abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 10 november 2015 @ 07:40:14 #251
267824 duracellkonijntje
Oplaadbare batterij
pi_157441951
Gisteren een heel gesprek gehad met mijn zusje. Zij zit nu momenteel ook in de put, heeft AD voorgeschreven en gaat binnenkort in therapie. Ze vermoedt dat het komt omdat alle problemen tussen mijn ouders en binnen mijn familie haar heel erg dwarszitten. Dit is allemaal opzich niet gek.

Op een bepaald punt vroeg ze mij waarom deze dingen mij niet allemaal zo zwaar aangrepen, en zei dat ze vermoedde dat dit me nog wel eens kon gaan komen opzoeken als het ware. Dit zette me wel even aan het denken. Het is niet dat alle ruzies tussen mijn ouders, de kutsfeer die heerste, de zelfmoordpoging(en) van mijn moeder me niet meer bijstaan, die zijn er wel. Het heeft me ook heel lang bewust dwarsgezeten, alleen heb ik uiteindelijk voor mezelf geaccepteerd dat het is gebeurd.

Natuurlijk heb je als mens veel verantwoordelijkheid over wat je doet, helemaal als ouder, en ergens neem ik mijn ouders/familie ook kwalijk dat ze zich zo vaak zo verneukt hebben gedragen. Ik weet echter wat hun achtergronden zijn, en hoe zeer ik hun acties ook afkeur, ik snap ze, gezien hoe hun leven is gelopen wel. Ik weet niet waar ik de lijn voor vergiffenis precies trek, alleen ik denk dat ik er minder mee zit doordat ik ze gewoon vergeven heb. Ondanks alle rotte shit, zijn ze ook (net als ik) een product van omstandigheden. Daarom doet naast mijn moeder nu ook mijn vader enorm zijn best om een goede ouder te zijn, ondanks alle problemen. En dat telt voor mij het zwaarst.

Ik weet niet of dit wellicht een coping mechanisme is, en of het een gezonde kijk is op dingen, alleen werkt het voor mij tot zo ver. Wat denken jullie hierover? Zouden jullie dit zien als gezond gedrag?
Ignorance is bliss
pi_157442043
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 november 2015 07:40 schreef duracellkonijntje het volgende:
Gisteren een heel gesprek gehad met mijn zusje. Zij zit nu momenteel ook in de put, heeft AD voorgeschreven en gaat binnenkort in therapie. Ze vermoedt dat het komt omdat alle problemen tussen mijn ouders en binnen mijn familie haar heel erg dwarszitten. Dit is allemaal opzich niet gek.

Op een bepaald punt vroeg ze mij waarom deze dingen mij niet allemaal zo zwaar aangrepen, en zei dat ze vermoedde dat dit me nog wel eens kon gaan komen opzoeken als het ware. Dit zette me wel even aan het denken. Het is niet dat alle ruzies tussen mijn ouders, de kutsfeer die heerste, de zelfmoordpoging(en) van mijn moeder me niet meer bijstaan, die zijn er wel. Het heeft me ook heel lang bewust dwarsgezeten, alleen heb ik uiteindelijk voor mezelf geaccepteerd dat het is gebeurd.

Natuurlijk heb je als mens veel verantwoordelijkheid over wat je doet, helemaal als ouder, en ergens neem ik mijn ouders/familie ook kwalijk dat ze zich zo vaak zo verneukt hebben gedragen. Ik weet echter wat hun achtergronden zijn, en hoe zeer ik hun acties ook afkeur, ik snap ze, gezien hoe hun leven is gelopen wel. Ik weet niet waar ik de lijn voor vergiffenis precies trek, alleen ik denk dat ik er minder mee zit doordat ik ze gewoon vergeven heb. Ondanks alle rotte shit, zijn ze ook (net als ik) een product van omstandigheden. Daarom doet naast mijn moeder nu ook mijn vader enorm zijn best om een goede ouder te zijn, ondanks alle problemen. En dat telt voor mij het zwaarst.

Ik weet niet of dit wellicht een coping mechanisme is, en of het een gezonde kijk is op dingen, alleen werkt het voor mij tot zo ver. Wat denken jullie hierover? Zouden jullie dit zien als gezond gedrag?
Gezond gedrag van wie? Je zusje, je ouders of van jouzelf?
  dinsdag 10 november 2015 @ 08:04:29 #253
233895 Murmeli
buiten spelen
pi_157442075
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 november 2015 07:40 schreef duracellkonijntje het volgende:

Ja, ik vind dat wel gezond gedrag.
Het heeft namelijk geen zin om boos te blijven op mensen die ook niet beter konden. Wat in mijn ogen wel belangrijk is, is niet te ontkennen welke impact het op jou heeft of heeft gehad. Dat is gewoon heel verdrietig.
Ook rot dat je zus er nu zoveel last mee krijgt. Hoe is dat voor jou?
Spelende vrouw, wat heeft u nu geleerd?
pi_157442108
quote:
1s.gif Op dinsdag 10 november 2015 08:04 schreef Murmeli het volgende:

[..]

Het heeft namelijk geen zin om boos te blijven op mensen die ook niet beter konden. Wat in mijn ogen wel belangrijk is, is niet te ontkennen welke impact het op jou heeft of heeft gehad. Dat is gewoon heel verdrietig.
Vetgedrukte en onderstreepte zijn waar _O_
Alleen merk ik wel dat onderstreepte over het algemeen gesproken moeilijker is dan vetgedrukte (ook al geeft dat geen garantie dat je minstens vetgedrukte krijgt..bij lange na niet (helaas)).

Dit is voor mij een belangrijke reden geweest waarom ik het contact met mijn ouders niet compleet brak meteen nadat ik uit huis gegaan ben (misschien wel de belangrijkste), want dat heb ik toen wel serieus overwogen.

edit: Contact met m'n familie is overigens nooit echt goedgekomen, maar daar kan ik wel mee leven (m'n vriendengroep heeft die rol eigenlijk een beetje opgevangen en gelukkig heb ik sowieso verminderde behoefte aan sociaal contact, dus ben daar minder afhankelijk van).
pi_157444021
Hum, ik zie niemand reageren op mijn post, misschien had ik me eerst moeten voorstellen :+
Ik post dit onder een alias, om voor de hand liggende redenen. Ik heb een jaar og 8 geleden een zware burnout gehad, tijdens de behandling ruzie gemaakt met de psycholoog, en uiteindelijk weer aan het werk gegaan maar zonder mijn gedrag voldoende aan te passen.
Dat zorgde er voor dat ik na een paar jaar zo depressief rondliep dat ik eigelijk zin had er een eind aan te maken, maar dat niet deed omdat ik het zo lullig vond naar m'n gezin.Via de huisarts bij een psychiater terecht gekomen, groepstherapie gehad, en dus Valdoxan een half jaar. Dat heeft me indertijd weer aardig op de een geholpen, maar ik merk weer slechte slaappatronen in mezlef, en de depressies komen terug. Niet zo hard als inertijd, maar toch, reden om weer eens te kijken waar ik nu eigelijk sta.
De Valdoxan werkte, maar ik voelde haast niets meer, van alles. Daar heb ik helemaal geen zin meer in. Maar ik wil ook wel normaal blijven functioneren....dus zonder regelmatig mentaal in een hoekje te liggen, en niets meer te willen.
pi_157444164
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 november 2015 10:51 schreef VanGoghFan het volgende:
Hum, ik zie niemand reageren op mijn post, misschien had ik me eerst moeten voorstellen :+
Ik post dit onder een alias, om voor de hand liggende redenen. Ik heb een jaar og 8 geleden een zware burnout gehad, tijdens de behandling ruzie gemaakt met de psycholoog, en uiteindelijk weer aan het werk gegaan maar zonder mijn gedrag voldoende aan te passen.
Dat zorgde er voor dat ik na een paar jaar zo depressief rondliep dat ik eigelijk zin had er een eind aan te maken, maar dat niet deed omdat ik het zo lullig vond naar m'n gezin.Via de huisarts bij een psychiater terecht gekomen, groepstherapie gehad, en dus Valdoxan een half jaar. Dat heeft me indertijd weer aardig op de een geholpen, maar ik merk weer slechte slaappatronen in mezlef, en de depressies komen terug. Niet zo hard als inertijd, maar toch, reden om weer eens te kijken waar ik nu eigelijk sta.
De Valdoxan werkte, maar ik voelde haast niets meer, van alles. Daar heb ik helemaal geen zin meer in. Maar ik wil ook wel normaal blijven functioneren....dus zonder regelmatig mentaal in een hoekje te liggen, en niets meer te willen.
Vetgedrukte weer oppakken?

Het was zo druk hier gisteren, ik zal wel meer posts gemist hebben :@
pi_157444268
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 november 2015 11:01 schreef magnetronkoffie het volgende:

[..]

Vetgedrukte weer oppakken?

Het was zo druk hier gisteren, ik zal wel meer posts gemist hebben :@
Krijg jij hiervoor betaald haha.
Je bent zo'n beetje de huis psycholoog.
Hell To The Liars
pi_157444298
quote:
1s.gif Op dinsdag 10 november 2015 11:09 schreef Droopie het volgende:

[..]

Krijg jij hiervoor betaald haha.
Je bent zo'n beetje de huis psycholoog.
pi_157444326
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 november 2015 10:51 schreef VanGoghFan het volgende:
Gedrag op je werk herken ik wel, kreeg wat assertiviteit tips en die bracht ik in de praktijk.
Nou dat viel niet echt goed.

Wat betref je ritme en klachten.
Als je je normale structuur laat verslonzen ga je jevanzelf weer klote voelen.
Weet er alles van, slecht eten, slecht slapen, niets ondernemen allemaal omdat je je klote voelt kom je in een negatieve spiraal terecht.

Moeilijk te doorbreken, maar wel noodzakelijk.
Hell To The Liars
pi_157446918
Het rare is dat ik sinds de zomer best lekker bezig was met bewegen, regelmatig naar m'n werk fietsen enzo(24 km enkele reis). Het lijkt wel of ik daar lichamelijk net over de grens ben gegaan, en dat zich geestelijk gwroken heeft. Drie depressieaanvallen in twee weken is veel meer dan ik de laatste twee, drie jaar gewend ben.
Ik weet niet hoe ik het moet verwoorden, maar het lijkt wel alsof mijn lichaam en hoofd de verschillende soorten inspanning niet meer goed kunnen scheiden. Dus depressie put me vreselijk uit, en als ik dan beweeg kom ik niet vooruit, en teveel lichamelijke vermoeidheid triggert depressies. De balans tussen voldoende bewegen en voldoende rust nemen is zo moeilijk....vooral als ik hyper ben!
pi_157447657
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 november 2015 13:22 schreef VanGoghFan het volgende:
Het rare is dat ik sinds de zomer best lekker bezig was met bewegen, regelmatig naar m'n werk fietsen enzo(24 km enkele reis). Het lijkt wel of ik daar lichamelijk net over de grens ben gegaan, en dat zich geestelijk gwroken heeft. Drie depressieaanvallen in twee weken is veel meer dan ik de laatste twee, drie jaar gewend ben.
Ik weet niet hoe ik het moet verwoorden, maar het lijkt wel alsof mijn lichaam en hoofd de verschillende soorten inspanning niet meer goed kunnen scheiden. Dus depressie put me vreselijk uit, en als ik dan beweeg kom ik niet vooruit, en teveel lichamelijke vermoeidheid triggert depressies. De balans tussen voldoende bewegen en voldoende rust nemen is zo moeilijk....vooral als ik hyper ben!
Depressieaanvallen en hyperactiviteit; klinkt meer als manisch/bipolair, dan een op zichzelfstaande depressie.
pi_157450869
quote:
2s.gif Op dinsdag 10 november 2015 13:52 schreef Gray het volgende:

[..]

Depressieaanvallen en hyperactiviteit; klinkt meer als manisch/bipolair, dan een op zichzelfstaande depressie.
Mjah, ik had mezelf ook zodanig gediagnisticeerd met Wikipedia :+ maar de psych hield het op burn-out en uitputting, waardoor depressies toeslaan. Maar ik weet ook niet of ik wat op zou schieten als ik die diagnose kreeg. En als ik lees hoe hyper veel bi-polaire mensen zijn, denk ik dat ik daarvoor te rustig ben...als dat ergens op slaat. Maar ik ben wel hollen of stilstaan, dat is absoluut zo. Ik kan op m'n werk ook niet tegen routine, als alles geordend is organiseer ik zelf wel wat chaos zeg maar. Maar als IT' er kom ik daar min of meer mee weg. Al zit de grenzen nu wel op te zoeken geloof ik.
  dinsdag 10 november 2015 @ 16:58:37 #263
233895 Murmeli
buiten spelen
pi_157451246
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 november 2015 08:11 schreef magnetronkoffie het volgende:

[..]

Alleen merk ik wel dat onderstreepte over het algemeen gesproken moeilijker is dan vetgedrukte (ook al geeft dat geen garantie dat je minstens vetgedrukte krijgt..bij lange na niet (helaas)).

Dit is voor mij een belangrijke reden geweest waarom ik het contact met mijn ouders niet compleet brak meteen nadat ik uit huis gegaan ben (misschien wel de belangrijkste), want dat heb ik toen wel serieus overwogen.

edit: Contact met m'n familie is overigens nooit echt goedgekomen, maar daar kan ik wel mee leven (m'n vriendengroep heeft die rol eigenlijk een beetje opgevangen en gelukkig heb ik sowieso verminderde behoefte aan sociaal contact, dus ben daar minder afhankelijk van).
Grappig, ik vond het vooral niet moeilijk om wél boos te blijven. en ik dacht dat ik er voldoende aandacht aan had gegeven wat het met mij had gedaan. Maar blijkbaar niet voldoende want toen ik dat eindelijk echt ging doen werd alles ineens makkelijker :)
Spelende vrouw, wat heeft u nu geleerd?
pi_157451584
Ik krijg de laatste dagen alleen maar overlijdensberichten of het gaat slecht berichten :(
  dinsdag 10 november 2015 @ 19:26:59 #265
267824 duracellkonijntje
Oplaadbare batterij
pi_157454189
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 november 2015 07:58 schreef magnetronkoffie het volgende:

[..]

Gezond gedrag van wie? Je zusje, je ouders of van jouzelf?
Of mijn instelling gezond is.
Ignorance is bliss
  dinsdag 10 november 2015 @ 19:30:28 #266
267824 duracellkonijntje
Oplaadbare batterij
pi_157454282
quote:
1s.gif Op dinsdag 10 november 2015 08:04 schreef Murmeli het volgende:

[..]

Dankje, heel fijn om dit te horen! :) Ik probeer inderdaad ook me niet af te sluiten voor emoties. Ik sta mezelf toe me af en toe kut te voelen, mochten er herrineringen of situaties komen. Ik zie het nut gewoon niet in van boos blijven op mensen die zelf ook hebben gehandeld vanuit een positie van pijn, en alsnog hun best doen.

Het is moeilijk, alleen ik probeer er voor haar te zijn. Gek genoeg is je familie zien strijden met zichzelf een beetje de norm geworden. Ik probeer haar zo goed mogelijk te helpen en er voor haar te zijn. Meer kan ik niet doen.
Ignorance is bliss
pi_157454396
quote:
1s.gif Op dinsdag 10 november 2015 19:26 schreef duracellkonijntje het volgende:

[..]

Hoe gaat het eigenlijk op het werk?
  dinsdag 10 november 2015 @ 19:35:09 #268
267824 duracellkonijntje
Oplaadbare batterij
pi_157454410
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 november 2015 08:11 schreef magnetronkoffie het volgende:

[..]

Wat is het "voelen" van emotie dan ook. Zitten en je een bepaalde manier voelen? In mijn ogen is het meer het niet wegdrukken en uitkomen voor hoe je je eigenlijk voelt.

Je mag best wel eens zeggen dat je je kut voelt wanneer je je kut voelt, ipv zo'n nare "ja hoor, alles gaat goed".
Ignorance is bliss
  dinsdag 10 november 2015 @ 20:05:32 #269
399061 kuolema
vermaledijd
pi_157455177
Dankzij een telefoontje van mijn spv naar mijn moeder is nu eindelijk duidelijk wanneer ik ga verhuizen. Volgende week dinsdag ga ik over. Ik ben benieuwd of het invloed gaat hebben op mijn stemming.
Why are you wearing that stupid man suit?
  dinsdag 10 november 2015 @ 20:07:17 #270
330313 Gary_Oak
Smell ya later!
pi_157455215
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 november 2015 20:05 schreef kuolema het volgende:
Dankzij een telefoontje van mijn spv naar mijn moeder is nu eindelijk duidelijk wanneer ik ga verhuizen. Volgende week dinsdag ga ik over. Ik ben benieuwd of het invloed gaat hebben op mijn stemming.
Ik hoop het voor je. :) Zulke nieuwe stappen kunnen helpen.
pi_157458648
Niks te melden (wat mezelf betreft), behalve dat ik dan eindelijk weer medicatie heb ^O^
quote:
1s.gif Op dinsdag 10 november 2015 16:58 schreef Murmeli het volgende:

[..]

Grappig, ik vond het vooral niet moeilijk om wél boos te blijven. en ik dacht dat ik er voldoende aandacht aan had gegeven wat het met mij had gedaan. Maar blijkbaar niet voldoende want toen ik dat eindelijk echt ging doen werd alles ineens makkelijker :)
Het was voor mij ook zelfbescherming. De laatste paar jaar bij mijn moeder ging zo slecht, ik wou daar zoveel mogelijk afstand van nemen (hierzo al eens over geschreven, misschien dat het voor jou dan duidelijker is waarom ik dat overwoog).
De voornaamste redenen dat ik toch enigszins de deur op een kier hield waren meer praktisch, de belangrijkste reden was vanwege de katten, maar ook bijvoorbeeld omdat mijn post nog steeds op het oude adres bleef komen, omdat zij internet had (echt waar, ik had in die tijd die afleiding nodig en geen geld) en ik had ook geen wasmachine en zij woonde toevallig in de buurt en ik had toch de sleutel al :P
quote:
1s.gif Op dinsdag 10 november 2015 19:26 schreef duracellkonijntje het volgende:

[..]

In het algemeen? Geen idee, misschien dat jij het wat dit betreft handiger aan hebt gepakt dan ik? Kan ik niet echt zeggen, geen twee mensen zijn gelijk en hun omstandigheden ook niet.
Zolang het voor jou het beste is, was het ook de beste keus, denk ik.

quote:
1s.gif Op dinsdag 10 november 2015 19:35 schreef duracellkonijntje het volgende:

[..]

Wat is het "voelen" van emotie dan ook. Zitten en je een bepaalde manier voelen? In mijn ogen is het meer het niet wegdrukken en uitkomen voor hoe je je eigenlijk voelt.

Je mag best wel eens zeggen dat je je kut voelt wanneer je je kut voelt, ipv zo'n nare "ja hoor, alles gaat goed".
Vetgedrukte: Nee, ik ga niet effe op de bank zitten en dan "even voelen".
Dat onderste herken ik me wel in. Ik was er ook zo één van de "het gaat wel", dat heb ik nu wel afgeleerd. Je verbergt je dan vooral en gaat verder over je grenzen en als ik over de mijne ga, levert dat best wel wat ellende op, dus als het even kan dan laat ik dat beter zoveel mogelijk :P
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 november 2015 20:05 schreef kuolema het volgende:
Ik ook, hopelijk in positieve zin :)
pi_157476417
Beetje gaar nu van alle drukke dingen. Met mn nijn naar de dierenarts, kennisje in t ziekenhuis, voor mn moeder zorgen, voor de katjes zorgen.... en ergens ook nog proberen voor mezelf te zorgen.
pi_157476842
quote:
17s.gif Op dinsdag 10 november 2015 20:07 schreef Gary_Oak het volgende:

[..]

Ik hoop het voor je. :) Zulke nieuwe stappen kunnen helpen.

quote:
0s.gif Op dinsdag 10 november 2015 22:15 schreef magnetronkoffie het volgende:[..]

Ik leef straks met drie anderen samen i.p.v. met een, waarvan ik een persoon niet kan uitstaan (mijn stiefvader). Dus het is eigenlijk een achteruitgang. Wel heb ik me daar altijd beter thuis gevoeld dan hier bij mijn vader, is het schoner, zijn er twee honden waar ik gek op ben O+ (dan heb ik weer een reden om naar buiten te gaan), is het in een veel rustigere omgeving en heb ik een grotere kamer.
pi_157482255
Klinkt toch best als een voorruitgang Kuolema. Jammer dat het niet helemaal perfect is, maar elluk nadeel hep ze voordeel. ;)

Ik merk dat mijn slechte dagen van het moment nog niet half zo somber zijn als een paar maanden terug. Toen had ik nog wel eens een random huilbui getriggerd door niets. Zelfs op mijn slechte dagen krijg ik nog dingen gedaan en kan me ik goed en productief voelen. Ook al is mijn huis nog niet spic en span: het gaat langzaam voorruit.

Toevallig las ik vandaag wat dingen terug die ik schreef over mijn eenzaamheid, uit een vorige periode waar ik tussen twee relaties in zat. Dan zie ik echt een enorm verschil met hoe zwaar op de hand en depressief ik toen overkwam, ten opzichte hoe ik me op dit moment voel. Ik vooruitgang geboekt.
pi_157484557
quote:
0s.gif Op woensdag 11 november 2015 20:10 schreef kuolema het volgende:

[..]

[..]

Ik leef straks met drie anderen samen i.p.v. met een, waarvan ik een persoon niet kan uitstaan (mijn stiefvader). Dus het is eigenlijk een achteruitgang. Wel heb ik me daar altijd beter thuis gevoeld dan hier bij mijn vader, is het schoner, zijn er twee honden waar ik gek op ben O+ (dan heb ik weer een reden om naar buiten te gaan), is het in een veel rustigere omgeving en heb ik een grotere kamer.
Gelukkig niet alleen maar nadelen :P

edit:
quote:
0s.gif Op woensdag 11 november 2015 23:10 schreef Fixers het volgende:
Toevallig las ik vandaag wat dingen terug die ik schreef over mijn eenzaamheid, uit een vorige periode waar ik tussen twee relaties in zat. Dan zie ik echt een enorm verschil met hoe zwaar op de hand en depressief ik toen overkwam, ten opzichte hoe ik me op dit moment voel. Ik vooruitgang geboekt.
Ik heb weleens wat dingen teruggelezen (paar keer mijn dagboek gaan herlezen, die begon ik te schrijven rond de periode dat ik werd opgenomen, een zeer hectische tijd was dat) en het levert me over het algemeen gemixte gevoelens op, denk ook afhankelijk van de stemming waarin ik verkeer(de) toen ik met teruglezen begon.

Tis vergelijkbaar met m'n eigen oude posts herlezen van toen ik nog maar net lid was hier (jaartje of 7 terug?), de eerste paar jaar postte ik nog maar heel weinig, maar om de één of andere reden lijken die posts heel anders dan die die ik nu schrijf. En ook wel weer herkenbaar.
Nu alweer een poos geleden dat ik ben gaan teruglezen.

[ Bericht 36% gewijzigd door magnetronkoffie op 12-11-2015 01:45:45 ]
pi_157488061
Als je bang bent dat je jezelf iets aandoet, wat kun je dan het beste doen om aan de bel te trekken..

heb m'n vriend al gebeld dat ik me echt niet goed voelde. Maar die kon niet naar huis komen en ik wil hem niet bang maken.
pi_157488183
quote:
0s.gif Op donderdag 12 november 2015 11:02 schreef n_iemand het volgende:
Als je bang bent dat je jezelf iets aandoet, wat kun je dan het beste doen om aan de bel te trekken..

heb m'n vriend al gebeld dat ik me echt niet goed voelde. Maar die kon niet naar huis komen en ik wil hem niet bang maken.
Zoek contact met 113, heb je alvast een aanspreekpunt en zij kunnen je ook verder helpen met professionele hulp.

113online.nl
Zelfmoord, zelfdoding, niet meer willen leven of suïcide:
Bij 113Online kun je hierover praten of in therapie: anoniem, vrijuit, gratis en 24/7.
Als je denkt aan zelfmoord, als je je zorgen maakt om iemand of als je nabestaande bent.
Ook bereikbaar op (0900) 11.30.113
  donderdag 12 november 2015 @ 11:08:49 #278
262 Re
Kiss & Swallow
pi_157488190
quote:

crisisdienst/113 of iets dergelijks? Weet niet wat je jezelf wil aandoen maar dit topic is daar niet geschikt voor
04-08-11, 02-02-12, 20-06-14, 13-08-15
pi_157488405
quote:
1s.gif Op donderdag 12 november 2015 11:08 schreef Fixers het volgende:

[..]

Zoek contact met 113, heb je alvast een aanspreekpunt en zij kunnen je ook verder helpen met professionele hulp.

113online.nl
Bij 113Online kun je hierover praten of in therapie: anoniem, vrijuit, gratis en 24/7.
Als je denkt aan zelfmoord, als je je zorgen maakt om iemand of als je nabestaande bent.
Dankje. Ik wil mezelf niks aandoen maar ben bang dat ik dadelijk in een opwelling naar de keukenla vlieg of iets dergelijks.
pi_157488557
quote:

quote:
3s.gif Op donderdag 12 november 2015 11:08 schreef Re het volgende:

[..]

crisisdienst/113 of iets dergelijks? Weet niet wat je jezelf wil aandoen maar dit topic is daar niet geschikt voor
Dit inderdaad.

Of ga anders naar je buren? (Wel afhankelijk van of je wel redelijk contact met ze hebt).
Of als je het aandurft om over straat te gaan, ga bij iemand langs om die gezelschap te houden? Een vriend of vriendin of in elk geval iemand met wie je goed kan opschieten?

Probeer in elk geval iemand te bereiken, dit naast de andere tips die al gegeven zijn hier.

Sterkte :)
pi_157489121
quote:

[info]Zelfmoordgedachten[/info]

[ [url=http://i43.tinypic.com/mim2xs.png]afbeelding ] 113online.nl[/url]

[ [url=http://i43.tinypic.com/mim2xs.png]afbeelding ] Jestaatnietalleen.nl[/url]
Hulpverleningssite voor allochtone meisjes met zelfmoordgedachten
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 november 2011 19:29 schreef Daniel1976 het volgende:
[ afbeelding ]

Hieronder vind je een hele lijst met adressen en links van en naar hulpverlenende instanties.

[info]Crisisdiensten[/info]

Een crisisdienst kun je bellen wanneer iemand zulke acute geestelijke problemen heeft, dat deze een acuut gevaar vormt voor zichzelf of zijn omgeving.

[ afbeelding ] Meldkamer: Politie / Ambulance / Brandweer / etc. 112
[ afbeelding ] Jouw huisarts

Drenthe
[ afbeelding ] Assen - Crisisdienst GGZ Drenthe (0592) 33.42.00
[ afbeelding ] Emmen - Crisisdienst GGZ Drenthe (0591) 65.56.55
[ afbeelding ] Hoogeveen - Crisisdienst GGZ Drenthe (0528) 26.24.41

Flevoland
[ afbeelding ] Lelystad - GGZ Meerkanten (0341) 56.64.55
[ afbeelding ] Almere - Crisisdienst de Meregaard (036) 51.10.351 Buiten kantooruren: (036) 52.10.232

Friesland
[ afbeelding ] Leeuwarden - Crisisdienst GGZ Friesland (058) 28.48.888
[ afbeelding ] Heerenveen - Crisisdienst GGZ Friesland (0513) 61.90.00

Gelderland
[ afbeelding ] Apeldoorn - Crisisdienst Spatie (055) 52.62.629 Buiten kantooruren: (055) 36.86.200
[ afbeelding ] Arnhem - Crisisdienst de Gelderse Roos (026) 31.24.000
[ afbeelding ] Ede - Crisisdienst GGZ Veluwe Vallei (0318) 43.34.76
[ afbeelding ] Doetichem - Crisisbereikbaarheidsdienst GGNet Oost-Gelderland (0543) 54.44.55
[ afbeelding ] Groenlo - GGNet (055) 36.00.189
[ afbeelding ] Harderwijk - Crisisdienst GGZ Meerkanten - (0341) 56.64.55
[ afbeelding ] Nijmegen - Crisisdienst GGZ Nijmegen (024) 38.37.724 Buiten kantooruren: (024) 38.37.899
[ afbeelding ] Tiel - Crisisdienst de Gelderse Roos (0344) 65.61.11

Groningen
[ afbeelding ] Groningen - GGZ Groningen (050) 52.23.722

Limburg
[ afbeelding ] Heerlen - Crisisdienst GGZ Zuid-Limburg (045) 57.00.420
[ afbeelding ] Maastricht - Crisisdienst Vijverdal GGZ Maastricht (043) 36.85.259
[ afbeelding ] Roermond - Riagg Zuid (0475) 38.74.74
[ afbeelding ] Sittard - Crisisdienst Prins Claus Centrum (046) 45.99.393
[ afbeelding ] Sittard - Crisisdienst Westelijke Mijnstreek (046) 54.99.393
[ afbeelding ] Venlo - RCZ Noord Limburg (077) 35.50.222
[ afbeelding ] Weert - Riagg Zuid (0495) 57.20.00

Noord-Brabant
[ afbeelding ] Boxmeer - Crisisdienst Land van Cuyk (0485) 84.72.50 Buiten kantooruren (0485) 84.72.72
[ afbeelding ] Bergen op Zoom - GGZ WNB (0164) 28.91.10
[ afbeelding ] Breda - Crisisdienst GGZ Breda (076) 52.41.000
[ afbeelding ] Den Bosch - Crisisdienst Reinier van Arkel groep (073) 65.86.803
[ afbeelding ] Eindhoven - Crisisdienst GGZ Eindhoven (040) 26.13.800
[ afbeelding ] Halsteren - GGZ WNB (0164) 28.91.00
[ afbeelding ] Helmond - Crisisdienst GGZ Helmond (0492) 84.80.05 Buiten kantooruren (0492) 59.55.55
[ afbeelding ] Oss - Crisisdienst GGZ Oost-Brabant (0412) 84.70.00
[ afbeelding ] Tilburg - Crisisdienst GGZ Midden-Brabant (013) 58.08.000

Noord-Holland
[ afbeelding ] Alkmaar - Crisisdienst GGZ Alkmaar (072) 54.83.050
[ afbeelding ] Amsterdam - Mentrum Centrum OF (020) 52.35.433 Buiten kantooruren (020) 51.58.570
[ afbeelding ] Amsterdam - AMC de Meren (020) 51.98.787
[ afbeelding ] Amsterdam - Crisisdienst Buiten Amstel (020) 78.85.333
[ afbeelding ] Amstelveen - Crisisdienst RIAGG IJsselland (0570) 68.87.88
[ afbeelding ] Beverwijk - Crisisdienst GGZ Dijk en Duin (0251) 27.64.00
[ afbeelding ] Den Helder - Crisisdienst Kop van Noord-Holland (0223) 68.50.00
[ afbeelding ] Diemen - AMC de Meren (020) 51.98.787
[ afbeelding ] Hoofddorp - Crisisdienst GCBK (023) 58.32.911
[ afbeelding ] Hoorn - Crisisdienst GGZ West Friesland (0229) 20.88.20
[ afbeelding ] Schagen - Crisisdienst GGZ Geestercogge (0224) 21.13.11
[ afbeelding ] Zaandam - Crisisdienst GGZ Dijk en Duin (075) 68.14.420

Overijssel
[ afbeelding ] Almelo - Crisisdienst Adhesie (0546) 54.24.24
[ afbeelding ] Deventer - Crisisdienst RIAGG IJsselland (0570) 68.87.88
[ afbeelding ] Enschede - Crisisdienst Mediant (053) 48.81.870
[ afbeelding ] Zwolle - RIAGG Zwolle (038) 42.69.490

Utrecht
[ afbeelding ] Amersfoort - RIAGG Amersfoort e.o. (033) 46.03.500
[ afbeelding ] Amersfoort - Crisisdienst Eleos (033) 45.17.17
[ afbeelding ] Hilversum - Crisisdienst Gooi en Vechtstreek (035) 65.57.555 Buiten kantooruren (035) 65.57.444
[ afbeelding ] Nieuwegein - Crisisdienst regio Nieuwegein Altrecht (030) 60.20.987
[ afbeelding ] Utrecht - Crisisdienst Stad Utrecht Altrecht (030) 23.08.850
[ afbeelding ] Zeist - Crisisdienst RPC Zeist Altrecht (030) 69.65.100

Zeeland
[ afbeelding ] Goes - Crisisdienst Emergis (0113) 26.78.88
[ afbeelding ] Middelburg - Crisisdienst Emergis (0118) 68.75.00
[ afbeelding ] Terneuzen - Crisisdienst Emergis * RGC Zeeuws-Vlaanderen (0115) 68.36.00

Zuid-Holland
[ afbeelding ] Alphen a/d Rijn - Riverenduinen GGZ Rijnstreek (0172) 89.85.00
[ afbeelding ] Delft - Crisisdienst GGZ Delftland (015) 26.08.716 Buiten kantooruren (015) 26.07.848
[ afbeelding ] Den Haag - Crisisdienst Parnassia (070) 39.17.979
[ afbeelding ] Dordrecht - Crisisdienst Yulius (078) 63.38.700 Buiten kantooruren (078) 61.41.911
[ afbeelding ] Dordrecht - Elelos Dordrecht (078) 63.16.960
[ afbeelding ] Gouda - Rivierduinen GGZ Midden-Holland (0182) 56.36.00
[ afbeelding ] Leiden - Rivierduinen GGZ Leiden (071) 89.08.100
[ afbeelding ] Leidschendam - GGZ Haagstreek (Zoetermeer, Leidschendam, Voorburg, Rijsijk en Leidseveen) (070) 44.41.000
[ afbeelding ] Rotterdam - RIAGG Rijnmond (010) 49.60.888 Buiten kantooruren (010) 43.39.882
[ afbeelding ] Rotterdam - RIAGG RNW (010) 44.02.5333
[ afbeelding ] Rotterdam - BAVO RNO (010) 40.04.555
[ afbeelding ] Voorhout - Rivierduinen GGZ Duin en Bollenstreek (0252) 24.34.00

pi_157490082
Vannacht zonder slaapmiddel kunnen slapen *O*
quote:
0s.gif Op donderdag 12 november 2015 11:19 schreef n_iemand het volgende:

[..]

Dankje. Ik wil mezelf niks aandoen maar ben bang dat ik dadelijk in een opwelling naar de keukenla vlieg of iets dergelijks.
Heb je inmiddels met iemand contact gezocht?
  donderdag 12 november 2015 @ 15:34:10 #283
334030 Raggingbull
Raw to the core!
pi_157492854
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 november 2015 10:18 schreef motorbloempje het volgende:

[..]

Hier is FOK! niet voor. Echt, doe dit soort dingen niet nog een keer :N
Sorry zal nie meer gebeuren
Insanity: doing the same thing over and over again and expecting different results.
Niemand kent het gewicht van de last waaronder een ander gebukt gaat - George Herbert.
pi_157492937
quote:
0s.gif Op donderdag 12 november 2015 15:34 schreef Raggingbull het volgende:

[..]

Hey :W
pi_157493084
Net thuis. Gesprek met m'n spv was wel iets zwaarder dan ik van tevoren verwacht had, maar er is tenminste beweging en dat telt wel voor wat :)
quote:
0s.gif Op donderdag 12 november 2015 12:56 schreef kuolema het volgende:
Vannacht zonder slaapmiddel kunnen slapen *O*
No fakking way! :o :D *O*
quote:

[..]

Hey! :D :W
pi_157493367
Therapie was pittig en confronterend, en daarna gewerkt. Nu mag ik bijkomen gelukkig.
pi_157493617
quote:
0s.gif Op donderdag 12 november 2015 15:58 schreef zomie het volgende:
Therapie was pittig en confronterend, en daarna gewerkt. Nu mag ik bijkomen gelukkig.
Wat voor therapie doe je eigenlijk als ik vragen mag? Ik kan me dat niet meer herinneren dus sorry als je dat al eens gezegd hebt :@
pi_157493688
quote:

[..]

Thanks! :*
Ja doei.
pi_157493790
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 november 2015 07:21 schreef Raggingbull het volgende:
hoi raggingbull meld zich ben bij maatje maar die is er slecht aan toe heeft erg veel drank op en 340mg citalopram geslikt kan iemand mij snel ff bijpraten over de gevaren van 340mg citalopram slikken enzovoorts hij wil er een einde aan maken maar naja ik geef teveel om hem dus ben bij hem o te helpe iemand tips?

pls wel nodig. het is echt hoge nood. en omdat dit een anti depressiva is dacht ik weten ze hier vast wel haha.
Dat je ook nog lacht om zoiets...
pi_157493796
quote:
15s.gif Op donderdag 12 november 2015 16:20 schreef Gray het volgende:

[..]

Dat je ook nog lacht om zoiets...
Dude, waarom haal je dit nu naar boven? :')
pi_157493812
quote:
0s.gif Op donderdag 12 november 2015 16:21 schreef magnetronkoffie het volgende:

[..]

Dude, waarom haal je dit nu naar boven? :')
Dude, lees de post boven de mijne.
pi_157493860
quote:
16s.gif Op donderdag 12 november 2015 16:21 schreef Gray het volgende:

[..]

Dude, lees de post boven de mijne.
quote:

[..]

quote:
0s.gif Op donderdag 12 november 2015 16:14 schreef motorbloempje het volgende:

[..]

Thanks! :*
Ik lees nog steeds dat het af en klaar was, afgerond. Maar je moet het zelf weten dan, maar ik heb er geen begrip voor wat voor constructiefs je hiermee wilt bereiken

Die post is 9 dagen oud, even voor de duidelijkheid
pi_157493929
quote:
0s.gif Op donderdag 12 november 2015 16:24 schreef magnetronkoffie het volgende:
Ik lees nog steeds dat het af en klaar was, afgerond. Maar je moet het zelf weten dan, maar ik heb er geen begrip voor wat voor constructiefs je hiermee wilt bereiken
Verbaast me niets dat je niets snapt van wat anderen denken. Wat voor constructiefs jezelf denkt te bereiken door op mijn post te reageren is ook raar, meneer 'Logica'.

Maar ik vertrek wel weer uit je topic, oh grootste Magnetronkoffie. Dan kan je vast lekker slapen straks.

En so what 9 dagen oud, zeg dat tegen MB als je zo bijdehand bent. Ik ken die dude persoonlijk, dus bemoei je niet overal mee. Doe je wat minder belangrijk voor, word mod, of start een eigen topic.
pi_157494205
quote:
14s.gif Op donderdag 12 november 2015 16:27 schreef Gray het volgende:

[..]

Verbaast me niets dat je niets snapt van wat anderen denken. Wat voor constructiefs jezelf denkt te bereiken door op mijn post te reageren is ook raar, meneer 'Logica'.

Maar ik vertrek wel weer uit je topic, oh grootste Magnetronkoffie. Dan kan je vast lekker slapen straks.

En so what 9 dagen oud, zeg dat tegen MB als je zo bijdehand bent. Ik ken die dude persoonlijk, dus bemoei je niet overal mee. Doe je wat minder belangrijk voor, word mod, of start een eigen topic.
Ik stelde je gewoon een vraag man, als je liever geen reactie van mij wilt dan bel je hem toch gewoon even ipv dat hier te doen? En die verwijten zijn ook nergens voor nodig Gray, ik speel tenminste niet gelijk op de man.
Maar goed, ik wacht wel af hoe RB gaat reageren.
pi_157494358
quote:
0s.gif Op donderdag 12 november 2015 16:43 schreef magnetronkoffie het volgende:

[..]

Ik stelde je gewoon een vraag man, als je liever geen reactie van mij wilt dan bel je hem toch gewoon even ipv dat hier te doen? En die verwijten zijn ook nergens voor nodig Gray, ik speel tenminste niet gelijk op de man.
Maar goed, ik wacht wel af hoe RB gaat reageren.
Je moet niet denken dat je alles beter weet, zo slim ben je niet.
pi_157494365
Hé, zeg. Chill (and Netflix).
Ja doei.
pi_157494416
quote:
0s.gif Op donderdag 12 november 2015 16:49 schreef motorbloempje het volgende:
Hé, zeg. Chill (and Netflix).
Altijd. 8-)
pi_157494598
quote:
0s.gif Op donderdag 12 november 2015 16:10 schreef magnetronkoffie het volgende:

[..]

Wat voor therapie doe je eigenlijk als ik vragen mag? Ik kan me dat niet meer herinneren dus sorry als je dat al eens gezegd hebt :@
Schema therapie, google kan daar hele mooie uitleg over vinden :)
pi_157494690
quote:
0s.gif Op donderdag 12 november 2015 17:02 schreef zomie het volgende:

[..]

Schema therapie, google kan daar hele mooie uitleg over vinden :)
Zal ik doen (ben wel benieuwd), maar nu ga ik eerst even plat want ben aan het inkakken. Die twee gesprekken vandaag zijn toch wel harder binnengekomen dan ik in eerste instantie had verwacht.

:W

edit:

Ik keek net op de wekker en bedacht me dat m'n moeder over een uur hier op bezoek komt, dus ik ga zo nog even kijken en nu even koffie drinken, lekker gepland :')

[ Bericht 7% gewijzigd door magnetronkoffie op 12-11-2015 17:48:12 (tering wat typ ik slecht als ik slaapdronken ben:') ]
  donderdag 12 november 2015 @ 17:43:24 #300
267824 duracellkonijntje
Oplaadbare batterij
pi_157495304
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 november 2015 22:15 schreef magnetronkoffie het volgende:
Niks te melden (wat mezelf betreft), behalve dat ik dan eindelijk weer medicatie heb ^O^

[..]

Het was voor mij ook zelfbescherming. De laatste paar jaar bij mijn moeder ging zo slecht, ik wou daar zoveel mogelijk afstand van nemen (hierzo al eens over geschreven, misschien dat het voor jou dan duidelijker is waarom ik dat overwoog).
De voornaamste redenen dat ik toch enigszins de deur op een kier hield waren meer praktisch, de belangrijkste reden was vanwege de katten, maar ook bijvoorbeeld omdat mijn post nog steeds op het oude adres bleef komen, omdat zij internet had (echt waar, ik had in die tijd die afleiding nodig en geen geld) en ik had ook geen wasmachine en zij woonde toevallig in de buurt en ik had toch de sleutel al :P

[..]

In het algemeen? Geen idee, misschien dat jij het wat dit betreft handiger aan hebt gepakt dan ik? Kan ik niet echt zeggen, geen twee mensen zijn gelijk en hun omstandigheden ook niet.
Zolang het voor jou het beste is, was het ook de beste keus, denk ik.

[..]

Vetgedrukte: Nee, ik ga niet effe op de bank zitten en dan "even voelen".
Dat onderste herken ik me wel in. Ik was er ook zo één van de "het gaat wel", dat heb ik nu wel afgeleerd. Je verbergt je dan vooral en gaat verder over je grenzen en als ik over de mijne ga, levert dat best wel wat ellende op, dus als het even kan dan laat ik dat beter zoveel mogelijk :P

[..]

Precies. Ik denk dat het onderdrukken van gevoelens hem vooral zit in de vrijheid die je NIET ervaart om deze te uiten. Alleen jij weet net zo goed als ik dat dit lang niet altijd makkelijk of vanzelfsprekend is.

Gisteren had ik ook echt even zo'n moment waarop ik even brak, moest ik echt even uiten (in dit geval tegen m'n vriendin) hoe erg ik er soms doorheen zit en hoe gek ik wordt van die raas soms in mijn hoofd. Gelukkig weet ik het wel aardig onder controle te houden en ziet zij het wonder boven wonder niet als een issue. :)

Herken je het ook dat je jezelf continu wil spiegelen aan een ideaalbeeld van hoe het was of hoe het kan zijn? Ik merk dat door dit minder te doen, de positieve momenten van het heden een stuk meer naar voren komen, en ik positiever kan denken over mijn eigen vooruitgang. Het lijkt immers niet altijd 'minder' dan eerst.
Ignorance is bliss
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')