Dit klinkt weliswaar niet slecht.quote:Bei der Forderung, die Türkei als sicheres Herkunftsland einzustufen, signalisierte sie Gesprächsbereitschaft, machte aber keine Zusagen: "Ich habe deutlich gemacht, dass man darüber reden kann." Im Gegenzug erwartet sie, dass die Türkei ein mit der EU ausgehandeltes Rückübernahmeabkommen umsetzt. Es verpflichtet die Türkei, Migranten wieder aufnehmen, die über ihr Hoheitsgebiet nach Europa gelangen. "Wir haben ein Interesse an einer stabilen Türkei", sagte Merkel.
http://www.sueddeutsche.d(...)taendnisse-1.2697249
Ze wil ook wel een beetje onderhandelingspositie bij ome Erdoquote:Op maandag 19 oktober 2015 00:18 schreef Morendo het volgende:
http://www.spiegel.de/pol(...)-jobs-a-1052279.html
Een maand geleden moesten de vluchtelingen overigens nog zo snel mogelijk de Duitse arbeidsmarkt op. Lijkt me een lichte koerswijziging.
Niet om het een of ander. Maar hoe wens jij de stroom te verminderen zonder te moeten dealen met Erdogan? Dat hij de baas is over een belangrijke plak grond, die het stootkussen vormt tussen de EU en falende staten Irak en Syrie, is nu eenmaal een feit.quote:Op zondag 18 oktober 2015 23:07 schreef Loekie1 het volgende:
[..]
Daar dacht ik ook al aan. Stel ze is inderdaad dement aan het worden en niemand heeft het in de gaten, terwijl ze dit soort besluiten voor Europa neemt.
Dat moeten ze nog steeds, ook volgens dat artikel, geen idee waar jij die koerswijziging vandaan haalt?quote:Op maandag 19 oktober 2015 00:18 schreef Morendo het volgende:
http://www.spiegel.de/pol(...)-jobs-a-1052279.html
Een maand geleden moesten de vluchtelingen overigens nog zo snel mogelijk de Duitse arbeidsmarkt op. Lijkt me een lichte koerswijziging.
quote:Op maandag 19 oktober 2015 00:35 schreef moussie het volgende:
[..]
Dat moeten ze nog steeds, ook volgens dat artikel, geen idee waar jij die koerswijziging vandaan haalt?
Dat moet toch gelden voor ongeveer alle vluchtelingen die momenteel in Duitsland (Europa) verblijven?quote:Im Gegenzug erwartet sie, dass die Türkei ein mit der EU ausgehandeltes Rückübernahmeabkommen umsetzt. Es verpflichtet die Türkei, Migranten wieder aufnehmen, die über ihr Hoheitsgebiet nach Europa gelangen.
Hier ga je al mis. Koerden, Sji'ieten, Alevieten, nee die zullen een fijne behandeling mogen verwachten in het Nieuwe Rijk van Grote Aap.quote:Op zondag 18 oktober 2015 22:57 schreef Igen het volgende:
Ja, zolang Turkije dus meewerkt en zolang die asielzoekers in Turkije dan maar niet politiek vervolgd worden ofzo maar een beetje netjes behandeld worden is dat juridisch geen enkel probleem. Volgens mij dan.
Als je die aanname doet, dan is terugsturen maar ook tegenhouden geen optie en kunnen we alleen maar proberen de asielzoekers hier zo goed mogelijk op te vangen en te integreren.quote:Op maandag 19 oktober 2015 07:48 schreef Ringo het volgende:
[..]
Hier ga je al mis. Koerden, Sji'ieten, Alevieten, nee die zullen een fijne behandeling mogen verwachten in het Nieuwe Rijk van Grote Aap.
Dat lijkt me een betere optie dan blind toegeven aan de eisen van Grote Aap omdat je die vluchtelingen zo graag kwijt wil. Het middel is hier erger dan de kwaal, met Erdogan is het slecht zaken doen, alles staat bij hem in dienst van de Macht, en wel de Macht van Hemzelf alleen, Hij, de Heerser der Turken. Grote Aap heeft het in de bol.quote:Op maandag 19 oktober 2015 07:53 schreef Igen het volgende:
Als je die aanname doet, dan is terugsturen maar ook tegenhouden geen optie en kunnen we alleen maar proberen de asielzoekers hier zo goed mogelijk op te vangen en te integreren.
We zouden kunnen proberen de boel aan onze kant goed te regelen?quote:Op maandag 19 oktober 2015 00:33 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Niet om het een of ander. Maar hoe wens jij de stroom te verminderen zonder te moeten dealen met Erdogan? Dat hij de baas is over een belangrijke plak grond, die het stootkussen vormt tussen de EU en falende staten Irak en Syrie, is nu eenmaal een feit.
Vanzelfsprekend niet.quote:Op maandag 19 oktober 2015 08:26 schreef Physsic het volgende:
@OP
Die vluchtelingen hebben dan nog geen Turks paspoort, toch?
Hoe wilde je dat gaan doen dan?quote:Op maandag 19 oktober 2015 08:02 schreef Perrin het volgende:
[..]
We zouden kunnen proberen de boel aan onze kant goed te regelen?
De asielaanvraag en -procedure laten doen in eigen land en ergens aan de grens van Europa.quote:
Nee. Jij bent bang voor een boomerang effect?quote:Op maandag 19 oktober 2015 08:34 schreef Physsic het volgende:
[..]
Dus dan kunnen zo ook niet visumvrij reizen, neem ik aan.
Ik heb de EU gekkere dingen zien doen, het gaat hier maar om 3 miljard.quote:Op zondag 18 oktober 2015 23:44 schreef Igen het volgende:
[..]
Wat denk jij nou, waarom we 3 miljard gaan betalen en Turken visumvrij op vakantie laten komen en weer over EU-toetreding gaan praten? Omdat we Erdogan zo'n toffe kerel vinden die we graag een cadeautje geven?![]()
Nee, ik probeer antwoord te geven/krijgen op de vraag uit de OP.quote:Op maandag 19 oktober 2015 08:37 schreef Morendo het volgende:
[..]
Nee. Jij bent bang voor een boomerang effect?
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |