abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_156903251
21 oktober: JantinaGr (meisje)
24 oktober: *** Natalie en steenz *** (meisje)

3 november: silliegirl
4 november: Daui (tweeling)
11 november: 1stGirl
14 november: ***Kuukske & JDude*** (jongen)
23 november: Bloesem

8 december: bloes85 (jongen)
31 december: sethiwe

2016

1 januari: hetzusjevan (meisje)
4 januari: Xanteh (jongen)
22 januari: Myrr (jongen)

14 februari: Frummeltje86 (meisje)
19 februari: Sicilia (jongen)

1 maart: L0t.. (meisje)
1 maart: Appelientje (meisje)
3 maart: LadyBlack (jongen)
4 maart: Dot. (meisje)
14 maart: Razztwizzle (jongen)
20 maart: onomatopee (meisje)
23 maart: Lamb29 (jongen)

12 april: Leonietje83

4 mei: Dodoria
6 mei: Dyre
15 mei: elamanilo
23 mei: Piekie81

5 juni: Kiwisoep
15 juni: Svane
18 juni: kniftyhooker

***-----------------***vermeldingen zijn (as) officiële fokbaby's (een fokbaby is een baby geboren uit een relatie waar man en vrouw elkaar hebben leren kennen op/door FOK)

Voor aanpassingen graag een dm/pm/quote :)
pi_156903280
Laatste post:

Ik denk: goh, er is al uren niet meer hier gepost, dat ben ik niet gewend van het Z&G-topic, maar niemand wil de laatste post maken denk ik :D

'Abel doet de deur dicht' is inmiddels alweer 16 jaar geleden zie ik :o Daar zou ik me niet meer door laten tegenhouden. (hoewel Adolf na 70 jaar toch nog steeds wel gevoelig ligt :P)
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 oktober 2015 11:30 schreef mignonne het volgende:

Dat heeft niet zoveel met bultjes te maken maar vooral met jeuk. Jeuk op handpalmen en voetzolen krijg je idd van verminderde leverfunctie. :)
Jeukende handpalmen en voetzolen was iets waar ik op moest letten toen ik zo'n hoge bloeddruk had tijdens de vorige zwangerschap (maar jeuk heb ik nooit gehad) Heeft dat ook iets te maken met je lever?
pi_156904413
dan moesten we toch maar eens hier afscheid nemen. Het was een achtbaan van hormonen en emoties. Maar wat was het het waard. Wat een heerlijkheid zo'n klein prulleke.

De bevalling was kort en hevig. Korter dan bij de eerste en toch nog langer dan bij de tweede. Om 4:30 begonnen de weeën. Om 4:40 de verloskundige gebeld en die kwam om 5 uur. Toen had ik vier cm ontsluiting. Er werd mij gevraagd of ik bezwaar had dat de vk in opleiding mijn bevalling zou doen. ach waarom niet. Achteraf zou ik daar niet meer voor kiezen. Nu moest alles zo'n beetje twee keer. Toucheren: ja ik denk 4 cm maar voel jij ook nog maar even... Ja hoor ga je gang maar, grabbeldoos :')

Rond zes uur kwam de kraamzorg en mijn moeder voor de kinderen. Toen ik op de wc zat hoorde ik de oudste. Ik riep hem voor een kus en een knuffel. Volgens de verloskundige had ik daarna zeker tien minuten geen weeën meer :D
Wonderlijk he de natuur.

Omdat ik het nog redelijk op kon vangen is gewacht met het breken van de vliezen tot bijna volledige ontsluiting. Toen de vliezen braken wilde de kleine man er vrijwel meteen achteraan. 2 minuten persen en daar was hij. O+

Hij heeft veel minder haar dan de andere twee en is lichter van kleur ook. Maar O wat is hij leuk en wat zijn de twee oudsten trots O+
ti amo più di ieri ma meno di domani
pi_156904502
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 oktober 2015 19:22 schreef Dyre het volgende:
Laatste post:

Ik denk: goh, er is al uren niet meer hier gepost, dat ben ik niet gewend van het Z&G-topic, maar niemand wil de laatste post maken denk ik :D

'Abel doet de deur dicht' is inmiddels alweer 16 jaar geleden zie ik :o Daar zou ik me niet meer door laten tegenhouden. (hoewel Adolf na 70 jaar toch nog steeds wel gevoelig ligt :P)

[..]

Jeukende handpalmen en voetzolen was iets waar ik op moest letten toen ik zo'n hoge bloeddruk had tijdens de vorige zwangerschap (maar jeuk heb ik nooit gehad) Heeft dat ook iets te maken met je lever?
Bij een hoge bloeddruk kunnen idd ook nier en leverfuncties verstoord raken.

Hier de hele dag in de weer geweest met harde buiken of hoe je t moet noemen. Niet pijnlijk genoeg om het echt krampen te noemen maar ook wel weer te aanwezig om te negeren, moest echt steeds even stoppen met waar k mee bezig was en kon de meisjes niet zo goed om me heen hebben. Heb een half uur gedaan over het smeren van de lunch voor ze :')
Maar goed, inmiddels is het weer soort van rustig in mn buik gelukkig. Kindjes liggen inmiddels op bed en ik heb csi aangezet. Rust!
:)
pi_156904610
Mnoh Estrys wat klinkt dat goed O+

En de kraamweek van Limone ook!

Ik krijg er helemaal zin in! *O*
Maar gelukkig mag ik eerst nog t leuke gedeelte van buikgetrappel em verlof enzo O+
pi_156904705
oooh Estrys ♡ het is en blijft zo ontzettend bijzonder. Je baby O+
pi_156904723
Hey Mignonne, voorwerk?!
pi_156904879
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 oktober 2015 20:10 schreef LadyBlack het volgende:
Hey Mignonne, voorwerk?!
Ja ik denk het. Werd er vanmorgen veel te vroeg wakker van :') heeft de hele dag aangehouden en k werd er misselijk van maar inmiddels is t weer rustig.
Als ie dan nu ingedaald is dan zou dat best welkom zijn.
pi_156905369
Geen bloed hier. So far so good. :o

Spannende laatste loodjes hier O+
pi_156905377
quote:
1s.gif Op zaterdag 17 oktober 2015 20:14 schreef mignonne het volgende:

[..]

Ja ik denk het. Werd er vanmorgen veel te vroeg wakker van :') heeft de hele dag aangehouden en k werd er misselijk van maar inmiddels is t weer rustig.
Als ie dan nu ingedaald is dan zou dat best welkom zijn.
Ik had ook weer zo'n dag. Gisteren was rustig, vandaag weer vol op krampen en gedoe. Maar jij mag wel eerst bevallen hoor! ;)

Ik voel me toch DRUK down under (ook echt aan de achterkant net onder mijn stuitje) Ik weet niet hoe ik moet lopen op het moment. :X
pi_156905527
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 oktober 2015 20:27 schreef groofskendezoveelste het volgende:

Mnoh wat spannend ook voor je O+
ik vind het zo leuk ♡
pi_156905606
En ik ga er vanuit dat mijn baby nog wel even zit hoor. T is nog erg vroeg ook met 37+4!

Hij heeft echt nog de ruimte. Het zou me verbazen als deze man net zo groot is als zn jongste zus eerlijk gezegd.
pi_156906186
Ik vind het bizar dat jouw baby gewoon al bijna geboren wordt nu. Jij was net zwanger toen ik begon aan het hele circus :o . hoe is die tijd zo snel gegaan, echt? bizar!
pi_156906201
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 oktober 2015 20:27 schreef groofskendezoveelste het volgende:

*ging als een bezetene teruglezen hier*
Waaaaah Groofsken wat goed! En zo vreselijk spannend! Ik duim voor een goede zwangerschap
Je fb foto's enzo altijd,je lijkt me zo'n toffe moeder!
“I mean, nobody’s scientifically perfect, but Suzie’s about as close to being perfect as any human could possibly be.”
pi_156906231
Estrys, wat tof, een klein jochie erbij. Gefeliciteerd! :* En je trotse oudsten O+ . Ik heb zo'n zin om het die van mij te gaan vertellen. helaas zal dat nog een flink aantal weken moeten wachten.
pi_156906256
quote:
1s.gif Op zaterdag 17 oktober 2015 20:50 schreef Poppejans het volgende:

[..]

*ging als een bezetene teruglezen hier*
Waaaaah Groofsken wat goed! En zo vreselijk spannend! Ik duim voor een goede zwangerschap
Je fb foto's enzo altijd,je lijkt me zo'n toffe moeder!
Ooooh, wat lief O+ :'( :@ Dank!
pi_156906703
quote:
1s.gif Op zaterdag 17 oktober 2015 20:27 schreef silliegirl het volgende:

[..]

Ik had ook weer zo'n dag. Gisteren was rustig, vandaag weer vol op krampen en gedoe. Maar jij mag wel eerst bevallen hoor! ;)

Ik voel me toch DRUK down under (ook echt aan de achterkant net onder mijn stuitje) Ik weet niet hoe ik moet lopen op het moment. :X
Oh of als je opstaat van de bank? Dat je de eerste meters met je benen wijd waggelt?
I am the root of all that is evil, but you can call me Kuukske.
[i]All that hurts me makes me stronger[/i] - MR
pi_156908649
quote:
14s.gif Op zaterdag 17 oktober 2015 21:05 schreef Kuukske het volgende:

[..]

Oh of als je opstaat van de bank? Dat je de eerste meters met je benen wijd waggelt?
Jaaaa zo alsof je in je broek hebt gescheten :X
pi_156909165
quote:
1s.gif Op zaterdag 17 oktober 2015 22:09 schreef Bloesem. het volgende:

[..]

_O- hahahha now there's an image :') :D
pi_156909199
quote:

[..]

Of een beurse doos hebt. Benen bij elkaar lukt niet meer. En als je gaat staan meteen door naar het toilet
pi_156909547
quote:
1s.gif Op zaterdag 17 oktober 2015 22:28 schreef Daui het volgende:

[..]

Of een beurse doos hebt. Benen bij elkaar lukt niet meer. En als je gaat staan meteen door naar het toilet
Ja en daar dan een mierenpiesje doet.

Vanmiddag was ik er helemaal klaar mee. Ik mis m'n lijf. :@. Potje janken, een knuffel van peuter en ik kon wel weer door maar toch. Poeh.
pi_156909607
quote:

[..]

ik vond het voelen als bevallen van pot spijkers :')
pi_156909947
quote:
1s.gif Op zaterdag 17 oktober 2015 20:04 schreef mignonne het volgende:

[..]

Bij een hoge bloeddruk kunnen idd ook nier en leverfuncties verstoord raken.

Hier de hele dag in de weer geweest met harde buiken of hoe je t moet noemen. Niet pijnlijk genoeg om het echt krampen te noemen maar ook wel weer te aanwezig om te negeren, moest echt steeds even stoppen met waar k mee bezig was en kon de meisjes niet zo goed om me heen hebben. Heb een half uur gedaan over het smeren van de lunch voor ze :')
Maar goed, inmiddels is het weer soort van rustig in mn buik gelukkig. Kindjes liggen inmiddels op bed en ik heb csi aangezet. Rust!
Ja, even een vraagje over dit soort dingen want ik heb het al twee dagen dat het onderin mijn buik binnenin kramperig is. Harde buiken en onderweg naar de supermarkt gisteren drie keer stil moeten staan omdat het ook weer pijn gaat doen als ik langer dan een paar minuten normaal loop. Vrij regelmatig zeurgevoel rond m'n baarmoedermond ook maar ook wel weer dat het een tijdje rustig is, dus dan denk ik weer van nah toch niet erg genoeg om de vk te bellen.

Momenteel ook een continu aanwezig lichtelijke pijnzeurgolf die heen en weer schommelt rond de uitgang. Nu ik dit zo typ denk ik 8)7 pak je telefoon gewoon maar ik weet dus niet wat ik wel en niet mag voelen momenteel.

[ Bericht 1% gewijzigd door #ANONIEM op 17-10-2015 22:55:21 ]
pi_156912810
quote:
14s.gif Op zaterdag 17 oktober 2015 21:05 schreef Kuukske het volgende:

[..]

Dat ja. En als je dan waggelt je maar weer blijft staan omdat dat waggelen ook alles behalve prettig is }:| .

Myrr: jij moet nog even hoor, dus ik zou wel bellen! Misschien moet je meer rust nemen? Hoe dan ook klinkt het niet lekker, dus gewoon bespreken met je VK!
pi_156915180
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 oktober 2015 19:22 schreef Dyre het volgende:
Laatste post:

Ik ook niet. Ik was vroeger fan van Clouseau, maar realiseerde me pas toen de naam vaststond, dat de zanger ook Koen heet. Wij kwamen op het idee door Coen Swijnenberg, dus ik was Clouseau even vergeten :D
And if I could choose the world around me, the world I'd choose would all revolve 'round you
12/07/2009 om 12:07 kwam de zon op, om nooit meer onder te gaan....
En sinds 23/06/2015 staan er 2 zonnen aan onze hemel!
pi_156915841
Ik heb pijn. Kennelijk is een avond in zo'n superzachte wegzakbank niet zo'n succes meer voor mn rug en bekken. :'(
pi_156916426
Gefeliciteerd Estrys! Ik kom hier een paar dagen niet en meteen alweer een bevalling gemist :)

ik vertelde gisteren in goed vertrouwen aan een van de buren in onze nieuwe flat dat ik zwanger ben, blijkt dat zij ook zwanger is en onze UD maar een paar dagen uit elkaar ligt. Echt super raar!
pi_156916449
quote:
1s.gif Op zondag 18 oktober 2015 00:33 schreef silliegirl het volgende:

[..]

Dat ja. En als je dan waggelt je maar weer blijft staan omdat dat waggelen ook alles behalve prettig is }:| .

Myrr: jij moet nog even hoor, dus ik zou wel bellen! Misschien moet je meer rust nemen? Hoe dan ook klinkt het niet lekker, dus gewoon bespreken met je VK!
Ze komt even langs zo om te voelen.
pi_156916453
quote:
0s.gif Op zondag 18 oktober 2015 11:03 schreef lunamatic het volgende:
Gefeliciteerd Estrys! Ik kom hier een paar dagen niet en meteen alweer een bevalling gemist :)

ik vertelde gisteren in goed vertrouwen aan een van de buren in onze nieuwe flat dat ik zwanger ben, blijkt dat zij ook zwanger is en onze UD maar een paar dagen uit elkaar ligt. Echt super raar!
Ah leuk! Ik had dat met een van de mensen die ik nog ken van het pufclubje van de zwangerschap van Billie. Die is nu weer 2 of 3 weken later uitgerekend dan ik. Toen ook, en toen stal ze mijn datum :').
pi_156917252
Estrys, wat klink je gelukkig! Heerlijk. Ik kan niet wachten tot ze hier geboren mag worden...

Ik herken de pijnen van de overige dames niet. Wel gisteren wat lichte vaginale pijnscheutjes, voelde wat als lichte elektrische schokjes ofzo. :?

Nog 3 dagen tot UD. :D
pi_156917330
pi_156917347
Goed zo Daui! :D
  zondag 18 oktober 2015 @ 12:20:49 #33
56471 pinquit
oh my lama!
pi_156917501
quote:
0s.gif Op zondag 18 oktober 2015 11:03 schreef lunamatic het volgende:

Ik had dat ook met een meisje op de galerij waar we toen woonden :D vier huizen verder, zelfde(!) UD.
erf de ogen van je kind - kijk erdoor
pi_156917515
quote:
0s.gif Op zondag 18 oktober 2015 12:09 schreef Daui het volgende:
[ afbeelding ]
*O* *O*
pi_156919102
Stagecollega van mijn vriend heeft ook precies dezelfde datum ik.

Tuutje is trouwens nog een dichte tuut, wel een beetje soepel maar prima in orde verder. Klachten moeten verdwijnen met bedrust en morgen weer even urine inleveren.

*O*
pi_156924345
Wat is 't hier stil vandaag!

Haha Cassandra, spijkerpoepen _O- Wat erg :')

Daui, lekker naar huis *O*

Net tussendoor even controle gehad van de vk (ze was in de buurt) ivm enorm strakke bovenbuik, hoofdpijn en niet lekker, maar gelukkig niks aan de hand. Waarschijnlijk mijn lichaam wat schrikt van het 'verlof' en plots in ontspanningsmodus gaat door zichzelf lekker op spanning te zetten. MAAR we hebben ook even hartje geluisterd O+ En ze heeft ook even gevoeld en dat meisje van mij ligt gewoon vibi :o *O* Dat is alvast een lekker begin..

Hoe is jullie zondag? :)
  zondag 18 oktober 2015 @ 17:37:48 #37
52229 Chanty
Ik heersch >:)
pi_156924822
Daui fijn dat je weer thuis bent *O*

Hier visite gehad. Ben gesloopt, moest even een half uurtje op de bank tukken :D
Chanty's wegen zijn ondoorgrondelijk :p
pi_156924954
Fijn dat alles okay was bloesem *O*
en vibi woehoe! Mijnes ligt nog steeds hoog. Gister leek ie ingedaald maar vandaag toch weer hoog. Zucht :')

Verder hier een bezig dagje gehad. Knuffel uitgezocht voor baby :D dat hadden we nog niet gedaan, een vosje O+ en we hebben een lattenbodem gehaald voor jongste bij de Ikea, haar bedje is nu een slag groter gezet.

Oeh en mn zusje heeft 3 voedingsbeha's meebesteld voor me bij de asos. Woehoe! Bijna net zo duur als die seksloze gevallen van de hema maar dan mooier *O* O+
pi_156925043
S. heeft vandaag geholpen met het badje en toen zijn grote broer diploma gekregen van de kraamhulp O+
pi_156925178
aaaah wat zoet estrys ♡♡
pi_156925345
Je zou toch bijna vergeten dat de andere kindjes ook gewoon doorgroeien he O+ groter bed en grote broer O+

Also jaloers op asos bh's. Ik kan nergens goed passende vinden met m'n grote tetten }:|
pi_156925446
Zelfde UD's :D Hier zelfde datum met Marcek's nichtje (En ze voelt meer als zijn zusje dan nichtje.) Echt super leuk! Heel benieuwd straks in maart.

Asos bh's... geen idee :D
Bij O. kon ik tot het eind mijn eigen bh's aan en nu passen ze ook nog prima.
Wil aan het eind denk ik weer even 2 goedkope voedingsbh's scoren en mocht borstvoeding dit keer wel lukken dan zoek ik dan wel betere.
We'll have love aplenty
We'll have joys outnumberd
We'll share perfect moments
You and Me
pi_156925830
Bij Billie vroeg de verpleging of ik speentjes bij had voor hem (flesvoeding hier dus speentje mocht. Mag. Weet ik veel. Bij bv is dat geloof ik niet hè?) en dan kookte de verpleging de speentjes uit. Nou hadden we die de eerste nacht niet maar daarna wel.

Is dat nog steeds, dat ze dat op de afdeling uitkoken? Of moet ik reeds uitgekookte speentjes in een (uitgekookt??) bakje meenemen? :D. Iemand hier die dat weet?
pi_156926389
quote:
0s.gif Op zondag 18 oktober 2015 18:08 schreef Lamb29 het volgende:
Zelfde UD's :D Hier zelfde datum met Marcek's nichtje (En ze voelt meer als zijn zusje dan nichtje.) Echt super leuk! Heel benieuwd straks in maart.

Asos bh's... geen idee :D
Bij O. kon ik tot het eind mijn eigen bh's aan en nu passen ze ook nog prima.
Wil aan het eind denk ik weer even 2 goedkope voedingsbh's scoren en mocht borstvoeding dit keer wel lukken dan zoek ik dan wel betere.
Ja ik pas mn eigen beha's ook nog, maar voor straks voor t voeden. Bij A had ik zoiets van ach ik zie wel hoe ver ik kom qua voeden en toen ben ik ook begonnen met hema'tjes. Van die ontzettend seksloze dingen wat geen enkele steun bood verder :') Maarja toen was ik ineens bijna een jaar verder. En bij E was de gelegenheid steeds niet ideaal om veel geld uit te geven aan beha's enzo. Ik had me dus echt voorgenomen om deze keer een paar mooie beha's te kopen want ik ga toch voor minstens een jaar bv.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
*O*
pi_156926475
quote:
5s.gif Op zondag 18 oktober 2015 18:29 schreef Kuukske het volgende:
Bij Billie vroeg de verpleging of ik speentjes bij had voor hem (flesvoeding hier dus speentje mocht. Mag. Weet ik veel. Bij bv is dat geloof ik niet hè?) en dan kookte de verpleging de speentjes uit. Nou hadden we die de eerste nacht niet maar daarna wel.

Is dat nog steeds, dat ze dat op de afdeling uitkoken? Of moet ik reeds uitgekookte speentjes in een (uitgekookt??) bakje meenemen? :D. Iemand hier die dat weet?
Verschilt enorm per ziekenhuis/afdeling. Ik zou het anders even navragen bij je zh/vk.

Tepel/speen verwarring bij BV is enigszins achterhaald trouwens. Niet zo boeiend voor jou verder zoals ik begrijp, maar voor wie meeleest ;) Als een kindje gewoon goed aan de borst drinkt hoef je niet bang te zijn dat je kindje de techniek verleerd door een speentje.
Een speen kan wel nadelen hebben wat betreft dat het hongersignalen maskeert; aan de andere kant is een voordeel weer dat een speentje een beschermende factor is bij t voorkomen van wiegendood. Wat mij betreft mogen speentjes en zulks dus wel uit het verdomhoekje ;)
Hier ligt er iig al eentje klaar.
pi_156926671
Oh ben benieuwd hoe ze bevallen mignonne! Ik moet ook nog een paar nieuwe. Heb 2,5 jaar met h&m-etjes gedaan en 1 mooie mammae, maar die vond ik uiteindelijk toch niet zo prettig.
pi_156926737
quote:
1s.gif Op zondag 18 oktober 2015 18:58 schreef mignonne het volgende:

[..]

Ja ik pas mn eigen beha's ook nog, maar voor straks voor t voeden. Bij A had ik zoiets van ach ik zie wel hoe ver ik kom qua voeden en toen ben ik ook begonnen met hema'tjes. Van die ontzettend seksloze dingen wat geen enkele steun bood verder :') Maarja toen was ik ineens bijna een jaar verder. En bij E was de gelegenheid steeds niet ideaal om veel geld uit te geven aan beha's enzo. Ik had me dus echt voorgenomen om deze keer een paar mooie beha's te kopen want ik ga toch voor minstens een jaar bv.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
*O*
Die zien er goed uit! Ik heb er twee van een vriendin maar die lijken op van die kinderbh's. Je kunt ze ook na de borstvoeding prima aan toch?
pi_156926769
*puft een kramp weg*

Wanneer is voorwerk geen voorwerk meer? Dit houdt nu al aan sinds een uur of 3 vanmiddag. Regelmaat kank niet ontdekken hoor.
pi_156926796
Wanneer worden je borsten weer kleiner? Of blijven ze zo groot?
pi_156926820
quote:
0s.gif Op zondag 18 oktober 2015 19:16 schreef silliegirl het volgende:
*puft een kramp weg*

Wanneer is voorwerk geen voorwerk meer? Dit houdt nu al aan sinds een uur of 3 vanmiddag. Regelmaat kank niet ontdekken hoor.
Baby !!!!
En je weet wat de yoga mevrouw zei :P
pi_156926880
Ik wilde trouwens nog vertellen over na de bevalling. A. werd op mijn borst gelegd. En ik hoorde ze zeggen: 'ze wil borstvoeding geven. Dus binnen het uur aanleggen'. Ik denk ze gaan hem wegen en nakijken en dan gaan we aanleggen, zoals bij de andere ging. Maar hij lag op mijn borst en toen gingen ze kijken hoe hij zelf omhoog kroop naar mijn tepel. Heeeel langzaam wurmde hij net zolang als een soort rupsje. Erg bijzonder O+
pi_156926882
quote:
0s.gif Op zondag 18 oktober 2015 19:16 schreef silliegirl het volgende:
*puft een kramp weg*

O-)

Estrys-edit: wowww Estrys wat een mooi en bijzonder moment O+ rupsje O+
pi_156926977
quote:
1s.gif Op zondag 18 oktober 2015 19:20 schreef Bloesem. het volgende:

[..]

O-)

Estrys-edit: wowww Estrys wat een mooi en bijzonder moment O+ rupsje O+
Bieber dan weet je zeker dat je baby er niet uit gaat komen
pi_156927100
Ben benieuwd Sillie!
Werkelijk geen idee want ik heb nooit een wee gevoelt :D

Mooi Mignonne!
Hier is het behoorlijk koffiedik kijken of borstvoeding lukt. Ga er iig wel weer voor maar vriendlief gaat er als een waakhond voor dat ik niet meer zo ver ga als de vorige keer o|O

Estrys wat klinkt dat mooi O+
We'll have love aplenty
You and Me
pi_156927114
quote:
1s.gif Op zondag 18 oktober 2015 19:23 schreef Daui het volgende:

[..]

Bieber dan weet je zeker dat je baby er niet uit gaat komen
Of juist spontaan persweeën :D
pi_156927213
quote:
1s.gif Op zondag 18 oktober 2015 19:27 schreef Bloesem. het volgende:

[..]

Of juist spontaan persweeën :D
En daarna rent je baby er vandoor ;)
pi_156927391
quote:
1s.gif Op zondag 18 oktober 2015 19:31 schreef Daui het volgende:

[..]

Terwijl 'ie Bad Blood van Taylor Swift zingt _O-

Altijd als de vk aan m'n buik heeft gevoeld hoe de baby ligt is mini zichzelf de rest van de avond met grof geweld aan 't herschikken :s
pi_156927661
quote:
1s.gif Op zondag 18 oktober 2015 19:39 schreef Bloesem. het volgende:

[..]

Terwijl 'ie Bad Blood van Taylor Swift zingt _O-

Altijd als de vk aan m'n buik heeft gevoeld hoe de baby ligt is mini zichzelf de rest van de avond met grof geweld aan 't herschikken :s
Misschien kun je beter voor Dont stop me now van Queen kiezen :)
  zondag 18 oktober 2015 @ 19:55:40 #59
56471 pinquit
oh my lama!
pi_156927803
quote:
0s.gif Op zondag 18 oktober 2015 19:20 schreef Estrys het volgende:
Ik wilde trouwens nog vertellen over na de bevalling. A. werd op mijn borst gelegd. En ik hoorde ze zeggen: 'ze wil borstvoeding geven. Dus binnen het uur aanleggen'. Ik denk ze gaan hem wegen en nakijken en dan gaan we aanleggen, zoals bij de andere ging. Maar hij lag op mijn borst en toen gingen ze kijken hoe hij zelf omhoog kroop naar mijn tepel. Heeeel langzaam wurmde hij net zolang als een soort rupsje. Erg bijzonder O+
O+ wauw!
erf de ogen van je kind - kijk erdoor
  zondag 18 oktober 2015 @ 19:57:01 #60
52229 Chanty
pi_156927842
quote:
O+ O+ O+
pi_156928282
quote:
1s.gif Op zondag 18 oktober 2015 19:31 schreef Daui het volgende:

[..]

Ik weet niet wat er schokkender zou zijn: dat justin bieber persweeen kan veroorzaken of dat een newborn baby kan rennen :') .

En Estrys: jaaa, gaaf is dat! Heb ik filmpjes van gezien! Wil ik mijn kleintje ook laten doen O+ .

Ik ga mn bed in dames, ik heb het gehad voor vandaag. Hopelijk zakken de krampen en kan ik slapen.. Of zet het door en kan ik later updaten ;)
pi_156928632
mja justin bieber veroorzaakt ook aandrang om te poepen dus t is niet zo far fetched dat persweeën hem ook lukt :+

Trusten sillie en neem twee pcm als je dat nog niet had gedaan :)

Estrys wat mooi! Je eigen rupsje nooitgenoeg ♡
pi_156928848
Zeg Mignonne, het is je vast al 1000x gevraagd, maar sta je nu anders tegenover de bevalling dan voor je studie? Het lijkt me zo raar om zoveel medische kennis te hebben er over, en er dan zelf middenin te staan! Al heb je natuurlijk wel al twee bevallingen achter de rug, misschien ook weer heel anders dan de eerste eigen bevalling van een verloskundige :D

En <3<3<3 aan Estrys' rupsje. Fijn dat de eerste momenten voor jullie waren! Bij ons werd er pas na - geen idee-, een half uur ofzo gewogen en gedaan. De eerste momenten waren alleen van ons drietjes, en die herinneringen koester ik heel erg. Snap eigenlijk niet waarom er, zolang het kind ademt en er op het eerste gezicht ok uit ziet, zo'n haast gemaakt wordt met wegen, meten en checken?
pi_156929190
quote:
0s.gif Op zondag 18 oktober 2015 20:35 schreef Roomsnoes het volgende:
Zeg Mignonne, het is je vast al 1000x gevraagd, maar sta je nu anders tegenover de bevalling dan voor je studie? Het lijkt me zo raar om zoveel medische kennis te hebben er over, en er dan zelf middenin te staan! Al heb je natuurlijk wel al twee bevallingen achter de rug, misschien ook weer heel anders dan de eerste eigen bevalling van een verloskundige :D

En <3<3<3 aan Estrys' rupsje. Fijn dat de eerste momenten voor jullie waren! Bij ons werd er pas na - geen idee-, een half uur ofzo gewogen en gedaan. De eerste momenten waren alleen van ons drietjes, en die herinneringen koester ik heel erg. Snap eigenlijk niet waarom er, zolang het kind ademt en er op het eerste gezicht ok uit ziet, zo'n haast gemaakt wordt met wegen, meten en checken?
Tot nu toe is me dat weinig gevraagd nog juist :D
Ik weet het niet zo goed. Ja ik sta er anders in, in die zin dat ik nu heel goed weet wat zin en onzin is van bepaalde dingen. Ik weet heel duidelijk wat ik wel en niet wil en ik filter zelf mijn informatie. Bij de meiden ging ik gewoon uit van wat de verloskundige zei, klaar.
Ik sta er dus zekerder in qua wat ik wel en niet wil; als ik iets niet wil dan gebeurd het dus ook niet.

Aan de andere kant sta ik er juist weer niet anders in qua emoties of hoe zeg je dat. Ik weet hoe bijzonder het is om een bevalling door te maken juist door de bevalling van mn meiden. Juist door het zelf moeder worden zeg maar. Ik ben nooit bang geweest voor een bevalling en heb altijd vertrouwen gehad in mijn lichaam. In die zin veranderd er niet zoveel dus.

Ik merk wel dat de negatieve ervaringen die ik nu helaas ook heb kindjes met afwijkingen of overleden kindjes en moeders bijv geen invloed op mijn eigen bevalling cq angsten hebben. Dat vind ik dan wel weer fijn om te merken.
Ik ben vooral heel nieuwsgierig naar mn zoon straks O+
pi_156929456
Ik kan me inderdaad voorstellen dat het je zekerheid geeft, in de zin vand at je weet waar een spuit voor is, og waarom een vk iets doet. Dat is voor ons vaak gissen op het moment supreme natuurlijk. Je kan je immers als leek ook niet overal op voorbereiden. Het lezen hier heeft mij ttt al zo veel zekerder gemaakt. Je kunt veel leren hier :D

En fijn toch dat alle narigheid waar je ongetwijfeld mee te maken hebt, je geen angst aanjaagt. Want veel kennis hebben kan zomaar eens twee kanten op werken, denk ik. En fijn dat je zoveel vertrouwen hebt in je lichaam. Ik had dat zelf ook heel erg en ben ook geen moment bang geweest dat er iets mis zou gaan. Gek voor mij, want ben nogal iemand die overal beren op de weg ziet :P

En ik ben ook benieuwd naar je zoon :P (Zoon! Hoe gek moet dat zijn na twee meiden :D)

Verder hoor ik hier nog niet.
SPOILER
  zondag 18 oktober 2015 @ 20:55:30 #66
52229 Chanty
pi_156929604
Ja room schiet es op :P
pi_156929659
quote:
O+ zo lief!
pi_156929682
quote:
0s.gif Op zondag 18 oktober 2015 20:55 schreef Chanty het volgende:
Ja room schiet es op :P
Haha.

Liefst zou ik morgen al 18 weken op weg zijn. Maar ik zie zo tegen de eerste 3 maanden op, dat het me al een paar maanden tegenhoudt om te gaan beginnen. Stom he :@ Maar ik was zo belabberd, ik heb daar zo weinig zin in. Maar ja, ik zal er nooit zin in krijgen natuurlijk.
pi_156929762
het is bizar na twee meiden :') :D ik kan me er nog niets bij voorstellen dat ik dat óók kan baren :P

en yaaaaay wat leuk O+ nog zo'n leukerd!

Qua vertrouwen mja ik ben echt een doosje hoor, ik vaar vaak vrij blind op t oordeel van de dokter :P Toen met die toestand met mn schildkliergezwel ook, eerste mogelijkheid om geopereerd te worden was op mn verjaardag, die heb k met beide handen aangegrepen. En die arts nog heel lief dat jk er best even over na mocht denken of ik het wel dan moest enz. Je hoela, rausss met dat ding :') :D
Maar met zwangerschap rn bevallen nee ik weet niet, het heeft altijd zo logisch gevoeld. Gewoon een normale lichaamsfunctie zeg maar.
Hetzelfde met borstvoeding geven, ik weet nog dat ik verbaasd was dat ze het me vroegen toen ik zwanger was van A. of ik dat wilde. Hoezo?! zo gaat dat toch? Je bent zwanger, bevalt en daarna heb je een baby aan de borst. Heel suf hahaha :D
pi_156929922
quote:
0s.gif Op zondag 18 oktober 2015 20:58 schreef Roomsnoes het volgende:

[..]

Haha.

Liefst zou ik morgen al 18 weken op weg zijn. Maar ik zie zo tegen de eerste 3 maanden op, dat het me al een paar maanden tegenhoudt om te gaan beginnen. Stom he :@ Maar ik was zo belabberd, ik heb daar zo weinig zin in. Maar ja, ik zal er nooit zin in krijgen natuurlijk.
Ik ben bij A ontzettend beroerd geweest eerste 3-4 maanden. Maar verder geen klachten. Bij E. geen enkele misselijkheid maar wel vanaf 20 weken enorme bekkenklachten. En nu bij deze baby tikte ik bijna de eerste letter :') nauwelijks klachten in t begin, ietsje gevoeliger voor geurtjes. Geen bekkenklachten maar wel nu de laatste maand elke ochtend dat k moet spugen :') :D

kortom, geen zwangerschap is hetzelfde. :*
pi_156930031
Haha, erg herkenbaar, Mignonne! Ik ben echt poepiebang voor elk bultje dat ik op mijn lijf zie, mede door het overlijden van mijn ouders ook. Maar zodra ik merkte dat ik zwanger was heb ik 100% vertrouwen gehad in dat het goed ging, en echt geen moment tegen de bevalling op gezien, gek genoeg.

En ik weet idd dat geen zwangerschap hetzelfde is. Maar toch he :P Misschien er maar gewoon voor gaan he :P
pi_156930060
Estrys wat bijzonder! O+ ik heb daar laatst ook een filmpje van gezien, zo mooi!

Hm die borstvoedingsbh's, zijn die er ook met dat je de bandjes kan kruisen op de rug? Iemand enig idee?
pi_156930095
oh iemand vroeg iets over borsten of je cup weer terug gaat naar normaal. Ja bij mij wel. Maar geen idee meer eigenlijk na hoeveel tijd. :?
Het hangt er ook enorm van af of je veel aankomt of afvalt na je bevalling tov hoe je gewicht ervoor was natuurlijk.
Maar de zwangerschap zelf heeft sowieso invloed op de elasticiteit van je borstweefsel, in negatieve zin. Het geven van borstvoeding zorgt er voor dat dat weer iets bijtrekt maar helemaal zoals voor je zwangerschap wordt t wsl niet.
pi_156930392
Mnoh. Baby is een verbouwing aan het doen. Belachelijk zonder vergunning :'). Af en toe tikt ie een spijker in de deur naar buiten. :'). Goeiedag pijnlijk!

En hij kan dan bibi liggen, waarom ben ik dan nog zo misselijk/heb ik nog maagzuurklachten? Zou dat niet minder worden bij wat indalen? :@
pi_156930474
quote:
11s.gif Op zondag 18 oktober 2015 21:15 schreef Kuukske het volgende:
Mnoh. Baby is een verbouwing aan het doen. Belachelijk zonder vergunning :'). Af en toe tikt ie een spijker in de deur naar buiten. :'). Goeiedag pijnlijk!

En hij kan dan bibi liggen, waarom ben ik dan nog zo misselijk/heb ik nog maagzuurklachten? Zou dat niet minder worden bij wat indalen? :@
Hij groeit ook door he :D :P

En belachelijk. Ik zou een uitzettingsbevel opstellen en naar binnen schuiven. Dat ie nog 2 weken heeft en daarna het pand moet verlaten ofzo. :Y)
pi_156930592
quote:
1s.gif Op zondag 18 oktober 2015 21:18 schreef mignonne het volgende:

[..]

Hij groeit ook door he :D :P

En belachelijk. Ik zou een uitzettingsbevel opstellen en naar binnen schuiven. Dat ie nog 2 weken heeft en daarna het pand moet verlaten ofzo. :Y)
Ooh. Daar had ik niet zo bij stil gestaan :').

Ha! Ja! Volgende week een post iT op m'n avondeten plakken.
pi_156931014
quote:
10s.gif Op zondag 18 oktober 2015 21:21 schreef Kuukske het volgende:

[..]

Ooh. Daar had ik niet zo bij stil gestaan :').

Ha! Ja! Volgende week een post iT op m'n avondeten plakken.
Ehh Kuuks, niet om 't een of 't ander, maar misschien moet je 't grote gaatjesboek er nog even bijpakken en even goed kijken waar de babytjes uitkomen O-) ;)

Speaking of grote gaatjes, zit iedereen hier al naveldiep in de perineumolie? Ik krijg morgen een flesje :o
pi_156931179
quote:
1s.gif Op zondag 18 oktober 2015 21:33 schreef Bloesem. het volgende:

[..]

Ehh Kuuks, niet om 't een of 't ander, maar misschien moet je 't grote gaatjesboek er nog even bijpakken en even goed kijken waar de babytjes uitkomen O-) ;)

Speaking of grote gaatjes, zit iedereen hier al naveldiep in de perineumolie? Ik krijg morgen een flesje :o
Via de navelstreng/m'n eten ontvangt ie dat toch prima? ;)

Die olie, mja. Ik had er al es van gehoord maar ik vraag me af of dat helpt.

Maar. Baadt het niet schaadt het niet toch?
pi_156931202
eh neuh haha :D ik geloof het allemaal wel, das niet zo aan mij besteed.
  zondag 18 oktober 2015 @ 21:42:43 #80
327807 Mariposas
&#1497;&#1492;&#14
pi_156931331
De scheur die ik had inclusief hechtingen lijkt me minder vervelend dan 4 weken lang m'n perineum masseren. :P

[ Bericht 1% gewijzigd door Mariposas op 18-10-2015 22:20:03 ]
No hay mal que dure cien años ni cuerpo que lo aguante
  zondag 18 oktober 2015 @ 22:11:45 #81
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_156932467
Nou he. Dat masseren deed echt belachelijk veel pijn :X. Ik ben overigens niet gescheurd of geknipt, dus bij mij hielp het 8-).

N=1.
KuikenGuppy
pi_156932658
Ik heb het niet gebruikt en ook niet gescheurd of geknipt, neem het mee in de onderzoeksresultaten :7
pi_156932672
Het moet met olie he, Burdie, niet tijgerbalsem :+
  zondag 18 oktober 2015 @ 22:17:16 #84
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_156932688
quote:
0s.gif Op zondag 18 oktober 2015 22:16 schreef Dot. het volgende:
Goeie tip voor de volgende keer.
KuikenGuppy
  zondag 18 oktober 2015 @ 22:18:30 #85
52229 Chanty
pi_156932738
quote:
0s.gif Op zondag 18 oktober 2015 22:11 schreef Burdie het volgende:
Nou he. Dat masseren deed echt belachelijk veel pijn :X. Ik ben overigens niet gescheurd of geknipt, dus bij mij hielp het 8-).

N=1.
Oh most het pijn doen? Ik heb het een paar keer geprobeerd maar vind het teveel gedoe :') en het deed geen pijn dus deed het vast niet goed. Uiteindelijk hebben ze me toch open gesneden dus was nog zonde van mijn tijd geweest ook als ik ermee was doorgegaan :P
pi_156932751
quote:
_O-

ik gnorkte :D :')
pi_156932937
quote:
_O- :X

Nou ik ben reuzebenieuwd
  zondag 18 oktober 2015 @ 22:29:05 #88
327807 Mariposas
&#1497;&#1492;&#14
pi_156933185
De mensen hier die niet zijn uitgescheurd hebben dat natuurlijk te danken aan jarenlange ervaring met de megapiemels van hun man/vriend.
No hay mal que dure cien años ni cuerpo que lo aguante
pi_156933337
Niet gebruikt en van voor tot bijna achter uitgescheurd. Drie keer, ik ben hardleers :+ maar ik heb een kort perineum. Weet niet wat de gemiddelde lengte is en of dat van invloed is op de resultaten? Bijna totaal ruptuur is hier twee hechtingen. Meer past nie. :P
  zondag 18 oktober 2015 @ 23:01:24 #90
171422 LadyBlack
paint it black
pi_156934509
Niks gedaan en een kleine knip en minischeurtje.

Overigens ook mn buik niet gesmeerd en daar een fraaie paarse zebra aan overgehouden, dus tja... you can't have all the luck :')
pi_156934666
Zebrastrepen hebben daar niks mee te maken toch? :) je kunt op je bindweefsel niks smeren. Smeren is leuk voor de jeuk, verder.. mwoh.
  zondag 18 oktober 2015 @ 23:09:02 #92
171422 LadyBlack
paint it black
pi_156934802
quote:
1s.gif Op zondag 18 oktober 2015 23:05 schreef Crumpette het volgende:
Zebrastrepen hebben daar niks mee te maken toch? :) je kunt op je bindweefsel niks smeren. Smeren is leuk voor de jeuk, verder.. mwoh.
I know ;) maar eerlijk gezegd zie ik het nut van perineumsmeren/masseren ook niet zo in... Vandaar de appels met peren vergelijking ;)
  zondag 18 oktober 2015 @ 23:13:51 #93
171422 LadyBlack
paint it black
pi_156934974
Oh enenenen: mijn kindje ligt lekker te trappelen! O+

Eindelijk echt duidelijke plopjes/schopjes O+ daar had ik zooooveel zin in!!
pi_156935044
quote:
1s.gif Op zondag 18 oktober 2015 23:09 schreef LadyBlack het volgende:

[..]

I know ;) maar eerlijk gezegd zie ik het nut van perineumsmeren/masseren ook niet zo in... Vandaar de appels met peren vergelijking ;)
Ja ik weet ook niet zo goed wat daar van waar is. Ik was wel bang genoeg om het te proberen :') maar ook lui en walvis, dus had het snel gezien. :P

Plopjes! O+ *O*
pi_156935140
quote:
1s.gif Op zondag 18 oktober 2015 23:16 schreef Crumpette het volgende:

[..]

Ja ik weet ook niet zo goed wat daar van waar is. Ik was wel bang genoeg om het te proberen :') maar ook lui en walvis, dus had het snel gezien. :P

Ik vraag dat gewoon aan m'n lief :@

Ouders zijn dagje in Duitsland morgen en nemen 'n hele natuurgenezingsvoorraad voor me mee *O* Baat 't niet dan schaad 't niet, dunkt me :)

& plopjes O+
pi_156936934
Daarom :Y proberen kan altijd. Ik ben zelf gewoon heel slecht in dat soort dingen consequent doen. Dan doe ik dat 1 keer of zo.
Ik heb enorm last van de hechtingen nu. Of in ieder geval van een van de twee. Die zit heel dicht bij mijn anus en trekt vreselijk. Moet nu een soort van liggend, op mijn zij rollend uit bed en kan niet gewoon rechtop zitten want dan zit ik er precies op en dat doet echt zeer. Maar hij mag er dinsdag uit gelukkig.
  maandag 19 oktober 2015 @ 07:45:07 #97
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_156938240
Estrys, ik zie het nu pas, gefeliciteerd met jullie zoon!
in de haak.
pi_156938493
Plopjes <3.. Ik zit constant als Al Bundy maar blijf twijfelen. Bij O. Kon zelfs marcek bij deze termijn al wat voelen. Hoopte zo nu weer maar helaas! Lijkt mij zo mooi wanneer O. Haar broertje kan voelen.

Nu al weken af en toe mini plopjes en fladders. Maar al voorbij wanneer ik zeg 'dat is um!' ... Dus dan weer twijfel :')
We'll have love aplenty
You and Me
pi_156939123
Hier wel olie gebruikt en alles is keurig heel gebleven <3 Daar ga ik dit keer weer voor!
pi_156939231
quote:
Oh wauw, wat mooi dat dat zo ging O+ Ik was laatst in een babyboek aan het lezen en daar stond zoiets ook beschreven, lijkt me heel bijzonder ja!

Mignonne, leuke bh's! Ik vind (voedings)bh's echt een ramp om te vinden, door mijn maat (te klein, meeste merken die een béétje mooi zijn beginnen bij een C-cup, of hebben alleen C of groter in stock), maar idd ook door lelijk.. Idem voor positieslips ed. Ik heb nu wel een paar fijne hipsters gevonden (goedkoper want geen positie en mooier, win-win), maar bh's wordt nog wat. Maar ik heb nog even voordat het echt nodig is :)

Jammer dat je het nu nog niet duidelijk voelt Lamb! Ik lees steeds dat als je het al van een eerdere zwangerschap kent, je het eerder herkent, maar dat is niet per se zo dus?

Oh en over olieën en smeersels: ik heb sowieso altijd al een droge huid, dus sinds een paar weken preventief begonnen met insmeren van buik/borsten tegen striae en dergelijke. Werkt het niet tegen striae dan in elk geval tegen de droge huid, dikke prima. En wat vooral fijn is: vriend doet het (bijna) elke avond, dus het is ook een fijn buikmomentje samen. Sinds hij ergens las dat baby sinds week zoveel ook geluiden kan horen in de buik, praat hij regelmatig tegen buik, en nu ik schopjes voel wil hij ongeveer elke avond kijken of hij ook al wat kan voelen :D Ik smelt echt op zulke momenten *; Perineumolie hou ik me voorlopig nog even niet mee bezig. Maar, wat ik me nu afvraag: kan je daar zelf nog wel bij als je op het einde van de zwangerschap loopt? :o
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')