Ik heb dit boekje:quote:Op woensdag 21 oktober 2015 14:17 schreef MutedFaith het volgende:
Mijn schoonfamilie zeurt elke jaar dat ik *weer* zelfgemaakte bitterballen/kroketten moet maken.
Dus ik ben voor dit jaar maar weer op zoek naar een nieuw recept/smaak.
In het verleden (niet alleen met kerst) heb ik al gemaakt:
- Rundvlees/ragout (de "normale" bitterbal)
- Garnalen
- Makreel/aardappel
- Kaas
- Kipsaté
- Champignon
- Risotto
Ideeën voor deze kerst zijn: Zuurvleesbitterbal (want: limburger) of indiasecurrybitterbal (obv lam madras ofzo).
Op zaterdag 24 oktober 2015 23:11 schreef MrsDuck het volgende:
De snackbar hier in het dorp maakt ze zelf. Hier staat een greep uit hun assortimentquote:Op woensdag 21 oktober 2015 14:17 schreef MutedFaith het volgende:
Mijn schoonfamilie zeurt elke jaar dat ik *weer* zelfgemaakte bitterballen/kroketten moet maken.
- Garnalen
- Makreel/aardappel
- Kaas
- Kipsaté
- Champignon
- Risotto
Ideeën voor deze kerst zijn: Zuurvleesbitterbal (want: limburger) of indiasecurrybitterbal (obv lam madras ofzo).
Neem aan dat herrenspeise hetzelfde is? Goed spulquote:Op dinsdag 20 oktober 2015 14:11 schreef Pietverdriet het volgende:
Voor en hoofdgerechten weet ik nog niet, maar er komt iig een dessertbuffet met Herrencreme, tarte au citron, flan caramel en kazen.
Leuk zeg! Recept ?quote:
Kan je het recept uitschrijven? Lijkt me echt helemaal super de duperquote:Op zaterdag 24 oktober 2015 23:59 schreef Monopoly het volgende:
Wij hebben elk jaar met de vriendengroep een Kerstdiner.
Elk jaar verzorg ik de amuse met een gerechtje.
Amuselepel:
- Zalmsnippers/zalmfilet
- Calve sambasaus
- Verse bieslook versnipperd.
Elk jaar kookt iemand anders, maar elk jaar moet ik dit maken voor die gasten. Het is een soort traditie geworden. Het scheelt wel, het is met 10 minuten gemaakt (20 lepels).
Eigenlijk heel simpel, kost je maar 5 minuten werk!quote:Op donderdag 29 oktober 2015 21:58 schreef lighted het volgende:
[..]
Kan je het recept uitschrijven? Lijkt me echt helemaal super de duper
Graag jouw pro-tips voor kroketten! ik heb ze wel eens gemaakt, en ze lukken ook altijd wel qua vorm etc. Maar ze smaken altjid flauw, zeker na het frituren, terwijl tijdens het maken van de vulling die altijd wél heel smaakvol isquote:Op woensdag 21 oktober 2015 14:17 schreef MutedFaith het volgende:
- Garnalen
- Makreel/aardappel
- Kaas
- Kipsaté
- Champignon
- Risotto
Als je gelatine gebruikt in je kroketten (wat bij de meeste standaardrecepten het geval is), dan is dat doorgaans de 'boosdoener' wat smaakverlies betreft.quote:Op vrijdag 30 oktober 2015 10:43 schreef MutedFaith het volgende:
Ik probeer de vulling altijd overdreven veel smaak te geven. Bij de eerste paar keren dat ik het probeerde viel 't me namelijk ook op dat het frituren de smaak wat aan lijkt te tasten. Kan natuurlijk ook door 't paneermeel komen dat eromheen komt.
Als er een beetje pit in mag zitten, dit vind ik wel een fraaie:quote:Op woensdag 21 oktober 2015 10:52 schreef dedude87 het volgende:
Wauw mooie tips, ook goede website tnx! Al mag het iets spannender van mij.... ik wil ze graag toch even over die drempel heen krijgen als je begrijpt wat ik bedoel.
Als zien die garnalen kroketjes er super lekker uit.Misschien die bij de borrel....
Ik had misschien iets met inktvis in gedachten, alleen heb ik wel 12 man. Ben bang dat die taai wordt als ik zoveel man moet uitserveren. Gelukkig heb ik nog wel even om er over na te denken.
Ziet er fraai uit! Misschien een idee voor een ander topic; favoriete food sites, blogs, apps etc.quote:Op vrijdag 30 oktober 2015 10:56 schreef minilot het volgende:
[..]
(Zelf niet gemaakt, maar wederom een zeer betrouwbare website waar ik al wel veel lekkere andere dingen van gemaakt heb)
Nee, ik maak m'n kroketten altijd op basis van een roux, zonder (extra toegevoegde) gelatine.quote:Op vrijdag 30 oktober 2015 10:47 schreef minilot het volgende:
[..]
Als je gelatine gebruikt in je kroketten (wat bij de meeste standaardrecepten het geval is), dan is dat doorgaans de 'boosdoener' wat smaakverlies betreft.Gelatine zelf is smaak- en geurloos maar trekt wel de smaak van andere ingrediënten naar beneden.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |