Familie: 6/10
Met mijn ouders heb ik niet zo'n goede band. Ze zijn anders, begrijpen me niet en respecteren mijn wensen niet. Ik ben afstandelijk en dat komt ook door hoe ze vroeger reageerden als ik eens iets vertelde of ze ergens achter kwamen. Het voelt niet goed als zij dingen van me weten. Toch mag ik eigenlijk niet klagen, want ik heb genoeg liefde gekregen en mijn ouders willen er voor me zijn (ook al wijs ik dat af). Mijn zus en ik zijn tegenpolen en konden het nooit met elkaar vinden, hoewel we normaal met elkaar om kunnen gaan nu we niet meer in hetzelfde huis wonen. Met mijn broertje kan ik het beter vinden maar we hebben niet zoveel contact.
Verder heb ik een fijne familie (ooms, tantes (op 1 na), neven en nichten, oma) en nog een extra stieffamilie in het buitenland waar ik me welkom bij voel

Sociaal: 5/10
Ik ben sociaal niet zo handig en voel me vaak niet op mijn gemak bij mensen. Het is heel naar dat ik wel behoefte heb aan contact met mensen (hoewel minder dan anderen), maar ik het eigenlijk ook beter kan vermijden omdat het een enorme trigger is voor mijn psychische issues. Ik was nooit bepaald populair en dat heeft zijn sporen achtergelaten. Maar ik heb ontzettend lieve vriendinnen die ik al 11 jaar ken (die krijgen een 10!) en ben samen met hen onderdeel van een wat grotere vriendengroep (waarvan ik niet met iedereen individueel contact heb) die zo nu en dan gezellig bij elkaar komt. Niet zo vaak, maar het is voor mij genoeg, ik heb geen behoefte aan nieuwe contacten (alleen bij vlagen). Helaas voel ik me ook bij mijn vriendengroep niet op mijn gemak.
Liefde: 6/10
Ik heb geen relatie maar heb daar 95% van de tijd ook helemaal geen behoefte aan. Het bevalt me prima alleen. Ik kan veel liefde geven en krijgen in andere soorten relaties

Wel wat ervaring gehad en daar heb ik zowel heel fijne als ontzettend pijnlijke herinneringen aan.
Economisch: 4/10
Ik heb lange tijd veel stress gehad omdat ik soms mijn rekeningen niet kon betalen, terwijl ik nog thuis woon en alleen mijn studie en zorgverzekering- en kosten (deels) hoef te betalen. Ik ben altijd vrij zuinig geweest en heb nooit geleend, maar ik had gewoon geen inkomsten omdat ik niet echt in staat was om te werken, afgezien van twee oppasadresjes. Sinds kort heb ik een Wajong en zijn die financiële zorgen gelukkig weg. Zolang ik niet aan de toekomst denk ... want op mezelf wonen zal ik niet kunnen betalen (ik krijg 25% van het minimumjeugdloon i.v.m. studie en ben niet 100% afgekeurd). Ik moet ook gewoon aan het werk ooit maar gelukkig heb ik recht op begeleiding daarbij.
Gezondheid: 3/10
Lichamelijk ben ik gezond (op wat kleine ongemakjes na), waar ik ontzettend dankbaar voor ben, maar psychisch gaat het slecht. Dat is altijd al zo geweest en ik vermoed dat het ook zo zal blijven.
Edit: Alles bij elkaar: dat vind ik lastig. Het is zo breed. Ik ben heel dankbaar voor veel mensen, dingen en mogelijkheden om me heen, maar zoveel dingen die ik graag zou willen, mislukken en ik doe zo veel fout en voel me zo slecht wat zorgt voor veel drama. Een gemiddelde geven voelt niet logisch.
[ Bericht 1% gewijzigd door kuolema op 30-10-2015 21:18:52 ]