Ja dat klinkt gek als je alleen de films gezien hebt, maar als je bekend bent met de boeken weet je dat het eigenlijk vrij veel over eten gaat. Juist omdat de hoofdpersoon(en) honger hebben, vallen ze van de ene verbazing in de andere in het Capitool qua eten, en omdat ze honger hebben is eten heel belangrijk voor ze dus ook in andere onderdelen van de boeken komen uitgebreide beschrijvingen van eten voor. Bovendien heeft elk district zijn eigen kenmerkende gerechtquote:Op dinsdag 20 oktober 2015 08:08 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Wat leuk! Ik heb een Soprano's Kookboek, ook al zo leukGame of Thrones klinkt heel geschikt voor Kerst
Wat moet ik me nou bij een Hunger Games kookboek voorstellen?
Ja die jaquote:Op dinsdag 20 oktober 2015 08:05 schreef minilot het volgende:
[..]
Heb je deze?
[ afbeelding ]
Zo ja, ik ook!
Ik vind het een erg gaaf boek![]()
Heb je er wel eens uit gekookt? Enige voorbereidingstijd is wel aan te raden, al was het maar omdat je voor een flink aantal van die historische recepten op zoek zult moeten naar ingrediënten die niet zomaar bij de supermarkt liggen.
Mocht je nog ergens hulp bij nodig hebben: ik heb minstens de helft van de recepten in dat boek al eens gemaakt, dus geef maar een brul
Enneh, ga je qua aankleding van de eettafel ook helemaal los in het thema van je gekozen kookboek?![]()
Kan echt heel tof zijn, zij het een tikkie nerdy, maar dat geeft niks
Jup. Da's een officiële (en ook echt een goeie!quote:Op dinsdag 20 oktober 2015 08:52 schreef Aphrodyte het volgende:
[..]
Het Game of Thrones boek kun je gewoon vinden onder Game of thrones cookbook
Ik heb 'm de eerste keer met een neutrale roomkaas (met wat zout en peper erdoor) gemaakt, om precies die reden!quote:Op dinsdag 20 oktober 2015 08:58 schreef MevrouwPuff het volgende:
Die terrinewil maken!
M'n vriend lust geen geitenkaas () dus hij wordt met een andere kaas, maar maken zal ik m
Nou ja, wel van de smaak natuurlijk als je toevallig wél van geitenkaas houdt. Is uiteraard een stuk sterker en specifieker van smaak.quote:Op dinsdag 20 oktober 2015 09:51 schreef MutedFaith het volgende:
Doet niks af aan de schoonheid of smaak.
Schapenkaas!quote:Op dinsdag 20 oktober 2015 08:58 schreef MevrouwPuff het volgende:
Die terrinewil maken!
M'n vriend lust geen geitenkaas () dus hij wordt met een andere kaas, maar maken zal ik m
Ook lekker, maar niet zo makkelijk vindbaar. In elk geval niet in de supermarkt, ook niet bij de doorsnee kaaswinkel. Het is er wel, zie bijv. http://www.kobunder.nl/verse-schapenkaas/#.ViZUyn7hCM8quote:
Verkijk je er niet op hoeveel kaas (gedeeltelijk) schapenkaas is, Roquefort, Feta, Carbrales, Pecorino, en in Baskenland zijn de meeste kazen schaap, Ossou-Iraty, Etorki, Idiazabal... Een paar daarvan kan ik zelfs wel in de supermarkt vinden als die goed gesorteerd is. Het is alleen meestal geen zachte kaas die de zachte geitenkaas goed vervangt. Met blauwschimmelkaas wordt het anders, en de rest is meestal hard. Je had hier in de buurt Oldehoofster schapenkaas maar die zijn overgestapt op geit. Ook is het de vraag of iemand die geitenkaas niet lekker vindt dan wel schapenkaas trekt.quote:Op dinsdag 20 oktober 2015 16:51 schreef minilot het volgende:
[..]
Ook lekker, maar niet zo makkelijk vindbaar. In elk geval niet in de supermarkt, ook niet bij de doorsnee kaaswinkel. Het is er wel, zie bijv. http://www.kobunder.nl/verse-schapenkaas/#.ViZUyn7hCM8
Maar je moet er maar net even zin in hebben om daar achteraan te gaan.
Uiteraard. Ik roer in een ogenblikje manchego door de polenta, en die kocht ik eerder vandaag gewoon bij AH.quote:Op dinsdag 20 oktober 2015 18:35 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Verkijk je er niet op hoeveel kaas (gedeeltelijk) schapenkaas is, Roquefort, Feta, Carbrales, Pecorino, en in Baskenland zijn de meeste kazen schaap, Ossou-Iraty, Etorki, Idiazabal... Een paar daarvan kan ik zelfs wel in de supermarkt vinden als die goed gesorteerd is.
Ongetwijfeld, maar het heeft wat minder karakter dan een zachte geitenkaas. Bij de super vind ik eigenlijk alleen de chevre buche goed, ook al haalt die het niet bij die van kaasboer, Voor Manchego of zo ga ik daarheen.quote:Op dinsdag 20 oktober 2015 18:40 schreef minilot het volgende:
[..]
Uiteraard. Ik roer in een ogenblikje manchego door de polenta, en die kocht ik eerder vandaag gewoon bij AH.
Maar daar heb je in voornoemde bietenterrine dus niks aan.Met zout en peper op smaak gebrachte neutrale roomkaas gaat daarentegen prima.
Dit misschien een idee?quote:Op woensdag 21 oktober 2015 09:14 schreef dedude87 het volgende:
Nu ben ik dus op zoek naar een leuk tussengerecht om hun smaakpallet wat te verbreden (liefst met vis want dat ontbreekt nog in het menu), maar wel tot tevredenheid stemt wat het is wel kerst (dus geen oesters ofzo, want dat is wel een hele opgave voor dit publiek).
Wie heeft er goede tips voor mij, alvast bedankt
Als tussengerecht een fraai gegarneerd en opgemaakt garnalenkroketje naar recept van onze geliefde CUL-er RobinOok, daar zou ik ik eveneens geen 'nee' tegen zeggenquote:
quote:Op woensdag 21 oktober 2015 14:17 schreef MutedFaith het volgende:
Mijn schoonfamilie zeurt elke jaar dat ik *weer* zelfgemaakte bitterballen/kroketten moet maken.
Dus ik ben voor dit jaar maar weer op zoek naar een nieuw recept/smaak.
In het verleden (niet alleen met kerst) heb ik al gemaakt:
- Rundvlees/ragout (de "normale" bitterbal)
- Garnalen
- Makreel/aardappel
- Kaas
- Kipsaté
- Champignon
- Risotto
Ideeën voor deze kerst zijn: Zuurvleesbitterbal (want: limburger) of indiasecurrybitterbal (obv lam madras ofzo).
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |