Terwijl ze zelf voor het beleid waren om asielzoekers sneller een woning te geven, dat is onder Rutte 1 zelfs nog versneld. Het is typisch de VVD om hun eigen beleid te gebruiken als excuus om sociale woningbouw tegen te houden.quote:Op dinsdag 6 oktober 2015 20:59 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Ze zijn tegen tijdelijke woningen voor vluchtelingen.
Zum kotsenquote:Op dinsdag 6 oktober 2015 20:43 schreef fathank het volgende:
Extra huizen bouwen voor asielzoekers.
Oh nu kan het wel zeker.
Ze zouden sociale woningbouw ook op een andere manier kunnen doen. Dus dat ze woningen bouwen die betaalbaar zijn voor mensen met een modaal inkomen. Dat is beter dan zo'n oneindige huurvoorraad opbouwen. Genoeg mensen die best willen overstappen naar een betaalbare koopwoning.quote:Op dinsdag 6 oktober 2015 21:01 schreef Wespensteek het volgende:
[..]
Terwijl ze zelf voor het beleid waren om asielzoekers sneller een woning te geven, dat is onder Rutte 1 zelfs nog versneld. Het is typisch de VVD om hun eigen beleid te gebruiken als excuus om sociale woningbouw tegen te houden.
Waarom laten die mensen dan niet zelf een huis bouwen als ze het kunnen betalen?quote:Op dinsdag 6 oktober 2015 21:16 schreef LXIV het volgende:
[..]
Ze zouden sociale woningbouw ook op een andere manier kunnen doen. Dus dat ze woningen bouwen die betaalbaar zijn voor mensen met een modaal inkomen. Dat is beter dan zo'n oneindige huurvoorraad opbouwen. Genoeg mensen die best willen overstappen naar een betaalbare koopwoning.
Dat is veel duurder. Laten we zeggen dat het goed mogelijk is een basic woning op 300m2 grond te bouwen voor 120.000 euro. Als je dat ook nog belastingvrij doet (geen BTW), dan komt daarmee voor een heel groot deel van de mensen een eigen woning in bereik, zeker met de huidige lage rente. Uiteindelijk is dat misschien nog wel goedkoper voor de staat als de sociale woningbouw, die maar geld blijft kosten.quote:Op dinsdag 6 oktober 2015 21:24 schreef Wespensteek het volgende:
[..]
Waarom laten die mensen dan niet zelf een huis bouwen als ze het kunnen betalen?
of wat strenger de grens van scheefwoners aanpakken, want dat Is een substantieel deel die illegaal woontquote:Op dinsdag 6 oktober 2015 21:16 schreef LXIV het volgende:
[..]
Ze zouden sociale woningbouw ook op een andere manier kunnen doen. Dus dat ze woningen bouwen die betaalbaar zijn voor mensen met een modaal inkomen. Dat is beter dan zo'n oneindige huurvoorraad opbouwen. Genoeg mensen die best willen overstappen naar een betaalbare koopwoning.
Scheefwonen is nog niet illegaal. Maar er is gewoon een categorie mensen nu die tussen het wal en het schip valt. Die verdienen te 'veel' voor de sociale woningbouw, maar kunnen toch geen hypotheek krijgen. Er zijn onvoldoende particuliere woningen te huur en die prijzen zijn daardoor ook bizar.quote:Op dinsdag 6 oktober 2015 21:27 schreef Re het volgende:
[..]
of wat strenger de grens van scheefwoners aanpakken, want dat Is een substantieel deel die illegaal woont
Ik ben zelf niet voor gesubsidieerde huizenbouw voor particulier bezit maar op zich kan ik jouw denkwijze volgen. Ik denk alleen dat het een grotere verstoring van de huizenmarkt gaat geven dan door de sociale woningbouw zou ontstaan. Overigens vind ik dat andere mensen gewoon ook in een sociale woning moeten kunnen wonen als die geen ander huis kunnen betalen is de inkomensgrens niet juist.quote:Op dinsdag 6 oktober 2015 21:27 schreef LXIV het volgende:
[..]
Dat is veel duurder. Laten we zeggen dat het goed mogelijk is een basic woning op 300m2 grond te bouwen voor 120.000 euro. Als je dat ook nog belastingvrij doet (geen BTW), dan komt daarmee voor een heel groot deel van de mensen een eigen woning in bereik, zeker met de huidige lage rente. Uiteindelijk is dat misschien nog wel goedkoper voor de staat als de sociale woningbouw, die maar geld blijft kosten.
Nu is er een categorie die te veel verdient voor een sociale huurwoning en te weinig voor een hypotheek. Die groep kun je zo de kans geven een woning te bezitten.
Ik denk dat het beter is voor de samenleving als mensen een eigen huis bezitten. Dan voelen ze toch wel meer verantwoordelijkheid voor hun buurt, investeren er in, et cetera.quote:Op dinsdag 6 oktober 2015 21:31 schreef Wespensteek het volgende:
[..]
Ik ben zelf niet voor gesubsidieerde huizenbouw voor particulier bezit maar op zich kan ik jouw denkwijze volgen. Ik denk alleen dat het een grotere verstoring van de huizenmarkt gaat geven dan door de sociale woningbouw zou ontstaan. Overigens vind ik dat andere mensen gewoon ook in een sociale woning moeten kunnen wonen als die geen ander huis kunnen betalen is de inkomensgrens niet juist.
Dat dacht Bush ook maar daarmee heeft hij de hele economie opgeblazen en werden leningen verstrekt voor huizen die mensen niet konden betalen. MBT de bouwgrond ben ik het met je eens dat die prijzen absurd zijn maar dan nog vind ik dat de prijs ervan voor iedereen gelijk moet zijn en het is een beetje krom om die te gaan verlagen als er iemand met een laag inkomen gaat wonen.quote:Op dinsdag 6 oktober 2015 21:33 schreef LXIV het volgende:
Ik denk dat het beter is voor de samenleving als mensen een eigen huis bezitten. Dan voelen ze toch wel meer verantwoordelijkheid voor hun buurt, investeren er in, et cetera.
Dan kun je nog de BTW verminderen. Doe dat dan over de hele linie, dat is sowieso goed voor de bouw. Het is dus niet mijn bedoeling dat mensen meer kunnen lenen voor een huis, maar juist met minder lenen toch kunnen kopen. Wat dat betreft is het verkopen van cooperatiewoningen ook helemaal geen slechte zaak.quote:Op dinsdag 6 oktober 2015 21:38 schreef Wespensteek het volgende:
[..]
Dat dacht Bush ook maar daarmee heeft hij de hele economie opgeblazen en werden leningen verstrekt voor huizen die mensen niet konden betalen. MBT de bouwgrond ben ik het met je eens dat die prijzen absurd zijn maar dan nog vind ik dat de prijs ervan voor iedereen gelijk moet zijn en het is een beetje krom om die te gaan verlagen als er iemand met een laag inkomen gaat wonen.
Met dat laatste ben ik het niet eens, er is immers een tekort aan sociale woningen. Je vult dan het ene gat met het andere. Met het eerste ben ik het wel eens maar ik ben bang dat dat niet gaat gebeuren omdat omdat de staatsschuld wat aan de hoge kant is. Verhagen wou het toch ook naar het lage tarief hebben maar dat is ook nooit gedaan.quote:Op dinsdag 6 oktober 2015 21:40 schreef LXIV het volgende:
[..]
Dan kun je nog de BTW verminderen. Doe dat dan over de hele linie, dat is sowieso goed voor de bouw. Het is dus niet mijn bedoeling dat mensen meer kunnen lenen voor een huis, maar juist met minder lenen toch kunnen kopen. Wat dat betreft is het verkopen van cooperatiewoningen ook helemaal geen slechte zaak.
http://www.nu.nl/economie(...)e-btw-bouwgrond.htmlquote:Argumenten
Een woordvoerder van Financiën laat desgevraagd weten dat het ministerie zich houdt bij de eerder genoemde drie argumenten waarom een btw-verlaging niet aan de orde is.
De Europese wetgeving laat het niet toe, uit een recente rechterlijke uitspraak blijkt dat de aankoop van grond en de bouw van een huis bestaat uit één onderdeel dat valt onder het hoge tarief en een belastingverlaging heeft nadelige gevolgen voor de schatkist, aldus de woordvoerder.
Voor het aantal beschikbare woningen maakt het niets uit. Als jij iemand zijn eigen sociale woning laat kopen (of een woning vanuit een andere sociale woning), blijft het aanbod gelijk. Er verdwijnt immers ook een huurder.quote:Op dinsdag 6 oktober 2015 21:48 schreef Wespensteek het volgende:
[..]
Met dat laatste ben ik het niet eens, er is immers een tekort aan sociale woningen. Je vult dan het ene gat met het andere. Met het eerste ben ik het wel eens maar ik ben bang dat dat niet gaat gebeuren omdat omdat de staatsschuld wat aan de hoge kant is. Verhagen wou het toch ook naar het lage tarief hebben maar dat is ook nooit gedaan.
Het is ook geen oplossing voor het tekort aan sociale woningen en het aantal sociale woningen daalt wel.quote:Op dinsdag 6 oktober 2015 21:51 schreef LXIV het volgende:
[..]
Voor het aantal beschikbare woningen maakt het niets uit. Als jij iemand zijn eigen sociale woning laat kopen (of een woning vanuit een andere sociale woning), blijft het aanbod gelijk. Er verdwijnt immers ook een huurder.
Ja, maar het aantal beschikbare sociale woningen daalt niet. Er verdwijnt immers ook een huurder van de markt.quote:Op dinsdag 6 oktober 2015 21:54 schreef Wespensteek het volgende:
[..]
Het is ook geen oplossing voor het tekort aan sociale woningen en het aantal sociale woningen daalt wel.
100 000 x 25000 (laten we gewoon op 35000 rekenen want we hebben het over de overheid he) 3 500 000 000. 3,5 miljard, waar ga je dat even vandaan halen? Ohja, moet ook nog bouwgrond gekocht worden, infrastructuur aangelegd worden, wegennet... Reken maar rustig op 7 miljard.quote:Op dinsdag 6 oktober 2015 18:24 schreef Grrrrrrrr het volgende:
[..]
Dat is natuurlijk veel te ambitieus voor de VVD. Waarom zou je ook betaalbare woningen bouwen als daar vraag naar is?
Waarbij de vraag is of het wel iemand was die in een sociale woning thuishoorde of een scheefwoner die nu gewoon permanent een sociale woning heeft "ingepikt".quote:Op dinsdag 6 oktober 2015 21:55 schreef LXIV het volgende:
[..]
Ja, maar het aantal beschikbare sociale woningen daalt niet. Er verdwijnt immers ook een huurder van de markt.
Maak je het probleem toch alleen maar groter?quote:Op dinsdag 6 oktober 2015 21:55 schreef LXIV het volgende:
[..]
Ja, maar het aantal beschikbare sociale woningen daalt niet. Er verdwijnt immers ook een huurder van de markt.
Dat maakt verder niet zoveel uit voor de statistiek toch? Als zo iemand in de categorie viel: scheefwoner maar onvoldoende inkomen om te kopen, bleef hij er toch we zitten.quote:Op dinsdag 6 oktober 2015 21:57 schreef Wespensteek het volgende:
[..]
Waarbij de vraag is of het wel iemand was die in een sociale woning thuishoorde of een scheefwoner die nu gewoon permanent een sociale woning heeft "ingepikt".
In beide gevallen heb je 100.000 woningen tekort.quote:Op dinsdag 6 oktober 2015 22:02 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
Maak je het probleem toch alleen maar groter?
Stel nu is de vraag 200.000 mensen voor 100.000 woningen. 50.000 woningen worden verkocht, dan zijn er 150.000 mensen voor 50.000 woningen.
Oh er is gewoon heel veel mis mbt de toeslagen, subsidies en belastingen in de lagere inkomensgroepen maar dat kun je denk ik beter daar oplossen en niet bij de huizenbouw.quote:Op dinsdag 6 oktober 2015 22:02 schreef LXIV het volgende:
[..]
Dat maakt verder niet zoveel uit voor de statistiek toch? Als zo iemand in de categorie viel: scheefwoner maar onvoldoende inkomen om te kopen, bleef hij er toch we zitten.
Wat ik niet goed vind is dat er werkende mensen met een laag inkomen zijn, die dus geen sociale huurwoning hebben, in een heel klein, kwalitatief slecht appartement wonen zonder recht op huursubsidie (want te duur), terwijl uitkeringstrekkers een veel betere woning hebben en nog een hogere bestedingsruimte ook!
Dus kunnen we concluderen dat de vraag irrelevant isquote:Op dinsdag 6 oktober 2015 22:03 schreef LXIV het volgende:
[..]
In beide gevallen heb je 100.000 woningen tekort.
Maar als je 8.800.000 gezinnen hebt die een huis willen en er zijn maar 8.000.000 huizen, dan kun je subsidies, boetes, beleid uitvoeren wat je wil, dat tekort blijft. De enige manier om dat op te lossen is 800.000 huizen bouwen. Hoe je die dan verdeelt is vers 2.quote:Op dinsdag 6 oktober 2015 22:05 schreef Wespensteek het volgende:
[..]
Oh er is gewoon heel veel mis mbt de toeslagen, subsidies en belastingen in de lagere inkomensgroepen maar dat kun je denk ik beter daar oplossen en niet bij de huizenbouw.
Dat is symptoombestrijding. Er is voor een hele grote groep mensen geen beschikbare optie tussen sociale huur en een te dure koopwoning.quote:Op dinsdag 6 oktober 2015 21:27 schreef Re het volgende:
[..]
of wat strenger de grens van scheefwoners aanpakken, want dat Is een substantieel deel die illegaal woont
Bouwen is idd de enige optie. Neemt niet weg dat de hele wirwar van subsidies, toeslagen etc ook beter kan.quote:Op dinsdag 6 oktober 2015 22:08 schreef LXIV het volgende:
[..]
Maar als je 8.800.000 gezinnen hebt die een huis willen en er zijn maar 8.000.000 huizen, dan kun je subsidies, boetes, beleid uitvoeren wat je wil, dat tekort blijft. De enige manier om dat op te lossen is 800.000 huizen bouwen. Hoe je die dan verdeelt is vers 2.
Het is gebruikelijk dat mensen die een huis willen kopen een huis kopen of laten bouwen, dat de overheid die huizen moet gaan bouwen vind ik niet. De sociale woningbouw moet wat mij betreft beperkt blijven tot huurhuizen voor de doelgroep met lage inkomens die geen huis kunnen kopen.quote:Op dinsdag 6 oktober 2015 22:08 schreef LXIV het volgende:
[..]
Maar als je 8.800.000 gezinnen hebt die een huis willen en er zijn maar 8.000.000 huizen, dan kun je subsidies, boetes, beleid uitvoeren wat je wil, dat tekort blijft. De enige manier om dat op te lossen is 800.000 huizen bouwen. Hoe je die dan verdeelt is vers 2.
Zeker. Het moet vooral eenvoudiger. En het zou principieel mogelijk moeten zijn voor iemand met een normale baan om zelf zijn woonruimte te kunnen bekostigen (huur danwel koop). Dat is het nu niet voor 50% van de bevolking.quote:Op dinsdag 6 oktober 2015 22:12 schreef Joppy het volgende:
[..]
Bouwen is idd de enige optie. Neemt niet weg dat de hele wirwar van subsidies, toeslagen etc ook beter kan.
Dan moet er wel beschikbare huizen zijn om te kopen of ruimte om te bouwen. Het tekort aan huizen is niet beperkt tot huurwoningen, maar omdat dat de onderkant van de markt is komt het daar aan het licht.quote:Op dinsdag 6 oktober 2015 22:12 schreef Wespensteek het volgende:
[..]
Het is gebruikelijk dat mensen die een huis willen kopen een huis kopen of laten bouwen, dat de overheid die huizen moet gaan bouwen vind ik niet. De sociale woningbouw moet wat mij betreft beperkt blijven tot huurhuizen voor de doelgroep met lage inkomens die geen huis kunnen kopen.
Er staan heel wat huizen te koop.quote:Op dinsdag 6 oktober 2015 22:18 schreef Joppy het volgende:
[..]
Dan moet er wel beschikbare huizen zijn om te kopen of ruimte om te bouwen. Het tekort aan huizen is niet beperkt tot huurwoningen, maar omdat dat de onderkant van de markt is komt het daar aan het licht.
Ik denk dat je het daar ziet omdat de huizenprijs in Nederland imo te hoog is. Als alleenstaande starter, is je keuzevrijheid behoorlijk beperkt. Dus blijft men zitten waar men zit en krijgen we scheefhuurders.quote:Op dinsdag 6 oktober 2015 22:18 schreef Joppy het volgende:
[..]
Dan moet er wel beschikbare huizen zijn om te kopen of ruimte om te bouwen. Het tekort aan huizen is niet beperkt tot huurwoningen, maar omdat dat de onderkant van de markt is komt het daar aan het licht.
Klopt. Dat huizen duur zijn in Nederland is geen probleem voor de markt als geheel. Je kunt alleen niet zo'n groot huis kopen dan wanneer de huizen goedkoper waren geweest. Het wordt pas een probleem als je géén huis kunt kopen (en toch moet wonen!)quote:Op dinsdag 6 oktober 2015 22:18 schreef Joppy het volgende:
[..]
Er zijn ook behoorlijk wat vacatures.quote:Op dinsdag 6 oktober 2015 22:19 schreef Wespensteek het volgende:
[..]
Er staan heel wat huizen te koop.
Er staan een hele boel huizen te koop, dat klopt. Maar deze staan vaak ook lange tijd te koop omdat de instroom beperkt is. Starters kunnen de bestaande huizen vaak niet betalen. Huidige huiseigenaren die om wat voor reden willen verhuizen, willen of kunnen de prijs niet verlagen. Als iedereen die zou willen gaan kopen nu ineens zou kunnen kopen, dan zal je zien dat het woningtekort zich op de koopmarkt gaat manifesteren.quote:Op dinsdag 6 oktober 2015 22:19 schreef Wespensteek het volgende:
[..]
Er staan heel wat huizen te koop.
De situatie is inderdaad erg complex en dus moet je kijken naar aanpassingen op vele gebieden om de problemen op te lossen. Het beleid op gebied van inkomen en belastingen in combinatie met sociale woningbouw moet volgens mij de basis zijn van de oplossing en niet het bouwen van koophuizen door de overheid want dan verziek je de huidige huizenmarkt voor de mensen die nu hun huis te koop hebben staan.quote:Op dinsdag 6 oktober 2015 22:26 schreef Joppy het volgende:
[..]
Er staan een hele boel huizen te koop, dat klopt. Maar deze staan vaak ook lange tijd te koop omdat de instroom beperkt. Starters kunnen de bestaande huizen vaak niet betalen. Huidige huiseigenaren die om wat voor reden willen verhuizen, willen of kunnen de prijs niet verlagen. Als iedereen die zou willen gaan kopen nu ineens zou kunnen kopen, dan zal je zien dat het woningtekort zich op de koopmarkt gaat manifesteren.
Een tekort los je uiteindelijk alleen op door ofwel de vraag fors te verminderen of het aanbod fors te vergroten. Het eerste is in dit geval niet mogelijk, genocide of deportatie is nooit zo gewenstquote:Op dinsdag 6 oktober 2015 22:30 schreef Wespensteek het volgende:
[..]
De situatie is inderdaad erg complex en dus moet je kijken naar aanpassingen op vele gebieden om de problemen op te lossen. Het beleid op gebied van inkomen en belastingen in combinatie met sociale woningbouw moet volgens mij de basis zijn van de oplossing en niet het bouwen van koophuizen door de overheid want dan verziek je de huidige huizenmarkt voor de mensen die nu hun huis te koop hebben staan.
Volgens mij zijn er al heel veel mogelijkheden om te bouwen, kavels zijn er ook genoeg. Er zijn alleen financiële redenen waarom niet wordt gebouwd en ook waarom veel leegstaande panden niet worden verbouwd. Volgens mij is het gewoon allemaal een gevolg van het gevoerde beleid wat weer het gevolg is van de keuze van de stemmers. Ik zie het ook niet snel veranderen wat de VVD wil geen sociale woningbouw en doet niets voor de mensen die nu moeite hebben een huis te kopen, ze hebben een ander doelgroep qua kiezers.quote:Op dinsdag 6 oktober 2015 22:49 schreef Joppy het volgende:
[..]
Een tekort los je uiteindelijk alleen op door ofwel de vraag fors te verminderen of het aanbod fors te vergroten. Het eerste is in dit geval niet mogelijk, genocide of deportatie is nooit zo gewenstHet vergroten van het aanbod wel, gelukkig.
Ik zeg ook niet dat de overheid koophuizen moet gaan bouwen of dat er alleen koophuizen gebouwd moeten worden. De overheid kan wel zorgen dat er mogelijkheden zijn om te bouwen. En uiteindelijk zullen er zowel sociale huurwoningen als betaalbare koopwoningen gebouwd moeten worden. Uiteindelijk zullen ook de mensen die hun huis te koop hebben staan daarvan profiteren.
Kavels om zelf te bouwen zijn voor starters doorgaans te duur. Mensen die het wel kunnen betalen, willen eerst hun huis verkopen (waar nu geen kopers voor zijn). En ik heb het niet alleen over kavels voor particulieren maar ook grotere ontwikkelingsprojecten, waar ook ruimte is voor sociale woningbouw.quote:Op dinsdag 6 oktober 2015 22:53 schreef Wespensteek het volgende:
[..]
Volgens mij zijn er al heel veel mogelijkheden om te bouwen, kavels zijn er ook genoeg. Er zijn alleen financiële redenen waarom niet wordt gebouwd en ook waarom veel leegstaande panden niet worden verbouwd. Volgens mij is het gewoon allemaal een gevolg van het gevoerde beleid wat weer het gevolg is van de keuze van de stemmers. Ik zie het ook niet snel veranderen wat de VVD wil geen sociale woningbouw en doet niets voor de mensen die nu moeite hebben een huis te kopen, ze hebben een ander doelgroep qua kiezers.
Bouwgrond die van de overheid is. Broekzak-vestzak dus. En ja, om te verdienen moet je investeren, een concept wat veel Nederlanders vreemd is uiteraard.quote:Op dinsdag 6 oktober 2015 21:56 schreef Teydelyk het volgende:
[..]
100 000 x 25000 (laten we gewoon op 35000 rekenen want we hebben het over de overheid he) 3 500 000 000. 3,5 miljard, waar ga je dat even vandaan halen? Ohja, moet ook nog bouwgrond gekocht worden, infrastructuur aangelegd worden, wegennet... Reken maar rustig op 7 miljard.
quote:
quote:Als gevolg van het beleid van Blok zou het aantal sociale huurwoningen de komende vijf jaar met 280 duizend afnemen, bleek uit een recente analyse van het Waarborgfonds Sociale Woningbouw. Dat is 11 procent van het totaal. Nu wachten in asielzoekerscentra 13 duizend vluchtelingen met een verblijfstatus en een urgentieverklaring op een sociale huurwoning. Gezien de grote toestroom van de laatste maanden komen daar op korte termijn tienduizenden bij.
In aanloop naar het debat over de woonbegroting vandaag kwamen SP en PvdA dinsdag met stevige plannen. De SP wil corporaties verbieden de komende jaren sociale huurwoningen te verkopen. De corporaties deden de laatste vijf jaar 100 duizend huizen van de hand. Bij ongewijzigd beleid gaat die uitverkoop versneld door.
Helemaal mee eens. En elke 'vluchteling' dient onmiddellijk te begrijpen en te accepteren welke regels, waarden en normen er heersen in dit non-islamitische land. En binnen een jaar de Nederlandse taal machtig zijn want anders worden er sancties getroffen.quote:VVD: Asielzoeker moet blij zijn met gestapelde container
ad.nl
Regeringspartij VVD wil dat geen enkele asielzoeker met een verblijfstatus nog een sociale huurwoning krijgt. Zij moeten in plaats daarvan gehuisvest worden in tijdelijke onderkomens, zoals leegstaande kantoren, verlaten bejaardenhuizen of desnoods gestapelde containers.
Met deze maatregel vervalt automatisch de voorrang die statushouders nu nog krijgen ten opzichte van andere woningzoekenden. Volgens de VVD is dit de enige manier om te voorkomen dat de Nederlandse welvaartsstaat wordt 'opgeblazen' door het opengrenzenbeleid.
,,Nu al ontstaat er sociale spanning, doordat mensen die al jaren op de wachtlijst staan niet snappen waarom zij nog langer moeten wachten. Als we er niets aan doen, gaat het fout," stelt VVD-Kamerlid Roald van der Linde.
Asielzoekers die al in een sociale huurwoning wonen, hoeven volgens de liberaal niet te vrezen voor uitzetting. Nieuwe statushouders kunnen blijven rekenen op basale voorzieningen. Van der Linde: ,,Of het nou kantoren zijn of gestapelde containers, we zullen er altijd voor zorgen dat het er veilig en warm is. Maar het is wel sober. Als je uit een oorlog komt, zou je blij moeten zijn met zo'n woning."
Als vluchtelingen er achterkomen dat zij niet langer een huis of flat krijgen toegewezen, zullen er ook minder naar Nederland komen, denkt Van der Linde. ,,Ik realiseer me dat dit erg onvriendelijk klinkt, maar het loopt uit de hand. Nu zijn die mensen misschien nog te plaatsen, maar niet als er nog eens 50.000 bijkomen."
De VVD'er denkt voorlopig alleen steun te krijgen van de PVV. Andere partijen zullen het voorstel 'in eerste instantie geheid torpederen'. Coalitiepartner PvdA wil bijvoorbeeld de komende jaren juist 100.000 prefab-woningen bijbouwen, zo maakte de partij gisteren bekend.
je bedoelt de huidige regels omtrent sociale woningen?quote:Op woensdag 7 oktober 2015 05:45 schreef Old_Pal het volgende:
[..]
Helemaal mee eens. En elke 'vluchteling' dient onmiddellijk te begrijpen en te accepteren welke regels, waarden en normen er heersen in dit non-islamitische land. En binnen een jaar de Nederlandse taal machtig zijn want anders worden er sancties getroffen.
En in ruil voor dat zijn wij bereid jaarlijks ¤ 35.000 te investeren per 'vluchteling'.
Hoe eerder het klapt hoe beter. Dit kabinet en huidige politieke stelsel moet afgestraft worden.quote:
De VVD blaat maar wat populistisch om verder verloop van kiezers naar de PVV te stoppen. Niet interessant. Als puntje bij paaltje komt voeren ze gewoon het beleid uit Brussel uit. Nooit meer op stemmen.quote:Op woensdag 7 oktober 2015 03:40 schreef Grrrrrrrr het volgende:
[..]
Bouwgrond die van de overheid is. Broekzak-vestzak dus. En ja, om te verdienen moet je investeren, een concept wat veel Nederlanders vreemd is uiteraard.
Een studiotje doet hier ongeveer 400-500 per maand. Dat is over 15 jaar minstens 72K dus. Lijkt mij een behoorlijk solide investering....
Scheefhuurders... of bejaarden die in hun eentje op een 3+ kamer woning staan ingeschreven omdat de partner is overleden en de kinderen het huis uit zijn...quote:Op dinsdag 6 oktober 2015 18:46 schreef Revolution-NL het volgende:
Hoelang zou het duren voordat scheefhuurders uit hun huis gezet worden ten gunste van een vluchteling?
Altijd leuk om rampspoed te brengen, maar slechts zelden wordt het realiteit.quote:Op woensdag 7 oktober 2015 13:13 schreef slashdotter3 het volgende:
[..]
Scheefhuurders... of bejaarden die in hun eentje op een 3+ kamer woning staan ingeschreven omdat de partner is overleden en de kinderen het huis uit zijn...
Het zal niet lang meer duren...
Dat bouw je dus niet voor die prijs.quote:Op dinsdag 6 oktober 2015 21:27 schreef LXIV het volgende:
[..]
Dat is veel duurder. Laten we zeggen dat het goed mogelijk is een basic woning op 300m2 grond te bouwen voor 120.000 euro. Als je dat ook nog belastingvrij doet (geen BTW), dan komt daarmee voor een heel groot deel van de mensen een eigen woning in bereik, zeker met de huidige lage rente. Uiteindelijk is dat misschien nog wel goedkoper voor de staat als de sociale woningbouw, die maar geld blijft kosten.
Nu is er een categorie die te veel verdient voor een sociale huurwoning en te weinig voor een hypotheek. Die groep kun je zo de kans geven een woning te bezitten.
of zwelgen in doomdenkenquote:Op woensdag 7 oktober 2015 14:05 schreef Toefjes het volgende:
Mensen moeten eens wat minder scheiden en vechten voor hun relatie.
De VVD wil al jarenlang de sociale huursector om zeep helpen en de armen van dit land verder de goot intrappen. Het zou mij niet verbazen dat zij de 'vluchtelingen' crisis aangrijpen om hun plan te realiseren.quote:Op woensdag 7 oktober 2015 07:27 schreef Re het volgende:
[..]
je bedoelt de huidige regels omtrent sociale woningen?
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |