quote:Op donderdag 28 januari 2016 00:37 schreef hottentot het volgende:
[..]
Ik had zelfs op sokken mogen lopen, maar niet met losse veters
Ik ben helemaal voor strenge regels op Apex locaties, ik snap ook dat je van de arbo niet mag roken naast een oven van zes verdiepingen hoog met kerntemperatuur 2200 graden want er zit een dak op het gebouw, en lui die op een zes meter hoge ladder staan met een 2000W Hilti mogen om mij van het terrein afgeschopt worden (als toezichthouder trapte ik dat soort ook zelf van het terrein af.) maar laten we verdomme wel praktisch blijven.quote:
Tuurlijk, veiligheid is goed met de situatie moet wel werkbaar blijven.quote:Op donderdag 28 januari 2016 00:42 schreef hottentot het volgende:
[..]
Ik ben helemaal voor strenge regels op Apex locaties, ik snap ook dat je van de arbo niet mag roken naast een oven van zes verdiepingen hoog met kerntemperatuur 2200 graden want er zit een dak op het gebouw, en lui die op een zes meter hoge ladder staan met een 2000W Hilti mogen om mij van het terrein afgeschopt worden (als toezichthouder trapte ik dat soort ook zelf van het terrein af.) maar laten we verdomme wel praktisch blijven.
En als ik dan als toezichthouder op een lokatie weiger om een groep die te gast is (klant, gemeente bedenk het) toegang te verlenen omdat er niet genoeg spare werkschoenen zijn is het ook weer niet goed
Tja, als jij daar over die veters struikelt en op je muil valt, dan wordt dat geregistreerd als een bedrijfsongeval.quote:Op donderdag 28 januari 2016 00:37 schreef hottentot het volgende:
Ik had zelfs op sokken mogen lopen, maar niet met losse veters![]()
genoeg evaring bij de nam! Heb zelfs mee gemaakt op een project waar wij een aansluiting "ty-in"moesten maken naar het station toe.. Dat iedereen op die locatie zich aan de meest absurde regels moest houden "en wij eigenlijk ook" maar omdat ze de boel snel klaar wouden hebben konden wij alles maar doen.. Waar ze op dat station normaal dagen over moesten vergaderenquote:Op donderdag 28 januari 2016 00:10 schreef hottentot het volgende:
[..]
Maar soms...
NAM hoofdkantoor, ik doe mijn werklaarzen uit en mijn werkschoenen aan om zonder modderpoten 10 meter het kantoor in te lopen om naar de wc te kunnen. Officiele waarschuwing en een veiligheidsvergadering omdat ik mijn veters los had op die 10 meter, helemaal gestoord zijn ze op dat soort plekken smerige regelneukers zijn het.
De volgende keer dus gewoon met je modderpoten door banjerenquote:Op donderdag 28 januari 2016 00:10 schreef hottentot het volgende:
[..]
Maar soms...
NAM hoofdkantoor, ik doe mijn werklaarzen uit en mijn werkschoenen aan om zonder modderpoten 10 meter het kantoor in te lopen om naar de wc te kunnen. Officiele waarschuwing en een veiligheidsvergadering omdat ik mijn veters los had op die 10 meter, helemaal gestoord zijn ze op dat soort plekken smerige regelneukers zijn het.
Zo had ik ooit na een klus een pomp van een cv ketel (in de verpakkingquote:Op donderdag 28 januari 2016 17:52 schreef ikweethetookniet het volgende:
A10 korte tijd dicht door verloren boormachine
[ afbeelding ]
De A10 bij Watergraafsmeer is korte tijd afgesloten geweest nadat een automobilist zijn boormachine was verloren. Het stuk gereedschap lag enige tijd op de snelweg en werd door verschillende voertuigen overreden.
[ afbeelding ]
Hoe het voorwerp op de snelweg is beland, is niet duidelijk. Op beelden van de VID was te zien dat de politie de snelweg enkele minuten afsloot om de boormachine van de weg te halen.
http://www.at5.nl/artikel(...)verloren_boormachine
![]()
Lastig hoor boormachine in de auto leggen en dan deurtje dicht doen
Stevige pomp dat ie bleef liggen....quote:Op woensdag 17 februari 2016 10:43 schreef Juup© het volgende:
[..]
Zo had ik ooit na een klus een pomp van een cv ketel (in de verpakking) gewoon even op het dak gelegd om hem daarna op z'n plek te leggen in de bus, helaas was ik in mijn verstrooidheid vergeten de pomp van het dak te halen. Nadat ik zo'n 10 minuten onderweg was naar de volgende storingsmelding, viel het mij op dat er iemand achter mij reed die constant met zijn lichten aan het seinen was (schijnbaar ook aan het toeteren maar ik had de muziek nogal hard staan dus ik heb het niet gehoord). Die persoon bleef gebaren maken dus ik ben even gestopt en toen wees die beste man mij op de pomp die los op het dak lag
Kan gebeuren
Zonde van de systainerquote:Op donderdag 28 januari 2016 17:52 schreef ikweethetookniet het volgende:
A10 korte tijd dicht door verloren boormachine
[ afbeelding ]
De A10 bij Watergraafsmeer is korte tijd afgesloten geweest nadat een automobilist zijn boormachine was verloren. Het stuk gereedschap lag enige tijd op de snelweg en werd door verschillende voertuigen overreden.
[ afbeelding ]
Hoe het voorwerp op de snelweg is beland, is niet duidelijk. Op beelden van de VID was te zien dat de politie de snelweg enkele minuten afsloot om de boormachine van de weg te halen.
http://www.at5.nl/artikel(...)verloren_boormachine
![]()
Lastig hoor boormachine in de auto leggen en dan deurtje dicht doen
Of Juup rijdt heel rustigquote:Op woensdag 17 februari 2016 10:53 schreef blomke het volgende:
[..]
Stevige pomp dat ie bleef liggen....
Ach je hebt tijd zat jaquote:Op woensdag 17 februari 2016 11:42 schreef Sounddragon het volgende:
Blunders zat.. van de week zaagde ik de laatste plank van de bovenkant van een kast af in de lengte.. héél precies afgemeten, want het was ook echt de laatste plank die ik had. Netjes de lineaal erop, strak afgezaagd. Leg hem in de bodem van de kast.. 3 streep te smal. Verkeerde kant van de lijn gezaagd en dus een zaagbladdikte teveel eraf, gloeiende gloeiende![]()
Dag later ben ik diezelfde bovenkast aan het assembleren met de delen die ik heb om af te meten wat ik nog moest maken, alles mockup, dus met lijmklemmen en hulplatjes. Ik maak 2 delen waardoor ik sommige dingen al kon boren en schroeven, dus aan de slag, dit erin, dat boren, zus schroeven, gaat lekker, alles past mooi, strak in elkaar gezet.. helemaal blij... kijk ik nog een keer.. kon alles weer uit elkaar; je moet het godverdegodver wel eerst in de verf gooien he, lamzak!![]()
En zo klooien we maar wat aan
Ik ken dat idd.. deze kast krijgt 3 lades, dus dat wordt nog lachen. En om het nóg leuker te maken, wil Anne geen zichtbare scharnieren, dus mag ik deuren van 60 bij 70 en 3 dik gaan proberen te hangen aan kastdeurscharnieren, en ze vallen tússen de wandjes. In de bouwmarkt kregen ze het benauwd van de vraag, want de normale scharnieren voor dat type sluiting redden dat niet omdat de deur 3 cm dik is, en dat is nog buiten het gewicht-verhaal.quote:Op woensdag 17 februari 2016 12:25 schreef bleiblei het volgende:
Ik heb de nare neiging kasten precies passend te maken. Maar muren zijn zelden haaks.
Dus de kast ook niet.
En een kast die niet haaks is, icm. Ladegeleiders is een hoop gezeik met spacers om de lades een beetje soepel te laten lopen
Hij hing nog met 1 hoek achter de imperiaalquote:Op woensdag 17 februari 2016 10:53 schreef blomke het volgende:
[..]
Stevige pomp dat ie bleef liggen....
Vrouwen, soms....quote:Op woensdag 17 februari 2016 12:33 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
Ik ken dat idd.. deze kast krijgt 3 lades, dus dat wordt nog lachen. En om het nóg leuker te maken, wil Anne geen zichtbare scharnieren, dus mag ik deuren van 60 bij 70 en 3 dik gaan proberen te hangen aan kastdeurscharnieren, en ze vallen tússen de wandjes. In de bouwmarkt kregen ze het benauwd van de vraag, want de normale scharnieren voor dat type sluiting redden dat niet omdat de deur 3 cm dik is, en dat is nog buiten het gewicht-verhaal.
Ik denk dat het 3 stuks 170 graden per deur wordt, en dan heel erg netjes passen en meten
Sja, mooiste is van die ouderwetse hengen met lange lippen met lichte slotboutjes ofzo. Ik wilde eigenlijk van die ouderwetse smeedijzeren scharnieren erop maken, maar dat vond mevrouw te druk. Moderne scharnieren vind ik geen porum, dus blijft onzichtbaar over, dan zit je aan keukenkast scharnieren vast, en dat is lastig als je tussendraaiende deuren hebt. Ik zet er voor het gewicht gewoon 3 in, maar dan nog wordt het kloten om de deur te kunnen laten draaien met die dikte want die skarnieren zijn ontworpen voor ongeveer de helftquote:Op woensdag 17 februari 2016 13:37 schreef derLudolf het volgende:
[..]
Vrouwen, soms....
Met steigerhout werk ik trouwens met paumelles en hout ongeschaafd vuren van 22 dik. Scheelt gewicht.
En nog trekken ze krom, terwijl ik ze om en om legOf moet je ook bij dingen als whitewash/beits beide kant verven?
Altijd beide kanten verven/beitsen/lakken.quote:Op woensdag 17 februari 2016 13:37 schreef derLudolf het volgende:
[..]
Vrouwen, soms....
Met steigerhout werk ik trouwens met paumelles en hout ongeschaafd vuren van 22 dik. Scheelt gewicht.
En nog trekken ze krom, terwijl ik ze om en om legOf moet je ook bij dingen als whitewash/beits beide kant verven?
Smeedijzer is wel het mooiste ja. Maar ook best aan de prijs toch, hoewel goede groothoekscharnieren ook niet goedkoop zijn.quote:Op woensdag 17 februari 2016 14:08 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
Sja, mooiste is van die ouderwetse hengen met lange lippen met lichte slotboutjes ofzo. Ik wilde eigenlijk van die ouderwetse smeedijzeren scharnieren erop maken, maar dat vond mevrouw te druk. Moderne scharnieren vind ik geen porum, dus blijft onzichtbaar over, dan zit je aan keukenkast scharnieren vast, en dat is lastig als je tussendraaiende deuren hebt. Ik zet er voor het gewicht gewoon 3 in, maar dan nog wordt het kloten om de deur te kunnen laten draaien met die dikte want die skarnieren zijn ontworpen voor ongeveer de helftOpdek gaat sowieso al niet lukken, tussen kán denk ik wel met een 170 graden scharnier, maar het wordt krap, dat is een zekerheidje
. Met een standaard 'tussendraai' scharnier gaat het sowieso al niet.. ik rommel wel wat; álles is pas te maken
Het hout is een mix van geschuurd oud en gekleurd en gestained nieuw hout. Het oude hout is gewaxt, en het nieuwe geverfd en soms daarna ook nog geschuurd en gewaxt. Alle planken zijn anders behandeld om het makkelijk te houden. Niet omdat het moet...![]()
Ik verf en wax meestal beide kanten, omdat ik vaak transparant of met wax werk, kun je mooi altijd de mooiste kant kiezen om te gebruiken. Ik houd ook altijd de mooiste stukken hout apart voor de zichtkanten enzo![]()
Die zijn toch voor montage op de kopsekant? Ik denk dat ze te diep zijn voor montage in de zijkant. En gruwelijk duur, ook niet onbelangrijk.quote:Op woensdag 17 februari 2016 17:25 schreef densmee het volgende:
[ afbeelding ]
dit heb je nodig SD, maar dan zit je wel met een lat aan de zijkant waar het scharnier invalt
duur valt mee. Ik heb ze duurder gezienquote:Op woensdag 17 februari 2016 17:42 schreef bleiblei het volgende:
[..]
Die zijn toch voor montage op de kopsekant? Ik denk dat ze te diep zijn voor montage in de zijkant. En gruwelijk duur, ook niet onbelangrijk.
Zie deze post nu pas eigenlijk hehe, heb ik naar gekeken. Heb het inmiddels zelf opgelost.. als je een 170 graden draaiend inboor type pakt voor opdek, en je zet de schroefkant (kastzijde) op een klos die even dik is als de dikte van de deur, past hij als een jekkoquote:Op woensdag 17 februari 2016 17:25 schreef densmee het volgende:
[ afbeelding ]
dit heb je nodig SD, maar dan zit je wel met een lat aan de zijkant waar het scharnier invalt
Dat slopen is wel gelukt. Waarschijnlijk iets te veel gesloopt..quote:Op zondag 28 februari 2016 09:09 schreef jpajs het volgende:
DEN BOSCH - Op de hoek van de Hinthamerstraat en de Markt in Den Bosch is zaterdagavond een gebouw ingestort. Honden hebben in het puin gezocht naar mensen maar er zijn geen slachtoffers gevonden. In het pand zat een vestiging van Pearle Opticiens waar werkzaamheden werden uitgevoerd.
Het pand werd verbouwd. Rond 17.00 uur begon een ploeg met het strippen van het pand. Rond 22.30 uur vertrokken de werklui. Ongeveer 20 minuten later stortte het gebouw in.
[ afbeelding ]
quote:Op zondag 28 februari 2016 09:13 schreef cvboer2 het volgende:
[..]
Dat slopen is wel gelukt. Waarschijnlijk iets te veel gesloopt..
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |