abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 6 januari 2016 @ 15:50:15 #151
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_158874689
quote:
1s.gif Op woensdag 6 januari 2016 15:41 schreef derLudolf het volgende:

[..]

Ik weet hoe explosief het is ja. En eigenlijk zet ik alles wel aan de kant als ik ga slijpen :Y

Over acetyleen gesproken, mijn post in de k&w SC gezien van de 31e :X
Ja, had ik; mafkees :+

Ik heb geen acetyleen ter beschikking thuis, maar op het werk kom ik vaak dat soort stomme dingen tegen, en dan staan ze in een ATEX-zone ook nog.. in mijn tak van sport is slijpen sowieso een listig iets wat zelden mag.. ze trekken liever de fabriek half uit elkaar om het ergens in een werkplaats te doen als dat ze toestemming geven om handenvol vuur overal over uit te strooien.
De wetenschap is er nog steeds niet uit, waarom de meest gestroomlijnde vrouwen, de meeste weerstand bieden
  Moderator woensdag 6 januari 2016 @ 15:56:41 #152
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_158874867
quote:
14s.gif Op woensdag 6 januari 2016 15:50 schreef Sounddragon het volgende:

[..]

Ja, had ik; mafkees :+

Ik heb geen acetyleen ter beschikking thuis, maar op het werk kom ik vaak dat soort stomme dingen tegen, en dan staan ze in een ATEX-zone ook nog.. in mijn tak van sport is slijpen sowieso een listig iets wat zelden mag.. ze trekken liever de fabriek half uit elkaar om het ergens in een werkplaats te doen als dat ze toestemming geven om handenvol vuur overal over uit te strooien.
Oh dat was ik zelf niet, was bij m'n neef. Heb zelf gewoon met carbid geschoten, maar dit knalt toch anders. Carbid is veel doffer. Ligt aan de gas/zuurstof verhouding denk ik.

Jij zit toch in de (petro) chemie? Dan is het opzich logisch dat ze daar niet met vuur gaan spelen :P
Kranplätze müssen verdichtet sein
  woensdag 6 januari 2016 @ 16:06:09 #153
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_158875082
quote:
1s.gif Op woensdag 6 januari 2016 15:56 schreef derLudolf het volgende:

[..]

Oh dat was ik zelf niet, was bij m'n neef. Heb zelf gewoon met carbid geschoten, maar dit knalt toch anders. Carbid is veel doffer. Ligt aan de gas/zuurstof verhouding denk ik.

Jij zit toch in de (petro) chemie? Dan is het opzich logisch dat ze daar niet met vuur gaan spelen :P
In de petrochemie mag je sowieso niks :+ Ik kom in fabrieken daar staan leidingen en ovens die zó gruwelijk heet zijn dat ze transparant rood zijn, en als je ernaast staat (voor zover je daar in de buurt kunt/wilt komen) mag je niet eens effe roken :{w
De wetenschap is er nog steeds niet uit, waarom de meest gestroomlijnde vrouwen, de meeste weerstand bieden
pi_158880310
quote:
1s.gif Op woensdag 6 januari 2016 13:23 schreef derLudolf het volgende:

[..]

In SC had ook prima gekund. :+ Vooral leuk als je ze mobiel bekijkt, de bovenste helft is meestal niet zo gevaarlijk. Als je naar beneden scrollt valt dat dan toch tegen :+

Maar is deze zo gevaarlijk? Ik weet in zo'n bruine fles zit acetyleen wat nogal reactief en brandbaar is, maar hier moeten die flessen en slangen toch tegen kunnen?
[ afbeelding ]
Het zou niet best zijn als een branderset daar niet tegen kan.
pi_158883335
quote:
in mijn tak van sport is slijpen sowieso een listig iets wat zelden mag.. ze trekken liever de fabriek half uit elkaar om het ergens in een werkplaats te doen als dat ze toestemming geven om handenvol vuur overal over uit te strooien.
:W ja dat is vaak wel lastig, zit er een taperlock of een poelie vast op een electromotor, als je die poelie of taperlock even inslijpt met een slijptol heb je zo,n ding er zo vanaf, vaak kost zo,n poelie maar een paar tientjes of er moet toch al een nieuwe op....
Nee, dan mag je daar weer niet slijpen en moet je die hele motor uitbouwen en naar de werkplaats brengen om de poelie eraf te kunnen halen.... 8)7

Met goede beheersmaatregelen kan en mag heel veel, maar dat wil men vaak niet.
Dan moet er ontheffing aangevraagd worden bij het management enzo....
  woensdag 6 januari 2016 @ 21:11:48 #156
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_158883682
quote:
1s.gif Op woensdag 6 januari 2016 21:01 schreef bluemoon23 het volgende:

[..]

:W ja dat is vaak wel lastig, zit er een taperlock of een poelie vast op een electromotor, als je die poelie of taperlock even inslijpt met een slijptol heb je zo,n ding er zo vanaf, vaak kost zo,n poelie maar een paar tientjes of er moet toch al een nieuwe op....
Nee, dan mag je daar weer niet slijpen en moet je die hele motor uitbouwen en naar de werkplaats brengen om de poelie eraf te kunnen halen.... 8)7
Ik heb pas een kunstje gehad met een hogedruk (2500 bar) schroefflens. Dingen hebben een schroefverbinding, dus als je die wilt vervangen, schroef je hem van de pijp af. Ding zat vast door roestschade. Stuk massief 80mm rond van een metertje of 4 tussen de studs en met een takel omhoog en een 3 tons pullift naar onder trekken, ging wel los, maar niet geweldig. Konden dat ding inslijpen of zagen en splijten, maar kregen we geen vergunning voor.. Hebben we 3 dagen met 5 man om en om aan een 3 tonse pullift gehangen om het ding eraf te schroeven met een stuk massief staal tussen de studs (60 cm slag, 36 rondjes :X ), achteraf blijkt de schroefdraad aan gort te zijn op de klep waar dat ding op zat; hebben ze alsnog heel die klep eruitgebouwd :')
pi_158886629
quote:
ATEX-zone
http://www.safetytools.no(...)ng-and-weld-removal/
Slijp/freestol goedgekeurd om in atexzone 1&2 te mogen gebruiken.
Werkt op lucht, met waterkoeling.
Heb ik 2 jaar geleden mee gewerkt.
  woensdag 6 januari 2016 @ 22:29:14 #158
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_158886771
quote:
1s.gif Op woensdag 6 januari 2016 22:26 schreef bluemoon23 het volgende:

[..]

http://www.safetytools.no(...)ng-and-weld-removal/
Slijp/freestol goedgekeurd om in atexzone 1&2 te mogen gebruiken.
Werkt op lucht, met waterkoeling.
Heb ik 2 jaar geleden mee gewerkt.
Maakt vonkies aan de business end jonge.. daar zit het probleem, niet in de behuizing ;)
  woensdag 6 januari 2016 @ 22:40:09 #159
36431 bleiblei
Toogmakker:copyright:
pi_158887315
quote:
14s.gif Op woensdag 6 januari 2016 16:06 schreef Sounddragon het volgende:

[..]

In de petrochemie mag je sowieso niks :+ Ik kom in fabrieken daar staan leidingen en ovens die zó gruwelijk heet zijn dat ze transparant rood zijn, en als je ernaast staat (voor zover je daar in de buurt kunt/wilt komen) mag je niet eens effe roken :{w
Tja, bij Shell en DSM krijg je ook ruzie als je op het hoofdkantoor waar in de wijde omgeving het kopieerapparaat de grootste hoeveelheid gevaarlijke stoffen bevat, de trap af loopt met een bekertje koffie zonder dekseltje, terwijl je de leuning niet vast houdt.

Die regels zijn er dan ook voornamelijk om iedereen scherp te houden en er natuurlijk gedrag in te rammen zodat het fout gaat op plekken waar het niet kan.
  woensdag 6 januari 2016 @ 22:40:56 #160
36431 bleiblei
Toogmakker:copyright:
pi_158887348
Maar wel een erg gave omgeving om te werken denk ik. :Y
  woensdag 6 januari 2016 @ 22:45:44 #161
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_158887597
quote:
1s.gif Op woensdag 6 januari 2016 22:40 schreef bleiblei het volgende:

[..]

Tja, bij Shell en DSM krijg je ook ruzie als je op het hoofdkantoor waar in de wijde omgeving het kopieerapparaat de grootste hoeveelheid gevaarlijke stoffen bevat, de trap af loopt met een bekertje koffie zonder dekseltje, terwijl je de leuning niet vast houdt.

Die regels zijn er dan ook voornamelijk om iedereen scherp te houden en er natuurlijk gedrag in te rammen zodat het fout gaat op plekken waar het niet kan.
Officieus moet je zelfs met 2 handen de leuning vasthouden (3 van 4 ledematen contact) en dan je bekertje balanceren op je hoofd :+

Die regeltjes zijn slaapverwekkend, en door al die kutregeltjes loopt iedereen als een zombie rond, vertrouwend op de regeltjes, en daar gaat het in de regel mis.

En ja, tis een 'interessante' werkomgeving maar ook daar wen je aan.
  woensdag 6 januari 2016 @ 22:56:52 #162
422610 Barrah
Komt niet uit Zevenbergen
pi_158888085
quote:
14s.gif Op woensdag 6 januari 2016 16:06 schreef Sounddragon het volgende:

[..]

Valt roken ooit onder "het bewust nemen van AANVAARDBARE risico's"? ;)
  woensdag 6 januari 2016 @ 23:02:41 #163
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_158888316
quote:
1s.gif Op woensdag 6 januari 2016 22:56 schreef Barrah het volgende:

[..]

Valt roken ooit onder "het bewust nemen van AANVAARDBARE risico's"? ;)
Neuh, maar ik 'rook' elektrisch :+
pi_158888876
quote:
14s.gif Op woensdag 6 januari 2016 22:29 schreef Sounddragon het volgende:
Maakt vonkies aan de business end jonge.. daar zit het probleem, niet in de behuizing ;)
Lezen :(
Doordat er continu een waternevel over de schijf heen gaat, komen er geen vonken, en worden de spanen afgekoeld.
De water en luchttoevoer gaat via een speciale "box" met reduceers om de druk te regelen, als de waterdruk zou wegvallen, dan sluit de luchttoevoer ook en stopt de tol.

Shell, BP, Total, ExxonMobil, Bayer, Statoil, Basf, etc gebruiken het.
Dat doen ze niet omdat het rotzooi is hoor......
Voor sommige situaties kan het een uitkost zijn.

Het kost wel een paar centen, maar als daardoor een turnaround/stop een dag korter duurt, of je kunt het tijdens productie doen, dan hoef ik jou niet te vertellen wat dat scheelt.....
  woensdag 6 januari 2016 @ 23:44:42 #165
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_158889684
quote:
1s.gif Op woensdag 6 januari 2016 23:18 schreef bluemoon23 het volgende:

[..]

Lezen :(
Doordat er continu een waternevel over de schijf heen gaat, komen er geen vonken, en worden de spanen afgekoeld.
De water en luchttoevoer gaat via een speciale "box" met reduceers om de druk te regelen, als de waterdruk zou wegvallen, dan sluit de luchttoevoer ook en stopt de tol.

Shell, BP, Total, ExxonMobil, Bayer, Statoil, Basf, etc gebruiken het.
Dat doen ze niet omdat het rotzooi is hoor......
Voor sommige situaties kan het een uitkost zijn.

Het kost wel een paar centen, maar als daardoor een turnaround/stop een dag korter duurt, of je kunt het tijdens productie doen, dan hoef ik jou niet te vertellen wat dat scheelt.....
Hehe, tijdens een stop of TA kan het idd wel... tijdens productie weet ik niet hoor,, ze zijn hier héél erg benauwd in sommige plants ;) Had idd niet gezien dat hij ook de vonkenspray voorkomt; nog nooit gezien _O_
pi_158890209
Wij hebben het gewoon tijdens productie gebruikt in zone 1
Tijdens stop/TA als alles drukloos en veiliggesteld is dan gaat de slijptol er wel in.....
Dat veiligstellen en vergunning vrijgeven moet ik dan weer doen. :W
  donderdag 7 januari 2016 @ 00:28:10 #167
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_158890603
quote:
1s.gif Op donderdag 7 januari 2016 00:07 schreef bluemoon23 het volgende:
Wij hebben het gewoon tijdens productie gebruikt in zone 1
Tijdens stop/TA als alles drukloos en veiliggesteld is dan gaat de slijptol er wel in.....
Dat veiligstellen en vergunning vrijgeven moet ik dan weer doen. :W
Ach, het is het probleem van de W-firma's, ik ben van de rigging en het hijs- en takelwerk. Soms, zoals met die flens is het ineens mijn probleem; had ik mijn grote bek maar moeten houden, want ik had geroepen dat ik het kreng er wel effe vanaf zou draaien :') Heb ik ook gedaan, maar achteraf had ik ze beter lekker kunnen laten modderen ipv hun probleem oplossen dmv improvisatie, want eigenlijk is dat nieggoe natuurlijk ;)
pi_159012280
Niet echt een blunder, maar meer een WTF constructie die ik zojuist tegenkwam:
http://i.imgur.com/tCsla7l.jpg (groot plaatje voor betere zichtbaarheid, maar gelinkt)

Kniestukje (of hoe heet zo'n ding waarmee je een douchekraan monteert) met daarop een pijpje gesoldeerd.

Ik ben bezig met keuringen van (onder andere) hygiënespul, en dit kwam ik onder een bad tegen. Het gedeelte wat ik keur begint pas bij de slang, en wat daarachter zit is niet mijn 'probleem'.

Een eis is dat het water wat het bad in komt niet heter mag worden dan 42°C, maar nog wel regelbaar met een thermostaatkraan (die weer op het bad zit)
Hier hebben ze een thermostaatkraan gemonteerd, met daar nog voor dus deze aftakking op de koude kant, gesoldeerd 8)7
(maar het werkt wel, temperatuur komt niet hoger dan 41,8°C)

En het is geen hout wat je ziet, het is behang. Moet de boeg van een schil voorstellen.
Als het niet met een hamer te repareren is, is het een elektrisch probleem.
pi_159452375
Iets met de deur die nu niet meer open kan zonder m door het toilet heen te rammen
pi_159452449
quote:
1s.gif Op woensdag 27 januari 2016 22:09 schreef Makrolon het volgende:

[..]

Ik snap het niet?
Laat jij normaliter de deur open?
pi_159452528
Haha nu zie ik t pas, klein telefoon schermpje enzo :p
pi_159452945
quote:
Scharnierpennen eruit tikken (of schroeven eruit), deur optillen, deur dicht. Geen probleem :+. Had mij ook kunnen overkomen.
  woensdag 27 januari 2016 @ 23:20:46 #175
329970 PandaDrop
Dropetende wegenbouwer
pi_159454330
quote:
0s.gif Op woensdag 27 januari 2016 22:32 schreef Chicolade het volgende:

[..]

Scharnierpennen eruit tikken (of schroeven eruit), deur optillen, deur dicht. Geen probleem :+. Had mij ook kunnen overkomen.
Ook dat is geen oplossing. De deur zit dan niet meer naast de pot maar de deur moet naar je lichaam toe geopend worden, nu open je de deur van het lichaam af. :N
Heeft iemand hier wo of hbo bouwkunde gestudeerd? :@
Ik doe nu civiele techniek op HRO.
Ik leer nu hoe je huizen ontwerpt in 3D met Revit, ik heb daarvoor AutoCAD 2D. AutoCAD 3D en Civil 3D gehad. 8)7 _O_

Voordat je wc's of deuren plaatst maak je eerst een ontwerp op papier.
Bouwtekeningen kan bij je gemeente vanaf 20 euro inzien. ^O^
Of je hebt een eigen woning gebouwd, dan hoef het niet.
Let op: meeste huizen hebben geen bouwtekeningen die met CAD-programma zijn gemaakt.

Voorbeeld (hier heeft de architect toch gekozen om de deur van de lichaam af te openen :'),
nu heeft men hier wel erg weinig ruimte op de wc).

[ Bericht 7% gewijzigd door PandaDrop op 27-01-2016 23:35:54 ]
tong80
Wel een mooie one liner dan.
:T
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')