nog niet eens, maar ik heb gewoon net te lang teveel pijn gehad om er fijn op terug te kijken. Voor nu in ieder geval.
[..]
Ja, trots ben ik ook wel, maar daarnaast zit dus nog een ander gevoel.
Madrid is blijkbaar geen makkelijke, voor een "gewone" marathon redelijk wat hoogteverschilquote:Op woensdag 21 oktober 2015 16:22 schreef Schanulleke het volgende:
Is er ergens een goed overzicht van marathons te vinden? Niet dat ik denk dat ik het langs mijn vrouw krijg, maar 24 april zou in mijn werkrooster niet slecht uitkomen. Ik zie dat Madrid dan is, maar dat is waarschijnlijk wat warm en duur, maar ik wil graag ergens kijken wat mijn opties zijn.
Ik verwacht te kunnen genieten zonder kramp van de onderkoeling.quote:Op woensdag 21 oktober 2015 18:57 schreef steffelonio het volgende:
[..]
Schanulleke, wat verwacht je van een volgende marathon dan?
Klinkt misschien als een suffe opmerking maar ik denk dat je zo'n ervaring ook een beetje moet accepteren/omarmen. De charme van de marathon is júist dat er vanalles kan gebeuren. Daarom is het ook zo'n prestatie, als het altijd van een leien dakje ging zou iedereen het wel doenquote:Op woensdag 21 oktober 2015 19:21 schreef Schanulleke het volgende:
[..]
Ik verwacht te kunnen genieten zonder kramp van de onderkoeling.
En de tijd aanscherpen lijkt me en passant haalbaar, maar is geen doel op zich. Ik voel me nu gewoon behoorlijk bekocht omdat ik er zoveel tijd in had zitten en daar niet een heel fijne herinnering aan overhoud, terwijl ik me juist zo op die loop had verheugd.
Breitling Emergency niks voor je?quote:Op woensdag 21 oktober 2015 20:29 schreef rechtsedirecte het volgende:
ik ben op zoek naar een nieuw horloge maar geen echte haast...
Genieten zonder kramp of pijntjes of wat dan ook. Dat hoort niet bij een marathon. Dan had je harder gekund.quote:Op woensdag 21 oktober 2015 19:21 schreef Schanulleke het volgende:
[..]
Ik verwacht te kunnen genieten zonder kramp van de onderkoeling.
En de tijd aanscherpen lijkt me en passant haalbaar, maar is geen doel op zich. Ik voel me nu gewoon behoorlijk bekocht omdat ik er zoveel tijd in had zitten en daar niet een heel fijne herinnering aan overhoud, terwijl ik me juist zo op die loop had verheugd.
heel mooi maar net iets boven de begroting....quote:Op woensdag 21 oktober 2015 20:41 schreef TheWhiteCowboy het volgende:
[..]
Breitling Emergency niks voor je?
Kun je zo ver lopen zonder bijna-dood-ervaringen?quote:Op woensdag 21 oktober 2015 21:02 schreef rechtsedirecte het volgende:
[..]
heel mooi maar net iets boven de begroting....
De plannen om in 2017 een 200 miler te doen nemen toch steeds meer een dominante plaats in en ik gok dat zo'n grapje, met alles er op en er aan, al zo'n $10,000 dollar gaat kosten dus daar past het horloge niet helemaal meer bij
ten eerste zijn er verplichte slaapposten en ten tweede moet je het zien als een veredelde power hickquote:Op woensdag 21 oktober 2015 21:05 schreef mosselmossel het volgende:
[..]
Kun je zo ver lopen zonder bijna-dood-ervaringen?
Zoals Khalid zei: Marathon blijft de baas!quote:Op woensdag 21 oktober 2015 21:00 schreef mosselmossel het volgende:
[..]
Genieten zonder kramp of pijntjes of wat dan ook. Dat hoort niet bij een marathon. Dan had je harder gekund.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |