abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  vrijdag 23 oktober 2015 @ 14:42:57 #1
264429 Keep_Walking
N'ja... leven gaat door
pi_157041724
R&P is een plek waar veel mensen komen als ze problemen hebben Veel mensen hier hebben waarschijnlijk een moeilijke leven gehad. Maar dat is altijd vergelijkbaar wat normaal is in je omgeving. In dit topic wil ik dat je aangeeft Hoe zwaar je hebt gehad in leven, met een cijfer en korte omschrijving op de volgende gebieden:

-Familie (cijfer)
-Sociaal (cijfer)
-Liefde (cijer)
-Economisch (cijfer)
-Gezondheid (cijfer)

Alles bij elkaar (cijfer)

Voorbeeld (TS begint):

Familie (8/10)

Hele lieve moeder, maar wel alleenstaande moeder. Ze zorgde heel goed voor me, maar omdat ze alleen was kon ze niet altijd alles
valkuilen zien aankomen of voorkomen. Vader was wel in beeld en is een man dat ik respecteer en van hou, maar nooit echt het gevoel gehad dat hij een vaderfiguur is. Pas nu dat ik ouder ben, begin ik hem als vaderfiguur te waarderen. Er was wel veel problemen met ziektes in de familie, ooms en tantes die stierven aan kanker en hartaanval. Ook nevens en nichten die zware scheidingen meemaakten. Ik denk dat er een probleem is met depressies en andere psychische ziektes, maar werd nooit besproken.

-Social (8/10)

Was als kind een nerd, maar een sympathieke. Ik had veel vrienden en meisjes vonden me wel eens leuk, maar werd soms gepest en buitengesloten. In middelbare school had ik een hele slechte onbetrouwbare en egoïstische vriend die veel schade heeft aangericht. Ook ben ik vaak naïef geweest en kan soms sociaal onbekwaam zijn waardoor ik een slechte indruk achterlaat.

-Liefde (6.5/10)

Vanwege die slechte vriend ben ik op het verkeerde pad beland mbt liefde. In plaats van liefde en genegenheid te zoeken, dus een betrouwbare en stabiele relatie, heb ik me veel bezig gehouden met scharrelen. Daar heb ik nu wel spijt van heb wel een paar leuke vriendinnetje gehad en nu ben ik klaar voor de ware. In mijn familie heb ik ook meegekregen van ooms en neven en nichten en het feit dat mijn moeder alleenstaand is, dat stabiele relaties het niet waard waren.

-Economisch (6/10)

Niet slecht, maar alleenstaande moeder maakt dat we het af en toe moeilijk hebben. Vader draagt niet meer bij en vanwege mijn studie kan ik niet veel werken.

-Gezondheid (4/10)

-Alles bij elkaar (7/10)

Die ziektes halen alles naar beneden. Alsik helemaal gezond was, zowel psychisch als lichamelijk, zou mijn leven heel goed zijn. Maar desondanks ben ik nog steeds gelukkig.

Als kind heb ik een kut ziekte gehad dat mijn jeugd heeft verpest.
Als volwassene heb een psychische ziekte gehad dat mijn volwassen leven kan verpesten.

Nu jouw beurt. Hoe lager de cijfer Hoe slechter dat gebied.

[ Bericht 0% gewijzigd door Keep_Walking op 23-10-2015 14:51:30 ]
To truly try means to accept God's love, his healing, to accept the world can be ugly, but your heart doesn't have to be."
pi_157041798
9/10
Alles heeft een functie.
  vrijdag 23 oktober 2015 @ 14:49:23 #3
264429 Keep_Walking
N'ja... leven gaat door
pi_157041880
Graag een korte uitleg aub.
To truly try means to accept God's love, his healing, to accept the world can be ugly, but your heart doesn't have to be."
  vrijdag 23 oktober 2015 @ 14:49:33 #4
438758 zeer
Opritsjniki
pi_157041886
Liefde 9/10

Jarenlang een seksrelatie gehad met een alleenstaande moeder uit een laag sociaal-economisch milieu :9~ .
pi_157041910
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 oktober 2015 14:49 schreef Keep_Walking het volgende:
Graag een korte uitleg aub.
Er bestaan weinig slechte dingen.
Dat zijn dingen waar je niet van kan leren.
Ik geloof dat achter alles je iets kan leren
pi_157041922
Hoe kun je daar nou een cijfer voor geven?
Ik ben nu heel gelukkig, maar tien jaar geleden niet. Waar wil je n cijfer voor?
compact en kleverig.
pi_157041961
quote:
1s.gif Op vrijdag 23 oktober 2015 14:50 schreef tailfox het volgende:

[..]

dat je ervan kan leren wil nog niet zeggen dat t een goed iets is he..
compact en kleverig.
  vrijdag 23 oktober 2015 @ 14:53:17 #8
264429 Keep_Walking
N'ja... leven gaat door
pi_157041966
quote:
1s.gif Op vrijdag 23 oktober 2015 14:51 schreef JaniesBrownie het volgende:
Hoe kun je daar nou een cijfer voor geven?
Ik ben nu heel gelukkig, maar tien jaar geleden niet. Waar wil je n cijfer voor?
Schrijf maar wat je wil schrijven.
pi_157041974
quote:
1s.gif Op vrijdag 23 oktober 2015 14:53 schreef JaniesBrownie het volgende:

[..]

dat je ervan kan leren wil nog niet zeggen dat t een goed iets is he..
het is goed als je er van geleerd hebt.
pi_157042101
En hoe moet iemand over zichzelf 'objectief' zijn? Dat is onmogelijk. Beetje een omgekeerd ego-boost topic dit. "Nee ik heb 't zwaarder gehad!" -Nee ik!-

Wat een gedoe.
Ja doei.
  vrijdag 23 oktober 2015 @ 15:02:26 #11
346077 Slip
Zwakke Geest!
pi_157042221
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 oktober 2015 14:58 schreef motorbloempje het volgende:
En hoe moet iemand over zichzelf 'objectief' zijn? Dat is onmogelijk. Beetje een omgekeerd ego-boost topic dit. "Nee ik heb 't zwaarder gehad!" -Nee ik!-

Wat een gedoe.
ik heb het het minst zwaar gehad 10/10 >:)
pi_157042223
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 oktober 2015 14:58 schreef motorbloempje het volgende:

Wat een gedoe.
Dit. Dit topic gaat uitlopen tot een wedstrijdje 'Ik ben zieliger dan jij! :'( '
Gist is liefde, gist is leven. Vooral in een vagijn.
pi_157042436

Zo...
  vrijdag 23 oktober 2015 @ 15:14:11 #14
308499 Dven
Den Bolle Gaar
pi_157042483
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 oktober 2015 14:49 schreef zeer het volgende:
Liefde 9/10

Jarenlang een seksrelatie gehad met een alleenstaande moeder uit een laag sociaal-economisch milieu :9~ .
Je eigen moeder jarenlang neuken :')

Anyway

Familie (8/10)

Toffe vader en moeder, schat van een zusje en m'n broertje is ook een prima kerel. Rest van de familie heb ik geen contact mee omdat ik mij enorm irriteer aan mensen voor wie werken en geld verdienen het belangrijkste in het leven is. Prima zo voor mij.

-Social (7/10)

Twee heel hechte vrienden gehad maar we zijn alledrie nogal van het reizen dus die heb ik al in geen 5 jaar maar gezien :') Ben zelf uiteindelijk in een land vastgeroest en daar heb ik nu een goede vriendengroep met wie we wel bijna dagelijks op het terras zitten. Buiten dat veel contact met reizigers, studenten etc. etc. Niets te klagen. Toch een zeven ipv acht omdat ik mijn naaste familie in NL graag vaker zou zien.

-Liefde (10/10)

Gedumpt door het meisje waar ik jarenlang ongelukkig mee was. Vreemd genoeg zelden zo kapot van iets geweest :') Al duurde dat maar heel erg kort. 5 dagen later sprak de dochter van de eigenaresse van de winkel waar ik boven van (volgt u het nog?) mij aan en een week later woonde we samen :') Dat is nu een half jaar geleden en ik ben nog nooit in mijn leven zo gelukkig geweest :)

-Economisch (8/10)

Prima. Ik woon in een land waar het gemiddelde maandinkomen zo'n 250 euro netto is. Daar ga ik wel een paar keer overheen dus ik kom nooit iets tekort.

-Gezondheid (8/10)

Wel het e.e.a. aan visuele problemen en een milde vorm van epilepsie maar al met al kom ik er dus prima vanaf. Zeker omdat ik een jaar geleden 8 meter van een berg naar beneden ben gevallen en behalve een litteken op mijn hoofd er voor zover ik weet niets aan overgehouden heb. Prima dus. Niet perfect. Wel goed genoeg voor mij.

-Alles bij elkaar (8.5/10)

Life´s good.
"For the man sound of body and serene of mind, there is no such thing as bad weather; Every day has its beauty. And storms which whip the blood, do make it pulse more vigorously."
pi_157042492
quote:

[..]

Dat je van iets kunt leren maakt niet dat het niet slecht is. Het betekent alleen van dat je van slechte dingen ook kan leren.
Frankly, my dear, I don't give a damn.
pi_157042500
quote:
1s.gif Op vrijdag 23 oktober 2015 14:53 schreef tailfox het volgende:

[..]

het is goed als je er van geleerd hebt.
ben ik t niet mee eens. Sommige lessen zou je niet moeten hoeven leren.
compact en kleverig.
pi_157042531
Dit is zo compleet nutteloos en niet naast elkaar te leggen. Iedereen heeft zijn/haar struggles en ervaart dat op zijn eigen manier.

Wat wil je bereiken met het naast elkaar leggen?
  vrijdag 23 oktober 2015 @ 15:17:18 #18
308499 Dven
Den Bolle Gaar
pi_157042545
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 oktober 2015 15:16 schreef Fripsel het volgende:
Dit is zo compleet nutteloos en niet naast elkaar te leggen. Iedereen heeft zijn/haar struggles en ervaart dat op zijn eigen manier.

Wat wil je bereiken met het naast elkaar leggen?
Ik kan mijn algemene cijfer verhogen als ik zie hoe diep ongelukkig andere mensen zijn.
"For the man sound of body and serene of mind, there is no such thing as bad weather; Every day has its beauty. And storms which whip the blood, do make it pulse more vigorously."
pi_157042567
quote:

[..]

Nou ik had toch liever gehad dat mijn beste vriendin niet dood ging aan kanker, hoeveel ik er ook van geleerd heb.

En ook m'n vriends psychische aandoening en mijn chronische ziekte hadden wel achterwege mogen blijven. De ellende is me de extra kennis nou niet bepaald waard. Dan liever wat minder zorgen en naïever.
pi_157042865
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 oktober 2015 15:14 schreef Dven het volgende:
Gedumpt door het meisje waar ik jarenlang ongelukkig mee was. Vreemd genoeg zelden zo kapot van iets geweest Al duurde dat maar heel erg kort. 5 dagen later sprak de dochter van de eigenaresse van de winkel waar ik boven van (volgt u het nog?) mij aan en een week later woonde we samen D
:') _O-
1 op de 6 mensen heeft 5 anderen om zich heen
-Harry Jekkers
pi_157043215
-Familie (cijfer)
-Sociaal (cijfer)
-Liefde (cijer)
-Economisch (cijfer)
-Gezondheid (cijfer)

Familie
Opgegroeid in een conservatief gereformeerde familie. Mijn moeder is gelukkig wat minder streng. Opgegroeid zonder vader, later mishandeld door mijn stiefvader, dit ebte weg na de politie te hebben gebeld. Mijn stiefvader is niet intelligent (erg dom zelfs), en mijn familie is veel te Christelijk om mee om te gaan. Mijn moeder is oké, maar ze vraagt nooit eens hoe het met me gaat. Alles moet van mij komen. Verder is ze wel lief. Gelukkig heb ik nu twee halfzusjes die de 18 langzaam naderen. Dit levert wat bonuspunten.
4/10

Sociaal
Nooit veel vrienden gehad. Ik heb Asperger, en Christelijke families kunnen vrij afkeurend zijn en vervreemden je vaak voor hoe de echte wereld in elkaar steekt (vaak weten ze het zelf niet eens). Na mijn 20e (ben nu 24) is het langzaam beter geworden. Nu ben ik best sociaal, heb wat meer connecties en vrienden, en heb slechts nog enkele kenmerken van mensen met Asperger. Helaas ben ik nog niet gelukkig met mijn sociale leven.
Algemeen: 3/10. Nu: 6/10

Liefde
Asperger, sociale angst, het helpt allemaal niet. Nog nooit iets gepresteerd mbt liefde. Daarnaast ben ik ook nog eens iemand die jarenlang verliefd kan zijn op hetzelfde meisje waarbij ik geen kans maak, en ik word eigenlijk zelden verliefd.
1/10

Economisch
Stiefvader arbeidsongeschikt, moeder werkt niet. Zelf student.
4/10

Gezondheid
Asperger en een aangeboren zichtbare wervelafwijking. Verder nooit ziek.
6/10

Dus ja, overleven doe ik altijd door me te focussen op de toekomst. Zonder hoop op verbetering had ik al lang zelfmoord gepleegd :P
The show must go on
  vrijdag 23 oktober 2015 @ 15:48:44 #22
308499 Dven
Den Bolle Gaar
pi_157043259
quote:
99s.gif Op vrijdag 23 oktober 2015 15:32 schreef Nelvalhil het volgende:

[..]

:') _O-
Serieus ook :') :@
pi_157043290
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 oktober 2015 15:48 schreef Dven het volgende:

[..]

Serieus ook :') :@
Een week ook echt _O- Zou wel ultiem mooi als je ex je dan toch nog even zou zien, na twee weken al samenwonend met iemand anders _O_
1 op de 6 mensen heeft 5 anderen om zich heen
-Harry Jekkers
  vrijdag 23 oktober 2015 @ 16:03:54 #24
414636 KingKloon
The Kloon King
pi_157043532
quote:

[..]

Anyway

Familie (8/10)

Toffe vader en moeder, schat van een zusje en m'n broertje is ook een prima kerel. Rest van de familie heb ik geen contact mee omdat ik mij enorm irriteer aan mensen voor wie werken en geld verdienen het belangrijkste in het leven is. Prima zo voor mij.

-Social (7/10)

Twee heel hechte vrienden gehad maar we zijn alledrie nogal van het reizen dus die heb ik al in geen 5 jaar maar gezien :') Ben zelf uiteindelijk in een land vastgeroest en daar heb ik nu een goede vriendengroep met wie we wel bijna dagelijks op het terras zitten. Buiten dat veel contact met reizigers, studenten etc. etc. Niets te klagen. Toch een zeven ipv acht omdat ik mijn naaste familie in NL graag vaker zou zien.

-Liefde (10/10)

Gedumpt door het meisje waar ik jarenlang ongelukkig mee was. Vreemd genoeg zelden zo kapot van iets geweest :') Al duurde dat maar heel erg kort. 5 dagen later sprak de dochter van de eigenaresse van de winkel waar ik boven van (volgt u het nog?) mij aan en een week later woonde we samen :') Dat is nu een half jaar geleden en ik ben nog nooit in mijn leven zo gelukkig geweest :)

-Economisch (8/10)

Prima. Ik woon in een land waar het gemiddelde maandinkomen zo'n 250 euro netto is. Daar ga ik wel een paar keer overheen dus ik kom nooit iets tekort.

-Gezondheid (8/10)

Wel het e.e.a. aan visuele problemen en een milde vorm van epilepsie maar al met al kom ik er dus prima vanaf. Zeker omdat ik een jaar geleden 8 meter van een berg naar beneden ben gevallen en behalve een litteken op mijn hoofd er voor zover ik weet niets aan overgehouden heb. Prima dus. Niet perfect. Wel goed genoeg voor mij.

Life´s good.
Die eerste opmerking van je was geweldig. :D En goed, interessant, waarom was je jarenlang bij dat meisje gebleven?
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 oktober 2015 15:46 schreef Kokoswater het volgende:
-Familie (cijfer)
-Sociaal (cijfer)
-Liefde (cijer)
-Economisch (cijfer)
-Gezondheid (cijfer)

Familie
Opgegroeid in een conservatief gereformeerde familie. Mijn moeder is gelukkig wat minder streng. Opgegroeid zonder vader, later mishandeld door mijn stiefvader, dit ebte weg na de politie te hebben gebeld. Mijn stiefvader is niet intelligent (erg dom zelfs), en mijn familie is veel te Christelijk om mee om te gaan. Mijn moeder is oké, maar ze vraagt nooit eens hoe het met me gaat. Alles moet van mij komen. Verder is ze wel lief. Gelukkig heb ik nu twee halfzusjes die de 18 langzaam naderen. Dit levert wat bonuspunten.
4/10

Sociaal
Nooit veel vrienden gehad. Ik heb Asperger, en Christelijke families kunnen vrij afkeurend zijn en vervreemden je vaak voor hoe de echte wereld in elkaar steekt (vaak weten ze het zelf niet eens). Na mijn 20e (ben nu 24) is het langzaam beter geworden. Nu ben ik best sociaal, heb wat meer connecties en vrienden, en heb slechts nog enkele kenmerken van mensen met Asperger. Helaas ben ik nog niet gelukkig met mijn sociale leven.
Algemeen: 3/10. Nu: 6/10

Liefde
Asperger, sociale angst, het helpt allemaal niet. Nog nooit iets gepresteerd mbt liefde. Daarnaast ben ik ook nog eens iemand die jarenlang verliefd kan zijn op hetzelfde meisje waarbij ik geen kans maak, en ik word eigenlijk zelden verliefd.
1/10

Economisch
Stiefvader arbeidsongeschikt, moeder werkt niet. Zelf student.
4/10

Gezondheid
Asperger en een aangeboren zichtbare wervelafwijking. Verder nooit ziek.
6/10

Dus ja, overleven doe ik altijd door me te focussen op de toekomst. Zonder hoop op verbetering had ik al lang zelfmoord gepleegd :P
Klinkt best heftig met je vader. Walgelijk vent ook. ZOiezo dat gerormeerde cultuur ben ik niet zo'n fan van.

Voor de rest van de mensen, je hoeft niet te reageren in dit topic als het een stom idee vindt. Graag alleen de mensen die mee willen doen of inhoudelijk wil reageren op wat anderen hier schrijven. Flauwe grappen mag ook uiteraard, maar opmerkingen over de nutteloosheid van dit topic, terwijl op fok forum zitten zoiezo nutteloos is, is nutteloos.
  vrijdag 23 oktober 2015 @ 16:07:13 #25
308499 Dven
Den Bolle Gaar
pi_157043605
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 oktober 2015 16:03 schreef KingKloon het volgende:

[..]

Die eerste opmerking van je was geweldig. :D En goed, interessant, waarom was je jarenlang bij dat meisje gebleven?

Macht der gewoonte denk ik.
pi_157044158
Familie : 7,5/10 : Gezin is perfect. Lieve ouders, broer en zus. Ooms / tantes ervaar ik echter als zeer vermoeiend. Veel geroddel en jaloezie binnen de familie. Vooral met mijn oom/tante die hier in hetzelfde dorp wonen en kinderen van dezelfde leeftijd hebben : Altijd al jaloers en competitief richting ons geweest, word je echt verschrikkelijk nerveus / ongemakkelijk van als je daar te veel mee om moet gaan... Ben die mensen dus liever kwijt dan rijk. Denk dat als mijn opa en oma er niet meer zijn en er niet meer gezamenlijk kerst / pasen enzo moet worden gevierd, dat dit dan ook wel gebeurt, dus dan een dikke 9.

Sociaal: 7/10. Heb al vanaf kleuter af aan dezelfde vriendengroep. Voordeel is dat het tot nu toe veel heeft doorstaan en dat we elkaar altijd zijn blijven spreken : Andere middelbare school / verder uit elkaar wonen / lid worden van studentenverenigingen, en nu ook vriendinnen : Heeft het tot nu toe allemaal prima doorstaan. Nadeel is wel dat ik hierdoor nooit echt genoeg heb geïnvesteerd om wat meer nieuwe mensen te leren kennen. Daarnaast als je elkaar ook zo lang kent, wordt de vriendschap voor iedereen vanzelfsprekend, waardoor mensen soms heel laks met afspraken omgaan. Dat is wel irritant soms.

Liefde: 5,5. Ooit een relatie gehad rond mijn 20e van een jaar. Ben nu 25, en al bijna 5 jaar single. Puntje is wel dat ik er zelf nauwelijks mee bezig ben. Op zich altijd wel genoeg kansen gehad op een vriendin, maar vond de meisjes die interesse in mij toonde nooit interessant genoeg. Ik ben zelf nog nooit op een meisje afgestapt, dus als ik dat in de toekomst als de behoefte aan een vaste relatie groter wordt wel ga doen, heb ik vertrouwen in een ruime voldoende.

Economisch : 7,5: Zelf verdien ik momenteel niet veel, omdat ik aan het afstuderen ben en maar een dag per week werk. Heb echter wel goede cijfers/ cv, dus ga ervanuit dat ik straks wel een redelijke baan moet kunnen krijgen. Daarnaast heb ik stinkend rijke ouders die ook niet te beroerd zijn om ons financieel te ondersteunen met o.a. het aanschaffen van een woning, dus dat is ook lekker. Als ik straks ben afgestudeerd heb ik maar 1200 euro studieschuld ofzo, en redelijk wat spaargeld op de bank, dus mag niet klagen.

Gezondheid : Een 9. Tot nu toe mag ik echt niet klagen. Als kind wel lastgehad van Astma, maar verder nog nooit iets ernstigs gehad / gebroken of enge ziektes binnen de familie... Als ik dit zo allemaal bij elkaar op tel ben ik wel behoorlijk dankbaar voor mn leven :Y
pi_157044657
objectief gezien? Dit soort zaken zijn toch meestal persoonsgebonden en de mate waarin iets als zwaar wordt ervaren is nooit objectief meetbaar maar meestal subjectief...
  vrijdag 23 oktober 2015 @ 18:41:36 #28
264429 Keep_Walking
N'ja... leven gaat door
pi_157046219
Subjectief mag ook.
pi_157046227
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 oktober 2015 17:08 schreef NanaVonB het volgende:
objectief gezien? Dit soort zaken zijn toch meestal persoonsgebonden en de mate waarin iets als zwaar wordt ervaren is nooit objectief meetbaar maar meestal subjectief...
Soms is t best objectief meetbaar
  vrijdag 23 oktober 2015 @ 18:46:23 #30
310793 Mishu
Fok verslaafde
pi_157046278
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 oktober 2015 14:49 schreef zeer het volgende:
Liefde 9/10

Wees er trots op... ;(

Is dat alles wat je kan krijgen?
pi_157048495
-Familie (3/10)
Ik kom niet echt goed overeen met mijn familie.
Mijn ouders zijn behoorlijk rijk en zelfstandig waardoor ik financieel niets te kort kwam maar ik ben anders dan mijn ouders. Ik denk meer en dieper na over onderwerpen en voor mij is geld en het huisje tuintje boompje leven niet en hierdoor heb ik vaak problemen met hen. Hierdoor was ik als tiener niet te genieten en bleef ik dagen van huis. Na mijn middelbaar heb ik besloten iets te gaan maken van mijn leven en ben ik gaan verder studeren en heb uiteindelijk mooie diploma's gehaald.
De breuk met mijn familie is nog steeds merkbaar en op de verplichte dagen na zien we elkaar nauwelijks.
-Sociaal (7/10)
Ik ben niet echt het mensen type maar heb wel enkele goed vrienden, vroeger hoorde ik er niet echt bij maar had er ook geen behoefte aan
-Liefde (8/10)
Geen vaste relatie en ook geen behoefte eraan. Verder genoeg vriendinnen
-Economisch ( 10/10)
Ik heb nooit iets te kort gehad financieel en heb een leuke baan die goed verdiend ( eigenlijk te veel)
hierdoor kan ik ruim toekomen, sparen en nog geld aan goede doelen uitgeven. Wat heb je nog meer nodig ?
-Gezondheid (9/10)
In mijn jeugd wel zwaar ziek geweest en niet gezond geleefd maar goede genen geërfd en nog altijd in topvorm
pi_157050632
Vaag topic :P

Fam 10/10
Kleine familie, 1 oma, pa en ma _O_ _O_ _O_ _O_ _O_ _O_ _O_ _O_ heb nog een zusje en zwager die hebben een kleine. En nog een oom en tante die hebben 2 kinders.

Alleen door de afstanden en onregelmatig werken, niet heel veel contact.
Sociaal een 2.
Kort te houden ik heb geen tekst, het liefst vermijd ik gesprekken.

Liefde -
Wat je niet kent kun je niet missen,

Eco 10
Goede baan, eigen huis, geen auto nodig, ik hoef niet op de kleintjes te letten of bang te zijn in de super dat het geld op is.

Gezondheid 10,
Niet ziek of gekke dingen,

Totaal 9
Ik zwaai naar dieren.
  vrijdag 23 oktober 2015 @ 21:27:24 #33
437551 Sneeuw-Leeuw
Liefde voor Jezus
pi_157050943
Hoe wil je dit objectief beoordelen?
Liefde voor God
pi_157051028
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 oktober 2015 21:27 schreef Sneeuw-Leeuw het volgende:
Hoe wil je dit objectief beoordelen?
Hee nieuwe ui??
Ik zwaai naar dieren.
  vrijdag 23 oktober 2015 @ 21:31:59 #35
437551 Sneeuw-Leeuw
Liefde voor Jezus
pi_157051168
-Familie (4)

Heb geen band met ze en pas totaal niet bij ze. Ze zorgen goed voor me materialistisch ik bedoel drinken en eten, emotioneel niks.

-Sociaal (4)

Ik heb geen vrienden en ook nooit echt gehad, en als ik ze had schaamde ze zich om mijn vriend te zijn vanwege mijn handicap, ja ik bibberde een beetje met mijn handen.

-Liefde (2)

Nooit wat van gekomen.

-Economisch (7)

Ik zit droog kan niet klagen.

-Gezondheid (3)

Geboren daarna al gauw gehandicapt geworden.

Alles bij elkaar (4)
Liefde voor God
pi_157051324
Familie 10/10
Mijn ouders leven nog. Gelukkige jeugd gehad.

Sociaal 10/10
Altijd vrienden gehad. Kan op mensen terug vallen (en zij op mij).

Liefde 10/10
Diverse liefdes gehad. Ups en downs. Dingen geleerd. Gelukkig atm.

Economisch 10/10
Dak boven m'n hoofd, warm water uit de kraan, zoveel eten als ik wil. Kan alles kopen wat ik hebben wil (is niet zoveel, snel tevreden).

Gezondheid 10/10
Geen klachten.
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
  zaterdag 24 oktober 2015 @ 03:04:04 #37
330313 Gary_Oak
Smell ya later!
pi_157057760
quote:

[..]

Anyway

Familie (8/10)

-Social (7/10)

-Liefde (10/10)

-Economisch (8/10)

-Gezondheid (8/10)

Life´s good.
In welk land woon je eigenlijk? :P
pi_157058363
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 oktober 2015 21:34 schreef Isabeau het volgende:
Familie 10/10
Mijn ouders leven nog. Gelukkige jeugd gehad.

Sociaal 10/10
Altijd vrienden gehad. Kan op mensen terug vallen (en zij op mij).

Liefde 10/10
Diverse liefdes gehad. Ups en downs. Dingen geleerd. Gelukkig atm.

Economisch 10/10
Dak boven m'n hoofd, warm water uit de kraan, zoveel eten als ik wil. Kan alles kopen wat ik hebben wil (is niet zoveel, snel tevreden).

Gezondheid 10/10
Geen klachten.
Hihi, als mededieetclubber moest ik lachen om economisch. :-p
“I planned my death carefully, unlike my life, which meandered along from one thing to another, despite my feeble attempts to control it.”
― Margaret Atwood, Lady Oracle
pi_157058473
Moeilijk te zeggen.. al die dingen verschillen per periode in je leven. En het maakt ook nog eens uit hoe je alles ervaart.
pi_157058567
-Familie (cijfer) 7/10
Ben extreem streng opgevoed en vroeger heb ik mijn ouders vaak zat vervloekt, maar de laatste jaren is het wel het minste waar ik over moet klagen.

-Sociaal (cijfer) 3/10
Vrienden of sociale contacten heb ik niet echt. Met veel geluk 2 a 3 keer per jaar een verjaardag waar ik mag komen.

-Liefde (cijer) 6/10
24 en nog nooit een relatie of scharrel gehad, need I say more? :P Maar ik zit er niet mee. Dat staat onderaan op mijn prioriteitenlijstje en heb er ook niet echt behoefte aan.

-Gezondheid (cijfer) 2/10
Ernstig ziek geworden op m'n 15e, jaren in het ziekenhuis gelegen (vaak kritiek), en dat ik nog leef gaat tegen alle medische wetten in. Op het moment is het wat rustiger en stabiel, dus toch een extra puntje :P

-Economisch (cijfer)
Door alle extra medische kosten is het echt ieder dubbeltje omdraaien, en dan nog is het onmogelijk te redden. Dus dan wordt het kiezen of delen of ik de nodige medicijnen wel of niet kan gebruiken. Nee dus.

Al met al kan het dus wel beter, maar het is ook veel slechter geweest. :)
pi_157058678
-Familie (5)
Mijn ouders zijn geestelijk en lichamelijk ziek, veel ruzie gehad met mijn moeder, weinig tijd voor emoties (liefde is een nieuwe dvd-speler of zo), extreem beschermd opgevoed en weinig ruimte voor eigen wil, af en toe klappen en veel lange scheldpartijen. Daardoor weinig zelfvertrouwen opgebouwd en niet geleerd met emoties en fysiek contact om te gaan of relaties te onderhouden, wat ik nog steeds merk in mijn leven. Nu ruim vijf jaar geen contact meer. Met andere familie dan opa en oma was daarvoor ook al geen contact, deels ivm familiedrama, deels omdat gewoon geen raakvlakken. Toch een vijf want toen ik klein was, was het wel leuk en mijn ouders hebben op hun manier wel hun best gedaan en me een opleiding gegeven, etc.

-Sociaal (7)
Qua hoe lief mijn vrienden zijn een 10, maar qua sociaal contact onderhouden mag ik nog wel bijleren. Ik ken heel veel mensen, ben zeer goed in netwerken, als ik hulp nodig heb staan mensen voor me klaar en volgens mij ben ik in gezelschap vaak wel een van de populaire, kleurrijke mensen. Klinkt misschien raar om over mezelf te zeggen, maar als ik binnen kom word ik soms onthaald alsof sinterklaas binnen komt, als iemand voor de hele groep iets zegt wordt er vaak naar me verwezen, en als er iets nodig is komen mensen vaak naar mij toe. (Overigens is dat iets van de laatste jaren, daarvoor was ik de loser waar niemand bij wilde zijn, behalve de andere losers.) Maar ik vind het lastig daar mee om te gaan, hun vriendelijke woorden te beantwoorden of te laten merken dat ik om mijn vrienden geef. Ik voel me dan enorm opgelaten en als iemand me spontaan omhelst, schiet ik nog steeds in de stress. Echt diepgaande vriendschap heb ik nauwelijks, omdat ik zo moeilijk praat over wat me echt raakt. Ik zeg alles wat ik denk, maar mijn hart is een vesting. Hier is het effect van mijn ouders merkbaar. Ook had ik als kind weinig vrienden, al had ik bijna altijd wel iemand om mee om te gaan (soms vrienden na schooltijd, terwijl ze me op het schoolplein vernederden - maar dat was dan beter dan niks). Maar mijn ouders vonden mijn vrienden vaak niet goed genoeg en dan werd het me verboden ermee om te gaan, ik mocht ons adres niet geven als we gingen verhuizen, etc. Dus ja, beetje raar leven in dat opzicht, met enorme pieken en dalen.

-Liefde (8)
Lastig. Ik heb nog nooit meegemaakt dat ik verliefd was en dat dat wederzijds was. Ik ben zelden verliefd en het duurt dan jaren, ook al is het niet wederzijds, dat is heel pijnlijk. Vroege relaties kwamen voort uit onzekerheid. Iemand vond mij leuk, en daar was ik dan superblij mee, want ik had totaal geen zelfvertrouwen, dus dan werd het wat. En de laatste keer was anders, meer naar elkaar gegroeid na veel contact. Toch heb ik aan alle relaties positieve herinneringen en heb ik van mijn laatste twee relaties ongelofelijk veel geleerd in allerlei opzichten. Over mezelf en wat ik nodig heb, maar ook over de wereld. Nu alleen nog eens dat gevoel van beantwoorde verliefdheid meemaken, dan ben ik gelukkig. Ik zie liefde als het belangrijkste in mijn leven, samen met economische zelfstandigheid, dus als ik die ware ontmoet, denk ik dat ik van geluk glitters en regenbogen achter zal laten bij iedere stap. :-D

-Economisch (5-8-3-9-4-7-5)
Gaat nogal op en neer. Arm gezin, toen kregen we meer lucht, toen samenwonen met een politiek vluchteling in asielprocedure en leven van mijn slechte salaris, toen samenwonen met iemand met goed inkomen terwijl ik zelf een betere baan gevonden had, toen uit elkaar en alles opnieuw moeten kopen, daarna weer beter. En nu verkoop ik mijn huis met dikke schuld en vang ik een dakloze vriendin op de komende tijd, dus ondanks een prima salaris gaat er gewoon wel veel geld naar dingen-die-nodig-zijn ipv dingen die ik leuk zou vinden of mijn spaarrekening. De komende anderhalf jaar worden zuinig. Maar ik heb wel een stabiele situatie en kom niks tekort, dus ik word er niet ongelukkig van, ik vind het alleen wel een vervelende tegenvaller.

-Gezondheid (8)
Ik heb wat mankementen die dagelijks klein ongemak opleveren, en een onmogelijk dieet (niet voor mij, maar vrienden en horeca vinden het maar ingewikkeld) maar niks ernstigs. Wel een geschiedenis van psychische klachten maar daar helemaal overheen. Alleen nog 'even' mijn eetstoorniskilo's eraf werken en dan ben ik zo goed als nieuw. :-D

Alles bij elkaar (8)
Want tof leven nu. Volwassenen geworden, hard geworden door wat ik heb meegemaakt, gedwongen geleerd om alles alleen op te lossen, veel zelfvertrouwen en vrede met de dingen die minder waren of soms mis gaan, die accepteer ik als onderdeel van het leven. Alleen die man van mijn leven mis ik, en wat beter liefde leren tonen staat hoog op mijn to do list.
“I planned my death carefully, unlike my life, which meandered along from one thing to another, despite my feeble attempts to control it.”
pi_157058872
quote:
1s.gif Op zaterdag 24 oktober 2015 09:26 schreef LadyOracle het volgende:

Hihi, als mededieetclubber moest ik lachen om economisch. :-p
"Zoveel eten als ik wil" is relatief. Maar economisch kan het :')
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
  zaterdag 24 oktober 2015 @ 10:40:41 #43
416020 K44S
The bearded man
pi_157058900
Ik kijk liever hoe gemakkelijk ik het nog ga krijgen.
The bearded man: “So many good tunes, I didn't have time to shave!”
pi_157058950
-Familie (8)
Niets op aan te merken. Prima mensen, goede ouders, objectief gezien.

-Sociaal (6)
Ik heb geen vrienden, maar dat heb ik jarenlang wel gehad en als enorme last ervaren. Ik haat mensen met problemen en gedoe. Wanneer iemand tegen mij praat voel ik het van binnen borrelen, dat kan ik maar een korte tijd tolereren. Dat ik nog vast zit aan mijn familie is de reden voor die -4 aftrek. Het kost veel energie, alleen al om interesse te tonen of minimale moeite te doen (daar voel ik me verantwoordelijk voor, tegenover hen). Een 10 zou ik geven voor een leven in complete rust, waar niemand aan mij hangt.

-Liefde (7)
Wat ik wil, krijg ik. Dat is genoeg. Al zou ik het niet per se liefde noemen.

-Economisch (8)
Eindelijk een baan die ik niet haat als de pest. Ik ben niet zo van het winkelen of uitgaan, dus wat ik verdien is zat genoeg. Ik werk meer voor tijdsverdrijf dan voor het geld.

-Gezondheid (9)
Ik durf geen 10 te geven, want wie weet wat voor onderliggende, onzichtbare kwalen je op dit moment bezig zijn te nekken, maar ziek ben ik al in geen 10 jaar meer geweest. En toen ook nooit meer dan een sporadisch griepje.
  zaterdag 24 oktober 2015 @ 19:56:44 #45
310793 Mishu
Fok verslaafde
pi_157067679
-nee-

[ Bericht 99% gewijzigd door motorbloempje op 24-10-2015 22:28:45 ]
  zaterdag 24 oktober 2015 @ 23:02:25 #46
177582 Ryon
Alle neuzen naar rechts
pi_157073395
Volledig objectief en o.g.v een duidelijke standaard:

Familie 10 / 10

Familie kies je niet, die krijg je. Je kan het slecht treffen maar dan heb ik geboft. Had het beter gekund? Dat is niet te bepalen. Het had wel slechter gekund en om die reden toch maar even de volle tien. Geen weerstand dus geen ellende.

Sociaal 10 / 10

Ik ben een hele vervelende jongen in het dagelijks leven. Maar dat is meer het probleem van anderen mensen. Aangezien ik wel de ruimte krijg van mijn omgeving om een hele vervelende jongen te zijn, ga ik er maar vanuit dat ik op dit gebied ook geboft heb. Geen weerstand uit die hoek dus de volle tien.

Daarnaast speelt mee dat ik energie krijg van sociaal contact i.p.v dat het energie kost. Dat is een groot goed en helaas geen vanzelfsprekendheid. Gaat het in sociaal opzicht nooit mis? Natuurlijk wel! Maar dat is juist normaal sociaal gedrag en niet iets dat extra weerstand oproept.

Liefde 1 / 10

Geen groter leed dan talloze gebroken harten en verloren gegane liefdes, dus een dikke 1 op dit punt.

Economisch 5 / 10

De bedoeling is om miljonair te worden voor mijn dertigste. Mijn bankrekening nadert dat bedrag nog niet. In dat opzicht zit de wind nog niet mee. Toch een vijfje, het zou zo maar beter kunnen gaan.

Gezondheid 10 / 10

Mijn gezondheid heeft mij nooit parten gespeeld. De enige ellende die ik op dat gebied heb gehad heb ik aan mij zelf te danken gehad. Dat is niet leuk, maar te voorkomen en je leert ervan. Op een fiets blijven zitten als je niets wilt breken bijvoorbeeld.

Totaal: 7.2 gemiddelde. Kan daarmee niet zeggen dat ik het zwaar heb gehad. Gelukkig maar. Het leven moet natuurlijk niet saai worden dus een beetje weerstand is wel prettig, maar als het is fijner als je zelf de uitdagingen kan kiezen dan dat het leven dat voor je doet.
For every complex problem there is an answer that is clear, simple, and wrong.
--
Mijn meningen zijn gewoon feiten. Ik heb gelijk en anderen hebben ongelijk - TB / Ryon
  zondag 25 oktober 2015 @ 14:04:09 #47
433501 schrijfveer
Mist inkt en papier
pi_157083909
Objectief gezien lijkt me lastig te bepalen, persoonlijk weet ik het wel :P

Ik ben op de meeste punten wel tevreden, zou alleen mijn gezondheid een onvoldoende geven. Studeren an sich is nooit zozeer het probleem bij mij geweest, mijn gezondheid en beperkingen maken het helaas een stuk lastiger om hetzelfde doel als anderen te bereiken.

Ik zou mijn leven overal een 7 geven.
pi_157084167
Lastig zeg

Familie 3/10
4 diagnosen in een gezin van 5, ondertussen met geen van m'n ouders een ouder/dochter relatie. Jammer.

Sociaal 7/10
Heb een sociale baan, daar haal ik een hoop uit. Wel veel zelf moeten leren.

Vriendschap 7/10
Kan zelf matig vrienden maken. Wel goed collegiaal contact en met vrienden van omgaan?

Liefde 9/10
Fijne relatie O+

Economisch 8/10
Prima baan, alleen nog geen hypotheek mogelijk, jammer.

Gezondheid 7/10
Heb relatief weinig energie, maar heb er niet veel last van.
pi_157130331
In het algemeen dus, niet hoe het op dit moment is.

-Familie (6/10)
Een voldoende omdat ik een hele fijne moeder heb die als een vriendin voor me is, maar verder heb ik een slechte band met mijn vader. Ook veel problemen en ruzies gehad thuis, vooral vanwege mijn broertje. Geen contact meer met een deel van de familie, die al niet groot is. Alleen met mijn opa nog.

-Sociaal (6/10)
Heb eigenlijk bijna altijd wel bij vriendengroepjes gehoord, dus wat dat betreft weinig te klagen. Nooit gepest geweest. Verder vind ik vriendschappen onderhouden lastig en heb ik soms het gevoel er niet helemaal bij te horen, vandaar net een voldoende. Ben ook niet iemand die behoefte heeft aan veel contacten, maar het is fijn om mensen te hebben waarmee je leuke dingen kunt doen en die jou waarderen.

-Liefde (6/10)
Eigenlijk een onvoldoende omdat ik me mijn hele puberteit onaantrekkelijk en onzichtbaar heb gevoeld voor het andere geslacht, maar ik ben blij hoe ik de 'schade' in dat opzicht heb ingehaald dus wil ik er geen onvoldoende voor geven. O+ Bovendien stond ik er tijdens mijn puberteit toch niet voor open, maar heb ik het misschien wel gemist.

-Economisch (8/10)
Nooit wat te klagen gehad. Moet nog maar kijken hoe het verloopt na mijn studie natuurlijk, maar heb het bij mijn ouders en met bijbaantjes altijd goed gehad in financieel opzicht.

-Gezondheid (7/10)
Fysiek weinig problemen gehad, maar mentaal flink in de put gezeten. Ook zelf weer bovenop gekomen. Dus ondanks aanleg voor een scala aan problemen, gaat het best goed.

Bij elkaar: 7/10
In sommige opzichten heb ik het slechter gehad dan een gemiddeld persoon, maar op andere vlakken heb ik het beter getroffen. En een deel van je geluk maak je zelf. :)
pi_157142806
-Familie (2/10)
Ouders hadden permanent ruzie en reageerden zich af op de kinderen. Ben tot ver in m'n tienertijd geslagen geschopt en rond gedauwd. Was als jong kind ook vaak de ontvanger van opsluiting/buitensluiting of het krijgen van geen eten. Familie van moeder's kant bestaat uit twee drama queens die ik liever kwijt dan rijk ben, vader's kant van de familie bestaat uit hufters.

Ik ben tenminste niet verkracht of permanent lichamelijk beschadigd.

-Sociaal (3/10)
Ik ben autist, heb die diagnose minder dan een jaar nu, en daardoor ging omgang met anderen altijd stroef. Ook hielpen mijn ouders hier niet in mee. Werd op de basisschool gepest en uitgesloten. Ik had op het middelbaar en later hbo altijd in de pauze mensen om bij te zitten. En ik heb nu een kleine kring goede vrienden.

-Liefde (3/10)
Ik ben vanaf m'n 13e een ernstig depressieve autist met sterke haatgevoelens geweest. Niet bepaald iemand die romantisch interessant is, maar toch heb ik redelijk wat vrouwelijke aandacht gekregen. Waar ik bijna nooit iets mee deed, maar heb wel een paar keer gevreeën, en een relatietje van een paar maanden gehad.

-Economisch (5/10)
Ouders hebben altijd voor me gezorgd maar het was geen vetpot. Had het als student en nu in de Wajong ook niet breed.

-Gezondheid (5/10)
Fysiek nooit problemen gehad. Wel ernstige depressieve stoornis, angstoornis, autisme en ptss. Het depressieve is over het afgelopen jaar gekalmeerd, na flinke hoeveelheden therapie.

Bij elkaar gemiddeld 3.6/10 en dat komt wel overeen met hoe ik me voel. Ik heb niet bepaald een vrolijk leven achter de rug.
sup
pi_157151123
-Familie 10/10
-Sociaal 10/10
-Liefde 10/10
-Economisch 10/10
-Gezondheid 10/10

gr gr
Op woensdag 21 oktober 2015 15:09 schreef 2NutZ het volgende:
Het doet mij oprecht pijn dat zo'n mooie frisse meid zo negatief is. Man je kan de koning huwen als je wilt... waarom dit niet exploiten
  woensdag 28 oktober 2015 @ 17:12:38 #52
437551 Sneeuw-Leeuw
Liefde voor Jezus
pi_157162331
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 oktober 2015 23:47 schreef Neverknown het volgende:
-Familie 10/10
-Sociaal 10/10
-Liefde 10/10
-Economisch 10/10
-Gezondheid 10/10

gr gr
:') :')

R&P is geen speeltuin.
Liefde voor God
pi_157168467
Eigenlijk scoort alles prima behalve de gezondheid. De gewrichtsproblemen zijn best wel vervelend te noemen. Het is niet altijd even leuk om op slechte dagen als een oud omaatje rond te strompelen terwijl ik nog geen 40 ben. Ook is het soms vervelend dat het niet aan de buitenkant te zien is voor buitenstaanders waardoor ik soms wat onhandig kan overkomen (kan bv niet al teveel met mijn handen als ik last heb, het fijnere werk of kracht zetten ermee gaat dan gewoon niet).
Maar het is wat het is, ik richt mezelf op de goede dagen en laat de slechte dagen maar snel achter me.
Als je altijd doet wat je altijd deed zul je altijd krijgen wat je altijd kreeg.
pi_157168959
-Familie nu 7,5, vroegah een 5.
Had geen contact met m'n pa want was een ass. Nu wat bijgetrokken.

-Sociaal 9. Fantastische vrienden.

-Liefde 9. Lange relaties gehad gescharreld en alles tussendoor. Nu tweeënhalf jaar samen en samenwonend. Heel gelukkig.

-Economisch 6. Houdt niet over.
-Gezondheid nu 6,5. Vroeger 3. Jaren niet serieus genomen met pijnklachten, kwam maandelijks bij de huisarts en die gaf me paracetamol en een boze blik. Na vijf jaar in ziekenhuis terecht gekomen en eindelijk diagnose. Wel chronisch dus meh. Daarna nog jaren lopen kutten en en operatie. Nu, laatste maanden gaat het eindelijk beter. Maar nog steeds pijn en ongemak.
pi_157177876
Ik moet wel toegeven dat ik vaak erg moet zuchten van verhalen over een vreselijk moeilijke jeugd. Vraag je door dan gaat het toch vaak over 'weinig geld in het gezin', 'mijn ouders begrepen mij niet' of zelfs 'ik moest altijd mijn huiswerk maken en mijn kamer opruimen'..

Ja, ieder huisje heeft recht op zijn eigen kruisje maar een beetje relativeren zou voor sommige mensen weleens goed kunnen zijn.
pi_157179678
quote:
0s.gif Op donderdag 29 oktober 2015 09:31 schreef Ouder1 het volgende:
Ik moet wel toegeven dat ik vaak erg moet zuchten van verhalen over een vreselijk moeilijke jeugd. Vraag je door dan gaat het toch vaak over 'weinig geld in het gezin', 'mijn ouders begrepen mij niet' of zelfs 'ik moest altijd mijn huiswerk maken en mijn kamer opruimen'..

Ja, ieder huisje heeft recht op zijn eigen kruisje maar een beetje relativeren zou voor sommige mensen weleens goed kunnen zijn.
Relativeren is ook een kunst, iets dat je wel of niet meekrijgt in opvoeding.
Hoe je iets ervaart is heel persoonlijk. Het ene kind vindt dat een ouder streng was, een ander voelt zich onbegrepen en ongeliefd.
pi_157181522
quote:
1s.gif Op donderdag 29 oktober 2015 11:29 schreef MevrouwPuff het volgende:

[..]

Hoe je iets ervaart is heel persoonlijk. Het ene kind vindt dat een ouder streng was, een ander voelt zich onbegrepen en ongeliefd.
Beiden vind ik dus geen reden om je jeugd een zware onvoldoende te geven of er op je 50ste nog over te klagen.
Ja, ieder huisje heeft recht op zijn eigen kruisje.. maar kom op zeg. Als dat alles is dan valt het nog wel mee. Niet geweldig, best lastig maar daar blijft het ook bij. Je noemt jezelf toch ook niet arm omdat je geen maserati kunt kopen zonder te sparen?
pi_157182150
quote:
0s.gif Op donderdag 29 oktober 2015 09:31 schreef Ouder1 het volgende:

Waar lees je dat hier dan?
pi_157182725
quote:
1s.gif Op donderdag 29 oktober 2015 13:52 schreef LadyOracle het volgende:

[..]

Waar lees je dat hier dan?
Tails tell tales
pi_157183814
quote:
1s.gif Op donderdag 29 oktober 2015 11:29 schreef MevrouwPuff het volgende:

[..]

Ik doelde meer algemeen van klaagzangen die ik ergens lees of hoor.
Hier ook wel een beetje zoiets; deze twee bijvoorbeeld:
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 oktober 2015 20:31 schreef 9h05t het volgende:
-Familie (3/10)
Ik kom niet echt goed overeen met mijn familie.
Mijn ouders zijn behoorlijk rijk en zelfstandig waardoor ik financieel niets te kort kwam maar ik ben anders dan mijn ouders. Ik denk meer en dieper na over onderwerpen en voor mij is geld en het huisje tuintje boompje leven niet en hierdoor heb ik vaak problemen met hen. Hierdoor was ik als tiener niet te genieten en bleef ik dagen van huis. Na mijn middelbaar heb ik besloten iets te gaan maken van mijn leven en ben ik gaan verder studeren en heb uiteindelijk mooie diploma's gehaald.
De breuk met mijn familie is nog steeds merkbaar en op de verplichte dagen na zien we elkaar nauwelijks.
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 oktober 2015 21:31 schreef Sneeuw-Leeuw het volgende:
-Familie (4)

Heb geen band met ze en pas totaal niet bij ze. Ze zorgen goed voor me materialistisch ik bedoel drinken en eten, emotioneel niks.
Maar misschien zijn dit pubers met een zwarte bril op?
pi_157184108
quote:
0s.gif Op donderdag 29 oktober 2015 15:49 schreef Ouder1 het volgende:

[..]

[..]

[..]

Uit één van de verhalen blijkt duidelijk dat het niet om een puber gaat (en van de ander weet ik dat het geen puber is).

Persoonlijk lijkt het mij best erg om totaal geen band te voelen met je ouders/familie (of ik vind het in zo'n geval in ieder geval best logisch dat je dat aspect een laag cijfer geeft). Ouders die er alleen in materieel opzicht voor hun kind(eren) zijn mishandelen hun kind(eren) in emotioneel opzicht.
Tails tell tales
pi_157184261
-Familie 8/10. Ik kan het eigenlijk met de helft van mijn familie maar goed vinden. Maar degene waarmee ik het goed kan vinden, zullen altijd klaar staan. Ik vertrouw ze compleet.

-Sociaal 6/10. In het verleden veel vrienden verloren omdat ik niet "populair genoeg" was. Nu gaat het redelijk 2 beste vrienden maar wonen helaas ver weg. Vriendschappen zijn nog moeilijk omdat ik toch de angst heb dat ze me laten vallen of dat ze elkaar allemaal leuker vinden dan mij.

-Liefde 9/10. Best wel goed. Genoeg vriendjes gehad en ben nu verloofd.

-Economisch 6/10. Voor mij gaat goed. Heb alleen mensen financieel uit de brand moeten helpen door hun schulden te moeten betalen anders werden ze het huis uitgezet.. Ik krijg het uit eindelijk wel terug alleen dit duurt jaren. Aan de ene kant wel spijt van gehad aangezien het daardoor langer duurt voordat ik een huis kan kopen...

-Gezondheid 9/10. Ik mag niet klagen.. 1x geopereerd en 1x wat gebroken.
pi_157185581
quote:
0s.gif Op donderdag 29 oktober 2015 15:49 schreef Ouder1 het volgende:

[..]

[..]

[..]

Ik ben geen puber, tenminste niet volgens leeftijd ;)
Ga ook niet zeggen dat ik geen fijne jeugd heb gehad enkel mijn familie....
Als puber is het ergens normaal dat je niet steeds een super relatie hebt met je ouders maar ben nu 31 en naar mijn mening toch oud genoeg om te kunnen relativeren en een besluit te vormen
pi_157186459
Familie 3/10
Ik kom uit een typisch tokkiedorp en aan mijn directe familie is dat goed merkbaar. Heb goed contact met mijn ouders en zus; en met een enkele oma en tante, die ik maar ééns per half jaar zie, kan ik het ook wel vinden. Voor de rest met heel de familie gebroken. Vervelende lui waar ik op den duur alleen nog maar last van had.

Sociaal 5/10
Ik heb een schat van een vriendin en een goede vriend die ik eens in de 2 á 3 maanden zie. Toch had ik graag een actiever sociaal leven gehad maar het wil maar niet lukken, ondanks dat ik vrij veel onderneem en onder de mensen probeer te komen.

Liefde 10/10
Mijn allereerste relatie heeft bijna 8 jaar geduurd maar daar is abrupt een einde aan gekomen doordat mevrouw buiten de deur ging 'snoepen'. Daar ben zelfs ik, normaliter de nuchterheid en stressbestendigheid zelve; wekenlang kapot van geweest. Achteraf ben ik er zelfs wel blij om dat het met die meid niks geworden is, want eigenlijk pasten we sowieso niet echt meer bij elkaar en met mijn huidige vriendin ben ik er dubbel en dwars op vooruit gegaan. :)

Economisch 8/10
Met mijn uit de hand gelopen hobby waarmee ik ook nog bovenmodaal verdien heb ik niet te klagen. Mijn top is ook nog lang niet bereikt. :) Verder leef ik vrij zuinig en geef ik alleen maar ééns per jaar flink geld uit aan een rondreis / vakantie; ik heb niks van gadgets in huis, rij in een ouwe tweedehands auto van 10 jaar oud, heb mijn allereerste LCD TV nog die inmiddels bijna 14 jaar oud is, en ik geef niks om de nieuwste smartphones. Uitgaven liggen dus erg laag. 'Maar' een 8 omdat het altijd beter kan natuurlijk.

Gezondheid 10/10
Sport veel en heb verder ook geen noemenswaardige klachten. Kerngezond dus. :)

36 / 50 oftewel een ruime 7. :)
  donderdag 29 oktober 2015 @ 19:08:30 #65
446536 Wezentrijn
echoes in the dark
pi_157187760
Ik vind dat niet objectief te beoordelen... Dan zou je zelfs geografische coördinaten moeten opgeven. Iemand in oorlogsgebied zal al ook wel ouders en misschien nog meer familie hebben zien omgekomen, maar zoals iedereen in Afghanistan of de Gaza strook, denk ik dan. Terwijl er bij mij van buitenaf toch wel enerzijds meer gewicht werd aan gegeven (in België is het zeldzaam om op je 26ste geen ouders meer te hebben), maar ook minder begrip. Ik zie de Belgen nog niet zo snel in opstand komen omdat het zelfmoordcijfer zo hoog is, of omdat er ook wel een vierde wereld is, terwijl in gebieden waar iederéén onderdrukt wordt er meer sociale cohesie is in dat lijden en men misschien een hoger cijfer zal geven aan bepaalde zaken...
Ik zou zeggen, geven jullie maar een cijfertje, maar dat zou wel eens deprimerend kunnen uitdraaien aangezien in België en Nederland een aantal zaken als erger zouden worden bestempeld en dat meteen ook pejoratief is. Te veel levenservaring is niet wenselijk, heeft levenservaring me inmiddels geleerd.

-Familie

Mijn moeder stapte uit het leven toen ik 16 was. Mijn vader kwam een jaar later om bij een verkeersongeluk. Mijn moeder had al geen contact meer met haar familie, want ze was eigenlijk weggelopen naar mijn vader, thuis niet meer welkom omdat ze relatief jong zwanger was. Na het overlijden van mijn vader heb ik nog even contact gehad met zijn familie. Hij heeft twee zussen, maar geen één wou me in huis nemen, waarop de bijzondere jeugddienst op aanspoorde dus. Geen van beiden zo geld hebben om "nog een kind te laten studeren" en er was geen plaats in hun huizen. Dat is goed mogelijk, maar als nog geen week na het overlijden van je papa, komt vertellen dat je mama hem erin luisde door opzettelijk de pil niet te nemen en zich zo aan hem te strikken, dat mijn papa mij aanvankelijk niet wou dus, leek het mij toch beter om hen op afstand te houden. Zij hebben overigens heel andere visies dan ik. Zij stemmen NV-A of VB, en klagen als sinds mijn geheugen over vuile migranten en luie werklozen, terwijl ze zelf eigenlijk niet zoveel voorstellen. Zij waren ook zeer strikt in hoe rolverdeling, kleding en gedrag tussen mannen moest zijn. Daardoor vonden zij dat mijn moeder een slechte echtgenote en moeder was.

-Sociaal

Mijn sociale kringen en vriendengroepen zijn veranderd door de jaren heen. De laatste maal drastisch toen de relatie tussen mijn ex en mij stuk liep. Er was een groep gemeenschappelijke vrienden waarmee we optrokken, en die heb ik sinds de bruek eigenlijk niet meer gezien (dat kwam van hun kant).
Het laatste jaar trek ik met heel andere mensen op, vooral vrouwen, terwijl ik vroeger meer met jongens optrok. Vroeger gingen vriendschappen meer om gemeenschappelijke hobby's, nu gaat het meer om gemeenschappelijke visies en om vriendschap zelf. Zaken voor elkaar doen, er voor elkaar zijn, een soort van samenhorigheid. Dat is wel eigenlijk nieuw voor me, dat vriendschap toch dieper kan gaan.

-Liefde

Ik heb nog niet zoveel relaties gehad eigenlijk. Mijn eerste vriendje heeft mij niet zo lang na het overlijden van mijn papa gedumpt. Achteraf geen verlies gebleken: hij deed meermaals uitlatingen als "mensen die zelfmoord plegen zijn eigenlijk laf" als ik over mijn mama praatte.
Hij zei ook letterlijk dat hij het niet aankon om samen te leven met iemand die nu ook nog haar papa was verloren.

NIet lang daarna leerde ik iemand op school kennen, en dat was direct vuur en vlam. Ik heb wel aan hem te danken dat ik weg kon komen van een pedofiele leerkracht. Na een paar maanden bleek hij zelf nogal rare dingen te doen, veel naar porno kijken, met andere meisjes bezig, zeer op uiterlijk en sex gericht. Hij heeft mij uiteindelijk laten vallen voor een meisje van 14, terwijl hij zelf 20 was.

Daarna heb ik een tijdje een lieve vriend gehad. We waren elkaars tegenpolen, wat aanvankelijk voor de nodige variëteit zorgde maar uiteindelijk te veel onoverbrugbare interesses, hobby's en levensvisies meebracht. Ik draag hem wel een warm hart toe en we gingen als vrienden uit elkaar.

Mijn laatste relatie is nu ongeveer een jaar afgelopen. Met hem was ik vijf jaar samen. Hij kreeg een ongeluk en zat een tijd aan intensieve zorg en een rolstoel gebonden. Ik heb mezelf daar te veel in weggecijferd. Mijn studie moest eraan geloven, al was dat ook een deel financiele tekortkoming, waardoor ik bijna dakloos was. Ik heb toen bij hem gewoon en voor hem kunnen werken officieel, als verzorgende en huishoudhulp, ookal was ik daartoe helemaal niet gediplomeerd. Toen het fysiek beter ging, begon onze relatie slechter te gaan. Hij ging naar stripclubs en flirtte met andere meisjes. Hij begon steeds meer ongenoegen over mij te spuwen, vooral over mijn uiterlijk en ons sexleven. Hij is vermoedelijk ook naar prostituees geweest.
We zouden normaal gezien deze week zijn gehuwd, maar het heeft niet mogen zijn...

Ik had inmiddels wel twee afspraakjes met andere mannen, maar ik blijf liever nog een tijdje alleen. Ik heb het moeilijk met vertrouwen.

-Economisch

Mijn ouders hebben niets nagelaten. Aanvankelijk kreeg ik OCMW-uitkering, dat is de laagste uitkering mogelijk. Dat was 720 euro per maand. Je moet dan alleen wonen. Als je een kamer in een huis huurt, en bijvoorbeeld een douche en keuken met iemand deelt, wordt het afgepakt. Ik studeerde grafische en na een jaar vond OCMW mijn studierichting niet in overeenstemming met de arbeidsmarkt, dus namen ze de uitkering weg. Toen ik bij mijn vriend kon wonen en werken, ging het een stuk beter. Daarna had ik een tijdje een voltijdse baan, en ging een kamer huren. In die periode heb ik wat geld opzij kunnen zetten met het oog op samenwonen en ons huwelijk. Toen mijn relatie afsprong en ik ook mijn baan verloor was het echt zwaar. Ik zat ook met een hoop kosten die mijn ex had gemaakt door het huurcontract te breken. Inmiddels twee baatjes gehad en alles is nu effen. Morgen ga ik solliciteren bij Albert Heijn. Ik doe ook vrijwilligerswerk met kinderen ondertussen. Ik hoop eigenlijk in de culturele sector aan een baantje te geraken, maar nu doe ik alles wat me wordt aangeboden.
Ik kan alles keurig betalen, maar ik zou wel graag eens wat meer weg kunnen, zoals een weekendje naar de zee of de Ardennen. Ik denk eraan om me in te schrijven op Couchsurfing, en zo ook naar Nederland, Duitsland of Noord-Frankrijk te kunnen voor een paar dagen, zonder dat het me veel hoeft te kosten...

-Gezondheid

Ik heb diabetes. Daarmee valt tot op heden een vrij normaal leven te leiden. Soms heb ik momenten dat ik heel veel moet plassen. Dat is dan ook plots zeer dringend. Die momenten zijn niet altijd even evident. Als ik in een winkel ben bijvoorbeeld, wordt de toegang tot het personeelstoilet geweigerd. Dan moet ik mijn koopwaar laten staan en naar buiten rennen, de rij aan de kassa met al die wagentjes voorbijsteken. Een keer was het in mijn broek, omdat een securityguard dacht dat ik wat had gestolen omdat ik rende. Hij hield me tegen, en liet me niet uitspreken. Ik zei dat hij mijn tas en jas kon nakijken terwijl ik naar het toilet holde, maar hij hield me met fysieke dwang tegen. Ik hield het niet meer en begon te plassen en te wenen tegelijk.
Doorgaans heb ik er weinig last van, al ben ik wel bang dat het misschien erger wordt en ik ooit aan de dialyse zal moeten. Afgezien daarvan heb ik best wel een goede conditie. Ik sport meerdere malen per week en ik eet gezond. Ik heb geen andere lichamelijke klachten. Dus ik ben wel blij hoor.
pi_157195263
-Familie (10!)
Hele lieve familie, die me onvoorwaardelijk helpt. Ben heel blij met hen!

-Sociaal (6)
Mwah... kan beter. Als puber had ik niet zoveel aansluiting bij leeftijdsgenoten. Gewoon simpelweg andere interesses. Nu wordt dat wat meer, maar alsnog lang niet altijd. En ik ben niet zo goed in onderhoud, kan nogal opgeslokt worden door alle dagelijkse dingen. Zoals studie enzo. Dat gaat me zeker niet makkelijk af.
Wel een voldoende omdat ik blij ben met de contacten/vriendschappen die ik wel heb. En omdat ik steeds meer plezier krijg in het sociale... gaat me ook steeds makkelijker af. Dus mijn tijd komt nog wel. Daar geloof ik in.

-Liefde (6)
Als in een relatie... nooit gehad. Ik word tot nu toe gewoon niet verliefd. Maar daardoor ook niet te maken gehad met de keerzijden van een relatie. Dus dat tilt het cijfer weer wat omhoog.

-Economisch (6)
Ik ben helaas niet financieel onafhankelijk. Krijg wel de hulp die ik op dat gebied nodig heb. Het scheelt dat ik niet heel veel geef om bijvoorbeeld materiale zaken. Dus ik heb niet veel geld nodig om tevreden te zijn. Al is een beetje financiële zekerheid zeker wel lekker.

-Gezondheid (6,5)
Matig. Veel oorontstekingen gehad, daardoor nu (licht) slechthorend.
En vaak vermoeid/andere klachten door lyme. Maar al met al zou dat veel erger kunnen verlopen. Dus ik mag mijn lichaam dankbaar zijn en dat ben ik ook. Soms.

Op het puntje familie na dus geen heel hoge cijfers uitgedeeld, maar ook geen onvoldoendes.
I believe i can fly!
I believe i can touch the sky!
pi_157196483
Nu blijft het natuurlijk extreem subjectief hoe zwaar iemand het heeft gehad omdat sommige mensen lasten veel makkelijker dragen dan anderen :). Maar ik zou een goede poging doen.

Familie 4 --> 8
Mag ik hier meerdere cijfers geven? It was a hell of a ride maar juist dankzij mijn broers en vice versa ons er door heen geslagen.

Ouders uit elkaar gegaan vanwege middelenmisbruik van moeders contact met vader gesaboteerd stonden wij er compleet alleen voor. Met broer jaar jonger en broertje vijf jaar jonger en zusje 3 jaar jonger. Alcohol, drugs, verwaarlozing, zelfmoordpogingen moeders, complete isolatie dat was ongeveer mijn leven tussen mijn 10e en 14e. Omgeving greep niet in omdat we alles binnenkamers hielden we waren namelijk als de doods om in een pleeggezin te belanden en uit elkaar gehaald te worden.

In de slechte perioden kwam letterlijk alles op schouders van mij en mijn oudste broertje terecht. Huishouden, jongere zusje en broertje naar school brengen, eten maken, pinpas van moeders jatten, eten sprokkelen en klaarmaken.Naar vier hebben mijn tante en oom ingegrepen en zij wij met een soort overleg tijdelijk bij hun gaan wonen. Exacte details staan mij amper meer bij eigenlijk allemaal vage waas. Contact met vader hersteld en broers en ik zijn daar gaan wonen zuster is altijd bij oom en tante blijven wonen.

Contact met vader is redelijk goed gegroeid maar er blijft voor eeuwig een soort afstand tussen ons omdat wij ons totaal in de steek gelaten voelden. Met moeders gaat het tegenwoordig allemaal redelijk goed maar het contact is ondanks wat pogingen niet bestendig gebleken. Contact met broers bestaat uit een extreem sterke band en niet het gevoel dat daar ooit wat tussen gaat komen.

Sociaal 8
Naast de nare gezinssituatie eigenlijk altijd een best rijk sociaal leven gehad woonde in groot dorp (10k inwoners) waar de meesten elkaar toch wel kenden. Altijd makkelijk vrienden gemaakt en hoewel veel oppervlakkig waren had ik ook nooit echte behoefte aan diepere vriendschappen. Rond mijn 20e toch een redelijk hechte vriendengroep opgebouwd en met als de meeste vriendengroepen redelijk verwaterd inmiddels maar met een paar jongens sta ik nog op hele goede voet.

Liefde 6
Ik ben op mijn 20e keihard verneukt door mijn eerste serieuze relatie die al mijn spaargeld heeft meegenomen en mij met een schuld heeft opgezadeld. Dat was allemaal tamelijk zuur maar allemaal wel weer overleeft. Inmiddels getrouwd (met een andere) en dat gaat allemaal wel mooi :)

Economisch 5
In mijn jeugd dus nooit een cent voor mijzelf gehad alles wat ik had verstopte ik en gebruikte in geval van nood (als geen eten meer in huis). Toen ik weer bij mijn vader woonde en geld ging verdienen nooit meer geldproblemen gehad altijd spaarzaam geweest. Daarna alles kwijtgeraakt aan ex en een fijne schuld 5/6k gekregen. Dit terwijl mijn werkgever ook nog es failliet ging op de koop toe.

Wel dat was even een pittige periode maar met veel uren draaien zuinig leven zeer snel weer met beide voeten op de grond.

Gezondheid (8,5)
Mijn lichaam houdt zich op wat blessures dankzij sporten eigenlijk perfect. Mijn rug doet soms zeer en ik heb enkele keren per jaar last van migraine. En enkele jaren terug een keer heel erg ziek geweest van een infectie waar ik goed van ben herstelt.

Drie keer met volle vaart van een fiets afgedonderd en wonderbaarlijk weinig aan overgehouden (deed wel fucking pijn). En owjah brildragend wat soms vervelend is maar daar dit alles is een hoog cijfer zeer zeker wel op zijn plek.

Eindconclusie:
Paar tropenjaren gehad in de jeugd op mijn 20e nog een keer een schop in de ballen van het leven gehad. Tropenjaren werkten nog lang door doordat ik geen opleiding aan kon ;(. Maar uiteindelijk komt alles weer op zijn pootjes terecht.

Mocht ik morgen alles kwijtraken ben ik over een jaartje of twee wel weer terug :)

[ Bericht 67% gewijzigd door Kandijfijn op 30-10-2015 00:48:30 ]
pi_157196583
quote:
0s.gif Op donderdag 29 oktober 2015 19:08 schreef Wezentrijn het volgende:

-Gezondheid

Ik heb diabetes. Daarmee valt tot op heden een vrij normaal leven te leiden. Soms heb ik momenten dat ik heel veel moet plassen. Dat is dan ook plots zeer dringend. Die momenten zijn niet altijd even evident. Als ik in een winkel ben bijvoorbeeld, wordt de toegang tot het personeelstoilet geweigerd.
Kun je daar niet een afspraak over maken in je vaste winkels? Ik weet dat er vaak moeilijk over wordt gedaan, maar dat heeft te maken met veiligheid. Als je uitlegt waarom, maken ze misschien een uitzondering. Ik had vroeger vaste klanten in 'mijn' supermarkt omdat ze bij andere winkels niet mochten en bij ons wel. Het lijkt me heel vervelend, er wordt weinig rekening mee gehouden en het kan ontzettend gênant zijn.
  vrijdag 30 oktober 2015 @ 01:15:38 #69
446536 Wezentrijn
echoes in the dark
pi_157196986
quote:
1s.gif Op vrijdag 30 oktober 2015 00:39 schreef LadyOracle het volgende:

[..]

Kun je daar niet een afspraak over maken in je vaste winkels? Ik weet dat er vaak moeilijk over wordt gedaan, maar dat heeft te maken met veiligheid. Als je uitlegt waarom, maken ze misschien een uitzondering. Ik had vroeger vaste klanten in 'mijn' supermarkt omdat ze bij andere winkels niet mochten en bij ons wel. Het lijkt me heel vervelend, er wordt weinig rekening mee gehouden en het kan ontzettend gênant zijn.
Dat is wel aardig van jou en je team. Ik heb me die bedenking eigenlijk ook al gemaakt, want ik kom in een aantal winkels niet meer omdat ik daarover werd afgeblaft. Ik heb zelfs gedacht naar de politie te stappen met dat incident dat ik hierboven beschreef. Soms heb ik daar zelfs spijt van, want ik moest ondergepist naar huis dan maar, en het was schoonmaak personeel dat zuchtend mijn gele vijver moest opdwijlen, niet die security guard. Er was bij jullie in Nederland toch ook bij Hema een meisje hardhandige aangebakt en zelfs aangehouden omdat ze een insulinespuit zetten in een kleedhokje dan nog!. Ik ben nogal principieel, en heb toen ook heel lang geen voet meer bij Hema binnen gezet. Nu zal een H&M of Delhaize daar niet van wakker liggen dat ze aan mij een klant kwijt zijn natuurlijk, omdat hun niet zo hoffelijk personeel geen oren had naar mijn conditie.
Hoe kan ik dat het beste vragen eigenlijk aan een supermarkt?

Ohja, morgen moet ik naar Albert Heijn voor sollicitatie. Ik vraag me nu af of ik het moet vermelden dat ik diabetes heb (en dat af en toe dringend plassen aan de orde is) of niet. De quote om mensen met een handicap aan te nemen (waarbij de werkgever dan een tegemoetkoming komt om het eventuele financiële verlies dat wordt veroorzaakt door een ziekte of handicap) is niet van toepassing op mij. Dus het zou enkel extreme goodwill zijn van AH om me met die wetenschap toch aan te nemen. In België heb je overigens het recht om ziekte, handicap of zwangerschap te verzwijgen op sollicitatiegesprekken, maar mijn eerlijkheid speelt mij toch parten.
Dat is wel vervelend natuurlijk. Dat dringend plassen is geen regel, maar het gebeurt wel nu en dan, dus het weert wel jobs die ik voor de rest perfect aankan.
pi_157197031
Ooit over nagedacht om dan niet gewoon incontinente materiaal te gaan dragen... Klinkt lullig wel gelijk van je probleem af. Scheelt een hoop stress kan ik je vertellen.
  vrijdag 30 oktober 2015 @ 01:46:05 #71
446536 Wezentrijn
echoes in the dark
pi_157197212
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 oktober 2015 01:19 schreef Yummie-Yum het volgende:
Ooit over nagedacht om dan niet gewoon incontinente materiaal te gaan dragen... Klinkt lullig wel gelijk van je probleem af. Scheelt een hoop stress kan ik je vertellen.
Ervaring dan?
Ik ben niet incontinent, word dus ook niet als dusdanig erkend, dus ik zou hoe dan ook geen luiers kunnen kopen, want volwassen luiers kan je enkel in medishops kopen. Dat is hier in België een winkel die rechtstreeks aan het ziekenfonds is verbonden. Er moet dus eerst onderzocht zijn en bewezen dat je daadwerkelijk incontinent bent. Tena-inlegkruisjes, die je ook wel bij kruidvat kunt kopen, kunnen geen volle blaas opvangen daarenboven.
Sommige mensen met een heel zware nierproblematiek, kunnen wel een soort van bewijsje krijgen van het ziekenfonds, waarmee ze wel in horeca-zaken mogen plassen zonder dat ze moeten betalen of een drankje kopen. Dat is eerder uitzonderlijk. Ik ken iemand met Crohn die dat zelfs krijgt. Het is voor hem ook dikke shit... oeps :) maar ja echt dus.
Ik vind het nogal scheef dat mensen moeten betalen om naar toilet te gaan, iedereen moet naar het toilet. Ik begrijp die policy naar mensen zonder problemen daaromtrent zelfs niet.
pi_157197229
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 oktober 2015 01:46 schreef Wezentrijn het volgende:

[..]

Ervaring dan?
Ik ben niet incontinent, word dus ook niet als dusdanig erkend, dus ik zou hoe dan ook geen luiers kunnen kopen, want volwassen luiers kan je enkel in medishops kopen. Dat is hier in België een winkel die rechtstreeks aan het ziekenfonds is verbonden. Er moet dus eerst onderzocht zijn en bewezen dat je daadwerkelijk incontinent bent. Tena-inlegkruisjes, die je ook wel bij kruidvat kunt kopen, kunnen geen volle blaas opvangen daarenboven.
Sommige mensen met een heel zware nierproblematiek, kunnen wel een soort van bewijsje krijgen van het ziekenfonds, waarmee ze wel in horeca-zaken mogen plassen zonder dat ze moeten betalen of een drankje kopen. Dat is eerder uitzonderlijk. Ik ken iemand met Crohn die dat zelfs krijgt. Het is voor hem ook dikke shit... oeps :) maar ja echt dus.
Ik vind het nogal scheef dat mensen moeten betalen om naar toilet te gaan, iedereen moet naar het toilet. Ik begrijp die policy naar mensen zonder problemen daaromtrent zelfs niet.
Zelf kopen is gewoon een optie online kan dat, kost niet zoveel als je het enkel gebruikt wanneer jij het echt nodig hebt. Verder in belang dat je gewoon ook zindelijk blijft natuurlijk. Genoeg mensen die het gebruiken zonder dat ze een ziekte hebben. Soms zit je op missie en zit je een wagen waar je niet uit kunt. Plassen in een flesje kan in sommige houdingen gruwelijk onhandig zijn :')
  vrijdag 30 oktober 2015 @ 02:09:20 #73
446536 Wezentrijn
echoes in the dark
pi_157197306
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 oktober 2015 01:49 schreef Yummie-Yum het volgende:

[..]

Zelf kopen is gewoon een optie online kan dat, kost niet zoveel als je het enkel gebruikt wanneer jij het echt nodig hebt. Verder in belang dat je gewoon ook zindelijk blijft natuurlijk. Genoeg mensen die het gebruiken zonder dat ze een ziekte hebben. Soms zit je op missie en zit je een wagen waar je niet uit kunt. Plassen in een flesje kan in sommige houdingen gruwelijk onhandig zijn :')
Ja, allemaal begrijpelijk enzo, maar ik weet dus niet wanneer ik dringend zal moeten. Als ik dat zou weten, zou ik plasbeurten kunnen inplannen dus.

Laten we nu maar terug on-topic gaan...
  vrijdag 30 oktober 2015 @ 11:32:29 #74
340720 SegalPowerInside
Life is short, go live
pi_157200931
Ooit een vijf gulden munstuk ingeslikt (die dingen waren groot), een haarspeld in het stopcontact gestoken (waardoor ik een schok kreeg en de stroom er af vloog), uit het water gevist in de pyreneeën waar ik zelf niet meer boven kwam, peddel in mijn gezicht gekregen tijdens een kano tocht (de persoon voor mij raakte het water niet met de peddel waarop die dus een mijn gezicht kwam, paar tanden kwijt), vuurwerkpijl is op mijn oor ontploft (gelukkig alleen brandwond aan over gehouden), daarnaast een keer auto total loss gereden, zonder zelf een schrammetje te krijgen ^O^

Gezondheid geef ik daarom een dikke 10!

Kom namelijk altijd weer op mijn pootjes terecht.
Ik ben nieuw hier, maar het bevalt me wel.
pi_157209850
Familie (3)
Lieve moeder die er altijd voor me is geweest. Vader weggelopen toen ik twee was => nooit teruggekeerd. Geen grootouders meer, opa's al dood voor ik geboren was, oma dood toen ik 5 was, herinner ik me dus niet echt meer. Andere oma leeft nog, maar verdwenen net als papaaaaaaa. Geen broers/zussen. Overige familie nauwelijks/geen contact

Sociaal (4)
Paar vriendschappen die op en af gaan. Niet echt noemenswaardige vriendschappelijke relaties. Ook niet echt veel gehad :')

Liefde (9)
Mag niet klagen. Vriendinnetjes krijgen is nooit een probleem geweest. Begin dit jaar een relatie van dik vier jaar afgesloten. Inmiddels alweer een paar maanden een leuke, lieve, mooie dame ervoor terug O+

Economisch (1)
Ik kom niks tekort, ook vroeger niet, maar leven doe ik van een uitkering (wajong). Lijkt geweldig natuurlijk zomaar gratis geld iedere maand, maar er kleeft een ontzettend stigma aan. Ik probeer al jaren gewoon aan het werk te komen en mijn dromen voor wat betreft opleiding en carriere na te jagen, maar helaas is het allemaal pijnlijk mislukt :'(

Gezondheid (5)
Lichamelijk prima in orde (10), psychisch ben ik een wrak (1), gemiddeld een vijf. Dus :')
  vrijdag 30 oktober 2015 @ 20:02:41 #76
264429 Keep_Walking
N'ja... leven gaat door
pi_157209894
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 oktober 2015 20:00 schreef GlenSpey het volgende:
Familie (3)
Lieve moeder die er altijd voor me is geweest. Vader weggelopen toen ik twee was => nooit teruggekeerd. Geen grootouders meer, opa's al dood voor ik geboren was, oma dood toen ik 5 was, herinner ik me dus niet echt meer. Andere oma leeft nog, maar verdwenen net als papaaaaaaa. Geen broers/zussen. Overige familie nauwelijks/geen contact

Sociaal (4)
Paar vriendschappen die op en af gaan. Niet echt noemenswaardige vriendschappelijke relaties. Ook niet echt veel gehad :')

Liefde (9)
Mag niet klagen. Vriendinnetjes krijgen is nooit een probleem geweest. Begin dit jaar een relatie van dik vier jaar afgesloten. Inmiddels alweer een paar maanden een leuke, lieve, mooie dame ervoor terug O+

Economisch (1)
Ik kom niks tekort, ook vroeger niet, maar leven doe ik van een uitkering (wajong). Lijkt geweldig natuurlijk zomaar gratis geld iedere maand, maar er kleeft een ontzettend stigma aan. Ik probeer al jaren gewoon aan het werk te komen en mijn dromen voor wat betreft opleiding en carriere na te jagen, maar helaas is het allemaal pijnlijk mislukt :'(

Gezondheid (5)
Lichamelijk prima in orde (10), psychisch ben ik een wrak (1), gemiddeld een vijf. Dus :')
Voor welke reden ben jij arbeidsongeschikt?
pi_157210293
quote:
1s.gif Op vrijdag 30 oktober 2015 20:02 schreef Keep_Walking het volgende:

Voor welke reden ben jij arbeidsongeschikt?
Ik denk dat gezondheid wel iets zegt :+
  vrijdag 30 oktober 2015 @ 20:58:33 #78
416931 yats
(non) Average Joe
pi_157211298
Familie 6/10
Ik heb een beetje een haar-liefde verhouding met mijn familie. Ik kom uit een redelijk knus gezin, waarbij mijn moeder de bindende factor was. Toen zij 10 jaar geleden overleed werd de onderlinge band minder hecht,al zien we elkaar wel nog geregeld. Mijn familie bemoeit zich soms nog iets teveel met mijn leven, vandaar de haat-liefde verhouding. Ondanks dat heb ik een redelijk goed contact met mijn vader en zusjes; en met de rest van de ooms/tantes en neefjes/nichtjes, die ik eens per zoveel maanden zie.

Sociaal 7,5/10
Ik ken veel mensen, leg makkelijk contacten en heb twee beste vrienden waar ik al 15 jaar bevriend mee ben. Met een van de twee reis ik regelmatig door Europa en huur ik nu een appartement mee. Verder nog wat mensen die ik als vrienden zie en ook geregeld mee afspreek. Al met al dus een vrij aardig sociaal leven waarbij slechts een ding ontbreekt, het volgende punt.

Liefde 2/10
Ik heb twee echte relaties gehad in mijn leven, een van een jaar en een van bijna 8 jaar. De eerste was op jonge leeftijd (15/16) en heeft me veel gebracht, maar was natuurlijk op erg jonge leeftijd, dus of t heel serieus was? Mijn tweede relatie heeft bijna 8 jaar geduurd waarbij er al een trouwdatum etc gepland was maar daar is een einde aan gekomen doordat mevrouw het nodig vond elders ervaring op te doen. Dat zorgde helaas voor een flink verlies van zelfvertrouwen en verwijten over mezelf bij mijzelf. Ik heb daarna ongeveer een jaar niet gedate en ondanks dat ik het afgelopen jaar redelijk veel gedate heb, heb ik helaas de wederzijdse liefde nog niet gevonden, waar ik flink van baal aangezien ik het wel mis.

Economisch 5,5/10
Helaas ben ik ondanks twee masters nog steeds zoekende naar een vaste baan, vandaar het lage cijfer. Ik ben een jaar geleden voor mezelf begonnen omdat ik de vele afwijzingen wegens 'te weinig ervaring' zat was. Ik verdien daar inmiddels iets mee,maar nog te weinig om echt goed van te kunnen leven. Aan de andere kant, ik heb weinig geld nodig om te kunnen leven via mijn maatstaf. Ik geef niets om dure gadgets. Als ik maar af en toe kan reizen, de huur kan betalen, normaal kan eten en af en toe iets leuks kan doen als ik dat wil ben ik tevreden.

Gezondheid 8/10
Ik beweeg genoeg, ben aardig fit (vandaar de 8/10) en ben eigenlijk zelden ziek buiten af en toe een griepje. Enige minpunt is dat rugbywedstrijden spelen niet meer gaat vanwege een kapotte knie.

Bij elkaar opgeteld een 29/50, een ruime voldoende met enkele concrete aandachtspunten. Nu ik verhuisd ben naar een nieuwe stad en daar alles een beetje op orde begint te komen staan er nog maar twee punten open. Het vinden van een vaste baan en de liefde (terug)vinden.

[ Bericht 0% gewijzigd door yats op 30-10-2015 21:19:51 ]
Many persons have a wrong idea of what constitutes true happiness. It is not attained through self-gratification but through fidelity to a worthy purpose.
[ Bericht 0% gewijzigd door yats op 11-11-2011 11:22 ]
pi_157211598
Familie: 6/10
Met mijn ouders heb ik niet zo'n goede band. Ze zijn anders, begrijpen me niet en respecteren mijn wensen niet. Ik ben afstandelijk en dat komt ook door hoe ze vroeger reageerden als ik eens iets vertelde of ze ergens achter kwamen. Het voelt niet goed als zij dingen van me weten. Toch mag ik eigenlijk niet klagen, want ik heb genoeg liefde gekregen en mijn ouders willen er voor me zijn (ook al wijs ik dat af). Mijn zus en ik zijn tegenpolen en konden het nooit met elkaar vinden, hoewel we normaal met elkaar om kunnen gaan nu we niet meer in hetzelfde huis wonen. Met mijn broertje kan ik het beter vinden maar we hebben niet zoveel contact.
Verder heb ik een fijne familie (ooms, tantes (op 1 na), neven en nichten, oma) en nog een extra stieffamilie in het buitenland waar ik me welkom bij voel :)

Sociaal: 5/10
Ik ben sociaal niet zo handig en voel me vaak niet op mijn gemak bij mensen. Het is heel naar dat ik wel behoefte heb aan contact met mensen (hoewel minder dan anderen), maar ik het eigenlijk ook beter kan vermijden omdat het een enorme trigger is voor mijn psychische issues. Ik was nooit bepaald populair en dat heeft zijn sporen achtergelaten. Maar ik heb ontzettend lieve vriendinnen die ik al 11 jaar ken (die krijgen een 10!) en ben samen met hen onderdeel van een wat grotere vriendengroep (waarvan ik niet met iedereen individueel contact heb) die zo nu en dan gezellig bij elkaar komt. Niet zo vaak, maar het is voor mij genoeg, ik heb geen behoefte aan nieuwe contacten (alleen bij vlagen). Helaas voel ik me ook bij mijn vriendengroep niet op mijn gemak.

Liefde: 6/10
Ik heb geen relatie maar heb daar 95% van de tijd ook helemaal geen behoefte aan. Het bevalt me prima alleen. Ik kan veel liefde geven en krijgen in andere soorten relaties :)
Wel wat ervaring gehad en daar heb ik zowel heel fijne als ontzettend pijnlijke herinneringen aan.

Economisch: 4/10
Ik heb lange tijd veel stress gehad omdat ik soms mijn rekeningen niet kon betalen, terwijl ik nog thuis woon en alleen mijn studie en zorgverzekering- en kosten (deels) hoef te betalen. Ik ben altijd vrij zuinig geweest en heb nooit geleend, maar ik had gewoon geen inkomsten omdat ik niet echt in staat was om te werken, afgezien van twee oppasadresjes. Sinds kort heb ik een Wajong en zijn die financiële zorgen gelukkig weg. Zolang ik niet aan de toekomst denk ... want op mezelf wonen zal ik niet kunnen betalen (ik krijg 25% van het minimumjeugdloon i.v.m. studie en ben niet 100% afgekeurd). Ik moet ook gewoon aan het werk ooit maar gelukkig heb ik recht op begeleiding daarbij.

Gezondheid: 3/10
Lichamelijk ben ik gezond (op wat kleine ongemakjes na), waar ik ontzettend dankbaar voor ben, maar psychisch gaat het slecht. Dat is altijd al zo geweest en ik vermoed dat het ook zo zal blijven.

Edit: Alles bij elkaar: dat vind ik lastig. Het is zo breed. Ik ben heel dankbaar voor veel mensen, dingen en mogelijkheden om me heen, maar zoveel dingen die ik graag zou willen, mislukken en ik doe zo veel fout en voel me zo slecht wat zorgt voor veel drama. Een gemiddelde geven voelt niet logisch.

[ Bericht 1% gewijzigd door kuolema op 30-10-2015 21:18:52 ]
Why are you wearing that stupid man suit?
pi_157220412
En waar zijn carrière maken, studie en intellectuele ontwikkeling (of in ieder geval een interesse die verder reikt dan je dagelijkse dumpertronde)? Hoeven uiteraard geen aparte categorieën te zijn, maar die worden m.i. toch ook zeker niet gedekt door 'economisch'.
pi_157220508
quote:
2s.gif Op zaterdag 31 oktober 2015 11:58 schreef feyenoordfan92 het volgende:
En waar zijn carrière maken, studie en intellectuele ontwikkeling (of in ieder geval een interesse die verder reikt dan je dagelijkse dumpertronde)? Hoeven uiteraard geen aparte categorieën te zijn, maar die worden m.i. toch ook zeker niet gedekt door 'economisch'.
Als dat je doel in het leven is dan heb je het behoorlijk zwaar in mijn ogen.
pi_157220585
quote:
0s.gif Op zaterdag 31 oktober 2015 12:06 schreef klassiek_1 het volgende:

[..]

Als dat je doel in het leven is dan heb je het behoorlijk zwaar in mijn ogen.
Ja goed, ik kan nu allerlei beledigende teksten gaan typen en dan zou ik nog gelijk hebben ook, maar laten we het erop houden dat het voor sommigen niet weggelegd is nee, vanwege gebrek aan intellect dan wel karakter.
pi_157220607
quote:
7s.gif Op zaterdag 31 oktober 2015 12:11 schreef feyenoordfan92 het volgende:

[..]

Ja goed, ik kan nu allerlei beledigende teksten gaan typen en dan zou ik nog gelijk hebben ook, maar laten we het erop houden dat het voor sommigen niet weggelegd is nee, vanwege gebrek aan intellect dan wel karakter.
De focus op carrière maakt doorgaans niet gelukkig.
pi_157220624
quote:
0s.gif Op zaterdag 31 oktober 2015 12:13 schreef klassiek_1 het volgende:

[..]

De focus op carrière maakt doorgaans niet gelukkig.
Eruit halen wat erin zit, levert wel degelijk op meerdere fronten iets op.
pi_157220649
quote:
0s.gif Op zaterdag 31 oktober 2015 12:15 schreef feyenoordfan92 het volgende:

[..]

Want?

Je moet jarenlang ervoor "vechten" en uiteindelijk ben je nog niet eens veel opgeschoten. Je krijgt misschien een leidinggevende functie (dat moet je wel liggen) en je gaat er qua salaris op vooruit (maar dat is Nederland vaak behoorlijk verwaarloosbaar).
pi_157220741
quote:
0s.gif Op zaterdag 31 oktober 2015 12:16 schreef klassiek_1 het volgende:

[..]

Want?

Je moet jarenlang ervoor "vechten" en uiteindelijk ben je nog niet eens veel opgeschoten. Je krijgt misschien een leidinggevende functie (dat moet je wel liggen) en je gaat er qua salaris op vooruit (maar dat is Nederland vaak behoorlijk verwaarloosbaar).
Kijk, je kunt je binnen ieder vakgebied ontwikkelen of niet. De een doet het voor het geld en de status, de ander vanuit liefde voor de ambacht. Mocht je gezegend zijn met enige aanleg op een bepaald vakgebied, wordt je er m.i. niet gelukkig van je gehele leven tot het voetvolk te behoren.
pi_157220759
quote:
14s.gif Op zaterdag 31 oktober 2015 12:23 schreef feyenoordfan92 het volgende:

[..]

Kijk, je kunt je binnen ieder vakgebied ontwikkelen of niet. De een doet het voor het geld en de status, de ander vanuit liefde voor de ambacht. Mocht je gezegend zijn met enige aanleg op een bepaald vakgebied, wordt je er m.i. niet gelukkig van je gehele leven tot het voetvolk te behoren.
Ik geloof daar niet zo in, maar goed.
pi_157223127
quote:
0s.gif Op zaterdag 31 oktober 2015 12:15 schreef feyenoordfan92 het volgende:

[..]

Dit is wijsheid.

Ik heb een klein weekje terug al overwogen de OP in te vullen (was ermee begonnen, daarna weer alles gewist, wel in myat gedaan) omdat de mate van zwaarheid voor mij niet bepaald kan worden aan de hand van de punten die in de OP staan (het voelde niet nuttig).

Maar wou toch even hierop gereageerd hebben en bedenk me nu dat het punt "-Alles bij elkaar" geen gemiddelde hoeft te zijn van de 4 eerder genoemde punten, dus hier gaan we dan (gespoilerd want tis best wel een tyfuslang stuk tekst geworden)

Nou, gaat ie dan:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_157240277
quote:
14s.gif Op zaterdag 31 oktober 2015 14:52 schreef magnetronkoffie het volgende:

[..]

Dit is wijsheid.

Ik heb een klein weekje terug al overwogen de OP in te vullen (was ermee begonnen, daarna weer alles gewist, wel in myat gedaan) omdat de mate van zwaarheid voor mij niet bepaald kan worden aan de hand van de punten die in de OP staan (het voelde niet nuttig).

Maar wou toch even hierop gereageerd hebben en bedenk me nu dat het punt "-Alles bij elkaar" geen gemiddelde hoeft te zijn van de 4 eerder genoemde punten, dus hier gaan we dan (gespoilerd want tis best wel een tyfuslang stuk tekst geworden)
Wow. Jij hebt het zeker niet gemakkelijk gehad. Ik herken wel dingen in je verhaal. Het rottige is dat het heel erg lang duurt voor je zo'n start in je leven kunt inhalen.. als je dat al lukt.
Sociaal heeft dat ook zijn weerslag omdat mensen niet begrijpen waarom je anders reageert dan men verwacht (harder of juist gevoeliger) en dat gegeven heeft ook weer invloed op het vinden en behouden van werk. Nu ik bijna 45 ben heb ik pas het gevoel dat ik mezelf gevonden heb en ik ben eigenlijk wel verrast door wie ik nu blijk te zijn; mooi mens eigenlijk.
pi_157766370
Familie 8/10:

Ik mag me gelukkig prijzen met mijn familie. Heb toffe ouders waar ik nooit echt problemen mee heb, vooral een moeder die ik veel zie en waar ik veel mee deel. Aardig broertje. Vaak leuke vakanties met elkaar weg, vaak bij elkaar eten. Zeker als ik verhalen uit mijn omgeving hoor en hier lees kan ik alleen maar tevreden zijn. Ook buiten het gezin waarin ik opgegroeid ben een familie zonder al teveel problemen, vroeger heel vaak met elkaar opgetrokken dus ook dat is mooi meegenomen.

Sociaal 6/10:
De afgelopen jaren steeds beter, maar een te groot gedeelte in mijn leven veel te weinig waar ik nu de gevolgen van merk. Heb een aantal vriendschappen opgebouwd maar vind het voor mezelf nog niet genoeg en ik zou mijn sociale leven ook zeker willen uitbreiden. Ben opzich best een sociaal dier maar het gebrek aan studie/werk heeft er voor gezorgd dat het leren kennen van nieuwe mensen er bij in is geschoten.

Liefde: 4/10
Dit begon goed. Ik kreeg op mijn 16de mijn eerste relatie waar ik het ook gelijk het langst mee uithield: Bijna 3 jaar. Daarna nog enkele kortstondige relaties gehad en dat was het wel. Ben nu zo`n 3/4 jaar vrijgezel en dat begint er wel een beetje in te hakken. Zeker als je in een levensfase zit waar veel mensen zich beginnen te settelen en waar jij in tegenstelling tot je leeftijdsgenoten nog flink achterloopt. Maar hoop blijven houden, dan komt het wel goed :+ Ooit

Economisch: 4/10:
Ook hier goed begonnen, in de zin dat ik ben opgegroeid in een gezin waar we nooit zorgen hoefde te maken over geld en altijd comfortabel hebben geleefd qua eten/reizen etc. Nu ik al wat jaartjes volwassen ben is daar weinig van over :+ Ik woon sinds de zomer op mezelf dus dat is al een vooruitgang, maar qua financien mag er nog flink wat verbeteren.

Gezondheid: 5/10
Ik ben geboren met een oogafwijking waar ik erg veel hinder van heb ondervonden toen ik kind was, mijn hele jeugd in ziekenhuizen en met oogspecialisten doorgebracht. inmiddels kan ik er goed mee leven behalve dat ik zo nu en dan tegen deuren, muren en lantaarnpalen aan donder omdat ik zo scheef als een kanarie ben :D Verder al enige tijd met ups en downs depressief en slaapproblemen. Maar over het algemeen ben ik volgens mij gezond en hoef ik niet heel erg te klagen.

27/50
Hoe zwaar ik het heb gehad vind ik een lastige vraag. Het is sowieso een beetje wedstrijdje wildplassen als je bijna gaat opscheppen hoe moeilijk leven je wel niet hebt dus daar begin ik niet aan :+ Zeker niet makkelijk maar ik heb me er tot nu toe door heen geslagen en ik blijf de hoop houden dat dingen beter gaan worden. :Y

Oh en dikke bump natuurlijk, maar ik had gewoon zin om wat te typen :+
“And forget not that the earth delights to feel your bare feet and the winds long to play with your hair.”
pi_157767553
quote:
14s.gif Op zaterdag 31 oktober 2015 12:23 schreef feyenoordfan92 het volgende:

[..]

Absoluut! Maar ook hier geldt: je kan veel bereikt hebben of niet en het belangrijk vinden of niet. Het hoeft dus geen reden voor ontevredenheid te zijn ook al zou je wel een 'laag cijfer' geven. Voor liefde of gezondheid is dat vaak toch wel anders.
  dinsdag 24 november 2015 @ 01:33:04 #92
80443 snakelady
ssss...ssss...
pi_157777855
-familie 6/10

Ik ben jarenlang seksueel misbruikt door mijn vader, gelukkig de kracht gehad om het uiteindelijk tegen mijn moeder te vertellen, ze is meteen gaan scheiden van hem.
Ik heb een goede band met moeder en broer.
Nu ook met mijn stiefvader maar hij heeft veel psychische problemen wat vaak erg moeilijk was toen we nog in een huis woonde.

Nu twee super dochters en twee geweldige stiefzonen.

-sociaal 9/10

Veel vrienden, ik maak gemakkelijk contact met mensen en heb mij nooit eenzaam gevoeld.

-liefde 9/10

Ik heb eigenlijk altijd voldoende aandacht gekregen van mannen en vrouwen, ik heb nooit echt een gebroken hart gehad gezien ik altijd degene ben geweest die relatie stopzette.
Nu getrouwd met een super leuk man.

-economisch 7/10

Erg wisselend, van op bijstandsniveau tot niet weten wat je met je geld moet doen, ik heb van beide geleerd en nu gewoon een goed stabiel inkomen.

Gezondheid 6/10

Ik heb copd.

Mijn leven nu is zeker een 8/10, ik heb een verschrikkelijke jeugd gehad maar daarna ook veel steun gehad, ik ben positief ingesteld, het is klote maar ik laat het niet mijn leven vergallen en ik ga niet zwelgen in zelfmedelijden.
Ondanks mijn gezondheid is mijn leven nu erg leuk, soms verbaas ik mij over mijn kinderen, zo makkelijk, lief en leuk zijn ze.
Natuurlijk hebben we ook mindere dagen maar we vormen een hecht gezin vol liefde en blijdschap dus de mindere dagen komen we altijd goed door.
Mijn man is lief, grappig, intelligent, aantrekkelijk en hij draagt mij op handen zonder zichzelf te verliezen, daar ben ik enorm blij mee.
Hij weet mij uit de dagen, mij te stimuleren en hij geeft mij zelfvertrouwen door in mij te geloven.

Ik heb dus uiteindelijk niks te klagen, hoewel ik soms nog angstaanvallen krijg komen die steeds minder voor.

[ Bericht 9% gewijzigd door snakelady op 24-11-2015 01:49:19 ]
"One cries because one is sad. For example, I cry because others are stupid, and that makes me sad."
pi_157832544
Familie (6/10)
Twee broers en een zus met wie ik het prima kan vinden. Moeder is een schat, maar erg ongelukkig, dus dat schept de nodige zorgen. Vader enkele jaren terug overleden. Met bredere familie weinig tot geen contact.

Sociaal (8/10)
Enkele zeer goede vrienden, en gezellige huisgenoten. Heb nog wel contact met studiegenoten (minder dan toen ik nog echt midden in het studentenleven stond). Breng veel avonden alleen door, maar dat is prima, want overdag ben ik druk zat.

Liefde (8/10)
Aantal goede relaties gehad, tegenwoordig even single, maar wel 'vrij contact' met een goede vriendin van me.

Economisch (5/10)
Technisch gesproken nog student, alles wat ik krijg is een lening, verdien een beetje bij met wat bijbaantjes. Redt het elke maand net om rond te komen, maar huur is hoog en sigaretten zijn duur.

Gezondheid (10/10)
Nooit ziek. Soms verkouden wel.
With bloody fists I'll batter like a ten ton hammer, son.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')