Nee want het werd niet zo groot omdat het pijn deed, maar omdat ik die pijn niet aandurfde. Mensen kunnen met meer pijn omgaan dan we zelf denkenquote:Op woensdag 21 oktober 2015 11:25 schreef Lokasenna het volgende:
[..]
En als het zoveel invloed heeft, is het dan niet bagatelliserend om het als klein taartpuntje aan te geven?
Dat hij me dumpt snap ik ook wel, echt waar. Maar het stond op standje spannend en nu is er aan die studie helemaal geen houden aan.quote:Op woensdag 21 oktober 2015 11:25 schreef Moeraskat het volgende:
Va,
Je weet zelf dat je het zelf verkloot hebt en dat die gast ook gewoon z'n studie wil halen, als ik met iemand moest samenwerken die meelift omdat hij amper wat uitvreet zou ik die ook dumpen. Wat de reden dan ook moge zijn...
Ik vind het als nog kut voor je, begrijp prima dat het janken is voor je.. Vooral omdat het niet de eerste keer is dat je dit overkomt. Maar wellicht is het voor jou nu het moment niet om te studeren. Ik denk dat je eerst opzoek moet gaan naar wat het probleem bij je is. Wellicht ben je gewoon geen persoon om een studie te volgen.. Is praktijk (werken) meer voor je.
Of je moet jezelf een échte trap onder je hol geven en mailen en je stinkende best doen om dit te fixen.
Maar ik ben er bang voor dat je later spijt krijgt als je nu niet doorzet en schulden hebt en geen diploma voor het hbo...
Liever dit dan circlejerk tbh.quote:Op woensdag 21 oktober 2015 11:30 schreef Harmankardon het volgende:
Soms hebben we hier ook fatsoenlijke gesprekken
Wat voor studie is het?quote:Op woensdag 21 oktober 2015 11:31 schreef VoornaamAchternaam het volgende:
[..]
Dat hij me dumpt snap ik ook wel, echt waar. Maar het stond op standje spannend en nu is er aan die studie helemaal geen houden aan.
Informatica. Webdevelopment is eigenlijk het enige wat ik leuk vondquote:
Dat hoort erbij helaas, is moeilijk te voorkomen als je psychedelica in je mik stopt.quote:Op woensdag 21 oktober 2015 11:25 schreef Fripsel het volgende:
[..]
Ik kreeg juist vol in m'n face wie ik was en wat ik mezelf en andere aandeed. Alles wat ik al die tijd professioneel aan het wegstoppen was, kwam uit alle krochten van m'n hoofd boven. Ik MOEST het ervaren en ik was heel bang dat die pijn nooit meer over zou gaan. Maar toen eindelijk na uren trippen werd ik de volgende ochtend wakker.. En was alles nog hetzelfde. M'n wereld was niet ingestort door die pijn te voelen.
Mooi gezegd dit, onderdeel van volwassen worden is naar het grote geheel kijken en kunnen relativeren onder welke omstandgheden dan ook.quote:Op woensdag 21 oktober 2015 11:27 schreef Harmankardon het volgende:
En de harde waarheid is vaak dat waar je bang voor bent helemaal niet zo spannend is in het grote geheel. Er gaan waarschijnlijk veel ergere dingen gebeuren in dit leven. Je leeft in angst voor angst, maar dan continu. Laat het niet toe.
dat is dan best stom van jequote:Op woensdag 21 oktober 2015 11:31 schreef VoornaamAchternaam het volgende:
[..]
Dat hij me dumpt snap ik ook wel, echt waar. Maar het stond op standje spannend en nu is er aan die studie helemaal geen houden aan.
+1quote:Op woensdag 21 oktober 2015 11:33 schreef Tjacka het volgende:
Maar je bent ook onzeker over meisjes toch enzo? Als jezelf niet leuk vindt hoe kan iemand anders je in godsnaam leuk vinden. Pieker daar alsjeblieft niet over en ga eerst aan jezelf werken.
Eensquote:Op woensdag 21 oktober 2015 11:34 schreef Moeraskat het volgende:
[..]
dat is dan best stom van je![]()
Als je écht wil zou ik als ik
Jou was smeken om nog een kans bij hem te krijgen. En je stinkende best doen. Nú.
Die vriendschap met hem moet te fixen zijn. Hoop ik. Maar de opleiding is gone. Als ik me daar echt keihard op moet gaan gooien gaan er dingen fout bij mij.quote:Op woensdag 21 oktober 2015 11:34 schreef Moeraskat het volgende:
[..]
dat is dan best stom van je![]()
Als je écht wil zou ik als ik
Jou was smeken om nog een kans bij hem te krijgen. En je stinkende best doen. Nú.
Misschien eens tijd voor wat professionele hulpquote:Op woensdag 21 oktober 2015 11:37 schreef VoornaamAchternaam het volgende:
[..]
Die vriendschap met hem moet te fixen zijn. Hoop ik. Maar de opleiding is gone. Als ik me daar echt keihard op moet gaan gooien gaan er dingen fout bij mij.
Voor zover het niet al fout is, want het gaat al best wel lang best wel heel slecht
Wat voor concrete stappen heb je al ondernomen om hier iets aan te doen? Als het best wel heel slecht gaat lijkt het me verstandig om er ook daadwerkelijk iets aan te gaan doen. Ga praten met studiebegeleider / decaan / huisarts voor vervolgstappen.quote:Op woensdag 21 oktober 2015 11:37 schreef VoornaamAchternaam het volgende:
[..]
Die vriendschap met hem moet te fixen zijn. Hoop ik. Maar de opleiding is gone. Als ik me daar echt keihard op moet gaan gooien gaan er dingen fout bij mij.
Voor zover het niet al fout is, want het gaat al best wel lang best wel heel slecht
Dat sowiesoquote:Op woensdag 21 oktober 2015 11:39 schreef Californium het volgende:
[..]
Misschien eens tijd voor wat professionele hulp
ik zou hulp zoeken.. Echt.quote:Op woensdag 21 oktober 2015 11:37 schreef VoornaamAchternaam het volgende:
[..]
Ik ben een jaar geleden bij een psych geweest een paar keer maar die ging met pensioen. Achteraf gezien misschien een schijtwijf. Veel met studiebegeleiders gepraat, degene dit jaar geeft vooral niet thuisquote:Op woensdag 21 oktober 2015 11:40 schreef ElDinosaur het volgende:
[..]
Wat voor concrete stappen heb je al ondernomen om hier iets aan te doen? Als het best wel heel slecht gaat lijkt het me verstandig om er ook daadwerkelijk iets aan te gaan doen. Ga praten met studiebegeleider / decaan / huisarts voor vervolgstappen.
In deze situatie blijven zitten ga je niets mee bereiken. Behalve dat het lekker 'comfortabel' is.
Studiebegeleiders zijn er ook niet om zulke zware problemen met je te behandelen. Ga naar een nieuwe psych toe.quote:Op woensdag 21 oktober 2015 11:41 schreef VoornaamAchternaam het volgende:
[..]
Ik ben een jaar geleden bij een psych geweest een paar keer maar die ging met pensioen. Achteraf gezien misschien een schijtwijf. Veel met studiebegeleiders gepraat, degene dit jaar geeft vooral niet thuis
Dingen meoten doe ngaat altijd gepaard met intense stressquote:Op woensdag 21 oktober 2015 11:41 schreef FrauMilena het volgende:
Maar je kan niet leren door je onzekerheid?![]()
Als je niet zelfstandig kunt studeren (m.u.v. groepsprojecten) zou ik stoppen met de opleiding en eerst aan je zelf werken inderdaad.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |