Bij ons zijn het nu in huis allemaal kleine restpuntjes die ik stuk voor stuk op aan het pakken ben.quote:Op woensdag 21 oktober 2015 23:50 schreef Thinkk-Pinkk het volgende:
[..]
Wij hopen het ook.
Hoe staat het bij jullie ervoor?
Mja tuin aanleggen is wel lastig idd.quote:Op dinsdag 27 oktober 2015 14:38 schreef Nick1983 het volgende:
[..]
Bij ons zijn het nu in huis allemaal kleine restpuntjes die ik stuk voor stuk op aan het pakken ben.
(planken in de trapkast en netjes indelen, kasten in elkaar in het kantoor, afhangen deurtjes van de keuken, hier en daar randen afwerken, trap lakken, etc.)
Daarnaast is de tuin nog even een dingetje. We hebben nu een offerte voor het afgraven van de tuin en het storten van zand. Dat gaan we volgende maand laten doen.
De buurvrouw links daar hebben we nu een schutting mee uitgezocht, maar de buren rechts hebben er geen geld meer voor en willen het pas in het voorjaar gaan doen.
Ik heb geen grote haast, maar een beetje privacy is wel fijn... Daarnaast willen we ook gewoon de boel laten tegelen. Dus we moeten even kijken wat we daarmee gaan doen.
Vind je dat stom? Ik niet. Ik zou het exact zo hebben gedaan. Gordijnen voor de privacy en de tuin komt in de lente wel hoorquote:Op dinsdag 27 oktober 2015 14:42 schreef Thinkk-Pinkk het volgende:
[..]
Mja tuin aanleggen is wel lastig idd.
Stom dat de buren geen rekening met die schutting hebben gehouden.
Hele dag met de gordijnen dicht zittenquote:Op dinsdag 27 oktober 2015 14:46 schreef Puala het volgende:
[..]
Vind je dat stom? Ik niet. Ik zou het exact zo hebben gedaan. Gordijnen voor de privacy en de tuin komt in de lente wel hoor
Nee joh, er komt toch niet elke seconde iemand achter je huis?quote:Op dinsdag 27 oktober 2015 14:48 schreef Thinkk-Pinkk het volgende:
[..]
Hele dag met de gordijnen dicht zitten
Nee maar komt nog bij dat ik de hond niet fatsoenlijk in de achtertuin kan doen enzo. Lijkt me niks hoor.quote:Op dinsdag 27 oktober 2015 14:50 schreef Puala het volgende:
[..]
Nee joh, er komt toch niet elke seconde iemand achter je huis?
Ja ok. Ik heb geen hond. Groot verschil, want voor mijn katten maakt het niets uitquote:Op dinsdag 27 oktober 2015 14:52 schreef Thinkk-Pinkk het volgende:
[..]
Nee maar komt nog bij dat ik de hond niet fatsoenlijk in de achtertuin kan doen enzo. Lijkt me niks hoor.
Ik hoop dat de buren straks ook snel willen meewerken aan een afscheiding. Of iig iets tijdelijks ofzo.
Waarom willen ze dat niet? Goede deal voor beide toch?quote:Op dinsdag 27 oktober 2015 15:00 schreef Nick1983 het volgende:
Nou ja, ik snap best dat je het even niet breed hebt. Daarom hebben we aangeboden om alvast een schutting neer te zetten en hun deel voor te schieten.
Maar ook dat willen ze niet.
Daarnaast komen zij redelijk vaak achterom en zijn ze ook nog steeds druk aan het klussen. Niet echt lekker dus als ik s'ochtends op de bank zit. De kinderen kunnen nu eigenlijk ook niet fatsoenlijk de tuin in en we lopen de hele tijd al dat zand/aarde naar binnen.
Zelf vind ik dat als je een woning koopt, dat je ook rekening moet houden met de tuin, juist omdat je daar met meerdere mensen te maken hebt.
Ik heb werkelijk geen idee.... Waarschijnlijk willen ze nergens aan vast zitten ofzo...quote:Op dinsdag 27 oktober 2015 15:09 schreef Thinkk-Pinkk het volgende:
[..]
Waarom willen ze dat niet? Goede deal voor beide toch?
Lijkt mij ook erg vervelend inderdaad. Wij hebben het met het hele rijtje allemaal in 1 keer laten doen. Allemaal dezelfde ook. Ik was zo blij dat de schutting er stond.quote:Op dinsdag 27 oktober 2015 15:00 schreef Nick1983 het volgende:
Nou ja, ik snap best dat je het even niet breed hebt. Daarom hebben we aangeboden om alvast een schutting neer te zetten en hun deel voor te schieten.
Maar ook dat willen ze niet.
Daarnaast komen zij redelijk vaak achterom en zijn ze ook nog steeds druk aan het klussen. Niet echt lekker dus als ik s'ochtends op de bank zit. De kinderen kunnen nu eigenlijk ook niet fatsoenlijk de tuin in en we lopen de hele tijd al dat zand/aarde naar binnen.
Zelf vind ik dat als je een woning koopt, dat je ook rekening moet houden met de tuin, juist omdat je daar met meerdere mensen te maken hebt.
Oh my ik zou echt not amused zijnquote:Op dinsdag 27 oktober 2015 15:53 schreef Unfckingtitled het volgende:
[..]
Lijkt mij ook erg vervelend inderdaad. Wij hebben het met het hele rijtje allemaal in 1 keer laten doen. Allemaal dezelfde ook. Ik was zo blij dat de schutting er stond.
Buren of bezoek van de buren wat dan gewoon doorloopt langs je huisKlinkt heel vreemd maar in de praktijk komt dat echt heel veel voor. Stond ineens de familie buren van twee huizen verder door onze schuifpui naar binnen te kijken. Serieus, met de handen naast de ogen tegen het raam om het beter te zien
Schuttingen![]()
Bij ons wordt het gehele blok in een keer opgeleverd dus dat hebben wij gelukkig nietquote:Op dinsdag 27 oktober 2015 16:40 schreef laziness het volgende:
Wij zijn opgeleverd en de rest nog niet. Er staat nu niet meer rondom alle huizen een hek nu maar pas verderop. Dus iedereen banjert door mijn tuin in het weekend om in dat van hen te kunnen neuzen.
Niks veranderd aan de buitenkant dus helaasquote:Op dinsdag 27 oktober 2015 17:06 schreef laziness het volgende:
Wij hebben trouwens ook wel budget gereserveerd in de hypotheek voor de schutting. De ene buren begonnen er al over maar bij voorkeur doe ik aan beide kanten hetzelfde en nog beter is inderdaad om met een hele groep in 1x in te kopen.
Maar er valt al zoveel te regelen en te klussen dat ik er eigenlijk pas als ik er woon over na wil denken
Nog geen nieuwe foto's van het front TP?![]()
Toch vind ik de schutting iets waar je als bewoner van een nieuwbouwwoning geld voor moet reserveren. Tegen je nieuwe buren zeggen dat ze nog maar een jaar moeten wachten op de schutting vind ik alles behalve een goede beurt maken.quote:Op dinsdag 27 oktober 2015 14:38 schreef Nick1983 het volgende:
[..]
Bij ons zijn het nu in huis allemaal kleine restpuntjes die ik stuk voor stuk op aan het pakken ben.
(planken in de trapkast en netjes indelen, kasten in elkaar in het kantoor, afhangen deurtjes van de keuken, hier en daar randen afwerken, trap lakken, etc.)
Daarnaast is de tuin nog even een dingetje. We hebben nu een offerte voor het afgraven van de tuin en het storten van zand. Dat gaan we volgende maand laten doen.
De buurvrouw links daar hebben we nu een schutting mee uitgezocht, maar de buren rechts hebben er geen geld meer voor en willen het pas in het voorjaar gaan doen.
Ik heb geen grote haast, maar een beetje privacy is wel fijn... Daarnaast willen we ook gewoon de boel laten tegelen. Dus we moeten even kijken wat we daarmee gaan doen.
Tjah, ik vind dat tot het voorjaar wachten niet onredelijk is, zeker niet als je woning ergens rond de kerst wordt opgeleverd. Dat is maar even en dan kun je het meenemen bij de rest van de tuin. Persoonlijk kan ik me voorstellen dat je je vakantiegeld aan de tuin spendeert, incl. schutting.quote:Op dinsdag 27 oktober 2015 18:37 schreef Snoepje5 het volgende:
[..]
Toch vind ik de schutting iets waar je als bewoner van een nieuwbouwwoning geld voor moet reserveren. Tegen je nieuwe buren zeggen dat ze nog maar een jaar moeten wachten op de schutting vind ik alles behalve een goede beurt maken.
en toen was het hier doodgevallenquote:Op woensdag 28 oktober 2015 19:11 schreef Thinkk-Pinkk het volgende:
Zullen we deze discussie voortzetten in een ander topic?
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |