Bij ons zijn het nu in huis allemaal kleine restpuntjes die ik stuk voor stuk op aan het pakken ben.quote:Op woensdag 21 oktober 2015 23:50 schreef Thinkk-Pinkk het volgende:
[..]
Wij hopen het ook.
Hoe staat het bij jullie ervoor?
Mja tuin aanleggen is wel lastig idd.quote:Op dinsdag 27 oktober 2015 14:38 schreef Nick1983 het volgende:
[..]
Bij ons zijn het nu in huis allemaal kleine restpuntjes die ik stuk voor stuk op aan het pakken ben.
(planken in de trapkast en netjes indelen, kasten in elkaar in het kantoor, afhangen deurtjes van de keuken, hier en daar randen afwerken, trap lakken, etc.)
Daarnaast is de tuin nog even een dingetje. We hebben nu een offerte voor het afgraven van de tuin en het storten van zand. Dat gaan we volgende maand laten doen.
De buurvrouw links daar hebben we nu een schutting mee uitgezocht, maar de buren rechts hebben er geen geld meer voor en willen het pas in het voorjaar gaan doen.
Ik heb geen grote haast, maar een beetje privacy is wel fijn... Daarnaast willen we ook gewoon de boel laten tegelen. Dus we moeten even kijken wat we daarmee gaan doen.
Vind je dat stom? Ik niet. Ik zou het exact zo hebben gedaan. Gordijnen voor de privacy en de tuin komt in de lente wel hoorquote:Op dinsdag 27 oktober 2015 14:42 schreef Thinkk-Pinkk het volgende:
[..]
Mja tuin aanleggen is wel lastig idd.
Stom dat de buren geen rekening met die schutting hebben gehouden.
Hele dag met de gordijnen dicht zittenquote:Op dinsdag 27 oktober 2015 14:46 schreef Puala het volgende:
[..]
Vind je dat stom? Ik niet. Ik zou het exact zo hebben gedaan. Gordijnen voor de privacy en de tuin komt in de lente wel hoor
Nee joh, er komt toch niet elke seconde iemand achter je huis?quote:Op dinsdag 27 oktober 2015 14:48 schreef Thinkk-Pinkk het volgende:
[..]
Hele dag met de gordijnen dicht zitten
Nee maar komt nog bij dat ik de hond niet fatsoenlijk in de achtertuin kan doen enzo. Lijkt me niks hoor.quote:Op dinsdag 27 oktober 2015 14:50 schreef Puala het volgende:
[..]
Nee joh, er komt toch niet elke seconde iemand achter je huis?
Ja ok. Ik heb geen hond. Groot verschil, want voor mijn katten maakt het niets uitquote:Op dinsdag 27 oktober 2015 14:52 schreef Thinkk-Pinkk het volgende:
[..]
Nee maar komt nog bij dat ik de hond niet fatsoenlijk in de achtertuin kan doen enzo. Lijkt me niks hoor.
Ik hoop dat de buren straks ook snel willen meewerken aan een afscheiding. Of iig iets tijdelijks ofzo.
Waarom willen ze dat niet? Goede deal voor beide toch?quote:Op dinsdag 27 oktober 2015 15:00 schreef Nick1983 het volgende:
Nou ja, ik snap best dat je het even niet breed hebt. Daarom hebben we aangeboden om alvast een schutting neer te zetten en hun deel voor te schieten.
Maar ook dat willen ze niet.
Daarnaast komen zij redelijk vaak achterom en zijn ze ook nog steeds druk aan het klussen. Niet echt lekker dus als ik s'ochtends op de bank zit. De kinderen kunnen nu eigenlijk ook niet fatsoenlijk de tuin in en we lopen de hele tijd al dat zand/aarde naar binnen.
Zelf vind ik dat als je een woning koopt, dat je ook rekening moet houden met de tuin, juist omdat je daar met meerdere mensen te maken hebt.
Ik heb werkelijk geen idee.... Waarschijnlijk willen ze nergens aan vast zitten ofzo...quote:Op dinsdag 27 oktober 2015 15:09 schreef Thinkk-Pinkk het volgende:
[..]
Waarom willen ze dat niet? Goede deal voor beide toch?
Lijkt mij ook erg vervelend inderdaad. Wij hebben het met het hele rijtje allemaal in 1 keer laten doen. Allemaal dezelfde ook. Ik was zo blij dat de schutting er stond.quote:Op dinsdag 27 oktober 2015 15:00 schreef Nick1983 het volgende:
Nou ja, ik snap best dat je het even niet breed hebt. Daarom hebben we aangeboden om alvast een schutting neer te zetten en hun deel voor te schieten.
Maar ook dat willen ze niet.
Daarnaast komen zij redelijk vaak achterom en zijn ze ook nog steeds druk aan het klussen. Niet echt lekker dus als ik s'ochtends op de bank zit. De kinderen kunnen nu eigenlijk ook niet fatsoenlijk de tuin in en we lopen de hele tijd al dat zand/aarde naar binnen.
Zelf vind ik dat als je een woning koopt, dat je ook rekening moet houden met de tuin, juist omdat je daar met meerdere mensen te maken hebt.
Oh my ik zou echt not amused zijnquote:Op dinsdag 27 oktober 2015 15:53 schreef Unfckingtitled het volgende:
[..]
Lijkt mij ook erg vervelend inderdaad. Wij hebben het met het hele rijtje allemaal in 1 keer laten doen. Allemaal dezelfde ook. Ik was zo blij dat de schutting er stond.
Buren of bezoek van de buren wat dan gewoon doorloopt langs je huisKlinkt heel vreemd maar in de praktijk komt dat echt heel veel voor. Stond ineens de familie buren van twee huizen verder door onze schuifpui naar binnen te kijken. Serieus, met de handen naast de ogen tegen het raam om het beter te zien
Schuttingen![]()
Bij ons wordt het gehele blok in een keer opgeleverd dus dat hebben wij gelukkig nietquote:Op dinsdag 27 oktober 2015 16:40 schreef laziness het volgende:
Wij zijn opgeleverd en de rest nog niet. Er staat nu niet meer rondom alle huizen een hek nu maar pas verderop. Dus iedereen banjert door mijn tuin in het weekend om in dat van hen te kunnen neuzen.
Niks veranderd aan de buitenkant dus helaasquote:Op dinsdag 27 oktober 2015 17:06 schreef laziness het volgende:
Wij hebben trouwens ook wel budget gereserveerd in de hypotheek voor de schutting. De ene buren begonnen er al over maar bij voorkeur doe ik aan beide kanten hetzelfde en nog beter is inderdaad om met een hele groep in 1x in te kopen.
Maar er valt al zoveel te regelen en te klussen dat ik er eigenlijk pas als ik er woon over na wil denken
Nog geen nieuwe foto's van het front TP?![]()
Toch vind ik de schutting iets waar je als bewoner van een nieuwbouwwoning geld voor moet reserveren. Tegen je nieuwe buren zeggen dat ze nog maar een jaar moeten wachten op de schutting vind ik alles behalve een goede beurt maken.quote:Op dinsdag 27 oktober 2015 14:38 schreef Nick1983 het volgende:
[..]
Bij ons zijn het nu in huis allemaal kleine restpuntjes die ik stuk voor stuk op aan het pakken ben.
(planken in de trapkast en netjes indelen, kasten in elkaar in het kantoor, afhangen deurtjes van de keuken, hier en daar randen afwerken, trap lakken, etc.)
Daarnaast is de tuin nog even een dingetje. We hebben nu een offerte voor het afgraven van de tuin en het storten van zand. Dat gaan we volgende maand laten doen.
De buurvrouw links daar hebben we nu een schutting mee uitgezocht, maar de buren rechts hebben er geen geld meer voor en willen het pas in het voorjaar gaan doen.
Ik heb geen grote haast, maar een beetje privacy is wel fijn... Daarnaast willen we ook gewoon de boel laten tegelen. Dus we moeten even kijken wat we daarmee gaan doen.
Tjah, ik vind dat tot het voorjaar wachten niet onredelijk is, zeker niet als je woning ergens rond de kerst wordt opgeleverd. Dat is maar even en dan kun je het meenemen bij de rest van de tuin. Persoonlijk kan ik me voorstellen dat je je vakantiegeld aan de tuin spendeert, incl. schutting.quote:Op dinsdag 27 oktober 2015 18:37 schreef Snoepje5 het volgende:
[..]
Toch vind ik de schutting iets waar je als bewoner van een nieuwbouwwoning geld voor moet reserveren. Tegen je nieuwe buren zeggen dat ze nog maar een jaar moeten wachten op de schutting vind ik alles behalve een goede beurt maken.
en toen was het hier doodgevallenquote:Op woensdag 28 oktober 2015 19:11 schreef Thinkk-Pinkk het volgende:
Zullen we deze discussie voortzetten in een ander topic?
Nope ik moet zeggen dat ik ook al even niet bij de bouw ben geweest heel veel gewerkt.quote:Op maandag 2 november 2015 14:05 schreef younesel het volgende:
[..]
en toen was het hier doodgevallenHeb jij nog leuke updates?
quote:Op maandag 2 november 2015 14:09 schreef Thinkk-Pinkk het volgende:
[..]
Nope ik moet zeggen dat ik ook al even niet bij de bouw ben geweest heel veel gewerkt.
Donderdag de 12 gaan we sowieso naar die borrel en dan mogen we hopelijk even binnen. Kunnen we mooi even wat foto's maken
Dat is wel een domperquote:Op vrijdag 6 november 2015 08:59 schreef Thinkk-Pinkk het volgende:
Te horen gekregen dat het niet meer voor de kerst opgeleverd gaat worden. Onder voorbehoud tweede helft van januari.
Jeetje wat jammer en best wel een vertragingquote:Op vrijdag 6 november 2015 08:59 schreef Thinkk-Pinkk het volgende:
Te horen gekregen dat het niet meer voor de kerst opgeleverd gaat worden. Onder voorbehoud tweede helft van januari.
Nou dat word, hoe vreselijk ook, samen vrij om even te genieten en energie op te doen voor het klussen straksquote:Op vrijdag 6 november 2015 10:05 schreef Thinkk-Pinkk het volgende:
Mja ze hebben het altijd obder voorbehoud gezegd. En dit van januari weer onder voorbehoud.
Maar we krijgen iig een maand van te voren een brief.
Wel even een domper mijn vriend zit nu met een sloot aan vakantie dagen die eigenlijk voor het klussen waren maar niet zomaar allemaal mee kunnen naar vokgend jaar.
Haha ja hij gaat nog even met zijn baas in conclaaf want hij heeft nog voor 3 weken staan en daar is al anderhalve week rond kerst nieuwjaar vanaf. En anders zou hij heel december vrij moeten nemen en in januari weer. Dat gaat planning technisch met zijn werk ook niet.quote:Op vrijdag 6 november 2015 10:06 schreef Puala het volgende:
[..]
Nou dat word, hoe vreselijk ook, samen vrij om even te genieten en energie op te doen voor het klussen straks
Zijn baas doet vast niet heel moeilijk. Het is ook in zijn voordeelquote:Op vrijdag 6 november 2015 10:08 schreef Thinkk-Pinkk het volgende:
[..]
Haha ja hij gaat nog even met zijn baas in conclaaf want hij heeft nog voor 3 weken staan en daar is al anderhalve week rond kerst nieuwjaar vanaf. En anders zou hij heel december vrij moeten nemen en in januari weer. Dat gaat planning technisch met zijn werk ook niet.
Dus even afwachten hoe ze dat gaan doen.
Jawel maar daar gaat voor 52% de belastingdienst mee aan de haal.quote:
Ja maar levert wel een mooi zakcentje op voor je huis. Als hij ze echt niet mee mag nemen...quote:Op vrijdag 6 november 2015 10:20 schreef Thinkk-Pinkk het volgende:
[..]
Jawel maar daar gaat voor 52% de belastingdienst mee aan de haal.
Ja dat is dan een laatste optie idd.quote:Op vrijdag 6 november 2015 10:40 schreef laziness het volgende:
[..]
Ja maar levert wel een mooi zakcentje op voor je huis. Als hij ze echt niet mee mag nemen...
Klopt helemaal maar helaas zijn er best veel werkgevers die zeggen je mag maximaal 5 dagen meenemen ondanks dat de wet anders voorschrijftquote:Op vrijdag 6 november 2015 10:45 schreef Tink89 het volgende:
Zijn het wettelijke of bovenwettelijke vakantiedagen? De wet zegt namelijk dat wettelijke vakantiedagen tot 1 juli geldig zijn en bovenwettelijke vijf jaar. De werkgever kan hem dus niet zomaar verplichten om ze uit te laten betalen, tenzij daar van tevoren hele duidelijke afspraken over gemaakt zijn
en die corrigeer je weer naar je werkelijke belastingtarief na je aangiftequote:Op vrijdag 6 november 2015 10:20 schreef Thinkk-Pinkk het volgende:
[..]
Jawel maar daar gaat voor 52% de belastingdienst mee aan de haal.
Nou wij hebben tot en met januari alles bij de winkels staan. Daarna moeten ze leveren. Maar heb gelukkig al een vriend en schoonouders met een grote garage bereid gevonden dat als het nodig is daar alles op te slaan. die wonen in dezelfde plaats en op 2 straten afstand van elkaar. Laten we hopen dat het niet nodig is. Want het gaat om zeg maar alle meubelsquote:Op vrijdag 6 november 2015 12:45 schreef laziness het volgende:
Heb je allemaal spullen in bestelling TP die al eerder binnen komen? Hopelijk kan het gewoon in het magazijn wachten.
Wij hadden een zaak die het maximaal een maand konden opslaan. Dat is echt vervelend als het dan uit loopt.
De maand van tevoren communiceren is wel echt fijn. Dan kan je nog de keukenboer etc snel inplannen. Als ze pas twee weken van tevoren communiceren zitten al die zaken al weer zoveel weken verder met de planning kwamen wij achter.
Daar zou je een ondernemingsraad voor moeten hebben mits je bedrijf 50+ isquote:Op vrijdag 6 november 2015 12:02 schreef laziness het volgende:
[..]
Klopt helemaal maar helaas zijn er best veel werkgevers die zeggen je mag maximaal 5 dagen meenemen ondanks dat de wet anders voorschrijft
Hoe?quote:Op vrijdag 6 november 2015 19:52 schreef lipje het volgende:
[..]
en die corrigeer je weer naar je werkelijke belastingtarief na je aangifte
De salarisadministratie neemt niet standaard 52% tenzij je maandelijkse salaris er naar anders. Mocht het toch te hoog zijn uitgevallen wordt dat automatisch in je IB gecorrigeerd bij het invullen van de gegevens van je jaaropgaaf.quote:
Wel, vanaf volgend jaar is het verplicht om de tabel bijzondere beloningen toe te passen. Nu mag nog tabeltarief. Maar da's idd een andere discussie.quote:Op vrijdag 6 november 2015 20:45 schreef laziness het volgende:
[..]
De salarisadministratie neemt niet standaard 52% tenzij je maandelijkse salaris er naar anders. Mocht het toch te hoog zijn uitgevallen wordt dat automatisch in je IB gecorrigeerd bij het invullen van de gegevens van je jaaropgaaf.
Fijn dat jullie eventueel alle spullen kwijt kunnen!
Alle meubels is vast veel ja
Daar worden nog rabatten geplaatst. Ze zijn zo lang aan het steggelen geweest over de juiste kleur van de ontwerp afdeling. Maar ze hadden er niet bij nagedacht dat daar een behoorlijke levertijd op zit. Dus daar wachten ze nog steeds opquote:Op zondag 8 november 2015 17:57 schreef laziness het volgende:
Looking good!!
Voelt geweldig hè om te weten dat die daar van jou is.
En de ligging blijft mooi met water rondom![]()
Waarom is boven bij de ramen dat ene stuk isolatie (?) nog zichtbaar? Wat komt daar?
Maar gebeurt er wel iets? Laatste status ?quote:Op donderdag 12 november 2015 18:42 schreef Thinkk-Pinkk het volgende:
Mochten niet naar binnen.. Baal
Schiet al mooi op; de aannemer zou al wel druk aan het aftimmeren zijn denk ik ?quote:Op zaterdag 14 november 2015 18:56 schreef Thinkk-Pinkk het volgende:
Zo net een badkamer spiegelkast gekocht en een badkamer lamp. Langzaamaan verzamelen we alle spulletjes <3
Ik denk hetquote:Op zondag 15 november 2015 11:34 schreef Vonkenboer het volgende:
[..]
Schiet al mooi op; de aannemer zou al wel druk aan het aftimmeren zijn denk ik ?
Haha ja kan me niet snel genoeg gaan. Maar duurt nog even.quote:Op maandag 16 november 2015 16:54 schreef Nick1983 het volgende:
Mooi hoor! Het begint al aardig op te schieten zo te zienBegint het al te kriebelen?
Hahaha hebben ze al iets gezegd over de overlevering, of laten ze dat nog een beetje in het midden?quote:Op maandag 16 november 2015 17:02 schreef Thinkk-Pinkk het volgende:
[..]
Haha ja kan me niet snel genoeg gaan. Maar duurt nog even.
Onder voorbehoud half januari. Hoop dat ze niet weer uitstellen.quote:Op maandag 16 november 2015 17:03 schreef Nick1983 het volgende:
[..]
Hahaha hebben ze al iets gezegd over de overlevering, of laten ze dat nog een beetje in het midden?
Komt ook snel dichterbij voor julliequote:Op woensdag 18 november 2015 12:34 schreef Thinkk-Pinkk het volgende:
Zojuist belletje gehad van keukenleverancier. De keuken is definitief in bestelling. En zij hebben te horen gekregen half januari oplevering van de aannemer. Dus ik Ik heb er goede hoop op.
Hopelijk laten ze snel ook iets aan ons kopers weten zodat wij onze tegel leverancier ook in kunnen seinen. Want dat moet eerst voor de keuken kan.
Ik hoop het ook niet voor jullie. In ieder geval een mooi vooruitzicht voor het nieuwe jaarquote:Op maandag 16 november 2015 17:07 schreef Thinkk-Pinkk het volgende:
[..]
Onder voorbehoud half januari. Hoop dat ze niet weer uitstellen.
Hoe bevalt het in je huis?
Fijn dat het jullie zo goed bevalt!quote:Op donderdag 19 november 2015 16:52 schreef Nick1983 het volgende:
[..]
Ik hoop het ook niet voor jullie. In ieder geval een mooi vooruitzicht voor het nieuwe jaar
Het huis bevalt prima hoor, we zijn er nog elke dag blij mee. Vorige week in onze oude woning geweest en ik zag dat die echt beduidend kleiner is dan onze nieuwe woning. Zo gek hoe snel dat went! De achtertuin is nu afgegraven en er is zand gestort en ik heb afgelopen weekend de voortuin verder uitgegraven en daar komt aankomend weekend zand in. Zaterdag komt er iemand kijken om een prijsopgave te maken voor het tegelen van de tuinen, dus het zal mij benieuwen.
De schutting is nog steeds een gebed zonder einde met onze buren aan 1 kant. Maar ja het is niet anders.
Ik hoop in ieder geval dat jullie snel kunnen genieten van het nieuwe huis!
Mooie huizen TP! Zit er nu 1 huis tussen zonder uitbouw? Ik dacht dat die bij jullie standaard was?quote:Op maandag 23 november 2015 17:13 schreef Thinkk-Pinkk het volgende:
Afgelopen weekend is en vandaag is er weer het een en ander gebeurd aan en om het huis. (En misschien ook wel erin maar dat weet ik niet)
De fundering voor de schuurtjes is er. Ik hoorde dat die donderdag komen. Maar stel je er niet teveel van voor worden gewoon van die prefab houten hutjes dingen.
Verder zijn achter de rabatdelen geplaatst. Sorry van de kwaliteit van de foto maar ik denk dat mijn schoonvader net pas in de schemering geweest is vandaar de hoge ISO.
[ link | afbeelding ]image by Thinkk-Pinkk, on Flickr
[ link | afbeelding ]image by Thinkk-Pinkk, on Flickr
Uitbouw was bij ons niet standaard. Zit er idd eentje tussen zonder en helemaal op de hoek van de witte huizen heeft er ook geen.quote:Op maandag 23 november 2015 18:40 schreef Peacefulll het volgende:
[..]
Mooie huizen TP! Zit er nu 1 huis tussen zonder uitbouw? Ik dacht dat die bij jullie standaard was?
Ja dat hadden ze wel gedaan zover ik weetquote:Op dinsdag 24 november 2015 21:06 schreef Thrilled het volgende:
Hadden ze bij het keimwerk nog rekening gehouden met t weer? Ik ben benieuwd of ze het er bij ons wel op krijgen met de koudere temperaturen en t natte weer van de laatste dagen + komende tijd...
Een van de redenen dat we voor dit huis hebben gekozen is zonder twijfel de locatie. Lekker rustig aan het water, minuut of 5 van het bos af en toch een leuk centrum enzoquote:Op zaterdag 28 november 2015 22:11 schreef Snoepje5 het volgende:
Lekker zo rustig ook bij het water. Wordt bijna verhuizen dan!
Neequote:Op zaterdag 28 november 2015 22:20 schreef laziness het volgende:
Je berging is er ook al! Dat deden ze bij ons echt de week voor oplevering nog![]()
Het oogt al zo af. Nog 1,5 maand lijkt dan lang maar vliegt met die feestdagen vast zo voorbij.
Mag je nog een keer naar binnen voor de voorschouw?
Als ik het goed begrijp is het dus wachten op de bestrating? Dat is wel erg jammerquote:Op zaterdag 28 november 2015 22:23 schreef Thinkk-Pinkk het volgende:
[..]
Neemochten echt maar 1 keer binnen in heel de bouwperiode daar balen wij best wel van.
Het huis is voor de kerst af. Alleen zonder bestrating geen oplevering.
Blijft ergens zo raar dat dat gewoon ons huis us. Had jij dat ook?
Wat zonde dat ze het op de bestrating laten hangen joh!quote:Op zaterdag 28 november 2015 22:23 schreef Thinkk-Pinkk het volgende:
[..]
Neemochten echt maar 1 keer binnen in heel de bouwperiode daar balen wij best wel van.
Het huis is voor de kerst af. Alleen zonder bestrating geen oplevering.
Blijft ergens zo raar dat dat gewoon ons huis us. Had jij dat ook?
Ja daar hangt het nu op inderdaad haha. Voor de rest weten we al goed wat we willen. Meubels staan klaar bij de winkel om bezorgd te worden. Maarja zonder huis gaat dat een beetje lastig worden haha. Gordijnen weten we ook al. Maar die moeten ze nog in komen meten enzo. Beneden komt een tegelvloer en boven en zolder laminaat.quote:Op zaterdag 28 november 2015 22:57 schreef Peacefulll het volgende:
[..]
Als ik het goed begrijp is het dus wachten op de bestrating? Dat is wel erg jammerHebben jullie verder het plaatje al een beetje compleet wat betreft indeling, verf, aankleding?
We gaan ook zo snel mogelijk van die tegels regelen inderdaad. Want het is bij ons erg natte grond en voor we die tuin aan gaan leggen moet er ook nog het een en ander gebeuren aan de grond anders is het na iedere bui een zwembad. De wijk heeft zijn naam mee zeg maarquote:Op zondag 29 november 2015 09:54 schreef laziness het volgende:
[..]
Wat zonde dat ze het op de bestrating laten hangen joh!
Daar zijn ze hier nu pas mee bezig. Moet bekennen dat ik wel gek word van het zand dat elke bezorger ed mee naar binnen liep dus er zitten zeker voordelen aan. Maar achter blijft natuurlijk ook nog een zandbak.
Tip regel zo snel mogelijk pallets of oude stenen (was er al een fase klaar bij jullie daar? Vaak heeft men nog wel wat liggen. Onze kopersgroep was daar heel fijn voor) om in je achtertuin een stap paadje te maken. Naar de schuur heb ik een zwembad liggen dus ook daar pallets zodat we gewoon fietsen over konden brengen etc.
Zit alles er nou al in bij oplevering? If not leg je eerst je vloer en dan de keuken of andersom? Wij hadden stucloper geplakt vanaf de voordeur waar men steeds liep en een heel vlak in de kamer waar de keuken bij bezorging op geplaatst is. Zijn heel veel zware dozen en dan bescherm je de vloer een beetje.
Qua het gevoel dat het jouw huis is, dat is zo bizar. Je gaat elke keer kijken en staat te springen van enthousiasme hoe meer af het is maar het voelt heel gek als je dan de sleutel krijgt en je er gewoon onbeperkt in mag
En het voelt nog wel wat gek als ik op de bank zit moet ik zeggen.
Dus heel herkenbaar!
Hoe lang na oplevering wil jullie gaan verhuizen? Moet er nog veel gaan gebeuren?
Ja maar Loebes heeft al water voor de deurquote:Op zondag 29 november 2015 22:12 schreef Duufje het volgende:
Willen jullie geen zwembadtuin?verplicht baantjes zwemmen voordat je sochtends op je fiets kan springen, ook leuk zo'n modderpool voor Loebes!
![]()
Het schiet echt al op, een echt huis!
Haha voor een labrador niet nee. Dat vind hij ook van eten trouwensquote:
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |