Ik vraag me wel af waar precies ze nou op schieten.quote:Op vrijdag 9 oktober 2015 19:46 schreef Mani89 het volgende:
Gvd man die helicopters scheren gewoon over de daken.
Op alles dat beweegt natuurlijk, niks mis meequote:Op vrijdag 9 oktober 2015 19:50 schreef Richestorags het volgende:
[..]
Ik vraag me wel af waar precies ze nou op schieten.
Over een jaar nieuwe presidentsverkiezingen. Rusland heeft ondertussen al flink wat land ingenomen :/quote:Op vrijdag 9 oktober 2015 19:50 schreef Slayage het volgende:
daar gaan de patriots van de VS in turkijewat een lachertje die obama
![]()
[ afbeelding ]
Kunnen ze niet menselijk zijn en direct maar IS bestrijden?quote:Op vrijdag 9 oktober 2015 21:48 schreef Richestorags het volgende:
De Russen krijgen geen klappen van TOW rakettenSyrische tanks daarentegen wel. Overigens is het een mooi potje schaak wat Poetin speelt. Eerst de "gematigden" rond Aleppo marginaliseren door bombardementen, IS de boel over laten nemen (en ook wat mannetjes laten verliezen in de strijd) en daarna aan rattenbestrijding gaan doen. Aleppo wordt natuurlijk legitiem Assads eigendom op het moment dat IS de enige andere gegadigde is om het over te nemen...
Tegelijkertijd wordt IS op andere fronten in Aleppo ook verzwakt (Keweires).
twitter:L0gg0l twitterde op vrijdag 09-10-2015 om 22:35:09Hearing rumor Turkey has shot down a Russian jet reageer retweet
twitter:L0gg0l twitterde op vrijdag 09-10-2015 om 22:38:16Journalist @yasseralhaji1 from Aleppo: UC report Turkey AA fire downed a Russian jet after airspace violation https://t.co/7ahiw3Mkzv reageer retweet
Dat doen ze toch? Nu hebben ze een zo goed als open front met IS rond Aleppo. En in Deir Ezzor, Palmyra en Keweires.quote:Op vrijdag 9 oktober 2015 22:08 schreef firefly3 het volgende:
[..]
Kunnen ze niet menselijk zijn en direct maar IS bestrijden?
Het zou me niet eens verbazen, de Russen vragen er tenslotte zelf om. Zal alleen niet zo heel leuk uit gaan pakken als het waar blijkt te zijn...quote:Op vrijdag 9 oktober 2015 22:42 schreef Houtenbeen het volgende:
Hoop niet dat dit waar istwitter:L0gg0l twitterde op vrijdag 09-10-2015 om 22:35:09Hearing rumor Turkey has shot down a Russian jet reageer retweet
twitter:L0gg0l twitterde op vrijdag 09-10-2015 om 22:38:16Journalist @yasseralhaji1 from Aleppo: UC report Turkey AA fire downed a Russian jet after airspace violation https://t.co/7ahiw3Mkzv reageer retweet
Mwaaah, Rusland gaat Turkije niet aanvallen. Hoogstens komt er een hoop moddergegooi over en weer. En misschien sterft er een Turk aan plutoniumvergiftingquote:Op vrijdag 9 oktober 2015 22:47 schreef Infection het volgende:
[..]
Het zou me niet eens verbazen, de Russen vragen er tenslotte zelf om. Zal alleen niet zo heel leuk uit gaan pakken als het waar blijkt te zijn...
Raqqa revolutionaries brigade/Liwa Thuwar al-Raqqa heeft gisteren bevestigd dat ze al militair materiaal hebben gekregen van de Amerikanen. Best opvallend gezien Turkije eerder elke vorm van hulp aan hen blokkeerde omdat ze zij aan zij met de YPG vechten. Ik verwacht verder dat Jaysh al-Thuwar en Shams al-Shamal ook wel wat gaan krijgen nu.quote:Op vrijdag 9 oktober 2015 22:10 schreef Slayage het volgende:
VS gaan wapens leveren aan Syrische rebellen
Amerika gaat wapens, munitie en communicatie-apparatuur leveren aan een selecte groep Syrische rebellen. Het Pentagon liet dat vrijdag weten. Ook krijgen de rebellen steun vanuit de lucht als ze tegen Islamitische Staat (IS) vechten.
Door: Redactie 9 oktober 2015, 17:21
tja de turken moeten op een gegeven moment ook de realiteit erkennen en daarmee verder dealen. net zoals vorige jaar met kobani, toen de aerikanen hulp dropten aan de pkk, gingen de turken toch over stag door de peshmerga via turkije door te laten naar kobaniquote:Op vrijdag 9 oktober 2015 22:54 schreef Frikandelbroodje het volgende:
[..]
Raqqa revolutionaries brigade/Liwa Thuwar al-Raqqa heeft gisteren bevestigd dat ze al militair materiaal hebben gekregen van de Amerikanen. Best opvallend gezien Turkije eerder elke vorm van hulp aan hen blokkeerde omdat ze zij aan zij met de YPG vechten. Ik verwacht verder dat Jaysh al-Thuwar en Shams al-Shamal ook wel wat gaan krijgen nu.
assad strategie sinds jarenquote:Op vrijdag 9 oktober 2015 21:48 schreef Richestorags het volgende:
Eerst de "gematigden" rond Aleppo marginaliseren door bombardementen, IS de boel over laten nemen (en ook wat mannetjes laten verliezen in de strijd) en daarna aan rattenbestrijding gaan doen. Aleppo wordt natuurlijk legitiem Assads eigendom op het moment dat IS de enige andere gegadigde is om het over te nemen...
Ik vond het zelf altijd een vreemde beslissing om te proberen een hele nieuwe groepering op te zetten, terwijl er al genoeg geschikte rebellengroepen waren. Ik hoop dat Turkije nu niet weer dwars gaat liggen. YPG bewapenen zou ik ook graag zien.quote:Op vrijdag 9 oktober 2015 22:58 schreef Slayage het volgende:
[..]
tja de turken moeten op een gegeven moment ook de realiteit erkennen en daarmee verder dealen. net zoals vorige jaar met kobani, toen de aerikanen hulp dropten aan de pkk, gingen de turken toch over stag door de peshmerga via turkije door te laten naar kobani
ypg bewapenen is de pkk bewapenen, dat is hoe de turken het zien, dus daar zullen echt niet happig op zijn als je kijkt hoeveel slachtoffers pkk aanslagen hebben geeist de laatste tijd bv.quote:Op vrijdag 9 oktober 2015 23:05 schreef Frikandelbroodje het volgende:
[..]
Ik vond het zelf altijd een vreemde beslissing om te proberen een hele nieuwe groepering op te zetten, terwijl er al genoeg geschikte rebellengroepen waren. Ik hoop dat Turkije nu niet weer dwars gaat liggen. YPG bewapenen zou ik ook graag zien.
Daar heb ik geen boodschap aanquote:Op vrijdag 9 oktober 2015 23:10 schreef Slayage het volgende:
[..]
ypg bewapenen is de pkk bewapenen, dat is hoe de turken het zien, dus daar zullen echt niet happig op zijn als je kijkt hoeveel slachtoffers pkk aanslagen hebben geeist de laatste tijd bv.
hoewel het nu wel rustiger is geworden. misschien zijn ze weer op zoek naar een consensus met de turken? militaire strijd gaat de pkk niks opleveren. dat is iets wat ze onderhand zouden moeten begrijpen
isis moet ook van de aardbodem schoongeveegd worden, maar niet ten koste van allesquote:Op vrijdag 9 oktober 2015 23:18 schreef Frikandelbroodje het volgende:
[..]
Daar heb ik geen boodschap aanVoorlopig is Turkije nog te koppig vrees ik, maar om Daesh zo snel mogelijk uit Noord-Syri te krijgen is het gewoon de beste manier om geheel Burkan al-Firat + MFS te ondersteunen.
Als Erdogan dat gedaan heeft is hij echt zwaar de lul.quote:Op vrijdag 9 oktober 2015 22:47 schreef Infection het volgende:
[..]
Het zou me niet eens verbazen, de Russen vragen er tenslotte zelf om. Zal alleen niet zo heel leuk uit gaan pakken als het waar blijkt te zijn...
Nee, ze bombarderen nog steeds voor 90% de rebellen ipv isis. Poetin blijft liegen, net als bij oekraine.quote:Op vrijdag 9 oktober 2015 22:43 schreef Richestorags het volgende:
[..]
Dat doen ze toch? Nu hebben ze een zo goed als open front met IS rond Aleppo. En in Deir Ezzor, Palmyra en Keweires.
quote:Op vrijdag 9 oktober 2015 22:42 schreef Houtenbeen het volgende:
Hoop niet dat dit waar istwitter:L0gg0l twitterde op vrijdag 09-10-2015 om 22:35:09Hearing rumor Turkey has shot down a Russian jet reageer retweet
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |