abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_157201473
quote:
1s.gif Op vrijdag 30 oktober 2015 11:03 schreef MrsDuck het volgende:

[..]

Ziet er fraai uit! Misschien een idee voor een ander topic; favoriete food sites, blogs, apps etc.
Ooit eens een aanzetje voor gegeven:
CUL / Verzameltopic favoriete foodblogs
Liep niet denderend. :+
Let me see you stripped down to the bone
pi_157203551
Och, hoe knus is dit idee!? :D

http://100daysofevelyn.com/2013/08/25/chocolate-fortune-pyramids/

Geluks'koekjes' in de vorm van chocolade kooitjes. Erg tof voor bij de koffie na de kerstmaaltijd. :Y
Let me see you stripped down to the bone
pi_157211245
Een klassieke combi van brie, peer, pecan noot en gereduceerde balsamico. Lijkt mij een leuk borrelhapje of als kaasdessertje.

http://unsophisticook.com/baked-brie-pear-pecan-bites/

pi_157211361
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 oktober 2015 20:57 schreef MrsDuck het volgende:
Een klassieke combi van brie, peer, pecan noot en gereduceerde balsamico. Lijkt mij een leuk borrelhapje of als kaasdessertje.

http://unsophisticook.com/baked-brie-pear-pecan-bites/

[ afbeelding ]
Ziet er goed uit :9
Op vrijdag 19 februari 2016 22:42 schreef Nizno het volgende:
je bent zelf een Pino 2.0!
pi_157218168
Wanneer gaat het FEE topic weer open ? <O) 8} ~:) >:O
"You can call me Susan if it makes you happy"
pi_157290230
Als variant op gourmetten is evt wokken ook wel erg leuk;

En dat kan zo feestelijk en uitgebreid als je zelf wilt. Dit was met ons weekendje weg in een landa huisje, maar thuis kan je qua decoratie ook een hoop doen :)
  dinsdag 3 november 2015 @ 14:38:59 #107
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_157292318
Edit
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
pi_157393726
Ik ga hier meelezen. Dit jaar is het bij ons gezien laatste jaar in dit huis :)
I solemnly swear i'm up to no good
pi_157424936
iemand suggesties voor iets wat grotendeels van te voren klaar te maken is? Tweede kerstdag gaan wij met familie naar een kerstcircus en daarna willen we thuis eten, van te voren er tijd insteken is geen probleem. Voordat we gaan eten heb ik ongeveer nog een half uurtje om af te ronden.

Thanks!
pi_157428537
quote:
0s.gif Op maandag 9 november 2015 14:20 schreef kaars het volgende:
iemand suggesties voor iets wat grotendeels van te voren klaar te maken is? Tweede kerstdag gaan wij met familie naar een kerstcircus en daarna willen we thuis eten, van te voren er tijd insteken is geen probleem. Voordat we gaan eten heb ik ongeveer nog een half uurtje om af te ronden.

Thanks!
Stoofpotten zijn dan ideaal.
  Moderator maandag 9 november 2015 @ 17:21:22 #111
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_157428646
quote:

Thanks!
Een lekkere goulash?
Kranplätze müssen verdichtet sein
pi_157428825
quote:

Thanks!
Een garnalen of wildkroketje is goed voor te bereiden en kwestie van frituren voor je gaat serveren, dit is ook sjiek in de vorm van bitterballetje bij de borrel. En als je gasten al wat te knabbelen hebben dan heb jij meer tijd in de keuken!

Je voorgerecht kan natuurlijk koud zoals carpaccio of een zalmbonbon. Een soep of bouillon is ook prima op op te warmen. Eendenborstfilet is zo gebakken, lekker met een cranberry-portsaus (vooraf maken en even opwarmen), pommes duchesse, geroerbakte spruitjes met amandel, salade, eigengemaakte appelmoes. Een ijstaartje of kaasplankje als dessert.
pi_157429067
quote:
14s.gif Op maandag 9 november 2015 17:14 schreef Myraela het volgende:

[..]

Stoofpotten zijn dan ideaal.
quote:
1s.gif Op maandag 9 november 2015 17:21 schreef derLudolf het volgende:

[..]

Een lekkere goulash?
quote:
1s.gif Op maandag 9 november 2015 17:31 schreef MrsDuck het volgende:

[..]

Een garnalen of wildkroketje is goed voor te bereiden en kwestie van frituren voor je gaat serveren, dit is ook sjiek in de vorm van bitterballetje bij de borrel. En als je gasten al wat te knabbelen hebben dan heb jij meer tijd in de keuken!

Je voorgerecht kan natuurlijk koud zoals carpaccio of een zalmbonbon. Een soep of bouillon is ook prima op op te warmen. Eendenborstfilet is zo gebakken, lekker met een cranberry-portsaus (vooraf maken en even opwarmen), pommes duchesse, geroerbakte spruitjes met amandel, salade, eigengemaakte appelmoes. Een ijstaartje of kaasplankje als dessert.
Thanks voor de suggesties! wildkroketjes is wel een heel goed idee!

Ik twijfel nu inderdaad tussen een stoofpotje met konijn of eendenborst, even de meningen van het gezelschap peilen :P

Heeft iemand wel is zelf ijstaart gemaakt? of zal ik er lekker een bestellen?
pi_157429906
Een echte ijstaart niet, maar wel parfait. Deze is lekker; http://www.een.be/program(...)adeparfait-met-peren
pi_157430929
quote:
0s.gif Op maandag 9 november 2015 17:45 schreef kaars het volgende:
Heeft iemand wel is zelf ijstaart gemaakt? of zal ik er lekker een bestellen?
IJstaart is echt één van de simpelste dingen van de wereld. Tenminste, dat zou kunnen, je kunt er ook flink mee uitpakken. Mijn moeders lievelingstaart is een simpele taart van meringue, nougatine en geklopte slagroom.

Vorig jaar met kerst maakte ik deze baked Alaska. Deze is met zelfgemaakt chocolade ijs, zoute karamel, koffiecake en Italiaanse meringue.

pi_157432295
Ik moet zelf eerst nog wat met een sinterklaasdiner. Een speculaasparfait is natuurlijk heel ok in het thema 😊
pi_157444722
quote:
0s.gif Op maandag 9 november 2015 20:11 schreef MrsDuck het volgende:
Ik moet zelf eerst nog wat met een sinterklaasdiner. Een speculaasparfait is natuurlijk heel ok in het thema 😊
ik heb met sinterklaas een paar keer een kruidnootjestiramisu gemaakt. altijd een groot succes!

quote:
0s.gif Op vrijdag 30 oktober 2015 13:58 schreef minilot het volgende:
Och, hoe knus is dit idee!? :D

http://100daysofevelyn.com/2013/08/25/chocolate-fortune-pyramids/

[ afbeelding ]

Geluks'koekjes' in de vorm van chocolade kooitjes. Erg tof voor bij de koffie na de kerstmaaltijd. :Y
deze zijn te lief :o wat een goed idee! misschien eens uitproberen, binnenkort...

ik heb een tijdje terug de doperwtjessoep met geitenkaas-mosterdcroutons gemaakt uit Nopi (de laatste Ottolenghi)... het is wel een beetje lente-achtig gerecht, maar misschien toch wel een goed idee voor het voorgerecht. het ziet er supermooi uit en smaakte erg goed :)
pi_157614237
Hoera, 2e kerstdag zijn we thuis. Ons gezelschap; moi, mr.Duck en ons kleutereendje (nee, ze is niet lelijk ☺). Lekker voor ons wat maken. Nu de ideetjes nog.
pi_157689527
Ik kook deze kerst alleen voor mijn eigen familie. Vorig jaar ook voor de schoonfamilie, maar dat was eigenlijk teveel werk.

Menu voor bij mijn moeder gaat denk ik dit worden:
quote:
Bouillabaisse

Eend met stoofpeer en pastinaak puree

Picanha, gepofte zoete aardappel met zure room en sperziebonen

Bitterkoekjespudding met karamelsaus
De bouillabaisse is nog ter discussie, aangezien een aantal mensen niet echt van vis houden. Ik wil het gewoon graag een keer maken. :') :@
pi_157689595
Ik ga denk ik op 1e kerstdag met mn vriend sukiyaki-en :)
pi_157690773
quote:
14s.gif Op vrijdag 20 november 2015 11:53 schreef Myraela het volgende:
Ik kook deze kerst alleen voor mijn eigen familie. Vorig jaar ook voor de schoonfamilie, maar dat was eigenlijk teveel werk.

Menu voor bij mijn moeder gaat denk ik dit worden:

[..]

De bouillabaisse is nog ter discussie, aangezien een aantal mensen niet echt van vis houden. Ik wil het gewoon graag een keer maken. :') :@
Bouillabaisse is nou ook niet echt het visgerecht voor mensen die niet zo van vis houden. Met sommige gerechten trek je ze over de streep, garnalenkroketten, palingmousse, tonijnsteak gaan er bij niet visliefhebbers vaak nog wel in. Bouillabaisse is voor mensen die van het vissige van vis houden.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
pi_157691314
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 november 2015 13:08 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]

Bouillabaisse is nou ook niet echt het visgerecht voor mensen die niet zo van vis houden. Met sommige gerechten trek je ze over de streep, garnalenkroketten, palingmousse, tonijnsteak gaan er bij niet visliefhebbers vaak nog wel in. Bouillabaisse is voor mensen die van het vissige van vis houden.
Vind je? Ik ben zelf ook geen enorme visliefhebber. Zodra het te vissig smaakt haak ik af. Maar bouillabaisse vind ik juist geweldig. Zeker met lekker brood en veel rouille. :9 Maar het idee ligt nu bij mijn stiefvader en broer, moeten ze zelf maar kiezen.
  vrijdag 20 november 2015 @ 17:24:58 #123
409579 LuDann
All the way
pi_157696561
Ik ga ook meelezen. Weet niet of ik ook durf te posten wat ik ga maken. Ik maak pas sinds een maand of 2 iets anders klaar dan magnetronmaaltijden. :')

Ik zal eerste Kerstdag voor 7 eters gaan koken. Spannend wel! Voor- en nagerecht worden verzorgd door mijn moeder en schoonmoeder. Ik durf in een topic als dit bijna niet neer te zetten waar we heen gaan voor inspiratie...

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
maar ik heb daar best zin in. :D Ik wil denk ik meerdere gerechten op tafel zetten waar mensen zelf van kunnen opscheppen.

Ben heel benieuwd naar de knappe dingen die jullie allemaal gaan maken.
pi_157700390
quote:
11s.gif Op vrijdag 20 november 2015 17:24 schreef LuDann het volgende:
Ik ga ook meelezen. Weet niet of ik ook durf te posten wat ik ga maken. Ik maak pas sinds een maand of 2 iets anders klaar dan magnetronmaaltijden. :')

Ik zal eerste Kerstdag voor 7 eters gaan koken. Spannend wel! Voor- en nagerecht worden verzorgd door mijn moeder en schoonmoeder. Ik durf in een topic als dit bijna niet neer te zetten waar we heen gaan voor inspiratie...

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
maar ik heb daar best zin in. :D Ik wil denk ik meerdere gerechten op tafel zetten waar mensen zelf van kunnen opscheppen.

Ben heel benieuwd naar de knappe dingen die jullie allemaal gaan maken.
Gewoon posten hoor, ook over hoe het in Utrecht was.
  vrijdag 20 november 2015 @ 20:53:49 #125
409579 LuDann
All the way
pi_157702114
quote:
1s.gif Op vrijdag 20 november 2015 19:57 schreef MrsDuck het volgende:

[..]

Gewoon posten hoor, ook over hoe het in Utrecht was.
Misschien. Als ik durf. :P

Ik wil best vertellen over hoe het in Utrecht was als daar belangstelling voor is. :Y
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')