Er bestaan weinig slechte dingen.quote:
dat je ervan kan leren wil nog niet zeggen dat t een goed iets is he..quote:Op vrijdag 23 oktober 2015 14:50 schreef tailfox het volgende:
[..]
Er bestaan weinig slechte dingen.
Dat zijn dingen waar je niet van kan leren.
Ik geloof dat achter alles je iets kan leren
Schrijf maar wat je wil schrijven.quote:Op vrijdag 23 oktober 2015 14:51 schreef JaniesBrownie het volgende:
Hoe kun je daar nou een cijfer voor geven?
Ik ben nu heel gelukkig, maar tien jaar geleden niet. Waar wil je n cijfer voor?
het is goed als je er van geleerd hebt.quote:Op vrijdag 23 oktober 2015 14:53 schreef JaniesBrownie het volgende:
[..]
dat je ervan kan leren wil nog niet zeggen dat t een goed iets is he..
ik heb het het minst zwaar gehad 10/10quote:Op vrijdag 23 oktober 2015 14:58 schreef motorbloempje het volgende:
En hoe moet iemand over zichzelf 'objectief' zijn? Dat is onmogelijk. Beetje een omgekeerd ego-boost topic dit. "Nee ik heb 't zwaarder gehad!" -Nee ik!-
Wat een gedoe.
Dit. Dit topic gaat uitlopen tot een wedstrijdje 'Ik ben zieliger dan jij!quote:Op vrijdag 23 oktober 2015 14:58 schreef motorbloempje het volgende:
En hoe moet iemand over zichzelf 'objectief' zijn? Dat is onmogelijk. Beetje een omgekeerd ego-boost topic dit. "Nee ik heb 't zwaarder gehad!" -Nee ik!-
Wat een gedoe.
Je eigen moeder jarenlang neukenquote:Op vrijdag 23 oktober 2015 14:49 schreef zeer het volgende:
Liefde 9/10
Jarenlang een seksrelatie gehad met een alleenstaande moeder uit een laag sociaal-economisch milieu.
Dat je van iets kunt leren maakt niet dat het niet slecht is. Het betekent alleen van dat je van slechte dingen ook kan leren.quote:Op vrijdag 23 oktober 2015 14:50 schreef tailfox het volgende:
[..]
ben ik t niet mee eens. Sommige lessen zou je niet moeten hoeven leren.quote:Op vrijdag 23 oktober 2015 14:53 schreef tailfox het volgende:
[..]
het is goed als je er van geleerd hebt.
Ik kan mijn algemene cijfer verhogen als ik zie hoe diep ongelukkig andere mensen zijn.quote:Op vrijdag 23 oktober 2015 15:16 schreef Fripsel het volgende:
Dit is zo compleet nutteloos en niet naast elkaar te leggen. Iedereen heeft zijn/haar struggles en ervaart dat op zijn eigen manier.
Wat wil je bereiken met het naast elkaar leggen?
Nou ik had toch liever gehad dat mijn beste vriendin niet dood ging aan kanker, hoeveel ik er ook van geleerd heb.quote:Op vrijdag 23 oktober 2015 14:50 schreef tailfox het volgende:
[..]
quote:Op vrijdag 23 oktober 2015 15:14 schreef Dven het volgende:
Gedumpt door het meisje waar ik jarenlang ongelukkig mee was. Vreemd genoeg zelden zo kapot van iets geweest Al duurde dat maar heel erg kort. 5 dagen later sprak de dochter van de eigenaresse van de winkel waar ik boven van (volgt u het nog?) mij aan en een week later woonde we samen D
Een week ook echtquote:
Die eerste opmerking van je was geweldig.quote:Op vrijdag 23 oktober 2015 15:14 schreef Dven het volgende:
[..]
Je eigen moeder jarenlang neuken
Anyway
Familie (8/10)
Toffe vader en moeder, schat van een zusje en m'n broertje is ook een prima kerel. Rest van de familie heb ik geen contact mee omdat ik mij enorm irriteer aan mensen voor wie werken en geld verdienen het belangrijkste in het leven is. Prima zo voor mij.
-Social (7/10)
Twee heel hechte vrienden gehad maar we zijn alledrie nogal van het reizen dus die heb ik al in geen 5 jaar maar gezienBen zelf uiteindelijk in een land vastgeroest en daar heb ik nu een goede vriendengroep met wie we wel bijna dagelijks op het terras zitten. Buiten dat veel contact met reizigers, studenten etc. etc. Niets te klagen. Toch een zeven ipv acht omdat ik mijn naaste familie in NL graag vaker zou zien.
-Liefde (10/10)
Gedumpt door het meisje waar ik jarenlang ongelukkig mee was. Vreemd genoeg zelden zo kapot van iets geweestAl duurde dat maar heel erg kort. 5 dagen later sprak de dochter van de eigenaresse van de winkel waar ik boven van (volgt u het nog?) mij aan en een week later woonde we samen
Dat is nu een half jaar geleden en ik ben nog nooit in mijn leven zo gelukkig geweest
-Economisch (8/10)
Prima. Ik woon in een land waar het gemiddelde maandinkomen zo'n 250 euro netto is. Daar ga ik wel een paar keer overheen dus ik kom nooit iets tekort.
-Gezondheid (8/10)
Wel het e.e.a. aan visuele problemen en een milde vorm van epilepsie maar al met al kom ik er dus prima vanaf. Zeker omdat ik een jaar geleden 8 meter van een berg naar beneden ben gevallen en behalve een litteken op mijn hoofd er voor zover ik weet niets aan overgehouden heb. Prima dus. Niet perfect. Wel goed genoeg voor mij.
-Alles bij elkaar (8.5/10)
Life´s good.
Klinkt best heftig met je vader. Walgelijk vent ook. ZOiezo dat gerormeerde cultuur ben ik niet zo'n fan van.quote:Op vrijdag 23 oktober 2015 15:46 schreef Kokoswater het volgende:
-Familie (cijfer)
-Sociaal (cijfer)
-Liefde (cijer)
-Economisch (cijfer)
-Gezondheid (cijfer)
Familie
Opgegroeid in een conservatief gereformeerde familie. Mijn moeder is gelukkig wat minder streng. Opgegroeid zonder vader, later mishandeld door mijn stiefvader, dit ebte weg na de politie te hebben gebeld. Mijn stiefvader is niet intelligent (erg dom zelfs), en mijn familie is veel te Christelijk om mee om te gaan. Mijn moeder is oké, maar ze vraagt nooit eens hoe het met me gaat. Alles moet van mij komen. Verder is ze wel lief. Gelukkig heb ik nu twee halfzusjes die de 18 langzaam naderen. Dit levert wat bonuspunten.
4/10
Sociaal
Nooit veel vrienden gehad. Ik heb Asperger, en Christelijke families kunnen vrij afkeurend zijn en vervreemden je vaak voor hoe de echte wereld in elkaar steekt (vaak weten ze het zelf niet eens). Na mijn 20e (ben nu 24) is het langzaam beter geworden. Nu ben ik best sociaal, heb wat meer connecties en vrienden, en heb slechts nog enkele kenmerken van mensen met Asperger. Helaas ben ik nog niet gelukkig met mijn sociale leven.
Algemeen: 3/10. Nu: 6/10
Liefde
Asperger, sociale angst, het helpt allemaal niet. Nog nooit iets gepresteerd mbt liefde. Daarnaast ben ik ook nog eens iemand die jarenlang verliefd kan zijn op hetzelfde meisje waarbij ik geen kans maak, en ik word eigenlijk zelden verliefd.
1/10
Economisch
Stiefvader arbeidsongeschikt, moeder werkt niet. Zelf student.
4/10
Gezondheid
Asperger en een aangeboren zichtbare wervelafwijking. Verder nooit ziek.
6/10
Dus ja, overleven doe ik altijd door me te focussen op de toekomst. Zonder hoop op verbetering had ik al lang zelfmoord gepleegd
Macht der gewoonte denk ik.quote:Op vrijdag 23 oktober 2015 16:03 schreef KingKloon het volgende:
[..]
Die eerste opmerking van je was geweldig.En goed, interessant, waarom was je jarenlang bij dat meisje gebleven?
Soms is t best objectief meetbaarquote:Op vrijdag 23 oktober 2015 17:08 schreef NanaVonB het volgende:
objectief gezien? Dit soort zaken zijn toch meestal persoonsgebonden en de mate waarin iets als zwaar wordt ervaren is nooit objectief meetbaar maar meestal subjectief...
Wees er trots op...quote:Op vrijdag 23 oktober 2015 14:49 schreef zeer het volgende:
Liefde 9/10
Jarenlang een seksrelatie gehad met een alleenstaande moeder uit een laag sociaal-economisch milieu.
Hee nieuwe ui??quote:Op vrijdag 23 oktober 2015 21:27 schreef Sneeuw-Leeuw het volgende:
Hoe wil je dit objectief beoordelen?
In welk land woon je eigenlijk?quote:Op vrijdag 23 oktober 2015 15:14 schreef Dven het volgende:
[..]
Je eigen moeder jarenlang neuken
Anyway
Familie (8/10)
Toffe vader en moeder, schat van een zusje en m'n broertje is ook een prima kerel. Rest van de familie heb ik geen contact mee omdat ik mij enorm irriteer aan mensen voor wie werken en geld verdienen het belangrijkste in het leven is. Prima zo voor mij.
-Social (7/10)
Twee heel hechte vrienden gehad maar we zijn alledrie nogal van het reizen dus die heb ik al in geen 5 jaar maar gezienBen zelf uiteindelijk in een land vastgeroest en daar heb ik nu een goede vriendengroep met wie we wel bijna dagelijks op het terras zitten. Buiten dat veel contact met reizigers, studenten etc. etc. Niets te klagen. Toch een zeven ipv acht omdat ik mijn naaste familie in NL graag vaker zou zien.
-Liefde (10/10)
Gedumpt door het meisje waar ik jarenlang ongelukkig mee was. Vreemd genoeg zelden zo kapot van iets geweestAl duurde dat maar heel erg kort. 5 dagen later sprak de dochter van de eigenaresse van de winkel waar ik boven van (volgt u het nog?) mij aan en een week later woonde we samen
Dat is nu een half jaar geleden en ik ben nog nooit in mijn leven zo gelukkig geweest
-Economisch (8/10)
Prima. Ik woon in een land waar het gemiddelde maandinkomen zo'n 250 euro netto is. Daar ga ik wel een paar keer overheen dus ik kom nooit iets tekort.
-Gezondheid (8/10)
Wel het e.e.a. aan visuele problemen en een milde vorm van epilepsie maar al met al kom ik er dus prima vanaf. Zeker omdat ik een jaar geleden 8 meter van een berg naar beneden ben gevallen en behalve een litteken op mijn hoofd er voor zover ik weet niets aan overgehouden heb. Prima dus. Niet perfect. Wel goed genoeg voor mij.
-Alles bij elkaar (8.5/10)
Life´s good.
Hihi, als mededieetclubber moest ik lachen om economisch. :-pquote:Op vrijdag 23 oktober 2015 21:34 schreef Isabeau het volgende:
Familie 10/10
Mijn ouders leven nog. Gelukkige jeugd gehad.
Sociaal 10/10
Altijd vrienden gehad. Kan op mensen terug vallen (en zij op mij).
Liefde 10/10
Diverse liefdes gehad. Ups en downs. Dingen geleerd. Gelukkig atm.
Economisch 10/10
Dak boven m'n hoofd, warm water uit de kraan, zoveel eten als ik wil. Kan alles kopen wat ik hebben wil (is niet zoveel, snel tevreden).
Gezondheid 10/10
Geen klachten.
"Zoveel eten als ik wil" is relatief. Maar economisch kan hetquote:Op zaterdag 24 oktober 2015 09:26 schreef LadyOracle het volgende:
Hihi, als mededieetclubber moest ik lachen om economisch. :-p
quote:Op dinsdag 27 oktober 2015 23:47 schreef Neverknown het volgende:
-Familie 10/10
-Sociaal 10/10
-Liefde 10/10
-Economisch 10/10
-Gezondheid 10/10
gr gr
Relativeren is ook een kunst, iets dat je wel of niet meekrijgt in opvoeding.quote:Op donderdag 29 oktober 2015 09:31 schreef Ouder1 het volgende:
Ik moet wel toegeven dat ik vaak erg moet zuchten van verhalen over een vreselijk moeilijke jeugd. Vraag je door dan gaat het toch vaak over 'weinig geld in het gezin', 'mijn ouders begrepen mij niet' of zelfs 'ik moest altijd mijn huiswerk maken en mijn kamer opruimen'..
Ja, ieder huisje heeft recht op zijn eigen kruisje maar een beetje relativeren zou voor sommige mensen weleens goed kunnen zijn.
Beiden vind ik dus geen reden om je jeugd een zware onvoldoende te geven of er op je 50ste nog over te klagen.quote:Op donderdag 29 oktober 2015 11:29 schreef MevrouwPuff het volgende:
[..]
Relativeren is ook een kunst, iets dat je wel of niet meekrijgt in opvoeding.
Hoe je iets ervaart is heel persoonlijk. Het ene kind vindt dat een ouder streng was, een ander voelt zich onbegrepen en ongeliefd.
Waar lees je dat hier dan?quote:Op donderdag 29 oktober 2015 09:31 schreef Ouder1 het volgende:
Ik moet wel toegeven dat ik vaak erg moet zuchten van verhalen over een vreselijk moeilijke jeugd. Vraag je door dan gaat het toch vaak over 'weinig geld in het gezin', 'mijn ouders begrepen mij niet' of zelfs 'ik moest altijd mijn huiswerk maken en mijn kamer opruimen'..
Ja, ieder huisje heeft recht op zijn eigen kruisje maar een beetje relativeren zou voor sommige mensen weleens goed kunnen zijn.
Ik doelde meer algemeen van klaagzangen die ik ergens lees of hoor.quote:Op donderdag 29 oktober 2015 11:29 schreef MevrouwPuff het volgende:
[..]
Relativeren is ook een kunst, iets dat je wel of niet meekrijgt in opvoeding.
Hoe je iets ervaart is heel persoonlijk. Het ene kind vindt dat een ouder streng was, een ander voelt zich onbegrepen en ongeliefd.
quote:Op vrijdag 23 oktober 2015 20:31 schreef 9h05t het volgende:
-Familie (3/10)
Ik kom niet echt goed overeen met mijn familie.
Mijn ouders zijn behoorlijk rijk en zelfstandig waardoor ik financieel niets te kort kwam maar ik ben anders dan mijn ouders. Ik denk meer en dieper na over onderwerpen en voor mij is geld en het huisje tuintje boompje leven niet en hierdoor heb ik vaak problemen met hen. Hierdoor was ik als tiener niet te genieten en bleef ik dagen van huis. Na mijn middelbaar heb ik besloten iets te gaan maken van mijn leven en ben ik gaan verder studeren en heb uiteindelijk mooie diploma's gehaald.
De breuk met mijn familie is nog steeds merkbaar en op de verplichte dagen na zien we elkaar nauwelijks.
Maar misschien zijn dit pubers met een zwarte bril op?quote:Op vrijdag 23 oktober 2015 21:31 schreef Sneeuw-Leeuw het volgende:
-Familie (4)
Heb geen band met ze en pas totaal niet bij ze. Ze zorgen goed voor me materialistisch ik bedoel drinken en eten, emotioneel niks.
Uit één van de verhalen blijkt duidelijk dat het niet om een puber gaat (en van de ander weet ik dat het geen puber is).quote:Op donderdag 29 oktober 2015 15:49 schreef Ouder1 het volgende:
[..]
Ik doelde meer algemeen van klaagzangen die ik ergens lees of hoor.
Hier ook wel een beetje zoiets; deze twee bijvoorbeeld:
[..]
[..]
Maar misschien zijn dit pubers met een zwarte bril op?
Ik ben geen puber, tenminste niet volgens leeftijdquote:Op donderdag 29 oktober 2015 15:49 schreef Ouder1 het volgende:
[..]
Ik doelde meer algemeen van klaagzangen die ik ergens lees of hoor.
Hier ook wel een beetje zoiets; deze twee bijvoorbeeld:
[..]
[..]
Maar misschien zijn dit pubers met een zwarte bril op?
Kun je daar niet een afspraak over maken in je vaste winkels? Ik weet dat er vaak moeilijk over wordt gedaan, maar dat heeft te maken met veiligheid. Als je uitlegt waarom, maken ze misschien een uitzondering. Ik had vroeger vaste klanten in 'mijn' supermarkt omdat ze bij andere winkels niet mochten en bij ons wel. Het lijkt me heel vervelend, er wordt weinig rekening mee gehouden en het kan ontzettend gênant zijn.quote:Op donderdag 29 oktober 2015 19:08 schreef Wezentrijn het volgende:
-Gezondheid
Ik heb diabetes. Daarmee valt tot op heden een vrij normaal leven te leiden. Soms heb ik momenten dat ik heel veel moet plassen. Dat is dan ook plots zeer dringend. Die momenten zijn niet altijd even evident. Als ik in een winkel ben bijvoorbeeld, wordt de toegang tot het personeelstoilet geweigerd.
Dat is wel aardig van jou en je team. Ik heb me die bedenking eigenlijk ook al gemaakt, want ik kom in een aantal winkels niet meer omdat ik daarover werd afgeblaft. Ik heb zelfs gedacht naar de politie te stappen met dat incident dat ik hierboven beschreef. Soms heb ik daar zelfs spijt van, want ik moest ondergepist naar huis dan maar, en het was schoonmaak personeel dat zuchtend mijn gele vijver moest opdwijlen, niet die security guard. Er was bij jullie in Nederland toch ook bij Hema een meisje hardhandige aangebakt en zelfs aangehouden omdat ze een insulinespuit zetten in een kleedhokje dan nog!. Ik ben nogal principieel, en heb toen ook heel lang geen voet meer bij Hema binnen gezet. Nu zal een H&M of Delhaize daar niet van wakker liggen dat ze aan mij een klant kwijt zijn natuurlijk, omdat hun niet zo hoffelijk personeel geen oren had naar mijn conditie.quote:Op vrijdag 30 oktober 2015 00:39 schreef LadyOracle het volgende:
[..]
Kun je daar niet een afspraak over maken in je vaste winkels? Ik weet dat er vaak moeilijk over wordt gedaan, maar dat heeft te maken met veiligheid. Als je uitlegt waarom, maken ze misschien een uitzondering. Ik had vroeger vaste klanten in 'mijn' supermarkt omdat ze bij andere winkels niet mochten en bij ons wel. Het lijkt me heel vervelend, er wordt weinig rekening mee gehouden en het kan ontzettend gênant zijn.
Ervaring dan?quote:Op vrijdag 30 oktober 2015 01:19 schreef Yummie-Yum het volgende:
Ooit over nagedacht om dan niet gewoon incontinente materiaal te gaan dragen... Klinkt lullig wel gelijk van je probleem af. Scheelt een hoop stress kan ik je vertellen.
Zelf kopen is gewoon een optie online kan dat, kost niet zoveel als je het enkel gebruikt wanneer jij het echt nodig hebt. Verder in belang dat je gewoon ook zindelijk blijft natuurlijk. Genoeg mensen die het gebruiken zonder dat ze een ziekte hebben. Soms zit je op missie en zit je een wagen waar je niet uit kunt. Plassen in een flesje kan in sommige houdingen gruwelijk onhandig zijnquote:Op vrijdag 30 oktober 2015 01:46 schreef Wezentrijn het volgende:
[..]
Ervaring dan?
Ik ben niet incontinent, word dus ook niet als dusdanig erkend, dus ik zou hoe dan ook geen luiers kunnen kopen, want volwassen luiers kan je enkel in medishops kopen. Dat is hier in België een winkel die rechtstreeks aan het ziekenfonds is verbonden. Er moet dus eerst onderzocht zijn en bewezen dat je daadwerkelijk incontinent bent. Tena-inlegkruisjes, die je ook wel bij kruidvat kunt kopen, kunnen geen volle blaas opvangen daarenboven.
Sommige mensen met een heel zware nierproblematiek, kunnen wel een soort van bewijsje krijgen van het ziekenfonds, waarmee ze wel in horeca-zaken mogen plassen zonder dat ze moeten betalen of een drankje kopen. Dat is eerder uitzonderlijk. Ik ken iemand met Crohn die dat zelfs krijgt. Het is voor hem ook dikke shit... oepsmaar ja echt dus.
Ik vind het nogal scheef dat mensen moeten betalen om naar toilet te gaan, iedereen moet naar het toilet. Ik begrijp die policy naar mensen zonder problemen daaromtrent zelfs niet.
Ja, allemaal begrijpelijk enzo, maar ik weet dus niet wanneer ik dringend zal moeten. Als ik dat zou weten, zou ik plasbeurten kunnen inplannen dus.quote:Op vrijdag 30 oktober 2015 01:49 schreef Yummie-Yum het volgende:
[..]
Zelf kopen is gewoon een optie online kan dat, kost niet zoveel als je het enkel gebruikt wanneer jij het echt nodig hebt. Verder in belang dat je gewoon ook zindelijk blijft natuurlijk. Genoeg mensen die het gebruiken zonder dat ze een ziekte hebben. Soms zit je op missie en zit je een wagen waar je niet uit kunt. Plassen in een flesje kan in sommige houdingen gruwelijk onhandig zijn
Voor welke reden ben jij arbeidsongeschikt?quote:Op vrijdag 30 oktober 2015 20:00 schreef GlenSpey het volgende:
Familie (3)
Lieve moeder die er altijd voor me is geweest. Vader weggelopen toen ik twee was => nooit teruggekeerd. Geen grootouders meer, opa's al dood voor ik geboren was, oma dood toen ik 5 was, herinner ik me dus niet echt meer. Andere oma leeft nog, maar verdwenen net als papaaaaaaa. Geen broers/zussen. Overige familie nauwelijks/geen contact
Sociaal (4)
Paar vriendschappen die op en af gaan. Niet echt noemenswaardige vriendschappelijke relaties. Ook niet echt veel gehad
Liefde (9)
Mag niet klagen. Vriendinnetjes krijgen is nooit een probleem geweest. Begin dit jaar een relatie van dik vier jaar afgesloten. Inmiddels alweer een paar maanden een leuke, lieve, mooie dame ervoor terug
Economisch (1)
Ik kom niks tekort, ook vroeger niet, maar leven doe ik van een uitkering (wajong). Lijkt geweldig natuurlijk zomaar gratis geld iedere maand, maar er kleeft een ontzettend stigma aan. Ik probeer al jaren gewoon aan het werk te komen en mijn dromen voor wat betreft opleiding en carriere na te jagen, maar helaas is het allemaal pijnlijk mislukt
Gezondheid (5)
Lichamelijk prima in orde (10), psychisch ben ik een wrak (1), gemiddeld een vijf. Dus
Ik denk dat gezondheid wel iets zegtquote:Op vrijdag 30 oktober 2015 20:02 schreef Keep_Walking het volgende:
Voor welke reden ben jij arbeidsongeschikt?
Als dat je doel in het leven is dan heb je het behoorlijk zwaar in mijn ogen.quote:Op zaterdag 31 oktober 2015 11:58 schreef feyenoordfan92 het volgende:
En waar zijn carrière maken, studie en intellectuele ontwikkeling (of in ieder geval een interesse die verder reikt dan je dagelijkse dumpertronde)? Hoeven uiteraard geen aparte categorieën te zijn, maar die worden m.i. toch ook zeker niet gedekt door 'economisch'.
Ja goed, ik kan nu allerlei beledigende teksten gaan typen en dan zou ik nog gelijk hebben ook, maar laten we het erop houden dat het voor sommigen niet weggelegd is nee, vanwege gebrek aan intellect dan wel karakter.quote:Op zaterdag 31 oktober 2015 12:06 schreef klassiek_1 het volgende:
[..]
Als dat je doel in het leven is dan heb je het behoorlijk zwaar in mijn ogen.
De focus op carrière maakt doorgaans niet gelukkig.quote:Op zaterdag 31 oktober 2015 12:11 schreef feyenoordfan92 het volgende:
[..]
Ja goed, ik kan nu allerlei beledigende teksten gaan typen en dan zou ik nog gelijk hebben ook, maar laten we het erop houden dat het voor sommigen niet weggelegd is nee, vanwege gebrek aan intellect dan wel karakter.
Eruit halen wat erin zit, levert wel degelijk op meerdere fronten iets op.quote:Op zaterdag 31 oktober 2015 12:13 schreef klassiek_1 het volgende:
[..]
De focus op carrière maakt doorgaans niet gelukkig.
Want?quote:Op zaterdag 31 oktober 2015 12:15 schreef feyenoordfan92 het volgende:
[..]
Eruit halen wat erin zit, levert wel degelijk op meerdere fronten iets op.
Kijk, je kunt je binnen ieder vakgebied ontwikkelen of niet. De een doet het voor het geld en de status, de ander vanuit liefde voor de ambacht. Mocht je gezegend zijn met enige aanleg op een bepaald vakgebied, wordt je er m.i. niet gelukkig van je gehele leven tot het voetvolk te behoren.quote:Op zaterdag 31 oktober 2015 12:16 schreef klassiek_1 het volgende:
[..]
Want?
Je moet jarenlang ervoor "vechten" en uiteindelijk ben je nog niet eens veel opgeschoten. Je krijgt misschien een leidinggevende functie (dat moet je wel liggen) en je gaat er qua salaris op vooruit (maar dat is Nederland vaak behoorlijk verwaarloosbaar).
Ik geloof daar niet zo in, maar goed.quote:Op zaterdag 31 oktober 2015 12:23 schreef feyenoordfan92 het volgende:
[..]
Kijk, je kunt je binnen ieder vakgebied ontwikkelen of niet. De een doet het voor het geld en de status, de ander vanuit liefde voor de ambacht. Mocht je gezegend zijn met enige aanleg op een bepaald vakgebied, wordt je er m.i. niet gelukkig van je gehele leven tot het voetvolk te behoren.
Dit is wijsheid.quote:Op zaterdag 31 oktober 2015 12:15 schreef feyenoordfan92 het volgende:
[..]
Eruit halen wat erin zit, levert wel degelijk op meerdere fronten iets op.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Wow. Jij hebt het zeker niet gemakkelijk gehad. Ik herken wel dingen in je verhaal. Het rottige is dat het heel erg lang duurt voor je zo'n start in je leven kunt inhalen.. als je dat al lukt.quote:Op zaterdag 31 oktober 2015 14:52 schreef magnetronkoffie het volgende:
[..]
Dit is wijsheid.
Ik heb een klein weekje terug al overwogen de OP in te vullen (was ermee begonnen, daarna weer alles gewist, wel in myat gedaan) omdat de mate van zwaarheid voor mij niet bepaald kan worden aan de hand van de punten die in de OP staan (het voelde niet nuttig).
Maar wou toch even hierop gereageerd hebben en bedenk me nu dat het punt "-Alles bij elkaar" geen gemiddelde hoeft te zijn van de 4 eerder genoemde punten, dus hier gaan we dan (gespoilerd want tis best wel een tyfuslang stuk tekst geworden)
Absoluut! Maar ook hier geldt: je kan veel bereikt hebben of niet en het belangrijk vinden of niet. Het hoeft dus geen reden voor ontevredenheid te zijn ook al zou je wel een 'laag cijfer' geven. Voor liefde of gezondheid is dat vaak toch wel anders.quote:Op zaterdag 31 oktober 2015 12:23 schreef feyenoordfan92 het volgende:
[..]
Kijk, je kunt je binnen ieder vakgebied ontwikkelen of niet. De een doet het voor het geld en de status, de ander vanuit liefde voor de ambacht. Mocht je gezegend zijn met enige aanleg op een bepaald vakgebied, wordt je er m.i. niet gelukkig van je gehele leven tot het voetvolk te behoren.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |