Dikke linkse onzin natuurlijk. Het gaat mij puur om de Marokkaanse nationaliteit en totaal niet om "etniciteit". Dat laatste maak jij er weer van, zoals het een echte linkse smeerkees betaamt.quote:Op zondag 4 oktober 2015 22:16 schreef Igen het volgende:
[..]
Als je je ergert aan de woorden die ik gebruik, verander dan je mening. Maar ga geen woordspelletjes spelen: als je alle Marokkanen Nederlanders van Marokkaanse afstamming terug naar Marokko wil sturen dan is dat feitelijk gewoon niks anders dan een etnische zuivering. Punt uit. Ga dan niet woordspelletjes spelen en de definitie 'allochtonen' verdraaien omdat je schrikt van de benaming van hetgeen wat je zegt.
Jaja, en "toevallig" is er dan bij Marokkaanse Nederlanders helemaal geen verschil. Nog afgezien dat het alleen een praktische issue is - dat je strikt alleen iets tegen mensen met een Marokkaanse nationaliteit zou hebben geloof je toch zeker zelf niet.quote:Op zondag 4 oktober 2015 22:20 schreef hpeopjes het volgende:
[..]
Dikke linkse onzin natuurlijk. Het gaat mij puur om de Marokkaanse nationaliteit en totaal niet om "etniciteit". Dat laatste maak jij er weer van, zoals het een echte linkse smeerkees betaamt.
Natuurlijk, Hpeopjes... zij het dat dat geen zak uitmaakt verder. Je beoordeelt mensen puur op afkomst. In die kringen waar jij je in begeeft (de donkerbruine 'Die Fahne Hoch'-hoempa gezelligheidsclub) is dat wellicht allemaal heel normaal, voor mensen die wel iets geleerd hebben qua geschiedenis blijft het wat het is: dom, en gevaarlijk.quote:Op zondag 4 oktober 2015 22:20 schreef hpeopjes het volgende:
[..]
Dikke linkse onzin natuurlijk. Het gaat mij puur om de Marokkaanse nationaliteit en totaal niet om "etniciteit". Dat laatste maak jij er weer van, zoals het een echte linkse smeerkees betaamt.
en gehoord moet wordenquote:Op zondag 4 oktober 2015 22:19 schreef Toefjes het volgende:
[..]
Fok vindt het ook best blijkbaar, heb laatst voor de grap even op stormfront gekeken, maar zag niet zo veel verschillen met wat hier wordt neergegooid. En mag blijven staan.
goedkope godwin. Precies wat we van jou mogen verwachtenquote:Op zondag 4 oktober 2015 22:22 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Natuurlijk, Hpeopjes... zij het dat dat geen zak uitmaakt verder. Je beoordeelt mensen puur op afkomst. In die kringen waar jij je in begeeft (de donkerbruine 'Die Fahne Hoch'-hoempa gezelligheidsclub) is dat wellicht allemaal heel normaal, voor mensen die wel iets geleerd hebben qua geschiedenis blijft het wat het is: dom, en gevaarlijk.
Kijk, dat bedoelde ik nou:quote:Op zondag 4 oktober 2015 22:21 schreef Igen het volgende:
[..]
Jaja, en "toevallig" is er dan bij Marokkaanse Nederlanders helemaal geen verschil.
Het is wel goed met je achterbaksheid.
Ik ga lekker film kijken!quote:Op zondag 4 oktober 2015 21:59 schreef hpeopjes het volgende:
Meer woorden wil ik er ook eigenlijk niet aan vuil maken, een discussie hierover voeren met linksige types is toch zinloos.
quote:Op zondag 4 oktober 2015 22:16 schreef Igen het volgende:
[..]
Als je je ergert aan de woorden die ik gebruik, verander dan je mening. Maar ga geen woordspelletjes spelen: als je alle Marokkanen Nederlanders van Marokkaanse afstamming terug naar Marokko wil sturen dan is dat feitelijk gewoon niks anders dan een etnische zuivering. Punt uit. Ga dan niet woordspelletjes spelen en de definitie 'allochtonen' verdraaien omdat je schrikt van de benaming van hetgeen wat je zegt.
Welke gewelddadige acties hebben we het hier dan over volgens jou?quote:Er is sprake van etnische zuiveringen wanneer er gewelddadige acties ondernomen worden om een etnische groep(ering) in een gebied in aantal te verminderen of tot nul te reduceren (= volledig te verdrijven). Wanneer etnische zuivering gepaard gaat met geplande grootschalige moord, kan er sprake zijn van genocide.
Is eigenlijk altijd al zo geweest. Ben daarom ook jarenlang bewust niet in NWS/POL geweest. Zou ik misschien weer eens moeten doen.quote:Op zondag 4 oktober 2015 22:20 schreef Belabor het volgende:
Zo jammer dat mijn kwaliteitspost nu bedolven wordt onder een dikke lading verstandsdiarree.
Oh, well. Anders zou het Fok! niet zijn!
ik hou me niet zo bezig met stormfront eigenlijk. Schijnbaar mis ik niksquote:Op zondag 4 oktober 2015 22:24 schreef Toefjes het volgende:
[..]
De topics daar lopen voor geen meter. Geen hond is bang voor zo'n front.
Bingo. Daar is de eerste.quote:Op zondag 4 oktober 2015 22:23 schreef Dingflofbips het volgende:
[..]
goedkope godwin. Precies wat we van jou mogen verwachten
Welke kwaliteitspost? Ik heb gezocht, maar heb er geen een van je kunnen ontdekken.quote:Op zondag 4 oktober 2015 22:20 schreef Belabor het volgende:
Zo jammer dat mijn kwaliteitspost nu bedolven wordt onder een dikke lading verstandsdiarree.
Oh, well. Anders zou het Fok! niet zijn!
quote:Op zondag 4 oktober 2015 22:25 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Bingo. Daar is de eerste.
Godwin of niet, jij staat de uitzetting van mensen voor puur op basis van afkomst. Niet op basis van daden, gedrag of karakter, maar op afkomst. Dat is gewoon een puntje regelrecht uit het NSDAP programma.
Try again, keyboardwarrior.
Ik waardeer je toevoegingen (meestal) tenminste wel, dus ik zou je graag met een spandoek met "Welkom vreemdelingen!" weer willen onthalen in NWS en POL!quote:Op zondag 4 oktober 2015 22:24 schreef Igen het volgende:
[..]
Is eigenlijk altijd al zo geweest. Ben daarom ook jarenlang bewust niet in NWS/POL geweest. Zou ik misschien weer eens moeten doen.
Ik dacht dat het door de vluchtelingen kwam, maar er kwam dus al een bepaald slag mensen dus. Dit is nog eens nuttige info.quote:Op zondag 4 oktober 2015 22:24 schreef Igen het volgende:
[..]
Is eigenlijk altijd al zo geweest. Ben daarom ook jarenlang bewust niet in NWS/POL geweest. Zou ik misschien weer eens moeten doen.
quote:"We need to limit the influx to Europe," he said in an interview with German broadcaster ZDF, adding this was a European task and that Germany, the European Commission and others were working hard on it.
quote:On Germany, which is the favored destination for many migrants, Schaeuble said: "We can't manage this task at a national level any more."
Lekker op tijd. Merkel zal verheugd zijnquote:Op zondag 4 oktober 2015 22:49 schreef Nintex het volgende:
Schauble begint zich er nu mee te bemoeien en wil een migratiestop
http://www.reuters.com/article/2015/10/04/us-europe-migrants-germany-schaeuble-idUSKCN0RY0R120151004?feedType=RSS&feedName=worldNews&rpc=69
[..]
[..]
Verstandig. Nu maar hopen dat er ook wat mee gedaan wordt en dat het niet nog eens 3 weken door de gehele EU moet voordat er een algeheel akkoord ligt.quote:Op zondag 4 oktober 2015 22:49 schreef Nintex het volgende:
Schauble begint zich er nu mee te bemoeien en wil een migratiestop
We zijn al spekkoper als er binnen 3 weken een verkennende vergadering kan worden belegd.quote:Op zondag 4 oktober 2015 22:55 schreef Belabor het volgende:
[..]
Verstandig. Nu maar hopen dat er ook wat mee gedaan wordt en dat het niet nog eens 3 weken door de gehele EU moet voordat er een algeheel akkoord ligt.
Het woord "urgentie" kennen veel politici helaas niet, inderdaad. Wat dat betreft vond ik de opmerking van de vluchteling over de trage Nederlandse overheid wel treffend: wat ze in Syrië binnen 24 uur regelen kost in Nederland twee vergaderingen, een lange vergunningsprocedure en twee maanden vertraging door een begrotingstekort.quote:Op zondag 4 oktober 2015 22:57 schreef Toefjes het volgende:
[..]
We zijn al spekkoper als er binnen 3 weken een verkennende vergadering kan worden belegd.
Zaken als declaraties en andere onkostenvergoedingen voor EU-parlementariërs zijn daarentegen wel tot in de puntjes geregeld.quote:Op zondag 4 oktober 2015 23:03 schreef Belabor het volgende:
[..]
Het woord "urgentie" kennen veel politici helaas niet, inderdaad. Wat dat betreft vond ik de opmerking van de vluchteling over de trage Nederlandse overheid wel treffend: wat ze in Syrië binnen 24 uur regelen kost in Nederland twee vergaderingen, een lange vergunningsprocedure en twee maanden vertraging door een begrotingstekort.
Wat zou dit plannetje kosten?quote:'Plan EU en Turkije voor vluchtelingencrisis'
BERLIJN/BRUSSEL -
De Europese Commissie zou met Turkije afspraken hebben gemaakt om de vluchtelingenstroom naar Europa te beperken. Zo zouden in Turkije zes nieuwe asielzoekerscentra worden gebouwd en zou Turkije met Griekenland moeten samenwerken om de grens beter te bewaken.
Dat hebben bronnen rondom de Europese Commissie en de Duitse regering gezegd tegen de Frankfurter Allgemeine Zeitung. In de plannen staat dat de Turkse en Griekse kustwacht ervoor moeten zorgen dat alle vluchtelingen terug worden gebracht naar Turkije.
In ruil daarvoor komen er nieuwe azc's waar twee miljoen vluchtelingen kunnen worden opgevangen. Die worden volgens de krant deels gefinancierd door de EU. Ook zou de EU een half miljoen mensen willen ophalen en opvangen, zodat ze niet de EU hoeven binnen te komen via mensensmokkelaars.
De Turkse president Recep Tayyip Erdogan komt maandag naar Brussel voor een ontmoeting met onder meer EU-commissie-voorzitter Jean-Claude Juncker. Daar zal onder meer de vluchtelingencrisis aan bod komen.
Bedankt voor het aanvullen van de cijfers, die 21% (laten we daar gemakshalve van uitgaan, ook al deel ik de bezwaren van hpeopjes) allochtonen kende ik nog niet.quote:Op zondag 4 oktober 2015 20:24 schreef Belabor het volgende:
[..]
Okay, twee opmerkingen.
Opmerking één: het is niet bekend welke steekproef DVJ Insights bij deze enquête gebruikt heeft, dus je kunt niet direct stellen dat de 66% die uit dit onderzoek komt direct ook het beeld weerspiegelt van de gehele populatie (alle Nederlanders).
Opmerking twee: jij zei, letterlijk:
[..]
66% is een meerderheid, ja. Maar dat is niet "geheel Nederland", zeker niet omdat ik weet dat zo'n enquête altijd grote foutmarges heeft omdat ik zelf ook al meerdere middelgrote marktonderzoeken uitgevoerd heb.
Tevens is dit een soortgelijk onderzoek als toen net na de aanslagen bij Charlie Hebdo werd uitgevoerd: opeens werd opgemerkt dat in vergelijking met 2014 het aantal mensen dat bang was voor aanslagen in Nederland gestegen was van ergens in de 30% naar bijna 60%.
Ja goh, dat komt door alle angst die door de media gecreëerd wordt, wat denk je dan?
[..]
Ehh, de allochtonen maken ongeveer 21% van de totale Nederlandse bevolking uit, dus dat is nog lang niet de 34% van de respondenten die zogenaamd alle "welkom, kom maar binnen"-Nederlanders vertegenwoordigen. Bovendien vallen onder die 21% ook families die al twee generaties lang in Nederland wonen en dus al lang en breed ingeburgerd zijn.
Tevens ga je zelf een beetje inschatten hoeveel "gewone Nederlanders" er dus dan aan de enquête meegedaan hebben, maar dat weet je niet. Zo kan ik ook alles uit mijn duim zuigen en toch zeggen dat ik gelijk heb omdat onderzoek het uitwijst....
Omdat lek prikken ervoor kan zorgen dat mensen verdrinken, en het is verboden andere mensen te laten verdrinken.quote:Op zondag 4 oktober 2015 23:09 schreef syndroom het volgende:
Waarom bouwt de EU geen hek langs de grens? En controleren frontex schepen langs de kust van Griekenland om die bootjes lek te prikken of terug te sturen?
Hoe kan het dat de rijke golfstaten de enorme instroom wel tegen kunnen houden?
Als je een enquete laat uitvoeren of mensen voor of tegen een nieuwe belastingverhoging zijn, dan krijg je ook geen leuke cijfers. Het leven is nou eenmaal niet altijd leuk, soms moeten er ook vervelende dingen gebeuren.quote:Op zondag 4 oktober 2015 23:12 schreef Dr.Kloothommel het volgende:
[..]
Bedankt voor het aanvullen van de cijfers, die 21% (laten we daar gemakshalve van uitgaan, ook al deel ik de bezwaren van hpeopjes) allochtonen kende ik nog niet.
Dat betekent dus dat een krappe 13% van de autochtonen niet tegen meer vluchtelingen is. Pro rato zijn dus 84% van de autochtonen tegen meer vluchtelingen en slechts 16% niet.
De cijfers lijken mij duidelijk. Nederland is het zat.
Ehhh, nee....quote:Op zondag 4 oktober 2015 23:12 schreef Dr.Kloothommel het volgende:
[..]
Bedankt voor het aanvullen van de cijfers, die 21% (laten we daar gemakshalve van uitgaan, ook al deel ik de bezwaren van hpeopjes) allochtonen kende ik nog niet.
Dat betekent dus dat een krappe 13% van de autochtonen niet tegen meer vluchtelingen is. Pro rato zijn dus 84% van de autochtonen tegen meer vluchtelingen en slechts 16% niet.
Die nemen nemen zelf het risico, waarom zouden we iedereen op moeten nemen? Waarom denken al die mensen recht te hebben op een woning en geld van de overheid?quote:Op zondag 4 oktober 2015 23:12 schreef Toefjes het volgende:
[..]
Omdat lek prikken ervoor kan zorgen dat mensen verdrinken, en het is verboden andere mensen te laten verdrinken.
Wil je ook elk grieks eilandje van een hek omringd zien? En waar moet dat hekwerk komen? Aan de stranden?
Dooddoener natuurlijk.quote:Op zondag 4 oktober 2015 23:15 schreef Toefjes het volgende:
[..]
Het leven is nou eenmaal niet altijd leuk, soms moeten er ook vervelende dingen gebeuren.
66 / (66+13) = 84%.quote:Op zondag 4 oktober 2015 23:15 schreef Belabor het volgende:
[..]
Ehhh, nee....
Never mind. Dit is een te grote statistieke fail voor mij om uit te gaan leggen.
Preventief executeren omdat mensen op een bootje zitten. Het wordt hier steeds gekker.quote:Op zondag 4 oktober 2015 23:16 schreef syndroom het volgende:
[..]
Die nemen nemen zelf het risico, waarom zouden we iedereen op moeten nemen? Waarom denken al die mensen recht te hebben op een woning en geld van de overheid?
We laten ze te makkelijk toe.
Je hebt gelijk. Allochtonen zijn geen Nederlanders.quote:Op zondag 4 oktober 2015 23:12 schreef Dr.Kloothommel het volgende:
[..]
Ja, wellicht. Als je het niet pikt moet je in actie komen he. Voor de duidelijkheid: Dat is meer dan met je vingers hier berichtjes plaatsen. Moet je naar buiten, dat soort dingen.quote:
Een belastingverhoging voor populatie X die wordt aangewend ten behoeve van populatie X zal in het algemeen wel worden geaccepteerd door mensen die onderdeel uitmaken van X.quote:Op zondag 4 oktober 2015 23:15 schreef Toefjes het volgende:
[..]
Als je een enquete laat uitvoeren of mensen voor of tegen een nieuwe belastingverhoging zijn, dan krijg je ook geen leuke cijfers. Het leven is nou eenmaal niet altijd leuk, soms moeten er ook vervelende dingen gebeuren.
Dat is het wel, maar ik ga daar de tijd niet voor nemen. Ik heb in mijn eerste bezwaarpost al uitgelegd dat je ten eerst geen bewijs van een goede steekproef hebt en dat je daarnaast niet zo de bevolking in kunt gaan delen in groepen als je de cijfers vanuit de steekproef niet hebt.quote:Op zondag 4 oktober 2015 23:17 schreef Dr.Kloothommel het volgende:
[..]
66 / (66+13) = 84%.
Daar is geen speld tussen te krijgen.
En nu gaat een deel van dat geld naar opvang in ons land. Heel goed. Je kunt niet elke verantwoordelijkheid afkopen. Maar jij vindt het ook niet onze verantwoordelijkheid hè.quote:Op zondag 4 oktober 2015 23:19 schreef Dr.Kloothommel het volgende:
[..]
Een belastingverhoging voor populatie X die wordt aangewend ten behoeve van populatie X zal in het algemeen wel worden geaccepteerd door mensen die onderdeel uitmaken van X.
Een belastingverhoging voor populatie X die wordt aangewend ten behoeven van populatie Y zal daarentegen altijd op verzet stuiten.
We betalen al een paar miljard aan "ontwikkelingssamenwerking" - dat lijkt me meer dan voldoende.
Waar komt die 'verantwoordelijkheid' waar je het over hebt precies vandaan? En waar stopt deze ?quote:Op zondag 4 oktober 2015 23:20 schreef VASND het volgende:
[..]
En nu gaat een deel van dat geld naar opvang in ons land. Heel goed. Je kunt niet elke verantwoordelijkheid afkopen.
Volgens mij is ontwikkelingshulp vrij rigoureus verminderd gedurende de crisisjaren. Zo makkelijk gaan we er niet mee weg komen, was het maar zo'n feest.quote:Op zondag 4 oktober 2015 23:19 schreef Dr.Kloothommel het volgende:
[..]
Een belastingverhoging voor populatie X die wordt aangewend ten behoeve van populatie X zal in het algemeen wel worden geaccepteerd door mensen die onderdeel uitmaken van X.
Een belastingverhoging voor populatie X die wordt aangewend ten behoeven van populatie Y zal daarentegen altijd op verzet stuiten.
We betalen al een paar miljard aan "ontwikkelingssamenwerking" - dat lijkt me meer dan voldoende.
Veel allochtonen hebben de Nederlandse nationaliteit. Ik zeg nergens dat dat niet zo zou zijn.quote:Op zondag 4 oktober 2015 23:18 schreef VASND het volgende:
[..]
Je hebt gelijk. Allochtonen zijn geen Nederlanders.
Maar de vluchtelingen hadden een laag IQ?
ja, dit is een open deur die 28x per dag wordt herhaald. Als er gewoon een ja/nee keuze is dan is iedereen tegen.quote:Op zondag 4 oktober 2015 23:21 schreef Nintex het volgende:
Ironisch genoeg zijn zelfs de vluchtelingen zelf tegen de opvang van meer vluchtelingen, omdat de voorzieningen steeds kariger worden voor iedere nieuwe groep. De meeste klachten die ze hebben, zoals traag internet, met te veel mensen in een vertrek, niet genoeg eten (naar hun zin), hebben allemaal te maken met de hoeveelheid mensen die opgevangen zijn en moeten worden.
Waar gaan we niet mee weg komen? Het schuldgevoel complex van links Nederland?quote:Op zondag 4 oktober 2015 23:22 schreef Toefjes het volgende:
[..]
Volgens mij is ontwikkelingshulp vrij rigoureus verminderd gedurende de crisisjaren. Zo makkelijk gaan we er niet mee weg komen, was het maar zo'n feest.
Gratis onderdak, gratis eten, gratis internet.quote:Op zondag 4 oktober 2015 23:21 schreef Nintex het volgende:
Ironisch genoeg zijn zelfs de vluchtelingen zelf tegen de opvang van meer vluchtelingen, omdat de voorzieningen steeds kariger worden voor iedere nieuwe groep. De meeste klachten die ze hebben, zoals traag internet, met te veel mensen in een vertrek, niet genoeg eten (naar hun zin), hebben allemaal te maken met de hoeveelheid mensen die opgevangen zijn en moeten worden.
Wat is dat toch voor gezanik steeds over al dat gelinks?quote:Op zondag 4 oktober 2015 23:22 schreef Nintex het volgende:
[..]
Waar gaan we niet mee weg komen? Het schuldgevoel complex van links Nederland?
Onze verantwoordelijkheid omdat Nederland in de 19e eeuw ook een paar koloniën had. Ofzo?quote:Op zondag 4 oktober 2015 23:23 schreef Scorpie het volgende:
Ik hoor mensen over 'verantwoordelijkheid' praten en over 'daar komen we niet mee weg', heb ik iets gemist ofzo?
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |