Dit klinkt weliswaar niet slecht.quote:Bei der Forderung, die Türkei als sicheres Herkunftsland einzustufen, signalisierte sie Gesprächsbereitschaft, machte aber keine Zusagen: "Ich habe deutlich gemacht, dass man darüber reden kann." Im Gegenzug erwartet sie, dass die Türkei ein mit der EU ausgehandeltes Rückübernahmeabkommen umsetzt. Es verpflichtet die Türkei, Migranten wieder aufnehmen, die über ihr Hoheitsgebiet nach Europa gelangen. "Wir haben ein Interesse an einer stabilen Türkei", sagte Merkel.
http://www.sueddeutsche.d(...)taendnisse-1.2697249
Ze wil ook wel een beetje onderhandelingspositie bij ome Erdoquote:Op maandag 19 oktober 2015 00:18 schreef Morendo het volgende:
http://www.spiegel.de/pol(...)-jobs-a-1052279.html
Een maand geleden moesten de vluchtelingen overigens nog zo snel mogelijk de Duitse arbeidsmarkt op. Lijkt me een lichte koerswijziging.
Niet om het een of ander. Maar hoe wens jij de stroom te verminderen zonder te moeten dealen met Erdogan? Dat hij de baas is over een belangrijke plak grond, die het stootkussen vormt tussen de EU en falende staten Irak en Syrie, is nu eenmaal een feit.quote:Op zondag 18 oktober 2015 23:07 schreef Loekie1 het volgende:
[..]
Daar dacht ik ook al aan. Stel ze is inderdaad dement aan het worden en niemand heeft het in de gaten, terwijl ze dit soort besluiten voor Europa neemt.
Dat moeten ze nog steeds, ook volgens dat artikel, geen idee waar jij die koerswijziging vandaan haalt?quote:Op maandag 19 oktober 2015 00:18 schreef Morendo het volgende:
http://www.spiegel.de/pol(...)-jobs-a-1052279.html
Een maand geleden moesten de vluchtelingen overigens nog zo snel mogelijk de Duitse arbeidsmarkt op. Lijkt me een lichte koerswijziging.
quote:Op maandag 19 oktober 2015 00:35 schreef moussie het volgende:
[..]
Dat moeten ze nog steeds, ook volgens dat artikel, geen idee waar jij die koerswijziging vandaan haalt?
Dat moet toch gelden voor ongeveer alle vluchtelingen die momenteel in Duitsland (Europa) verblijven?quote:Im Gegenzug erwartet sie, dass die Türkei ein mit der EU ausgehandeltes Rückübernahmeabkommen umsetzt. Es verpflichtet die Türkei, Migranten wieder aufnehmen, die über ihr Hoheitsgebiet nach Europa gelangen.
Hier ga je al mis. Koerden, Sji'ieten, Alevieten, nee die zullen een fijne behandeling mogen verwachten in het Nieuwe Rijk van Grote Aap.quote:Op zondag 18 oktober 2015 22:57 schreef Igen het volgende:
Ja, zolang Turkije dus meewerkt en zolang die asielzoekers in Turkije dan maar niet politiek vervolgd worden ofzo maar een beetje netjes behandeld worden is dat juridisch geen enkel probleem. Volgens mij dan.
Als je die aanname doet, dan is terugsturen maar ook tegenhouden geen optie en kunnen we alleen maar proberen de asielzoekers hier zo goed mogelijk op te vangen en te integreren.quote:Op maandag 19 oktober 2015 07:48 schreef Ringo het volgende:
[..]
Hier ga je al mis. Koerden, Sji'ieten, Alevieten, nee die zullen een fijne behandeling mogen verwachten in het Nieuwe Rijk van Grote Aap.
Dat lijkt me een betere optie dan blind toegeven aan de eisen van Grote Aap omdat je die vluchtelingen zo graag kwijt wil. Het middel is hier erger dan de kwaal, met Erdogan is het slecht zaken doen, alles staat bij hem in dienst van de Macht, en wel de Macht van Hemzelf alleen, Hij, de Heerser der Turken. Grote Aap heeft het in de bol.quote:Op maandag 19 oktober 2015 07:53 schreef Igen het volgende:
Als je die aanname doet, dan is terugsturen maar ook tegenhouden geen optie en kunnen we alleen maar proberen de asielzoekers hier zo goed mogelijk op te vangen en te integreren.
We zouden kunnen proberen de boel aan onze kant goed te regelen?quote:Op maandag 19 oktober 2015 00:33 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Niet om het een of ander. Maar hoe wens jij de stroom te verminderen zonder te moeten dealen met Erdogan? Dat hij de baas is over een belangrijke plak grond, die het stootkussen vormt tussen de EU en falende staten Irak en Syrie, is nu eenmaal een feit.
Vanzelfsprekend niet.quote:Op maandag 19 oktober 2015 08:26 schreef Physsic het volgende:
@OP
Die vluchtelingen hebben dan nog geen Turks paspoort, toch?
Hoe wilde je dat gaan doen dan?quote:Op maandag 19 oktober 2015 08:02 schreef Perrin het volgende:
[..]
We zouden kunnen proberen de boel aan onze kant goed te regelen?
De asielaanvraag en -procedure laten doen in eigen land en ergens aan de grens van Europa.quote:
Nee. Jij bent bang voor een boomerang effect?quote:Op maandag 19 oktober 2015 08:34 schreef Physsic het volgende:
[..]
Dus dan kunnen zo ook niet visumvrij reizen, neem ik aan.
Ik heb de EU gekkere dingen zien doen, het gaat hier maar om 3 miljard.quote:Op zondag 18 oktober 2015 23:44 schreef Igen het volgende:
[..]
Wat denk jij nou, waarom we 3 miljard gaan betalen en Turken visumvrij op vakantie laten komen en weer over EU-toetreding gaan praten? Omdat we Erdogan zo'n toffe kerel vinden die we graag een cadeautje geven?![]()
Nee, ik probeer antwoord te geven/krijgen op de vraag uit de OP.quote:Op maandag 19 oktober 2015 08:37 schreef Morendo het volgende:
[..]
Nee. Jij bent bang voor een boomerang effect?
U had iets anders verwacht?quote:Op maandag 19 oktober 2015 09:04 schreef KoosVogels het volgende:
De afgelopen maanden werd herhaaldelijk gepleit voor meer en betere opvang in de regio. Nu geeft de EU handen en voeten aan die wens, en dan is het weer niet goed.
Toen ik het nieuws las, knikte ik instemmend. Heel even dacht ik dat heel Nederland hier blij mee zou zijn, want dit was immers wat men wilde. Ik had het mis.quote:
Doe niet zo melodramatisch. Je slaat de toon aan van een ongestelde bakvis.quote:Op maandag 19 oktober 2015 09:15 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Toen ik het nieuws las, knikte ik instemmend. Heel even dacht ik dat heel Nederland hier blij mee zou zijn, want dit was immers wat men wilde. Ik had het mis.
Blijkbaar denken veel Nederlanders dat Turkije gek is en uit generositeit de vluchtelingen tegenhoudt en daar niets voor terugverlangt.
Kennelijk ga je er vanuit dat Nederlanders, en dan specifiek de Nederlanders die zich mengen in deze discussie, een genuanceerde reactie willen geven die gebaseerd is op het luisteren naar en afwegen van diverse argumenten. Of dat ze geïnteresseerd zouden zijn in een oplossing.quote:Op maandag 19 oktober 2015 09:15 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Toen ik het nieuws las, knikte ik instemmend. Heel even dacht ik dat heel Nederland hier blij mee zou zijn, want dit was immers wat men wilde. Ik had het mis.
Blijkbaar denken veel Nederlanders dat Turkije gek is en uit generositeit de vluchtelingen tegenhoudt en daar niets voor terugverlangt.
Wacht even? In dit topic wordt gejankt over een tsunami van Turken vanwege het verdwijnen van de visumplicht en enkele reacties hierboven roept een user dat we helemaal opnieuw moeten beginnen met het Europese project, en dan ben ik degene die melodramatisch is.quote:Op maandag 19 oktober 2015 09:19 schreef Morendo het volgende:
[..]
Doe niet zo melodramatisch. Je slaat de toon aan van een ongestelde bakvis.
Ze beklagen zichzelf tenminste niet zo. Jij gebruikt nota bene in anderhalve regel vier! maal het woord 'ik'.quote:Op maandag 19 oktober 2015 09:21 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Wacht even? In dit topic wordt gejankt over een tsunami van Turken vanwege het verdwijnen van de visumplicht en enkele reacties hierboven roept een user dat we helemaal opnieuw moeten beginnen met het Europese project, en dan ben ik degene die melodramatisch is.
Wat jij wil.quote:Op maandag 19 oktober 2015 09:23 schreef Morendo het volgende:
[..]
Ze beklagen zichzelf tenminste niet zo. Jij gebruikt nota bene in anderhalve regel vier! maal het woord 'ik'.
Opvang in de regio geregeld met betrouwbare partners, niet met een potentaat die er juist op uit is om Europa zo snel mogelijk te bevolken met islamaanhangers.quote:Op maandag 19 oktober 2015 09:26 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Wat jij wil.
Overigens had die deal met Turkije wat mij betreft helemaal niet gehoeven. Dat de EU hiertoe over is gegaan, komt doordat een hoop Europeanen schreeuwden om meer opvang in de regio. Wat dat betreft is ergens ook wel weer grappig dat uitgerekend die mensen fel tegen dit akkoord zijn.
Nou, nou, 'die mensen'. Zijn er al opiniepeilingen bekend dan? Of steek je maar even een natte vinger in de lucht.....quote:Op maandag 19 oktober 2015 09:26 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Wat jij wil.
Overigens had die deal met Turkije wat mij betreft helemaal niet gehoeven. Dat de EU hiertoe over is gegaan, komt doordat een hoop Europeanen schreeuwden om meer opvang in de regio. Wat dat betreft is ergens ook wel weer grappig dat uitgerekend die mensen fel tegen dit akkoord zijn.
Ik baseer mij vooral op hoe het nieuws is ontvangen door het Nederlandse internet.quote:Op maandag 19 oktober 2015 09:29 schreef Morendo het volgende:
[..]
Nou, nou, 'die mensen'. Zijn er al opiniepeilingen bekend dan? Of steek je maar even een natte vinger in de lucht.....
Hebben we dan betrouwbare partners in de regio?quote:Op maandag 19 oktober 2015 09:29 schreef Loekie1 het volgende:
[..]
Opvang in de regio geregeld met betrouwbare partners, niet met een potentaat die er juist op uit is om Europa zo snel mogelijk te bevolken met islamaanhangers.
Israelquote:Op maandag 19 oktober 2015 09:31 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Hebben we dan betrouwbare partners in de regio?
Ja, Rusland. Laat Rusland een vrije zone creëren in Syrie, door Rusland bewaakt.quote:Op maandag 19 oktober 2015 09:31 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Hebben we dan betrouwbare partners in de regio?
Ten eerste is Rusland geen betrouwbare partner van het westen. En daar komt bij we momenteel in een relatiecrisis zitten.quote:Op maandag 19 oktober 2015 09:46 schreef Loekie1 het volgende:
[..]
Ja, Rusland. Laat Rusland een vrije zone creëren in Syrie, door Rusland bewaakt.
Ik heb niet geschreeuwd om meer opvang in de regio, geen idee met wie jij mij (of anderen) verwart.quote:Op maandag 19 oktober 2015 09:26 schreef KoosVogels het volgende:
De Russen zijn ook niet gebaat bij een islamitisch Europa. Als wij de grenzen dichtdoen en zij een safe zone inrichten, heb je heel Turkije niet nodig.quote:Op maandag 19 oktober 2015 09:51 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Ten eerste is Rusland geen betrouwbare partner van het westen. En daar komt bij we momenteel in een relatiecrisis zitten.
Het is wel heel naïef om te denken dat de Russen voor een paar rotcenten een safe-zone in gaan richten en die zelf gaan bewaken, puur en alleen omdat de EU dat zo graag wil.
Wie de schoen past....quote:Op maandag 19 oktober 2015 09:51 schreef Ringo het volgende:
[..]
Ik heb niet geschreeuwd om meer opvang in de regio, geen idee met wie jij mij (of anderen) verwart.
En de Russen doen dat omdat ze ons zo lief vinden? Sorry, maar je bent echt hopeloos naïef.quote:Op maandag 19 oktober 2015 09:52 schreef Loekie1 het volgende:
[..]
De Russen zijn ook niet gebaat bij een islamitisch Europa. Als wij de grenzen dichtdoen en zij een safe zone inrichten, heb je heel Turkije niet nodig.
Een islamitisch Europa komt er ook niet, wel een verdeeld Europa en daar hebben de Russen juist wel baat bij. Ook kan het de Russen geen reet schelen of de Syriërs daar blijven of vluchten, die willen alleen hun haven/bondgenoot in de regio veiligstellen.quote:Op maandag 19 oktober 2015 09:52 schreef Loekie1 het volgende:
[..]
De Russen zijn ook niet gebaat bij een islamitisch Europa. Als wij de grenzen dichtdoen en zij een safe zone inrichten, heb je heel Turkije niet nodig.
Scherp, niet eens bij stilgestaan. De onderlinge spanningen tussen EU-landen is natuurlijk alleen maar goed nieuws voor de Russen, die helemaal niet gebaat zijn bij een sterk, verenigd Europa.quote:Op maandag 19 oktober 2015 10:03 schreef Twiitch het volgende:
[..]
Een islamitisch Europa komt er ook niet, wel een verdeeld Europa en daar hebben de Russen juist wel baat bij. Ook kan het de Russen geen reet schelen of de Syriërs daar blijven of vluchten, die willen alleen hun haven/bondgenoot in de regio veiligstellen.
Wie in de region vind jij een betrouwbare partner dan? Of wil je ze in Israel gaan parkeren?quote:Op maandag 19 oktober 2015 09:29 schreef Loekie1 het volgende:
[..]
Opvang in de regio geregeld met betrouwbare partners, niet met een potentaat die er juist op uit is om Europa zo snel mogelijk te bevolken met islamaanhangers.
Waar lees jij iets over een afspraak met terugwerkende kracht?quote:Op maandag 19 oktober 2015 01:12 schreef Morendo het volgende:
[..]
[..]
Dat moet toch gelden voor ongeveer alle vluchtelingen die momenteel in Duitsland (Europa) verblijven?
Nee we betalen hem om een hoop asielzoekers naar zijn land te kunnen sturen omdat er hier blijkbaar mensen zijn die graag opvang in de regio wensen. Dacht je dat dat gratis was?quote:Op maandag 19 oktober 2015 09:48 schreef Loekie1 het volgende:
Maar goed, we betalen Turkije 3 miljard om geen ruzie met hem te krijgen. Ruzie helpt hem waarschijnlijk aan meer stemmen.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |