SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
Spotify:
Open in Spotify de lijst der lijsten en luister daar een groot deel van de lijst terug! Op dit moment zijn de lijsten tot 2013 beschikbaar. http://www.radio2.nl/nieuws/id-4908/top-2000-spotify-app.html
[ Bericht 1% gewijzigd door Nizno op 28-10-2015 19:42:29 ][i]Put me on a pedestal and I'll only disappoint you
Tell me I'm exceptional and I promise to exploit you
Give me all your money and I'll make some origami honey
I think you're a joke but I don't find you very funny[/i]
Er zijn weinig liedjes waar ik zo nostalgisch van kan worden als deze theme.quote:Op zaterdag 17 oktober 2015 16:05 schreef Mexicanobakker het volgende:
Het was wel eens tijd voor het nieuwe topic. De aanleiding: Het eerste stemronselen is begonnen. Sked en ik kunnen het volgende nieuwsbericht ten zeerste waarderen:
www.ad.nl/ad/nl/33540/Top(...)p-2000-krijgen.dhtml
Natuurlijk verdient dit prachtlied een plaats in de top 2000. Want zeg nou zelf, Radiohead, The Beatles, de Bee Gees en Jan Smit, allen verbleken bij deze klassieker
Nog een maandje denk ik.quote:Op zaterdag 17 oktober 2015 16:23 schreef cafca het volgende:
Tja, dat zal dan toch een generatiekloof zijn....
Maar wanneer kunnen we weer stemmen?
Deze man krijgt al mijn supportquote:Op zaterdag 17 oktober 2015 16:05 schreef Mexicanobakker het volgende:
Het was wel eens tijd voor het nieuwe topic. De aanleiding: Het eerste stemronselen is begonnen. Sked en ik kunnen het volgende nieuwsbericht ten zeerste waarderen:
www.ad.nl/ad/nl/33540/Top(...)p-2000-krijgen.dhtml
Natuurlijk verdient dit prachtlied een plaats in de top 2000. Want zeg nou zelf, Radiohead, The Beatles, de Bee Gees en Jan Smit, allen verbleken bij deze klassieker
Check!quote:Op maandag 19 oktober 2015 09:22 schreef Mexicanobakker het volgende:
Kingstown, Mexicanobakker, ranja en ik willen Laugh and Walk Away.
Waarom zijn die mensen niet zwart?quote:Op maandag 19 oktober 2015 16:20 schreef n00biedoobiedoo het volgende:
Maargoed, zover is 't nog niet.
Eerst moeten de Pietles nog in 't land komen.
Ekdom erbijquote:Op maandag 19 oktober 2015 16:03 schreef n00biedoobiedoo het volgende:
Ik gok zelf zoiets als indeling
06:00 - 09:00 uur: Gerard Ekdom
09:00 - 12:00 uur: Hans Schiffers
12:00 - 15:00 uur: Gijs Staverman
15:00 - 18:00 uur: Rob Stenders
18:00 - 21:00 uur: Bert Haandrikman
21:00 - 00:00 uur: Jan Willem Roodbeen
00:00 - 03:00 uur: Henk van Steeg
03:00 - 06:00 uur: Frank van 't Hof
Of ze hebben alle Coldplay stemmen bij elkaar geteld en dat ene liedje staat nu op één, in plaats van op 23 verschillende plaatsen....quote:Op maandag 19 oktober 2015 20:24 schreef Mexicanobakker het volgende:
Ik gok queen met hotel california
Over het te hoge aantal platen gemaakt door blanke vertolkers in de Top 2000 zijn al columns verschenen, dus ook dat onderwerp is niet veilig voor de Discrimatie-roepers.quote:Op maandag 19 oktober 2015 17:32 schreef cafca het volgende:
[..]
Waarom zijn die mensen niet zwart?
Is zwart soms een minderwaardige kleur?
Discriminatie!
Wij zijn louter positief over goede liedjesquote:Op maandag 19 oktober 2015 20:26 schreef Ajacied422 het volgende:
Het accuzuurtopic. Mijn meest favoriete reeks van het jaar.
Inderdaad. En over de lijst ook, een lijst die echt de smaak van het volk representeerdquote:Op maandag 19 oktober 2015 21:32 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
Wij zijn louter positief over goede liedjes
Ik ben nu bezig met de totaallijst van de top 2000, zo'n 3900 nummersquote:Op zaterdag 17 oktober 2015 17:05 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
Nog een maandje denk ik.
Ik ben intussen bij nummer 600 van de top 2000 van 1999. Moet zeggen, de laatste 200-300 nummers (vanaf 900) is het wel allemaal 'effe' wat minder spannend en onvoorspelbaar.
Hopelijk ben ik klaar als het december is maar dan moet ik nog 48 uur er doorheen jagen in een maandje, wordt krap..
DUS DAT.quote:Op zaterdag 17 oktober 2015 19:15 schreef SpauldingPF het volgende:
met een beperkte keuze in nummers. ...
Nee hoor, je mag gewoon 5x Ronnie Flex toevoegen als vrije keuze.quote:Op dinsdag 20 oktober 2015 15:00 schreef riazop het volgende:
[..]
DUS DAT.
38 miljoen liedjes op joetoep, en je "mag" kiezen uit een handjevol...
5 keer....zóooooooo...De man heeft 31 hits gehad. Waren die andere plaatjes niet op het juiste labeltje misschien?quote:Op dinsdag 20 oktober 2015 15:02 schreef cafca het volgende:
[..]
Nee hoor, je mag gewoon 5x Ronnie Flex toevoegen als vrije keuze.
Tuurlijk mag je geen 38 miljoen nummers indienen. Das toch niet te tellen?quote:Op dinsdag 20 oktober 2015 15:03 schreef riazop het volgende:
[..]
5 keer....zóooooooo...De man heeft 31 hits gehad. Waren die andere plaatjes niet op het juiste labeltje misschien?
Bedankt om mijn punt nog eens te onderstrepen.
Waar is die te vinden?quote:Op dinsdag 20 oktober 2015 14:48 schreef laxus13 het volgende:
[..]
Ik ben nu bezig met de totaallijst van de top 2000, zo'n 3900 nummers
Nu bij nummer 666
Ik heb hem om de site Hitsallertijden.nl gevonden, daarna helemaal op spotify gezet en dan lekker aan het luisterenquote:
ik ken een groot deel van wat in de vroege jaren weg is gevallen juist niet, dus dat vind ik wel interessantquote:Op dinsdag 20 oktober 2015 15:43 schreef n00biedoobiedoo het volgende:
Ik heb er nou echt geen behoefte aan om die lijst te gaan luisteren buiten die week om.
Kan sowieso al die nummers wel dromen en de 'magie' is er verder ook wel af.
Wachten op een nummer wat je zo kunt opzetten enzo. En 't gezamenlijk luisteren.
Juist vind ik ookquote:Op dinsdag 20 oktober 2015 15:45 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
ik ken een groot deel van wat in de vroege jaren weg is gevallen juist niet, dus dat vind ik wel interessant
The Flirtationsquote:Op dinsdag 20 oktober 2015 15:47 schreef n00biedoobiedoo het volgende:
Afric Simone en Guys n' Dolls enzo. Gezellig.
Waarom mag je niet gewoon kiezen uit die 38 miljoen nummers? Een server wordt daar niet zenuwachtig van hoor.quote:Op dinsdag 20 oktober 2015 15:08 schreef cafca het volgende:
[..]
Tuurlijk mag je geen 38 miljoen nummers indienen. Das toch niet te tellen?.....
Je kunt zelf nummers toevoegen aan je eigen lijst.quote:Op dinsdag 20 oktober 2015 16:27 schreef riazop het volgende:
[..]
Waarom mag je niet gewoon kiezen uit die 38 miljoen nummers? Een server wordt daar niet zenuwachtig van hoor.
5 jaquote:Op dinsdag 20 oktober 2015 16:29 schreef Nizno het volgende:
[..]
Je kunt zelf nummers toevoegen aan je eigen lijst.
ja het blijft wel een lijst van radio 2, niet van 17(,zoveel) miljoen Nederlanders.quote:
Hoezo is dat niet op te tellen?quote:Op dinsdag 20 oktober 2015 16:32 schreef n00biedoobiedoo het volgende:
Stel nou dat iedereen gaat stemmen op die YouTube hits van jou. Allemaal featuring artiesten en iedereen noteert dat weer anders. Da's niet op te tellen.
Inderdaadquote:Op dinsdag 20 oktober 2015 16:31 schreef Nizno het volgende:
[..]
ja het blijft wel een lijst van radio 2, ...
De 1 zet de featuring artiest bij de originele uitvoerende, de ander tussen haakjes bij de titel.quote:Op dinsdag 20 oktober 2015 16:34 schreef riazop het volgende:
[..]
Hoezo is dat niet op te tellen?
Dacht je dat er een meneer met een potlood de resultaten noteert?
Hoezo "funest" ?quote:Op dinsdag 20 oktober 2015 16:35 schreef n00biedoobiedoo het volgende:
[..]
De 1 zet de featuring artiest bij de originele uitvoerende, de ander tussen haakjes bij de titel.
Alleen een verschil tussen Beatles of The Beatles is al funest.
Welnee. Er is sowieso geen database met alle nummers, dus dat moet handmatig ingevoerd worden door de stemmer. Als jij nu feat. invoert en de ander ft. wordt dat echt niet rechtgezet.quote:Op dinsdag 20 oktober 2015 16:36 schreef riazop het volgende:
[..]
Hoezo "funest" ?
Een beetje software zet de nummers keurig op een rij hoor.
Toch echt hele eenvoudige software die verschillende entries aankan onder verschillende titels. Maar jij probeert ons wijs te maken dat de computer van de top 2000 daarvan in paniek raakt?quote:Op dinsdag 20 oktober 2015 16:38 schreef n00biedoobiedoo het volgende:
[..]
Welnee. Er is sowieso geen database met alle nummers, dus dat moet handmatig ingevoerd worden door de stemmer. Als jij nu feat. invoert en de ander ft. wordt dat echt niet rechtgezet.
Toch vraag ik me wel eens ad, als iedereen echt zou stemmen wat ie wil, of dat nou veel verschil zou maken.quote:Op dinsdag 20 oktober 2015 16:45 schreef n00biedoobiedoo het volgende:
Niet in paniek, hij telt t alleen niet op.
Daarnaast hebben we te maken met het Radio 2 profiel. Dat iedereen daarbuiten zich in de jaren ook met die lijst is gaan bemoeien is prima, maar daarvoor hoeft niet alles te wijken. Het is de lijst der lijsten qua radiobeleving, niet 'de lijst die iedereen vertegenwoordigt'. Da's ook nooit beweerd.
Pet Shop Boys en Living Doll uiteraard hoog in de top 100quote:Op dinsdag 20 oktober 2015 17:04 schreef WeezerButler het volgende:
Ben benieuwd of er een Ekdom effect gaat komen op de Top2000
Veel Deutsche Schallplattequote:Op dinsdag 20 oktober 2015 17:04 schreef WeezerButler het volgende:
Ben benieuwd of er een Ekdom effect gaat komen op de Top2000
Living Doll op 1.quote:Op donderdag 22 oktober 2015 14:26 schreef n00biedoobiedoo het volgende:
Ik verwacht geen Ekdom-effect. Zou ook niet weten wat dat in zou moeten houden. In ieder geval niet muzikaal gezien.
Of 't moet Meeting Across the River erin pushen zijn.
Ah, leuk.quote:Op woensdag 28 oktober 2015 19:38 schreef Nizno het volgende:
Ik gooide het blijkbaar in het topic van 2014![]()
We mogen bijna
[ afbeelding ]
Waarschijnlijk wel iddquote:Op woensdag 28 oktober 2015 19:41 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
Ah, leuk.
Top 2000 quiz zal dan ook wel zo ergens daar zijn. Wel jammer dat er geen nacht vd popmuziek was.
Die komt 7 november op tvquote:Op woensdag 28 oktober 2015 19:41 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
Ah, leuk.
Top 2000 quiz zal dan ook wel zo ergens daar zijn. Wel jammer dat er geen nacht vd popmuziek was.
Ik denk Arens van 9-12 uur en schiffers naar 21-00 uur. Verder Jasper de vries van 3-6 uur. Kan ik alleen van der Goes en Roodbeen niet kwijt.quote:Op maandag 19 oktober 2015 16:03 schreef n00biedoobiedoo het volgende:
Ik gok zelf zoiets als indeling
06:00 - 09:00 uur: Gerard Ekdom
09:00 - 12:00 uur: Hans Schiffers
12:00 - 15:00 uur: Gijs Staverman
15:00 - 18:00 uur: Rob Stenders
18:00 - 21:00 uur: Bert Haandrikman
21:00 - 00:00 uur: Jan Willem Roodbeen
00:00 - 03:00 uur: Henk van Steeg
03:00 - 06:00 uur: Frank van 't Hof
Tenzij men weer van de drie-uursblokken afstapt uiteraard en bijvoorbeeld de tijdsloten van de reguliere werkweek aanhoudt (06-09, 09-12 en daarna steeds twee-uursblokken en 's nachts 00-03 en 03-06).quote:Op donderdag 29 oktober 2015 08:53 schreef Homdeck het volgende:
[..]
Ik denk Arens van 9-12 uur en schiffers naar 21-00 uur. Verder Jasper de vries van 3-6 uur. Kan ik alleen van der Goes en Roodbeen niet kwijt.
vd Goes lijkt me met zijn middagshow eigenlijk wel een zekerheidje. En Stenders... hmm, die weet ik nog zo niet na die ene keer.quote:Op donderdag 29 oktober 2015 08:53 schreef Homdeck het volgende:
[..]
Ik denk Arens van 9-12 uur en schiffers naar 21-00 uur. Verder Jasper de vries van 3-6 uur. Kan ik alleen van der Goes en Roodbeen niet kwijt.
Dan eerder Haandrikman, Roodbeen ontbrak vorig jaar.quote:Op donderdag 29 oktober 2015 09:40 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
vd Goes lijkt me met zijn middagshow eigenlijk wel een zekerheidje. En Stenders... hmm, die weet ik nog zo niet na die ene keer.
Roodbeen zal dan wel ns weg kunnen vallen, anders Haandrikman denk ik.
Roodbeen zat vorig jaar 9-12 toch?quote:Op donderdag 29 oktober 2015 10:04 schreef Ferdo het volgende:
[..]
Dan eerder Haandrikman, Roodbeen ontbrak vorig jaar.
Hij ontbrak inderdaad het jaar daarvoor.quote:Op donderdag 29 oktober 2015 14:40 schreef n00biedoobiedoo het volgende:
[..]
Roodbeen zat vorig jaar 9-12 toch?
quote:Op zondag 25 oktober 2015 21:50 schreef peaceman het volgende:
'we' hebben het vorig jaar in het topic daar over gehad om marianne omhoog te duwen, want toen ze werd gedraaid werd iedereen in het topic er blij van. Niemand zei iets negatiefs.. Ik zou het wel leuk vinden als het nummer in elk geval iets stijgt
Ik stem iig op Marianne en ga haar ook actief pushen bij vrienden en familiequote:
Probleem met dat soort dingen is, dat je al snel ver over de 50 gaat met je lijstje waarvan je eigenlijk vindt dat je er op moet stemmen.quote:Op zondag 1 november 2015 19:08 schreef cafca het volgende:
Heb nu een oude glamrock - verzamelaar opstaan en kom tot de conclusie de the Sweet,Mud, Mott the Hoople en Alice Cooper ook in mijn lijstje moeten
leuke liedjes maar ik zou er alleen op stemmen als het de lijst uit dreigt te vallen.quote:Op zondag 1 november 2015 19:08 schreef cafca het volgende:
Heb nu een oude glamrock - verzamelaar opstaan en kom tot de conclusie de the Sweet,Mud, Mott the Hoople en Alice Cooper ook in mijn lijstje moeten
Verraderquote:Op zondag 1 november 2015 19:25 schreef Mexicanobakker het volgende:
Ik ga dan ook niet op Marianne stemmen
quote:
Of er moet een zender zijn die de homo top100 op oudjaarsdag gaat uitzenden.quote:Op zondag 1 november 2015 19:46 schreef Fred_B het volgende:
Het zou op zich wel eens verfrissend zijn om met Ich Bin Wie Du het jaar uit te gaan. Maar dan moeten we nog flink wat liefhebbers erbij zoeken.
Of je drukt gewoon youtube op playquote:Op zondag 1 november 2015 19:49 schreef cafca het volgende:
[..]
Of er moet een zender zijn die de homo top100 op oudjaarsdag gaat uitzenden.
Tja, Q music.. dat zegt al genoeg he?quote:Op zaterdag 7 november 2015 12:55 schreef Homdeck het volgende:
Ik zit even die top 1000 van Q music die morgen begint door te lezen maar manmanman![]()
Iets zegt mij dat de gemiddelde stemmer 15 is.
Wel Fix you op 1quote:Op zaterdag 7 november 2015 12:55 schreef Homdeck het volgende:
Ik zit even die top 1000 van Q music die morgen begint door te lezen maar manmanman![]()
Iets zegt mij dat de gemiddelde stemmer 15 is.
Teletekstquote:NPO 3
22.30-01.35 uur NACHT VAN DE POPMUZIEK 2015
Jaarlijks terugkerend programma met
Matthijs van Nieuwkerk en Leo Blokhuis.
In de tiende editie overladen Matthijs
en Leo de kijkers weer met muzikale
anekdotes en concertfragmenten uit het
rijke archief van Fenno Werkman.
Aandacht voor o.a. de samenwerking
tussen zangeres Peggy Lee en Toots
Thielemans,het eerste optreden van de
Alabama Shakes in Amsterdam,de band