Daarvoor moet men wel aan tafel en moeten allerlei nu voorafgestelde voorwaarden (zoals het vertek van Assad) niet meer gesteld worden. De Russen en Iraniers moeten mee kunnen praten en de (niet isis) rebellen moeten een wapenstilstand sluiten met de Syrische overheid. Het probleem Isis moet ook onder controle zijn. Aan veel van deze voorwaarden wordt nog niet voldaan en ik vrees dat hier nog heel wat bloed moet vloeien. Op termijn is dit echter de enig mogelijke oplossing.quote:Op vrijdag 9 oktober 2015 10:32 schreef firefly3 het volgende:
Het drie staten oplossing van Gabrunal_2013 lijkt me een goed plan.
het is niet echt een wereldwijde coalitie tegen IS momenteelquote:Op vrijdag 9 oktober 2015 11:04 schreef Jaroon het volgende:
Als de grote leiders van de wereld er een IS niet onder kunnen krijgen........zijn we gedoemd.
En dat zou het wel moeten zijn.quote:Op vrijdag 9 oktober 2015 11:08 schreef byah het volgende:
[..]
het is niet echt een wereldwijde coalitie tegen IS momenteel
Meer een proxy-oorlog die toevallig uitgevochten gaat worden rond IS,
http://www.nu.nl/buitenla(...)e-komt-in-syrie.htmlquote:Commandant van Iraanse Revolutionaire Garde komt om in Syri.
Een Iraans militair adviseur, generaal Hossein Hamedani, is bij de strijd in de buitenwijken van de Syrische stad Aleppo gesneuveld.
Dit meldt de Iraanse nieuwszender PressTV vrijdag.
Hamedani behoorde tot de elitetroepen van de Iraanse Revolutionaire Garde. Die heeft vrijdag laten weten dat ''commandant Hamedani in de voorafgaande nacht door terroristen van Islamitische Staat (IS) is gedood''.
Officieel geeft Teheran advies aan Assads troepen, maar er zijn al lang berichten dat leden van de Revolutionaire Garde meevechten. Waarnemers van het Syrische Observatorium voor Mensenrechten berichtten vrijdag dat IS in buitenwijken van Aleppo oprukt.
Sjiitisch Iran steunt de Syrische president Assad tegen de door soennitische extremisten gedomineerde rebellen. De regerende clan van Assad behoort tot een minderheid die een geloof aanhangt dat wortels heeft in de sjiitische islam
Ik zou assad en isis met elkaar wegstrepen. De regering assad bestaat toch niet meer. Ze zijn allemaal overgelopen of speelpoppetjes van iran en rusland.quote:Op vrijdag 9 oktober 2015 11:00 schreef Gabrunal_2013 het volgende:
[..]
Daarvoor moet men wel aan tafel en moeten allerlei nu voorafgestelde voorwaarden (zoals het vertek van Assad) niet meer gesteld worden. De Russen en Iraniers moeten mee kunnen praten en de (niet isis) rebellen moeten een wapenstilstand sluiten met de Syrische overheid. Het probleem Isis moet ook onder controle zijn. Aan veel van deze voorwaarden wordt nog niet voldaan en ik vrees dat hier nog heel wat bloed moet vloeien. Op termijn is dit echter de enig mogelijke oplossing.
quote:Turkije overlegt met de NAVO en enkele afzonderlijke landen over het versterken van zijn defensie vanwege de dreiging vanuit Syri.
In de gesprekken komt ook de stationering van Patriot-luchtafweersystemen aan de orde. Dat liet het Turkse ministerie van Buitenlandse Zaken vrijdag weten.
Nederland was eerder een van de landen die op verzoek van Turkije Patriots stationeerde in het grensgebied van Turkije met Syri.
Begin dit jaar werden de afweersystemen weer teruggehaald. Ook andere landen haalden die wapens terug omdat de dreiging was verminderd.
Whehe mooi.quote:Commandant van Iraanse Revolutionaire Garde komt om in Syri
Foto: ANP
Gepubliceerd: 09 oktober 2015 09:59
Laatste update: 09 oktober 2015 10:23
Een Iraans militair adviseur, generaal Hossein Hamedani, is bij de strijd in de buitenwijken van de Syrische stad Aleppo gesneuveld.
Dit meldt de Iraanse nieuwszender PressTV vrijdag.
Hamedani behoorde tot de elitetroepen van de Iraanse Revolutionaire Garde. Die heeft vrijdag laten weten dat ''commandant Hamedani in de voorafgaande nacht door terroristen van Islamitische Staat (IS) is gedood''.[..]
quote:Op vrijdag 9 oktober 2015 11:18 schreef vigen98 het volgende:
[..]
http://www.nu.nl/buitenla(...)e-komt-in-syrie.html
quote:there would no longer be any more recruiting of so-called moderate Syrian rebels to go through training programs in Jordan, Qatar, Saudi Arabia or the United Arab Emirates. Instead, a much smaller training center would be set up in Turkey, where a small group of “enablers” — mostly leaders of opposition groups — would be taught operational maneuvers like how to call in airstrikes.
Bron: Nu.nlquote:Amerika stopt met het trainen en bewapenen van Syrische rebellen.
Dat meldt The New York Times vrijdag.
De Amerikanen zouden inzien dat het programma, waarin 500 miljoen dollar is genvesteerd, weinig tot niets heeft opgeleverd.
De Syrische rebellen zijn tot nu toe niet in staat gebleken om een noemenswaardig leger op de been te krijgen dat weerstand kan bieden aan Islamitisch Staat (IS).
Pentagon
Het Pentagon zou de beslissing vrijdag officieel bekend maken na het gesprek tussen de Amerikaanse minister van Defensie Ash Carter met zijn Britse collega Michael Fallon. Carter zou aan Fallon hebben laten weten dat president Obama het rebellentrainingsprogramma wijzigt.
Er zullen niet langer gematigde Syrische rebellen worden geworven voor training in Jordani, Qatar, Saudi-Arabi of de Verenigde Arabische Emiraten. In Turkije wordt nog wel een trainingscentrum opgezet om oppositieleiders te trainen op het gebied van tactische manoeuvres zoals het inroepen van luchtsteun.
Twee groepen terroristen die tegen elkaar vechten. Mooi toch?quote:Op vrijdag 9 oktober 2015 14:20 schreef firefly3 het volgende:
[ afbeelding ]
https://mobile.twitter.com/arabthomness
Wie denk je dat daarna aangevallen wordt wanneer de gebieden van de rebellen in handen zjin van IS.quote:Op vrijdag 9 oktober 2015 15:14 schreef Richestorags het volgende:
[..]
Twee groepen terroristen die tegen elkaar vechten. Mooi toch?
Dat clubje wordt met minimale middelen in toom gehouden.quote:Op vrijdag 9 oktober 2015 11:04 schreef Jaroon het volgende:
Als de grote leiders van de wereld er een IS niet onder kunnen krijgen........zijn we gedoemd.
Dat is waar. Maar ik gun dat grondgevecht ook niet aan de mensen die ik ken.quote:Op vrijdag 9 oktober 2015 15:29 schreef Gerolsteiner het volgende:
[..]
Dat clubje wordt met minimale middelen in toom gehouden.
Vrijwel elk land op aarde met een moderne krijgsmacht kan die apenbende uitroeien als ze daadwerkelijk op de grond gaan vechten.
Heeft dus helemaal niets te maken met de macht van wereldleiders, enkel met wat ze willen, en ze hebben gewoon geen zin om militairen op te offeren om die zandbak te pacificeren. Er valt geen winst te behalen.
IS door Russische bombardementen. Assad laat ze eerst elkaar de tent uitvechten.quote:Op vrijdag 9 oktober 2015 15:16 schreef GreyEyes het volgende:
[..]
Wie denk je dat daarna aangevallen wordt wanneer de gebieden van de rebellen in handen zjin van IS.
Knap dat je weet wat Assad van plan is te gaan doen. En vooralsnog is Rusland ten zuiden van Aleppo actief met een offensief. Zie ze nog geen aanvallen uitvoeren ten noorden van Aleppo.quote:Op vrijdag 9 oktober 2015 15:37 schreef Richestorags het volgende:
[..]
IS door Russische bombardementen. Assad laat ze eerst elkaar de tent uitvechten.
In Irak wel, Syri niet.quote:Op vrijdag 9 oktober 2015 10:48 schreef haags_kwartiertje het volgende:
Op het kaartje in de OP lijkt het IS gebied steeds kleiner te worden.
Of zie ik dat verkeerd?
Het is toch overduidelijk dat hij ze tegen elkaar laat vechten.quote:Op vrijdag 9 oktober 2015 15:49 schreef GreyEyes het volgende:
[..]
Knap dat je weet wat Assad van plan is te gaan doen. En vooralsnog is Rusland ten zuiden van Aleppo actief met een offensief. Zie ze nog geen aanvallen uitvoeren ten noorden van Aleppo.
Het lijkt er nu meer op dat IS de rebllen en regeringstroepen met elkaar laat vechten en zij daar gebruik van maken. Kijk maar naar het offensief van IS bij Aleppo.quote:Op vrijdag 9 oktober 2015 16:05 schreef Richestorags het volgende:
[..]
Het is toch overduidelijk dat hij ze tegen elkaar laat vechten.
Wel, ze doen het beide. En het is de slimste tactiek die je kunt hanteren.quote:Op vrijdag 9 oktober 2015 16:22 schreef GreyEyes het volgende:
[..]
Het lijkt er nu meer op dat IS de rebllen en regeringstroepen met elkaar laat vechten en zij daar gebruik van maken. Kijk maar naar het offensief van IS bij Aleppo.
quote:Op vrijdag 9 oktober 2015 17:46 schreef koekwausss het volgende:
Binnenkort in gebruik door de rebellen dus.
TOS-1Aquote:
twitter:IraqiSecurity twitterde op vrijdag 09-10-2015 om 17:16:56It was bound to happen sooner or later, TOS-1A spotted in #Syria. Unclear if Russian or Syrian. [via @sayed_ridha]. http://t.co/CkXxjqjiyv reageer retweet
Heavy shitquote:Op vrijdag 9 oktober 2015 18:29 schreef IPA35 het volgende:
[..]
TOS-1Atwitter:IraqiSecurity twitterde op vrijdag 09-10-2015 om 17:16:56It was bound to happen sooner or later, TOS-1A spotted in #Syria. Unclear if Russian or Syrian. [via @sayed_ridha]. http://t.co/CkXxjqjiyv reageer retweet
'300 rebellen gedood'quote:Op vrijdag 9 oktober 2015 16:20 schreef Infection het volgende:
Rusland claimt dood driehonderd rebellen en twee IS-bevelhebbers
http://www.volkskrant.nl/(...)velhebbers~a4159925/
Nu nog hopen op een gehuurde Noord-Koreaanse brigade die zich in het feestgedruis mengt.quote:Op vrijdag 9 oktober 2015 19:02 schreef kkdhd het volgende:
"Gematigde" CIA-rebellen gebombardeerd door Rusland, Iraanse generaal afgeslacht, Rusland dropt kruisraketten op Iran, IS breidt verder uit in Noord-Syri.
Lol.
quote:Op vrijdag 9 oktober 2015 10:23 schreef IPA35 het volgende:
ISIS neemt dikke gebieden in ten noorden van Aleppo
Het loopt ze in ieder geval dun door de broek daar, mooiquote:Op vrijdag 9 oktober 2015 19:46 schreef Mani89 het volgende:
Gvd man die helicopters scheren gewoon over de daken.
Ik vraag me wel af waar precies ze nou op schieten.quote:Op vrijdag 9 oktober 2015 19:46 schreef Mani89 het volgende:
Gvd man die helicopters scheren gewoon over de daken.
Op alles dat beweegt natuurlijk, niks mis meequote:Op vrijdag 9 oktober 2015 19:50 schreef Richestorags het volgende:
[..]
Ik vraag me wel af waar precies ze nou op schieten.
Over een jaar nieuwe presidentsverkiezingen. Rusland heeft ondertussen al flink wat land ingenomen :/quote:Op vrijdag 9 oktober 2015 19:50 schreef Slayage het volgende:
daar gaan de patriots van de VS in turkijewat een lachertje die obama
![]()
[ afbeelding ]
Kunnen ze niet menselijk zijn en direct maar IS bestrijden?quote:Op vrijdag 9 oktober 2015 21:48 schreef Richestorags het volgende:
De Russen krijgen geen klappen van TOW rakettenSyrische tanks daarentegen wel. Overigens is het een mooi potje schaak wat Poetin speelt. Eerst de "gematigden" rond Aleppo marginaliseren door bombardementen, IS de boel over laten nemen (en ook wat mannetjes laten verliezen in de strijd) en daarna aan rattenbestrijding gaan doen. Aleppo wordt natuurlijk legitiem Assads eigendom op het moment dat IS de enige andere gegadigde is om het over te nemen...
Tegelijkertijd wordt IS op andere fronten in Aleppo ook verzwakt (Keweires).
twitter:L0gg0l twitterde op vrijdag 09-10-2015 om 22:35:09Hearing rumor Turkey has shot down a Russian jet reageer retweet
twitter:L0gg0l twitterde op vrijdag 09-10-2015 om 22:38:16Journalist @yasseralhaji1 from Aleppo: UC report Turkey AA fire downed a Russian jet after airspace violation https://t.co/7ahiw3Mkzv reageer retweet
Dat doen ze toch? Nu hebben ze een zo goed als open front met IS rond Aleppo. En in Deir Ezzor, Palmyra en Keweires.quote:Op vrijdag 9 oktober 2015 22:08 schreef firefly3 het volgende:
[..]
Kunnen ze niet menselijk zijn en direct maar IS bestrijden?
Het zou me niet eens verbazen, de Russen vragen er tenslotte zelf om. Zal alleen niet zo heel leuk uit gaan pakken als het waar blijkt te zijn...quote:Op vrijdag 9 oktober 2015 22:42 schreef Houtenbeen het volgende:
Hoop niet dat dit waar istwitter:L0gg0l twitterde op vrijdag 09-10-2015 om 22:35:09Hearing rumor Turkey has shot down a Russian jet reageer retweet
twitter:L0gg0l twitterde op vrijdag 09-10-2015 om 22:38:16Journalist @yasseralhaji1 from Aleppo: UC report Turkey AA fire downed a Russian jet after airspace violation https://t.co/7ahiw3Mkzv reageer retweet
Mwaaah, Rusland gaat Turkije niet aanvallen. Hoogstens komt er een hoop moddergegooi over en weer. En misschien sterft er een Turk aan plutoniumvergiftingquote:Op vrijdag 9 oktober 2015 22:47 schreef Infection het volgende:
[..]
Het zou me niet eens verbazen, de Russen vragen er tenslotte zelf om. Zal alleen niet zo heel leuk uit gaan pakken als het waar blijkt te zijn...
Raqqa revolutionaries brigade/Liwa Thuwar al-Raqqa heeft gisteren bevestigd dat ze al militair materiaal hebben gekregen van de Amerikanen. Best opvallend gezien Turkije eerder elke vorm van hulp aan hen blokkeerde omdat ze zij aan zij met de YPG vechten. Ik verwacht verder dat Jaysh al-Thuwar en Shams al-Shamal ook wel wat gaan krijgen nu.quote:Op vrijdag 9 oktober 2015 22:10 schreef Slayage het volgende:
VS gaan wapens leveren aan Syrische rebellen
Amerika gaat wapens, munitie en communicatie-apparatuur leveren aan een selecte groep Syrische rebellen. Het Pentagon liet dat vrijdag weten. Ook krijgen de rebellen steun vanuit de lucht als ze tegen Islamitische Staat (IS) vechten.
Door: Redactie 9 oktober 2015, 17:21
tja de turken moeten op een gegeven moment ook de realiteit erkennen en daarmee verder dealen. net zoals vorige jaar met kobani, toen de aerikanen hulp dropten aan de pkk, gingen de turken toch over stag door de peshmerga via turkije door te laten naar kobaniquote:Op vrijdag 9 oktober 2015 22:54 schreef Frikandelbroodje het volgende:
[..]
Raqqa revolutionaries brigade/Liwa Thuwar al-Raqqa heeft gisteren bevestigd dat ze al militair materiaal hebben gekregen van de Amerikanen. Best opvallend gezien Turkije eerder elke vorm van hulp aan hen blokkeerde omdat ze zij aan zij met de YPG vechten. Ik verwacht verder dat Jaysh al-Thuwar en Shams al-Shamal ook wel wat gaan krijgen nu.
assad strategie sinds jarenquote:Op vrijdag 9 oktober 2015 21:48 schreef Richestorags het volgende:
Eerst de "gematigden" rond Aleppo marginaliseren door bombardementen, IS de boel over laten nemen (en ook wat mannetjes laten verliezen in de strijd) en daarna aan rattenbestrijding gaan doen. Aleppo wordt natuurlijk legitiem Assads eigendom op het moment dat IS de enige andere gegadigde is om het over te nemen...
Ik vond het zelf altijd een vreemde beslissing om te proberen een hele nieuwe groepering op te zetten, terwijl er al genoeg geschikte rebellengroepen waren. Ik hoop dat Turkije nu niet weer dwars gaat liggen. YPG bewapenen zou ik ook graag zien.quote:Op vrijdag 9 oktober 2015 22:58 schreef Slayage het volgende:
[..]
tja de turken moeten op een gegeven moment ook de realiteit erkennen en daarmee verder dealen. net zoals vorige jaar met kobani, toen de aerikanen hulp dropten aan de pkk, gingen de turken toch over stag door de peshmerga via turkije door te laten naar kobani
ypg bewapenen is de pkk bewapenen, dat is hoe de turken het zien, dus daar zullen echt niet happig op zijn als je kijkt hoeveel slachtoffers pkk aanslagen hebben geeist de laatste tijd bv.quote:Op vrijdag 9 oktober 2015 23:05 schreef Frikandelbroodje het volgende:
[..]
Ik vond het zelf altijd een vreemde beslissing om te proberen een hele nieuwe groepering op te zetten, terwijl er al genoeg geschikte rebellengroepen waren. Ik hoop dat Turkije nu niet weer dwars gaat liggen. YPG bewapenen zou ik ook graag zien.
Daar heb ik geen boodschap aanquote:Op vrijdag 9 oktober 2015 23:10 schreef Slayage het volgende:
[..]
ypg bewapenen is de pkk bewapenen, dat is hoe de turken het zien, dus daar zullen echt niet happig op zijn als je kijkt hoeveel slachtoffers pkk aanslagen hebben geeist de laatste tijd bv.
hoewel het nu wel rustiger is geworden. misschien zijn ze weer op zoek naar een consensus met de turken? militaire strijd gaat de pkk niks opleveren. dat is iets wat ze onderhand zouden moeten begrijpen
isis moet ook van de aardbodem schoongeveegd worden, maar niet ten koste van allesquote:Op vrijdag 9 oktober 2015 23:18 schreef Frikandelbroodje het volgende:
[..]
Daar heb ik geen boodschap aanVoorlopig is Turkije nog te koppig vrees ik, maar om Daesh zo snel mogelijk uit Noord-Syri te krijgen is het gewoon de beste manier om geheel Burkan al-Firat + MFS te ondersteunen.
Als Erdogan dat gedaan heeft is hij echt zwaar de lul.quote:Op vrijdag 9 oktober 2015 22:47 schreef Infection het volgende:
[..]
Het zou me niet eens verbazen, de Russen vragen er tenslotte zelf om. Zal alleen niet zo heel leuk uit gaan pakken als het waar blijkt te zijn...
Nee, ze bombarderen nog steeds voor 90% de rebellen ipv isis. Poetin blijft liegen, net als bij oekraine.quote:Op vrijdag 9 oktober 2015 22:43 schreef Richestorags het volgende:
[..]
Dat doen ze toch? Nu hebben ze een zo goed als open front met IS rond Aleppo. En in Deir Ezzor, Palmyra en Keweires.
quote:Op vrijdag 9 oktober 2015 22:42 schreef Houtenbeen het volgende:
Hoop niet dat dit waar istwitter:L0gg0l twitterde op vrijdag 09-10-2015 om 22:35:09Hearing rumor Turkey has shot down a Russian jet reageer retweet
twitter:FrankRGardner twitterde op vrijdag 09-10-2015 om 13:01:28#Saudi official: new batch of 500 TOW anti-tank missiles delivered this week to #Syrian FSA rebels reageer retweet
daarom niet aannemelijkquote:Op vrijdag 9 oktober 2015 23:37 schreef Infection het volgende:
Het vliegtuig zou een paar uur geleden al neergeschoten moeten zijn, had het dan niet allang bevestigd moeten zijn? Klopt niets van waarschijnlijk...
die counteren iran in hun optiek niets verwonderlijks aan deze actiequote:Op vrijdag 9 oktober 2015 23:39 schreef Nintex het volgende:
Gestoord ook dat de Saudi's 500 TOW's gestuurd hebben naar de rebellen in Syrie.twitter:FrankRGardner twitterde op vrijdag 09-10-2015 om 13:01:28#Saudi official: new batch of 500 TOW anti-tank missiles delivered this week to #Syrian FSA rebels reageer retweet
Mwaah, n bronnetje nog maar over gezien.quote:Op vrijdag 9 oktober 2015 23:39 schreef Slayage het volgende:
[..]
daarom niet aannemelijk
if true suhail![]()
![]()
![]()
[ afbeelding ]
twitter:michaelh992 twitterde op vrijdag 09-10-2015 om 21:49:42#BREAKING Russian airstrike destroys the HQ of the 13th Division (FSA) responsible for launching multiple anti-tank (TOW) missile attacks reageer retweet
twitter:BlogsofWar twitterde op vrijdag 09-10-2015 om 23:25:00Reports circulating that Turkey downed a Russia jet. No confirmation. Either way we'll have to endure countless false reports during this. reageer retweet
Jep, al een paar uur op Twitter. Poetin is Amerika echt hard aan het trollen nuquote:Op vrijdag 9 oktober 2015 23:57 schreef vigen98 het volgende:
Wat wel kapot is =twitter:michaelh992 twitterde op vrijdag 09-10-2015 om 21:49:42#BREAKING Russian airstrike destroys the HQ of the 13th Division (FSA) responsible for launching multiple anti-tank (TOW) missile attacks reageer retweet
Man wat is die Poetin toch een opperbaas hequote:Op vrijdag 9 oktober 2015 23:59 schreef Richestorags het volgende:
[..]
Jep, al een paar uur op Twitter. Poetin is Amerika echt hard aan het trollen nu
twitter:NorthernStork twitterde op vrijdag 09-10-2015 om 21:27:29RuAF helicopters flying incredibly low in pairs over Kafranbouda targeting #FSA troops.https://t.co/GQl159Va7U http://t.co/2P4xNKxq8w reageer retweet
Mensen die in een filmpje van twee minuten tegen de 100 keer Allah Akbar zeggen verdienen echt een paar Russische bommen. Dat noemen ze dan "gematigden".quote:Op zaterdag 10 oktober 2015 00:04 schreef vigen98 het volgende:
Een betere inkijk wat Rusland bombardeert
Ik ben altijd voorbereid want ik weet wat voor mongolen er altijd in zulke filmpjes zetten. Standaard op mute en pas wanneer ze bombarderen het geluid aan doenquote:Op zaterdag 10 oktober 2015 00:07 schreef Richestorags het volgende:
[..]
Mensen die in een filmpje van twee minuten tegen de 100 keer Allah Akbar zeggen verdienen echt een paar Russische bommen. Dat noemen ze dan "gematigden".
Hehehehe.quote:Op zaterdag 10 oktober 2015 00:08 schreef vigen98 het volgende:
[..]
Ik ben altijd voorbereid want ik weet wat voor mongolen er altijd in zulke filmpjes zetten. Standaard op mute en pas wanneer ze bombarderen het geluid aan doen
Dit was het zogenaamde Russische vliegtuig dat neergehaald is, wordt door deze smerige rat gepubliceerd maar wat hij vergeet is te zeggen dat dit in Libi is en geen Russisch maar Libisch toestel is.twitter:heyalalshimari twitterde op vrijdag 09-10-2015 om 19:21:09أبشري بسحق خنازير الرؤيس كحلوا عيونكم سقوط طائرة روسية #سوريا #روسيا_تغزو_سوريا #السعودية #وصال #الكويت #قطر http://t.co/YJ8ztSkWIN reageer retweet
Inderdaad. Leuk hoor, dat ze 500 TOWS krijgen. Maar met deze bombardementen heeft Assad geeneens tanks nodig en is er straks ook niemand meer om de TOWS te bedienen.quote:Op zaterdag 10 oktober 2015 00:12 schreef Nintex het volgende:
Ze kunnen roepen wat ze willen, er blijft zo weinig over de rebellen. Misschien hadden ze toch beter met de Russen kunnen gaan praten in plaats van een Jihad uitroepen.
Ja maar er zijn wel 20 roestige tanks vernietigd hoorquote:Op zaterdag 10 oktober 2015 00:30 schreef IPA35 het volgende:
Bahsa en Jubb al-Ahmar in Ghaab, Kafr Dulbah bij Salma en Jubboul bij Kweiris.
Nice.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |