Jeukende handpalmen en voetzolen was iets waar ik op moest letten toen ik zo'n hoge bloeddruk had tijdens de vorige zwangerschap (maar jeuk heb ik nooit gehad) Heeft dat ook iets te maken met je lever?quote:Op zaterdag 17 oktober 2015 11:30 schreef mignonne het volgende:
Dat heeft niet zoveel met bultjes te maken maar vooral met jeuk. Jeuk op handpalmen en voetzolen krijg je idd van verminderde leverfunctie.
Bij een hoge bloeddruk kunnen idd ook nier en leverfuncties verstoord raken.quote:Op zaterdag 17 oktober 2015 19:22 schreef Dyre het volgende:
Laatste post:
Ik denk: goh, er is al uren niet meer hier gepost, dat ben ik niet gewend van het Z&G-topic, maar niemand wil de laatste post maken denk ik
'Abel doet de deur dicht' is inmiddels alweer 16 jaar geleden zie ikDaar zou ik me niet meer door laten tegenhouden. (hoewel Adolf na 70 jaar toch nog steeds wel gevoelig ligt
)
[..]
Jeukende handpalmen en voetzolen was iets waar ik op moest letten toen ik zo'n hoge bloeddruk had tijdens de vorige zwangerschap (maar jeuk heb ik nooit gehad) Heeft dat ook iets te maken met je lever?
Ja ik denk het. Werd er vanmorgen veel te vroeg wakker vanquote:
Ik had ook weer zo'n dag. Gisteren was rustig, vandaag weer vol op krampen en gedoe. Maar jij mag wel eerst bevallen hoor!quote:Op zaterdag 17 oktober 2015 20:14 schreef mignonne het volgende:
[..]
Ja ik denk het. Werd er vanmorgen veel te vroeg wakker vanheeft de hele dag aangehouden en k werd er misselijk van maar inmiddels is t weer rustig.
Als ie dan nu ingedaald is dan zou dat best welkom zijn.
Mnoh wat spannend ook voor jequote:Op zaterdag 17 oktober 2015 20:27 schreef groofskendezoveelste het volgende:
Geen bloed hier. So far so good.![]()
Spannende laatste loodjes hier
*ging als een bezetene teruglezen hier*quote:Op zaterdag 17 oktober 2015 20:27 schreef groofskendezoveelste het volgende:
Geen bloed hier. So far so good.![]()
Spannende laatste loodjes hier
Ooooh, wat liefquote:Op zaterdag 17 oktober 2015 20:50 schreef Poppejans het volgende:
[..]
*ging als een bezetene teruglezen hier*
Waaaaah Groofsken wat goed! En zo vreselijk spannend! Ik duim voor een goede zwangerschap
Je fb foto's enzo altijd,je lijkt me zo'n toffe moeder!
Oh of als je opstaat van de bank? Dat je de eerste meters met je benen wijd waggelt?quote:Op zaterdag 17 oktober 2015 20:27 schreef silliegirl het volgende:
[..]
Ik had ook weer zo'n dag. Gisteren was rustig, vandaag weer vol op krampen en gedoe. Maar jij mag wel eerst bevallen hoor!![]()
Ik voel me toch DRUK down under (ook echt aan de achterkant net onder mijn stuitje) Ik weet niet hoe ik moet lopen op het moment.
Jaaaa zo alsof je in je broek hebt geschetenquote:Op zaterdag 17 oktober 2015 21:05 schreef Kuukske het volgende:
[..]
Oh of als je opstaat van de bank? Dat je de eerste meters met je benen wijd waggelt?
quote:Op zaterdag 17 oktober 2015 22:09 schreef Bloesem. het volgende:
[..]
Jaaaa zo alsof je in je broek hebt gescheten
Of een beurse doos hebt. Benen bij elkaar lukt niet meer. En als je gaat staan meteen door naar het toiletquote:Op zaterdag 17 oktober 2015 22:09 schreef Bloesem. het volgende:
[..]
Ja en daar dan een mierenpiesje doet.quote:Op zaterdag 17 oktober 2015 22:28 schreef Daui het volgende:
[..]
Of een beurse doos hebt. Benen bij elkaar lukt niet meer. En als je gaat staan meteen door naar het toilet
ik vond het voelen als bevallen van pot spijkersquote:Op zaterdag 17 oktober 2015 22:09 schreef Bloesem. het volgende:
[..]
Ja, even een vraagje over dit soort dingen want ik heb het al twee dagen dat het onderin mijn buik binnenin kramperig is. Harde buiken en onderweg naar de supermarkt gisteren drie keer stil moeten staan omdat het ook weer pijn gaat doen als ik langer dan een paar minuten normaal loop. Vrij regelmatig zeurgevoel rond m'n baarmoedermond ook maar ook wel weer dat het een tijdje rustig is, dus dan denk ik weer van nah toch niet erg genoeg om de vk te bellen.quote:Op zaterdag 17 oktober 2015 20:04 schreef mignonne het volgende:
[..]
Bij een hoge bloeddruk kunnen idd ook nier en leverfuncties verstoord raken.
Hier de hele dag in de weer geweest met harde buiken of hoe je t moet noemen. Niet pijnlijk genoeg om het echt krampen te noemen maar ook wel weer te aanwezig om te negeren, moest echt steeds even stoppen met waar k mee bezig was en kon de meisjes niet zo goed om me heen hebben. Heb een half uur gedaan over het smeren van de lunch voor ze![]()
Maar goed, inmiddels is het weer soort van rustig in mn buik gelukkig. Kindjes liggen inmiddels op bed en ik heb csi aangezet. Rust!
Dat ja. En als je dan waggelt je maar weer blijft staan omdat dat waggelen ook alles behalve prettig isquote:Op zaterdag 17 oktober 2015 21:05 schreef Kuukske het volgende:
[..]
Oh of als je opstaat van de bank? Dat je de eerste meters met je benen wijd waggelt?
Ik ook niet. Ik was vroeger fan van Clouseau, maar realiseerde me pas toen de naam vaststond, dat de zanger ook Koen heet. Wij kwamen op het idee door Coen Swijnenberg, dus ik was Clouseau even vergetenquote:Op zaterdag 17 oktober 2015 19:22 schreef Dyre het volgende:
Laatste post:
Ik denk: goh, er is al uren niet meer hier gepost, dat ben ik niet gewend van het Z&G-topic, maar niemand wil de laatste post maken denk ik
'Abel doet de deur dicht' is inmiddels alweer 16 jaar geleden zie ikDaar zou ik me niet meer door laten tegenhouden. (hoewel Adolf na 70 jaar toch nog steeds wel gevoelig ligt
)
Ze komt even langs zo om te voelen.quote:Op zondag 18 oktober 2015 00:33 schreef silliegirl het volgende:
[..]
Dat ja. En als je dan waggelt je maar weer blijft staan omdat dat waggelen ook alles behalve prettig is.
Myrr: jij moet nog even hoor, dus ik zou wel bellen! Misschien moet je meer rust nemen? Hoe dan ook klinkt het niet lekker, dus gewoon bespreken met je VK!
Ah leuk! Ik had dat met een van de mensen die ik nog ken van het pufclubje van de zwangerschap van Billie. Die is nu weer 2 of 3 weken later uitgerekend dan ik. Toen ook, en toen stal ze mijn datumquote:Op zondag 18 oktober 2015 11:03 schreef lunamatic het volgende:
Gefeliciteerd Estrys! Ik kom hier een paar dagen niet en meteen alweer een bevalling gemist
ik vertelde gisteren in goed vertrouwen aan een van de buren in onze nieuwe flat dat ik zwanger ben, blijkt dat zij ook zwanger is en onze UD maar een paar dagen uit elkaar ligt. Echt super raar!
Ik had dat ook met een meisje op de galerij waar we toen woondenquote:Op zondag 18 oktober 2015 11:03 schreef lunamatic het volgende:
Gefeliciteerd Estrys! Ik kom hier een paar dagen niet en meteen alweer een bevalling gemist
ik vertelde gisteren in goed vertrouwen aan een van de buren in onze nieuwe flat dat ik zwanger ben, blijkt dat zij ook zwanger is en onze UD maar een paar dagen uit elkaar ligt. Echt super raar!
Ja ik pas mn eigen beha's ook nog, maar voor straks voor t voeden. Bij A had ik zoiets van ach ik zie wel hoe ver ik kom qua voeden en toen ben ik ook begonnen met hema'tjes. Van die ontzettend seksloze dingen wat geen enkele steun bood verderquote:Op zondag 18 oktober 2015 18:08 schreef Lamb29 het volgende:
Zelfde UD'sHier zelfde datum met Marcek's nichtje (En ze voelt meer als zijn zusje dan nichtje.) Echt super leuk! Heel benieuwd straks in maart.
Asos bh's... geen idee
Bij O. kon ik tot het eind mijn eigen bh's aan en nu passen ze ook nog prima.
Wil aan het eind denk ik weer even 2 goedkope voedingsbh's scoren en mocht borstvoeding dit keer wel lukken dan zoek ik dan wel betere.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
:)
Verschilt enorm per ziekenhuis/afdeling. Ik zou het anders even navragen bij je zh/vk.quote:Op zondag 18 oktober 2015 18:29 schreef Kuukske het volgende:
Bij Billie vroeg de verpleging of ik speentjes bij had voor hem (flesvoeding hier dus speentje mocht. Mag. Weet ik veel. Bij bv is dat geloof ik niet hè?) en dan kookte de verpleging de speentjes uit. Nou hadden we die de eerste nacht niet maar daarna wel.
Is dat nog steeds, dat ze dat op de afdeling uitkoken? Of moet ik reeds uitgekookte speentjes in een (uitgekookt??) bakje meenemen?. Iemand hier die dat weet?
quote:Op zondag 18 oktober 2015 18:58 schreef mignonne het volgende:
[..]
Ja ik pas mn eigen beha's ook nog, maar voor straks voor t voeden. Bij A had ik zoiets van ach ik zie wel hoe ver ik kom qua voeden en toen ben ik ook begonnen met hema'tjes. Van die ontzettend seksloze dingen wat geen enkele steun bood verderMaarja toen was ik ineens bijna een jaar verder. En bij E was de gelegenheid steeds niet ideaal om veel geld uit te geven aan beha's enzo. Ik had me dus echt voorgenomen om deze keer een paar mooie beha's te kopen want ik ga toch voor minstens een jaar bv.
Die zien er goed uit! Ik heb er twee van een vriendin maar die lijken op van die kinderbh's. Je kunt ze ook na de borstvoeding prima aan toch?SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Baby !!!!quote:Op zondag 18 oktober 2015 19:16 schreef silliegirl het volgende:
*puft een kramp weg*
Wanneer is voorwerk geen voorwerk meer? Dit houdt nu al aan sinds een uur of 3 vanmiddag. Regelmaat kank niet ontdekken hoor.
quote:Op zondag 18 oktober 2015 19:16 schreef silliegirl het volgende:
*puft een kramp weg*
Wanneer is voorwerk geen voorwerk meer? Dit houdt nu al aan sinds een uur of 3 vanmiddag. Regelmaat kank niet ontdekken hoor.
Bieber dan weet je zeker dat je baby er niet uit gaat komenquote:Op zondag 18 oktober 2015 19:20 schreef Bloesem. het volgende:
[..]
Estrys-edit: wowww Estrys wat een mooi en bijzonder momentrupsje
Of juist spontaan persweeënquote:Op zondag 18 oktober 2015 19:23 schreef Daui het volgende:
[..]
Bieber dan weet je zeker dat je baby er niet uit gaat komen
Terwijl 'ie Bad Blood van Taylor Swift zingtquote:
Misschien kun je beter voor Dont stop me now van Queen kiezenquote:Op zondag 18 oktober 2015 19:39 schreef Bloesem. het volgende:
[..]
Terwijl 'ie Bad Blood van Taylor Swift zingt![]()
Altijd als de vk aan m'n buik heeft gevoeld hoe de baby ligt is mini zichzelf de rest van de avond met grof geweld aan 't herschikken :s
quote:Op zondag 18 oktober 2015 19:20 schreef Estrys het volgende:
Ik wilde trouwens nog vertellen over na de bevalling. A. werd op mijn borst gelegd. En ik hoorde ze zeggen: 'ze wil borstvoeding geven. Dus binnen het uur aanleggen'. Ik denk ze gaan hem wegen en nakijken en dan gaan we aanleggen, zoals bij de andere ging. Maar hij lag op mijn borst en toen gingen ze kijken hoe hij zelf omhoog kroop naar mijn tepel. Heeeel langzaam wurmde hij net zolang als een soort rupsje. Erg bijzonder
Ik wilde trouwens nog vertellen over na de bevalling. A. werd op mijn borst gelegd. En ik hoorde ze zeggen: 'ze wil borstvoeding geven. Dus binnen het uur aanleggen'. Ik denk ze gaan hem wegen en nakijken en dan gaan we aanleggen, zoals bij de andere ging. Maar hij lag op mijn borst en toen gingen ze kijken hoe hij zelf omhoog kroop naar mijn tepel. Heeeel langzaam wurmde hij net zolang als een soort rupsje. Erg bijzonder
Ik weet niet wat er schokkender zou zijn: dat justin bieber persweeen kan veroorzaken of dat een newborn baby kan rennenquote:
Tot nu toe is me dat weinig gevraagd nog juistquote:Op zondag 18 oktober 2015 20:35 schreef Roomsnoes het volgende:
Zeg Mignonne, het is je vast al 1000x gevraagd, maar sta je nu anders tegenover de bevalling dan voor je studie? Het lijkt me zo raar om zoveel medische kennis te hebben er over, en er dan zelf middenin te staan! Al heb je natuurlijk wel al twee bevallingen achter de rug, misschien ook weer heel anders dan de eerste eigen bevalling van een verloskundige
En <3<3<3 aan Estrys' rupsje. Fijn dat de eerste momenten voor jullie waren! Bij ons werd er pas na - geen idee-, een half uur ofzo gewogen en gedaan. De eerste momenten waren alleen van ons drietjes, en die herinneringen koester ik heel erg. Snap eigenlijk niet waarom er, zolang het kind ademt en er op het eerste gezicht ok uit ziet, zo'n haast gemaakt wordt met wegen, meten en checken?
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Haha.quote:
Ik ben bij A ontzettend beroerd geweest eerste 3-4 maanden. Maar verder geen klachten. Bij E. geen enkele misselijkheid maar wel vanaf 20 weken enorme bekkenklachten. En nu bij deze baby tikte ik bijna de eerste letterquote:Op zondag 18 oktober 2015 20:58 schreef Roomsnoes het volgende:
[..]
Haha.
Liefst zou ik morgen al 18 weken op weg zijn. Maar ik zie zo tegen de eerste 3 maanden op, dat het me al een paar maanden tegenhoudt om te gaan beginnen. Stom heMaar ik was zo belabberd, ik heb daar zo weinig zin in. Maar ja, ik zal er nooit zin in krijgen natuurlijk.
Hij groeit ook door hequote:Op zondag 18 oktober 2015 21:15 schreef Kuukske het volgende:
Mnoh. Baby is een verbouwing aan het doen. Belachelijk zonder vergunning. Af en toe tikt ie een spijker in de deur naar buiten.
. Goeiedag pijnlijk!
En hij kan dan bibi liggen, waarom ben ik dan nog zo misselijk/heb ik nog maagzuurklachten? Zou dat niet minder worden bij wat indalen?
Ooh. Daar had ik niet zo bij stil gestaanquote:Op zondag 18 oktober 2015 21:18 schreef mignonne het volgende:
[..]
Hij groeit ook door he![]()
![]()
En belachelijk. Ik zou een uitzettingsbevel opstellen en naar binnen schuiven. Dat ie nog 2 weken heeft en daarna het pand moet verlaten ofzo.
Ehh Kuuks, niet om 't een of 't ander, maar misschien moet je 't grote gaatjesboek er nog even bijpakken en even goed kijken waar de babytjes uitkomenquote:Op zondag 18 oktober 2015 21:21 schreef Kuukske het volgende:
[..]
Ooh. Daar had ik niet zo bij stil gestaan.
Ha! Ja! Volgende week een post iT op m'n avondeten plakken.
Via de navelstreng/m'n eten ontvangt ie dat toch prima?quote:Op zondag 18 oktober 2015 21:33 schreef Bloesem. het volgende:
[..]
Ehh Kuuks, niet om 't een of 't ander, maar misschien moet je 't grote gaatjesboek er nog even bijpakken en even goed kijken waar de babytjes uitkomen![]()
Speaking of grote gaatjes, zit iedereen hier al naveldiep in de perineumolie? Ik krijg morgen een flesje
Goeie tip voor de volgende keer.quote:Op zondag 18 oktober 2015 22:16 schreef Dot. het volgende:
Het moet met olie he, Burdie, niet tijgerbalsem
Oh most het pijn doen? Ik heb het een paar keer geprobeerd maar vind het teveel gedoequote:Op zondag 18 oktober 2015 22:11 schreef Burdie het volgende:
Nou he. Dat masseren deed echt belachelijk veel pijn. Ik ben overigens niet gescheurd of geknipt, dus bij mij hielp het
.
N=1.
quote:Op zondag 18 oktober 2015 22:16 schreef Dot. het volgende:
quote:Op zondag 18 oktober 2015 22:16 schreef Dot. het volgende:
I knowquote:Op zondag 18 oktober 2015 23:05 schreef Crumpette het volgende:
Zebrastrepen hebben daar niks mee te maken toch?je kunt op je bindweefsel niks smeren. Smeren is leuk voor de jeuk, verder.. mwoh.
Ja ik weet ook niet zo goed wat daar van waar is. Ik was wel bang genoeg om het te proberenquote:Op zondag 18 oktober 2015 23:09 schreef LadyBlack het volgende:
[..]
I knowmaar eerlijk gezegd zie ik het nut van perineumsmeren/masseren ook niet zo in... Vandaar de appels met peren vergelijking
Ik vraag dat gewoon aan m'n liefquote:Op zondag 18 oktober 2015 23:16 schreef Crumpette het volgende:
[..]
Ja ik weet ook niet zo goed wat daar van waar is. Ik was wel bang genoeg om het te proberenmaar ook lui en walvis, dus had het snel gezien.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |