SPOILER: Schema'sOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: Wie loopt er waar en wanneer?Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: 2015 ChallengeOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: PRs bijhoudenOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: DiversOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: Blogs van enkele vaste postersOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
[ Bericht 0% gewijzigd door mosselmossel op 22-10-2015 15:27:03 ]Zeeuwse mossels kunnen altijd!![]()
TTSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
'Lopen is geen sport maar een manier van reizen'
'Als ik loop voel ik me beroerd, maar als ik niet loop nog beroerder'
'Once you discover the rewards of pain, you want more pain'![]()
Wel mooie hardloopschema's te maken via myasics.nl. Geeft een eindtijd weer en past deze aan aan de hand van je tijden bij trainingen.![]()
Voor afstervende organen start je maar een eigen topic....Met een verbeten grimas en een verborgen glimlach.![]()
Over GPS horloges gesproken.. mijn 310XT heeft kuren de laatste tijd. Doet af en toe minutenlang over het vinden van GPS signaal, en als hij aan de oplader ligt schakelt hij steeds aan en uit en maakt dan de hele tijd zo'n geluidje.. Iemand een idee wat hierbij kan helpen?Ik hou van mij van mij van mij en van geen ander, want ik ben verreweg de leukste die ik ken!![]()
Klinkt bekend. Doet ie af en toe. Probeer eens een harde reset (ff googlen) en geheugen leegmaken, dan moet het weer een tijdje goed gaan.quote:Op woensdag 21 oktober 2015 21:35 schreef La_Tramposa het volgende:
Over GPS horloges gesproken.. mijn 310XT heeft kuren de laatste tijd. Doet af en toe minutenlang over het vinden van GPS signaal, en als hij aan de oplader ligt schakelt hij steeds aan en uit en maakt dan de hele tijd zo'n geluidje.. Iemand een idee wat hierbij kan helpen?![]()
Geheugen leegmaken heeft mijn 210 ook veel goed gedaan
It has to mean something
Could never mean more than a sacrifice![]()
ThanksHet oplader-issue is nu in ieder geval verholpen, hopelijk de rest ook!
Ik hou van mij van mij van mij en van geen ander, want ik ben verreweg de leukste die ik ken!![]()
@Schanulleke: ik denk dat je er over een paar weken anders tegenaan kijkt. Dan herinner je je wel dat het kut was, maar dan overheerst de trots meer.
Ik ben na mijn eerste hm een paar dagen zwaar gefrustreerd geweest en na de 2e eigenlijk ook wel, en nog steeds een beetje, maar die negatieve gevoelens slijten weg en dan denk ik: fuck it, ik heb wel 2 halve marathons gelopen!
En dan heb jij dus nog de dubbele afstand gedaan
Komt wel goed met die gevoelens. Nu maar gewoon de frustratie even laten uitrazen.Spelende vrouw, wat heeft u nu geleerd?![]()
Zo kijk ik er ook tegen aan. Nu je uit frustratie meteen in een tweede marathon storten lijkt me beetje jammer. Ik zou proberen vanuit een positieve motivatie weer vooruit te kijken. Je mag trots zijn op je marathon, en op de voorbereiding.quote:Op woensdag 21 oktober 2015 22:55 schreef Murmeli het volgende:
@Schanulleke: ik denk dat je er over een paar weken anders tegenaan kijkt. Dan herinner je je wel dat het kut was, maar dan overheerst de trots meer.
Ik ben na mijn eerste hm een paar dagen zwaar gefrustreerd geweest en na de 2e eigenlijk ook wel, en nog steeds een beetje, maar die negatieve gevoelens slijten weg en dan denk ik: fuck it, ik heb wel 2 halve marathons gelopen!
En dan heb jij dus nog de dubbele afstand gedaan
Komt wel goed met die gevoelens. Nu maar gewoon de frustratie even laten uitrazen.![]()
Vanavond gestart met souplesse training. 10*400m met 400m rust (rust: even wandelen, dan dribbelen, dan weer even wandelen). Was een soort evy belevenis. Beviel op zich wel. Toch 4km op redelijk snel tempo gelopen, alles bij elkaar.![]()
Ik ga momenteel minimaal 5 keer per week naar de sportschool (krachttraining) en loop één keer per week hard. Net iets minder dan een halve marathon. Ik wil graag twee sportschooltrainingen inleveren voor 2 hardloop trainingenM'n conditie is niet geweldig en ik zou graag een halve marathon kunnen lopen in zo'n 2 uurtjes. Dus 2 uur lang op en rond de 10km/h zitten.
Nu zit ik op ongeveer +/- 8 km/h voor 2 uur. Iemand die een mooi schema heeft, of een site kent waar ik zo iets in elkaar kan zetten zodat ik met een aantal maanden met 2/3 keer per week hardlopen m'n doelstelling kan bereiken?1 op de 6 mensen heeft 5 anderen om zich heen
-Harry Jekkers![]()
Met daarbij op lange termijn het liefst een marathon in zo'n 4-4,5 uurMaar eerst even de halve marathon doen in een redelijke tijd
1 op de 6 mensen heeft 5 anderen om zich heen
-Harry Jekkers![]()
Zoals Dirkos hierboven al zegt myasics.nl, of http://www.runnersweb.nl/Schema.htm daar staan wat standaard schema's maar kun je ook een schema op maat makenMet een verbeten grimas en een verborgen glimlach.![]()
In 2-3 maanden van 8 km/u naar 10,5 km per uur is best wel stevig hoor!quote:Op woensdag 21 oktober 2015 23:49 schreef Nelvalhil het volgende:
Met daarbij op lange termijn het liefst een marathon in zo'n 4-4,5 uurMaar eerst even de halve marathon doen in een redelijke tijd
Misschien lukt het je maar ik zou niet al te teleurgesteld zijn als t niet lukt.
Edit: ik las niet goed, er staat geen 2-3 maanden. Toch lijkt me een aantal maanden (dus minder dan een jaar?) best ambitieus.
Maar wie weet, met een goed schema en niet teveel aanleg voor blessures
[ Bericht 14% gewijzigd door Murmeli op 22-10-2015 09:57:32 ]Spelende vrouw, wat heeft u nu geleerd?![]()
Nice! Een deel van mijn eindejaarsuitkering mag naar de 235quote:Op woensdag 21 oktober 2015 13:42 schreef GotC het volgende:
Nieuwe Garmins announcedFR630, FR230 en FR235
.
De 630 klinkt echt heel tof!
Ik ga denk ik even op m'n 210 staan. Per ongeluk, uiteraardAls je maar lang genoeg wacht komt er vanzelf wel een horloge dat aan je eisen voldoet.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
Gefeliciteerd!
Ik ben erg benieuwd naar de nauwkeurigheid van de optical HR op de 235. Het is namelijk wel een beetje stom dat al die geavanceerde stats bijna via de HR band gaan bij de 630... Ik vind ze er verder prima uitzien, al denk ik niet dat ik heel snel ga upgraden.Jack does it in real time...![]()
Iets beter lezenquote:Op donderdag 22 oktober 2015 06:48 schreef Murmeli het volgende:
[..]
In 2-3 maanden van 8 km/u naar 10,5 km per uur is best wel stevig hoor!
Misschien lukt het je maar ik zou niet al te teleurgesteld zijn als t niet lukt.er staat alleen een aantal maanden, maar 2-3 keer trainen per week. Mag dus waarschijnlijk wat langer duren.
![]()
![]()
Dat heb ik ook met mijn 110 (nu 3,5 jaar oud). heeft-ie sinds de laatste firmware update ook meer last van. Heb jij die toevallig ook?quote:Op woensdag 21 oktober 2015 21:35 schreef La_Tramposa het volgende:
Over GPS horloges gesproken.. mijn 310XT heeft kuren de laatste tijd. Doet af en toe minutenlang over het vinden van GPS signaal, en als hij aan de oplader ligt schakelt hij steeds aan en uit en maakt dan de hele tijd zo'n geluidje.. Iemand een idee wat hierbij kan helpen?Kierkegaard: Life Can Only Be Understood Backwards, But It Must Be Lived Forwards![]()
Ik zou het niet weten eigenlijk, wanneer de laatste update was en of het sinds toen was.. volgens mij niet eigenlijk..quote:Op donderdag 22 oktober 2015 09:36 schreef SEMTEX het volgende:
[..]
Dat heb ik ook met mijn 110 (nu 3,5 jaar oud). heeft-ie sinds de laatste firmware update ook meer last van. Heb jij die toevallig ook?Ik hou van mij van mij van mij en van geen ander, want ik ben verreweg de leukste die ik ken!![]()
Owjah!quote:Op donderdag 22 oktober 2015 08:17 schreef Jero_nimo het volgende:
[..]
Iets beter lezener staat alleen een aantal maanden, maar 2-3 keer trainen per week. Mag dus waarschijnlijk wat langer duren.
Blijft een aantal maanden ambitieus
Spelende vrouw, wat heeft u nu geleerd?![]()
Als je sneller wilt worden zou ik wat kortere trainingen doen. Elke week 2 uur lopen is nergens voor nodig als je voor een halve marathon traintquote:Op woensdag 21 oktober 2015 23:43 schreef Nelvalhil het volgende:
Ik ga momenteel minimaal 5 keer per week naar de sportschool (krachttraining) en loop één keer per week hard. Net iets minder dan een halve marathon. Ik wil graag twee sportschooltrainingen inleveren voor 2 hardloop trainingenM'n conditie is niet geweldig en ik zou graag een halve marathon kunnen lopen in zo'n 2 uurtjes. Dus 2 uur lang op en rond de 10km/h zitten.
Nu zit ik op ongeveer +/- 8 km/h voor 2 uur. Iemand die een mooi schema heeft, of een site kent waar ik zo iets in elkaar kan zetten zodat ik met een aantal maanden met 2/3 keer per week hardlopen m'n doelstelling kan bereiken?
Één van de training kan een intervaltraining zijn, op gewenst wedstrijdtempo (bijvoorbeeld beginnen met 4x3 minuten op dat tempo, en dat opbouwen tot maximaal 6 keer 1km of zo.
En de andere training kan een duurtraining zijn, waarbij je lekker rustig mag lopen. Maar het hoeft niet per se 2 uur, lijkt me ook te zwaar in combinatie met de sportschool. Begin met 10-12 km en doe er elke week 2km bij, en dan elke 3e week een stapje terug. Als je op maximaal 17-18km zit ben je goed genoeg getraind voor die halve marathon!Ik hou van mij van mij van mij en van geen ander, want ik ben verreweg de leukste die ik ken!![]()
Ik zie mijn regelmatig intervallende clubgenootjes ook inderdaad snel beter worden. Dat kan hard gaan.Kierkegaard: Life Can Only Be Understood Backwards, But It Must Be Lived Forwards![]()
Ja, en als je elke week 2 uur in training op 8km/u loopt is het ook niet zo'n grote stap naar één keer in een wedstrijd 10km/u. Maar goed, dat zal je moeten afwachten Nelvalhil, hoe het gaat!quote:Op donderdag 22 oktober 2015 09:59 schreef SEMTEX het volgende:
Ik zie mijn regelmatig intervallende clubgenootjes ook inderdaad snel beter worden. Dat kan hard gaan.Ik hou van mij van mij van mij en van geen ander, want ik ben verreweg de leukste die ik ken!![]()
Zo is het ook natuurlijk. Het is bepaald niet dat ik verwacht dat het ooit makkelijk zal gaan. Heb sinds mijn loopje van gisteren ook wel weer een beter gevoel. Misschien zaten er gewoon nog teveel afvalstoffen in mijn lijf ofzo.quote:Op woensdag 21 oktober 2015 21:11 schreef La_Tramposa het volgende:
[..]
Zoals Khalid zei: Marathon blijft de baas!
Life is what you make it.![]()
Ik vroeg hier een paar dagen geleden wat mensen met de lege gelletjes deden, voor aankomend weekend heeft de organisatie ook het antwoord:
Important note: while running throw sponges and bottles in the recycle bins placed on the
course!!!!! Not doing it could cause disqualification!
Goed natuurlijk, hopelijk controleren ze op opzettelijk weggooien en niet op laten vallen/ net naast de prullenbak.![]()
Ik probeer altijd alles in een prullenbak te gooien, zelfs lege bekertjes. Ik ben inmiddels echt bedreven in de kunst van het raak gooien tijdens het lopen.![]()
http://www.runnersweb.nl/Runners-World/Dreamteam-2016.htm
Je kan je weer aanmelden om in aanmerking te komen voor het Runners World Dreamteam voor de Rotterdam Marathon..!Ik hou van mij van mij van mij en van geen ander, want ik ben verreweg de leukste die ik ken!![]()
Ik heb nog nooit een fijne marathon gelopen. Ze gingen echt allemaal om verschillende redenen kutquote:Op donderdag 22 oktober 2015 10:34 schreef Schanulleke het volgende:
[..]
Zo is het ook natuurlijk. Het is bepaald niet dat ik verwacht dat het ooit makkelijk zal gaan. Heb sinds mijn loopje van gisteren ook wel weer een beter gevoel. Misschien zaten er gewoon nog teveel afvalstoffen in mijn lijf ofzo.
F means you're fucked![]()
dit misschien een optie voor de reislustige lopers onder ons![]()
http://www.suunto.com/New(...)ers-and-adventurers/
Verder zijn de nieuwe Garmins wel leuk. Was aan het twijfelen of een TomTom iets zou zijn, maar zo'n Garmin is ook wel leuk ivm activity tracker/smart watch achtige funties etc.
Beetje laat maar toch een kort 'verslag van HM in 040:SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.tldr:
PR op HM 1u56 en achillepees blessure tijdje rust moet goed komen
Sono bello, sono sano, sono Palermitano!![]()
Interessant.quote:Op donderdag 22 oktober 2015 11:08 schreef La_Tramposa het volgende:
Je kan je weer aanmelden om in aanmerking te komen voor het Runners World Dreamteam voor de Rotterdam Marathon..!Denk alleen niet dat dit verstandig is bij een eerste marathon.
![]()
Nouja, Rob Veer weet waarschijnlijk wel wat hij doetquote:Op donderdag 22 oktober 2015 11:27 schreef BK. het volgende:
[..]
Interessant.Denk alleen niet dat dit verstandig is bij een eerste marathon.
Als je je zelf voorbereidt heb je die coaching uberhaupt niet..
Ik hou van mij van mij van mij en van geen ander, want ik ben verreweg de leukste die ik ken!![]()
Waarom niet?quote:Op donderdag 22 oktober 2015 11:27 schreef BK. het volgende:
[..]
Interessant.Denk alleen niet dat dit verstandig is bij een eerste marathon.
Denk dat je juist veel baat heb bij de begeleiding, en ik kan me niet voorstellen dat ze geen debutanten willen in dat team, integendeel zelfs lijkt me.
Gewoon aanmelden
Met een verbeten grimas en een verborgen glimlach.![]()
Ik twijfel ook niet aan de coaching, meer aan het circus eromheen. Het is natuurlijk een reclamedingetje. Maar ik ga erover nadenken!quote:Op donderdag 22 oktober 2015 11:29 schreef La_Tramposa het volgende:
[..]
Nouja, Rob Veer weet waarschijnlijk wel wat hij doetAls je je zelf voorbereidt heb je die coaching uberhaupt niet..
![]()
![]()
Gedaan! Verwacht toch niet uitgekozen te worden.quote:Op donderdag 22 oktober 2015 11:08 schreef La_Tramposa het volgende:
Je kan je weer aanmelden om in aanmerking te komen voor het Runners World Dreamteam voor de Rotterdam Marathon..!Life is what you make it.![]()
Het is dat Rotterdam sowieso niet op mijn schema staat, anders had ik ook wel weer een poging gedaan. Lijkt me best geinig
Eigenlijk geen idee, ik weet wel dat ik de afgelopen maar maanden ontzettend ben gegroeid in de sportschool. Ben nog jong, let vrij goed op m'n voeding dus het lijkt me goed te doenquote:Op donderdag 22 oktober 2015 06:48 schreef Murmeli het volgende:
[..]
In 2-3 maanden van 8 km/u naar 10,5 km per uur is best wel stevig hoor!
Misschien lukt het je maar ik zou niet al te teleurgesteld zijn als t niet lukt.
Edit: ik las niet goed, er staat geen 2-3 maanden. Toch lijkt me een aantal maanden (dus minder dan een jaar?) best ambitieus.
Maar wie weet, met een goed schema en niet teveel aanleg voor blessures
-Harry Jekkers![]()
Ik denk dat ik gewoon dit schema ga volgen5 keer in de week moet te doen zijn
http://www.runnersweb.nl/(...)n-halve-marathon.htm1 op de 6 mensen heeft 5 anderen om zich heen
-Harry Jekkers![]()
Succes ermeequote:Op donderdag 22 oktober 2015 12:24 schreef Nelvalhil het volgende:
http://www.runnersweb.nl/(...)n-halve-marathon.htm
Naast 2-3x in de sportschool? Dat lijkt me een behoorlijk heftige opschaling?quote:Op donderdag 22 oktober 2015 12:24 schreef Nelvalhil het volgende:
http://www.runnersweb.nl/(...)n-halve-marathon.htmIk hou van mij van mij van mij en van geen ander, want ik ben verreweg de leukste die ik ken!![]()
Sterker nog dat komt in de buurt van een topsport schema ;-) ken wielrenners die in de ochtend fietsen en in de middag naar de gym gaan.. Het kan als daarnaast je activiteiten slapen en eten zijn...quote:Op donderdag 22 oktober 2015 12:30 schreef La_Tramposa het volgende:
[..]
Naast 2-3x in de sportschool? Dat lijkt me een behoorlijk heftige opschaling?![]()
Van 1 keer in de week naar 5 keer is bijna een garantie voor blessures. Dit schema is bedoeld voor mensen die al gewend zijn meerdere keren in de week te lopen en die een dergelijke belasting dus aankunnen.quote:Op donderdag 22 oktober 2015 12:24 schreef Nelvalhil het volgende:
http://www.runnersweb.nl/(...)n-halve-marathon.htm
Ik zou eerst beginnen met de frequentie heel langzaam op te voeren, dus eerst van 1 naar 2 en na een tijd pas als dat goed gaat naar 3 keer in de week gaan. En dan niet twee uur achter elkaar lopen, maar intervaltrainingen, iets langere tempostukken en af en toe een duurloopje.![]()
Mensen hier die het boek "Het geheim van hardlopen" gelezen hebben?
Heb die voor mn verjaardag gehad, is het wat?![]()
Gisteren bij Trias een runnerscan laten doen, misschien wel leuk/interessant voor anderen hier.
Het is niet duur, slechts 35 euro, en wordt vaak vergoed door de verzekering. Kost een uurtje ongeveer en er werd/wordt gekeken naar je looptechniek, houding, etc en aan de hand daarvan tips en verbeteringen aangedragen.
Niet superspannend of diepgaand, maar leuk om even een objectieve blik te krijgen op hoe je alles doet(In mijn geval vooral een kwestie van werken aan core-stability en een aantal oefeningen meegekregen).
En nu langzaamaan een keuze gaan amken tussen de TomTom Spark cardio en Garmin Forerunner 235... moet zeggen dat ze er allebei erg interessant uitzien! (Heb nu een TomTom multisport cardio en wil eignelijk niet zonder ingebouwde hartmeter meer).![]()
Ja, misschien wil ik wel wat te snel, heb dan ook belachelijk veel vrije tijd over (middelbare school, havo) en ben gewent om bijna elke dag wel naar de sportschool te gaan. Denk dat ik dan de komende weken de trainingen rustig opbouw
-Harry Jekkers![]()
Wat is er stom aan dat al die geavanceerde stats via de hartslagband gaan? Lijkt mij vrij logisch dat dit simpelweg niet kan via je je pols.quote:Op donderdag 22 oktober 2015 08:11 schreef DeeBee het volgende:
Gefeliciteerd!
Ik ben erg benieuwd naar de nauwkeurigheid van de optical HR op de 235. Het is namelijk wel een beetje stom dat al die geavanceerde stats bijna via de HR band gaan bij de 630... Ik vind ze er verder prima uitzien, al denk ik niet dat ik heel snel ga upgraden.![]()
Het is nogal anders he, sportschool is veel gevarieerder en bovendien is er geen hart-long belasting. Bij hardlopen heb je een heel eenzijdige belasting van bepaalde spieren en pezen, die moeten elke keer goed hersteld zijn voor je aan de volgende training begint. Mensen die 5x in de week hardlopen aankunnen zijn meestal al jaren bezig, dat is geen kwestie van weken. Daarnaast heb je dus het feit dat je hart ook belast wordt, met name door anaerobe trainingen, dus als je in dat opzicht trainingen te kort op elkaar laat volgen kun je in een stadium van overreaching en uiteindelijk zelfs overtraining komen, wat betekent dat je niet meer helemaal hersteld van trainingen en daardoor alleen maar minder fit wordt i.p.v. fitter. Wat MrB zei, houd het gewoon bij 2-3x sportschool en 1-2x hardlopen voorlopig!quote:Op donderdag 22 oktober 2015 14:53 schreef Nelvalhil het volgende:
Ja, misschien wil ik wel wat te snel, heb dan ook belachelijk veel vrije tijd over (middelbare school, havo) en ben gewent om bijna elke dag wel naar de sportschool te gaan. Denk dat ik dan de komende weken de trainingen rustig opbouwIk hou van mij van mij van mij en van geen ander, want ik ben verreweg de leukste die ik ken!![]()
Wat voor ingewikkelde stats berekent hij dan die niet via polsslag kunnen>?quote:Op donderdag 22 oktober 2015 15:00 schreef TheWhiteCowboy het volgende:
[..]
Wat is er stom aan dat al die geavanceerde stats via de hartslagband gaan? Lijkt mij vrij logisch dat dit simpelweg niet kan via je je pols.Zeeuwse mossels kunnen altijd!
Forum Opties Forumhop: Hop naar: