Jeukende handpalmen en voetzolen was iets waar ik op moest letten toen ik zo'n hoge bloeddruk had tijdens de vorige zwangerschap (maar jeuk heb ik nooit gehad) Heeft dat ook iets te maken met je lever?quote:Op zaterdag 17 oktober 2015 11:30 schreef mignonne het volgende:
Dat heeft niet zoveel met bultjes te maken maar vooral met jeuk. Jeuk op handpalmen en voetzolen krijg je idd van verminderde leverfunctie.
Bij een hoge bloeddruk kunnen idd ook nier en leverfuncties verstoord raken.quote:Op zaterdag 17 oktober 2015 19:22 schreef Dyre het volgende:
Laatste post:
Ik denk: goh, er is al uren niet meer hier gepost, dat ben ik niet gewend van het Z&G-topic, maar niemand wil de laatste post maken denk ik
'Abel doet de deur dicht' is inmiddels alweer 16 jaar geleden zie ikDaar zou ik me niet meer door laten tegenhouden. (hoewel Adolf na 70 jaar toch nog steeds wel gevoelig ligt
)
[..]
Jeukende handpalmen en voetzolen was iets waar ik op moest letten toen ik zo'n hoge bloeddruk had tijdens de vorige zwangerschap (maar jeuk heb ik nooit gehad) Heeft dat ook iets te maken met je lever?
Ja ik denk het. Werd er vanmorgen veel te vroeg wakker vanquote:
Ik had ook weer zo'n dag. Gisteren was rustig, vandaag weer vol op krampen en gedoe. Maar jij mag wel eerst bevallen hoor!quote:Op zaterdag 17 oktober 2015 20:14 schreef mignonne het volgende:
[..]
Ja ik denk het. Werd er vanmorgen veel te vroeg wakker vanheeft de hele dag aangehouden en k werd er misselijk van maar inmiddels is t weer rustig.
Als ie dan nu ingedaald is dan zou dat best welkom zijn.
Mnoh wat spannend ook voor jequote:Op zaterdag 17 oktober 2015 20:27 schreef groofskendezoveelste het volgende:
Geen bloed hier. So far so good.![]()
Spannende laatste loodjes hier
*ging als een bezetene teruglezen hier*quote:Op zaterdag 17 oktober 2015 20:27 schreef groofskendezoveelste het volgende:
Geen bloed hier. So far so good.![]()
Spannende laatste loodjes hier
Ooooh, wat liefquote:Op zaterdag 17 oktober 2015 20:50 schreef Poppejans het volgende:
[..]
*ging als een bezetene teruglezen hier*
Waaaaah Groofsken wat goed! En zo vreselijk spannend! Ik duim voor een goede zwangerschap
Je fb foto's enzo altijd,je lijkt me zo'n toffe moeder!
Oh of als je opstaat van de bank? Dat je de eerste meters met je benen wijd waggelt?quote:Op zaterdag 17 oktober 2015 20:27 schreef silliegirl het volgende:
[..]
Ik had ook weer zo'n dag. Gisteren was rustig, vandaag weer vol op krampen en gedoe. Maar jij mag wel eerst bevallen hoor!![]()
Ik voel me toch DRUK down under (ook echt aan de achterkant net onder mijn stuitje) Ik weet niet hoe ik moet lopen op het moment.
Jaaaa zo alsof je in je broek hebt geschetenquote:Op zaterdag 17 oktober 2015 21:05 schreef Kuukske het volgende:
[..]
Oh of als je opstaat van de bank? Dat je de eerste meters met je benen wijd waggelt?
quote:Op zaterdag 17 oktober 2015 22:09 schreef Bloesem. het volgende:
[..]
Jaaaa zo alsof je in je broek hebt gescheten
Of een beurse doos hebt. Benen bij elkaar lukt niet meer. En als je gaat staan meteen door naar het toiletquote:Op zaterdag 17 oktober 2015 22:09 schreef Bloesem. het volgende:
[..]
Ja en daar dan een mierenpiesje doet.quote:Op zaterdag 17 oktober 2015 22:28 schreef Daui het volgende:
[..]
Of een beurse doos hebt. Benen bij elkaar lukt niet meer. En als je gaat staan meteen door naar het toilet
ik vond het voelen als bevallen van pot spijkersquote:Op zaterdag 17 oktober 2015 22:09 schreef Bloesem. het volgende:
[..]
Ja, even een vraagje over dit soort dingen want ik heb het al twee dagen dat het onderin mijn buik binnenin kramperig is. Harde buiken en onderweg naar de supermarkt gisteren drie keer stil moeten staan omdat het ook weer pijn gaat doen als ik langer dan een paar minuten normaal loop. Vrij regelmatig zeurgevoel rond m'n baarmoedermond ook maar ook wel weer dat het een tijdje rustig is, dus dan denk ik weer van nah toch niet erg genoeg om de vk te bellen.quote:Op zaterdag 17 oktober 2015 20:04 schreef mignonne het volgende:
[..]
Bij een hoge bloeddruk kunnen idd ook nier en leverfuncties verstoord raken.
Hier de hele dag in de weer geweest met harde buiken of hoe je t moet noemen. Niet pijnlijk genoeg om het echt krampen te noemen maar ook wel weer te aanwezig om te negeren, moest echt steeds even stoppen met waar k mee bezig was en kon de meisjes niet zo goed om me heen hebben. Heb een half uur gedaan over het smeren van de lunch voor ze![]()
Maar goed, inmiddels is het weer soort van rustig in mn buik gelukkig. Kindjes liggen inmiddels op bed en ik heb csi aangezet. Rust!
Dat ja. En als je dan waggelt je maar weer blijft staan omdat dat waggelen ook alles behalve prettig isquote:Op zaterdag 17 oktober 2015 21:05 schreef Kuukske het volgende:
[..]
Oh of als je opstaat van de bank? Dat je de eerste meters met je benen wijd waggelt?
Ik ook niet. Ik was vroeger fan van Clouseau, maar realiseerde me pas toen de naam vaststond, dat de zanger ook Koen heet. Wij kwamen op het idee door Coen Swijnenberg, dus ik was Clouseau even vergetenquote:Op zaterdag 17 oktober 2015 19:22 schreef Dyre het volgende:
Laatste post:
Ik denk: goh, er is al uren niet meer hier gepost, dat ben ik niet gewend van het Z&G-topic, maar niemand wil de laatste post maken denk ik
'Abel doet de deur dicht' is inmiddels alweer 16 jaar geleden zie ikDaar zou ik me niet meer door laten tegenhouden. (hoewel Adolf na 70 jaar toch nog steeds wel gevoelig ligt
)
Ze komt even langs zo om te voelen.quote:Op zondag 18 oktober 2015 00:33 schreef silliegirl het volgende:
[..]
Dat ja. En als je dan waggelt je maar weer blijft staan omdat dat waggelen ook alles behalve prettig is.
Myrr: jij moet nog even hoor, dus ik zou wel bellen! Misschien moet je meer rust nemen? Hoe dan ook klinkt het niet lekker, dus gewoon bespreken met je VK!
Ah leuk! Ik had dat met een van de mensen die ik nog ken van het pufclubje van de zwangerschap van Billie. Die is nu weer 2 of 3 weken later uitgerekend dan ik. Toen ook, en toen stal ze mijn datumquote:Op zondag 18 oktober 2015 11:03 schreef lunamatic het volgende:
Gefeliciteerd Estrys! Ik kom hier een paar dagen niet en meteen alweer een bevalling gemist
ik vertelde gisteren in goed vertrouwen aan een van de buren in onze nieuwe flat dat ik zwanger ben, blijkt dat zij ook zwanger is en onze UD maar een paar dagen uit elkaar ligt. Echt super raar!
Ik had dat ook met een meisje op de galerij waar we toen woondenquote:Op zondag 18 oktober 2015 11:03 schreef lunamatic het volgende:
Gefeliciteerd Estrys! Ik kom hier een paar dagen niet en meteen alweer een bevalling gemist
ik vertelde gisteren in goed vertrouwen aan een van de buren in onze nieuwe flat dat ik zwanger ben, blijkt dat zij ook zwanger is en onze UD maar een paar dagen uit elkaar ligt. Echt super raar!
Ja ik pas mn eigen beha's ook nog, maar voor straks voor t voeden. Bij A had ik zoiets van ach ik zie wel hoe ver ik kom qua voeden en toen ben ik ook begonnen met hema'tjes. Van die ontzettend seksloze dingen wat geen enkele steun bood verderquote:Op zondag 18 oktober 2015 18:08 schreef Lamb29 het volgende:
Zelfde UD'sHier zelfde datum met Marcek's nichtje (En ze voelt meer als zijn zusje dan nichtje.) Echt super leuk! Heel benieuwd straks in maart.
Asos bh's... geen idee
Bij O. kon ik tot het eind mijn eigen bh's aan en nu passen ze ook nog prima.
Wil aan het eind denk ik weer even 2 goedkope voedingsbh's scoren en mocht borstvoeding dit keer wel lukken dan zoek ik dan wel betere.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
:)
Verschilt enorm per ziekenhuis/afdeling. Ik zou het anders even navragen bij je zh/vk.quote:Op zondag 18 oktober 2015 18:29 schreef Kuukske het volgende:
Bij Billie vroeg de verpleging of ik speentjes bij had voor hem (flesvoeding hier dus speentje mocht. Mag. Weet ik veel. Bij bv is dat geloof ik niet hè?) en dan kookte de verpleging de speentjes uit. Nou hadden we die de eerste nacht niet maar daarna wel.
Is dat nog steeds, dat ze dat op de afdeling uitkoken? Of moet ik reeds uitgekookte speentjes in een (uitgekookt??) bakje meenemen?. Iemand hier die dat weet?
quote:Op zondag 18 oktober 2015 18:58 schreef mignonne het volgende:
[..]
Ja ik pas mn eigen beha's ook nog, maar voor straks voor t voeden. Bij A had ik zoiets van ach ik zie wel hoe ver ik kom qua voeden en toen ben ik ook begonnen met hema'tjes. Van die ontzettend seksloze dingen wat geen enkele steun bood verderMaarja toen was ik ineens bijna een jaar verder. En bij E was de gelegenheid steeds niet ideaal om veel geld uit te geven aan beha's enzo. Ik had me dus echt voorgenomen om deze keer een paar mooie beha's te kopen want ik ga toch voor minstens een jaar bv.
Die zien er goed uit! Ik heb er twee van een vriendin maar die lijken op van die kinderbh's. Je kunt ze ook na de borstvoeding prima aan toch?SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Baby !!!!quote:Op zondag 18 oktober 2015 19:16 schreef silliegirl het volgende:
*puft een kramp weg*
Wanneer is voorwerk geen voorwerk meer? Dit houdt nu al aan sinds een uur of 3 vanmiddag. Regelmaat kank niet ontdekken hoor.
quote:Op zondag 18 oktober 2015 19:16 schreef silliegirl het volgende:
*puft een kramp weg*
Wanneer is voorwerk geen voorwerk meer? Dit houdt nu al aan sinds een uur of 3 vanmiddag. Regelmaat kank niet ontdekken hoor.
Bieber dan weet je zeker dat je baby er niet uit gaat komenquote:Op zondag 18 oktober 2015 19:20 schreef Bloesem. het volgende:
[..]
Estrys-edit: wowww Estrys wat een mooi en bijzonder momentrupsje
Of juist spontaan persweeënquote:Op zondag 18 oktober 2015 19:23 schreef Daui het volgende:
[..]
Bieber dan weet je zeker dat je baby er niet uit gaat komen
Terwijl 'ie Bad Blood van Taylor Swift zingtquote:
Misschien kun je beter voor Dont stop me now van Queen kiezenquote:Op zondag 18 oktober 2015 19:39 schreef Bloesem. het volgende:
[..]
Terwijl 'ie Bad Blood van Taylor Swift zingt![]()
Altijd als de vk aan m'n buik heeft gevoeld hoe de baby ligt is mini zichzelf de rest van de avond met grof geweld aan 't herschikken :s
quote:Op zondag 18 oktober 2015 19:20 schreef Estrys het volgende:
Ik wilde trouwens nog vertellen over na de bevalling. A. werd op mijn borst gelegd. En ik hoorde ze zeggen: 'ze wil borstvoeding geven. Dus binnen het uur aanleggen'. Ik denk ze gaan hem wegen en nakijken en dan gaan we aanleggen, zoals bij de andere ging. Maar hij lag op mijn borst en toen gingen ze kijken hoe hij zelf omhoog kroop naar mijn tepel. Heeeel langzaam wurmde hij net zolang als een soort rupsje. Erg bijzonder
Ik wilde trouwens nog vertellen over na de bevalling. A. werd op mijn borst gelegd. En ik hoorde ze zeggen: 'ze wil borstvoeding geven. Dus binnen het uur aanleggen'. Ik denk ze gaan hem wegen en nakijken en dan gaan we aanleggen, zoals bij de andere ging. Maar hij lag op mijn borst en toen gingen ze kijken hoe hij zelf omhoog kroop naar mijn tepel. Heeeel langzaam wurmde hij net zolang als een soort rupsje. Erg bijzonder
Ik weet niet wat er schokkender zou zijn: dat justin bieber persweeen kan veroorzaken of dat een newborn baby kan rennenquote:
Tot nu toe is me dat weinig gevraagd nog juistquote:Op zondag 18 oktober 2015 20:35 schreef Roomsnoes het volgende:
Zeg Mignonne, het is je vast al 1000x gevraagd, maar sta je nu anders tegenover de bevalling dan voor je studie? Het lijkt me zo raar om zoveel medische kennis te hebben er over, en er dan zelf middenin te staan! Al heb je natuurlijk wel al twee bevallingen achter de rug, misschien ook weer heel anders dan de eerste eigen bevalling van een verloskundige
En <3<3<3 aan Estrys' rupsje. Fijn dat de eerste momenten voor jullie waren! Bij ons werd er pas na - geen idee-, een half uur ofzo gewogen en gedaan. De eerste momenten waren alleen van ons drietjes, en die herinneringen koester ik heel erg. Snap eigenlijk niet waarom er, zolang het kind ademt en er op het eerste gezicht ok uit ziet, zo'n haast gemaakt wordt met wegen, meten en checken?
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Haha.quote:
Ik ben bij A ontzettend beroerd geweest eerste 3-4 maanden. Maar verder geen klachten. Bij E. geen enkele misselijkheid maar wel vanaf 20 weken enorme bekkenklachten. En nu bij deze baby tikte ik bijna de eerste letterquote:Op zondag 18 oktober 2015 20:58 schreef Roomsnoes het volgende:
[..]
Haha.
Liefst zou ik morgen al 18 weken op weg zijn. Maar ik zie zo tegen de eerste 3 maanden op, dat het me al een paar maanden tegenhoudt om te gaan beginnen. Stom heMaar ik was zo belabberd, ik heb daar zo weinig zin in. Maar ja, ik zal er nooit zin in krijgen natuurlijk.
Hij groeit ook door hequote:Op zondag 18 oktober 2015 21:15 schreef Kuukske het volgende:
Mnoh. Baby is een verbouwing aan het doen. Belachelijk zonder vergunning. Af en toe tikt ie een spijker in de deur naar buiten.
. Goeiedag pijnlijk!
En hij kan dan bibi liggen, waarom ben ik dan nog zo misselijk/heb ik nog maagzuurklachten? Zou dat niet minder worden bij wat indalen?
Ooh. Daar had ik niet zo bij stil gestaanquote:Op zondag 18 oktober 2015 21:18 schreef mignonne het volgende:
[..]
Hij groeit ook door he![]()
![]()
En belachelijk. Ik zou een uitzettingsbevel opstellen en naar binnen schuiven. Dat ie nog 2 weken heeft en daarna het pand moet verlaten ofzo.
Ehh Kuuks, niet om 't een of 't ander, maar misschien moet je 't grote gaatjesboek er nog even bijpakken en even goed kijken waar de babytjes uitkomenquote:Op zondag 18 oktober 2015 21:21 schreef Kuukske het volgende:
[..]
Ooh. Daar had ik niet zo bij stil gestaan.
Ha! Ja! Volgende week een post iT op m'n avondeten plakken.
Via de navelstreng/m'n eten ontvangt ie dat toch prima?quote:Op zondag 18 oktober 2015 21:33 schreef Bloesem. het volgende:
[..]
Ehh Kuuks, niet om 't een of 't ander, maar misschien moet je 't grote gaatjesboek er nog even bijpakken en even goed kijken waar de babytjes uitkomen![]()
Speaking of grote gaatjes, zit iedereen hier al naveldiep in de perineumolie? Ik krijg morgen een flesje
Goeie tip voor de volgende keer.quote:Op zondag 18 oktober 2015 22:16 schreef Dot. het volgende:
Het moet met olie he, Burdie, niet tijgerbalsem
Oh most het pijn doen? Ik heb het een paar keer geprobeerd maar vind het teveel gedoequote:Op zondag 18 oktober 2015 22:11 schreef Burdie het volgende:
Nou he. Dat masseren deed echt belachelijk veel pijn. Ik ben overigens niet gescheurd of geknipt, dus bij mij hielp het
.
N=1.
quote:Op zondag 18 oktober 2015 22:16 schreef Dot. het volgende:
quote:Op zondag 18 oktober 2015 22:16 schreef Dot. het volgende:
I knowquote:Op zondag 18 oktober 2015 23:05 schreef Crumpette het volgende:
Zebrastrepen hebben daar niks mee te maken toch?je kunt op je bindweefsel niks smeren. Smeren is leuk voor de jeuk, verder.. mwoh.
Ja ik weet ook niet zo goed wat daar van waar is. Ik was wel bang genoeg om het te proberenquote:Op zondag 18 oktober 2015 23:09 schreef LadyBlack het volgende:
[..]
I knowmaar eerlijk gezegd zie ik het nut van perineumsmeren/masseren ook niet zo in... Vandaar de appels met peren vergelijking
Ik vraag dat gewoon aan m'n liefquote:Op zondag 18 oktober 2015 23:16 schreef Crumpette het volgende:
[..]
Ja ik weet ook niet zo goed wat daar van waar is. Ik was wel bang genoeg om het te proberenmaar ook lui en walvis, dus had het snel gezien.
Oh wauw, wat mooi dat dat zo gingquote:Op zondag 18 oktober 2015 19:20 schreef Estrys het volgende:
Ik kan er zelf niet echt bij hoor. Met een voet op een traptrede ofzo lukt dat even, maar zo sta ik niet heel comfortabel. Aan mij is die olie dus ook niet besteed.quote:Op maandag 19 oktober 2015 09:49 schreef onomatopee het volgende:
[..]
Oh wauw, wat mooi dat dat zo gingIk was laatst in een babyboek aan het lezen en daar stond zoiets ook beschreven, lijkt me heel bijzonder ja!
Mignonne, leuke bh's! Ik vind (voedings)bh's echt een ramp om te vinden, door mijn maat (te klein, meeste merken die een béétje mooi zijn beginnen bij een C-cup, of hebben alleen C of groter in stock), maar idd ook door lelijk.. Idem voor positieslips ed. Ik heb nu wel een paar fijne hipsters gevonden (goedkoper want geen positie en mooier, win-win), maar bh's wordt nog wat. Maar ik heb nog even voordat het echt nodig is
Jammer dat je het nu nog niet duidelijk voelt Lamb! Ik lees steeds dat als je het al van een eerdere zwangerschap kent, je het eerder herkent, maar dat is niet per se zo dus?
Oh en over olieën en smeersels: ik heb sowieso altijd al een droge huid, dus sinds een paar weken preventief begonnen met insmeren van buik/borsten tegen striae en dergelijke. Werkt het niet tegen striae dan in elk geval tegen de droge huid, dikke prima. En wat vooral fijn is: vriend doet het (bijna) elke avond, dus het is ook een fijn buikmomentje samen. Sinds hij ergens las dat baby sinds week zoveel ook geluiden kan horen in de buik, praat hij regelmatig tegen buik, en nu ik schopjes voel wil hij ongeveer elke avond kijken of hij ook al wat kan voelenIk smelt echt op zulke momenten
Perineumolie hou ik me voorlopig nog even niet mee bezig. Maar, wat ik me nu afvraag: kan je daar zelf nog wel bij als je op het einde van de zwangerschap loopt?
![]()
Huh? Je kan toch gewoon nog langs achter bij je perineum? Liggend bijvoorbeeld?quote:Op maandag 19 oktober 2015 10:05 schreef silliegirl het volgende:
[..]
Ik kan er zelf niet echt bij hoor. Met een voet op een traptrede ofzo lukt dat even, maar zo sta ik niet heel comfortabel. Aan mij is die olie dus ook niet besteed.
Ik heb best ok geslapen, en nu ben ik wakker en gaat het krampjesfestijn gewoon door.feest!
Ik moet vanmiddag naar de gyn, daar maar is vragen hoe en wat.
Haha, t-rex-armpjes.quote:Op maandag 19 oktober 2015 10:25 schreef mignonne het volgende:
Spring![]()
maar true haha
Ik zat me ook al af te vragen hoe je er niet bij kunt? Zulke t-rex verhoudingen heb je niet toch sillie?
Succes vanmiddag bij de gyn
Twee duimen lijkt me idd wel lastig ja. Ook niet-zwanger.quote:Op maandag 19 oktober 2015 10:28 schreef Bloesem. het volgende:
Hahaha SpringDie massage is nog een vak apart wel hoor :p met kracht zetten en rekken met twee duimen en zo.. Dus die laat ik gewoon doen.
Succes bij de gyn sillie, ben benieuwd
Niet zwanger kom ik prima met twee duimen bij m'n perineum.quote:Op maandag 19 oktober 2015 10:32 schreef -Spring het volgende:
[..]
Twee duimen lijkt me idd wel lastig ja. Ook niet-zwanger.
Ik ook hoor, maar je moet één duim een halve slag draaien, lijkt me. En dat in combinatie met kracht zetten, gaat niet zo lekker.quote:Op maandag 19 oktober 2015 10:33 schreef Svane het volgende:
[..]
Niet zwanger kom ik prima met twee duimen bij m'n perineum.
quote:Op maandag 19 oktober 2015 10:38 schreef -Spring het volgende:
[..]
Ik ook hoor, maar je moet één duim een halve slag draaien, lijkt me. En dat in combinatie met kracht zetten, gaat niet zo lekker.
Kan ik me zo voorstellen.
oh god echt hequote:
Ondersteboven met mijn benen in mijn nek!quote:Op maandag 19 oktober 2015 10:19 schreef -Spring het volgende:
[..]
Huh? Je kan toch gewoon nog langs achter bij je perineum? Liggend bijvoorbeeld?
En hoe veeg jij je kont af dan?
Heb er hier weleens wat over gelezen geloof ik.quote:
Ah zo. Ja natuurlijk. Ik dacht in de lengte, zeg maar. Van boven naar onder.quote:Op maandag 19 oktober 2015 10:40 schreef Bloesem. het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
Even ter verduidelijking
In de badkuip?quote:Op maandag 19 oktober 2015 10:44 schreef silliegirl het volgende:
[..]
Ondersteboven met mijn benen in mijn nek!![]()
Dat zeg je toch niet, wat een doosquote:Op maandag 19 oktober 2015 10:45 schreef LuDann het volgende:
[..]
Heb er hier weleens wat over gelezen geloof ik.
Wat ik wel belachelijk vond: na de bevalling kwam het bij de vk die op huisbezoek was ter sprake dat ik dat ding had maar niet gebruikt had. Zat ze echt met open mond: ''Waarom niet?Oh wat zonde, als je dat gedaan had dan was het misschien wel gelukt!'' Doelend op mijn ks.
Lekker dan. Nu was het bij mij zo dat mijn baby de eerste spildraai niet wilde maken dus het had sowieso geen verschil gemaakt, maar stel dat nou dat dat het wel was geweest, dan praat je wel een beetje schuldgevoel aan dat je zoiets niet gebruikt hebt. En ik voelde me al zo kut over die ks.
Ja, stom he? Vond ik dus ook.quote:Op maandag 19 oktober 2015 10:59 schreef SaskiaR het volgende:
[..]
Dat zeg je toch niet, wat een doos![]()
Dan heeft ze A je bevalverslag niet gelezen (oh wacht, daar had je gezeik mee) en B geen communicatieskills.
Mijn pufjuf wees de epi-no lachend van de hand, dus ik ben er niet aan begonnen.
Voor wat hoort wat.. Als hij aanstuurt dat jij 'm gaat gebruiken, stuur jij gewoon aan op dat HIJ 'm gaat gebruikenquote:Op maandag 19 oktober 2015 11:02 schreef LuDann het volgende:
[..]
Ja, stom he? Vond ik dus ook.
Maar mijn man zal vast bij een eventuele volgende nu helemaal aan gaan dringen dat ik dat ding ga gebruiken.Want ja, als zowel doula als vk er fervent voorstander van zijn...
Ik weet het niet zo goed. Misschien ga ik het wel proberen dan.
Hehehe.quote:Op maandag 19 oktober 2015 11:04 schreef Bloesem. het volgende:
[..]
Voor wat hoort wat.. Als hij aanstuurt dat jij 'm gaat gebruiken, stuur jij gewoon aan op dat HIJ 'm gaat gebruikenGedeelde smart is halve smart, toch?
Die heb ik niet voor je.quote:Op maandag 19 oktober 2015 10:47 schreef AwayTL het volgende:
* Always wacht op de paint van iemand anders die bij een zwangere een perineummassage uitvoert ..
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.:)
quote:Op maandag 19 oktober 2015 11:23 schreef mignonne het volgende:
[..]
Die heb ik niet voor je.Wel een paint van KD ooit van een boze onderwereld over een knip
![]()
![]()
tranen over mn wangen van t lachen elke keer als k die paint zie![]()
t is een oefenmodel, geen realdealdesalniettemin, niet openen als je dr nie tegen denkt te kunnen.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
![]()
Wat een bijzondere opmerking...quote:Op maandag 19 oktober 2015 10:45 schreef LuDann het volgende:
[..]
Heb er hier weleens wat over gelezen geloof ik.
Wat ik wel belachelijk vond: na de bevalling kwam het bij de vk die op huisbezoek was ter sprake dat ik dat ding had maar niet gebruikt had. Zat ze echt met open mond: ''Waarom niet?Oh wat zonde, als je dat gedaan had dan was het misschien wel gelukt!'' Doelend op mijn ks.
Lekker dan. Nu was het bij mij zo dat mijn baby de eerste spildraai niet wilde maken dus het had sowieso geen verschil gemaakt, maar stel dat nou dat dat het wel was geweest, dan praat je wel een beetje schuldgevoel aan dat je zoiets niet gebruikt hebt. En ik voelde me al zo kut over die ks.
Dat kunnen we onderzoeken! Als de helft hier nou de VK vertelt de massage braaf te hebben gedaan en het feitelijk niet te doen, en de andere helft vice versa...quote:Op maandag 19 oktober 2015 11:34 schreef mignonne het volgende:
[..]
Wat een bijzondere opmerking...
Inderdaad, hoe geef je iemand een faal/schuldgevoel in 10 eenvoudige stappen
Daar komt nog eens bij dat een epi-no primair bedoelt is om bekkenbodemschade te voorkomen, dat is hoe het gemarket wordt. Niet om een keizersnede te voorkomen... En daar bovenop komt nog eens dat een epi-no niet bewezen effectief is en dat het maar de vraag is of het wel zo verstandig is om hem te gebruiken.
Je brengt op een bepaalde manier wel schade aan in je bekkenbodemweefsel/spieren namelijk, wat je er eigenlijk mee doet is simuleren dat het je vierde kind zou zijn ofzo. De meeste vrouwen met vier kinderen hoef je niet te vragen om eens een rondje op de trampoline zonder tena te doenjust saying...
De opmerking is echt te kort door de bocht. Houdt ten eerste geen steek want idd, de inwendige spildraai eh, ik weet niet hoe ver je vk dat ding in had willen brengen, maar zo ver raad ik je toch echt niet aanEn verder mja, bepaald niet evidence based en speelt sterk in op gevoelens van mensen om vooral maar geen schade te willen aan het perineum.
Datzelfde geldt voor perineum-massage. Heel curieus vind ik dat. Laatst nog een onderzoek geweest, het verminderd niet de perineum-schade door scheuren, maar er werden in de massage groep wel minder knippen gezet. De groepen waren niet geblindeerd en wisten dus of een vrouw massage had toegepast of niet. Dan vraag ik me toch af waar de winst zittussen de oren van de knippende partij of bij de massage zelf?
quote:Op maandag 19 oktober 2015 11:37 schreef Svane het volgende:
[..]
Dat kunnen we onderzoeken! Als de helft hier nou de VK vertelt de massage braaf te hebben gedaan en het feitelijk niet te doen, en de andere helft vice versa...
Hopakee vet goed onderzoek!
Welnee, dat model slaat nergens op idd.quote:Op maandag 19 oktober 2015 11:39 schreef Dot. het volgende:
Mignonne, dat oefent toch helemaal niet handig? Er zitten helemaal geen spekdijen in de weg!
Ik lees wel dat ik te naïef dacht over die massageIk dacht gewoon dat je dat stukje huid insmeerde met olie. Sja, en als je dan een vacuümpomp 'krijgt' dan lijkt me zo'n massage ook niet voldoende ruimte geven.
Gelukkig had ik het meeste van wat jij zegt zelf ook al bedacht en ook tegen haar gezegd. Toen bond ze wel in.quote:Op maandag 19 oktober 2015 11:34 schreef mignonne het volgende:
[..]
Wat een bijzondere opmerking...
Inderdaad, hoe geef je iemand een faal/schuldgevoel in 10 eenvoudige stappen
Daar komt nog eens bij dat een epi-no primair bedoelt is om bekkenbodemschade te voorkomen, dat is hoe het gemarket wordt. Niet om een keizersnede te voorkomen... En daar bovenop komt nog eens dat een epi-no niet bewezen effectief is en dat het maar de vraag is of het wel zo verstandig is om hem te gebruiken.
Je brengt op een bepaalde manier wel schade aan in je bekkenbodemweefsel/spieren namelijk, wat je er eigenlijk mee doet is simuleren dat het je vierde kind zou zijn ofzo. De meeste vrouwen met vier kinderen hoef je niet te vragen om eens een rondje op de trampoline zonder tena te doenjust saying...
De opmerking is echt te kort door de bocht. Houdt ten eerste geen steek want idd, de inwendige spildraai eh, ik weet niet hoe ver je vk dat ding in had willen brengen, maar zo ver raad ik je toch echt niet aanEn verder mja, bepaald niet evidence based en speelt sterk in op gevoelens van mensen om vooral maar geen schade te willen aan het perineum.
Datzelfde geldt voor perineum-massage. Heel curieus vind ik dat. Laatst nog een onderzoek geweest, het verminderd niet de perineum-schade door scheuren, maar er werden in de massage groep wel minder knippen gezet. De groepen waren niet geblindeerd en wisten dus of een vrouw massage had toegepast of niet. Dan vraag ik me toch af waar de winst zittussen de oren van de knippende partij of bij de massage zelf?
Ja heb k thuis ook gedaan, en op ordinaire kipfilets en biefstukken enzoquote:Op maandag 19 oktober 2015 11:47 schreef LuDann het volgende:
Wij leerden hechten op sponsjes. Van die zeemleren.
Ik snap 'm. Soort goatse.quote:Op maandag 19 oktober 2015 11:43 schreef silliegirl het volgende:
[..]![]()
Wel oefenen met een lege badkuip eerst hoor!
quote:
Officieel 4 gram pd. dus als je tabletten van 500 mg hebt, dan max 8 per dag, effectiefst idd per 2 in te nemen.quote:Op maandag 19 oktober 2015 11:59 schreef silliegirl het volgende:
[..]![]()
Migonne: hoeveel pcm mag op een dag? Ik heb er gisteravond 2 op en nu nog last van mn rug dus wil er eigenlijk weer 2 nemen.. Kan dat?
Zonder recept 6 stuks per dag. In overleg met een arts 8 inderdaad.quote:Op maandag 19 oktober 2015 12:05 schreef mignonne het volgende:
[..]
Officieel 4 gram pd. dus als je tabletten van 500 mg hebt, dan max 8 per dag, effectiefst idd per 2 in te nemen.
Dank je!quote:Op maandag 19 oktober 2015 12:05 schreef mignonne het volgende:
[..]
Officieel 4 gram pd. dus als je tabletten van 500 mg hebt, dan max 8 per dag, effectiefst idd per 2 in te nemen.
quote:Op maandag 19 oktober 2015 12:10 schreef Buurpoes het volgende:
[..]
Zonder recept 6 stuks per dag. In overleg met een arts 8 inderdaad.
En voor zwangeren max. 4 per dag.
/Apothekersmodus.
Waarom mag je niet op een zwembandje?quote:Op maandag 19 oktober 2015 12:30 schreef Estrys het volgende:
Ik denk dat de VK in opleiding die ik had de module hechten ook twee keer heeft gedaan![]()
![]()
Zwembandjes mogen niet meer om op te zitten maar ik heb nu toch echt een dekentje opgerold in een U vorm om op te zitten want anders gaat het echt niet. Heb je twee kleine hechtingen
Ohjaquote:Op maandag 19 oktober 2015 12:47 schreef Estrys het volgende:
Ja het zal denk ik wel strak geknoopt of zo. Morgen gaan ze er uit. De VK io ging hechten maar omdat het er maar twee waren besloot ik dat verdoven niet nodig was.(want net zoveel prikken voor verdoven als hechten) Maar ze haalde ze niet in 1 keer door ofzo. Hoorde de vk zeggen: je moet wel in 1 keer doorhalen anders moet je twee keer prikken. Fuck dat was niet zo grappig. Dan merk je toch dat het niet zo'n doortastende tante was. Onzeker ook nog. We zullen het maar meenemen in de evaluatie
Ik heb een dringend verzoek in m'n geboorteplan opgenomen om überhaupt geen mensen in opleiding in de ruimte te hebbenquote:Op maandag 19 oktober 2015 13:38 schreef Chanty het volgende:
*Note to self: Geen mensen die nog in opleiding zijn laten hechten/ snijden/ knippen.
Als ie vast ligt is ie toch vibi, dus dan is ie wel ingedaald. Dus dan mag je gewoon lekker doorwaggelen als je vliezen breken.quote:Op maandag 19 oktober 2015 15:30 schreef silliegirl het volgende:
Weet iemand hoe dat zit met lopen en gebroken vliezen als je baby niet volledig ingedaald zit?
Ik snapte namelijk vrij weinig van de gyn vandaag(lees, die man die ik nu had heeft het empatisch vermogen van een ei, dus ik sla dan dicht en durf niks meer te vragen), maar hij voelde aan mn buik, mompelde iets over "baby ligt vast" en zei toen dat ik mag doorlopen als mn vliezen breken. Ok, fijn?
Toen was mn bloeddruk te hoog (maar wat die was weet ik niet) maar dat veegde 'ie weg met "maar das wel vaker zo voor de bevalling". Uh, ok?
Ik had ook zoiets dergelijks staan. Aangezien ik een stuitbevalling had, wilde ik niet het oefenobject van het ziekenhuis worden voor stuitbevallingen. Maar ik heb toen zoveel mensen gezien aan mijn bed, dat ik werkelijk geen idee heb wie het allemaal waren en of er niet stiekem toch een stagiaire oid bij wasquote:Op maandag 19 oktober 2015 14:58 schreef Kuukske het volgende:
[..]
Ik heb een dringend verzoek in m'n geboorteplan opgenomen om überhaupt geen mensen in opleiding in de ruimte te hebben.
Ik verveelde me.dus kook ik maar flesjes uit.
. wel schattig, die kleine flesjes.
Ik had niks bijzonders en toch heb ik gedurende de middag wel 10 mensen gezien. Een deel daarvan was nog in opleiding (geen stagiaires, maar in opleiding tot specialist e.d.). Van de rest weet ik het niet eens, maargoed, ze deden hun werk prima.quote:Op maandag 19 oktober 2015 15:41 schreef Chanty het volgende:
[..]
Ik had ook zoiets dergelijks staan. Aangezien ik een stuitbevalling had, wilde ik niet het oefenobject van het ziekenhuis worden voor stuitbevallingen. Maar ik heb toen zoveel mensen gezien aan mijn bed, dat ik werkelijk geen idee heb wie het allemaal waren en of er niet stiekem toch een stagiaire oid bij was
AAAHHHHHHquote:
Dat is idd het belangrijkste. Ik had ook niks te klagen wat dat aangaat. Maar met betrekking tot sommige handelingen zou ik ook deze keer geen proefkonijn willen zijn. En dan doel ik op handelingen die permanente gevolgen kunnen hebben. Dat er eventueel twee keer gegrabbeld wordt of dat bij een normale bevalling zonder complicaties een gyn in opleiding dat doet, daar heb ik dan wel weer vertrouwen in.quote:Op maandag 19 oktober 2015 15:45 schreef SaskiaR het volgende:
[..]
Ik had niks bijzonders en toch heb ik gedurende de middag wel 10 mensen gezien. Een deel daarvan was nog in opleiding (geen stagiaires, maar in opleiding tot specialist e.d.). Van de rest weet ik het niet eens, maargoed, ze deden hun werk prima.
Ja dat wel, maar daar werd ik ook weinig wijzer van. Hij voelde wat aan mn buik, heeft hartje van de baby geluisterd etc, haalde zijn schouders op en zei "ja, misschien moet je meer rusten en anders zet het wel een keer door".quote:Op maandag 19 oktober 2015 15:41 schreef JantinaGr het volgende:
Wat Saskia zegt.
Maar had je dan nog wel gevraagd naar die krampjes die je ervaart of dat ook niet?
Wat is er mogelijk qua 'iets eraan doen'? Operatief? Iets anders niet dacht ik? Ik hoop dat ik nog niet klaar ben met kinderen op de wereld zettenquote:Op maandag 19 oktober 2015 10:48 schreef kniftyhooker het volgende:
Hier ook flink gesmeerd toen ik zwanger was van mijn dochter.
Toch gezegend met een fikse zeebra buik helaas. Echt van boven tot onder.
Klinkt stom, maar ik zou er graag wat aan willen laten doen als ik klaar ben met kinderen op de wereld zetten.
Toen ik wat slanker was, had ik zo een hangzakje boven mijn bikini broekje hangen.
Vind ik echt verschrikkelijk, zo een gerimpeld ding die ook nog s heen en weer schud als ik loop.
Thanksquote:Op maandag 19 oktober 2015 17:09 schreef mignonne het volgende:
Die striae enzo wordt ook echt wel weer lichter enzo hevoor iedereen die daarmee zit. Ik had niet zo gek veel streepjes maar die ik had zijn nauwelijks zichtbaar meer van de oudste twee. Zag laatst wel dat ik er nu midden op mn buik weer wat meer bij krijg, het is niet anders. Maar goed mijn buik was toch al niet mijn beste feature dus vanuit dat licht gezien is het appels met peren vergelijken wellicht (pun intended
)
sillie zo te horen hoef je idd echt niet te gaan liggen. Jammer dat de arts niet meer uitleg had voor je. De bottomline van het advies blijft wel hetzelfde eerlijk gezegd, maar het mag wel iets informatiever. Die harde buiken en krampen kunnen echt geen kwaad iig; je kunt de gebruikelijke trucs toepassen, warme douche, warme kruik, 2 pcm enz. Ook als dat een aantal keer per dag moet. Verder wil het wel ns helpen om afleiding te zoeken, de deur uit of juist een film of serie kijken ofzo. Rust doet een hoop, je baarmoeder is gewoonweg hypergevoelig, als je merkt dat je van lopen veel krampen krijgt dan is de conclusie flauw maar simpel, minder lopen.
T is wel vermoeiend en als je het allemaal niet meer trekt omdat je er nachten achter elkaar niet meer van slaapt dan zijn er ook opties om een nacht met bijv normison of pethidine te slapen thuis of in t zh. Hou dat in je achterhoofd
Ik ben aan het borduren geslagen. Is ook een aanrader!quote:Op maandag 19 oktober 2015 18:37 schreef JantinaGr het volgende:
Best wel heel erg bezig met de bevalling nu.En de verveling is toegeslagen.
Nu duren de dagen extra lang.![]()
Vriend denkt nog steeds dat ze morgen komt. Zou leuk zijn als hij gelijk krijgt.
Is je Netflix abonnement al opgekeken?quote:Op maandag 19 oktober 2015 19:03 schreef JantinaGr het volgende:
Beide zou ik op dit moment heel erg leuk willen vinden, maar helaas. Beide activiteiten zijn niet aan mij besteed.![]()
Nog maar wat films dus.
Nou, niet specifiek. 'T is een patroon van 2 wolven. Maar 't wordt wel mooi dus wellicht krijgt het als het af is een plekje in de babykamerquote:Op maandag 19 oktober 2015 19:25 schreef kniftyhooker het volgende:
Hahaha. Lol bloesem!
Jammer dat dat niet je ding is jantina!
Ik kan mij wel wel in vinden gelukkig, Sims spelen doe ik ook nog wel s, maar dat gaat wel vervelen soms. En ja. Borduren en haken... Love it!
Ben je voor je baby aan het borduren sillie?
Wat voor operatie is dat?quote:Op maandag 19 oktober 2015 17:52 schreef kniftyhooker het volgende:
Ja ze zijn gelukkig wel licht geworden. Ik voel ze gewoon door mijn trui heen als ik aan mijn buik zit. Net een stukje licht gegolfd karton. Sommige strepen zijn best breed!
En idd kan er alleen operatief wat aangedaan worden.
Dus daar moet ik nog heftig over nadenken, en eerst de tweede baby op de wereld werpen.
Hahahaha reality kicking inquote:Op maandag 19 oktober 2015 19:14 schreef Bloesem. het volgende:
[..]
Is je Netflix abonnement al opgekeken?sterkte met de laatste loodjes
Benieuwd naar Dyre haar termijnecho
M'n lief moet nog even wennen aan dat 't bijna zover is, geloof ikNota bene onderweg naar een bevallingscursus vond zojuist 't volgende gesprek plaats:
Ik: kun je op 13 december op tijd thuis zijn als je moet werken?
Hij: ja hoor, hoezo?
Ik: nou dan is Mew, heel misschien wil ik daar dan wel naartoe
Hij: waarom moet ik dan op tijd thuis zijn? Moet ik je dan wegbrengen of zo?
Ik:![]()
![]()
nee dan moet je bij je kind zijn oelewapper als ik weg ben!
Hij:OH JA!
Wat een ei
Heel herkenbaar Bloesem! Hier ging het vorige week zo:quote:Op maandag 19 oktober 2015 19:14 schreef Bloesem. het volgende:
[..]
Is je Netflix abonnement al opgekeken?sterkte met de laatste loodjes
Benieuwd naar Dyre haar termijnecho
M'n lief moet nog even wennen aan dat 't bijna zover is, geloof ikNota bene onderweg naar een bevallingscursus vond zojuist 't volgende gesprek plaats:
Ik: kun je op 13 december op tijd thuis zijn als je moet werken?
Hij: ja hoor, hoezo?
Ik: nou dan is Mew, heel misschien wil ik daar dan wel naartoe
Hij: waarom moet ik dan op tijd thuis zijn? Moet ik je dan wegbrengen of zo?
Ik:![]()
![]()
nee dan moet je bij je kind zijn oelewapper als ik weg ben!
Hij:OH JA!
Wat een ei
quote:Op maandag 19 oktober 2015 19:45 schreef Dyre het volgende:
We hebben vanmiddag een heus echt wiebelend minimensje gezien![]()
En ik ben officieel uitgerekend op mijn verjaardag![]()
Nu weet ik wel waarom ik zo ontzettend moe ben: in 3 weken tijd is ons spiegeleitje met dooier omgegroeid tot een echte baby-in-het-klein met armpjes en beentjes en ribbetjes
Morgen eerst even op het werk vertellen en daarna mag iedereen het weten
/hypermodus
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.ti amo più di ieri ma meno di domani
quote:Op maandag 19 oktober 2015 20:10 schreef Estrys het volgende:
Ik kwam nog even jullie baby's eruit rammelen
Zomg Estrys hier kom ik even voor uit de semi-lurkmodus - wat een knapperdSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.zo lief! *smelt*.
quote:Op maandag 19 oktober 2015 20:10 schreef Estrys het volgende:
Ik kwam nog even jullie baby's eruit rammelen![]()
Hè joh wat schrikken! Veel sterkte!quote:Op maandag 19 oktober 2015 21:26 schreef 1stGirl het volgende:
En dan lig je in het ziekenhuis... Verschrikkelijk onwerkelijk.
Belde vanmiddag de vlos om te vragen of ze aub iets kon doen tegen de verschrikkelijke jeuk. Moest ik even langs het ziekenhuis van haar voor bloedonderzoek. Nu blijkt alles richting zwangerschapsvergiftiging. Baby is gelukkig nog in orde, maar heb nu heel veel harde buiken en al 1 cm ontsluiting. Volgens mij is mijn lichaam de baby zat.
Vrijdag trouwt een hele goede vriend, maar ze verwachten hier niet dat ik daar bij kan zijn
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.:)
quote:Op maandag 19 oktober 2015 21:33 schreef mignonne het volgende:
Hey wat rot zeg 1stgirl![]()
Goed dat je zo alert bent geweest op de signalen. Hopelijk blijft je mini nog een paar daagjes binnen, maar zo niet dan heb je gelukkig wel een hele mooie termijn al. Sterkte
Hier weer een
Mijn schoonouders hebben hun kleinkind nog niet gezien. Komen eerste week van november. Behalve als het dan niet goed gaat met de kat, dan komen ze nietSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
Goed dat je zo alert bent geweest op de signalen. Hopelijk blijft je mini nog een paar daagjes binnen, maar zo niet dan heb je gelukkig wel een hele mooie termijn al. Sterkte
Hier weer een
Ja die hebben ze toch al meerSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.ti amo più di ieri ma meno di domani
Oh maar dat hebben de mijnen ook wel een beetje maar dan anders. Bezoektijden begrijpen ze volkomen en het is belachelijk als mensen lang blijven plakken.quote:Op maandag 19 oktober 2015 21:42 schreef silliegirl het volgende:
Wat is dat met jullie schoonouders!
Ik zit hier met een stel dat roept dat ze niet aan bezoektijden gaan doen, maar gewoon komen als ze zin hebben. Daar kijk ik nu al naar uit, dat snappen jullie
.
quote:Op maandag 19 oktober 2015 21:46 schreef Estrys het volgende:
[..]
Ja die hebben ze toch al meerMja dat dus een beetje. Dat het met elk kind minder wordt wist ik wel maar het is toch jammer dat het dan zo gaat.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.:)
Ahw kusje dr opquote:Op maandag 19 oktober 2015 21:50 schreef pinquit het volgende:
Schoonfamilie is hier ook om te jankenen dat doe ik dan ook
![]()
Mja dat bedoel ik dus. Mijnen willen ook rustig tussen 1 en 2 komen en dan blijven plakken tot t avondeten en dan wat bestellen en daarna weg. Ik trek dat niet. Vanaf 11 uur of vanaf 3 uur ben je de eerste en max 1-1.5 uur. En eten doen we gewoon graag met eigen gezin.quote:Op maandag 19 oktober 2015 21:51 schreef Estrys het volgende:
Mijn schoonvader heeft wel meerdere pogingen gedaan om nog eens op bezoek te komen. Eentje om 13:45Zucht. Kraamzorg heeft hem weggestuurd.
Oh bah, wat schrikken zeg, hoe ver ben je?quote:Op maandag 19 oktober 2015 21:26 schreef 1stGirl het volgende:
En dan lig je in het ziekenhuis... Verschrikkelijk onwerkelijk.
Belde vanmiddag de vlos om te vragen of ze aub iets kon doen tegen de verschrikkelijke jeuk. Moest ik even langs het ziekenhuis van haar voor bloedonderzoek. Nu blijkt alles richting zwangerschapsvergiftiging. Baby is gelukkig nog in orde, maar heb nu heel veel harde buiken en al 1 cm ontsluiting. Volgens mij is mijn lichaam de baby zat.
Vrijdag trouwt een hele goede vriend, maar ze verwachten hier niet dat ik daar bij kan zijn
Type mensen dat het beter bij hun twee honden had kunnen houden, ipv drie kinderen nemen.quote:Op maandag 19 oktober 2015 21:53 schreef mignonne het volgende:
[..]
Ahw kusje dr op*schuift roosvicee door*
Wat is t dan?
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.erf de ogen van je kind - kijk erdoor
quote:Op maandag 19 oktober 2015 21:58 schreef L-E het volgende:
Estrys, mag ik op kraamvisite komen? Ik vind de naam al reden genoegmaar hij is nog knap ook!
Ik ben wel blij dat jullie ook 'bijzondere' schoonouders hebben, zullen we een clubje maken?SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
blaargh, onmenselijk
erf de ogen van je kind - kijk erdoor
Hier weer een
Hahaha je spoiler is zo herkenbaar.... Ja niet s'nachts bellen want dan kunnen we toch niet komen...SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.ik wilde eerst niet vertellen dat ze gingen inleiden en pas s'nachts bellen om te vertellen maar dat mocht niet van
S. 2014
J. 2016
Mja dat kan je ook nog hebben, dat mensen eindeloos blijven plakken...quote:Op maandag 19 oktober 2015 21:48 schreef mignonne het volgende:
[..]
Oh maar dat hebben de mijnen ook wel een beetje maar dan anders. Bezoektijden begrijpen ze volkomen en het is belachelijk als mensen lang blijven plakken.
Behalve als het over hen zelf gaat, das anders want zij komen van ver wegAls ze nou nog de afstand van Jagärs so's moesten afleggen zou k het wel een beetje begrijpen. Maar mijnen wonen op iets meer dan een uur rijden. Ze vinden het niet de moeite waard om voor een bezoek van 1-1.5 uur te komen dus eisen min of meer langer de tijd op. Ja dikke jammerdebammer. Dan ga je maar naar een museum hier in de buurt ofzo om je tijd te vullen maar ik weiger echt om daar mijn probleem van te maken. Gelukkig denkt B. daar precies hetzelfde over.
Dan hoop ik voor jou dat of je vriend heel mondig is of je kraam...quote:Op maandag 19 oktober 2015 22:04 schreef silliegirl het volgende:
[..]
Mja dat kan je ook nog hebben, dat mensen eindeloos blijven plakken...
Hier woont dus iedereen om de hoek, dus ze lopen letterlijk gewoon aan. En ik heb nu al meerdere mensen horen roepen "ik kom
elke dag gewoon hoor in je kraamweek, dan is de kraamverzorgster er toch!. "
Ja, ehm.Leuk en aardig, maar dan weet ik het wel, dan zit straks dus mn huis vol met aan- en onaangekondigd bezoek.
Dat dus.quote:Op maandag 19 oktober 2015 22:05 schreef L-E het volgende:
Ik ben dan heel onaardig, maar ik doe de gordijnen dicht en haal de bel er uit. Het is een kraamweek, geen pyjamafeest he.
Hahahaquote:Op maandag 19 oktober 2015 22:12 schreef L-E het volgende:
Het is tijd voor een boek: De Kraamweek-Etiquette: hoe heurrrt het nu eigenlijk?
Precies dat dusquote:Op maandag 19 oktober 2015 22:13 schreef Mariposas het volgende:
Eh, ik zou gewoon ze aan de deur vriendelijk laten weten dat het niet uitkomt nu, en dat ze dan en dan terug mogen komen. Je kan er wel over klagen, maar visite in je huis heb je nog altijd zelf in de hand. En maak anders afspraken met de kraamverzorgster dat zij dit desnoods doet voor jullie, als je het zelf lastig vindt. Dat was ook 1 van de eerste dingen die onze kraamverzorgster vroeg, hoe we dat qua bezoek wilden.
Hier trouwens het tegenovergestelde qua bezoek. En als ik mensen nu spreek die ooit gezegd hebben op bezoek te willen komen, vraag ik gewoon of ze nog van plan waren langs te komen, maar dat de beschuit en muisjes inmiddels wel oudbakken zijn.
ohjaquote:Op maandag 19 oktober 2015 22:17 schreef L-E het volgende:
-Je plaatst geen grappig bedoelde opmerkingen over de gelijkenis tussen de baby en de postbode/bakker/ex-vriendje (van kraamvrouw)/hond van de buren
Ghehe goeie ja. Ik ben inmiddels al zo gewend aan dat iedereen mij bij de deur al voorbij loopt op weg naar de kinderenquote:Op maandag 19 oktober 2015 22:19 schreef Limone het volgende:
- je vraagt hoe het met de kraamvrouw is..
Die mag er ook wel op ja! ('Ook als de baby niet meer leeft, je vraagt hoe het met de kraamvrouw is!!')quote:Op maandag 19 oktober 2015 22:19 schreef Limone het volgende:
- je vraagt hoe het met de kraamvrouw is..
Tweederangs burgers, we zijn het.quote:Op maandag 19 oktober 2015 22:20 schreef mignonne het volgende:
[..]
Ghehe goeie ja. Ik ben inmiddels al zo gewend aan dat iedereen mij bij de deur al voorbij loopt op weg naar de kinderen
Ohja das ook een fijne hahahaquote:Op maandag 19 oktober 2015 22:26 schreef Lamb29 het volgende:
Mehehehe![]()
En pre-kraamweek mededelen dat je snel op kraamvisite komt omdat je baby wil knuffelen is ook not done.
Potdorie stond ik met 12 weken al met het beeld van die collega met mijn MIJN kindje in haar armen als een van de eerste beelden die ik bij de kraamweek had.
Herkenbaarquote:Op maandag 19 oktober 2015 22:09 schreef mignonne het volgende:
Vaak helpt het wel als je in je slaapkamer blijft, in bed en dan max 2 stoelen op je slaapkamer ofzo, dan is men ook niet zo geneigd om met 10 man 3 uur lang te blijven plakken. Maar dan nog zitten er hardleerse types bij.
Boh ik word al moe als k er aan denkquote:Op maandag 19 oktober 2015 22:26 schreef Dyre het volgende:
[..]
Herkenbaar
Ik had mijn eerste kraamdagen in het ziekenhuis ivm ks. Op dag 2 kwam de hele familie van mijn vriend tegelijk op visite (er zou 's avonds voetbal komen...), en die zijn heel erg luidruchtig bezig geweest, op een 1 persoonskamer met 2 stoelen, en dan hebben we het over 10 man
Ik heb alleen maar op bed flauw kunnen glimlachen, een beetje duf van de morfine nogToen het gesprek na verloop van tijd alleen nog maar ging over wat iedereen straks bij de friet wilde eten hebben we ze eruit gestuurd en we hebben daarna heel erg op onze donder gekregen van de verpleegkundige
Terecht hoor
quote:Op maandag 19 oktober 2015 22:30 schreef mignonne het volgende:
[..]
Boh ik word al moe als k er aan denk![]()
![]()
mijn familie heeft ook nog wel ns de neiging om er een gezellig onderonsje van te maken. Zo van oh ga jij dan en dan? gezellig dan zorg ik dat ik er ook ben! Met als gevolg dat er toch inene 6 mensen binnen zitten ofzo. Ik weet inmiddels 2 kinderen verder dat dat gewoon teveel is voor me.
Ghehe ja preciesquote:Op maandag 19 oktober 2015 22:30 schreef L-E het volgende:
[..]Dat je kraambed ongewild het decor is van een gezellige reunie
Ik zat er net over te denken ja.quote:Op maandag 19 oktober 2015 22:47 schreef silliegirl het volgende:
Ik stel voor dat we dat boek gewoon gezamenlijk samenstellen en dan inc. praktijkvoorbeelden van wat je dus niet wil/moet doen!
Ik ruik een bestseller!
quote:Op maandag 19 oktober 2015 22:05 schreef Sara82 het volgende:
Zooo, ff een poging om langzaamaan terug te keren naar planeet aarde. Foeifoei, wat een week. Geloof dat ik mijn telefoon maar 3 keer heb aangeraakt ofzo de afgelopen dagen, haha!
Estrys, van harte gefeliciteerd met je knapperd!
En dit is mijn stargazertje:/ontlurktSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Van harte gefeliciteerd Sara! Wat een prachtig kindje heb je daar!
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.ti amo più di ieri ma meno di domani
Wat heb je gezegd? "Dan moeten jullie niet verbaasd zijn als de deur niet wordt opengedaan?"quote:Op maandag 19 oktober 2015 21:42 schreef silliegirl het volgende:
Wat is dat met jullie schoonouders! Lijkt me niet fijn als ze er zo mee omgaan...
Aan de andere kant van het spectrum: Ik zit hier met een stel dat roept dat ze niet aan bezoektijden gaan doen, maar gewoon komen als ze zin hebben. Daar kijk ik nu al naar uit, dat snappen jullie
.
Hoppa, 38! Kan niet lang meer duren nouquote:Op dinsdag 20 oktober 2015 09:11 schreef silliegirl het volgende:
Ik snap ook je verdriet wel hoor 1stgirl! Maar
met 37 weken is je kindje er klaar voor! Succes!
Ik doe een wisseldag jompel; 38 weken vandaag!
En de stroom "hoe gaat het! Alles nog rustig?!" Berichten gaat gestaag groeien.
Nee, ik heb gezegd dat ik voldoende rust moet krijgen en dat ik er niet op zit te wachten dat er continue mensen binnenlopen.quote:Op dinsdag 20 oktober 2015 09:14 schreef McLaura het volgende:
[..]
Wat heb je gezegd? "Dan moeten jullie niet verbaasd zijn als de deur niet wordt opengedaan?"
Nou dan zou ik bij bepaalde mensen een inlegvel in het kaartje doenquote:Op dinsdag 20 oktober 2015 09:23 schreef silliegirl het volgende:
[..]
Nee, ik heb gezegd dat ik voldoende rust moet krijgen en dat ik er niet op zit te wachten dat er continue mensen binnenlopen.
Toen kreeg ik terug dat ik dan de rusttijden maar goed op 't kaartje moet zetten![]()
.
Maar de deur op slot klinkt ook als een prima optie.
leuk dat je moeder mee heeft kunnen kijkenquote:Op dinsdag 20 oktober 2015 10:19 schreef hetzusjevan het volgende:
Sara die foto. Oh jongens.. Pasgeborenenfotos
.
1stgirl wat schrikken zo, snap dat je van streek bent.. sterkte en succes!
Jongens ik heb geen antistoffenpfew. Had al gelezen dat de kans klein was maar toch, fijn om t bevestigd te hebben. Baby groeit mooi. Mijn moeder was helemaal enthousiast, "kijk hoe duidelijk! Hoe scherp! Ohh dat was bij ons helemaal niet vroeger
".
Mijn moeder heeft er ook een gehad in 1980, dat was ook behoorlijk een uitdaging om daar wat in te zienquote:Op dinsdag 20 oktober 2015 10:23 schreef mignonne het volgende:
[..]
leuk dat je moeder mee heeft kunnen kijken![]()
In mijn zusje haar fotoalbum zit een foto van de echo die mn moeder kreeg met 12 weken ofzo van haar en daar is echt nauwelijks wat op te zien![]()
Grijze pixels vooral
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.No hay mal que dure cien años ni cuerpo que lo aguante
Valt mee iddquote:Op dinsdag 20 oktober 2015 10:30 schreef Mariposas het volgende:
Dit is een echo van mijn zusje, echo zal van ongeveer juli 1990 zijn, ik vind 'm nog verbazingwekkend duidelijk:
Het is net als van die mindfuck plaatjes: pas als iemand zegt hoe je moet kijken of het kwartje valt zelf, zie je het ineens super duidelijk.quote:Op dinsdag 20 oktober 2015 10:33 schreef mignonne het volgende:
[..]
Valt mee idd![]()
de echo van mijn zusje moet in '86 gemaakt zijn. Kun je nagaan hoe zich dat ontwikkelt hè.
Bij mijn oudste hadden we echo's met de nieuwste apparatuur (volgens de echoscopist) maar die waren echt niet zo duidelijk als de echo's die ik bij mezelf en bij anderen heb gemaakt met het nieuwe apparaat dat nu in de praktijk staat. Gewoon echt bijna een soort 3d beeld te zien als je onder de juiste hoek kijkt. T is alleen zo jammer dat mensen zelf dat vaak niet goed zien. Het blijft lastig, echoplaatjes turen.
Hahaha ja precies, en dan kun je het ook met geen mogelijkheid meer unseen zeg maarquote:Op dinsdag 20 oktober 2015 10:37 schreef Mariposas het volgende:
[..]
Het is net als van die mindfuck plaatjes: pas als iemand zegt hoe je moet kijken of het kwartje valt zelf, zie je het ineens super duidelijk.
Wauw tof!quote:Op dinsdag 20 oktober 2015 10:54 schreef Sicilia het volgende:
Ja echo-kijken is wel echt een vak apart he! Maar doordat we bij zoon zoveel extra echo's hebben gehad zijn vriend en ik er nu best in geoefend haha. Zo geoefend dat we bij de SEO direct zagen dat er weer een jongetje komt![]()
Ik vermaak me de halve dagen die moet rusten trouwens prima met het breien van een jumpsuit voor baby. Deze is de proefversie met goedkope Zeemangaren, maar hij wordt echt zo leuk. Kiek dan:
[ afbeelding ]
Ja de soft van de zeeman inderdaad! Vind dat echt zo lekker zacht inderdaad! Maar omdat ik nog niet eerder een patroon van drops had gebreid en ik het drops garen best prijzig vind, heb ik dus besloten eerst een proefversie met dit garen te maken. Het garen voor de 'echte' versie is ook al in huis en ik vind het zo leuk om dit patroon te breien dat ik zeker weet dat die er ook nog wel gaat komen!quote:Op dinsdag 20 oktober 2015 10:57 schreef mignonne het volgende:
[..]
Wauw tof!![]()
welk garen heb je nu dan? de zeeman soft? Ik vind dat echt heerlijk babygarenhahaha. Lekker zacht en kan gewoon op 40 graden in de wasmachine én in de droger xD
Ik ben nu eindelijk bezig aan de tweede broekspijphad hem alweer een poosje aan de kant geknikkerd... vandaag maar weer ff flink aan verder werken.
Brr 1stgirl en bloesem, sterkte! Schoonouders onaangekondigd?! zelfs aangekondigd zijn ze welgeteld 2x hier geweest (allebei in de eerste week) 'want we wonen zo ver weg.. 22 hele kilometers! 👍quote:Op dinsdag 20 oktober 2015 11:19 schreef Malteser het volgende:
Sterkte voor 1stgirl en bloes!
Hier ging het met kraamvisite ook veel te hard maar wij zijn niet mondig genoeg geweest. En schoonouders bleven stug onaangekondigd komen, ook nadat we het eindelijk hadden durven aangeven. Heel jammer wel.
Dat is ook echt niet fraaiquote:Op dinsdag 20 oktober 2015 11:43 schreef Ggirl het volgende:
[..]
Brr 1stgirl en bloesem, sterkte! Schoonouders onaangekondigd?! zelfs aangekondigd zijn ze welgeteld 2x hier geweest (allebei in de eerste week) 'want we wonen zo ver weg.. 22 hele kilometers! 👍
Echt van die mensen die dan ook nog durven te zeggen ja nu moet ik zeker weer 'n week wachten voor ik hem zie als we daar zijn.. En ja dit keer was ik voorbereid; 'misschien nog wel veel langer want nu ik weer begin met werken kom ik mijn enige weekenddag als gezin niet per definitie deze kant op, naar ons toe is 't net zo ver en een belletje, sms'je, whatsapp kan er wellicht ook vanaf, dan hoeft je zoon zich ook niet rot te voelen als hij op z'n verjaardag helemaal niks hoort naar wel drie dagen erna een 'we hebben de baby al vier weken niet gezien' berichtje krijgt.
Sorry.. Mijn frustratie zit toch wel erg hoog 😇
quote:Op dinsdag 20 oktober 2015 12:15 schreef Estrys het volgende:
De hechtingen zijn eruit! Wat een wereld van verschil. Ik kan weer zitten en lopen en alles
Zo herkenbaar!quote:Op dinsdag 20 oktober 2015 12:02 schreef mousemicky het volgende:
Ik heb geloof ik niets te klagen over ouders/ schoonouders. Schoonouders bellen sowieso van te voren/ spreken we mee af. Ze wonen op een uur rijden, en als ze dat niet zouden doen zouden ze vaak voor een gesloten deur staan.
Mijn ouders zijn geloof ik 2 keer onaangekondigd langsgekomen ('ja, we waren een eindje fietsen en kwamen toevallig langs...' uhuh, as if). Maar ze blijven dan max. een uurtje, en entertainen ook de oudste, dus da's ook wel prima.
Ander kraambezoek is wel duidelijk minder dan bij J. Da's wel jammer, want F. is minstens net zo leukOok een aantal vrienden waarvan ik dacht dat het goede vrienden waren zijn nog steeds niet langsgeweest (F. is 9 weken). Ik vraag me af of we nog wat horen (wel een kaartje met daarop: 'we komen snel langs').
Mijn schoonouders deden dit ook. Ze wonen op een uur rijden (met de auto).quote:Op dinsdag 20 oktober 2015 12:02 schreef mousemicky het volgende:
Mijn ouders zijn geloof ik 2 keer onaangekondigd langsgekomen ('ja, we waren een eindje fietsen en kwamen toevallig langs...' uhuh, as if). Maar ze blijven dan max. een uurtje, en entertainen ook de oudste, dus da's ook wel prima.
Lol. Jaja.quote:Op dinsdag 20 oktober 2015 13:20 schreef LuDann het volgende:
[..]
Mijn schoonouders deden dit ook. Ze wonen op een uur rijden (met de auto).![]()
Hadden dus de fietsen in de auto geladen en waren ''toevallig'' bij ons in de buurt gaan fietsen.
Oh!quote:Op dinsdag 20 oktober 2015 10:54 schreef Sicilia het volgende:
Ja echo-kijken is wel echt een vak apart he! Maar doordat we bij zoon zoveel extra echo's hebben gehad zijn vriend en ik er nu best in geoefend haha. Zo geoefend dat we bij de SEO direct zagen dat er weer een jongetje komt![]()
Ik vermaak me de halve dagen die moet rusten trouwens prima met het breien van een jumpsuit voor baby. Deze is de proefversie met goedkope Zeemangaren, maar hij wordt echt zo leuk. Kiek dan:
[ afbeelding ]
Dat vind ik ook hoor! Teruglezende ben ik bang dat mijn reactie verkeerd over kwam, maar er verdrietig over zijn lijkt me heel normaal. En relativeren kan daar gewoon naast bestaan: want een gezond kindje bij 37 weken is ook mooi (ook als dat even omschakelen is)quote:Op dinsdag 20 oktober 2015 09:47 schreef L0t.. het volgende:
Nou 1stGirl, alles valt natuurlijk te relativeren maar hier mag je toch gewoon verdrietig over zijn! Dit is gewoon kut en niet zoals je het einde van je zwangerschap voor je had gezien. Succes met deze laatste dagenHopelijk kun je snel je kindje knuffelen en gaat het met jouzelf ook goed.
Is een patroon van Drops. Dezequote:
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |