Wake n bake voordat je naar kantoor gaat is een stap te ver.quote:Op woensdag 21 oktober 2015 11:07 schreef HostiMeister het volgende:
[..]
Om een of andere reden strookt dat niet, en hou je dan vanzelf op, althans zo ging het bij mij
Jup en ik geef nu vol schaamte toe dat ik die fout zelf heb gemaakt. En dat moet je ook kunnen om er weer vanaf te komen en er op een normale manier van te leren genieten (of in mijn geval om het als pijnstiller te kunnen gebruiken).quote:Op woensdag 21 oktober 2015 11:11 schreef ElDinosaur het volgende:
[..]
Wake n bake voordat je naar kantoor gaat is een stap te ver.
Maar inderdaad, als je geen zelfcontrole hebt en je dagelijkse leven laat versloffen kan je beter stoppen.
Dit.quote:Op woensdag 21 oktober 2015 11:12 schreef Fripsel het volgende:
Ik kan het niet ligt niet naast ik wil het niet i.m.o. Soms ben je niet in staat tot bepaalde dingen, ook als dat komt doordat je jezelf emotioneel tegenwerkt. In zo'n geval is het sterker om dat toe te geven dan maar je kop in het zand te steken en een joint op te steken en stom aan te blijven prutsen met iets waar je niet verder mee komt.
"Maak je niet druk, probeer het nog een keer" Was geen goede manier denk ikquote:Op woensdag 21 oktober 2015 11:13 schreef Fripsel het volgende:
[..]
Jup en ik geef nu vol schaamte toe dat ik die fout zelf heb gemaakt. En dat moet je ook kunnen om er weer vanaf te komen en er op een normale manier van te leren genieten (of in mijn geval om het als pijnstiller te kunnen gebruiken).
Ieder mens maakt fouten. De manier waarop je ermee omgaat maakt je sterk of niet
Hoezo 'was'?quote:Op woensdag 21 oktober 2015 11:13 schreef Tjacka het volgende:
Ik heb gisternacht enorm moeten lachen om mijn posts van paar maanden terug. Wat was toen ik een zielig hoopje mens zeg.
Ik heb dat ik binnenkort ook heel hart kan lachen om m'n eigen stomme foutenquote:Op woensdag 21 oktober 2015 11:13 schreef Tjacka het volgende:
Ik heb gisternacht enorm moeten lachen om mijn posts van paar maanden terug. Wat was toen ik een zielig hoopje mens zeg.
Precies, en er is nogal een verschil tussen het gebruiken als uitvlucht of omdat je het gewoon lekker vind.quote:Op woensdag 21 oktober 2015 11:13 schreef Fripsel het volgende:
[..]
Jup en ik geef nu vol schaamte toe dat ik die fout zelf heb gemaakt. En dat moet je ook kunnen om er weer vanaf te komen en er op een normale manier van te leren genieten (of in mijn geval om het als pijnstiller te kunnen gebruiken).
Ieder mens maakt fouten. De manier waarop je ermee omgaat maakt je sterk of niet
Niet als het nog een keer proberen exact hetzelfde doen is als wat je daarvoor deed. Om iets nog een keer te kunnen proberen moet je inzien wat er eerder fout ging en of je dat kan veranderen.quote:Op woensdag 21 oktober 2015 11:14 schreef VoornaamAchternaam het volgende:
[..]
"Maak je niet druk, probeer het nog een keer" Was geen goede manier denk ik
Een mens is goed zoals hij is.quote:Op woensdag 21 oktober 2015 11:18 schreef Tjacka het volgende:
[..]
Ik ga na deze opmerking huilen in een hoekje.
En hoe weet je dat zo'n taartdiagram op enige wijze in verband staat met je situatie? Ben een beetje allergisch voor dat soort representaties. :$quote:Op woensdag 21 oktober 2015 11:15 schreef Fripsel het volgende:
[..]
Ik heb dat ik binnenkort ook heel hart kan lachen om m'n eigen stomme fouten
Ik had er maandag een gesprek over met m'n psycholoog en ik voelde me zo dom. Ze had een taartdiagram getekend met een klein puntje pijn. De rest was lijden/leiden. In mijn geval was ik zo hard aan het vechten tegen de pijn dat de rest lijden werd ipv van leiden.
En pijn kan zowel emotioneel als fysiek zijn.
Heb ik wel tijdje gedaan. En zodra ik weg fietste. Maar dat hou je nooit te lang vol denk ik, kan ook niet goed zijn voor je werk attitude. Nu ben ik nagenoeg helemaal gestopt. Ieders eigen verantwoordelijkheid.quote:Op woensdag 21 oktober 2015 11:11 schreef ElDinosaur het volgende:
[..]
Wake n bake voordat je naar kantoor gaat is een stap te ver.
Maar inderdaad, als je geen zelfcontrole hebt en je dagelijkse leven laat versloffen kan je beter stoppen.
Hoe was het bij jou, ook verlies van identiteitsbesef en nasty visualisaties?quote:Op woensdag 21 oktober 2015 11:19 schreef Fripsel het volgende:
Daarnaast moet ik wel toegeven dat dat lezen en er iets mee doen vaak nog niet zo makkelijk is. Vaak moet je daarvoor eerst echt nog hard op je gezicht gaan of moet er iets gebeuren waardoor de puzzelstukjes op hun plek vallen.
In mijn geval was dat de meest verschrikkelijke truffel trip ever
Nee.quote:
Omdat dat in mijn geval echt zo was. Door mijn fibromyalgie kan ik niet alles wat ik wil, en moet ik bepaalde toekomstdromen opgeven.quote:Op woensdag 21 oktober 2015 11:19 schreef Lokasenna het volgende:
[..]
En hoe weet je dat zo'n taartdiagram op enige wijze in verband staat met je situatie? Ben een beetje allergisch voor dat soort representaties. :$
Oh, dat is wel de overtreffende trap.quote:Op woensdag 21 oktober 2015 11:22 schreef HostiMeister het volgende:
[..]
Heb ik wel tijdje gedaan. En zodra ik weg fietste. Maar dat hou je nooit te lang vol denk ik, kan ook niet goed zijn voor je werk attitude. Nu ben ik nagenoeg helemaal gestopt. Ieders eigen verantwoordelijkheid.
Ik kreeg juist vol in m'n face wie ik was en wat ik mezelf en andere aandeed. Alles wat ik al die tijd professioneel aan het wegstoppen was, kwam uit alle krochten van m'n hoofd boven. Ik MOEST het ervaren en ik was heel bang dat die pijn nooit meer over zou gaan. Maar toen eindelijk na uren trippen werd ik de volgende ochtend wakker.. En was alles nog hetzelfde. M'n wereld was niet ingestort door die pijn te voelen.quote:Op woensdag 21 oktober 2015 11:22 schreef Lokasenna het volgende:
[..]
Hoe was het bij jou, ook verlies van identiteitsbesef en nasty visualisaties?
En als het zoveel invloed heeft, is het dan niet bagatelliserend om het als klein taartpuntje aan te geven?quote:Op woensdag 21 oktober 2015 11:24 schreef Fripsel het volgende:
[..]
Omdat dat in mijn geval echt zo was. Door mijn fibromyalgie kan ik niet alles wat ik wil, en moet ik bepaalde toekomstdromen opgeven.
Ik was zo bang voor de pijn die daarbij hoort waardoor ik er alleen maar tegen aan het vechten was en het niet verwerkte. Waardoor het een heel lang slepend en pijnlijk gevecht werd met mezelf. Toen begon ik met blowen omdat dat een goede pijnstiller is, maar ik kwam er ook achter dat het je hoofd uitzet. Het gaf me rust, rust waar ik al zo lang naar op zoek was. S avonds niet kunnen slapen van het maken? Steek ik toch een joint op. Volgende avond hetzelfde probleem, doe ik het toch weer. Oh maar nu begint m'n hoofd ook te malen als ik ruzie heb met iemand, pak ik toch ook een joint. S ovhtends gestresst wakker worden. Weer een joint. ik ben er nog lang niet, maar ik zie nu in ieder geval wel dat ik het doe.
Nee want het werd niet zo groot omdat het pijn deed, maar omdat ik die pijn niet aandurfde. Mensen kunnen met meer pijn omgaan dan we zelf denkenquote:Op woensdag 21 oktober 2015 11:25 schreef Lokasenna het volgende:
[..]
En als het zoveel invloed heeft, is het dan niet bagatelliserend om het als klein taartpuntje aan te geven?
Dat hij me dumpt snap ik ook wel, echt waar. Maar het stond op standje spannend en nu is er aan die studie helemaal geen houden aan.quote:Op woensdag 21 oktober 2015 11:25 schreef Moeraskat het volgende:
Va,
Je weet zelf dat je het zelf verkloot hebt en dat die gast ook gewoon z'n studie wil halen, als ik met iemand moest samenwerken die meelift omdat hij amper wat uitvreet zou ik die ook dumpen. Wat de reden dan ook moge zijn...
Ik vind het als nog kut voor je, begrijp prima dat het janken is voor je.. Vooral omdat het niet de eerste keer is dat je dit overkomt. Maar wellicht is het voor jou nu het moment niet om te studeren. Ik denk dat je eerst opzoek moet gaan naar wat het probleem bij je is. Wellicht ben je gewoon geen persoon om een studie te volgen.. Is praktijk (werken) meer voor je.
Of je moet jezelf een échte trap onder je hol geven en mailen en je stinkende best doen om dit te fixen.
Maar ik ben er bang voor dat je later spijt krijgt als je nu niet doorzet en schulden hebt en geen diploma voor het hbo...
Liever dit dan circlejerk tbh.quote:Op woensdag 21 oktober 2015 11:30 schreef Harmankardon het volgende:
Soms hebben we hier ook fatsoenlijke gesprekken
Wat voor studie is het?quote:Op woensdag 21 oktober 2015 11:31 schreef VoornaamAchternaam het volgende:
[..]
Dat hij me dumpt snap ik ook wel, echt waar. Maar het stond op standje spannend en nu is er aan die studie helemaal geen houden aan.
Informatica. Webdevelopment is eigenlijk het enige wat ik leuk vondquote:
Dat hoort erbij helaas, is moeilijk te voorkomen als je psychedelica in je mik stopt.quote:Op woensdag 21 oktober 2015 11:25 schreef Fripsel het volgende:
[..]
Ik kreeg juist vol in m'n face wie ik was en wat ik mezelf en andere aandeed. Alles wat ik al die tijd professioneel aan het wegstoppen was, kwam uit alle krochten van m'n hoofd boven. Ik MOEST het ervaren en ik was heel bang dat die pijn nooit meer over zou gaan. Maar toen eindelijk na uren trippen werd ik de volgende ochtend wakker.. En was alles nog hetzelfde. M'n wereld was niet ingestort door die pijn te voelen.
Mooi gezegd dit, onderdeel van volwassen worden is naar het grote geheel kijken en kunnen relativeren onder welke omstandgheden dan ook.quote:Op woensdag 21 oktober 2015 11:27 schreef Harmankardon het volgende:
En de harde waarheid is vaak dat waar je bang voor bent helemaal niet zo spannend is in het grote geheel. Er gaan waarschijnlijk veel ergere dingen gebeuren in dit leven. Je leeft in angst voor angst, maar dan continu. Laat het niet toe.
dat is dan best stom van jequote:Op woensdag 21 oktober 2015 11:31 schreef VoornaamAchternaam het volgende:
[..]
Dat hij me dumpt snap ik ook wel, echt waar. Maar het stond op standje spannend en nu is er aan die studie helemaal geen houden aan.
+1quote:Op woensdag 21 oktober 2015 11:33 schreef Tjacka het volgende:
Maar je bent ook onzeker over meisjes toch enzo? Als jezelf niet leuk vindt hoe kan iemand anders je in godsnaam leuk vinden. Pieker daar alsjeblieft niet over en ga eerst aan jezelf werken.
Eensquote:Op woensdag 21 oktober 2015 11:34 schreef Moeraskat het volgende:
[..]
dat is dan best stom van je![]()
Als je écht wil zou ik als ik
Jou was smeken om nog een kans bij hem te krijgen. En je stinkende best doen. Nú.
Die vriendschap met hem moet te fixen zijn. Hoop ik. Maar de opleiding is gone. Als ik me daar echt keihard op moet gaan gooien gaan er dingen fout bij mij.quote:Op woensdag 21 oktober 2015 11:34 schreef Moeraskat het volgende:
[..]
dat is dan best stom van je![]()
Als je écht wil zou ik als ik
Jou was smeken om nog een kans bij hem te krijgen. En je stinkende best doen. Nú.
Misschien eens tijd voor wat professionele hulpquote:Op woensdag 21 oktober 2015 11:37 schreef VoornaamAchternaam het volgende:
[..]
Die vriendschap met hem moet te fixen zijn. Hoop ik. Maar de opleiding is gone. Als ik me daar echt keihard op moet gaan gooien gaan er dingen fout bij mij.
Voor zover het niet al fout is, want het gaat al best wel lang best wel heel slecht
Wat voor concrete stappen heb je al ondernomen om hier iets aan te doen? Als het best wel heel slecht gaat lijkt het me verstandig om er ook daadwerkelijk iets aan te gaan doen. Ga praten met studiebegeleider / decaan / huisarts voor vervolgstappen.quote:Op woensdag 21 oktober 2015 11:37 schreef VoornaamAchternaam het volgende:
[..]
Die vriendschap met hem moet te fixen zijn. Hoop ik. Maar de opleiding is gone. Als ik me daar echt keihard op moet gaan gooien gaan er dingen fout bij mij.
Voor zover het niet al fout is, want het gaat al best wel lang best wel heel slecht
Dat sowiesoquote:Op woensdag 21 oktober 2015 11:39 schreef Californium het volgende:
[..]
Misschien eens tijd voor wat professionele hulp
ik zou hulp zoeken.. Echt.quote:Op woensdag 21 oktober 2015 11:37 schreef VoornaamAchternaam het volgende:
[..]
Ik ben een jaar geleden bij een psych geweest een paar keer maar die ging met pensioen. Achteraf gezien misschien een schijtwijf. Veel met studiebegeleiders gepraat, degene dit jaar geeft vooral niet thuisquote:Op woensdag 21 oktober 2015 11:40 schreef ElDinosaur het volgende:
[..]
Wat voor concrete stappen heb je al ondernomen om hier iets aan te doen? Als het best wel heel slecht gaat lijkt het me verstandig om er ook daadwerkelijk iets aan te gaan doen. Ga praten met studiebegeleider / decaan / huisarts voor vervolgstappen.
In deze situatie blijven zitten ga je niets mee bereiken. Behalve dat het lekker 'comfortabel' is.
Studiebegeleiders zijn er ook niet om zulke zware problemen met je te behandelen. Ga naar een nieuwe psych toe.quote:Op woensdag 21 oktober 2015 11:41 schreef VoornaamAchternaam het volgende:
[..]
Ik ben een jaar geleden bij een psych geweest een paar keer maar die ging met pensioen. Achteraf gezien misschien een schijtwijf. Veel met studiebegeleiders gepraat, degene dit jaar geeft vooral niet thuis
Dingen meoten doe ngaat altijd gepaard met intense stressquote:Op woensdag 21 oktober 2015 11:41 schreef FrauMilena het volgende:
Maar je kan niet leren door je onzekerheid?![]()
Als je niet zelfstandig kunt studeren (m.u.v. groepsprojecten) zou ik stoppen met de opleiding en eerst aan je zelf werken inderdaad.
Dan even uit de comfortzone stappen en naar de huisarst gaan. Vandaag nogquote:
Hmm nee oké dan is het begrijpelijk dat het niet lukt. Waar komt die stress vandaan dan?quote:Op woensdag 21 oktober 2015 11:43 schreef VoornaamAchternaam het volgende:
[..]
Dingen meoten doe ngaat altijd gepaard met intense stress
Ik zou aan het begin van de avond bij mijn ouders zitten, die hebben vaak wel wat nuttigs en praktisch te zeggenquote:Op woensdag 21 oktober 2015 11:43 schreef Californium het volgende:
[..]
Dan even uit de comfortzone stappen en naar de huisarst gaan. Vandaag nog!
Het idee dat het al zo vaak mislukt is? Dat spookt veel rond in mequote:Op woensdag 21 oktober 2015 11:43 schreef FrauMilena het volgende:
[..]
Hmm nee oké dan is het begrijpelijk dat het niet lukt. Waar komt die stress vandaan dan?
Met die cirkel gooi je wel heel gemakkelijk je eigen ruiten in.quote:Op woensdag 21 oktober 2015 11:46 schreef VoornaamAchternaam het volgende:
[..]
Het idee dat het al zo vaak mislukt is? Dat spookt veel rond in me
^quote:Op woensdag 21 oktober 2015 11:43 schreef Californium het volgende:
[..]
Dan even uit de comfortzone stappen en naar de huisarst gaan. Vandaag nog!
Dude, man up! Zo slecht doe je het (buiten dan te weinig doen qua studie) echt niet! En anders wat feer hier onder zegtquote:Op woensdag 21 oktober 2015 11:04 schreef VoornaamAchternaam het volgende:
[..]
Vooral dat laatste. En te onzeker. Over alles. Maar dan ook echt alles
quote:Op woensdag 21 oktober 2015 11:06 schreef UitStraling het volgende:
[..]
Nette meisjes krijgen cockhalsneigingen en uitslag als ze me zien, ik ben veel te impulsief, ongeduldig en extravert voor een muurbloempje
Dat dus!quote:Op woensdag 21 oktober 2015 11:07 schreef Fera het volgende:
[..]
Dan zou ik naar de decaan gaan en praten over je onzekerheid. Waarschijnlijk verwijst die je door naar een psycholoog (met hulp van je huisarts uiteraard). Want wat je ook gaat doen in de toekomst, onzekerheid gaat er altijd zijn als je er niet mee aan de slag gaat.
Geloof me, ik kan het weten.
Stopte met lezen na ''Dude, man up''.quote:Op woensdag 21 oktober 2015 11:50 schreef yats het volgende:
[..]
Dude, man up! Zo slecht doe je het (buiten dan te weinig doen qua studie) echt niet! En anders wat feer hier onder zegt
[..]
[..]
Dat dus!En ja, ook ik weet waar feer het oever heeft.
Gewaagde uitspraken altijd, die man.quote:Op woensdag 21 oktober 2015 11:43 schreef Harmankardon het volgende:
Dit is echt de fucking twilight zone![]()
http://www.jpost.com/Isra(...)etanyahu-says-427592
Herkenbaarquote:Op woensdag 21 oktober 2015 11:25 schreef Harmankardon het volgende:
Beetje aanklooien moet kunnen, als je de grens over bent dan weet je dat na verloop van tijd zelf ook wel. Voor mij kwam dat besef toen ik een hele tijd iedere avond stomdronken was en op een zondag om 14 uur in mijn eentje meer dan een halve fles goldstrike had opgezopen
Ik ben ziekjes.quote:Op woensdag 21 oktober 2015 11:54 schreef HostiMeister het volgende:
Gaan we hier nou weer allemaal lekker zielig doen?
Ja.quote:Op woensdag 21 oktober 2015 11:54 schreef HostiMeister het volgende:
Jij bent er toch nog?quote:Op woensdag 21 oktober 2015 11:56 schreef UitStraling het volgende:
Waar zijn de ekte stoere mannen vol zelfvertrouwen gebleven?
Reguliersdwarsstraatquote:Op woensdag 21 oktober 2015 11:56 schreef UitStraling het volgende:
Hier.quote:Op woensdag 21 oktober 2015 11:56 schreef UitStraling het volgende:
High fivequote:Op woensdag 21 oktober 2015 11:52 schreef FrauMilena het volgende:
[..]
Stopte met lezen na ''Dude, man up''.
-
Goeiemoggel, Riv.
Ik ken VA persoonlijk. Ik ga ook niet ontkennen dat het goed voor hem is als hij hulp gaat zoeken voor zijn onzekerheid en dat hij zelf zijn studie verprutst. Maar ik probeer hem toch nog iets positiefs mee te geven.quote:Op woensdag 21 oktober 2015 11:52 schreef FrauMilena het volgende:
[..]
Stopte met lezen na ''Dude, man up''.
-
Goeiemoggel, Riv.
Nope, gewoon er keihard aan werken als je issues hebt en mensen van advies voorzien die dat nu nog niet inzien toch?quote:Op woensdag 21 oktober 2015 11:54 schreef HostiMeister het volgende:
Hoiquote:Op woensdag 21 oktober 2015 11:56 schreef UitStraling het volgende:
Jou serieus nemen hierinquote:
hoor je mij klagenquote:Op woensdag 21 oktober 2015 11:54 schreef HostiMeister het volgende:
Daar is de dagelijkse portie zwartgalligheid.quote:Op woensdag 21 oktober 2015 12:01 schreef Lokasenna het volgende:
Ach, als je niets kan is het niet erg, de overgrote meerderheid van de wereld is toch afschuwelijk incompetent, dus no drama.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |