Ja, had ik; mafkeesquote:Op woensdag 6 januari 2016 15:41 schreef derLudolf het volgende:
[..]
Ik weet hoe explosief het is ja. En eigenlijk zet ik alles wel aan de kant als ik ga slijpen![]()
Over acetyleen gesproken, mijn post in de k&w SC gezien van de 31e
Oh dat was ik zelf niet, was bij m'n neef. Heb zelf gewoon met carbid geschoten, maar dit knalt toch anders. Carbid is veel doffer. Ligt aan de gas/zuurstof verhouding denk ik.quote:Op woensdag 6 januari 2016 15:50 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
Ja, had ik; mafkees![]()
Ik heb geen acetyleen ter beschikking thuis, maar op het werk kom ik vaak dat soort stomme dingen tegen, en dan staan ze in een ATEX-zone ook nog.. in mijn tak van sport is slijpen sowieso een listig iets wat zelden mag.. ze trekken liever de fabriek half uit elkaar om het ergens in een werkplaats te doen als dat ze toestemming geven om handenvol vuur overal over uit te strooien.
In de petrochemie mag je sowieso niksquote:Op woensdag 6 januari 2016 15:56 schreef derLudolf het volgende:
[..]
Oh dat was ik zelf niet, was bij m'n neef. Heb zelf gewoon met carbid geschoten, maar dit knalt toch anders. Carbid is veel doffer. Ligt aan de gas/zuurstof verhouding denk ik.
Jij zit toch in de (petro) chemie? Dan is het opzich logisch dat ze daar niet met vuur gaan spelen
Het zou niet best zijn als een branderset daar niet tegen kan.quote:Op woensdag 6 januari 2016 13:23 schreef derLudolf het volgende:
[..]
In SC had ook prima gekund.Vooral leuk als je ze mobiel bekijkt, de bovenste helft is meestal niet zo gevaarlijk. Als je naar beneden scrollt valt dat dan toch tegen
Maar is deze zo gevaarlijk? Ik weet in zo'n bruine fles zit acetyleen wat nogal reactief en brandbaar is, maar hier moeten die flessen en slangen toch tegen kunnen?
[ afbeelding ]
quote:Op woensdag 6 januari 2016 15:50 schreef Sounddragon het volgende:
in mijn tak van sport is slijpen sowieso een listig iets wat zelden mag.. ze trekken liever de fabriek half uit elkaar om het ergens in een werkplaats te doen als dat ze toestemming geven om handenvol vuur overal over uit te strooien.
Ik heb pas een kunstje gehad met een hogedruk (2500 bar) schroefflens. Dingen hebben een schroefverbinding, dus als je die wilt vervangen, schroef je hem van de pijp af. Ding zat vast door roestschade. Stuk massief 80mm rond van een metertje of 4 tussen de studs en met een takel omhoog en een 3 tons pullift naar onder trekken, ging wel los, maar niet geweldig. Konden dat ding inslijpen of zagen en splijten, maar kregen we geen vergunning voor.. Hebben we 3 dagen met 5 man om en om aan een 3 tonse pullift gehangen om het ding eraf te schroeven met een stuk massief staal tussen de studs (60 cm slag, 36 rondjesquote:Op woensdag 6 januari 2016 21:01 schreef bluemoon23 het volgende:
[..]ja dat is vaak wel lastig, zit er een taperlock of een poelie vast op een electromotor, als je die poelie of taperlock even inslijpt met een slijptol heb je zo,n ding er zo vanaf, vaak kost zo,n poelie maar een paar tientjes of er moet toch al een nieuwe op....
Nee, dan mag je daar weer niet slijpen en moet je die hele motor uitbouwen en naar de werkplaats brengen om de poelie eraf te kunnen halen....
http://www.safetytools.no(...)ng-and-weld-removal/quote:
Maakt vonkies aan de business end jonge.. daar zit het probleem, niet in de behuizingquote:Op woensdag 6 januari 2016 22:26 schreef bluemoon23 het volgende:
[..]
http://www.safetytools.no(...)ng-and-weld-removal/
Slijp/freestol goedgekeurd om in atexzone 1&2 te mogen gebruiken.
Werkt op lucht, met waterkoeling.
Heb ik 2 jaar geleden mee gewerkt.
Tja, bij Shell en DSM krijg je ook ruzie als je op het hoofdkantoor waar in de wijde omgeving het kopieerapparaat de grootste hoeveelheid gevaarlijke stoffen bevat, de trap af loopt met een bekertje koffie zonder dekseltje, terwijl je de leuning niet vast houdt.quote:Op woensdag 6 januari 2016 16:06 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
In de petrochemie mag je sowieso niksIk kom in fabrieken daar staan leidingen en ovens die zó gruwelijk heet zijn dat ze transparant rood zijn, en als je ernaast staat (voor zover je daar in de buurt kunt/wilt komen) mag je niet eens effe roken
Officieus moet je zelfs met 2 handen de leuning vasthouden (3 van 4 ledematen contact) en dan je bekertje balanceren op je hoofdquote:Op woensdag 6 januari 2016 22:40 schreef bleiblei het volgende:
[..]
Tja, bij Shell en DSM krijg je ook ruzie als je op het hoofdkantoor waar in de wijde omgeving het kopieerapparaat de grootste hoeveelheid gevaarlijke stoffen bevat, de trap af loopt met een bekertje koffie zonder dekseltje, terwijl je de leuning niet vast houdt.
Die regels zijn er dan ook voornamelijk om iedereen scherp te houden en er natuurlijk gedrag in te rammen zodat het fout gaat op plekken waar het niet kan.
Valt roken ooit onder "het bewust nemen van AANVAARDBARE risico's"?quote:Op woensdag 6 januari 2016 16:06 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
In de petrochemie mag je sowieso niksIk kom in fabrieken daar staan leidingen en ovens die zó gruwelijk heet zijn dat ze transparant rood zijn, en als je ernaast staat (voor zover je daar in de buurt kunt/wilt komen) mag je niet eens effe roken
Neuh, maar ik 'rook' elektrischquote:Op woensdag 6 januari 2016 22:56 schreef Barrah het volgende:
[..]
Valt roken ooit onder "het bewust nemen van AANVAARDBARE risico's"?
Lezenquote:Op woensdag 6 januari 2016 22:29 schreef Sounddragon het volgende:
Maakt vonkies aan de business end jonge.. daar zit het probleem, niet in de behuizing![]()
Hehe, tijdens een stop of TA kan het idd wel... tijdens productie weet ik niet hoor,, ze zijn hier héél erg benauwd in sommige plantsquote:Op woensdag 6 januari 2016 23:18 schreef bluemoon23 het volgende:
[..]
Lezen![]()
Doordat er continu een waternevel over de schijf heen gaat, komen er geen vonken, en worden de spanen afgekoeld.
De water en luchttoevoer gaat via een speciale "box" met reduceers om de druk te regelen, als de waterdruk zou wegvallen, dan sluit de luchttoevoer ook en stopt de tol.
Shell, BP, Total, ExxonMobil, Bayer, Statoil, Basf, etc gebruiken het.
Dat doen ze niet omdat het rotzooi is hoor......
Voor sommige situaties kan het een uitkost zijn.
Het kost wel een paar centen, maar als daardoor een turnaround/stop een dag korter duurt, of je kunt het tijdens productie doen, dan hoef ik jou niet te vertellen wat dat scheelt.....
Ach, het is het probleem van de W-firma's, ik ben van de rigging en het hijs- en takelwerk. Soms, zoals met die flens is het ineens mijn probleem; had ik mijn grote bek maar moeten houden, want ik had geroepen dat ik het kreng er wel effe vanaf zou draaienquote:Op donderdag 7 januari 2016 00:07 schreef bluemoon23 het volgende:
Wij hebben het gewoon tijdens productie gebruikt in zone 1
Tijdens stop/TA als alles drukloos en veiliggesteld is dan gaat de slijptol er wel in.....
Dat veiligstellen en vergunning vrijgeven moet ik dan weer doen.![]()
Scharnierpennen eruit tikken (of schroeven eruit), deur optillen, deur dicht. Geen probleemquote:
Ook dat is geen oplossing. De deur zit dan niet meer naast de pot maar de deur moet naar je lichaam toe geopend worden, nu open je de deur van het lichaam af.quote:Op woensdag 27 januari 2016 22:32 schreef Chicolade het volgende:
[..]
Scharnierpennen eruit tikken (of schroeven eruit), deur optillen, deur dicht. Geen probleem. Had mij ook kunnen overkomen.
WC met handleiding.. open de deur.. wurg u zelf langs de deur en ga op de pot staan.. sluit de deur. stap van de pot, doe u behoefte. voor het verlaten doet u bovenstaande stappen in omgekeerde volgordequote:Op woensdag 27 januari 2016 23:20 schreef PandaDrop het volgende:
[..]
Ook dat is geen oplossing. De deur zit dan niet meer naast de pot maar e deur moet naar je lichaam toe geopend worden, nu open je de deur van het lichaam.![]()
Heeft iemand hier wo of hbo bouwkunde gestudeerd?![]()
Ik doe nu civiele techniek op HRO.
Ik leer nu hoe je huizen ontwerpt in 3D met Revit, ik heb daarvoor AutoCAD 2D. AutoCAD 3D en Civil 3D gehad.![]()
Voordat je wc's of deuren plaatst maak je eerst een ontwerp op papier.
Bouwtekeningen kan bij je gemeente vanaf 20 euro inzien.![]()
Of je hebt een eigen woning.
Let op: meeste huizen hebben geen bouwtekeningen die met CAD-programma zijn gemaakt.
Daarom eerst een tekening maken!quote:Op woensdag 27 januari 2016 23:26 schreef Ou-Tannu het volgende:
[..]
WC met handleiding.. open de deur.. wurg u zelf langs de deur en ga op de pot staan.. sluit de deur. stap van de pot, doe u behoefte. voor het verlaten doet u bovenstaande stappen in omgekeerde volgorde
Maar soms...quote:Op woensdag 6 januari 2016 22:40 schreef bleiblei het volgende:
[..]
Tja, bij Shell en DSM krijg je ook ruzie als je op het hoofdkantoor waar in de wijde omgeving het kopieerapparaat de grootste hoeveelheid gevaarlijke stoffen bevat, de trap af loopt met een bekertje koffie zonder dekseltje, terwijl je de leuning niet vast houdt.
Die regels zijn er dan ook voornamelijk om iedereen scherp te houden en er natuurlijk gedrag in te rammen zodat het fout gaat op plekken waar het niet kan.
Op het hoofdkantoor nog wel. De directeur heeft ook een brandwerend maatpak en Floris van Bommels met S3 klasse?quote:Op donderdag 28 januari 2016 00:10 schreef hottentot het volgende:
[..]
Maar soms...
NAM hoofdkantoor, ik doe mijn werklaarzen uit en mijn werkschoenen aan om zonder modderpoten 10 meter het kantoor in te lopen om naar de wc te kunnen. Officiele waarschuwing en een veiligheidsvergadering omdat ik mijn veters los had op die 10 meter, helemaal gestoord zijn ze op dat soort plekken smerige regelneukers zijn het.
Ik had zelfs op sokken mogen lopen, maar niet met losse vetersquote:Op donderdag 28 januari 2016 00:27 schreef derLudolf het volgende:
[..]
Op het hoofdkantoor nog wel. De directeur heeft ook een brandwerend maatpak en Floris van Bommels met S3 klasse?
Hoewel, een goed pak van wol vliegt ook niet zomaar in de fik en schoenen met een leren zool zijn ook lastiger doordringbaar dan een rubberen zool
quote:Op donderdag 28 januari 2016 00:37 schreef hottentot het volgende:
[..]
Ik had zelfs op sokken mogen lopen, maar niet met losse veters
Ik ben helemaal voor strenge regels op Apex locaties, ik snap ook dat je van de arbo niet mag roken naast een oven van zes verdiepingen hoog met kerntemperatuur 2200 graden want er zit een dak op het gebouw, en lui die op een zes meter hoge ladder staan met een 2000W Hilti mogen om mij van het terrein afgeschopt worden (als toezichthouder trapte ik dat soort ook zelf van het terrein af.) maar laten we verdomme wel praktisch blijven.quote:
Tuurlijk, veiligheid is goed met de situatie moet wel werkbaar blijven.quote:Op donderdag 28 januari 2016 00:42 schreef hottentot het volgende:
[..]
Ik ben helemaal voor strenge regels op Apex locaties, ik snap ook dat je van de arbo niet mag roken naast een oven van zes verdiepingen hoog met kerntemperatuur 2200 graden want er zit een dak op het gebouw, en lui die op een zes meter hoge ladder staan met een 2000W Hilti mogen om mij van het terrein afgeschopt worden (als toezichthouder trapte ik dat soort ook zelf van het terrein af.) maar laten we verdomme wel praktisch blijven.
En als ik dan als toezichthouder op een lokatie weiger om een groep die te gast is (klant, gemeente bedenk het) toegang te verlenen omdat er niet genoeg spare werkschoenen zijn is het ook weer niet goed
Tja, als jij daar over die veters struikelt en op je muil valt, dan wordt dat geregistreerd als een bedrijfsongeval.quote:Op donderdag 28 januari 2016 00:37 schreef hottentot het volgende:
Ik had zelfs op sokken mogen lopen, maar niet met losse veters![]()
genoeg evaring bij de nam! Heb zelfs mee gemaakt op een project waar wij een aansluiting "ty-in"moesten maken naar het station toe.. Dat iedereen op die locatie zich aan de meest absurde regels moest houden "en wij eigenlijk ook" maar omdat ze de boel snel klaar wouden hebben konden wij alles maar doen.. Waar ze op dat station normaal dagen over moesten vergaderenquote:Op donderdag 28 januari 2016 00:10 schreef hottentot het volgende:
[..]
Maar soms...
NAM hoofdkantoor, ik doe mijn werklaarzen uit en mijn werkschoenen aan om zonder modderpoten 10 meter het kantoor in te lopen om naar de wc te kunnen. Officiele waarschuwing en een veiligheidsvergadering omdat ik mijn veters los had op die 10 meter, helemaal gestoord zijn ze op dat soort plekken smerige regelneukers zijn het.
De volgende keer dus gewoon met je modderpoten door banjerenquote:Op donderdag 28 januari 2016 00:10 schreef hottentot het volgende:
[..]
Maar soms...
NAM hoofdkantoor, ik doe mijn werklaarzen uit en mijn werkschoenen aan om zonder modderpoten 10 meter het kantoor in te lopen om naar de wc te kunnen. Officiele waarschuwing en een veiligheidsvergadering omdat ik mijn veters los had op die 10 meter, helemaal gestoord zijn ze op dat soort plekken smerige regelneukers zijn het.
Zo had ik ooit na een klus een pomp van een cv ketel (in de verpakkingquote:Op donderdag 28 januari 2016 17:52 schreef ikweethetookniet het volgende:
A10 korte tijd dicht door verloren boormachine
[ afbeelding ]
De A10 bij Watergraafsmeer is korte tijd afgesloten geweest nadat een automobilist zijn boormachine was verloren. Het stuk gereedschap lag enige tijd op de snelweg en werd door verschillende voertuigen overreden.
[ afbeelding ]
Hoe het voorwerp op de snelweg is beland, is niet duidelijk. Op beelden van de VID was te zien dat de politie de snelweg enkele minuten afsloot om de boormachine van de weg te halen.
http://www.at5.nl/artikel(...)verloren_boormachine
![]()
Lastig hoor boormachine in de auto leggen en dan deurtje dicht doen
Stevige pomp dat ie bleef liggen....quote:Op woensdag 17 februari 2016 10:43 schreef Juup© het volgende:
[..]
Zo had ik ooit na een klus een pomp van een cv ketel (in de verpakking) gewoon even op het dak gelegd om hem daarna op z'n plek te leggen in de bus, helaas was ik in mijn verstrooidheid vergeten de pomp van het dak te halen. Nadat ik zo'n 10 minuten onderweg was naar de volgende storingsmelding, viel het mij op dat er iemand achter mij reed die constant met zijn lichten aan het seinen was (schijnbaar ook aan het toeteren maar ik had de muziek nogal hard staan dus ik heb het niet gehoord). Die persoon bleef gebaren maken dus ik ben even gestopt en toen wees die beste man mij op de pomp die los op het dak lag
Kan gebeuren
Zonde van de systainerquote:Op donderdag 28 januari 2016 17:52 schreef ikweethetookniet het volgende:
A10 korte tijd dicht door verloren boormachine
[ afbeelding ]
De A10 bij Watergraafsmeer is korte tijd afgesloten geweest nadat een automobilist zijn boormachine was verloren. Het stuk gereedschap lag enige tijd op de snelweg en werd door verschillende voertuigen overreden.
[ afbeelding ]
Hoe het voorwerp op de snelweg is beland, is niet duidelijk. Op beelden van de VID was te zien dat de politie de snelweg enkele minuten afsloot om de boormachine van de weg te halen.
http://www.at5.nl/artikel(...)verloren_boormachine
![]()
Lastig hoor boormachine in de auto leggen en dan deurtje dicht doen
Of Juup rijdt heel rustigquote:Op woensdag 17 februari 2016 10:53 schreef blomke het volgende:
[..]
Stevige pomp dat ie bleef liggen....
Ach je hebt tijd zat jaquote:Op woensdag 17 februari 2016 11:42 schreef Sounddragon het volgende:
Blunders zat.. van de week zaagde ik de laatste plank van de bovenkant van een kast af in de lengte.. héél precies afgemeten, want het was ook echt de laatste plank die ik had. Netjes de lineaal erop, strak afgezaagd. Leg hem in de bodem van de kast.. 3 streep te smal. Verkeerde kant van de lijn gezaagd en dus een zaagbladdikte teveel eraf, gloeiende gloeiende![]()
Dag later ben ik diezelfde bovenkast aan het assembleren met de delen die ik heb om af te meten wat ik nog moest maken, alles mockup, dus met lijmklemmen en hulplatjes. Ik maak 2 delen waardoor ik sommige dingen al kon boren en schroeven, dus aan de slag, dit erin, dat boren, zus schroeven, gaat lekker, alles past mooi, strak in elkaar gezet.. helemaal blij... kijk ik nog een keer.. kon alles weer uit elkaar; je moet het godverdegodver wel eerst in de verf gooien he, lamzak!![]()
En zo klooien we maar wat aan
Ik ken dat idd.. deze kast krijgt 3 lades, dus dat wordt nog lachen. En om het nóg leuker te maken, wil Anne geen zichtbare scharnieren, dus mag ik deuren van 60 bij 70 en 3 dik gaan proberen te hangen aan kastdeurscharnieren, en ze vallen tússen de wandjes. In de bouwmarkt kregen ze het benauwd van de vraag, want de normale scharnieren voor dat type sluiting redden dat niet omdat de deur 3 cm dik is, en dat is nog buiten het gewicht-verhaal.quote:Op woensdag 17 februari 2016 12:25 schreef bleiblei het volgende:
Ik heb de nare neiging kasten precies passend te maken. Maar muren zijn zelden haaks.
Dus de kast ook niet.
En een kast die niet haaks is, icm. Ladegeleiders is een hoop gezeik met spacers om de lades een beetje soepel te laten lopen
Hij hing nog met 1 hoek achter de imperiaalquote:Op woensdag 17 februari 2016 10:53 schreef blomke het volgende:
[..]
Stevige pomp dat ie bleef liggen....
Vrouwen, soms....quote:Op woensdag 17 februari 2016 12:33 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
Ik ken dat idd.. deze kast krijgt 3 lades, dus dat wordt nog lachen. En om het nóg leuker te maken, wil Anne geen zichtbare scharnieren, dus mag ik deuren van 60 bij 70 en 3 dik gaan proberen te hangen aan kastdeurscharnieren, en ze vallen tússen de wandjes. In de bouwmarkt kregen ze het benauwd van de vraag, want de normale scharnieren voor dat type sluiting redden dat niet omdat de deur 3 cm dik is, en dat is nog buiten het gewicht-verhaal.
Ik denk dat het 3 stuks 170 graden per deur wordt, en dan heel erg netjes passen en meten
Sja, mooiste is van die ouderwetse hengen met lange lippen met lichte slotboutjes ofzo. Ik wilde eigenlijk van die ouderwetse smeedijzeren scharnieren erop maken, maar dat vond mevrouw te druk. Moderne scharnieren vind ik geen porum, dus blijft onzichtbaar over, dan zit je aan keukenkast scharnieren vast, en dat is lastig als je tussendraaiende deuren hebt. Ik zet er voor het gewicht gewoon 3 in, maar dan nog wordt het kloten om de deur te kunnen laten draaien met die dikte want die skarnieren zijn ontworpen voor ongeveer de helftquote:Op woensdag 17 februari 2016 13:37 schreef derLudolf het volgende:
[..]
Vrouwen, soms....
Met steigerhout werk ik trouwens met paumelles en hout ongeschaafd vuren van 22 dik. Scheelt gewicht.
En nog trekken ze krom, terwijl ik ze om en om legOf moet je ook bij dingen als whitewash/beits beide kant verven?
Altijd beide kanten verven/beitsen/lakken.quote:Op woensdag 17 februari 2016 13:37 schreef derLudolf het volgende:
[..]
Vrouwen, soms....
Met steigerhout werk ik trouwens met paumelles en hout ongeschaafd vuren van 22 dik. Scheelt gewicht.
En nog trekken ze krom, terwijl ik ze om en om legOf moet je ook bij dingen als whitewash/beits beide kant verven?
Smeedijzer is wel het mooiste ja. Maar ook best aan de prijs toch, hoewel goede groothoekscharnieren ook niet goedkoop zijn.quote:Op woensdag 17 februari 2016 14:08 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
Sja, mooiste is van die ouderwetse hengen met lange lippen met lichte slotboutjes ofzo. Ik wilde eigenlijk van die ouderwetse smeedijzeren scharnieren erop maken, maar dat vond mevrouw te druk. Moderne scharnieren vind ik geen porum, dus blijft onzichtbaar over, dan zit je aan keukenkast scharnieren vast, en dat is lastig als je tussendraaiende deuren hebt. Ik zet er voor het gewicht gewoon 3 in, maar dan nog wordt het kloten om de deur te kunnen laten draaien met die dikte want die skarnieren zijn ontworpen voor ongeveer de helftOpdek gaat sowieso al niet lukken, tussen kán denk ik wel met een 170 graden scharnier, maar het wordt krap, dat is een zekerheidje
. Met een standaard 'tussendraai' scharnier gaat het sowieso al niet.. ik rommel wel wat; álles is pas te maken
Het hout is een mix van geschuurd oud en gekleurd en gestained nieuw hout. Het oude hout is gewaxt, en het nieuwe geverfd en soms daarna ook nog geschuurd en gewaxt. Alle planken zijn anders behandeld om het makkelijk te houden. Niet omdat het moet...![]()
Ik verf en wax meestal beide kanten, omdat ik vaak transparant of met wax werk, kun je mooi altijd de mooiste kant kiezen om te gebruiken. Ik houd ook altijd de mooiste stukken hout apart voor de zichtkanten enzo![]()
Die zijn toch voor montage op de kopsekant? Ik denk dat ze te diep zijn voor montage in de zijkant. En gruwelijk duur, ook niet onbelangrijk.quote:Op woensdag 17 februari 2016 17:25 schreef densmee het volgende:
[ afbeelding ]
dit heb je nodig SD, maar dan zit je wel met een lat aan de zijkant waar het scharnier invalt
duur valt mee. Ik heb ze duurder gezienquote:Op woensdag 17 februari 2016 17:42 schreef bleiblei het volgende:
[..]
Die zijn toch voor montage op de kopsekant? Ik denk dat ze te diep zijn voor montage in de zijkant. En gruwelijk duur, ook niet onbelangrijk.
Zie deze post nu pas eigenlijk hehe, heb ik naar gekeken. Heb het inmiddels zelf opgelost.. als je een 170 graden draaiend inboor type pakt voor opdek, en je zet de schroefkant (kastzijde) op een klos die even dik is als de dikte van de deur, past hij als een jekkoquote:Op woensdag 17 februari 2016 17:25 schreef densmee het volgende:
[ afbeelding ]
dit heb je nodig SD, maar dan zit je wel met een lat aan de zijkant waar het scharnier invalt
Dat slopen is wel gelukt. Waarschijnlijk iets te veel gesloopt..quote:Op zondag 28 februari 2016 09:09 schreef jpajs het volgende:
DEN BOSCH - Op de hoek van de Hinthamerstraat en de Markt in Den Bosch is zaterdagavond een gebouw ingestort. Honden hebben in het puin gezocht naar mensen maar er zijn geen slachtoffers gevonden. In het pand zat een vestiging van Pearle Opticiens waar werkzaamheden werden uitgevoerd.
Het pand werd verbouwd. Rond 17.00 uur begon een ploeg met het strippen van het pand. Rond 22.30 uur vertrokken de werklui. Ongeveer 20 minuten later stortte het gebouw in.
[ afbeelding ]
quote:Op zondag 28 februari 2016 09:13 schreef cvboer2 het volgende:
[..]
Dat slopen is wel gelukt. Waarschijnlijk iets te veel gesloopt..
Ai, ik hoop dat ze verzekerd zijn.quote:Op zondag 28 februari 2016 09:09 schreef jpajs het volgende:
DEN BOSCH - Op de hoek van de Hinthamerstraat en de Markt in Den Bosch is zaterdagavond een gebouw ingestort. Honden hebben in het puin gezocht naar mensen maar er zijn geen slachtoffers gevonden. In het pand zat een vestiging van Pearle Opticiens waar werkzaamheden werden uitgevoerd.
Het pand werd verbouwd. Rond 17.00 uur begon een ploeg met het strippen van het pand. Rond 22.30 uur vertrokken de werklui. Ongeveer 20 minuten later stortte het gebouw in.
[ afbeelding ]
Geen idee, die maat was al die tijd al 97 cm, alle zijdelen op 97 gezaagd, dus ik kan me slecht voorstellen dat ik de verkeerde maat heb opgegeven. De deeltjes zijn afgekort op 93. Op zich geen heel groot drama; ik verzin wel wat om ze in te verwerken, maar tis wel ruk; kost me minstens een dag om ze weer te schuren en 2 keer in de blackwash te zetten.quote:Op maandag 29 februari 2016 14:38 schreef Barrah het volgende:
Zaagverlies door een slaperige GPK-medewerker?
In hoeveel stukjes?quote:Op maandag 29 februari 2016 19:21 schreef Makrolon het volgende:
Met een plank de trap op lopen om te passen, klein stukje te groot nog, dus weer naar beneden willen om m korter te zagen. Maar nooit meer die zelfde plank door het trappengat krijgen.
Uiteindelijk wel gelukt hoor. :p
Die haakjes horen speling te hebbenquote:Op maandag 2 november 2015 10:50 schreef bosatlas het volgende:
Maar als je twee dezelfde dure rolmaten hebt en een heeft een haakje met speling dan kom je soms ook tot meetfouten van halve centimeter![]()
Ik maak die haakjes vaak zelf helemaal vast met puntlas of tik die buisjes die ze vasthouden helemaal vast op bankschroef.
Maar belangrijkste: gebruik steeds de zelfde rolmaat!
Herkenbaarquote:Op maandag 29 februari 2016 22:19 schreef pwmh82 het volgende:
Vorige week een klassieker, lomp genoeg de tube bisonkit net te schuin afgesneden. Kon het tuutje nog net één winding vastdraaien maar zodra er een beetje druk op komt te staan klapt alles open...
Ik wil je niet afzeiken en dat ga ga ik ook niet doen maar gewoon puur ff deze situatie:quote:Op maandag 29 februari 2016 14:53 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
Geen idee, die maat was al die tijd al 97 cm, alle zijdelen op 97 gezaagd, dus ik kan me slecht voorstellen dat ik de verkeerde maat heb opgegeven. De deeltjes zijn afgekort op 93. Op zich geen heel groot drama; ik verzin wel wat om ze in te verwerken, maar tis wel ruk; kost me minstens een dag om ze weer te schuren en 2 keer in de blackwash te zetten.![]()
Ach ja tis hobby he
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |