abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  vrijdag 23 oktober 2015 @ 17:46:40 #101
244125 laziness
In het verleden nogal duizelig
pi_157045280
Dat is jammer als het maar kleinschalig is dat je de buren nog niet ontmoet hebt.
Bij ons hadden ze van tevoren infoavonden en kenden men elkaar voor dat de bouw begon al. (wij stapten laat in dus wij waren er dan weer niet maar toch :P )
Ik heb je lief mijn hele leven
pi_157045799
Bij ons waren er ook geen info avonden en de eerste woningen staan er alweer een jaar of 4 denk ik.

Naar Agh er komen vast wel momenten dat je de buren kan ontmoeten is bij ons ook. Laatst ons blok van 5 woningen :)
I solemnly swear i'm up to no good
pi_157134865
quote:
1s.gif Op woensdag 21 oktober 2015 23:50 schreef Thinkk-Pinkk het volgende:

[..]

Wij hopen het ook.

Hoe staat het bij jullie ervoor?
Bij ons zijn het nu in huis allemaal kleine restpuntjes die ik stuk voor stuk op aan het pakken ben.
(planken in de trapkast en netjes indelen, kasten in elkaar in het kantoor, afhangen deurtjes van de keuken, hier en daar randen afwerken, trap lakken, etc.)

Daarnaast is de tuin nog even een dingetje. We hebben nu een offerte voor het afgraven van de tuin en het storten van zand. Dat gaan we volgende maand laten doen.
De buurvrouw links daar hebben we nu een schutting mee uitgezocht, maar de buren rechts hebben er geen geld meer voor en willen het pas in het voorjaar gaan doen.

Ik heb geen grote haast, maar een beetje privacy is wel fijn... Daarnaast willen we ook gewoon de boel laten tegelen. Dus we moeten even kijken wat we daarmee gaan doen.
pi_157134963
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 oktober 2015 14:38 schreef Nick1983 het volgende:

[..]

Bij ons zijn het nu in huis allemaal kleine restpuntjes die ik stuk voor stuk op aan het pakken ben.
(planken in de trapkast en netjes indelen, kasten in elkaar in het kantoor, afhangen deurtjes van de keuken, hier en daar randen afwerken, trap lakken, etc.)

Daarnaast is de tuin nog even een dingetje. We hebben nu een offerte voor het afgraven van de tuin en het storten van zand. Dat gaan we volgende maand laten doen.
De buurvrouw links daar hebben we nu een schutting mee uitgezocht, maar de buren rechts hebben er geen geld meer voor en willen het pas in het voorjaar gaan doen.

Ik heb geen grote haast, maar een beetje privacy is wel fijn... Daarnaast willen we ook gewoon de boel laten tegelen. Dus we moeten even kijken wat we daarmee gaan doen.
Mja tuin aanleggen is wel lastig idd.

Stom dat de buren geen rekening met die schutting hebben gehouden.
pi_157135033
quote:
1s.gif Op dinsdag 27 oktober 2015 14:42 schreef Thinkk-Pinkk het volgende:

[..]

Mja tuin aanleggen is wel lastig idd.

Stom dat de buren geen rekening met die schutting hebben gehouden.
Vind je dat stom? Ik niet. Ik zou het exact zo hebben gedaan. Gordijnen voor de privacy en de tuin komt in de lente wel hoor :Y
pi_157135088
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 oktober 2015 14:46 schreef Puala het volgende:

[..]

Vind je dat stom? Ik niet. Ik zou het exact zo hebben gedaan. Gordijnen voor de privacy en de tuin komt in de lente wel hoor :Y
Hele dag met de gordijnen dicht zitten :N
pi_157135148
quote:
1s.gif Op dinsdag 27 oktober 2015 14:48 schreef Thinkk-Pinkk het volgende:

[..]

Hele dag met de gordijnen dicht zitten :N
Nee joh, er komt toch niet elke seconde iemand achter je huis?
pi_157135179
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 oktober 2015 14:50 schreef Puala het volgende:

[..]

Nee joh, er komt toch niet elke seconde iemand achter je huis?
Nee maar komt nog bij dat ik de hond niet fatsoenlijk in de achtertuin kan doen enzo. Lijkt me niks hoor.

Ik hoop dat de buren straks ook snel willen meewerken aan een afscheiding. Of iig iets tijdelijks ofzo.
pi_157135187
quote:
1s.gif Op dinsdag 27 oktober 2015 14:52 schreef Thinkk-Pinkk het volgende:

[..]

Nee maar komt nog bij dat ik de hond niet fatsoenlijk in de achtertuin kan doen enzo. Lijkt me niks hoor.

Ik hoop dat de buren straks ook snel willen meewerken aan een afscheiding. Of iig iets tijdelijks ofzo.
Ja ok. Ik heb geen hond. Groot verschil, want voor mijn katten maakt het niets uit :P
pi_157135295
Ik heb ook niet per se rekening gehouden met de schutting enzo, ik weet ook niet wat de buren willen. Hopelijk hebben we een beetje dezelfde smaak :+
In theorie hebben wij de minste schutting nodig omdat de schuurtjes aan onze tuin grenzen en wij een uitbouw hebben.
Met de overige bewoners hebben we nu een Facebookgroep, dat is wel leuk.

Nog maar twee maandjes ongeveer TP, echt leuk :s) *O*
pi_157135331
Nou ja, ik snap best dat je het even niet breed hebt. Daarom hebben we aangeboden om alvast een schutting neer te zetten en hun deel voor te schieten.
Maar ook dat willen ze niet.

Daarnaast komen zij redelijk vaak achterom en zijn ze ook nog steeds druk aan het klussen. Niet echt lekker dus als ik s'ochtends op de bank zit. De kinderen kunnen nu eigenlijk ook niet fatsoenlijk de tuin in en we lopen de hele tijd al dat zand/aarde naar binnen.

Zelf vind ik dat als je een woning koopt, dat je ook rekening moet houden met de tuin, juist omdat je daar met meerdere mensen te maken hebt.
pi_157135393
Wij budget technisch wel. Want tja die dingen kosten nou eenmaal geld.

Ja zou je zien wil de een dit de ander dat _O-

En ik hoop echt dat het voor de kerst gaat gebeuren.

Kan ondertussen echt niet meer wachten *O*
pi_157135453
Haha kan me voorstellen. Helemaal nu het zo aan het opschieten is :)
pi_157135512
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 oktober 2015 15:00 schreef Nick1983 het volgende:
Nou ja, ik snap best dat je het even niet breed hebt. Daarom hebben we aangeboden om alvast een schutting neer te zetten en hun deel voor te schieten.

Daarnaast komen zij redelijk vaak achterom en zijn ze ook nog steeds druk aan het klussen. Niet echt lekker dus als ik s'ochtends op de bank zit. De kinderen kunnen nu eigenlijk ook niet fatsoenlijk de tuin in en we lopen de hele tijd al dat zand/aarde naar binnen.

Zelf vind ik dat als je een woning koopt, dat je ook rekening moet houden met de tuin, juist omdat je daar met meerdere mensen te maken hebt.
Waarom willen ze dat niet? Goede deal voor beide toch?
pi_157135575
quote:
1s.gif Op dinsdag 27 oktober 2015 15:09 schreef Thinkk-Pinkk het volgende:

[..]

Waarom willen ze dat niet? Goede deal voor beide toch?
Ik heb werkelijk geen idee.... Waarschijnlijk willen ze nergens aan vast zitten ofzo...
pi_157136478
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 oktober 2015 15:00 schreef Nick1983 het volgende:

Lijkt mij ook erg vervelend inderdaad. Wij hebben het met het hele rijtje allemaal in 1 keer laten doen. Allemaal dezelfde ook. Ik was zo blij dat de schutting er stond.

Buren of bezoek van de buren wat dan gewoon doorloopt langs je huis :X Klinkt heel vreemd maar in de praktijk komt dat echt heel veel voor. Stond ineens de familie buren van twee huizen verder door onze schuifpui naar binnen te kijken. Serieus, met de handen naast de ogen tegen het raam om het beter te zien :')

Schuttingen O+ O+
Of course life's a bitch. If it was a slut, it would be easy.
pi_157136514
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 oktober 2015 15:53 schreef Unfckingtitled het volgende:

[..]

Lijkt mij ook erg vervelend inderdaad. Wij hebben het met het hele rijtje allemaal in 1 keer laten doen. Allemaal dezelfde ook. Ik was zo blij dat de schutting er stond.

Buren of bezoek van de buren wat dan gewoon doorloopt langs je huis :X Klinkt heel vreemd maar in de praktijk komt dat echt heel veel voor. Stond ineens de familie buren van twee huizen verder door onze schuifpui naar binnen te kijken. Serieus, met de handen naast de ogen tegen het raam om het beter te zien :')

Schuttingen O+ O+
Oh my ik zou echt not amused zijn :o
  dinsdag 27 oktober 2015 @ 16:40:57 #118
244125 laziness
pi_157137425
Wij zijn opgeleverd en de rest nog niet. Er staat nu niet meer rondom alle huizen een hek nu maar pas verderop. Dus iedereen banjert door mijn tuin in het weekend om in dat van hen te kunnen neuzen.
pi_157138006
quote:
1s.gif Op dinsdag 27 oktober 2015 16:40 schreef laziness het volgende:
Wij zijn opgeleverd en de rest nog niet. Er staat nu niet meer rondom alle huizen een hek nu maar pas verderop. Dus iedereen banjert door mijn tuin in het weekend om in dat van hen te kunnen neuzen.
Bij ons wordt het gehele blok in een keer opgeleverd dus dat hebben wij gelukkig niet :)
  dinsdag 27 oktober 2015 @ 17:06:14 #120
244125 laziness
pi_157138100
Wij hebben trouwens ook wel budget gereserveerd in de hypotheek voor de schutting. De ene buren begonnen er al over maar bij voorkeur doe ik aan beide kanten hetzelfde en nog beter is inderdaad om met een hele groep in 1x in te kopen.
Maar er valt al zoveel te regelen en te klussen dat ik er eigenlijk pas als ik er woon over na wil denken :@

Nog geen nieuwe foto's van het front TP? :D
pi_157138268
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 oktober 2015 17:06 schreef laziness het volgende:
Wij hebben trouwens ook wel budget gereserveerd in de hypotheek voor de schutting. De ene buren begonnen er al over maar bij voorkeur doe ik aan beide kanten hetzelfde en nog beter is inderdaad om met een hele groep in 1x in te kopen.
Maar er valt al zoveel te regelen en te klussen dat ik er eigenlijk pas als ik er woon over na wil denken :@

Nog geen nieuwe foto's van het front TP? :D
Niks veranderd aan de buitenkant dus helaas

En we mogen de 12 pas weer de bouw op en ik hoop dat we dan even binnen mogen :D

Dan komen er natuurlijk nieuwe foto's O+

Het is nu vooral heel saai wachten en hopen dat we snel eens wat meer weten.
pi_157140245
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 oktober 2015 14:38 schreef Nick1983 het volgende:

[..]

Toch vind ik de schutting iets waar je als bewoner van een nieuwbouwwoning geld voor moet reserveren. Tegen je nieuwe buren zeggen dat ze nog maar een jaar moeten wachten op de schutting vind ik alles behalve een goede beurt maken.
  woensdag 28 oktober 2015 @ 08:36:56 #123
319308 Tink89
To live is to dance
pi_157154134
quote:
1s.gif Op dinsdag 27 oktober 2015 18:37 schreef Snoepje5 het volgende:

[..]

Toch vind ik de schutting iets waar je als bewoner van een nieuwbouwwoning geld voor moet reserveren. Tegen je nieuwe buren zeggen dat ze nog maar een jaar moeten wachten op de schutting vind ik alles behalve een goede beurt maken.
Tjah, ik vind dat tot het voorjaar wachten niet onredelijk is, zeker niet als je woning ergens rond de kerst wordt opgeleverd. Dat is maar even en dan kun je het meenemen bij de rest van de tuin. Persoonlijk kan ik me voorstellen dat je je vakantiegeld aan de tuin spendeert, incl. schutting.
K&W / Tink's droomhuis deel 3: Vur goan beginne! Ofzoiets....
maandag 30 september 2013 07:58 schreef Brighteyes het volgende:
En over de chocola... Tink is van een andere planeet. ;) Die heeft dat niet nodig. ;)
pi_157164773
Zullen we deze discussie voortzetten in een ander topic?
pi_157268429
quote:
0s.gif Op woensdag 28 oktober 2015 19:11 schreef Thinkk-Pinkk het volgende:
Zullen we deze discussie voortzetten in een ander topic?
en toen was het hier doodgevallen :( Heb jij nog leuke updates?
...en waarom?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')