En het zwaartepunt in de laatste week is heel gunstig voor Kruijswijkquote:Op maandag 5 oktober 2015 18:39 schreef Marcoss het volgende:
Kruijswijk wil volgend jaar ook weer graag de Giro doen, leuk duo met Gesink dan
Door Wageningen gaan ze via Manholtslaan, Nijenoord Allee, Kortenoord Allee, Lawickse Allee naar Rhenen, langs Grebbeweg en dan dan draaien ze de N233 op over de Nederrijn.quote:Op maandag 5 oktober 2015 23:31 schreef tralalala het volgende:
Waar kan ik de precieze route vinden?
Ze komen door Rhenen dus zal wel weer de Grebbeberg worden, net als in 2010 toen het echt teringdruk was. Beetje apart dat ze Wageningen als "Leeuwen" op het schema zetten, echt nog nooit van gehoord.
quote:Op maandag 5 oktober 2015 23:40 schreef Momo... het volgende:
[..]
Door Wageningen gaan ze via Manholtslaan, Nijenoord Allee, Kortenoord Allee, Lawickse Allee naar Rhenen, langs Grebbeweg en dan dan draaien ze de N233 op over de Nederrijn.
En The Hof voor de etappezeges natuurlijk.quote:Op maandag 5 oktober 2015 23:45 schreef Slobeend het volgende:
Gaat dan alleen Kelderman voor een klassement in de Tour? Gewaagd.
Bennett.quote:Op maandag 5 oktober 2015 23:45 schreef Slobeend het volgende:
twitter:LottoJumbo_road twitterde op dinsdag 06-10-2015 om 16:20:44.@sepvanmarcke bridges solo to the chasers but the groups splits and he finds himself on the wrong end. 25km to go. #BincheChimayBinche reageer retweet
Het is weer slecht van Djumbo jaquote:Op dinsdag 6 oktober 2015 16:25 schreef franklop het volgende:
Sommige dingen zullen niet veranderentwitter:LottoJumbo_road twitterde op dinsdag 06-10-2015 om 16:20:44.@sepvanmarcke bridges solo to the chasers but the groups splits and he finds himself on the wrong end. 25km to go. #BincheChimayBinche reageer retweet
Zes aankomsten bergop, acht bergen boven de 2.000 meter, een klimtijdrit op de Alpe di Siusi ...quote:
Ja, maar geen etappes met Mortirolo's, Zoncolan's en Stelvio's. Geen mythische etappes op het eerste gezicht. Alhoewel zo'n klim naar de Bonette ook niet onderschat moet worden natuurlijkquote:Op dinsdag 6 oktober 2015 18:22 schreef Joost-mag-het-weten het volgende:
[..]
Zes aankomsten bergop, acht bergen boven de 2.000 meter, een klimtijdrit op de Alpe di Siusi ...
ik zou gewoon lekker de TDF in gaan met een ploeg die vol in de aanval gaat. Tegen teams als Sky, Astana en Saxo-Tinkoff kan je toch niet winnenquote:Op maandag 5 oktober 2015 23:45 schreef Slobeend het volgende:
Ook al gevallen voor het grote geld?quote:Op dinsdag 6 oktober 2015 20:25 schreef Evertjan het volgende:
[ afbeelding ]
Wielerman is ook van de partij in Abu Dhabi
telmachientje prrrrrrr met van die zakken van de Albert Heijnquote:Op dinsdag 6 oktober 2015 20:40 schreef TargaFlorio het volgende:
[..]
Ook al gevallen voor het grote geld?
quote:Op dinsdag 6 oktober 2015 20:25 schreef Evertjan het volgende:
[ afbeelding ]
Wielerman is ook van de partij in Abu Dhabi
quote:Zeventien ploegen hebben bij de UCI een WorldTour-licentie aangevraagd voor het nieuwe seizoen, zo meldt de internationale wielerunie woensdag. Het gaat om dezelfde formaties als die dit seizoen op het hoogste niveau uitkomen.
Het huidige Tinkoff-Saxo staat op de lijst als Tinkoff, aangezien het contact met cosponsor Saxo Bank aan het einde van dit jaar afloopt. Cannondale-Garmin diende de aanvraag in onder de naam Cannondale. Verder hebben ook AG2R La Mondiale, Astana, BMC, FDJ, IAm Cycling, Movistar, Orica-GreenEdge, Giant-Alpecin, Team LottoNL-Jumbo, Team Sky, Trek, Etixx-Quick Step, Lampre-Merida, Lotto Soudal en Katusha een WorldTour-licentie aangevraagd.
Roompot Oranje Peloton is één van de twintig teams die een procontinentale licentie heeft aangevraagd. Dat geldt ook voor Androni-Giocattoli, Bardiani CSF, Bora Argon 18, Caja Rural-Seguros RGA, CCC Sprandi Polkowice, Cofidis, Cult Energy, Delko Marseille Provence KTM, Direct Energie, Dimension Data, Fortuneo-Vital Concept, Nippo-Vini Fantini, Roth-Skoda, Rusvelo, Novo Nordisk, Tharcor, Topsport Vlaanderen-Baloise, UnitedHealthcare en Wanty-Groupe Gobert.
Dat is alleen voor de allergrootsten weggelegd.quote:Op woensdag 7 oktober 2015 18:06 schreef _-_ratjetoe_-_ het volgende:
[..]
Mooi compliment voor Wim, dat jij hem hier zo maar even met Emile vergelijkt
twitter:MikeKaltoft twitterde op woensdag 07-10-2015 om 21:39:47Bjarne Riis has made a bid to buy his former team, Tinkoff-Saxo, back from Oleg Tinkov, according to Ekstra Bladet | http://t.co/HAWiYqkagq reageer retweet
Ook op eurosportquote:Op donderdag 8 oktober 2015 13:50 schreef Cavaliers het volgende:
http://cricfree.tv/euro-sports-live-stream
Abu Dhabi Tour
Bedorven kebab. Morgen doet hij een Landisje.quote:Op donderdag 8 oktober 2015 14:55 schreef DeeBee het volgende:
PourseyediGod pas 34e en in het klassement op 17+ minuten, Mani vindt dit niet leuk.
Lammertink ontwikkelt zich goed.quote:Op donderdag 8 oktober 2015 16:52 schreef TheArt het volgende:
Prades wint Coppa Sabatini voor Lammertink en Finetto.
Anderzijds zijn er wel veel meer ploegen op lager niveau.quote:Op woensdag 7 oktober 2015 17:58 schreef Sjoerd102 het volgende:
het aantal aanvragen voor de WT word volgens mij ook elk jaar minder.
Vorig jaar waren het er in feite 18, maar kreeg Europcar geen licentie.
3/4 jaar terug was er zelfs nog een 'wachtlijst.
In 2004 waren er nog 30!!! World tour (toen Trade Team 1) teams
http://www.wvcycling.com/nl/ploegen/2004/tt1/
quote:Boonen vreest voor ‘hels’ wereldkampioenschap in Qatar
Met de bijna onmenselijke temperaturen die momenteel de renners teisteren in de Abu Dhabi Tour, worden er openlijke vraagtekens geplaatst bij het wereldkampioenschap, dat volgend jaar in het naburige Qatar gehouden gaat worden. Met name Tom Boonen is vocaal in zijn kritiek.
Boonen sprak met Het Nieuwsblad en was duidelijk over het WK van 2016. “Het wordt hels, niet normaal”, zei hij. Over de eerste etappe van de Abu Dhabi Tour was de terminologie vergelijkbaar. “Echt niet te doen, er ver over. Op een bepaald moment zag ik 54 graden staan. Op de eerste paar hellingen zat iedereen aan een hartslag van 170-180. Je kan in dit weer rijden, maar niet koersen. We haalden een gemiddelde van 35 kilometer per uur.”
Met het WK volgend jaar oktober in Qatar, verwacht Boonen een herhaling van zetten. “Ik heb het er met Philippe Gilbert over gehad”, zei hij. “Het wordt niet normaal.”
http://www.wielerflits.nl(...).html/comment-page-1
quote:
Inb4 'Oké.'.quote:Op vrijdag 9 oktober 2015 12:24 schreef Mani89 het volgende:
Tommeke heeft zijn excuus voor zijn volgende faalWK ook al klaar staan.
[..]
[..]
Maar, waarom haalt LottoNL Steven, en niet Maurits?quote:Op donderdag 8 oktober 2015 17:20 schreef Chiappucci het volgende:
[..]
Lammertink ontwikkelt zich goed.
twitter:wielerman twitterde op vrijdag 09-10-2015 om 13:29:44Crash Tom Boonen, he's out of the #AbuDhabiTour http://t.co/ddAthYTOKE reageer retweet
Die is per direct met vervroegd pensioen gegaanquote:Op vrijdag 9 oktober 2015 13:41 schreef Ajacied422 het volgende:
Heeft iemand al gekeken of Wuyts nog in orde is?
echt niet best inderdaad. Makkelijker dan dit zal het toch niet worden.quote:Op vrijdag 9 oktober 2015 14:39 schreef Mani89 het volgende:
Marcel Kittel is de nieuwe Stijn Devolder.
Zal wel vriendjespolitiek zijn, of ze hadden per se een tijdrijder nodig, want dat is het enige wat Steven kan. Maurits is veel meer allround.quote:Op vrijdag 9 oktober 2015 12:58 schreef Mani89 het volgende:
[..]
Maar, waarom haalt LottoNL Steven, en niet Maurits?
Ze hebben ook al die Belg aangetrokken die ex-EK tijdrijden bij beloften is, dus tijdrijden is popi bij TLJ.quote:Op vrijdag 9 oktober 2015 18:00 schreef Chiappucci het volgende:
[..]
Zal wel vriendjespolitiek zijn, of ze hadden per se een tijdrijder nodig, want dat is het enige wat Steven kan. Maurits is veel meer allround.
Jep, alles in orde.quote:Op vrijdag 9 oktober 2015 13:41 schreef Ajacied422 het volgende:
Heeft iemand al gekeken of Wuyts nog in orde is?
quote:Op zaterdag 10 oktober 2015 14:43 schreef TargaFlorio het volgende:
[..]
Konig ook eindelijk eens van voren dit seizoen.
Hij was zesde in de Giro.quote:Op zaterdag 10 oktober 2015 14:43 schreef TargaFlorio het volgende:
[..]
Konig ook eindelijk eens van voren dit seizoen.
Bij cqranking is 2015, ondanks het nodige geknecht, ook gewoon zijn beste jaar.quote:Op zaterdag 10 oktober 2015 14:45 schreef Rellende_Rotscholier het volgende:
[..]
Hij was zesde in de Giro.
Daar heb je dan wel weer gelijk in, hij heeft over het algemeen vrij onopvallend gereden. Zijn zesde plaats in de Giro bereikte hij dan ook op z'n Zubeldia's.quote:Op zaterdag 10 oktober 2015 14:50 schreef TargaFlorio het volgende:
Dat was ik al vergeten.Voor mijn gevoel een onopvallend jaar gereden, al is zijn rol bij Sky nu natuurlijk anders dan bij Netapp.
Sturen zijn ze niet niet super goed in bij Team Skyquote:Op zaterdag 10 oktober 2015 15:18 schreef DeeBee het volgende:
'Slides out in...', mooi Engels.
Zonde voor Poels, maar sturen hoort er ook bij...
Zo, die rijdt een prima slotmaand.quote:Op zaterdag 10 oktober 2015 16:55 schreef Rellende_Rotscholier het volgende:
Jantje Bakelmans wint de Giro dell'Emilia.
Ik ontken z'n talent nergens. Ik constateer wel dat hij telkens zwakker presteert na zo'n eerste bergetappe. Ook in de afgelopen Vuelta, weliswaar met wat minder terugval dan normaal.quote:
Cavalierstwitter:robhatchtv twitterde op zondag 11-10-2015 om 14:24:12Bad news for fans of Team Colombia. Managers say it’s highly unlikely the squad will exist next season. #homeofcycling reageer retweet
Joris heeft nog niks gejinxt, dat is een pluspuntquote:
twitter:TourDeJose twitterde op zondag 11-10-2015 om 15:43:48New Giant-Alpecin recruit Sam Oomen wins Paris-Tours for U23. Teammate Martijn Tusveld is second for @RaboDevTeam reageer retweet
4 Nederlanders en 5 Belgen in de Top 9quote:Op zondag 11 oktober 2015 15:45 schreef Columbiafan het volgende:
Sam Oomen wint (op indrukwekkende wijze schijnbaar) Parijs-Tours voor beloften.
En Hernán Aguirre.quote:Op zondag 11 oktober 2015 15:49 schreef Columbiafan het volgende:
Wat kijk ik al uit naar 2016 met heel wat rondetalent bij de Neo-profs. Power, De Plus, Oomen, Herklotz en Kämna![]()
We gaan er eens goed voor zitten.quote:
Het volgende wereldtalent uit de school van Saldarriagod, waarmee ik jou uiteraard weer heel hard ga uitlachen.quote:
Nou dat wordt oppassen mensen!quote:Op zondag 11 oktober 2015 16:04 schreef Cavaliers het volgende:
[..]
Het volgende wereldtalent uit de school van Saldarriagod, waarmee ik jou uiteraard weer heel hard ga uitlachen.
Vorig jaar was ook best leuk.quote:Op zondag 11 oktober 2015 16:12 schreef Mexicanobakker het volgende:
Echt bijna altijd een kutkoers ook.
Alleen 2004 was ultiem genot, een keiharde TOPSHOW noemen we zoiets.
6quote:Op zondag 11 oktober 2015 16:15 schreef Mexicanobakker het volgende:
Hoeveel koersen heeft TLJ dit jaar nu gewonnen?
5 + het NK van Keldermanquote:Op zondag 11 oktober 2015 16:15 schreef Mexicanobakker het volgende:
Hoeveel koersen heeft TLJ dit jaar nu gewonnen?
Da's toch wel heel, heel weinigquote:
Tranteenquote:Op zondag 11 oktober 2015 16:19 schreef Dale__Cooper het volgende:
Nou, zeg het maar. Alle drie behoorlijk snel.
'En wie gaat er nu rijden? PHONAK!!! Het is alsof we een gehoorapparaat nodig hebben.'quote:Op zondag 11 oktober 2015 16:12 schreef Mexicanobakker het volgende:
Echt bijna altijd een kutkoers ook.
Alleen 2004 was ultiem genot, een keiharde TOPSHOW noemen we zoiets.
Die zou wel meedoen in de strijd om de meest top 5's zonder overwinning.quote:Op zondag 11 oktober 2015 16:28 schreef Columbiafan het volgende:
Belgen 2,3,4, maar Benoot wat een seizoen als neoprof zeg
Ziet er veelbelovend uit maar dat zegt niet altijd alles, remember Boasson-Hagen.quote:Op zondag 11 oktober 2015 16:28 schreef Columbiafan het volgende:
Belgen 2,3,4, maar Benoot wat een seizoen als neoprof zeg
http://forum.cyclingnews.com/viewtopic.php?p=1826889#p1826889quote:Op zondag 11 oktober 2015 16:29 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
Die zou wel meedoen in de strijd om de meest top 5's zonder overwinning.
Snap je het nu wel Slob?quote:Op zondag 11 oktober 2015 16:30 schreef Slobeend het volgende:
Verdomme, ik keek op Sporza, begreep de posts hier al niet.
Ik had maar snel zap naar Eurosport gedaan.quote:Op zondag 11 oktober 2015 16:30 schreef Slobeend het volgende:
Verdomme, ik keek op Sporza, begreep de posts hier al niet.
altijd goed hier.quote:Op zondag 11 oktober 2015 16:31 schreef Mexicanobakker het volgende:
Lollerbelgen
Die hebben een mooie snoeppot gevonden.
twitter:gsemilia twitterde op zondag 11-10-2015 om 16:29:59#GpBeghelli: 1 Colbrelli, 2 Belletti, 3 Ferrari, 4 Ponzi, 5 Duque, 6 Prades, 7 Montaguti, 8 Gatto, 9 De Negri, 10 Lammertink reageer retweet
Sonnyquote:Op zondag 11 oktober 2015 16:32 schreef Cavaliers het volgende:
twitter:gsemilia twitterde op zondag 11-10-2015 om 16:29:59#GpBeghelli: 1 Colbrelli, 2 Belletti, 3 Ferrari, 4 Ponzi, 5 Duque, 6 Prades, 7 Montaguti, 8 Gatto, 9 De Negri, 10 Lammertink reageer retweet
Lotto NL heeft de verkeerde Lammertink aangetrokken.quote:Op zondag 11 oktober 2015 16:32 schreef Cavaliers het volgende:
Lotto Djumbo blinkt uit in het halen van de verkeerde renners.quote:Op zondag 11 oktober 2015 16:33 schreef Mani89 het volgende:
[..]
Lotto NL heeft de verkeerde Lammertink aangetrokken.
Waarom kom ik Battaglin nergens meer in de uitslagen tegen?quote:Op zondag 11 oktober 2015 16:32 schreef Cavaliers het volgende:
Die zit al op de Sierra Nevada met Louis. #droomplanquote:Op zondag 11 oktober 2015 16:36 schreef Slobeend het volgende:
[..]
Waarom kom ik Battaglin nergens meer in de uitslagen tegen?
Dat gaat nogal lastig als je niet meedoet.quote:Op zondag 11 oktober 2015 16:36 schreef Slobeend het volgende:
[..]
Waarom kom ik Battaglin nergens meer in de uitslagen tegen?
Dat bedoel ik dus ook. Vanaf eind augustus niet meer. Mag niet koersen van Bardiani?quote:Op zondag 11 oktober 2015 16:40 schreef Rellende_Rotscholier het volgende:
[..]
Dat gaat nogal lastig als je niet meedoet.
En jij vond dat nog wel een goede aankoop van LottoNL.quote:Op zondag 11 oktober 2015 16:40 schreef Rellende_Rotscholier het volgende:
[..]
Dat gaat nogal lastig als je niet meedoet.
Nico en taktaktak gaan ervoor zorgen dat hij minstens 3 koersen wintquote:Op zondag 11 oktober 2015 16:42 schreef Mani89 het volgende:
[..]
En jij vond dat nog wel een goede aankoop van LottoNL.
Volgens mij is dit feitelijk onjuist.quote:Op zondag 11 oktober 2015 16:42 schreef Mani89 het volgende:
[..]
En jij vond dat nog wel een goede aankoop van LottoNL.
Ok dan verwar ik je met iemand anders.quote:Op zondag 11 oktober 2015 16:46 schreef Rellende_Rotscholier het volgende:
[..]
Volgens mij is dit feitelijk onjuist.
Lijkt nergens op inderdaad. Als het nou Spa was, maar dit circuitquote:Op zondag 11 oktober 2015 16:47 schreef Mani89 het volgende:
Wtf waarom rijden ze op een autocircuit?
Ja, met jezelf. Haha!quote:Op zondag 11 oktober 2015 16:47 schreef Mani89 het volgende:
[..]
Ok dan verwar ik je met iemand anders.
Ja, dat was een mooie overwinning.quote:
Hoezo Boasson Hagen? Die reed twee weken terug nog podium op het WK. Oh, wacht...quote:Op zondag 11 oktober 2015 16:29 schreef Pedroso het volgende:
[..]
Ziet er veelbelovend uit maar dat zegt niet altijd alles, remember Boasson-Hagen.
Dit jaar ja.quote:Op zondag 11 oktober 2015 17:05 schreef VXXLL het volgende:
Mezgec blijft toch echt een matige sprinter
Toen brak die juist door. Dus beetje vroege conclusie.quote:Op zondag 11 oktober 2015 17:16 schreef VXXLL het volgende:
[..]
Alleen vorig jaar heeft ie er eigenlijk echt wat van gebakken en grote wedstrijden gewonnen
Ok, laat ik het dan anders formuleren: Hij valt dit jaar erg tegen na een succesvol 2014.quote:Op zondag 11 oktober 2015 17:20 schreef Chiappucci het volgende:
[..]
Toen brak die juist door. Dus beetje vroege conclusie.
Leuker om te zien dan die saaie rechte wegen.quote:Op zondag 11 oktober 2015 16:47 schreef Mani89 het volgende:
Wtf waarom rijden ze op een autocircuit?
wellicht dat ie dan ook onderuit was gegaanquote:
Op basis van wat?quote:Op zondag 11 oktober 2015 23:39 schreef Chiappucci het volgende:
Dumoulin heeft bij het Wielergala in Abu Dhabi de Fairplay Award gewonnen. Voor wat het waard is.
#prayfortomtwitter:sporza_koers twitterde op maandag 12-10-2015 om 09:01:47.@tomboonen1: "Dokters zeggen 6 maanden out, ik denk 1 maand" & "Wellicht nog 2 weken hier" http://t.co/aLVzafHLQY http://t.co/KlWf3XvwKc reageer retweet
quote:Op zondag 11 oktober 2015 23:39 schreef Chiappucci het volgende:
Dumoulin heeft bij het Wielergala in Abu Dhabi de Fairplay Award gewonnen. Voor wat het waard is.
zou een leuke World Team ploegje zijnquote:Op maandag 12 oktober 2015 18:55 schreef Marcoss het volgende:
[ afbeelding ]
Aardig stelletje bij elkaar
Als wereldkampioen TTT vermoed ik.quote:Op maandag 12 oktober 2015 21:25 schreef SaintOfKillers het volgende:
Is dat niet Oss?
Al weet ik ook niet waarom die er bij zou staan.
twitter:LottoJumbo_road twitterde op donderdag 08-10-2015 om 12:05:45Bij @DIF079 plannen maken voor 2016! #Samenplannenmaken http://t.co/73wc8PIdvY reageer retweet
http://sporza.be/cm/sporza/wielrennen/1.2467075quote:In een interview met Cyclingnews heeft Oleg Tinkov, eigenaar van Tinkoff-Saxo, fors uitgehaald naar Bjarne Riis. De Deen verkocht de ploeg in 2013 aan Tinkov en heeft zijn plannen bekendgemaakt om het team terug te kopen. "Riis heeft geen geld om de ploeg te kopen', zegt de steenrijke Rus.
Twee jaar geleden verkocht Bjarne Riis, Tourwinaar in 1996, het team aan de Russiche zakenman Oleg Tinkov voor 4,5 miljoen euro.
Riis wil het team graag terugkopen van Tinkov, maar de Rus denkt er het zijne van: "Riis is geobsedeerd om terug te keren vanwege zijn grote ego."
"Ik heb met Lars Seier Christensen (ex-CEO van Saxo Bank) gesproken en ik weet dat Riis wil terugkeren. Maar als je het mij vraagt, maakt hij een fout. Hij is zoals Lance Armstrong, een "persona non grata" in het wielrennen. Ik denk dat dit een slechte zaak zou zijn voor de sport", zegt Tinkov.
"Het maakt me niet uit of het een sjeik uit Abu Dhabi is of Riis die mijn ploeg wil kopen. Als iemand me meer biedt dan 4,5 miljoen euro, dan overweeg ik de verkoop. Ik denk echter dat Riis het geld niet heeft", zegt de ploegeigenaar.
"De Denen zoeken altijd naar een goedkope deal, maar ze zijn té goedkoop. Ze hebben niet het geld dat Russen en Arabieren hebben."
"Als iemand het team wil kopen, moeten ze snel zijn. We hebben op het einde van de maand onze eerste ploegbijeenkomst en dan is het te laat", besluit de Rus.
#Samenwinnenquote:Op dinsdag 13 oktober 2015 01:36 schreef wimderon het volgende:
twitter:LottoJumbo_road twitterde op donderdag 08-10-2015 om 12:05:45Bij @DIF079 plannen maken voor 2016! #Samenplannenmaken http://t.co/73wc8PIdvY reageer retweet
quote:Op maandag 12 oktober 2015 10:12 schreef Ajacied422 het volgende:
#prayfortomtwitter:sporza_koers twitterde op maandag 12-10-2015 om 09:01:47.@tomboonen1: "Dokters zeggen 6 maanden out, ik denk 1 maand" & "Wellicht nog 2 weken hier" http://t.co/aLVzafHLQY http://t.co/KlWf3XvwKc reageer retweet
Gezellig, zou José van de anekdotes zijn?quote:Tom Boonen zit ondertussen op hotel in de plaats van in een ziekenhuiskamer in Abu Dhabi. Daar heeft hij het gezelschap van de Baskische ploegdokter José Ibarguren.
Bouhanni wint, voor Van Asbroeck en Debusschere. Daarmee is Bouhanni ook winnaar van de Europe Tourquote:Op dinsdag 13 oktober 2015 15:54 schreef Sjoerd102 het volgende:
Vandaag ook nog een 1.1 koersje op de nederlandse wegen. de nationale sluitingsprijs Putte-Kapelle.
Grotendeels door Vlaanderen, maar de finish is letterlijk op de grens getrokken
quote:Patrick Lefevere ziet volgend seizoen Mark Cavendish vertrekken, maar hij haalde er Marcel Kittel voor in de plaats. Kan Lefevere de Duitse sprintbom weer op niveau krijgen?
"Ze zeggen over mij dat ik een moeilijke man ben, maar ik ben de laatste die iemand zal aanpakken die ziek of geblesseerd is", zegt Lefevere.
"De manager van Giant-Alpecin is totaal anders dan ik. Ik zal snel ruzie maken, terwijl hij meer een gatlikker is."
"Daarom dat Kittel per se naar Oman en Qatar moest in het begin van het seizoen, ook al moest hij herstellen van een virus. Om het gat van ASO (ook de Tour-organisator) te likken."
"Maar tegen zo'n renner moet je zeggen: "Blijf rustig thuis, wat mij interesseert zijn die vier ritten in de Tour. De rest kan de pot op.""
"Eens kermiscoureur, altijd kermiscoureur", zegt Lefevere over de mentaliteit bij Giant. "Ze denken dat ze een renner in 2015 nog onder druk kunnen zetten."
Hoewel Lefevere Kittel met open armen zal ontvangen, valt het afscheid van Mark Cavendish wel zwaar, zeker bij de renner zelf.
"Hij wou me per se spreken in Abu Dhabi (waar vorige week een ronde werd gereden, red). Toen we elkaar zagen, begon hij meteen te wenen."
""Je weet dat ik niet weg wou", zei hij. Veel mensen verkopen veel blabla, maar bij hem weet je dat het echt is. Hij noemde het de mooiste drie jaren uit zijn carrière. Dan wordt je hartje toch week."
Zelf huilde Lefevere wel niet mee. "Dan was het afscheid van Sylvain Chavanel moeilijker. Maar af en toe zit ik op een stoel waarop ik hard moet zijn. Toen ging het over geld."
Cavendish wou nochtans graag bij Etixx-Quick Step blijven. Hij had zelfs interesse om (een deel van) de aandelen van Lefevere over te kopen. "Dat had ik graag gehad", zegt de manager. "Wat ben ik immers met die aandelen? Niets!"
Een andere renner die Lefevere na aan het hart ligt, is Tom Boonen. Boonen heeft er opnieuw een pechjaar opzitten. "Van de laatste 30 maanden heeft hij er maar 12 kunnen koersen", berekende Lefevere.
Door de val in Abu Dhabi staan het voorjaar en de carrière van Boonen plots ook op de helling. Lefevere heeft een andere kijk op de directe toekomst van Boonen en dat zorgde al voor strubbelingen.
"Ik heb afgelopen winter een grote discussie gehad met Tom. Zo fel hadden we de voorbije 13 jaar nog nooit gediscussieerd. Dat is ook de reden waarom de contractonderhandelingen zo lang geduurd hebben."
"We lagen mijlenver uit elkaar over hoe het einde van de carrière van Boonen er zou moeten uitzien. Ik wou dat hij nog tot Roubaix zou rijden en dan zou meedraaien in de ploeg om te zien wat hij zou kunnen doen."
"Maar Tom had blijkbaar een voorstel op zak om te rijden tot het voorjaar van 2017. Uiteindelijk hebben we een compromis gesloten met een contract tot eind 2016. Daarna bekijken we het van dag tot dag."
Maar springt Boonen nog wel op zijn fiets? Zelf denkt hij één maand te moeten revalideren, de dokters rekenen op zes maanden. "Als het zes maanden zijn, is het over", denkt Lefevere. "Hij heeft wel één voordeel. Hij staat messcherp. Ik zag hem nog nooit zo scherp."
Wat een paardenlul is het toch ook.quote:"De manager van Giant-Alpecin is totaal anders dan ik. Ik zal snel ruzie maken, terwijl hij meer een gatlikker is."
quote:Op maandag 12 oktober 2015 11:08 schreef TargaFlorio het volgende:
[..]![]()
Had hem dan aan Clarke gegeven voor die hulp aan Porte.
quote:“Ik weet zeker dat Nibali en Aru twee verschillende programma’s zullen hebben”, vertelt de Kazach aan La Gazzetta Dello Sport. “Vincenzo wil terugkeren naar de Giro, Aru is 25 en enorm gegroeid. In twee of drie jaar kan hij de Tour winnen en ik wil hem direct testen. Het zijn twee grote leiders die veel gewonnen hebben, het is goed dat ieder zijn eigen doel heeft.”
‘Vino’ ziet Nibali bovendien graag als zijn opvolger op het Olympische parcours van Rio. “We moeten beslissen hoe hij zich hierop gaat voorbereiden. Mogelijk rijdt hij de Tour als voorbereiding op de Olympische Spelen. Ik zou Aru daar ook graag zien, maar dat hangt af van hoe hij op zijn inspanningen tijdens de Tour reageert.”
In ogen van velen wel.quote:Op woensdag 14 oktober 2015 11:58 schreef Zelva het volgende:
[..]![]()
Als er iets geen fairplay was, dan was dat het wel.
RIP @ Columbiafan Cavalierstwitter:Col_Coldeportes twitterde op woensdag 14-10-2015 om 17:12:18It's time to say goodbye, thank you all for this incredible and unforgettable adventure. http://t.co/WdK0bcfexu http://t.co/WIoxTSJNUr reageer retweet
RIP Cavaliers eerder. Columbiafan is van de Duitsersquote:Op woensdag 14 oktober 2015 18:55 schreef Max23 het volgende:
RIP @ Columbiafantwitter:Col_Coldeportes twitterde op woensdag 14-10-2015 om 17:12:18It's time to say goodbye, thank you all for this incredible and unforgettable adventure. http://t.co/WdK0bcfexu http://t.co/WIoxTSJNUr reageer retweet
Ohja inderdaad, ik haal die twee altijd door elkaarquote:Op woensdag 14 oktober 2015 19:37 schreef Ericr het volgende:
[..]
RIP Cavaliers eerder. Columbiafan is van de Duitsers
quote:Op woensdag 14 oktober 2015 18:55 schreef Max23 het volgende:
RIP @ Columbiafan Cavalierstwitter:Col_Coldeportes twitterde op woensdag 14-10-2015 om 17:12:18It's time to say goodbye, thank you all for this incredible and unforgettable adventure. http://t.co/WdK0bcfexu http://t.co/WIoxTSJNUr reageer retweet
Die heeft elke ploeg. Alleen de ploeg van Corti geloofde er niet in. Wat een gelijk heeft hij gekregen. 0 overwinningen in 2015.quote:Op woensdag 14 oktober 2015 21:08 schreef DeeBee het volgende:
Ow, de Colombiaantjes hebben ineens powermeters nodig hoor...
Laat gaan, zit toch maar te dollen, ouwe reus.quote:Op woensdag 14 oktober 2015 21:19 schreef Cavaliers het volgende:
[..]
Die heeft elke ploeg. Alleen de ploeg van Corti geloofde er niet in. Wat een gelijk heeft hij gekregen. 0 overwinningen in 2015.
Als ik Plugge was zou ik wel meteen Dani Martinez voor 10 jaar vastleggen.quote:Op woensdag 14 oktober 2015 21:22 schreef Mani89 het volgende:
Al die Colombiaantjes op de markt. ik hoop dat LottoNL snel toeslaat.
Het grootste deel zal terugkeren naar Colombia - waar ze ongetwijfeld plotseling om de prijzen mee kunnen doen - maar renners als Rodolfo Torres, Daniel Martinez, krijgen gewoon een contract bij een grote World Tour ploeg.quote:Op woensdag 14 oktober 2015 21:22 schreef DeeBee het volgende:
[..]
Laat gaan, zit toch maar te dollen, ouwe reus.
Al vind ik het serieus niet een eerste behoefte ofzo, maar ik snap dat als je wil professionaliseren dat het er tegenwoordig gewoon bij hoort. Ik vind het ook vrij bizar hoe die ploeg geleid werd, maar ach, het blijft nu maar afwachten of er andere ploegen hele hordes middelmatige Colombiaantjes nog contracten gaan geven. Lijkt mij nou niet dat ze bij andere ploegen gegarandeerd wel gaan vliegen...
Jij bedenkt de droomplannen waar we bijstaan, boh.quote:Op woensdag 14 oktober 2015 21:23 schreef Rellende_Rotscholier het volgende:
[..]
Als ik Plugge was zou ik wel meteen Dani Martinez voor 10 jaar vastleggen.
Ik denk het niet.quote:Op woensdag 14 oktober 2015 21:23 schreef Cavaliers het volgende:
[..]
maar renners als Rodolfo Torres, Daniel Martinez, krijgen gewoon een contract bij een grote World Tour ploeg.
W52-goden.quote:Op woensdag 14 oktober 2015 21:25 schreef DeeBee het volgende:
Lijkt mij wel leuk als ze lekker tegen de brommers in het Portugese circuit gaan koersen!
Duarte lijkt me wel iets voor Africa's Team.quote:Op woensdag 14 oktober 2015 21:25 schreef Cavaliers het volgende:
Brayan Ramirez zal ook wel ergens terecht komen, Caja Rural of zo. Duarte hoeft ook niet te vrezen, altijd wel een gek die er in trapt.
bron: nos.nlquote:Olympia's Tour wordt beloftenwedstrijd
Olympia's Tour gaat verder als een beloftenwedstrijd in het najaar. De Nederlandse wielerronde wordt vanaf 2016 verreden van 27 september tot 2 oktober, zo meldt de organisatie.
Koersdirecteuren Thijs Rondhuis en Daniëlle Lissenberg-Bekkering zinspeelden eerder al op een leeftijdsbeperking voor de rittenkoers. Die is nu definitief: alleen renners onder de 23 jaar mogen meedoen.
Volgens Rondhuis is de oudste Nederlandse wielerronde altijd al een podium geweest waar jonge renners zich kunnen profileren en daar wordt nu extra de nadruk op gelegd.
Mei te druk
De keuze om, in plaats van in mei, later in het jaar te starten, heeft meerdere redenen. "De meiperiode was simpelweg te druk", verwijst Rondhuis naar onder meer de start van de Giro d'Italia in Nederland.
"Door een vaste datum te kiezen op twee weken voor de WK hopen we een aantrekkelijke voorbereidingswedstrijd te worden. Verschillende landen hebben aangegeven behoefte te hebben aan een dergelijke laatste test", aldus Rondhuis. De WK wielrennen zijn volgend jaar van 9 tot en met 16 oktober in Qatar.
Faillissement
Olympia's Tour vocht de afgelopen jaren om te overleven. In 2014 volgde na jaren van financiële problemen een faillissement. De wedstrijd maakte echter een doorstart met technologiebedrijf 3M als sponsor. Dat bedrijf blijft als geldschieter, al hoopt de organisatie nog wel op een nieuwe hoofdsponsor.
ik ben meer voor variatie, ene jaar meer tijdrit, andere jaar kinderkopjes, ander jaar veel klimmen etc. etc.quote:Op zaterdag 17 oktober 2015 10:16 schreef Columbiafan het volgende:
Mocht de TDF 2016 daadwerkelijk maar één tijdrit tellen, dan is dat een zeer slechte zaak voor het wielrennen. Het lijkt wel een tendens de laatste jaren om zoveel mogelijk bergen en zo weinig mogelijk tijdrit in een ronde te steken. Ik heb het gevoel dat de winnaar van de Tour niet altijd de meest complete ronderenner zal zijn, met alle respect voor iemand als Quintana maar een TDF zou minstens 70 kilometer tijdrit (individueel) moeten hebben.
Dat is het nieuwe wielrennen. Daar kan je je alleen maar veroorloven als klimmer om de slotklim af te wachten en daar dan ook pas binnen de laatste kilometers aan te vallen, waardoor je vaak slechts relatief kleine verschillen kan maken. Bij elke andere vorm van koersen als klimmer is de kans op falen veel te groot en pleeg je klassement-zelfmoord. Dat terwijl de tijdrijders in hun specialiteit nog altijd klappen van minuten en minuten kunnen blijven uitdelen.quote:Op zaterdag 17 oktober 2015 10:16 schreef Columbiafan het volgende:
Mocht de TDF 2010 daadwerkelijk maar één tijdrit tellen, dan is dat een zeer slechte zaak voor het wielrennen. Het lijkt wel een tendens de laatste jaren om zoveel mogelijk bergen en zo weinig mogelijk tijdrit in een ronde te steken. Ik heb het gevoel dat de winnaar van de Tour niet altijd de meest complete ronderenner zal zijn, met alle respect voor iemand als Quintana maar een TDF zou minstens 70 kilometer tijdrit (individueel) moeten hebben.
Dit dus.quote:Op zaterdag 17 oktober 2015 10:41 schreef rubbereend het volgende:
[..]
ik ben meer voor variatie, ene jaar meer tijdrit, andere jaar kinderkopjes, ander jaar veel klimmen etc. etc.
Toch mooi 14e geworden.quote:Op zaterdag 17 oktober 2015 14:27 schreef Cavaliers het volgende:
Een of andere Oekraïner heeft positief getest tijdens l'Avenir.
Je verwacht het niet.
Hij miste nog zijn grote overwinning dit jaar, dus bij dezequote:Op zondag 18 oktober 2015 14:14 schreef Chiappucci het volgende:
[..]
Erg weinig animo hier voor een Nederlandse overwinning.
Mooie zege!
Is dat niet een veredelde kermiskoers?quote:Op zondag 18 oktober 2015 14:14 schreef Chiappucci het volgende:
[..]
Erg weinig animo hier voor een Nederlandse overwinning.
Mooie zege!
Officieel in het lijstje met o.a. de Omloop, Emilië, Strade Bianche, Milaan - Turijn en best een aardige erelijst. Maar het zal inderdaad vooral een sponsorkoers zijn.quote:Op zondag 18 oktober 2015 14:34 schreef TargaFlorio het volgende:
[..]
Is dat niet een veredelde kermiskoers?
Het deelnemersveld stelt inderdaad niet heel veel voor zo aan het eind van het seizoen, maar is wel gewoon een 1.HC koers.quote:Op zondag 18 oktober 2015 14:34 schreef TargaFlorio het volgende:
[..]
Is dat niet een veredelde kermiskoers?
Nou Geraint, misschien omdat Froome tot zijn 26e nooit zelfstandig een berg op kon komen?quote:Why is Contador never questioned like Froomey? It baffles me. Chris won one big stage on the Tour but other than that day he was just defending the jersey. He didn’t really light up the race. There were no doubts over the way Quintana went in the last week. People just said: ‘Oh, he’s just a really good climber.’ But Froomey? ‘Oh, he must be cheating …’”
Klopt ja, geeft veel vertrouwen dat Contador op z'n 20e al de Feldberg opvloog in de grote Once-show samen met Azevedo, Gonzalez de Galdeano, Nozal en Jaksche.quote:Op woensdag 28 oktober 2015 15:18 schreef Dale__Cooper het volgende:
http://www.theguardian.co(...)e-team-sky-interview
Die Tourzege voor de volgende Britse wielergod staat op de planning.
Nog even een quote uit het interview:
[..]
Nou Geraint, misschien omdat Froome tot zijn 26e nooit zelfstandig een berg op kon komen?
Ieder jaar vechten de Ronde van Zwitserland en het Critérium du Dauphiné weer met elkaar om een sterrenensemble aan de start te krijgen dat zich voorbereidt op de Tour de France. De Tour de Suisse gooit nu drie aankomsten bergop in de strijd, waarvan net als dit jaar één op de Rettenbachgletsjer.quote:Op woensdag 28 oktober 2015 08:58 schreef Sjoerd102 het volgende:
Om 09:30 de perspresentatie voor de Ronde van Zwitserland van 2016.
Benieuwd welk parcours men uit de hoge hoed tovert.
Dat hele Sky verhaal zit altijd een beetje diep bij Wim.quote:Op woensdag 28 oktober 2015 18:21 schreef TargaFlorio het volgende:
Maar bij Alberto Contador worden/werden toch ook genoeg vraagtekens gezet?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |