Take out was een betere TTquote:
KAASquote:
Nee Emmentalerquote:
Daar wordt je dus vet vanquote:The tubby North Korean dictator has become hooked on Emmental and has gorged on so much that he has ballooned in size and is now walking with a limp.
Ik ben gek op kaas, maar Emmentaler vind ik niet zo geweldig.quote:Op zondag 11 oktober 2015 22:46 schreef FANN het volgende:
[..]
Nee Emmentaler
[..]
Daar wordt je dus vet van
quote:Op zondag 11 oktober 2015 22:49 schreef MadMaster het volgende:
[..]
Ik ben gek op kaas, maar Emmentaler vind ik niet zo geweldig.
Rare smaak...
Ik zelf niet maar neequote:Op zondag 11 oktober 2015 23:03 schreef MadMaster het volgende:
[..]
Dan heb jij nog nooit goede zweetsokken gehad...
Lekker tussen de lakens zweten.quote:Op zondag 11 oktober 2015 23:04 schreef sacha het volgende:
nou dan ga ik wel met meneer M&M kaasfonduen op de Wallen![]()
eerst slapen!
Karbeelquote:Op zondag 11 oktober 2015 23:05 schreef MadMaster het volgende:
[..]
Lekker tussen de lakens zweten.
Ik ga vast boeken op de Wallen.
Maar waar?
Had hem vanochtend ook aangezet en gelijk 60 euro terug van de jaar-afrekening.quote:Op zondag 11 oktober 2015 22:50 schreef FANN het volgende:
Verwarming aangezet, behoorlijk koud hiero
Oh... da's mooi Hutquote:Op maandag 12 oktober 2015 15:04 schreef Treehut362 het volgende:
[..]
Had hem vanochtend ook aangezet en gelijk 60 euro terug van de jaar-afrekening.
doe je zeker goed! Ik probeer de verwarming zo min mogelijk aan te zetten, doe wel een vestje aanquote:
Netjes, ik kreeg afgelopen april ook rond de ¤ 60,- terug.quote:Op maandag 12 oktober 2015 15:04 schreef Treehut362 het volgende:
[..]
Had hem vanochtend ook aangezet en gelijk 60 euro terug van de jaar-afrekening.
Ik bespaar niet op verwarming, ik haat kou, en heb gewoon een vrij stabiel verbruik en kan elk jaar een vrij nauwkeurige schatting maken aan de hand van de energieprijzen.quote:Op maandag 12 oktober 2015 15:57 schreef chufi het volgende:
Hier toch maar even proefdraaien voor het geval het echt koud wordt
Ik ook niet , maar ik heb 96 m2 maar ik ben eigenlijk maar in 1 ruimte dus daar moet het wel op temperatuur zijn, dus slaapkamers boeit me niet zo. Thermostaat is ook in de woonkamer.. Nu heb ik alle radiatoren open om te checken... Ik hoor niets geen vreemde geluiden, maar zag wel dat de druk wel wat hoger kan... Eens kijken of er dit jaar nog een monteur de boel komt servicen, anders moet ik zelf maar eens bijvullenquote:Op maandag 12 oktober 2015 15:59 schreef Mo_Muffin het volgende:
[..]
Ik bespaar niet op verwarming, ik haat kou, en heb gewoon een vrij stabiel verbruik en kan elk jaar een vrij nauwkeurige schatting maken aan de hand van de energieprijzen.
Mijn ketel heeft 2 weken geleden zijn jaarlijks onderhoud gehad, dat zit wel weer snor voor de winter. Bijvullen moet je hier sowieso als huurder zelf doen.quote:Op maandag 12 oktober 2015 16:11 schreef chufi het volgende:
[..]
Ik ook niet , maar ik heb 96 m2 maar ik ben eigenlijk maar in 1 ruimte dus daar moet het wel op temperatuur zijn, dus slaapkamers boeit me niet zo. Thermostaat is ook in de woonkamer.. Nu heb ik alle radiatoren open om te checken... Ik hoor niets geen vreemde geluiden, maar zag wel dat de druk wel wat hoger kan... Eens kijken of er dit jaar nog een monteur de boel komt servicen, anders moet ik zelf maar eens bijvullen
In de bijna 15 jaar dat ik hier woon heb ik het zelf nog nooit gedaan..quote:Op maandag 12 oktober 2015 16:13 schreef Mo_Muffin het volgende:
[..]
Mijn ketel heeft 2 weken geleden zijn jaarlijks onderhoud gehad, dat zit wel weer snor voor de winter. Bijvullen moet je hier sowieso als huurder zelf doen.
2 jaar geleden moest ik elke week bijvullen, toen bleek er een lek in het expansievat te zitten dus kreeg ik een nieuw vat en zelfs een nieuwe pomp, daar bleek ook iets aan te mankeren.....quote:Op maandag 12 oktober 2015 16:15 schreef chufi het volgende:
[..]
In de bijna 15 jaar dat ik hier woon heb ik het zelf nog nooit gedaan..
9 jaar is nog jong ....quote:Op maandag 12 oktober 2015 16:26 schreef Karzai het volgende:
Net 14 meyer betaald voor een nieuwe ketel plus installatie ouwe was kaduuk en al 9 jaar oud, betaal de komende 2 maanden wel maar 37 euro gas en licht, hopen op een zachte winter
Joh, ik had in mijn vorige huis, waar ik eigenaar van was, een ketel die 5 jaar oud was toen ik er ging wonen en toen ik er na 16 jaar vertrok hing ie er nog, en het ding was in orde, hij werd ook elk jaar onderhouden, daar ligt namelijk vaak het probleem, zonder onderhoud verkort je de levensduur aanzienlijk.quote:Op maandag 12 oktober 2015 16:26 schreef Karzai het volgende:
Net 14 meyer betaald voor een nieuwe ketel plus installatie ouwe was kaduuk en al 9 jaar oud, betaal de komende 2 maanden wel maar 37 euro, hopen op een zachte winter
Hier ook, maar ik ga geen kou lijdenquote:Op maandag 12 oktober 2015 15:32 schreef just me het volgende:
[..]
doe je zeker goed! Ik probeer de verwarming zo min mogelijk aan te zetten, doe wel een vestje aan
Ja wat zal ik zeggen... Ik kreeg 110 terug en zit nu op 116quote:Op maandag 12 oktober 2015 16:50 schreef FANN het volgende:
[..]
Hier ook, maar ik ga geen kou lijdendat ook weer niet hoor...
Ik krijg pas terug in januari áls ik terugkrijg tenminste, vorig jaar was dat 156 euro ofzo
en toen ging mijn maandbedrag van 150 euro naar 127 euro, maar is best een oud tochtig huis
hierik weet eigenlijk niet of dat veel is voor een driekamerwoning?
stroom en gas samen ?quote:Op maandag 12 oktober 2015 16:54 schreef chufi het volgende:
[..]
Ja wat zal ik zeggen... Ik kreeg 110 terug en zit nu op 116
quote:Op maandag 12 oktober 2015 16:54 schreef chufi het volgende:
[..]
Ja wat zal ik zeggen... Ik kreeg 110 terug en zit nu op 116
Jij bent wel met 2, maar ik heb dan wel weer een groter huisquote:Op maandag 12 oktober 2015 16:57 schreef FANN het volgende:
[..]ja dan ben ik best duur uit geloof ik
hij komt hem elk jaar onderhoudenquote:Op maandag 12 oktober 2015 16:33 schreef Mo_Muffin het volgende:
[..]
Joh, ik had in mijn vorige huis, waar ik eigenaar van was, een ketel die 5 jaar oud was toen ik er ging wonen en toen ik er na 16 jaar vertrok hing ie er nog, en het ding was in orde, hij werd ook elk jaar onderhouden, daar ligt namelijk vaak het probleem, zonder onderhoud verkort je de levensduur aanzienlijk.
Onderhoud kostte me ca. ¤ 90,- p jaar.
ik zit op 232....quote:
Das wel veel idd... Misschien dat je bepaalde ruimtes af kunt sluiten als je er nooit of weinig komt...quote:Op maandag 12 oktober 2015 16:58 schreef just me het volgende:
[..]
ik zit op 232....
maar goed; (te) groot huis, oud en tochtig
is vrij normaal ik betaal 85 maar ben alleen en huis is goed geisoleerdquote:Op maandag 12 oktober 2015 16:50 schreef FANN het volgende:
[..]
Hier ook, maar ik ga geen kou lijdendat ook weer niet hoor...
Ik krijg pas terug in januari áls ik terugkrijg tenminste, vorig jaar was dat 156 euro ofzo
en toen ging mijn maandbedrag van 150 euro naar 127 euro, maar is best een oud tochtig huis
hierik weet eigenlijk niet of dat veel is voor een driekamerwoning?
ik heb laatst m'n meterstanden doorgegeven, normaal betaal ik 85, woning is 65m2quote:Op maandag 12 oktober 2015 17:01 schreef chufi het volgende:
[..]
Hoe groot woon jij? Want 37 E/mnd is echt niets
Is ook waar, en hier is bijna dag en nacht het ligt aan en apparatuur...quote:Op maandag 12 oktober 2015 16:57 schreef chufi het volgende:
[..]
Jij bent wel met 2, maar ik heb dan wel weer een groter huis
In de winter doe ik sowieso de schuifdeuren dicht tussen de voor- en achterkamer. In de keuken kan de verwarming uit, zal ik zo eens gaan doen, en ik kan de verwarming op de kamer van de kleine kabouter ook uitzettenquote:Op maandag 12 oktober 2015 17:00 schreef chufi het volgende:
[..]
Das wel veel idd... Misschien dat je bepaalde ruimtes af kunt sluiten als je er nooit of weinig komt...
jemig...quote:Op maandag 12 oktober 2015 16:58 schreef just me het volgende:
[..]
ik zit op 232....
maar goed; (te) groot huis, oud en tochtig
Het is wel dubbel glas, maar ze sluiten niet echt goed meer, woningbouwvereniging gaatquote:Op maandag 12 oktober 2015 17:09 schreef Karzai het volgende:
Ik woonde vroeger ook in een tochtig huis met enkel glas en overal kieren daar viel niet tegen op te stoken
O ja, dat gedoe bij mij, zal ook wel wat tegenhoudenquote:Op maandag 12 oktober 2015 17:14 schreef chufi het volgende:
[..]
Ik heb zelfs nog een buffer doordat mijn balkon ooknog beglaasd is ...Scheelt ook een hoop
Maar jouw balkon is toch maar klein ... De mijn gaat over de volle breedte van mn woonkamer, een meter of 6quote:Op maandag 12 oktober 2015 17:15 schreef FANN het volgende:
[..]
O ja, dat gedoe bij mij, zal ook wel wat tegenhouden
ah....... maar die speciale raamfolie die ik heb houdt geloof ik ook de warmte binnen alsquote:Op maandag 12 oktober 2015 17:16 schreef chufi het volgende:
[..]
Maar jouw balkon is toch maar klein ... De mijn gaat over de volle breedte van mn woonkamer, een meter of 6
tochtstrips plakken, dat had ik toen gedaan niet dat het veel hielpquote:Op maandag 12 oktober 2015 17:19 schreef FANN het volgende:
Maar goed, als de ramen tochten, maakt het nog geen zak uit
Het probleem is dat ze niet goed sluiten, maar ik zal eens gaan kijken of ik iets kan verzinnenquote:Op maandag 12 oktober 2015 17:21 schreef Karzai het volgende:
[..]
tochtstrips plakken, dat had ik toen gedaan niet dat het veel hielp
Geld zat die paar tientjes per jaar en je zorgt nou ook niet persoonlijk voor de global warmingquote:Op maandag 12 oktober 2015 17:25 schreef FANN het volgende:
[..]
Het probleem is dat ze niet goed sluiten, maar ik zal eens gaan kijken of ik iets kan verzinnen![]()
had ik al eerder moeten doen, maar ja...
Ja, héél veel zat het inderdaad niet schelen denk ik... nee global warming zat ik niet tegen kunnen houden in mijn eentjequote:Op maandag 12 oktober 2015 17:28 schreef Karzai het volgende:
[..]
Geld zat die paar tientjes per jaar en je zorgt nou ook niet persoonlijk voor de global warming
Dat maakt geen ruk uit, het gaat om de grootte van de ruimte die je moet verwarmenquote:Op maandag 12 oktober 2015 16:57 schreef chufi het volgende:
[..]
Jij bent wel met 2, maar ik heb dan wel weer een groter huis
Er zit toch ook electra bij, dus dan gaat het niet alleen om verwarming, maar ook apparatuurquote:Op maandag 12 oktober 2015 17:39 schreef Mo_Muffin het volgende:
[..]
Dat maakt geen ruk uit, het gaat om de grootte van de ruimte die je moet verwarmen
Wasmachine heeft invloed, maar je koelkast niet.....feit dat jij veel thuis bent heeft natuurlijk ook invloed.quote:Op maandag 12 oktober 2015 17:45 schreef FANN het volgende:
[..]
Er zit toch ook electra bij, dus dan gaat het niet alleen om verwarming, maar ook apparatuur
wat je hebt staan, hoe zuinig die wel of niet is en hoe vaak je je wasmachine e.d. laat draaien?
Jeumig, ik krijg de indruk dat ik straks degene ben die moet gaan integreren....waarschijnlijk zal ik me moeten bijspijkeren voor wat betreft de gewoonten en cultuur van de nieuwkomers.quote:Drie bruiloftsgasten zijn zaterdag aangehouden in Nijmegen wegens overtreding van de Wet wapens en munitie. Ze hadden op straat met knalpatronen enkele vreugdeschoten in de lucht gelost tijdens het vieren van de trouwerij.
mwa.. koel en vrieskas zal een paar tientjes uitmaken als ik nu ineens een hele zuinig aanschaf,quote:Op maandag 12 oktober 2015 17:46 schreef Mo_Muffin het volgende:
[..]
Wasmachine heeft invloed, maar je koelkast niet.....feit dat jij veel thuis bent heeft natuurlijk ook invloed.
Dat zijn wijze woordenquote:Op maandag 12 oktober 2015 17:51 schreef FANN het volgende:
[..]
mwa.. koel en vrieskas zal een paar tientjes uitmaken als ik nu ineens een hele zuinig aanschaf,
dus is niet de moeite, het aankoopbedrag is té veel, dussssssssss![]()
Wasmachine en droger zal wel uitmaken en verder gewoon alles bij elkaar opgeteld denk ik...
Ledlicht is bijvoorbeeld voordelig, dat soort dingen gaat dan wel uitmaken als je alles bij elkaar opteld..
maar ik moet terug naar de keuken
ik ga eerst badderen, dan sta ik straks ook mooi in de keukenquote:Op maandag 12 oktober 2015 17:54 schreef Mo_Muffin het volgende:
[..]
Dat zijn wijze woorden, rond etenstijd zijn vrouwen op hun mooist wanneer ze in de keuken staan.
![]()
Om dan een 3 gangenmenu uit je besteklade te toveren...?quote:Op maandag 12 oktober 2015 17:58 schreef just me het volgende:
[..]
ik ga eerst badderen, dan sta ik straks ook mooi in de keuken
gewoon brood vanavondquote:Op maandag 12 oktober 2015 18:45 schreef chufi het volgende:
[..]
Om dan een 3 gangenmenu uit je besteklade te toveren...?
En hoeveel jaar heb jij daar aan deelgenomen?quote:Op maandag 12 oktober 2015 18:46 schreef just me het volgende:
[..]
gewoon brood vanavond
zo meteen naar de vergadering ter ere van ons bijna 130-jarige bestaan
ik ben nu 31 jaar lid van die clubquote:Op maandag 12 oktober 2015 18:47 schreef chufi het volgende:
[..]
En hoeveel jaar heb jij daar aan deelgenomen?
Ik had gedacht dat je er je hele leven al op zat...quote:Op maandag 12 oktober 2015 18:52 schreef just me het volgende:
[..]
ik ben nu 31 jaar lid van die club
Ik ben begonnen als tennislid, toen Junior ging voetballen actief geworden in het voetballen, en nu actief golflidquote:Op maandag 12 oktober 2015 18:55 schreef chufi het volgende:
[..]
Ik had gedacht dat je er je hele leven al op zat...maar 31 jaar is ook best veel...
Jeugdhockey deed je ergens anders dus...quote:Op maandag 12 oktober 2015 19:00 schreef just me het volgende:
[..]
Ik ben begonnen als tennislid, toen Junior ging voetballen actief geworden in het voetballen, en nu actief golflid
jep, wij hebben alleen voetbal, cricket golf en tennisquote:Op maandag 12 oktober 2015 19:02 schreef chufi het volgende:
[..]
Jeugdhockey deed je ergens anders dus...
Vermoedde al zoiets,.... Sterkte met de vergaderingquote:Op maandag 12 oktober 2015 19:05 schreef just me het volgende:
[..]
jep, wij hebben alleen voetbal, cricket golf en tennis
Nieuwe fietstassen opquote:
Ik heb ergens gelezen dat voor elke graad dat men de verwarming lager zet men 10% op de stroom-rekening bespaart.quote:Op maandag 12 oktober 2015 15:32 schreef just me het volgende:
[..]
doe je zeker goed! Ik probeer de verwarming zo min mogelijk aan te zetten, doe wel een vestje aan
Eerst judo, toen Padvinderquote:Op maandag 12 oktober 2015 19:00 schreef just me het volgende:
[..]
Ik ben begonnen als tennislid, toen Junior ging voetballen actief geworden in het voetballen, en nu actief golflid
Hij staat hier weer op 15 ...quote:Op maandag 12 oktober 2015 19:24 schreef Treehut362 het volgende:
[..]
Ik heb ergens gelezen dat voor elke graad dat men de verwarming lager zet men 10% op de stroom-rekening bespaart.
ga je naar de noordpool?quote:Op maandag 12 oktober 2015 19:51 schreef Treehut362 het volgende:
thermo pak
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Voorlopig nietquote:
Heerlijk, als een Eskimo in je huis zitten.quote:Op maandag 12 oktober 2015 20:07 schreef chufi het volgende:
Jij gaat het niet koud krijgen deze winter TH, prima voorbereid
Ik doe het raam openquote:
Hier ookquote:
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |